PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: jachraniak w Styczeń 16, 2012, 20:43:51
-
6.12.2009r zaczęła się nowa era AM... Era AM'Traffic...
Przyszła do nas wraz z AM6.0 i zapoczątkowała zupełnie nową definicję routingu. Oczekiwania były ogromne...
Dziś korzystamy z AM6.10
Minęło ponad 2 lata! A oczekiwania jak sam AM'Traffic się nie zmieniły :)
Może małe resume?
-
Resume?
Powiedz jak to wyłączyć... :D
piona
-
Tu w screenach jerzego i ochkarola mamy eleganckie podsumowanie:
(http://t4.pixhost.org/thumbs/726/10997603_0002.jpg)
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/OmijamyKorki.png)
Przez pierwszy kwartał należało takie zachowania wybaczać bez dwóch zdań,
przez pierwsze pół roku zbytnio się nie irytować,
przez pierwszy rok, wynajdywać w sobie głęboko ukryte pokłady cierpliwości...
Po dwóch latach pozostało się przyzwyczaić, że ta koza jest garbata,
i kopie przy dojeniu, albo z koziego mleka przestawić się na owcze.
-
Ale przynajmniej mamy dowód, że w Lublinie LD działa! :E ;D
Bo to, że jakieś dwa tygodnie temu, LD omijając korek na trzypasmowej Al.Solidarności AM wpakował mnie w korek na jednopasmowej ul.Północnej tylko utwierdziło mnie, że to w dalszym ciągu gadżet.
Bo osobiście wolałbym, żeby LD nie pokazywał nic - niż pokazywał bzdury. Bo przez to właśnie straciłem do niego zaufanie.
Nie liczę już ile razy LD wprowadził mnie w błąd (byłaby na pewno dwucyfrówka, może nawet z dwójką z przodu) a ile razy zadziałał prawidłowo (wystarczyłoby palców jednej ręki raczej - i nie jestem mutantem ;) ).
-
no i co ja mam Panowie wam powiedzieć :P Kiedyś "ktoś" tu mi napisał, że marudzę, a jak czytam te posty tak od drugiego w dół, choć i w pierwszym Jachraniaka jest genialne zdanie, które oddaje stan tej usługi w dniu dzisiejszym, to jakoś też mi to przypomina narzekanie, aczkolwiek trudno się z nim nie zgodzić. Wy już tracicie cierpliwość, a ja i pewnie paru innych straciło ją znacznie wcześniej i to tylko taka różnica :)
-
Dodam też mój ulubiony manewr - zakaz skrętu w lewo za "bananem".
Ogólnie widzę że ostatnio danych LD! jest tyle co kot napłakał.
-
Kiedyś "ktoś" tu mi napisał, że marudzę.
Bo marudzenie od konstruktywnej krytyki dzieli spora różnica ;)
-
Ogólnie widzę że ostatnio danych LD! jest tyle co kot napłakał.
Jak wejdzie AM na androida to się to w końcu zmieni.
-
Jak wejdzie AM na androida to się to w końcu zmieni.
co sie zmieni? chyba nic bedzie wiecej idiotyzmow - cos co poadaje Ochkarol. zrodla z navi ale inne niezalezne i bardziej sprawdzone sa aquratowi potrzebne - to kosztuje.
jezeli ja wlacze sobie AM na 24h to z automatu widze czarna kreche w targeo na ulicy i tak jest dopoki AM nie wylacze.
-
jezeli ja wlacze sobie AM na 24h to z automatu widze czarna kreche w targeo na ulicy i tak jest dopoki AM nie wylacze.
Tak, jak onegdaj wytykalem przez dwie czy trzy wersje AutoMapy "czarny korek" na Puławskiej w Lublinie prawie całą dobę :mrgreen:
Tam jest Mc'Donald
-
Może małe resume?
IMHO idealnej odpowiedzi udzielił nocnyMarek.
Ponieważ się jednak do garbatej kozy nie przyzwyczaiłem, ani na owcze mleko też się nie przesiadłem, tylko lekko rozwodniłem kozie niedawno wyłączając LD :E :ok:
I jakoś tak zdecydowanie przyjemniej mi się podróżuje bez nagłych dziwnych "niespodzianek" :grin: :proud:
-
I do podsumowania dodam.
Jako, że skończyła mi się ważność licencji wyłączyłem dziś LD w ogóle (jedno źródełko mniej) i jechałem bez żadnego skakania kursora, bez ustawicznych komunikatów "Rozglądam się" itp.
Abstrahując od niespodzianek nawet.
-
Co panowie, chyba już nasz moderator nie będzie miał za chwilę już tu nic do roboty - forum AM na windows mobile / CE umiera i to jest proces nieodwracalny. "Do zobaczenia" na forum AM na Androida :E :)
-
Nie rozpędzaj się tak Papciu. :grin: pozdr
-
Nie rozpędzaj się tak Papciu. :grin: pozdr
Zgodzę się z tobą, jak aAM będzie niewypałem, a ma duże szanse jak prześledzimy wątek androidowy, choć trzymam kciuki, żeby to było finalnie wreszcie dopracowane, bo android to extra system i na windows mobile już rzadko się przełączam. Jeżeli to wypali to cisza na tym forum zagości nastałe nawet twój sarkastyczny ton tego procesu nie zmieni.
-
@PapaD
Hmmm, a na co się na razie mamy przełączać, że się tak zapytam?
Na aplikację w fazie testów beta, działającą prawdopodobnie tylko do 2012.02.02, ze starszą wersją mapy, bez POI oraz bez aktualnych danych SR, w dodatku bez cennika, bez listy wspieranych urządzeń?
Koniec off-topa.
Lepiej się skupmy na meritum wątku, czyli AM'traffic na przestrzeni lat.
Jak dla mnie, najważniejsze jest jedno: w przeciwieństwie do dotychczasowych urządzeń z Automapą 6.10 i wcześniejszymi wersjami, gdzie on-line'owość to wyjątki (szacuję osobiście tę "ciżbę na 5-10 % maks), o tyle Automapa na Androida będzie działać na urządzeniach które wyjątkowo NIE będą miały internetu.
I w tym upatruję wielką szansę dla AM'Traffic, bo to może być samosprawdzająca się przepowiednia - dużo userów, bo dobre mapy i tanie oraz nowoczesne smartfony z Androidem, mogą się przełożyć przez raporty on-line ich użytkowników na dobre dane SR+LD, co z kolei napędzi jeszcze więcej użytkowników.
Może w pewnym momencie Automapa uruchomi jeszcze centrum alarmowe traffic;u z prawdziwego zdarzenia.
Ale to pewnie zależy od przepływu $$$.
-
I w tym upatruję wielką szansę dla AM'Traffic, bo to może być samosprawdzająca się przepowiednia - dużo userów...
To nic nie da.
Przykład. Dziś jadę do pracy po 13:00. 15km przez cały Lublin. Samochodów z nawigacją (w ogóle - bez względu na program) można policzyć na palcach jednej ręki (razem ze mną).
Jeśli już to 80% przejezdnych albo taksiarz.
A to w miastach LD ma pole do popisu, bo jak drogę poza miastem zablokuje nagłe zdarzenie, to w 90% Policja organizuje objazdy.
-
@ochkarol
Masz rację, że w miastach może być problem, bo większość użytkowników wie przecież, gdzie jedzie, więc nie włącza nawigacji :)
Ich pradziadowie nie używali nawigacji po mieście, ich dziadowie też nie, rodzice też nie, więc oni też nie mają zamiaru ;)
Upatruję szansy w tym, że:
- część samochodów ma na stałe włączony GPS+GSM (służbowe, dostawcze, kurierskie, ciężarówki itp)
- coraz mniej zachodu (pieniędzy, czasu) trzeba, by mieć nawigację on-line; może część użytkowników stuknie w aplikację nawigacji, nudząc się w korkach
Być może rzeczywiście rozwiązaniem jest kupowanie danych o ruchu komórek?
Może fotoradary odcinkowe też pomogą (sygnalizacji anomalii - nagłe zmniejszenie liczby kierowców na trasie)?
Może będzie jakiś program motywacyjny w stylu - włącz nawigację on-line, co tydzień losowanie nagród?
Może z czasem pojawi się program rządowy odnośnie obserwacji ruchu na drogach i sygnalizacji utrudnień (to pewnie 2025, jak dobrze pójdzie :)...
Acha, kolejny pomysł: by wszyscy producenci aplikacji nawigacyjnych powołali konsorcjum, które zgarnia dane trafficowe od wszystkich aplikacji i udostępnia je wszystkim aplikacjom.
Niemniej, ja sobei wiele obiecuję po tym centrum alarmowym z prawdziwego zdarzenia :)))))
Połączone: [time]Styczeń 24, 2012, 22:22:37[/time]
@ochkarol
Ale do tego wszystkiego jeszcze daleka droga - powinno być sporo łatwiejsze raportowanie znanych problemów, choćby poprzez ten półautomatyczny interfejs (pomysł Nocnegomarka), w którym powinny być wymienione wszystkie możliwe akcje korekcyjne, by użytkownik sam coś poprawił, i by ta właśnie zmiana czekała tylko na zatwierdzenie, a nie, na razie my opisujemy, co jest źle (mówię o raportowaniu w Targeo), a ktoś to jeszcze musi przetworzyć.
Inna sprawa, że większość ludzi woli kilka godzin w miesiącu spędzać na pytaniu się innych o drogę lub staniu wspólnie w korkach :) To zbliża i daje poczucie przynależności, łehehehehehe ;)
Połączone: Styczeń 24, 2012, 22:28:51
@PapaD
Nie wiem, jak to widać od strony biznesu, ale decyzja o wydaniu w pierwszej kolejności Automapy na iphone'a była chyba pod względem zainteresowania kompletnym niewypałem.
Wiele sobie obiecuję po tym, że zainteresowanie wersją Androidową spowodowało lawinę postów, bo sądząc po ilości wpisów na pdaclub.pl/forum/nawigacja-gps-dla-iphone (wiem, że nie jest to żaden superobiektywny probierz ;) , wersją na Iphone'a interesują się chyba tylko bezpośredni znajomi programisty, który ją pisał :)
-
wersją na Iphone'a interesują się chyba tylko bezpośredni znajomi programisty, który ją pisał :)
+ jachraniak ;)
(mam nadzieję, że się nie obrazi) ;)
-
Użytkownicy iPona to inna grupa, tych których znam nie interesuje grzebanie, poprawianie, modyfikowanie - instalują i ma działać (dba o to app store), kto ostatnio poprawiał i usprawniał kuchenkę w domu lub lodówkę.
Kupiłem wczoraj iPhona i kupiłem na niego TomToma, to zupełnie inna ideologia i działanie jak w AutoMapie, TomTom nie wydaje bety i nie straszy że kiedyś zrobi działający program do którego będzie potrzebne Miplo, AMCenter, SR i liczne fora i wsparcie wielu grzebaczy (jak działa SR i LD w AM wiemy).
Mam też HTC Leo z AM na WM i Android po miesiącu zdecyduję który z tych smartfonów pozostanie.
-
Kupiłem wczoraj iPhona i kupiłem na niego TomToma, to zupełnie inna ideologia i działanie jak w AutoMapie, TomTom nie wydaje bety i nie straszy że kiedyś zrobi działający program.....
Mam też HTC Leo z AM na WM i Android po miesiącu zdecyduję który z tych smartfonów pozostanie.
Jeżeli nie masz nic przeciwko, to mogę ci już teraz napisać, jak skończą się Twoje rozterki co wybrać. Zostaniesz na pewno z tym smartphonem, na którym będziesz miał zainstalowaną aktualną automapę :E Niestety ale musimy zaakceptować, że ilość błędów map, apr-u itd u innych dostawców jest na tyle spora, że nadal będziemy psioczyć na naszego krajowego producenta za te atrakcje jakich nam dostarcza, ale dalej będziemy używać jego produktu, bo tylko on terytorium naszego kraju traktuje poważnie. Piszę to z własnego doświadczenia. Kupiłem Sygica, żeby mieć jakiś przyzwoity program na androidzie obok tej alfy automapy. Powiem tak, program jest bardzo ładny i na tym skończę, żeby nie robić OT. W piatek jadę do Lublina na jeden dzień i raczej planuję skorzystać w pierwszej kolejności z automapy androidowej pomimo jej katastroficznego działania na HTC Leo. Jak mi puszczą nerwy od tego widoku jaki mi oferuje alfa aAM w obecnym kształcie, to się przełączę na Sygica.
-
Jeżeli chodzi o mapy w AM to fakt i gdyby jakiś pirat potrafił je przeflancować i wykorzystać np. w iGO to był bym bardzo zadowolony i już nigdy nie pomyślał o AM.
-
Jeżeli chodzi o mapy w AM to fakt i gdyby jakiś pirat potrafił je przeflancować i wykorzystać np. w iGO to był bym bardzo zadowolony i już nigdy nie pomyślał o AM.
i tu trafiłeś w sedno zjawiska pt. "AM liderem rynku programów nawigacyjnych w Polsce"
Mam nadzieję, że tym zdaniem pobudziłem trochę szalikowców do działania, bo smutno tu sie zrobiło od czasu premiery "cudeńka" pod androida :E
-
Tam też jest nudno - obecnie trwa tylko dyskusja co zrobić aby aAM w ogóle działała a smartfon się ładował lub chociaż podtrzymywał napięcie, wpadli na pomysł wyłączenia wszystkiego co się da włącznie z ekranem, widzę lepsze rozwiązanie = wyłączyć smartfona a jechać na wcześniej zrobionych notatkach.
-
wersją na Iphone'a interesują się chyba tylko bezpośredni znajomi programisty, który ją pisał :)
+ jachraniak ;)
(mam nadzieję, że się nie obrazi) ;)
:grin:
no wiesz co!
wszystkie rozwiązania jakie testowałem, żeby zachować AM, czyli:
Modecom MX2 HD + komórka
Navroad Duxo
następnie testy różnych "programów" nawigacyjnych na androida...
lipa.
Nieusatysfakcjonowany kolejnymi rozwiązaniami z dużą ostrożnością zafundowałem iphone'a co by sprawdzić działanie zasoby appstore. Do tego czasu znałem część muzyczną sklepu apple'a, gdyż korzystałem z ipoda... bez szału z mojej strony, wszystko działało bardzo stabilnie, było wygodne w użyciu i w ogóle. W szczególności przez fakt, iż moje radio samochodowe pięknie współpracowało z ipodem. No ale nie było pewności co do iphone'a. Stąd wybór tańszego modelu :)
Dziś wiem jedno, wszechstronność zastosowań leciwego iphone'a przekracza możliwości wszystkiego co do tej pory zostało wyprodukowane na androida, to raz...
2) Appstore ma na obecną chwilę 2 razy więcej aplikacji od android market 400 000 vs 200 000, fakt - bezpłatnych więcej chyba jest w android market.
3) współpraca radia samochodowego wygląda nastęująco: gra muzyczka, na czas komunikatu z AM zostaje trochę wyciszona, komunikat z AM z muzyczką w tle, przez głośniki :ok: a następnie powrót do normalnej głośności odtwarzania muzyki. Nie ma możliwości żeby nie usłyszeć ostrzeżenia :ok: oczywiście cały czas oczywiście iphone jest ładowany kabelkiem wyprowadzonym z radia... bardzo szybko i bez żadnego grzania :ok: co jak widzę na razie jest problemem w aAM beta.
AM zachowuje się zdecydowanie lepiej niż na urządzeniach do tej pory testowanych...
Generalnie, jestem bardzo kontent, i jeśli nawet licencja na androida będzie o połowę tańsza niż na iOS to raczej nie przeflancuję się do robota. Oczywiście o ile rozwój programów dla tych platform będzie na podobnym poziomie. Biorąc pod uwagę to, co zobaczyłem testując aAM na galaxy ace nie mam wątpliwości, że będą bliźniacze...
Teraz trzeba poczekać aż 4S będzie w zasięgu :O~
-
Niestety ale musimy zaakceptować, że ilość błędów map, apr-u itd u innych dostawców jest na tyle spora, że nadal będziemy psioczyć na naszego krajowego producenta za te atrakcje jakich nam dostarcza, ale dalej będziemy używać jego produktu, bo tylko on terytorium naszego kraju traktuje poważnie.
Mapy Navteqa wyglądają obiecująco od strony reakcji na oddawanie nowych dróg.
Tym, wg. mnie, te mapy przewyższają mapy TA.
Pewnie z kategoryzacją, restrykcjami i pozostałymi aspektami map już nie jest tak różowo ale zawsze coś.
Połączone: Styczeń 25, 2012, 21:13:58
współpraca radia samochodowego wygląda nastęująco: gra muzyczka, na czas komunikatu z AM zostaje trochę wyciszona, komunikat z AM z muzyczką w tle a następnie powrót do normalnej głośności odtwarzania muzyki. Nie ma możliwości żeby nie usłyszeć ostrzeżenia
Żadna rewelacja ;)
W leciwej już Nokii 500 tak było (jak widać na WinCE też można zrobić jak się tylko chce i umie)
-
Tu w screenach jerzego (...)
jerza :ohreally:
Tu jeszcze jeden kwiatek, z wczoraj. Omijanie fotoradaru :mrgreen:
-
Użytkownicy iPona to inna grupa, tych których znam nie interesuje grzebanie, poprawianie, modyfikowanie - instalują i ma działać (dba o to app store), kto ostatnio poprawiał i usprawniał kuchenkę w domu lub lodówkę.
Kupiłem wczoraj iPhona i kupiłem na niego TomToma, to zupełnie inna ideologia i działanie jak w AutoMapie, TomTom nie wydaje bety i nie straszy że kiedyś zrobi działający program do którego będzie potrzebne Miplo, AMCenter, SR i liczne fora i wsparcie wielu grzebaczy (jak działa SR i LD w AM wiemy).
Mam też HTC Leo z AM na WM i Android po miesiącu zdecyduję który z tych smartfonów pozostanie.
Miałem 3GS'a przez 2 lata...
i zmieniłem tylko dlatego, że skończyła się umowa i dawali nowego za 1 pln. Jest to pierwszy telefon od czasów Nokia 2110 którego nie miałem potrzeby zmieniać.
Tak jak napisałeś.. w iphone wszystko działa.
Nie wiem co to zwiechy, co to problem z przenoszeniem danych, z odtwarzaniem systemu, z wgrywaniem nowego.... wszystko działa i robi się bez mała samo (musze kliknąć tylko jakieś hasło czasem).
Jak czytam o jakiś radiach, ROMach, gotowaniu czegoś... co i tak gówniano będzie działać to sam się sobie dziwię, że mogłem być kiedyś tak głupi i robić to samo.
Takiej idioto odporności wymagam też od nawigacji i jak na razie daje mi to TOMTOM.
Nie jest idealna ale stabilna i przewidywalna.
AM dawała TYLKO dobre pokrycie mapami. Nic więcej.
-
Jak czytam o ... gotowaniu czegoś... co i tak gówniano będzie działać ...
Nie przesadzaj, nie przesadzaj.
Jak we wszystkim są lepsze i gorsze produkty. Tak samo z gotowanymi romami. Są dobrze zrobione (i są lepsze pod każdym względem od fabrycznych) i są te kiepskie.
Ale na pewno ta wolność w Androidzie odbija mu się czkawką i jeszcze nie raz odbije.
-
W Androidzie nie zauważam wolności a potworny bajzel i generalnie działa na zasadzie "rób co chcesz".
Wielu moich znajomych ma smartfony z Androidem i po włączeniu twierdzą że to jest to bo mają tysiące aplikacji do dyspozycji i do tego za darmo, to jakaś paranoja bo kiedy pytam po co prostemu programikowi są potrzebne uprawnienia roota, stały dostęp do internetu i pełna synchronizacja danych to pytają "a co to jest".
-
W Androidzie nie zauważam wolności a potworny bajzel.
No własnie ten bajzel jest skutkiem tej wolności.
-
Nie przesadzaj, nie przesadzaj.
Nie przesadzam
Jako ex-użytkownik "kaisera" przerabiałem ten temat i wgrywałem chyba wszystko co było dostępne w tamtym okresie.
Efekt był taki, że działało to bardziej kiepsko lub mniej kiepsko.
Moja żona ma Galaxy 1... i mimo, iż w jakiś testach wydajności wypadał gorzej niż 3GS, to praktycznie płynność działania i stabilność jego pracy jest gorsza (mówię tu o zwykłym, szarym użytkowniku).
Nie wiem na czym te testy poległy i kto za nie płacił... ale nijak mają się do praktyki i zawieszania telefonu.