Ankieta

Czy AM'Traffic powinien umożliwiać rozróżnienie na LiveDrive i SmartRoutes?

Tak
122 (85.9%)
Nie
20 (14.1%)

Głosów w sumie: 141

[ankieta] AM'Traffic czyli jak powinny wyglądać warstwy SmartRoutes i LiveDrive!

  • 50 Odpowiedzi
  • 16844 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Zanim zagłosujesz, przeczytaj!

Nie zagłębiając się szczególnie w historię kolejnych wersji AM można stwierdzić, iż do v6.8beta mieliśmy bardzo ważną informację. Mianowicie, dane o średnich prędkościach zaszyte w mapie (SmartRoutes) były w innych barwach niż te pochodzące z serwera LiveDrive. Na tej podstawie wiedzieliśmy dlaczego routing wygląda tak a nie inaczej. Od AM6.8 final nie można rozróżnić warstw, a to powoduje, iż nie wiemy, czy dane na konkretnym odcinku to statystyka czy bieżący stan. To chyba krok wstecz i niepotrzebne rozbudzanie braku zaufania użytkowników do tych, przyszłościowych technologii.

Bieżąca wersja (AM6.8.1) optycznie prezentuje się naprawdę znakomicie
, wyglądem jest bardzo zbliżona do map miplo i targeo. Szczególnie do targeo, jednak zastosowane rozwiązanie uniemożliwia rozróżnienie danych w związku z czym jest uboższa od starszych sióstr (AM6.7 czy AM6.8b). Może rozwiązaniem jest,  znana z targeo prezentacja, gdzie prognoza (AM - SR) jest przerywana a pomiar (AM - LD) jest ciągły... Może...

a tak to wygląda w praktyce:

AM 6.8 beta i wcześniejsze





AM6.8 final - tego widoku wam zaoszczędzę... Dramat.





AM 6.8.1


Targeo traffic


komentarze mile widziane ;)

Ankieta będzie wisiała do wydania kolejnej bety.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2011, 14:56:00 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2011, 08:49:06 »
Jak oceniacie, czy w przyszłości powinno być wizualne rozdzielenie warstw AM'Traffic?
komentarze mile widziane ;)
Proszę o to mój komentarz. Zadałeś pytanie, na które doskonale znasz odpowiedź. Oczywiście, że każdy zdrowo myślący chce widzieć kiedy ma do czynienia na mapie ze statystyką, a kiedy z realem. Tylko z tego co pamiętam Aquku wyraźnie napisało dlaczego zdecydowało sie na zmianę, którą mamy obecnie. Podobno chodzi o silna kompresję przesyłanych danych itd. Inna sprawa czy ktoś "kupi" takie tłumaczenie czy nie. W każdym razie wprowadzenie przerywanych akcentów to, może się mylę podobne od strony technicznej obciążanie infrastruktury Aquku co wprowadzenie odrębnych kolorów jak było do niedawna.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2011, 08:56:33 »
@jachraniak
Tylko, że z tego co piszą w opisach nowych wersji, problem leży gdzie indziej. Mianowicie w tym, że dane LD przesyłane do urządzenia nie umożliwiają, na skutek zastosowanej kompresji i algorytmów optymalizujących, przesyłania pełnej informacji o LD, a jedynie o znacznych różnicach w stosunku do SR. Co skutkuje tym, że czasem wydaje się, że danych LD jest mało. Wówczas ja się z nimi zgadzam, że rozróżnianie kolorami powoduje wieczne pretensje o brak wystarczających danych LD.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 08:58:11 wysłana przez akubit »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM\'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2011, 09:01:00 »
Akubit... staram się zrozumieć ich podejście do sprawy jednak jest pewne ale

czarny wg SR to prędkości  0-8km/h
czarny wg LD to prędkości  0-8km/h

Jak mam zatem rozumieć to:

http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/msg1478640/#msg1478640

Jak widać na przykładzie czarne z LD pokryło czarne z SR. Nie raz spotkałem się z taką sytuacją w przypadku wszystkich kolorów. Dlatego myślę, że to tłumaczenie Aquratu to jakieś mydlenie oczu userom. Tylko po co... Nie lepiej wysyłać cały LD? Niech pokrywa SR, ale user wie z czym ma do czynienia. I trudno wtedy kierować pretensje do Aquratu jeśli na jakimś odcinku nie ma LD. Nie ma - bo nie było źródełka. A tak ciągle jakieś niejasności...


Połączone: [time]Kwiecień 23, 2011, 09:26:02[/time]


Będę niezmiernie wdzięczny każdemu głosującemu, który odda głos na "Nie" za przedstawienie argumentacji.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 09:46:13 wysłana przez jachraniak »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Przyszłość AM\'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2011, 09:34:46 »
Tylko, że to co pokazałeś na zrzutach, niekoniecznie musi dotyczyć tych samych odcinków drogi. Z tego co widzę to odcinki LD i SR nie pokrywają się zawsze z odcinkami drogi uwidaczniającymi się np. poprzez zablokowanie odcinka. Jeżeli więc odcinek "czarny" SR ma 100m, a odcinek "czarny" LD ma 150m, to mimo wszystko LD będzie widoczne.

Połączone: Kwiecień 23, 2011, 09:37:15
Tylko po co... Nie lepiej wysyłać cały LD?

Tych danych może być za dużo, za dużo na przesył w warunkach mobilnego internetu.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 09:37:15 wysłana przez akubit »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM\'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2011, 09:39:16 »
akubit, bez urazy... O czym Ty piszesz? W obecnej wersji nie widać różnicy pomiędzy SR a LD, co zatem będzie widoczne?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 10:30:35 wysłana przez jachraniak »

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 23, 2011, 11:10:51 »
Ja też uważam że dane powinny być rozdzielone.
Teraz support AM trochę odpocznie. Nie będzie masy maili odnośnie złych danych LD. I czemu to się nie pokrywa z Targeo.
Więc jeden poważny problem mają z głowy. A szkoda. Bo lubiłem sobie nawet przed wyjazdem, czy patrząc na mapę obejrzeć na żywo jak tam na drodze. A teraz? Skąd mam wiedzieć czy to live czy statystyka tfu.

WESOŁYCH ŚWIĄT !!!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 11:12:24 wysłana przez Waszko »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2011, 11:21:28 »
No właśnie nie odpocznie  :mrgreen:

Ludzie będą pytać czemu w miejscu gdzie się zakorkowało ładnie świeci na zielono czy niebiesko.

Przykładem niech będzie ostatnia kraksa na S3. Żródeł nie było, a trasa ładnie świeciła na niebiesko. Akurat ten przypadek podglądałem na 6.8.1b co widać na zrzutach

http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyznaczania-trasy-zrzuty-komentarz/msg1480990/#msg1480990

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 11:29:35 wysłana przez jachraniak »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 23, 2011, 11:31:54 »
A ja napiszę, że jest mi wszystko jedno jak te dane będą prezentowane
i czy w ogóle będą widoczne. Najchętniej wcale bym ich nie oglądał.

Chciałbym mieć takie zaufanie do programu, żeby nawet mi nie przychodziło do głowy
spoglądać na jakieś wizualizacje, uczyć się znaczenia kolorów i obcojęzycznych terminów...
Jednak do czasu aż program taki poziom zaufania osiągnie (co pewnie nigdy nie nastąpi),
zdecydowanie chciałbym mieć możliwość wykonania polecenia 'sprawdzam'
i dlatego zagłosowałem za pierwszą opcją.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Konrad4x

Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 23, 2011, 11:53:40 »
A ja napiszę, że jest mi wszystko jedno jak te dane będą prezentowane
i czy w ogóle będą widoczne. Najchętniej wcale bym ich nie oglądał.

Chciałbym mieć takie zaufanie do programu, żeby nawet mi nie przychodziło do głowy
spoglądać na jakieś wizualizacje, uczyć się znaczenia kolorów i obcojęzycznych terminów...
Bez urazy drogi NM, ale jak dla mnie najlepsze i najtrafniejsze zdanie jakie w moim odczuciu napisałeś do tej pory na forum. I pisze to szczerze  :) Postanowiłem sobie, z resztą podobnie jak niektóre osoby w stosunku do mnie, że nie będę kompletnie ustosunkowywał się do twoich wypowiedzi, ale tutaj złamię tę  zasadę , bo Twoja puenta jest rewelacyjna  :ok: Dokładnie tak powinno to wyglądać, odpalam program, ustawiam trasę i mając do niej zaufanie ruszam w drogę. Oglądanie kolorków pozostawiłbym dla ...... , no wiemy dla kogo :P

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Przyszłość AM\\\'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 23, 2011, 12:05:59 »
akubit, bez urazy... O czym Ty piszesz? W obecnej wersji nie widać różnicy pomiędzy SR a LD, co zatem będzie widoczne?

Piszę o zrzutach, które zamieściłeś i dlaczego jest widoczne LD.

Połączone: Kwiecień 23, 2011, 12:11:35
I czemu to się nie pokrywa z Targeo.

Właśnie dlatego, że to nie są bezpośrednie dane LD, tylko ich kompilacja z SR. Co innego przesyłać dane o trafficu na komputerze stacjonarnym w Targeo, gdzie przy każdym zbliżeniu pobierane są kolejne dane o graficznej reprezentacji trafficu, a co innego jest pokazać dane LD (czy też to co jest przesyłane), których jest konkretnie przesałana paczka, jak już wiemy nie zawierająca pełnych danych o trafficu live.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 12:11:35 wysłana przez akubit »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 23, 2011, 13:44:53 »
Ja zgadzam si w zupełności z nocnymMarkiem. Najlepiej żeby dobrze prowadziła. Ale jak już chcę podejrzeć dane, to chciałbym wiedzieć co widzę.

Co do kompresji i innych tłumaczeń. Zupełnie bez sensu. Wiadomo, że nie ma potrzeby przesyłać danych identycznych z SR. Ale dobrze widzieć różnice. Z moich obserwacji SR po trochu się poprawia. Dane zbierane w dłuższym okresie czasu zaczynają być sensowne. Nie zawsze, ale to też urok statystyki i upodobań kierowców jeżdżących po skrótach i zatrzymujących się na przykładowe siusiu. Wskazuje pewne drogi alternatywne, ale oczywiście wybór należy do mnie i mojej intuicji.

O LD nie wypowiem się, bo mój sprzęt tego nie obsługuje. Jeżeli będzie to działać przyzwoicie, to na pewno przy wymianie sprzętu będę to miał na uwadze.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 23, 2011, 15:29:51 »
Oglądanie kolorków pozostawiłbym dla ...... , no wiemy dla kogo :P
tylko bez wycieczek... bo nie wytrzymam  :angel:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 16:31:52 wysłana przez jachraniak »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 23, 2011, 16:24:34 »
Jak już inni piszę to i ja się wypowiem: dla mnie ta wizualizacja kolorami to kompletna bzdura i rzecz niepotrzebna. Kto normalny  na głowę analizuje wyznaczoną trasę czy została ona obliczona w oparciu o LD czy SR? Program nawigacyjny ma poprawnie (tzn logicznie) wyznaczać trasy i tyle... a jeśli takie nie są to należy brać producenta za twarz by to poprawił.... i tyle.
To oni (czytaj producent) ma siedzieć nad kolorkami i analizować trasy tak aby poprawiać algorytmy a nie my!
Takie jest moje zdanie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 16:26:29 wysłana przez puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Konrad4x

Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 23, 2011, 17:53:16 »
Oglądanie kolorków pozostawiłbym dla ...... , no wiemy dla kogo :P
tylko bez wycieczek... bo nie wytrzymam  :angel:
Kolego relax  :ok: Czy Ty nie masz kompletnie dystansu do siebie ? Nie masz poczucia humoru ? Wiem Wiem masz po prostu alergię na każdą moją wypowiedź, a w sumie niepotrzebnie. Z resztą w innym wątku kolega klasyczny to dość trafnie ocenił. Nie wkurzaj się, że myśląc o kolorach trafikowych od razu mam ciebie na myśli. Jak przeanalizujesz cały wątek o LD, którego jesteś założycielem i zdecydowanym liderem, to sam dojdziesz do wniosku, że jesteś dość osamotniony w tej walce o kolorki. Swoją drogą szczerze podziwiam twoją działalność w kwestii rozwoju tej opcji.

I na koniec mocny cytat z kolegi puńka, ktorego mam nadzieję nie brałeś do siebie i nie potraktowałeś jak osobistą wycieczkę

..dla mnie ta wizualizacja kolorami to kompletna bzdura i rzecz niepotrzebna. Kto normalny  na głowę analizuje wyznaczoną trasę czy została ona obliczona w oparciu o LD czy SR?

Niezłe to, co nie ?  :P Uśmiechnij się kolego Jachraniak, bo to tak tylko  dla "jaj świątecznych" zacytowałem


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 18:01:26 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 23, 2011, 18:07:52 »
@puniek, widzę, że wiesz o co chodzi - oczywiście od algorytmów to jest aqurat. Widzę też, że w ferworze straciłeś przejrzystość w temacie.

Nie mówimy o samym SR i jego poprawianiu, tylko o rozdzieleniu SR od LD. A nam, userom chodzi o to żeby w dowolnej sytuacji była możliwość sprawdzenia z czym mamy do czynienia.

Stan obecny obrazowo:

jedziesz trasą szybką i nagle dojeżdżasz do korka. Zastanawiasz się; nie ma konkurencyjnego objazdu czy może mały korek, a może brak danych LD. Zaglądasz do "kolorków". Widzisz zielony na kilka km w przód. I teraz nie wiesz z czym masz do czynienia; z samymi danym SR, czy też danymi LD. A nie wiesz bo SR i LD od AM6.8 są nie do rozróżnienia.

Stan kiedy SR różni się od LD
jedziesz trasą szybką i nagle dojeżdżasz do korka. Zaglądasz do "kolorków".
1) widzisz tylko SR
acha, czyli:
a) serwery LD nie robią
b) jestem jedynym źródełkiem na tym odcinku i w związku z tym pierwszym źródełkiem w tym korku

2) widzisz LD w zielonym kolorze...
acha, czyli
a) przed chwilą ktoś tu przeleciał, a utrudnienie powstało chwilę po tym jak ktoś przejechał i chwilę przed tym jak tu dojechałem
b) dane są fałszywe (praktycznie niemożliwe)

I tylko o to chodzi, chcemy wiedzieć z czym mamy do czynienia, a nie zgadywać czemu jest zielone.

@Konrad4x Ty naprawdę umiesz mnie rozbawić
Cytuj
Jak przeanalizujesz cały wątek o LD, którego jesteś założycielem i zdecydowanym liderem, to sam dojdziesz do wniosku, że jesteś dość osamotniony w tej walce o kolorki.
:mrgreen: osamotniony 
popatrz na wyniki ankiety :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 18:17:42 wysłana przez jachraniak »

*

Konrad4x

Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 23, 2011, 18:24:40 »
@Konrad4x Ty naprawdę umiesz mnie rozbawić
Cytuj
Jak przeanalizujesz cały wątek o LD, którego jesteś założycielem i zdecydowanym liderem, to sam dojdziesz do wniosku, że jesteś dość osamotniony w tej walce o kolorki.
:mrgreen: osamotniony 
popatrz na wyniki ankiety :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja napisałem , że jesteś osamotniony troszkę w innym sensie. Oczywiście ankieta ok  :ok: Ja sam oddałem głos "na ciebie" , ale mi raczej chodziło o to, ze gdyby nie Twoja inicjatywa, którą tak naprawdę tylko Ty wykazujesz czynnie, to pewnie za jakiś czas w ogóle kolorków by nie było, a tak to chociaż jest "kolorowo"  :ok: :wink:

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 23, 2011, 19:04:34 »
@puniek, widzę, że wiesz o co chodzi - oczywiście od algorytmów to jest aqurat. Widzę też, że w ferworze straciłeś przejrzystość w temacie.

Nie mówimy o samym SR i jego poprawianiu, tylko o rozdzieleniu SR od LD. A nam, userom chodzi o to żeby w dowolnej sytuacji była możliwość sprawdzenia z czym mamy do czynienia.

Stan obecny obrazowo:

jedziesz trasą szybką i nagle dojeżdżasz do korka. Zastanawiasz się; nie ma konkurencyjnego objazdu czy może mały korek, a może brak danych LD. Zaglądasz do "kolorków". Widzisz zielony na kilka km w przód. I teraz nie wiesz z czym masz do czynienia; z samymi danym SR, czy też danymi LD. A nie wiesz bo SR i LD od AM6.8 są nie do rozróżnienia.

Stan kiedy SR różni się od LD
jedziesz trasą szybką i nagle dojeżdżasz do korka. Zaglądasz do "kolorków".
1) widzisz tylko SR
acha, czyli:
a) serwery LD nie robią
b) jestem jedynym źródełkiem na tym odcinku i w związku z tym pierwszym źródełkiem w tym korku

2) widzisz LD w zielonym kolorze...
acha, czyli
a) przed chwilą ktoś tu przeleciał, a utrudnienie powstało chwilę po tym jak ktoś przejechał i chwilę przed tym jak tu dojechałem
b) dane są fałszywe (praktycznie niemożliwe)

I tylko o to chodzi, chcemy wiedzieć z czym mamy do czynienia, a nie zgadywać czemu jest zielone.

@Konrad4x Ty naprawdę umiesz mnie rozbawić
Cytuj
Jak przeanalizujesz cały wątek o LD, którego jesteś założycielem i zdecydowanym liderem, to sam dojdziesz do wniosku, że jesteś dość osamotniony w tej walce o kolorki.
:mrgreen: osamotniony 
popatrz na wyniki ankiety :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Cciałem skrócić cytat ale zrezygnowałem...
A jakie znaczenie ma taka analiza jak już się stoi w korku?
Potem korek robi się jeszcze większy gdy w jednym aucie panienka poprawia makijaż a w drugim gostek analizuje dane z LD i SR gdy trzeba szybko ruszyć..... ludzie nie dajmy się zwariować!
ISTQB Certified Tester

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 23, 2011, 19:19:15 »
Ręce mi opadły... podałem przykład żeby oddać istotę transparentności.

Jakie to ma znaczenie? No właśnie ma kluczowe znaczenie, bo niby jak chcesz inaczej ocenić działanie LiveDrive?

Może czegoś nie wiem... Podaj może zatem inne rozwiązanie, które pozwoli ocenić działanie LiveDrive...

*

Konrad4x

Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 23, 2011, 21:13:54 »
Ręce mi opadły... podałem przykład żeby oddać istotę transparentności.

Jakie to ma znaczenie? No właśnie ma kluczowe znaczenie, bo niby jak chcesz inaczej ocenić działanie LiveDrive?

Może czegoś nie wiem... Podaj może zatem inne rozwiązanie, które pozwoli ocenić działanie LiveDrive...
Kolego Jachraniak, jezeli pozwolisz to wtrace sie do waszej polemiki. Jezeli dobrze zrozumialem  Punka, to o piszac ci, ze jaki ma sens taka analiza, jezeli stoi sie w korku chcial Tobie i nam powiedziec, ze jezeli LD + SR zda egzamin, to po prostu ten korek z automatu ominie i tyle. Owszem analiza  odpowie mu moze na jakies tam pytania dlaczego tkwi w korku, ale co mu ta wiedza ta ? Chyba niewiele, bo juz stoi w tym korku. Co najwyzej wyciagnie moze przedwczesny wniosek, ze LD na off, bo po co placic za internet bezproduktywnie.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 23, 2011, 22:00:16 »
No właśnie ma kluczowe znaczenie, bo niby jak chcesz inaczej ocenić działanie LiveDrive?

Może czegoś nie wiem... Podaj może zatem inne rozwiązanie, które pozwoli ocenić działanie LiveDrive...
Bo to nie ma sensu... ocenić LD można po tym w jakim czasie po zdarzeniu drogowym (np wypadek) pojawi się blokada i objazd a to co robi producent AM to bez sensu bo nigdy nie będzie aktualnych danych na podstawie statystyki ruchu... do tego potrzeba systemu zbierania danych z czujników na drodze, informacji od Policji, GDDKiA..itp oraz i centrum gdzie te dane będą zbierane, obrabiane i rozsyłane do użytkowników... a ta proteza  z analizą ruchu to zawracanie głowy!
Jak się na początku nie zrobi czegoś porządnie zgodnie z zasadami logiki to potem brnie się w ślepą uliczkę i wydaje kasę zamiast zrobić to raz a dobrze...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 22:05:41 wysłana przez puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Bilunia

Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 23, 2011, 22:11:05 »
Nie mówimy o samym SR i jego poprawianiu, tylko o rozdzieleniu SR od LD.
Prawdę mówiąc, to wziąłem udział w tej ankiecie tylko dlatego, że wprowadziłeś mnie w błąd. Pytałeś o rozdzielenie SR od LD, a teraz się okazuje, że wraca temat kolorków.Nudzisz się, to sobie analizuj kolorki. Mnie interesuje, by program prowadził poprawnie, a resztę mam w ....
Widzę, że podobnego zdania jest większość wypowiadających się użytkowników i to napawa optymizmem.
A nam, userom chodzi o to żeby w dowolnej sytuacji była możliwość sprawdzenia z czym mamy do czynienia.
Nam userom? Rozmnożyłeś się? :D
Z tego co czytam w tym temacie, to zdecydowana większość nie chce się bawić w podglądanie kolorków i analizę na drodze w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie - dlaczego ugrzęzłem w korku, natomiast chce z odpowiednim wyprzedzeniem zostać uprzedzona i logicznie poprowadzona do celu z pominięciem "grzęzawisk".
Wesołych Świąt wszystkim życzę :)

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 23, 2011, 22:34:43 »
Bilunia, zdaje się że już w podstawówce uczą jak czytać "co autor miał na myśli"... Skoro odpowiadasz na jasno postawione pytanie, dodatkowo opatrzone komentarzem, to przynajmniej nie pogrążaj się pisząc, że nie wiedziałeś o co chodzi.

Nie będę tu rozbierał wątku na związki przyczynowo-skutkowe, dość że napiszę, iż na tym etapie ankiety miałem pełne prawo żeby użyć liczby mnogiej.

Proponuję dalszą dyskusję (nie stanowiącej meritum tego zagadnienia) przenieść na PW.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 23, 2011, 23:29:51 »
jedziesz trasą szybką i nagle dojeżdżasz do korka. Zastanawiasz się; nie ma konkurencyjnego objazdu czy może mały korek, a może brak danych LD.
Nie. Jeśli stoję zbyt długo jestem wku...ny na Aqurat i zależnie od stopnia zdenerwowania:
1. smaruje maila do supportu, że ich marketingowy bełkot o SR i LD mogą sobie wsadzić.
2. rzucam kilka słów powszechnie uznanych za wulgarne i nie smaruje maila (może coś nasmaruję tutaj)

A walnąłem "Tak" tylko dlatego, że:
1. miałem możliwość spróbowania przekonania Ciebie, że dane LD też potrafią być bez sensu.
Jak pamiętasz - nie udało mi się.
2. Jeśli ktoś chce się bawić i podglądać kolorki to niech ma. Dlaczego mają zabierać kolejną możliwość.

Mnie osobiście walą te kolorki i podpisuję się pod postem NocnegoMarka z całego serca.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 23, 2011, 23:39:46 »
ochkarol

Podglądanie kolorków jest środkiem, a nie celem samym w sobie.
Kolory odpowiadają prędkościom i nie ma innego sposobu na to żeby sprawdzić skuteczność działania (na sucho), więc przestańcie trywializować i deprecjonować tę funkcjonalność  :wink:


*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 23, 2011, 23:45:06 »
Środkiem do czego?
Do odwalania roboty za Aqurat dlaczego stoję w korku, choć nie powinienem?
Wali mnie dlaczego - obiecano mi, że nie będę stał, to nie chcę stać!
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Przyszłość AM\'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 24, 2011, 07:33:10 »
A ja napiszę, że jest mi wszystko jedno jak te dane będą prezentowane
i czy w ogóle będą widoczne. Najchętniej wcale bym ich nie oglądał.


Podpisuję się w 100%.



Połączone: Kwiecień 24, 2011, 07:40:14
popatrz na wyniki ankiety :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

OIDP to w ankiecie nie było opcji "Walą mnie kolorki, nie są mi do niczego potrzebne", więc...

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2011, 07:40:14 wysłana przez jerzu »
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 24, 2011, 08:28:16 »
... więc są dwie opcje  :mrgreen:

oczywiście mogłem zrobić ankietę z większą ilością opcji do wyboru
np

"chyba nie"
"chyba tak"
"nie wiem"
"a co to?"
"skasowałem plik speeds więc ich nie potrzebuję"
"zastanowię się"

i jeszcze kilka innych.

Wyniki ankiety wtedy trzeba by było wysłać do PKW celem analizy co niej wyszło. A mi chodzi o konkretną odpowiedź na konkretnie postawione pytanie.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2011, 08:30:42 wysłana przez jachraniak »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 24, 2011, 17:36:37 »
Wystarczyło do tego "tak" i "nie" dodać "nie ma dla mnie znaczenia". A tak to masz z mojej strony "nie", choć dla mnie to akurat tych kolorków może nie być.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Przyszłość AM'Traffic czyli widoczny podział na LiveDrive i SmartRoutes...
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 24, 2011, 20:18:19 »
Jestem za zróżnicowaniem informacji o SR i LD, nawet jeśli to LD miałoby być, wg wyjaśnień Aquratu, pokazywane tylko tam, gdzie różni się wyraźnie od SR.

W ogóle chciałbym, by AM wyznaczając, czy potem modyfikując trasę dawała klarowną informację na podstawie jakich danych ją wyznaczyła. Pisałem już na forum o moich podejrzeniach, że pierwsze wyznaczenie trasy, nawet przy włączonym LD, jest tylko w oparciu o dane SR - zbyt często trasa zostaje znacząco zmodyfikowana zaraz po wyruszeniu w nią. Ktoś mi poradził, by zawczasu ściagać (ręcznie) dane LD, przed wyznaczeniem trasy ale po pierwsze wydaje mi się to trochę bez sensu, bo po to mam tę opcję włączoną, by działała od początku a po drugie zrobiłem tak ze dwa razy i nie jestem pewien, czy to istotnie pomaga - dlatego właśnie chciałbym, by AM pokazywała jakis dymek "wyznaczono na podstawie SR albo LD".

Inna sprawa, dot. bezpośrednio wizualizacji - nie wiem jak jest w 6.8 bo jeszcze nie ściągnąłem ale w dotychczasowych wersjach "kolorki" SR/LD na drogach/ulicach, po których prowadzi trasa (czyli najważniejsze) są na moim HTC Touch HD skutecznie zasłonięte granatową linią trasy - coś tam niby troszeczkę wystaje ale jest praktycznie nie do rozróżnienia, a już na pewno nie w trakcie jazdy. Nie ma też chyba żadnej legendy kolorów dostępnej w programie.