PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: emisiu w Wrzesień 27, 2011, 22:01:46
-
Pierwsze testy w terenie pozwoliły mi podziwiać nowe błędy których nigdy wcześniej w tych miejscach nie było. A są to kwiatki z gatunku "Lekko w prawo" w miejscu gdzie droga skręca całkiem porządnie w lewo. :(
[mod]Może byś sprecyzował i wskazał to miejsce. Pisząc tak ogólnikowo prowokujesz tylko nieptrzebne 'akademickie dyskursy' jak ten poniżej...[/mod]
-
Co to znaczy "porządnie w lewo"? 90st.lub więcej ?
-
A gdyby było 78 st. to prawo będzie bardziej zblizone do lewo, skąd takie pytania.
-
Pytanie stąd że AM tak ma że komunikat "W Prawo/w Lewo" oznacza 90st. Jeśli jest "lekko" tzn jest mniej niż 90 jak jest "ostro" to więcej niż 90 .
Na pewno jest jakaś tolerancja ale komputer to nie człowiek i nie wyczuwa niuansów musi mieć jakąś granicę od której lekko prawo zamienia się w prawo. Dlatego pytam czy to ewidentny błąd np. skręt 120st. a mówi: lekko... czy tylko jest mniej intuicyjnie czyli np. Twoje 78 a mówi "lekko " czyli mówi dobrze tylko w realu na oko to jest kąt prosty :-|
-
Przecież napisał wyraźnie, że jest mocno w LEWO, a nawigacja wrzeszczy lekko w PRAWO. Spora ta tolerancja, nie?
-
W Toruniu kazała jechać prosto, AM wyświetla w lewo. Droga z pierwszeństwem na skrzyżowaniu prowadziła w lewo czy dlatego taki komunikat? Wydaje mi sie, że wcześniej tego nie było.
-
Praktycznie tylko czytam to forum się nie udzielając, ale już nie wytrzymałem...
Panie i Panowie - czy Wy tylko z domu do pracy jeździcie?! Odkąd AutoMapa zawiera komunikaty "lekko w lewo/prawo", "w lewo/prawo", "ostro w lewo/prawo" to było tak że:
- zakręt ok 50-70 stopni = "lekko w lewo/prawo",
- zakręt od 70-100 stopni = "w lewo/prawo",
- zakręt "większy" = "ostro w lewo/prawo".
Fakt, powyższe nie zgadza się w 100% - co zapewne wynika z uwzględniania w opisie zakrętów w danych mapy informacji zwrotnej od użytkowników czy też uwag twórców.
Nie wierzycie - zapraszam do przejechania się trasą Sosnowiec (Polska) - Brela (Chorwacja) bez jazdy autostradami.
Jakoś nigdy nikt nie kruszył kopii (przynajmniej z tego co pamiętam) o te komunikaty, a są już od wieeeelu wersji i zawsze, podkreślam ZAWSZE tak działały.
I nie, nie jestem związany z producentem. Ja po prostu jeżdżę trochę dalej niż trasa Łódź - Warszawa (bez obrazy dla Łodzian i Warszawiaków).
-
Pierwsze testy w terenie pozwoliły mi podziwiać nowe błędy których nigdy wcześniej w tych miejscach nie było. A są to kwiatki z gatunku "Lekko w prawo" w miejscu gdzie droga skręca całkiem porządnie w lewo. :(
A dokładnie gdzie?
-
Przecież napisał wyraźnie, że jest mocno w LEWO, a nawigacja wrzeszczy lekko w PRAWO. Spora ta tolerancja, nie?
Aaaa..To ja nie załapałem :mrgreen: Napisał :prawo/lewo ale nie napisał w którą stronę :E :E :E
-
Nie notowałem wszystkich zauważonych miejsc tego w sumie nowego błędu (bo będąc w trasie zwyczajnie nie miałem na to czasu a było ich kilka), jednakże przykład zobaczyć sobie można wyznaczając trasę typu:
- Start: Zgierz, ul. Długa 177
- Koniec: Stryków (obojętnie gdzie)
i już na pierwszym zakręcie mamy błędny komunikat o jakim piszę.
Jak znajdę więcej czasu posiedzę przy demo trasy i podam kolejne jak ktoś bardzo chce, bo chociażby dla idei i dla supportu AM mogę ten czas poświęcić. :wink:
-
To już coś, ten zakręt znalazłem, ale innych podobnych nie udało mi się znaleźć.
To miejsce jest w ogóle dziwne, jeśli koniec trasy dać zaraz za zakrętem
to manewr jest prawidłowy :worried:
-
W załączniku trasa.
-
W załączniku trasa.
A w 6.8.1 komunikat jest prawidłowy. To nie mapy winne a nowa wersja AM.
-
Naprawdę porządnie w lewo to AM proponuje na pewnym rondzie w Krakowie (gdzie - pokazuje załączony zrzut ekranu). Myślałem, że mi się przywidziało, że strzałki kierunkowe są niewyraźne - ale nie, oto mamy pierwsze angielskie (wg AM) rondo w Polsce. Oczywiście, nie polecam podążać za takimi wskazaniami.
(http://man4one.republika.pl/lewe_rondo.png)
-
W miejscu, które wyżej podał man4business trasy Szybka, Optymalna i Łatwa oraz krótka wyglądają jak w załączniku.
-
Kolejny "kwiatek" z tej serii w AM 6.9 zgłoszony do supportu. :terrified:
-
To już nie jest nawet żałosne.
-
To już nie jest nawet żałosne.
Ale jest proste wyjście z całej sytuacji: Wyłączamy głos i jedziemy na samym obrazie! :E
-
Jeszcze musiałbyś wyłączyć pilota :)
-
Jeszcze musiałbyś wyłączyć pilota :)
A ja nawet na niego nie zerkam, tylko patrzę na samą mapę. :)
-
To już coś, ten zakręt znalazłem, ale innych podobnych nie udało mi się znaleźć.
To miejsce jest w ogóle dziwne, jeśli koniec trasy dać zaraz za zakrętem
to manewr jest prawidłowy :worried:
Nie znam tego skrzyżowania, ale rozumiem, że główna droga prowadzi prosto?Widać mapperzy starali się, by jazda krajówką dawała prawidłowy komunikat o skręcie.Tyle, że AM łączy sobie odcinki przy generowaniu komunikatu, stąd finalnie otrzymujemy komunikat "lekko w lewo". Trzeba by wydłużyć ten pierwszy odcinek za manewrem.Znam podobny przypadek w Polanicy (tam DW jest boczną drogą) - skrzyż. DW388 z Harcerską i Wojska Polskiego (AFAIR).
A teraz widzę, że niezbyt na temat napisałem :) . Widać w nowej wersji jest błąd przy generowaniu komunikatów z łączonych odcinków. Tak jakby komunikat generował nie w odniesieniu do punktu Start (czy "źródłowego" odcinka), ale odcinka poprzedniego od ostatniego.
-
W moim przykładzie główna droga właśnie skręca w lewo, a ta w prawo (a właściwie na wprost) jest podrzędna.
-
Podczas swoich wojaży po Polsce z AM 6.9 beta 1/2 myślałem że mi się nawigacja przywiesiła, albo źle na nią spojrzałem. Teraz natomiast widzę, że to było świadome i zamierzone działania programu.
Mogę spokojnie potwierdzić około 10 takich zachowań programu w obrębie miast Warszawa, Katowice, Opole.
Pozdrawiam
-
Następny babol.
Też Łódź. Start - Rokicińska/Malownicza, koniec - Nery 13a. Na pilocie "w lewo", a realu rondo prosto.