Cichcem, nie chwaląc się wcale, Aqurat wprowadził wreszcie blokady 1-kierunkowe.
Funkcjonalność na którą osobiście czekałem ładnych parę lat.
Na razie takich blokad nie mogą wprowadzać sami użytkownicy,
ale potrafią to już zrobić dane SR. (dowód na screenie w załączniku)
A skoro potrafią to dane SR, to znaczy, że program został już wyposażony
w taką możliwość, a stąd już niedaleko do takiego jej rozszerzenia, żeby
użytkownicy mogli sami wprowadzać i zmieniać kierunkowość odcinków dróg
i dzielić się tymi zmianami z innymi za pomocą MiploTrafiku.
Dzięki temu będzie w końcu można sensownie reagować w przypadku robót drogowych,
w których zamykany jest tylko 1 kierunek ruchu, albo gdy na czas całkowitego zamknięcia
odcinka wprowadza się inną organizację ruchu w pobliżu tego odcinka.
Będzie można też znacznie wcześniej niż przy następnej aktualizacji mapy poprawiać
takie babole kierunkowości, jakie wciąż nam funduje Geosystems (drugi załącznik)
I na koniec jeszcze jedna łyżka dziegciu, żeby nie popadać w zbytni optymizm.
Debiut tej funkcjonalności odkryłem w miejscu, które ma już długą i niesławną historię.
Na drodze E265 łączącej Łubowo z Gnieznem, w miejscu które od kilku miesięcy
było zupełnie niepotrzebnie blokowane przez zdarzenia AM`Traffic.
Teraz jest nadal blokowane, wprawdzie tylko w jednym kierunku, ale wciąż zupełnie niepotrzebnie,
bo z opisu robót na stronie GDDKiA jasno wynika, że ruch jest tam prowadzony
tylko jedną jezdnią ale w obie strony:
"Przełożenie ruchu na odc. nowej jezdni (prawej). Na odc. w km 136,0-136,522
przełożenie ruchu na jezdnię lewą. Na odc. przewiązek ograniczenie prędkości do 50 km/h."