PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: taddy w Kwiecień 18, 2008, 09:37:30
-
Nie wiem czy zauważyliście, ale występuje dziwne zjawisko polu prędkość aktualna w pilocie.
Otóż wygląda to tak:
(wszystkie wartości w km/h)
prędkościomierz auta AM 4.1.2 AM 5.0.7
50 45 45
80 74 75
120 112 115
160 148 155
Skąd sie biorą te rożnice? Wiadomo, ze liczniki wszystkich aut zawyżają prędkość, ale każdego w innym stopniu. Tu pomiary robione są na tym samym toczydełku Focus II.
Która prędkość jest prawdziwa?
Jak dokładnie wygląda algorytm obliczania prędkości w AM?
Czy jest gdzieś w sieci opisany mechanizm obliczania aktualnej predkosci na podstawie odczytu z GPSa?
-
Odczytywales jednoczesnie w tym samym czasie w roznych automapach ?
Jesli nie, to moze byc twoj blad odczytu wskazowki predkosciomierza.
Pozdrawiam,
Cichy
-
Najpewniej stąd, że jest to prędkość chwilowa, a Ty GPSy masz niezsynchronizowane i nie utrzymywałeś jednostajnej prędkości podczas pomiarów, by wyeliminować powstające z tego powodu różnice.
Prędkość wylicza odbiornik GPS i podaje ją (w węzłach) w sekwencji RMC, AM tylko przelicza jednostkę na km/h
(ewentualnie, choć raczej wątpię korzysta z danych z innej sekwencji (VTG)
podawanej przez GPS, w której prędkość jest podana i w węzłach i km/h)
-
Nie wiem czy zauważyliście, ale występuje dziwne zjawisko polu prędkość aktualna w pilocie.
Otóż wygląda to tak:
(wszystkie wartości w km/h)
prędkościomierz auta AM 4.1.2 AM 5.0.7
50 45 45
80 74 75
120 112 115
160 148 155
Skąd sie biorą te rożnice? Wiadomo, ze liczniki wszystkich aut zawyżają prędkość, ale każdego w innym stopniu. Tu pomiary robione są na tym samym toczydełku Focus II.
Która prędkość jest prawdziwa?
Jak dokładnie wygląda algorytm obliczania prędkości w AM?
Czy jest gdzieś w sieci opisany mechanizm obliczania aktualnej predkosci na podstawie odczytu z GPSa?
W jakich warunkach testowałeś? Moim zdaniem żeby test był wiarygodny powinieneś testować jednocześnie jadąć z daną prędkością co najmniej 15 sekund przy takiej samej pogodzie, czyli najlepiej dwa GPSy obok siebie.
-
No nie panowie...
Jeśli robię takie testy, to nie na podstawie niesprawdzonych danych... :proud:
Warunki były takie: to samo auto, to samo urządzenie MIO A201 tylko różne programy i w rożnym czasie. Niemniej jednak, nie oba jednocześnie obok siebie.
Test wyglądał następująco: jadę sobie, stabilizuję prędkość na danym poziomie i jadę tak przez kilkadziesiąt sekund uważając bacznie aby wskazówka prędkościomierza nie drgnęła ani na milimetr i po ustabilizowaniu się odczytu na AM zapisuję wyniki.
Taki test powtarzam kilkakrotnie dla danej prędkości i zawsze to samo....
Ale wy też tak macie???
Głownie interesuje mnie to, dlaczego w wersji 4.1.2 różnica miedzy wskazaniem prędkościomierza i AM jest wprost proporcjonalna do prędkości (im większa prędkość tym większa różnica) a w 5.0.7 jest to zawsze 5km/h??? Wg mnie przyczyna jest w programie, ale która wersja jest bliższa prędkości rzeczywistej??
Jak zsynchronizować GPSa?
-
Jak zsynchronizować GPSa?
GPSy (między sobą) jeśli już, myślałem że używałeś dwóch urzadzeń jednocześnie,
ale nie da się, przynajmniej nie bez ingerencji w same odbiorniki.
-
nie przyczepiaj sie do predkości bo namieszam jeszcze trochę :D.
Jak to jest że na stacji diagnostycznej (budynek 38 mb długości bo stacja takze dla TIR) rozwinalem predkosc 32 km/h a głupia AM pokazywała mi 0/km/h :mrgreen: :mrgreen: :ok:
-
Nie zauważyłeś, że byłeś na rolkach? :E
-
Wskazania "zegarów" w autach sa bardzo podatne na zmianę temperatury. Nalezy pamiętać , że ta zależy od tego jak długo jest włączone poświetlanie wsklaźników bo żarówki bardzo podgrzewaja zegary. Zależy to także od tego czy i jak długo włączone jest ogrzewanie szyby ... ciepło z przewodów rozprowadzających ogrzewanie na podszybie i górne wyloty powietrza tez podgrzewa zestaw wskaźników...
Duży wpływ na wskazania ma też słońce ogrzewające zegary np. w czasie lata.
Na 99% wskazanie z GPS (przy zachowaniu parytetu stałej szybkości przez kilkanaście sekund) jest niemal tak samo wiarygone jak z laserowej "suszarki"....
Ogólnie wszystki wskaźniki w autach są bardzo niedokładne bo gdyby miiały byc dokładne jak przyrządy pomiarowe to po primo byłyby drogie a po secundo byłyby delikatne a w aytach to wszystko musi być bardzo odporne na wibracje.
Więc nie ciesz sie... Twoje auto wyciaga conajwyżej 155 :E
-
No a ja wykonałem wczoraj test porównawczy AM4 vs AM5 (dwa pda obok siebie, na trasie Lódź-Częstochowa) i mogę potwierdzić, iż obie wersję programu cały czas podawały prawie identyczna prędkość w zakresie 0-160 km/h. Licznik samochodu wskazywał zaś prędkość mniej więcej o 5 km/h większą. Trasa powrotna, tym razem już TT6 vs AM5, pomiar prędkości też identyczny.
-
No a ja wykonałem wczoraj test porównawczy AM4 vs AM5 (dwa pda obok siebie, na trasie Lódź-Częstochowa) i mogę potwierdzić, iż obie wersję programu cały czas podawały prawie identyczna prędkość w zakresie 0-160 km/h. Licznik samochodu wskazywał zaś prędkość mniej więcej o 5 km/h większą. Trasa powrotna, tym razem już TT6 vs AM5, pomiar prędkości też identyczny.
U mnie w Fieście podobnie różnica pomiędzy prędkościomierzem, a GPS-em nie przekracza 5 km/h (poniżej 100km/h jest to ok. 2km/h). Widocznie u mnie prędkościomierz jest bardzo dokładny.
-
Test wyglądał następująco: jadę sobie, stabilizuję prędkość na danym poziomie i jadę tak przez kilkadziesiąt sekund uważając bacznie aby wskazówka prędkościomierza nie drgnęła ani na milimetr i po ustabilizowaniu się odczytu na AM zapisuję wyniki.
Taki test powtarzam kilkakrotnie dla danej prędkości i zawsze to samo....
Ale wy też tak macie???
Głownie interesuje mnie to, dlaczego w wersji 4.1.2 różnica miedzy wskazaniem prędkościomierza i AM jest wprost proporcjonalna do prędkości (im większa prędkość tym większa różnica) a w 5.0.7 jest to zawsze 5km/h??? Wg mnie przyczyna jest w programie, ale która wersja jest bliższa prędkości rzeczywistej??
Jak zsynchronizować GPSa?
Czyli to „ferdkowy” prędkościomierz do kitu. Powtarzalność błędu można tłumaczyć jedynie tym, że wskazówka (szczęka) opada mu na widok AM5. Kilka dni temu na odcinku ponad 200 km mieliśmy włączone w samochodzie 3 odbiorniki (Mio P360 z AM4; Loos N560 z AM5; TT920) i wszystkie miały identyczne wyniki (oczywiści inne niż prędkościomierz w Volvo.
-
u mnie w R5 : AM 4 i 5 oraz gpstuner było raczej ok +- 5km
-
ja ostatnio hamowałem ostro na czerownym i przy całkowitym zatrzymaniu wiadomo miałem jeszcze ze 37kmh na gps po chiwli spadło na.... 1kmh i tak zostało aż do ruszenia :-?
-
Witam
Przeprowadziłem ostatnio test prędkościomierza samochodu ponieważ zauważyłem stałą różnicę we wskazaniach miedzy samochodem a pilotem AM. Pilot AM pokazuje o około 5 km mniejszą prędkość. Po przeprowadzonych testach w stacji diagnostycznej (przy okazji skanowania komputera pokładowego samochodu) stwierdzono, że prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu jest prawidłowa. Z tego wynika, że
prędkość pokazywana przez pilota AM o około 5 km mniejsza od rzeczywistej jest nieprawidłowa. Czy jest jakiś sposób na usunięcie w AM tego problemu?
-
...Po przeprowadzonych testach w stacji diagnostycznej (przy okazji skanowania komputera pokładowego samochodu) stwierdzono, że prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu jest prawidłowa.
Czyli zgodnie ze wszystkimi normami i homologacjami pojazdów mechanicznych zawyżona o 10%.
Jeśli jednak upierali się oni że odczyt prędkościomierza pokazuje faktyczną prędkość, to zmień stacje diagnostyczną na taka z mądrzejsza obsługą.
Wszelkie badania faktycznej prędkości pojazdu zawsze są oceniane na podstawie odczytu GPS.
-
Z tego wynika ,że wszystkie przykłady nieprawidłowych pomiarów w tym wątku sprowadzają sie do jednego. Liczniki we wszystkich samochodach popełniają podobny błąd w granicach 5 km a AM jest ok. Dość ciekawe.
-
dla przykładu:
prędkość auta prędkość w AM
100 97
150 144
190 181
210 192
-
Liczniki we wszystkich samochodach popełniają podobny błąd .
Maniacy wyścigowych bolidów przeżywają ten problem bardziej niż Ty.
Tu masz ich przykładowa dyskusję i logiczne argumenty.
http://www.voip.gsm.pl/art_35339.html
Dokładnie wczytaj się w przytoczony tam w połowie strony artykuł z "Auto Świata" (nr24/01) dokładnie wyjaśniający Twój problem
-
Mam możliwość wyświetlenia prawidłowych wskazań prędkości na klimatroniku, /przynajmniej tak mi sie wydaje/ i ta wyświetlana na klimatroniku jest prawie zgodna z podawaną przez GPS, a licznik oczywiście zaniża i na forach o samochodach temat ten był nieraz poruszany, a wnioski ciągle te same, tj. liczniki samochodowe zaniżają.
-
Z tego wynika ,że wszystkie przykłady nieprawidłowych pomiarów w tym wątku sprowadzają sie do jednego. Liczniki we wszystkich samochodach popełniają podobny błąd w granicach 5 km a AM jest ok. Dość ciekawe.
10 lat tem w Auto Bild był test prędkościomierzy w różnych samochodach. Z tego co pamiętam idealnie prędkośc pokazywały Hyundaje, a największe przekłamania Grupa fiata - Alfy i Fiaty ( w alfach przy prędkości 180 km/h przekłamanie było w granicach 20 km/h.
Test był przeprowadzany radarem. Im większa prędkość tym większe przekłamanie (wrastało nawet procentowo)
-
10 lat tem w Auto Bild był test prędkościomierzy w różnych samochodach. Z tego co pamiętam idealnie prędkośc pokazywały Hyundaje, a największe przekłamania Grupa fiata - Alfy i Fiaty ( w alfach przy prędkości 180 km/h przekłamanie było w granicach 20 km/h.
Test był przeprowadzany radarem. Im większa prędkość tym większe przekłamanie (wrastało nawet procentowo)
O Przepraszam... tak to jest ja się czyta szwabskie brukowce... Wiarygodność Autobild czy Auto Świat porównać można do wiarygodności gazety Fakt.
U mnie w Fiacie Brava rozbieżność przy 100 wynosi ok. 5km/h a przy wskazaniu 185 na liczniku auta GPS pokazuje 175 więc wcale nie jest to większa rozbieżnośc niż w innych markach....
Kolega w Octavi II ma identyczne wyniki...
-
ja też we FIACIE mam najmniejsze przekłamanie :ok:
-
e! moj fiat cc od roku pokazuje 10km bez względu na to ile jadę
-
...Po przeprowadzonych testach w stacji diagnostycznej (przy okazji skanowania komputera pokładowego samochodu) stwierdzono, że prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu jest prawidłowa.
Czyli zgodnie ze wszystkimi normami i homologacjami pojazdów mechanicznych zawyżona o 10%.
Jeśli jednak upierali się oni że odczyt prędkościomierza pokazuje faktyczną prędkość, to zmień stacje diagnostyczną na taka z mądrzejsza obsługą.
Wszelkie badania faktycznej prędkości pojazdu zawsze są oceniane na podstawie odczytu GPS.
Dawno temu, jak miałem jeszcze Seicento i chciało mi się grzebać, to zaniosłem licznik
do ojca znajomego. On jest zegarmistrzem, ale bawił się przy okazji w modyfikacje
(legalne) liczników i tym podobnych dupereli. Powiedziałem mu, że strasznie mnie
irytuje to, że liczniki samochodowe zawyżają. On licznik rozebrał, coś tam pomieszał,
potem pojechaliśmy na jazdę kalibrującą i po złożeniu wszystkiego do kupy miałem
chyba jedyny w Polsce dokładny licznik prędkości w aucie :mrgreen: :mrgreen:
Po jakimś czasie kumpel kupił sobie GPS i przetestowaliśmy pracę zegarmistrza.
Odchyłka była może 1-2 km od rzeczywistości.
Teraz mam Stilo i tutaj sprawa już jest bardziej skomplikowana, bowiem wszystkimi
zegarami steruje komputer i to jego I2C... Trzebaby przeprogramować Body Computer
by określone obroty na kołach inaczej przeliczał na prędkość. Nie sądzę, że chodzi
tu o precyzję i delikatność, bo to jest kwestia zwykłej regulacji i przeliczania jednych
jednostek na inne, za pomocą mechaniki... Przypuszczam, że do danego rozmiaru
seryjnego opon samochodu w komputerze jest po prostu współczynnik, który gdyby
zmienić, prędkość byłaby prawdziwa.
No ale się rozpisałem na tematy nieco dalsze od tematyki naszego forum, sygnalizując
jedynie że mnie też te rozbieżności wkurzają... :E
-
Hmm, ja dziś się przyglądnąłem i zauważyłem u mnie w służbowym przekłamanie jakieś 5%...
Navi pokazuje mniej w każdym razie.
-
e! moj fiat cc od roku pokazuje 10km bez względu na to ile jadę
No to jak stoisz to zasuwasz dychą :ok:
Temat bumerang, można sprawdzić, co jaki czas powraca... :)
Jak zmieniłem koła z zimowych na letnie 17" to licznik pokazuje to co ma pokazywać ;)
-
Witam, a czy gdzieś jest może opisane, w jaki sposób błąd pomiaru prędkości za pomocą GPS zależy od różnych czynników?
Na przykład wysokości nad poziomem morza, szerokości geograficznej, nachylenia drogi itp?
No i czy te błędy mają jakieś istotne znaczenie? :wink:
-
Witam, a czy gdzieś jest może opisane, w jaki sposób błąd pomiaru prędkości za pomocą GPS zależy od różnych czynników?
Na przykład wysokości nad poziomem morza, szerokości geograficznej, nachylenia drogi itp?
No i czy te błędy mają jakieś istotne znaczenie? :wink:
Moim zdaniem nie ma albowiem pozycja a co za tym idzie i szybkośc jest wyznaczana na podstawie różnic w czasie propagacji fali radiowej od róznych satelit (w wielkim uproszczeniu)
-
Przecież prędkość wyświetlana w KAŻDYM samochodzie na KAŻDYM prędkościomierzu jest pochodną częstości obrotowej kół napędzanych. Wystarczy zwiększenie obciążenia i już zmienia się średnica koła, a tym samym prędkość pokazywana przez licznik. I nic tu nie pomoże grzebanie w liczniku.
-
OK, ale nadal nie mam odpowiedzi na zasadnicze pytanie dotyczące samego programu:
Dlaczego AM 4.1.2 pokazuje inne odchylenie od wskazań licznikowych niż wersja 5.0.7??? Które wskazanie jest bliższe prawdzie??
Dlaczego w wersji 4.1.2 odchylenie jest zmienne w zależności od prędkości, a w 5.0.7 stałe niezależnie od prędkości?
Przy założeniu tego samego PDA, samochodu i powtarzalności wyników testu w różnych warunkach warunkach samochodowo-pogodowych.
-
Koledzy, co za problem sprawdzić to na drodze, gdzie są słupki co 100m i kilometrowe. Włączamy stoper i jedziemy kilometr stałą przedkością. Po obliczeniu mamy dokładną prędkość. Kilka liczników już sobie w ten sposób wyregulowałem. Liczniki samochodowe przeważnie zawyżają wskazania, żeby kierowca za bardzo się nie rozpędzał. Ot, taka psychologiczna zagrywka.
-
OK, ale nadal nie mam odpowiedzi na zasadnicze pytanie dotyczące samego programu:
Dlaczego AM 4.1.2 pokazuje inne odchylenie od wskazań licznikowych niż wersja 5.0.7??? Które wskazanie jest bliższe prawdzie??
Dlaczego w wersji 4.1.2 odchylenie jest zmienne w zależności od prędkości, a w 5.0.7 stałe niezależnie od prędkości?
Przy założeniu tego samego PDA, samochodu i powtarzalności wyników testu w różnych warunkach warunkach samochodowo-pogodowych.
Przecież odpowiedź już uzyskałeś, u mnie wskazania prędkości dla obu wersji AM były identyczne na całej 130km trasie - gdy pomiar wykonywałem jednocześnie na dwóch pda. Pożycz od kogoś drugiego pda z AM i zrób sobie sam taki test.
A tak w ogóle to w czym Ty masz problem? Kalibrujesz prędkościomierze w/g wskazań AM? Nie bardzo wiem o co to bicie piany jest?
-
Przecież prędkość wyświetlana w KAŻDYM samochodzie na KAŻDYM prędkościomierzu jest pochodną częstości obrotowej kół napędzanych. Wystarczy zwiększenie obciążenia i już zmienia się średnica koła, a tym samym prędkość pokazywana przez licznik. I nic tu nie pomoże grzebanie w liczniku.
Niby jak zmienia się średnica koła przy obciążeniu? :D
Zmienia się jego kształt jedynie, na bardziej "plaskaty" :proud:
-
Średnica (mierząc w pionie) akurat maleje, tylko że to nieistotne,
bo nieważna jest średnica, a obwód, a ten się nie zmienia.
-
Średnica (mierząc w pionie) akurat maleje, tylko że to nieistotne,
bo nieważna jest średnica, a obwód, a ten się nie zmienia.
No w sumie o to mi chodziło, tylko mnie też się pomieszało.
Zatem - niezależnie od obciążenia pojazdu, na danym typie opon nie zmienią
się wartości mierzone. Zakładając, ze ciśnienie w oponach jest poprawne.
-
W autach liczniki nie oddzwirciedlają rzeczywistej prędkości, tzn. wraz ze wzrostem prędkości rzeczywistej licznik pokazuje też więcej, ale rosnie różnica między prędkością rzeczywistą a pokazywaną. I tak, np. przy 50 km/h na liczniku, faktyczna predkość wynosi +/- 47-48 km/h, ale już przy 150 km/h na liczniku, rzeczywista to 141-142 km/h.
Czytałem, że to świadomy zabieg psychologiczny producentów...
Zatem pomiary kolegi, licznik <-> AM mogą być OK. Pozostaje pytanie dlaczego różnie jest pomiędzy AM-ami...
BTW, co do AM 5.x to zauważyłem, że prędkość zmienia się na niej jakoś bardziej "skokowo" w porównaniu do AM 4.x, np. przy zwalnianiu. Wczoraj jechałem i jak zwalniałem (nie ostro) to pokazywała 98 km/h a potem zaraz 80 km/h. Przy 4.x było w miarę płynnie. Ustawienia w 5.x i 4.x te same w konfiguracji.
-
Średnica (mierząc w pionie) akurat maleje, tylko że to nieistotne,
bo nieważna jest średnica, a obwód, a ten się nie zmienia.
No w sumie o to mi chodziło, tylko mnie też się pomieszało.
Zatem - niezależnie od obciążenia pojazdu, na danym typie opon nie zmienią
się wartości mierzone. Zakładając, ze ciśnienie w oponach jest poprawne.
Ugięcie (zwiększenie szerokości kosztem wysokości) opony przy większym obciążeniu następuje w poprzek płaszczyzny opony więc obwód się zmienia. Zmiana ta jest jednak pomijalna dla rozważanego tu (IMHO akademickiego) problemu.
-
Średnica (mierząc w pionie) akurat maleje, tylko że to nieistotne,
bo nieważna jest średnica, a obwód, a ten się nie zmienia.
No w sumie o to mi chodziło, tylko mnie też się pomieszało.
Zatem - niezależnie od obciążenia pojazdu, na danym typie opon nie zmienią
się wartości mierzone. Zakładając, ze ciśnienie w oponach jest poprawne.
Ugięcie (zwiększenie szerokości kosztem wysokości) opony przy większym obciążeniu następuje w poprzek płaszczyzny opony więc obwód się zmienia. Zmiana ta jest jednak pomijalna dla rozważanego tu (IMHO akademickiego) problemu.
No oczywiście, że problem jest akademicki. Jak jadę z AM, to wiem, że mam rzeczywistą prędkość, licznik zaś pokazuje wartości zawyżone, ale nie są to rzeczy, o które warto kruszyć kopie. NB: to już któryś kolejny temat, w którym odkrywca różnicy dziwi się jej i próbuje się czegoś dowiedzieć, więc może dobrze, że są ludzie myślący.
-
Jest taki programik GPSAuto, który jest rozbudowanym szybkościomierzem na GPS. Może porównacie jego wskazania z Automapą. Powinien mieć inne algorytmy obliczania szybkości.
-
Jest taki programik GPSAuto, który jest rozbudowanym szybkościomierzem na GPS. Może porównacie jego wskazania z Automapą. Powinien mieć inne algorytmy obliczania szybkości.
Wiedziałem, że wreszcie kiedyś zostaną podważone matematyczne modele zjawiska Dopplera i przestarzałe algorytmy filtrów Kalmana.
Należy im się Nobel.
-
A od kiedy GPS do wyznaczenia pozycji używa Dopplera?
-
Jest taki programik GPSAuto, który jest rozbudowanym szybkościomierzem na GPS. Może porównacie jego wskazania z Automapą. Powinien mieć inne algorytmy obliczania szybkości.
Co 1 sek. odbiornik gps podaję pozycję. Program oblicza odległość od poprzedniej pozycji (np. w metrach) i dzieli ją przez czas (1 s). Już w tym momencie mamy prędkość. Jedyne co jeszcze robi program to zamienia to z m/s na Km/h, oraz uśrednia wynik np. z trzech ostatnich pomiarów.
Algorytm tak prosty, że jakoś trudno mi sobie wyobrazić stosowanie rożnych algorytmów przez różne programy. Błąd pomiaru może wynikać jedynie z błędu (dokładności) wyznaczania pozycji przez odbiornik gps i nic więcej się tu nie wymyśli.
Co prawda w programach do nawigacji stosuje się jeszcze szereg algorytmów związanych z funkcją przewidywania pozycji, ale wątpię żeby brały one udział w wyznaczaniu aktualnej prędkości. A może się mylę?
-
Co 1 sek. odbiornik gps podaję pozycję. Program oblicza odległość od poprzedniej pozycji (np. w metrach)
i dzieli ją przez czas (1 s).
Prawdopodobnie nawet tego nie robi, bo prędkość oblicza sam odbiornik GPS i co sekundę podaje ją w sekwencji RMC.
Jedyne co AM musi z tym zrobić, to wymnożyć ją przez stałą wartość, żeby przeliczyć jednstki z węzłów na km/h.
A z efektu Dopplera korzysta sam odbiornik GPS.
-
A z efektu Dopplera korzysta sam odbiornik GPS.
Do czego? Że się tak zapytam?
-
A z efektu Dopplera korzysta sam odbiornik GPS.
Do czego? Że się tak zapytam?
No własnie... przecież to nie radar....?
-
Dziwnie sie ten temat rozwinął. Kol. Taddy zadał konkretne pytanie, czy AM 5.0.7 podaje dobrą szybkość? Sam jestem tego ciekaw, ale na razie naczytałem się o średnicy opon i efektach Dopplera. Gdyby nie to że aktualnie leżę chory, to wsiadłbym do samochodu ze stoperem (jak pisałem wcześniej), dodatkowo włączyłbym sobie równolegle z AM program GPSAuto i za 5 minut znałbym odpowiedź. A tak, to poczytam sobie jeszcze kilka hipotez i domysłów.
-
Stoper nic nie da będziesz znał prędkość średnią a nie aktualną.
Jedynie ciężarówki z zalegalizowanym tacho mogą porównać prędkość. Błąd wskazu jak się nie mylę wynosił 3km/h
przy prędkościach 40, 80,120 lub znajomy z suszarką i krótkofalówka.
-
Na odcinku 1 km mogę utrzymać stałą prędkość wg AM, np 60 km/h, nawet na ucho słuchając silnika. Jeśli przy słupku 1 km będę miał 61 sek, to szybkość rzeczywista będzie 59 km/h, 60 sek - 60 km/h. To dość dokładnie, jak na nasze rozważania. A błąd 1 sekundy na stoperze chyba nie występuje, nie wiem jaki trzeba by mieć słaby refleks, więc można jeszcze dokładniej zmierzyć. Lepiej to jednak zrobić w dwie osoby. A jeśli w AM i GPSAuto bedę miał na ekranie różne szybkości w danym momencie, to też wiele wyjaśni. Musze się tylko podkurować, to Wam Koledzy pokażę.... :E
-
Na odcinku 1 km mogę utrzymać stałą prędkość wg AM, np 60 km/h, nawet na ucho słuchając silnika. Jeśli przy słupku 1 km będę miał 61 sek, to szybkość rzeczywista będzie 59 km/h, 60 sek - 60 km/h. To dość dokładnie, jak na nasze rozważania. A błąd 1 sekundy na stoperze chyba nie występuje, nie wiem jaki trzeba by mieć słaby refleks, więc można jeszcze dokładniej zmierzyć. Lepiej to jednak zrobić w dwie osoby. A jeśli w AM i GPSAuto bedę miał na ekranie różne szybkości w danym momencie, to też wiele wyjaśni. Musze się tylko podkurować, to Wam Koledzy pokażę.... :E
Takie zabawy mogą się źle skończyć... dajcie sobie spokój.....