[wydzielony] o sile marketingu AM

  • 28 Odpowiedzi
  • 5753 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
[wydzielony] o sile marketingu AM
« dnia: Maj 18, 2011, 20:47:00 »
Ale przekują to na sukces. Następne dane SR (oby nie gorsze) będą wychwalane jako znaczne poprawienie routingu.

Już się cieszę.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2011, 09:14:46 »
Ale przekują to na sukces.
Szczerze mówiąc wątpię, bo póki co Aqurat jedynie świetnie podkopuje własną reputację, zaś przekuwaniem na sukces to już znacznie gorzej. Mają najlepszy na polskim rynku produkt i nie potrafią sensownie wypromować tej marki. Co więcej - każda próba publicznej propagandy wygląda jak strzał w kolano z haubicy. W efekcie taki Imagis (producent MapyMap) mając gorszy produkt potrafi go drożej sprzedać i jeszcze zaskarbić sobie wdzięczność klientów.
Marketingowców z Aquratu trzeba chyba rozstrzelać (o ile w ogóle choć jeden tam pracuje)  :mysli:
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2011, 10:02:39 »
Właśnie wprost przeciwnie. Najsilniejszą stroną AQ jest marketing. A marketing jak to reklama najbardziej działa na laików i nowinkarzy.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2011, 10:29:30 »
No wiesz... Nie powiedziałbym...

Przypomnę tylko kilka spektakularnych katastrof na tej niwie w wykonaniu Aquratu:
1. osławiona już akcja policji z kontrolą legalności AM
2. demonstracyjne opuszczenie piaskownicy pod tytułem "Nie wspieramy już Larka, bo używają go piraci"
3. zmuszenie legalnych użytkowników do korzystania z bubla pod tytułem SmartRoutes (czyli odebranie możliwości programowego wyłączenia testowej części produktu).
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2011, 12:49:22 »
Przypomnę tylko kilka spektakularnych katastrof na tej niwie w wykonaniu Aquratu:
1. osławiona już akcja policji z kontrolą legalności AM
2. demonstracyjne opuszczenie piaskownicy pod tytułem "Nie wspieramy już Larka, bo używają go piraci"

Mimo wszystko nie sadze zeby to byla katastrofa. Medialna walka z piractwem jest teraz modna. Marketingowa strona wyglada tak, ze Kowalski dostaje przekaz: jak kupie oryginal, to sasiad nie bedzie sie ze mnie smial, ze on ma pirata "za darmo", jestem uczciwy i takie tam. Jak jest w rzeczywistosci wszyscy wiemy...

3. zmuszenie legalnych użytkowników do korzystania z bubla pod tytułem SmartRoutes (czyli odebranie możliwości programowego wyłączenia testowej części produktu).

A to sa raczej funkcjonalnosci programu, a nie marketing. Marketingiem jest to, ze wylacza sie ta opcje, a glosno sie w mediach pisze, ze AM najlepiej omija korki czy jak tam jest na ich stronie ;)

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2011, 13:07:19 »
Jak zwał, tak zwał - ważne, że tymi akcjami Aqurat pokazał, że nie ma pomysłu jak zagospodarować tę część rynku. Imagis zamiast demonstracyjnie Larka spuścić w klozecie wszedł z nimi we współpracę.

Co prawda o tym już pisałem w trochę innej formie i gdzie indziej, ale skoro jest odrębny wątek dla tego tematu, to jakaś synteza moich przemyśleń jako zachęta do dalszych opinii może się przydać...

Otóż moim zdaniem Aqurat marketingowo robi błąd za błędem i w dodatku jeszcze podrywa autorytet marki. Kilka wiadomości wstecz wymieniłem spektakularne wywrotki (dobra, niech to nie będą już katastrofy  :wink:)  na niwie PR-u. Na polu handlowym także nie jest najlepiej... A na pewno konkurencja - i to polska konkurencja - jest tu daleko w przodzie. Myślę o firmie Imagis - producencie MapyMap. Produktu, póki co funkcjonalnie gorszego, choć z każdym wydaniem doganiającego AM.

O "konsumencie Kowalskim" i jego stronie psychologicznej także już na tym forum się wypowiadałem, więc tylko w skrócie domknę ten wątek: każdemu łatwiej jest wyjąć z kieszeni raz na pół roku 40 zł, niż jednorazowo 80. A tyle (40) kosztuje jednorazowa promocyjna (!!!) aktualizacja MapyMap. 80 zł zaś, to koszt rocznej subskrypcji na AM. Uwzględniając nawet to, że i Imagis oferuje subskrypcję (88zł za 4 aktualizacje), to i tak wypada to drożej, niż w AM. Tym bardziej, że Aqurat w ciągu roku potrafi 6, czy 7 aktualizacji wydać.

Ale tenże Imagis ma daleko lepszą tzw. "obiegową opinię", niż Aqurat mający - jak widać - produkt lepszy i, na co dzień, tańszy. Pomijam już PR-owskie wpadki, ale i z handlowego punktu widzenia AM w końcu przegra batalię o Kowalskiego. I to w ciągu, najdalej, 1-2 lat - tak uważam.
A to dlatego, że aby nabyć najtańszy produkt Aquratu - AM Polska XL - trzeba na dzień dobry wyskoczyć aż z 230 zł. Tymczasem MM dostaje się gratis w wersji "na zachętę" i przy najbliższej promocji za parę groszy (mi się udało za 50 zł) zrobić upgrade do wersji TOP. Czyli w pełni funkcjonalnej.

Sami przyznacie, że 50zł, a 230zł to różnica jest kolosalna - prawie 5-krotna. Którą więc ofertę wybierze Kowalski?
I choć roczne utrzymanie produktu w świeżości wyjdzie mu drożej przy MM, to przy sprytnym podejściu marketingowców z Imagisu Kowalski będzie się zapierał, że AM jest droga, a w MM za parę złotych ma w pełni funkcjonalną aplikację. I ma rację! Z psychologicznego punktu widzenia MM wygląda tanio...
To jest metoda "na maszynkę do golenia" - kupujesz za 10-15zł maszynkę i 2 ostrza, ale gdy się stępią, to komplet nowych kosztuje 2 razy tyle, co maszynka.

Dziwi mnie, że ta oczywista prawda nie dotarła do marketingowców Aquratu i firma nie zrobiła jeszcze żadnej promocji "dla Kowalskiego". A chyba jej zależy na tym, by Kowalski jeździł z legalną AutoMapą sądząc po nieporadnych i śmiesznych wyskokach w stylu: kontrole policyjne, czy ogłaszanie braku wsparcia dla "pirackiego Larka". Żenada...

Idę o zakład - o każde pieniądze - że ogłoszenie np. w kwietniu/maju (generalnie przed wakacjami) 50% promocji "dla Kowalskiego" przy zakupie AM, de facto da większy przychód w perspektywie roku nawet (o poprawie wizerunku już nie wspomnę, bo to oczywiste), niż te śmieszne zagrywki medialne, jakie mamy okazję obserwować od czasu do czasu. Kowalski mając w planach "wakacje życia", na które wyda miesięczną pensję (albo i więcej) bez zastanowienia wyda też dodatkowe 200 zł na nawigację z promocyjną AM Europa. Ale prawie 500zł nie wyda, choćby go nawet stać było. Po prostu psychologia mu na to nie pozwoli. On te 500zł będzie wolał wydać na uciechy wakacyjne.

Na przykładzie MM i swoim odczuciu pokazuję, że Kowalski jest w stanie zapłacić więcej i to za gorszy produkt, w dodatku jeszcze wychwalać Imagis, pod warunkiem, że ten produkt odpowiednio mu się sprzeda.
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2011, 13:32:05 »
Na przykładzie MM i swoim odczuciu pokazuję, że Kowalski jest w stanie zapłacić więcej i to za gorszy produkt, w dodatku jeszcze wychwalać Imagis, pod warunkiem, że ten produkt odpowiednio mu się sprzeda.

Sytuacji finansowej ani jednej ani drugiej firmy nie znam. Widzialem kiedys MM i nie bylem zadowolony. Odbieram to jako kolejna najprostsza nawigacje "bez opcji". Tak naprawde to zaczynam sie zastanawiac czy przypadkiem Aqurat celowo nie robi takiego zabiegu. Moze ich produkt wcale nie ma byc kierowany do typowego Kowalskiego. Po co Kowalskiemu "Traffic" jak on z nawigacji skorzysta raz jadac na wakacje? Moze jak w wielu galeziach oprogramowania i tutaj rodzi nam sie podzial? Nie kazdy potrzebuje PhotoShopa zeby narysowac "plotek", do tego Paint wystarczy, co wiecej pewnie uzytkownik Painta, stwierdzi ze ten PhotoShop to do niczego jest, bo bez instrukcji i tak malo da sie zrobic (a Kowalski nie lubi czytac instrukcji :P ) :)

Odnosnie tego jak o kim sie mowi... Podobno niewazne co sie mowi, wazne ze sie w ogole mowi ;) A mam wrazenie, ze jednak o AM slyszy sie wiecej niz o MM.

PS. A tak naprawde to malo mnie obchodzi jak oni z tym marketingiem stoja. Jestem klientem i w ostatecznosci i tak wybiore produkt, ktory mi bedzie najbardziej odpowiadal. Jak ktos zrobi cos lepszego od AM (w moim odczuciu i moich wymaganiach), to zapewne szybko przesiade sie na inny produkt. Sentymentu raczej miec nie bede.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2011, 13:51:29 »
Widzialem kiedys MM i nie bylem zadowolony.
Ja mam jedno kryterium oceny: wyznaczam 2 moje "ulubione" trasy i patrzę, jak nowa wersja radzi sobie z algorytmem. Punktem odniesienia jest właśnie AutoMapa, która bez "usprawnień" typu LD i SR liczy to logicznie, jest w tym stała i faktycznie jest to trasa optymalna.

W poprzednich wersjach MM, a to mnie przez prom prowadziła, a to kazała jechać 50km dalej, choć po lepszej drodze, a to z uporem maniaka chciała ominąć duże miasto kierując mnie wiejskimi drogami o średniej prędkości przelotowej poniżej 40km/h, bo składającymi się głównie z dziur.

Ostatnia, wgrana kilka dni temu za promocyjne 40zł, mapa wytyczyła mi tę trasę jak AM za pierwszym strzałem z jednym tylko punktem pośrednim ustawionym dla poprawienia logiki algorytmu. Zaś drugą testową nawet lepiej niż AM, bo to w AM muszę podawać punkt pośredni. Chodzi o trasę Lublin-Kraków tak, by w Szarowie wjechać na autostradę i obwodnicą autostradową wjechać do Krakowa z drugiej strony. AM bez punktu pośredniego ustawionego w Szarowie właśnie, za chińskiego boga nie chce sama wjechać na A4 przed Krakowem. MM wjechała... Co prawda dopiero na drugim wjeździe, ale w ogóle wzięła pod uwagę, że takowa autostradowa obwodnica Krakowa istnieje. I to oficjalnie bez bajerów typu SR i LD!!

Stąd moja opinia, że MM dogania AM i za rok, jeśli Aqurat się nie obudzi, to Kowalski nawet nie spojrzy w kierunku AM, a wszelkie próby namówienia go do kupna produktu Aquratu Kowalski potraktuje, jak grzeszną prowokację  :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 14:01:24 wysłana przez Karski »
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2011, 14:59:19 »
Stąd moja opinia, że MM dogania AM i za rok, jeśli Aqurat się nie obudzi, to Kowalski nawet nie spojrzy w kierunku AM, a wszelkie próby namówienia go do kupna produktu Aquratu Kowalski potraktuje, jak grzeszną prowokację  :mrgreen:

Jak pisalem powyzej, odnosze wrazenie, ze ta nawigacja celowo nie bedzie niedlugo kierowana dla Kowalskiego, wiec to niekoniecznie musi byc dla nich problemem. Trzeba tez brac pod uwage, ze prostych nawigacji jest juz mnostwo, rynek sie pomniejsza. Osobiscie juz lepsze wrazenie od MM zrobil na mnie Sygic, ale fakt MM najnowszego nie widzialem.

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2011, 15:32:22 »
Stąd moja opinia, że MM dogania AM i za rok, jeśli Aqurat się nie obudzi, to Kowalski nawet nie spojrzy w kierunku AM, a wszelkie próby namówienia go do kupna produktu Aquratu Kowalski potraktuje, jak grzeszną prowokację  :mrgreen:

Jak pisalem powyzej, odnosze wrazenie, ze ta nawigacja celowo nie bedzie niedlugo kierowana dla Kowalskiego, wiec to niekoniecznie musi byc dla nich problemem.

No jesli tak, to.... cena AM musi wtedy wzrosnąć przynajmniej 10cio krotnie... "wywalisz" takie pieniądze na ten produkt???  :proud:

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2011, 15:39:52 »
Producent AM nie bedzie sie przejmowal czy akurat mnie bedzie na to stac. Jesli "duzi" uzytkownicy (nie wiem firmy transportowe, floty itd) beda w stanie tyle wylozyc i wszystkim sie to oplaci, to ja nic na to nie poradze. Skule ogonek pod siebie i bede korzystal z Sygica/MM/NE czy innego softu.

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 19, 2011, 15:53:56 »
Producent AM nie bedzie sie przejmowal czy akurat mnie bedzie na to stac. Jesli "duzi" uzytkownicy (nie wiem firmy transportowe, floty itd) beda w stanie tyle wylozyc i wszystkim sie to oplaci, to ja nic na to nie poradze.
tak, tutaj oczywiscie masz 100% racji :ok:

Niemniej, niejako wracając do tematu tego wątku: obecne hasła marketingowe dot. AM przeznaczone są dla "naszego zwykłego Kowalskiego", niestety śmiem postawić tezę że kupując AM w obecnej wersji dostaje on program przeznaczony dla "bardziej zaawansowanego" użytkownika...

Dygresja: Heh... jeszcze dawno, dawno temu w Chinach stwierdzono ze nie sztuką jest znaleźć klienta, sztuką jest sprawić aby klient powrócił....

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 19, 2011, 16:00:15 »
Największy sukces marketingowy AutoMapy to... nazwa. Tu nikt i nic nie jest w stanie już zamieszać, nawet sam Aqurat.
Nazwa stała się synonimem nawigacji samochodowej, jak adidasy dla butów sportowych.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 19, 2011, 16:07:39 »
Producent AM nie bedzie sie przejmowal czy akurat mnie bedzie na to stac. Jesli "duzi" uzytkownicy (nie wiem firmy transportowe, floty itd) beda w stanie tyle wylozyc
A tak na zdrowy rozum, to co innego może AM za cenę 10-krotnie wyższą zaoferować takiej flocie, niż oferuje np. TomTom za 500-1000zł?

Owszem - można żyć z jednego, czy też paru klientów pod warunkiem, że ma się produkt dla nich dedykowany i unikalny na rynku.
W dodatku - póki co - działania producenta AM nawet nie usiłują skręcić w tym kierunku. Spójrz na stronę www AutoMapy... "Rozwiązania dla biznesu" są ostatnią pozycją zakopaną gdzieś w drugiej zakładce.
Komentarze z pierwszej strony, którymi się chwalą - cytuję:
"Pozdrawiam dziekuję za pomoc. Gratuluję Super Mapy. Chyba jesteście najlepsi na rynku. Jestem emerytem, bawie sie mapami, a co ma dziadek robic? Kupił sobie dziadek AutoMapę i szaleje, a wnusie pytają: dziadku, a z ten pan Hołowczyc skąd wie, gdzie jedziemy?"
na biznesowe także nie wyglądają. A wręcz przeciwnie - sugerują, ze to produkt własnie dla przeciętnego Kowalskiego, który - w dodatku z emerytury - jest w stanie kupić AutoMapę.

Już widzę rzesze dziadków, którym na lekarstwa nie starcza, a którzy ustawiają się w ogonku do AutoMapy i potem po subskrypcje.

Niemniej przekaz emocjonalny jest doskonały: oto mamy produkt dla Kowalskiego, który to Kowalski nawet w podeszłym wieku nie ma problemu z jego obsługą.
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline jagga68

  • **
  • 187
  • Sprzęt: NR460 + AM EU, Nokia E52 + Ovi Maps, HTC Desire S
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 19, 2011, 16:23:24 »
Producent AM nie bedzie sie przejmowal czy akurat mnie bedzie na to stac. Jesli "duzi" uzytkownicy (nie wiem firmy transportowe, floty itd) beda w stanie tyle wylozyc
A tak na zdrowy rozum, to co innego może AM za cenę 10-krotnie wyższą zaoferować takiej flocie, niż oferuje np. TomTom za 500-1000zł?
otóż MZ AutoMapa (i jakikolwiek inny program służacy do nawigacji) nie może zaoferować praktycznie żadnej wartości dodanej klientom flotowym. Jeśli już, to klient flotowy częsciej szuka rozwiązań bazujących na GPS-loggerach (większe cięcie kosztów dzięki eliminowaniu/wykrywaniu skoków "w bok" kierowców, niższy koszt (brak subskrypcji, możliwość analizy śladów w oprogramowaniu OpenSource))
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 16:31:21 wysłana przez jagga68 »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 19, 2011, 16:25:42 »
Producent AM nie bedzie sie przejmowal czy akurat mnie bedzie na to stac. Jesli "duzi" uzytkownicy (nie wiem firmy transportowe, floty itd) beda w stanie tyle wylozyc
Owszem - można żyć z jednego, czy też paru klientów pod warunkiem, że ma się produkt dla nich dedykowany i unikalny na rynku.
W dodatku - póki co - działania producenta AM nawet nie usiłują skręcić w tym kierunku. Spójrz na stronę www AutoMapy... "Rozwiązania dla biznesu" są ostatnią pozycją zakopaną gdzieś w drugiej zakładce.

Marketing jest tak nieprzewidywalny, ze dzis na stronie sa "emeryci", a jutro moze byc "biznes". To bardzo elastyczne medium. Sam podjales temat co moze byc za jakis czas. Z tego co AM oferuje obecnie, ja przewiduje, ze bardziej skupia sie na szeroko pojetym biznesie, ale jestem tylko czlowiekiem, moge sie mylic ;) Gdybym jeszcze chociaz z fusow potrafil wrozyc... :)

Połączone: Maj 19, 2011, 16:32:36
Producent AM nie bedzie sie przejmowal czy akurat mnie bedzie na to stac. Jesli "duzi" uzytkownicy (nie wiem firmy transportowe, floty itd) beda w stanie tyle wylozyc
A tak na zdrowy rozum, to co innego może AM za cenę 10-krotnie wyższą zaoferować takiej flocie, niż oferuje np. TomTom za 500-1000zł?
otóż MZ AutoMapa nie może zaoferować żadnej wartości dodanej klientom flotowym. Jeśli już, to klient flotowy częsciej szuka rozwiązań bazujących na GPS-loggerach (większe cięcie kosztów dzięki eliminowaniu/wykrywaniu skoków "w bok" kierowców, niższy koszt (brak subskrypcji, możliwość analizy śladów w oprogramowaniu OpenSource))

Nie wiem czemu sie tak martwicie o Aqurat... gdybym jeszcze mial z tego powodu jakies wymierne korzysci finansowe... ;)

Pragne tylko zauwazyc, ze z AM mozna uzywam MiploLoc, oczywiscie to wersja bardzo uboga, ale rozmawiamy o przyszlosci i nikt nie powiedzial, ze juz nad tym nie pracuja. Jesli polaczymy wszystkie mozliwosci, wlacznie z szybkim dotarciem do celu (dzialajacy Traffic), to caly pakiet w przyszlosci moze byc atrakcyjny dla kogos wiecej niz "Kowalski".
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 16:32:36 wysłana przez Miedzio »

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 19, 2011, 16:37:02 »
Zgoda... Tyle, że musieliby zaorać projekt pod tytułem "AutoMapa". Flota oczekuje bowiem czegoś innego, niż sprawnej nawigacji z mnóstwem POI typu "Panie", "Życie nocne", "Fontanny" itp  :laugh:

To jest akurat oferta dla Kowalskiego.

Przy czym ja tu nie mam intencji dokopać Aquratowi, a wręcz przeciwnie: zmobilizować go do działania, żeby, broń Boże, AM nie zniknęła z rynku wyparta przez konkurencję, bo uważam, że jest to dziś najlepsza mapa - przynajmniej dla Polski.
Choć i za granicą z nią byłem i zdanie podtrzymuję...

Stąd nie podoba mi się, że producent AM czyni - w moim mniemaniu - samobójcze ruchy i - o zgrozo - ma wielu zwolenników tych poczynań wychwalających pod niebiosa testową wersję LD i SR. Owszem - kierunek rozwoju jest dobry, bo tego właśnie oczekujemy. Ale nie w takiej postaci!!
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 19, 2011, 17:09:54 »
Zgoda... Tyle, że musieliby zaorać projekt pod tytułem "AutoMapa". Flota oczekuje bowiem czegoś innego, niż sprawnej nawigacji z mnóstwem POI typu "Panie", "Życie nocne", "Fontanny" itp  :laugh:

Czemu zawsze w dol... Nie "zaorac" tylko ewaluowac. W ostatnim swoim poscie juz celowo pisalem, ze AM mialaby byc dla kogos "wiecej niz Kowalski", bo JA nie wiem czy mialaby byc to flota, firmy, instytucje czy bardzo zaawansowani uzytkownicy.  Zapewne nie jest to droga dla typowego "Kowalskiego", ktory nawi wlacza jadac tylko na wakacje. Pozyjemy zobaczymy.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 19, 2011, 19:03:39 »
Może i masz rację, choć... nie bardzo chce mi się wierzyć, że np. producent cukru chce zawęzić sobie rynek jedynie do piekarzy  :wink:
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 19, 2011, 19:22:28 »
Bo cukier to zly przyklad. Nie rzucajac juz okreslonymi firmami, ale jest wiele takich, ktore swoje produkty kieruja do scisle okreslonej grupy odbiorcow, a niekoniecznie dla "mas". Np niektorzy producenci samochodow itp. Wszystko zalezy od rynku, jego przesyceniu, odbiorcow itd.

Niewykluczone jest tez, ze z czasem pojawi sie AM Lite i AM Professional :) Ale to juz naprawde wrozenie z fusow :)

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 19, 2011, 19:28:25 »
Czyli jednak coś w stylu MapyMap? Najpierw wersja Easy z możliwością dokonania upgrade'u do wersji TOP.
Oby...
Byle tylko za ten upgrade nie trzeba było płacić, jak za woły. MM takie coś oferuje w promocji za 50 zł i to ja rozumiem.
Niech więc i przypadku AM tak będzie: wersja dla mas za 50zł i upgrade za stówę. Wchodzę w to  :ok:
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline RAMA

  • *
  • 91
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 19, 2011, 19:42:22 »
Ciekawy jest też sposób przywiązania klienta do swojej mapy.
Jeżeli znajdziesz w szafie starą licencje to żeby jej używać w aktualnej wersji musisz zapłacić za jej leżakowanie :-)
Jeżeli na starcie cena będzie niższa to marketingowcy musieli by się nieźle nagłowić z promocjami żeby utrzymać klienta, który zechce sobie taką licencje odłożyć na później (szczególnie przy mapie Europy)
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 19:44:00 wysłana przez RAMA »

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 19, 2011, 20:01:27 »
MapaMap ma dla takich klientów opłatę za jednorazowy upgrade.
Co kwartał dostaję e-maila od Imagisu, że mają promocję na upgrade i... co 2 kwartał rzeczywiście z tego korzystam  :smiley:

Przy AM zaś mam nieodparte wrażenie niczym nieuzasadnionej pazerności. Co właśnie skłoniło mnie do dywagacji na temat pracy marketingu w firmie Aqurat.
Pozdrawiam i zapraszam

Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 20, 2011, 13:51:51 »
Firma Aqurat postanowiła przełamać schemat: Zamiast stworzyć dobry produkt i się nim chwalić, to oni stworzyli produkt wadliwy i chwalą się supportem  :mrgreen:

Zauważcie, że po wejściu na stronę główną co chwilę pojawiają się pierdoły typu "super support", "tak powinna działać pomoc", "skuteczny support" itp. itd.

*

Offline Karski

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
    • Skórki i inne dodatki spoza standardu do AutoMapy
  • Sprzęt: Call me Iggy
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 20, 2011, 20:40:05 »
A to już inna sprawa, że 90% tych cytatów dotyczy supportu...
Choć prawdę powiedziawszy nie wiem, czego można od tego supportu chcieć. Ja z nimi dokładnie 2 razy się kontaktowałem i to wyłącznie pod kątem "nieautoryzowanego" dziobania w plikach *.settings i *.data, a AM używam od wersji 5.5.3 (chyba taki to był numerek).

Faktem jest, że ja sam nie instaluję tej AM - robi to jakiś gościu odpowiedzialny z biura floty w firmie i być może on miał więcej pytań do supportu. Niemniej ja, jako użytkownik końcowy zastrzeżeń do działania AM nie ma żadnych (poza znanym wszystkim gadżetem pod tytułem SR, bo z LD nie korzystam z przyczyn technicznych).
Pozdrawiam i zapraszam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 20, 2011, 20:54:49 »
Pomijajac zgloszenia bledow na mapie itp. To ja mialem jeszcze doczynienia z supportem, gdy potrzebowalem zmienic karte pamieci i odblokowac licencje. Przygotowalem sie mentalnie "na kilka dni" (wyslalem maila), a po 30 minutach bylo juz wszystko zalatwione. Calkiem mozliwe, ze mi sie fartnelo  :grin:

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 20, 2011, 21:23:48 »
Nie "fartnelo" Ci się
Zmieniałem przypisanie kilka razy i zawsze było kilkanaście min. do godziny, raz nawet było 10min. w niedzielę wieczorem.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 21, 2011, 00:36:18 »
Ja nie mówiłem, że ten support jest zły. Wręcz przeciwnie- uważam, że jest dobry, tylko że wg mnie firma powinna chwalić się tym jaki ma dobry produkt, a nie jaki dobry ma support.

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o sile marketingu AM
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 21, 2011, 07:57:16 »
Ja nie mówiłem, że ten support jest zły. Wręcz przeciwnie- uważam, że jest dobry, tylko że wg mnie firma powinna chwalić się tym jaki ma dobry produkt, a nie jaki dobry ma support.
Ja tam na ich stronie widze mnostwo przechwalek dotyczacych ich produktu, moze troszke mniej na temat ich ostatniego sukcesu, czyli AM na iPhone. Sporo czasu minelo od premiery a strona AM milczy jak grob. No ale czym sie chwalic prwda ? Na razie trwaja beta testy i jak zwykle na uzytkownikach