PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: JR.Nysa w Luty 17, 2011, 15:54:29
-
Na stronie głównej AM pojawiły się nowe komentarze w panelu " Użytkownicy o nas "
Najbardziej ujęła mnie wypowiedź ( szczególnie w kontekście tego wątku):
"LiveDrive! jest genialne! Ten system "anty-korkowy" jest dla mnie genialny. Bardzo ułatwia poruszanie po mieście. Brawa dla programistów! M.H 25 listopada 2010 "
Rozumiem marketing i propagandę oraz chęć zysku ..... ale jest to zwykłe nabijanie ludzi w butelkę żeby nie powiedzieć oszustwo.
-
Nie odbieram tego w ten sposób - tak robią wszyscy, np. w internetowych sklepach z oponami też są wpisy o tym jakie dobre są te czy inne opony, a komentarze wypisywane są przez pracowników sklepu. Nie można tych wpisów traktować poważnie i się na nich opierać. Tu na forum tez są zadowoleni i nie zadowoleni z systemu SR i nikt nie wie ile z tych przychylnych jest pisanych na zamówienie AM.
Ja się na razie przyglądam, włączam i wyłączam (pytałem o różne kwestie których nie rozumiem, ale jakaś "dobra" dusza poprzycinała i poprzenosiła nie wiedzieć dlaczego) jak do tej pory mam doświadczenia tylko z jazdy po Warszawie i oceniam je pozytywnie, znając miasto sam mogę decydować czy stosować się do zaleceń czy nie, ale wskazania są trafne.
Może do poprawnego działania zbyt mało urządzeń wysyłających dane bierze w tym udział, bo wśród moich znajomych większość to tanie nawigacje bez możliwości wymiany danych.
Może gdybyśmy lepiej znali jak ta technologia działa to bardziej można by jej ufać lub mniej.
-
@JR.Nysa
A to niby dlaczego? Dlaczego sformułowanie, że "Live Drive ułatwia poruszanie się po mieście" jest "nabijaniem ludzi w butelkę" i "zeby nie powiedzieć oszustwem"?
Czy sformułowanie "ułatwia" oznacza to samo, co "umożliwia"?
Czy występowanie błędów, co się zdarza w każdej usłudze, ją całkowicie skreśla?
Toż po to właśnie kupiłem Automapę, by właśnie, o ile jest to możliwe technicznie I BIZNESOWO (bardzo ważne podkreślenie - nikt nie będzie dokładał ani centa ze swojej kasy do usługi), dostać informację o tworzeniu się korków. I tak dobrze, że w ogóle chociaż w powijakach ta usługa działa, bo wg mnie większość woli jeździć albo tak, jak zapamiętali to z przekazów rodzinnych do kilku pokoleń wstecz, i nie będzie ich nikt pouczał, bo to dyshonor, ewentualnie tylko głównymi drogami, bo boczne to obciach, program sobie spiraci, bo wydawanie 20EUR rocznie jest ponad kieszeń przeciętnego Polaka, a w korku postoi i pozłorzeczy na rząd.
Gdzie jest konkurencyjny produkt, który umożliwia lepsze, wg kolegi, działanie mechanizmu ostrzegania przed korkami w Polsce niż Automapa, i przy okazji gdzie jest ta lepsza firma, która nie nabija ludzi w butelkę i nie oszukuje, przy okazji RZECZYWIŚCIE ułatwiając poruszanie się po Polsce, tak, by kolega to przyznał?
Czy przez kolegę nie przemawiają przypadkiem zawiedzione oczekiwania bez pokrycia i spora nuta demagogii?
-
Tu na forum tez są zadowoleni i nie zadowoleni z systemu SR i nikt nie wie ile z tych przychylnych jest pisanych na zamówienie AM.
Nikt też nie wie ile z tych nieprzychylnych jest pisanych na zamówienie konkurencji.
A w ogóle to wszyscy żyjemy w matriksie, w internecie są sami pracownicy działów sprzedaży
producentów oraz ich działów PR, oraz agencje reklamowe i firmy zajmujące się 'czarnym pijarem'.
Normalni użytkownicy wyginęli jakieś 2 pokolenia wstecz, a pozostały przy życiu tylko marketoidy
i inne mutanty. Każda opinia jest interesowna i opłacona albo z jednej albo z drugiej strony.
Weź pigułkę ...
-
... Czy występowanie błędów, co się zdarza w każdej usłudze, ją całkowicie skreśla?...
Ale niewystępowanie jakichkolwiek efektów (oprócz błędów) działania tej usługi w takim mieście jak Lublin przynajmniej stawia tę usługę pod ogromnym znakiem zapytania.
-
@ochkarol
FYI: "Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2010 r., w Polsce są 903 miasta".
To musi być naprawdę straszne , kiedy 1/903 usługi (dziura informacyjna bądź błędne działanie w Lublinie) nie działa prawidłowo.
Faktycznie, po takim ciosie w prestiż firmy Aqurat się nie podniesie. ;)
-
@ochkarol
FYI: "Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2010 r., w Polsce są 903 miasta".
To musi być naprawdę straszne , kiedy 1/903 usługi (dziura informacyjna bądź błędne działanie w Lublinie) nie działa prawidłowo.
Faktycznie, po takim ciosie w prestiż firmy Aqurat się nie podniesie. ;)
Zgodnie z zasadami logiki, twierdzenie jest prawdziwe, gdy nie istnieje ani jeden przypadek w którym zdanie to nie jest prawdziwe. Tak więc, twierdzenie, że "usługa LD działa" jest fałszywe jeśli wskazany zostanie choć jeden przypadek gdy jest inaczej. No i "och Karol" ten przypadek wskazał.
No i BTW, rozumiem, że Ty przetestowałeś działanie usługi LD we wszystkich pozostałych 902 miastach?
-
No dobrze, pójdźmy Twoim tokiem myślenia:
zgodnie z zasadami logiki, twierdzenie jest prawdziwe, gdy nie istnieje
ani jeden przypadek w którym zdanie to nie jest prawdziwe.
No to masz choć jeden przypadek gdzie LD działa (http://pdaclub.pl/forum/automapa/czy-am'traffic-dziala/msg1453343/#msg1453343), w ten sposób udowodniłem,
że stwierdzenie że"usługa LD nie działa" jest fałszywe :proud:
W sąsiednich wątkach znajdziesz po kilka przykładów na to że, LD działa i kilka że nie działa, co na to logika? B)
-
W sąsiednich wątkach znajdziesz po kilka przykładów na to że, LD działa i kilka że nie działa, co na to logika? B)
Że nie dowodzi się twierdzeń negatywnych :wink:
-
@ochkarol
FYI: "Według danych GUS na dzień 1 stycznia 2010 r., w Polsce są 903 miasta". ...
I działa w (załóżmy) 10-ciu. Czyli 1,11 % miast w Polsce :P
Dla Twojej informacji - Lublin jest w pierwszej 10-tce.
A skoro w tak dużym mieście nie funkcjonuje to prawidłowo, to co mówić o mniejszych aglomeracjach. Przypomnę, że usługa jest reklamowana jakoby działała w całym kraju a Polska nie kończy się na Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach czy Łodzi + trasy pomiędzy nimi.
Jak usługa może działać prawidłowo w Lublinie jak posługuje się tak bzdurnymi danymi jak w tym poście (http://pdaclub.pl/forum/automapa/bledy-am!/msg1455366/#msg1455366).
-
I całe Twoje misterne wyliczenia na nic, mamy rok 2011 i już 908 miast w Polsce :lol:
-
@ochkarol
:))))))))
To mnie kolega rozbawił :) Ja tu o LD w całym kraju, a kolega tylko o Lublinie i Lublinie :)
Od razu mi się przypomniał Kabaret Moralnego Niepokoju i skecz egzaminacyjny, w którym zapytany o Francję gada tylko o Węgrzech, bo akurat o nich coś wie - polecam:
Kabaret Moralnego Niepokoju - Dzwoniec na egzaminie (najlepsza wersja) (http://www.youtube.com/watch?v=6Vo9kz9upUI#)
BTW: Tak się zastanawiam, czy, akurat w Lublinie, jest, poza kolegą, chociaż jedna osoba, używająca LD ;) To jest raczej zagłębie konserwatystów, którym nie w smak czyjeś rady i mówienie im, co mają robić i jak jechać, skoro tam wszyscy dobrze to wiedzą ;) I w ten sposób producent zwiększa sprzedaż Automapy, dopasowując się do lokalnych, konserwatywnych gustów, nie proponując zmiany trasy użytkownikom ;)
-
Piszę o Lublinie, bo w Lublinie mieszkam i tutaj testuję.
Nie zwykłem wypowiadać się o rzeczach, o których nie mogę mieć pojęcia.
Podczas kilku pobytów w Kielcach również nie zauważyłem działania LD ale, że przebywam tam incydentalnie więc nie wypowiadam się czy tam LD działa i jak.
Z lektury tego forum wysnuć można prosty wniosek, że skutki (raz dobre a raz nie) działania LD widoczne są jedynie w kilku, największych miastach w Polsce i dużych arteriach łączących te miasta.
I ten cały Twój kraj sprowadza się właśnie do tych miast. :P
Więc powtórzę - cały kraj to nie tylko kilka największych miast w Polsce.
Nie twierdzę, że LD nie działa (do czego sprowadzona została moją wypowiedź).
Twierdzę, że dużo jeszcze brakuje aby ta usługa działała tak jak reklamuje ją producent.
A jeśli postawimy pytanie "Czy LiveDrive działa w całej Polsce?" (bo ponoć o tym piszesz) to odpowiedź brzmi:
LiveDrive nie działa w całej Polsce. Specjalnie dla Ciebie napisałem pełnym zdaniem.
P.S. I żeby nie było - poprzez pojęcie "działania" rozumiem prawidłowe działanie, zgodne z zapewnieniami producenta.
I mam do Ciebie jeszcze jedną prośbę - używaj w dyskusji argumentów merytorycznych albo nie dyskutuj wcale.
Twoje uwagi na temat Lublina są co najmniej niesmaczne, żeby nie powiedzieć, że niekulturalne.
-
Ochkarol się myli twierdząc, że LD! działa w Łodzi czy też jej okolicach !
Z całą stanowczością stwierdzam - LD! w Łodzi oraz byłym woj. łódzkim nie działa prawidłowo.
A co do kabaretów to mnie bardziej niż podany kabaret rozbawiła dziś nawigacja stwierdzając tuż po komunikacie "100m do celu" gdy już szukałem odpowiedniego miejsca do zaparkowania pod salonem jednego z dilerów samochodowych, że są utrudnienia w ruchu i wyświetlając jednocześnie komunikat o tym, że trasa ulega zmianie na niekorzyść + 3 minuty i + 4 km.
Mając taką nawigację z takimi usługami to śmiało można pisać skecze do TVP2. Powodzenie gwarantowane.
-
Ależ działa! Tylko do kitu :wink:
-
@ochkarol
Skoro kolega jest taki zadziorny, zacznijmy od faktów.
Jakoś nie mogę znaleźć na stronie producenta, że zagwarantował w swoim produkcie działanie LD na terenie miasta Lublin. Gdyby kolega był tak łaskawy i odniósł się linkiem do portalu www.automapa.pl (http://www.automapa.pl), w którym miejscu jest ta informacja?
Mało tego, jest wyraźna informacja: "W obecnej wersji program nie dysponuje jeszcze natychmiastową informacją o wszystkich utrudnieniach w ruchu."
Od tego zacznijmy psioczenie na LD - czy faktycznie rzeczywista funkcjonalność programu mija się z opisem produktu.
-
Masz Kolego rację, że Aqurat tak to napisał aby przypadkiem nic z treści wiążącego nie wynikało.
Ja jednak odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz intencje ochkarol.
Kolega próbuje Ci powiedzieć, że skoro usługa na jakimś terenie już działa (są dostępne informacje) to niech działa właściwie a nie szkodzi użytkownikom.
Możemy przyjąć, że coś się rozwija itd. (błędy młodości) ale któregoś dnia trzeba "dorosnąć" i zacząć wyciągać "konsekwencje".
Takie przypadki jak wcześniej przeze mnie opisany są codziennością np. w Łodzi.
Na dziś jestem na etapie kabaretowego traktowania takich komunikatów a w konsekwencji usługi i ją wdrażających.
Lecz pewnego dnia trzeba będzie powiedzieć "dosyć" i napisać prawdę nawet na ich stronach firmowych.
Obecnie pisane takich "bania luków" przejdzie. Za kilka miesięcy będzie jednak to już wprowadzanie klienta w błąd.
-
@ppepe
Ja ciągle mam odmienne wrażenie - jak dla mnie system lD działa nieźle, jak dla produktu, który nie ma konkurencji i który używa garstka (ja szacuję ją na 5%) użytkowników. i który jest oparty o nowoczesną technologię on-line via Internet (two-way), a nie TMC, czyli one-way only.
Konkurencja to podstawa - bez niej produkty zastygają, a nawet sie mogą pogarszać w czasie.
Być może na jakiś czas osiągnęliśmy szczyt możliwości tego systemu, bo akurat taka jest wypadkowa zapotrzebowania ze strony klientów i możliwości technicznych, pozwalających na ustalenie ceny na adekwatnym dla klientów pułapie.
Jest nawet takie przysłowie, że drzewa nie rosną do nieba.
Moim zdaniem narzekaniem się tu nic nie zmieni, jedynym liczącym się aspektem jest aspekt finansowy i tyle. A, że klientom niestraszne problemy z LD w Lublinie ;), to i nie należy się spodziewać zbyt szybkiej poprawy funkcjonalności LD w tym mieście. ;)
Szczerze mówiąc, marzyłem sobei kiedyś o powstaniu prawa drogowego, które obejmuje obowiązkowe zainstalowanie jednej z konkurencyjnych nawigacji on-line w samochodzie, refinansowanej z budżetu, w celu poprawnego planowania jazdy na terenie CAŁEGO KRAJU, a może i UE i pośrednio zbierania informacji, jakie drogi budować, a jakie sobie odpuścić. Wtedy mielibyśmy, jak sądzę, dość źródeł informacji :) Ale na razie to mrzonki :)
-
spinnek, proszę wylicz miasta okolice itd. w których LD Tobie działa. Komuś zarzucasz jednostkowy przykład podaj swoje.
-
Skoro kolega jest taki zadziorny, zacznijmy od faktów.
Bo lubię dyskusję ale rzeczową.
Jakoś nie mogę znaleźć na stronie producenta, że zagwarantował w swoim produkcie działanie LD na terenie miasta Lublin. Gdyby kolega był tak łaskawy i odniósł się linkiem do portalu www.automapa.pl (http://www.automapa.pl), w którym miejscu jest ta informacja?
Myślisz, że będą wypisane miasta w których działa a w których nie?
Odbijając piłeczkę napiszę tak.
Po pierwsze nie jest również napisane, że działa tylko na niewielkiej (procentowo) części kraju.
Ponadto napisane jest, że:
... użytkownicy AutoMapy otrzymują w czasie rzeczywistym informacje o bieżącej sytuacji drogowej...
Powiem tak - to ja w Lublinie nie otrzymuję. Bo sytuacja na drogach w Lublinie sobie a LD sobie.
Nie jest napisane, że niektórzy otrzymują. Niby wszyscy :-? Ale ja po działaniu AM w moim rodzinnym mieście tego nie zauważam.
Mało tego, jest wyraźna informacja: "W obecnej wersji program nie dysponuje jeszcze natychmiastową informacją o wszystkich utrudnieniach w ruchu."
Standardowe zabezpieczenie, żeby z byle powodu nie wylądować w Sądzie. Zresztą nielogicznym byłoby oczekiwać 100% i natychmiastowej informacji o utrudnieniach, bo takiego systemu nie ma i nie wiem czy kiedykolwiek będzie.
Od tego zacznijmy psioczenie na LD - czy faktycznie rzeczywista funkcjonalność programu mija się z opisem produktu.
Rzeczywista - w dużej części tak.
I uważam, że krytyka jest najbardziej wskazana, bo co ma pobudzić do działania Aqurat jak nie krytyka. Pochlebstwa? Żeby jeszcze zasłużone.
Poza tym pochlebstwa sami sobie wypisują na swojej stronie, to dla równowagi... ;)
A tak na marginesie. Skąd ten szacunek na 5%?
-
@JR.Nysa
A to niby dlaczego? Dlaczego sformułowanie, że "Live Drive ułatwia poruszanie się po mieście" jest "nabijaniem ludzi w butelkę" i "zeby nie powiedzieć oszustwem"?
Czy sformułowanie "ułatwia" oznacza to samo, co "umożliwia"?
Czy występowanie błędów, co się zdarza w każdej usłudze, ją całkowicie skreśla?
Toż po to właśnie kupiłem Automapę, by właśnie, o ile jest to możliwe technicznie I BIZNESOWO (bardzo ważne podkreślenie - nikt nie będzie dokładał ani centa ze swojej kasy do usługi), dostać informację o tworzeniu się korków. I tak dobrze, że w ogóle chociaż w powijakach ta usługa działa, bo wg mnie większość woli jeździć albo tak, jak zapamiętali to z przekazów rodzinnych do kilku pokoleń wstecz, i nie będzie ich nikt pouczał, bo to dyshonor, ewentualnie tylko głównymi drogami, bo boczne to obciach, program sobie spiraci, bo wydawanie 20EUR rocznie jest ponad kieszeń przeciętnego Polaka, a w korku postoi i pozłorzeczy na rząd.
Gdzie jest konkurencyjny produkt, który umożliwia lepsze, wg kolegi, działanie mechanizmu ostrzegania przed korkami w Polsce niż Automapa, i przy okazji gdzie jest ta lepsza firma, która nie nabija ludzi w butelkę i nie oszukuje, przy okazji RZECZYWIŚCIE ułatwiając poruszanie się po Polsce, tak, by kolega to przyznał?
Czy przez kolegę nie przemawiają przypadkiem zawiedzione oczekiwania bez pokrycia i spora nuta demagogii?
@spinnek
Nie wiem na ile jesteś zorientowany w temacie LiveDrive! bo lektura kilku wątków na tym forum daje jednak do myślenia .Poniżej 2 odnośniki.
http://pdaclub.pl/forum/automapa/czy-am'traffic-dziala/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/czy-am'traffic-dziala/)
http://pdaclub.pl/forum/automapa/amtraffic-dziala-karambol-na-a4-kolo-gliwic/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/amtraffic-dziala-karambol-na-a4-kolo-gliwic/)
Problem tego "ustrojstwa" polega na niekompletnym , niepełnym oraz przypadkowym pobieraniu danych z serwisu Targeo.pl.
Napisałem kilkanaście maili do supportu AM w sprawie działania rzeczonego "systemu antykorkowego".
Mail do supportu 26.01.2011
"Witam
godz. 16.10 LiveDrive! znowu niewydolne !!!!
Bardzo mało danych do pobrania!!!!!
Brak danych dla dróg krajowych , wojewódzkich i autostrad !!!!"
odpowiedź 27.01.2011
"Rzeczywiscie okresowo wystepuja tego typu problemy. Pracujemy juz nad rozwiazaniem problemu.
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (mp)"
Mail do supportu 17.01.2011
*Witam*
Dlaczego korek widoczny na targeo.pl jest z ogromnym opóźnieniem (1h)
widoczny w systemie AM Traffic - system niby LIVE?????
W załączeniu 2 pliki z obrazem sytuacji w AM i na targeo.pl
Kiedy system Traffic zacznie działać poprawnie?
Odpowiedź 17.01.2011
"Witam,
pracujemy nad przyspieszeniem wymiany danych o korkach i w przyszlosci bedzie ona odbywala sie coraz szybciej.
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (dk)"
I o to przyśpieszenie wymiany danych chodzi. Coś co jest widoczne na Targeo jako korek lub znaczne spowolnienie w ruchu często nie jest widoczne w systemie LiveDrive!
Spinnek ,a czy ty wysłałeś chociaż 1 maila do supportu w tej sprawie?
W całym tym zamieszaniu z LiveDrive! chodzi tylko i wyłącznie o uczciwość f. Aqurat. Wiedzą że system nie działa tak jak powinien bo mają dużą ilość zgłoszeń od użytkowników a jednak na siłę i trochę wbrew zdrowemu rozsądkowi system LiveDrive! jest jednym z czterech głównych filarów ich marketingu w sprzedaży AM (screen ze strony AM poniżej) z ponumerowanymi - kolor czerwony- najważniejszymi wg producenta zaletami AM .
Ostatnio wysłałem im kilka maili w sprawie LiveDrive jednak nie dostałem już na nie odpowiedzi...... :S
W okolicy której korzystam z AM system LD! (woj. opolskie) niestety nie sprawdza się głównie ze względu na brak odpowiedniej ilości danych, a jeżeli te dane są niestety są niekompletne bądź nieprawdziwe i nie mają wpływu na właściwe wyznaczanie tras w "systemie antykorkowym" .
Po informacjach od forumowiczów są również sygnały że system nie działa poprawnie również w Lublinie (ochkarol) i Łodzi (ppepe).
-
@ JR - ja tam jednak widzę duży postęp chociażby na przestrzeni miesiąca. Pomijając okres zadyszki gdzie na Wa-wę pobierało mi kilka czy kilkanaście KB na zasięgu dużym. Normalnie pobiera ok. 70KB. Rekord 92KB był piątek przed feriami.
Oczywiście sa miejsca gdzie tych danych jest mniej. Moim zdaniem LD jednak ma lepsze dane niż targeo traffic, oczywiście pod warunkiem że się nie wykrzaczy.
-
@ spinnek.
Czy chciałbyś stać w tym korku ok. 30-40 min. ?
Ja go omijam bo wiem że tam się tworzy natomiast w LiveDrive go prawie nigdy nie ma .Na Targeo często jest u czarno.
Chyba teraz wiesz o co mam pretensje do f. Aqurat . Brak spójności danych albo ich brak.
Czy to w twoim przekonaniu jest w porządku?
Na zdjęciu "Skoroszyce" faktyczny stan jaki często ma miejsce w miejscowości Skoroszyce przed którą tworzą się te korki.
Czy czułbyś się nabity w butelkę i omamiony złudną reklamą i pustymi frazesami ?
-
@JR pretensje to możesz mieć że dane SR odbiegają od rzeczywistości - zresztą muszą bo gdyby było sporo danych LD to i SR byłby lepszy. Sprawdziłem te Skoroszyce w targeo i są owszem historyczne dane LD ale dosłownie kilka... pozostałe to prognozy. A jak prognozy mają być dobre gdy są z powietrza? Chyba nikt tam nie jeździ z AM LD poza Tobą... Pomyśl chwilę - czego Ty oczekujesz?
-
@JR.Nysa
Trzymając się faktów, do czego się odwołujesz pisząc o złudnej reklamie i o pustych frazesach?
Proszę o linki na www.automapa.pl (http://www.automapa.pl) dotyczące, które nie są realizowane.
Poza tym, zastanawia mnie to, że pytasz o to, czy ja chciałbym stać w korku 30-40 minut. A co to ma do rzeczy, czego ja chcę, a czego nie chcę, czego pragnę, a czego nienawidzę? Właśnie o tych zawiedzionych oczekiwaniach pisałem Ci na początku - czy możesz wskazać mi te wpisy, w których produkt (=LD) jest niezgodny z jego opisem? Czy możemy się pochylić nad REALNĄ rzeczą, jaką jest ten produkt, a nie oderwanymi od rzeczywistości pobożnymi życzeniami bez pokrycia? Czy przypadkiem nie piszesz, tak z głębi serca, o JR.Nysa Drive, czyli o systemie, którego nikt nie zbudował, ale powinien był taki system powstać?
-
BTW: Tak się zastanawiam, czy, akurat w Lublinie, jest, poza kolegą, chociaż jedna osoba, używająca LD ;) To jest raczej zagłębie konserwatystów, którym nie w smak czyjeś rady i mówienie im, co mają robić i jak jechać, skoro tam wszyscy dobrze to wiedzą ;) I w ten sposób producent zwiększa sprzedaż Automapy, dopasowując się do lokalnych, konserwatywnych gustów, nie proponując zmiany trasy użytkownikom ;)
Myślę kolego, że na pewno jest i to nie jedna osoba, tylko nie wszyscy udzielają się na forach internetowych. Poza tym nie wiem skąd jesteś, że wyrażasz takie skrajne opinie o, również moim mieście. Nie żebym się miał na Ciebie denerwować, bo zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy, bardziej wyedukowany i znający wszelkie aspekty życia doczesnego i nie tylko :E
A wracając do AM i cudów w Lublinie, to nawet tak banalna rzecz jak APR działa czasami jak nawiedzony. Marzenka mówi "skręć w prawo", a APR pokazuje, że na prawym pasie to żeby nie wiem co, to nie stawaj, choćby Cię nawet policja miała capnąć, bo akurat najwłaściwszym do tego manewru jest skrajny pas lewy :O (przy 3 pasach przed skrzyżowaniem). Więc nie rozumiem Twojej obrony AM i jej producentów, skoro robią takie byki.
-
@JR pretensje to możesz mieć że dane SR odbiegają od rzeczywistości - zresztą muszą bo gdyby było sporo danych LD to i SR byłby lepszy. Sprawdziłem te Skoroszyce w targeo i są owszem historyczne dane LD ale dosłownie kilka... pozostałe to prognozy. A jak prognozy mają być dobre gdy są z powietrza? Chyba nikt tam nie jeździ z AM LD poza Tobą... Pomyśl chwilę - czego Ty oczekujesz?
Tylko dlaczego w AM brak danych które "aktualnie są dostępne" na Targeo?
Jeżeli ich nie ma na serwerze to nie mam żadnych pretensji o brak ich prezentacji w LiveDrive!.
-
@paulus
Spokojnie, o Lublinie pisałem żartobliwie. Widać to po minkach. Skrajne opinie o mieście? Waćpan te minki zauważył, czy natychmiastowa chęć obrony ukochanego miasta przesłoniły koledze ten fakt? :)
Po drugie, odnoszę się do pierwszego postu, w którym irytację piszącego (JR.Nysa) wzbudziło sformułowanie "LiveDrive! jest genialne! Ten system "anty-korkowy" jest dla mnie genialny".
Jako żywo nie ma tam nic o APR. Czy padło tam sformułowanie np. "Nareszcie APR działa WSZĘDZIE!!!"? Jeśli tak, będzie kolega mógł słusznie pisać, że to ściema i bull....
Ja nie bronię AM i jej producentów. Po prostu stoję sobie z boku i zauważam, że zarzuty użytkowników w stosunku do produktu są źle trafione. A jako inżynier nie lubię, kiedy zaawansowane technicznie projekty, z których sam korzystam, się nie udają tylko z powodu starego jak świat zapotrzebowania na narzekanie :)))))
Chodzi mi tylko o to, byśmy na technicznym forum rozmawiali merytorycznie :) A nie, gdzie dwóch Polaków, tam trzy opinie.
-
oto widoczek z 12:45
I mamy dylemat - kłamie LD czy targeo? W AM nie ma danych LD - goły SR jak na obrazku. Może być różnie - pomijając okres zadyszki serwerów LD moje obserwacje wskazują że LD jest dokładniejsze od Targeo. Co może oznaczać że po prostu nikt tam nie jeździ z AM LD
-
Chodzi mi tylko o to, byśmy na technicznym forum rozmawiali merytorycznie :) A nie, gdzie dwóch Polaków, tam trzy opinie.
Prawdziwa jednomyślność jest tylko na cmentarzu..... panie inżynierze
-
@JR.Nysa
Nie chodzi mi o jednomyślność.
Cały czas czekam na wykazanie przez kolegę tego, o co prosiłem poprzednio, czyli:
"Trzymając się faktów, do czego się odwołujesz pisząc o złudnej reklamie i o pustych frazesach?
Proszę o linki na www.automapa.pl (http://www.automapa.pl) dotyczące, które nie są realizowane."
Bo inaczej będzie głupio, i kolega wyjdzie na gołosłownego, co to rzuca bez pokrycia ciężkie oskarżenia.
-
Spokojnie, o Lublinie pisałem żartobliwie. Widać to po minkach. Skrajne opinie o mieście? Waćpan te minki zauważył, czy natychmiastowa chęć obrony ukochanego miasta przesłoniły koledze ten fakt? :)
A mnie się wydaje, że kolega inżynier pisał raczej ironicznie, niż żartobliwie, ale to tylko moje skromne zdanie.
-
Cały czas czekam na wykazanie przez kolegę tego, o co prosiłem poprzednio, czyli:
"Trzymając się faktów, do czego się odwołujesz pisząc o złudnej reklamie i o pustych frazesach?
Proszę o linki na www.automapa.pl (http://www.automapa.pl) dotyczące, które nie są realizowane."
Bo inaczej będzie głupio, i kolega wyjdzie na gołosłownego, co to rzuca bez pokrycia ciężkie oskarżenia.
A Tobie ile takich przykładów trzeba podać? 3000? Tyle postów tutaj nie ma o LD.
Można było nie narzekać na LD jak faktycznie się rozwijał - np. rok temu. Ale teraz jego działanie, w zderzeniu z tym jak jest raklamowany wygląda mizernie.
Słusznie ktoś tu napisał, że powinien Aqurat zaznaczyć, że na razie LD jest na etapie rozwoju (wersja beta).
-
@JR pretensje to możesz mieć że dane SR odbiegają od rzeczywistości - zresztą muszą bo gdyby było sporo danych LD to i SR byłby lepszy. Sprawdziłem te Skoroszyce w targeo i są owszem historyczne dane LD ale dosłownie kilka... pozostałe to prognozy. A jak prognozy mają być dobre gdy są z powietrza? Chyba nikt tam nie jeździ z AM LD poza Tobą... Pomyśl chwilę - czego Ty oczekujesz?
Ja oczekiwałbym, że na podstawie danych LD (czyli 100% to przejazd tego odcinka w 30-40min) wyekstrapolują sobie dane SR na brakujące godziny. Cudów nie ma -- jeżeli w godz. 12-13 oraz 14-15 jest czarno, to w godz. 13-14 raczej zielono nie będzie.
W zeszłym roku tak sobie stałem w permanentym korku w Pyrzycach, bo byłem jedynym frajerem z AM jadącym przez to miasto :).
-
@paulus
Jaka tam ironia, zastanawiałem się na wesoło, jaki może być biznesowy powód słabego działania mechanizmu w Lublinie, bo śmiem twierdzić, że powody niedziałania jakiejś aplikacji są tylko albo biznesowe (właśnie nad nimi się zastanawiałem, w sposób żartobliwy - chodzi o to, czy poprawa jakości działania LD akurat w Lublinie przełoży się na wzrost sprzedaży), albo techniczne (przychodzą mi dwa aspekty - mało źródeł informacji [z powodów aspektów biznesowych - czyli z powodu niewielkiego zainteresowania użytkowników usługą] albo błędy w działaniu aplikacji).
Nie sądzę, natomiast, że dana funkcjonalność nie działa, bo ktoś kogoś chce zrobić w trąbę albo kogoś oszukać.
BTW: Mamy do czynienia z takim typem usługi (mowa o LD), która podobnie jak filmy HD ma w sobie silną wrażliwość na samosprawdzające się przepowiednie. Jesli użytkownicy nie będą używać LD, bo z jakichś powodów czekają, aż ona zacznie działać, to podobnie, jak to jest w przypadku filmów HD, w usłudze następuje stagnacja albo w ogóle ona zamiera. Bo akurat w przypadku LD do działania usługi potrzebne są dane użytkowników, a Ci się wstrzymują z jej zakupem, a do przejścia w całości na HD producenci też czekają, aż klienci się ruszą.
Czyli tworzy się zamknięte koło - by więcej użytkowników kupowało i korzystało z zadowoleniem z tej usługi, potrzebne jest to, by więcej użytkowników kupowało i korzystało z zadowoleniem z tej usługi (zadowolenie jest ważne, by uruchamiać Automapę i zbierać dane w trybie on-line, a nie korzystać tylko z SR bądź też w sposób dla LD niestotny, i by stale kupować licencje na produkt).
Bynajmniej mi nie chodzi tutaj o tych niewielu (jak podejrzewam) użytkowników LD w Lublinie [bo w ogóle w Polsce jest ich niewielu], tylko o potencjalnych użytkowników LD w całęj Polsce.
A tych bardzo łatwo wystraszyć wpisami na forach, że usługa jest do d..., podczas, gdy tak naprawdę całkiem nieźle sobie poczyna, jak na aktualne zapotrzebowanie rynku.
-
Cały czas czekam na wykazanie przez kolegę tego, o co prosiłem poprzednio, czyli:
"Trzymając się faktów, do czego się odwołujesz pisząc o złudnej reklamie i o pustych frazesach?
Proszę o linki na www.automapa.pl (http://www.automapa.pl) dotyczące, które nie są realizowane."
Bo inaczej będzie głupio, i kolega wyjdzie na gołosłownego, co to rzuca bez pokrycia ciężkie oskarżenia.
A Tobie ile takich przykładów trzeba podać? 3000? Tyle postów tutaj nie ma o LD.
Można było nie narzekać na LD jak faktycznie się rozwijał - np. rok temu. Ale teraz jego działanie, w zderzeniu z tym jak jest raklamowany wygląda mizernie.
Słusznie ktoś tu napisał, że powinien Aqurat zaznaczyć, że na razie LD jest na etapie rozwoju (wersja beta).
Panie ochKarol wyjawił Pan sedno tego co chciałem powiedzieć:
Wystarczyła by informacja ze strony Aqurat ,że usługa LiveDrive! jest nadal w fazie testów a jej działanie delikatnie mówiąc "może pozostawiać jeszcze wiele do życzenia" . To wszystko.
Nie miał bym wtedy żadnych pretensji i uwag do rzeczonej usługi.
-
@ochkarol
Nie ma znaczenia choćby 3000 postów na pdaclub.pl/forum/automapa, których autorzy stękają na LD.
Pytanie, czy ich oczekiwania nie rozmijają się z rzeczywistością, czyli z opisem produktu na stronie www.automapa.pl (http://www.automapa.pl)
Czy kolega znalazł może już takie, które są sprzeczne z rzeczywistością? Na razie widziałem pretensje, że producent nie napisał, że działa ta usługa niby w małej częsci kraju. Bądźmy poważni - producent ma pisać, jaka jest funkcjonalność programu, czyli co on robi, a nie czego nie robi.
Więc proszę o przykłady, że producent napisał o usłudze więcej niż ona robi w rzeczywistości. Wtedy będzie to racjonalny zarzut. W innym przypadku będą to tylko zawiedzione oczekiwania.
-
@ochkarol
Nie ma znaczenia choćby 3000 postów na pdaclub.pl/forum/automapa, których autorzy stękają na LD.
Pytanie, czy ich oczekiwania nie rozmijają się z rzeczywistością, czyli z opisem produktu na stronie www.automapa.pl (http://www.automapa.pl)
Czy kolega znalazł może już takie, które są sprzeczne z rzeczywistością? Na razie widziałem pretensje, że producent nie napisał, że działa ta usługa niby w małej częsci kraju. Bądźmy poważni - producent ma pisać, jaka jest funkcjonalność programu, czyli co on robi, a nie czego nie robi.
Więc proszę o przykłady, że producent napisał o usłudze więcej niż ona robi w rzeczywistości. Wtedy będzie to racjonalny zarzut. W innym przypadku będą to tylko zawiedzione oczekiwania.
@spinnek
Widzę ,że problem tak naprawdę ma podłoże w rozumieniu podstawowych pojęć.
Forumowicz spinnek ma inne pojęcie o rzetelności i uczciwości niż prezentowane przez moją osobę.
O takich rzeczach jak niedoróbki, błędy, brak właściwego działania należy informować klienta a uniknie się w przyszłości właśnie takich jak poruszane tutaj nieporozumień.
-
@JR.Nysa, @ochkarol
BTW: Tak się jeszcze uprzejmie zastanawiam, co koledzy chcą osiągnąć, stękając (moim zdaniem - bez pokrycia) na LD? Czy potencjalnie możliwe odstraszenie nowych użytkowników od tej usługi jest kolegom na rekę? :))))) Przecież im mniej użytkowników, tym mniej danych. Przecież to jest podcinanie gałęzi, na której się siedzi. :)
Czy koledzy chcą działać wg. zasady "na złość babci odmrożę sobie uszy"? :) Czy też może koledzy chcą utrzeć nosa producentowi (w swoim mniemaniu) w sposób, który jak na razie widzę tylko potrafi zniechęcić potencjalnych użytkowników do tej usługi? :)))))))
-
@JR.Nysa, @ochkarol
BTW: Tak się jeszcze uprzejmie zastanawiam, co koledzy chcą osiągnąć, stękając (moim zdaniem - bez pokrycia) na LD? Czy potencjalnie możliwe odstraszenie nowych użytkowników od tej usługi jest kolegom na rekę? :))))) Przecież im mniej użytkowników, tym mniej danych. Przecież to jest podcinanie gałęzi, na której się siedzi. :)
Czy koledzy chcą działać wg. zasady "na złość babci odmrożę sobie uszy"? :) Czy też może koledzy chcą utrzeć nosa producentowi (w swoim mniemaniu) w sposób, który jak na razie widzę tylko potrafi zniechęcić potencjalnych użytkowników do tej usługi? :)))))))
Najbardziej zależy mi na zmianie podejścia f. Aqurat do klienta.
Czy nie można przekazać w sposób cywilizowany informacji o aktualizacji SR? (info na stronie głównej lub miplo) - a nie ciągle sprawdzać czy są już może dostępne aktualne dane
Głupia sprawa AM na iPhone. Trąbili o tym przed świętami Bożego Narodzenia - i co jest już może dostępna? - info poszło w świat że jest - aktualnie zero informacji o dostępności produktu
Podmiana plików w instalatorze AM na stronie głównej w dziale pobierz bez informacji o zmianach.
Kontakt klient---> dostawca. Jeżeli działa dobrze w obie strony to przyniesie korzyść obopólną.
Dostawca otrzymuje rzeczowe uwagi do produktu, klient jest zadowolony bo dostaje to czego oczekuje a przecież wiadomo nie od dziś że zadowolony klient poleci produkt kilku innym .......i na tym wg mnie to polega.
Połączone: [time]Luty 18, 2011, 16:47:23[/time]
Na uwagi do systemu AM Traffic odpisano mi z adresu betatestów chociaż uwagi przesłane były na support@automapa.pl
Coś jest na rzeczy że testuje to zespół betatersterów .....chyba że kolejna beta wisi w powietrzu.
-
Panowie dajcie spokój.
Jeszcze trochę i w kolejnym wątku będziemy czytać na wstępie każdej wypowiedzi: "Nie jestem pracownikiem Aquratu". :D
I uwierzcie mi, proszę o odpuszenie tematu dla waszego dobra.
Przecież nie chcecie doświadczać, tak jak ja, poprawy obsługi ze strony Aquratu charakteryzującej się np. tym, że na wasze listy support nie odpowiada przez kolejne dni a jak dzwonicie i pracownik zorientuje się z kim rozmawia to następuje zmiana tonu; sposobu mówienia z pełnego energii w taki w którym pod koniec każdego słowa następuje przeciąganie końcówek (eee, yyy, itp.) i "drapanie się po głowie". Nie chcecie dowiedzieć się, że "wasza sprawa będzie rozpatrzona we właściwym momencie" - po 14 dniach od zgłoszenia.
Cyrk na kółkach.
Dobrze, że chociaż telefon pozostał i można zadziałać z zaskoczenia. Pisanie przez internet do Aquratu przez "tych niezadowolonych" nie ma sensu, a pisanie przez pocztę polską to już w ogóle. Do dziś zwrotki nie dostałem.
Taka to firma i tego już nie zmienimy. Nabijają użytkowników w "butelkę" czego jednym z przejawów jest publikowanie takich treści, które niczego nie wnoszą i do niczego nie zobowiązują a niby dużo przekazują.
-
Taka to firma i tego już nie zmienimy. Nabijają użytkowników w "butelkę" czego jednym z przejawów jest publikowanie takich treści, które niczego nie wnoszą i do niczego nie zobowiązują a niby dużo przekazują.
peppe, ale to jest normalne zachowanie się firmy nie mającej praktycznie żadnej konkurencji. I tak ładnie, że w ogóle ktoś podnosi słuchawkę, bo jako zdecydowany lider mogliby nas olać z góry na dół, a my byśmy sie obtarli i pobiegli do sklepu po przedłużenie na kolejny rok. Tylko oddech konkurenta coś poprawi, a na to się nic nie zanosi.
-
a ci co tak narzekają nie dostają listów, odpowiedzi i nie przekonują ich konkretne kontrargumenty to na pewno pracownicy konkurencji :grin:
-
Skoro tak twierdzisz. :ohreally:
Czekam więc teraz na konkretną ofertę ze strony konkurencji, bo chyba o mnie ktoś zapomniał w przesyłaniu ofert pracy.
Poproszę o jakieś ciekawe stanowisko. Oferty przesyłamy pocztą na mój adres poczty internetowej.
Przez to stanę się jeszcze bardziej "lubiany" u przedstawicieli AM.
-
A ja odbiegnę od temu, bo kiedyś oglądałem test AM w TVN Tu... i prowadzący dziwili się, że nie wiedzą jak działa ten LD i skąd "wie", że są korki, bo AM nie chciała zdradzić. Stwierdzili że prawdopodobnie jest to z BTS sieci komórkowych. No to się uśmiałem...
-
taka mała drobnostka do tego co pisze @Spinek
gdybym nie miał AM i nie był userem PDAC, gdybym przeczytał to
"AutoMapa Traffic to nowatorskie podejście do sposobu wyznaczania tras z uwzględnieniem informacji o ruchu drogowym. Dzięki potężnej bazie danych, o historycznej i aktualnej sytuacji na drogach, AutoMapa Traffic doskonale wie, z jaką predkością można jechać w danym momencie i którędy należy prowadzić, by ominąć zatory, korki, czy remonty na drodze. Dzięki AutoMapa Traffic kierowca otrzymuje dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce, mając jednocześnie przekonanie, że czas jazdy będzie najkrótszy z możliwych."
http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL (http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL)
kupił AM i zmarnował 1,5 godziny w korku w Szczecinie to spokojnie mógłbym żądać zwrotu gotówki za towar (sprawdzałem i faktycznie zwrócili by kaskę). A pomimo tego że znam Szczecin dość dobrze, i że miałem 2 godziny w zapasie jechałem tak jak LD mi kazało. Żeby było śmieszniej 2 tygodnie później jechałem w to samo miejsce i wyłączyłem LD i przejazd przez miasto zajął mi 45 minut (poprzednio 2h30min).
Aqurat sprzedaje towar jako działający i sprawny (nie ma nigdzie info o przekłamaniach)
tak na marginesie...
"Dzięki inteligentnej technologii LiveDrive! AutoMapa zasilana jest również w bieżące informacje o realizowanych inwestycjach drogowych, dzięki czemu podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg"
to jakim cudem na ostatniej aktualizacji S3 z Gorzowa WLKP do Szczecina jest zamknięta (w budowie) od Gorzowa do Renic, soro od 28.12.2010 jest otwarta dla ruchu??? Zamiast jechać 100 km ekspresówką jedziesz 60 km zwykłą drogą ze zrytą nawierzchnią (budowa S3) :-|
masz wykazane nieścisłości.
-
@tomwil
"AutoMapa Traffic to nowatorskie podejście do sposobu wyznaczania tras z uwzględnieniem informacji o ruchu drogowym" - zgadzam się z tym zdaniem.
"Dzięki potężnej bazie danych, o historycznej i aktualnej sytuacji na drogach, AutoMapa Traffic doskonale wie, z jaką predkością można jechać w danym momencie i którędy należy prowadzić, by ominąć zatory, korki, czy remonty na drodze" - tu jest marketing, ale UWAŻNEMU czytelnikowi takich marketingowych zapisów od razu rzuca się ostrożność sformułowania. NIGDZIE nie pisze, że ZAWSZE "AutoMapa Traffic doskonale wie". Podobnie, nie ma też informacji, "którędy należy prowadzić, by ominąć WSZYSTKIE zatory, korki, czy remonty na drodze.
Podobnie, "Dzięki AutoMapa Traffic kierowca otrzymuje dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce, mając jednocześnie przekonanie, że czas jazdy będzie najkrótszy z możliwych." zawiera subtelnie ;) przemyconą samosprawdzającą się prognozę - Automapa co chwila aktualizuje czas dojazdu, nawet po 1,5 godzinnym oczekiwaniu w niezaplanowanym korku ma się ciągle czas przewidywanego dojazdu na czas, który w ostatnich minutach naprawdę zbliża się do ideału ;)
Jaką trasę wyliczał kolega? Szybką czy optymalną? Jeśli nie jest ustawiona trasa szybka - trudno o najszybszy przejazd.
Jak ma kolega ustawioną dokładność wyliczania trasy - czy suwak dokładności jest przesunięty maksymalnie w lewo? (najwolniejsze, a zarazem najdokładniejsze przeliczanie trasy)
Z kiedy ma kolega dane SR?
Uwaga: dane LD są aktualizowane tylko w promieniu ok. 15 km, co akurat w dużym Szczecinie (mieszkałem tam 10 lat) może być za mało. W zwiazku z tym na pozostałym obszarze obowiązuje dane SR. Zasięg duży to 40km. Jaki jest ustawiony w związku z tym zasięg?
Jak często kolega wymienia dane? Domyślne 5 minut to moim zdaniem stanowczo za duże przerwy - powinno być ustawioen wysyłanie i odbieranie co 5 minut.
Ile razy wystąpił taki problem - raz? Kurcze, no to jak co najmniej dwa trzy razy się powtórzy coś takiego, można mówić o problemie.
Czy kolega synchronizuje m.in. blokady i antyblokady via Miplosync odpowiedni często (przynajmniej raz dziennie, a na pewno przed podróżą? Jeśli nie, to trudno mówić o zapewnieniu Automapie niezbędnych źródeł informacji.
Czy kolega jest w stanie poświęcić kilkanaście minut na:
- włączenie zapisywania śladu GPS podczas następnego przejazdu przez Szczecin?
- jeśli tak, proszę to włączyć, proszę ustawić wszystkie parametry jak zasugerowałem wyżej i jeśli będą jakieś zaciachy z LD+SR proszę to zgłosić do supportu i dopiero na podstawie odpowiedzi stamtąd ustalić, czy to jest normalka, czy błąd
Tak mi przyszło do głowy teraz: Automapa ENIGMATYCZNIE, NIEPRECYZYJNIE się wyraża o swoim programie, ale kolega również ENIGMATYCZNIE I NIEPRECYZYJNIE, niepodając dziesiątek parametrów swoich ustawień i odnosząc się do jednostkowego przypadku wyraża się o czyimś programie.
BTW: Z logiki wynika, że sformułowanie "podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg" nie odnosi się do niedawno oddanych do użytku dróg. Ani nie są one zamknięte (bo są otwarte), ani nie są remontowane (bo są nowe).
W celu nabrania odpowiedniej perspektywy odnośnie aktualności danych w Automapie, polecam lekturę forum pdaclub.pl/forum/tomtom. Bez tego łatwo o zarzuty bez pokrycia na ten temat. Bo skoro światowy lider w nawigacji za aktualne dane uważa dane sprzed roku czy dwóch lub trzech, to wypominanie Automapie, że doga otwarta kilka tygodni temu nie jest naniesiona paradoksalnie świadczy na plus Automapy - bo mówimy o kilku tygodniach, a nie miesiącach lub latach.
-
to jakim cudem na ostatniej aktualizacji S3 z Gorzowa WLKP do Szczecina jest zamknięta (w budowie) od Gorzowa do Renic, soro od 28.12.2010 jest otwarta dla ruchu??? Zamiast jechać 100 km ekspresówką jedziesz 60 km zwykłą drogą ze zrytą nawierzchnią (budowa S3) :-|
masz wykazane nieścisłości.
Kolego poczytaj dokładnie wątek od tego miejsca:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-7-na-trzech-kroli-%29/msg1432977/#msg1432977 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-7-na-trzech-kroli-%29/msg1432977/#msg1432977)
jak się pojawiła 6.7 bez odcinka S3 byłem zdziwiony... Dziś patrzę na to inaczej. Szczególnie porównując AM do konkurencji :mrgreen:
-
... Dziś patrzę na to inaczej. Szczególnie porównując AM do konkurencji :mrgreen:
Krótko : AM nie ma żadnej konkurencji w Polsce. :ohreally:
-
@tomwil
W pośpiechu dodradzam i doradzam koledze 5 min - ma być odradzam 5 min, zalecam wysyłkę i odbiór danych co 2 min.
-
... Dziś patrzę na to inaczej. Szczególnie porównując AM do konkurencji :mrgreen:
Krótko : AM nie ma żadnej konkurencji w Polsce. :ohreally:
He He popieram - nie ma w Polsce drugiego programu nawigacyjnego z tak "nowatorskim" spojżeniem na sposób wyznaczania tras.
To jest software dla prawdziwych twardzieli ( coś podobnego do rosyjskiej ruletki hehe ) :mrgreen:
Konkurencja robi wielki błąd że koncentruje się jedynie na ergonomii użytkowania oraz niezawodności. :P
-
@Darkph
O taaaaaak, to jest klucz do rynkowego sukcesu, koncentrowanie się nie na nowych mechanizmach tylko na ergonomii i niezawodności.
Dowodem tego są choćby klisze fotograficzne, dyskietki, kasety VHS, dopracowane w każdym detalu, CD.
I tylko klientów na to nie ma, zajętych kupowaniem cyfrówek, pendrive'ów, DVD/Blu Ray, MP3.
*******
BTW: dla mnie mamy offline przestały mieć jakąkolwiek przydatność. Sytuacja na drodzie jest dynamiczna i życzę sobie systemu on-line. Automapa się za to bierze i mimo, że nie bez błędów, to jak na razie funkcjonuje całkiem znośnie. Każdy system off-line'owy, choćby nie wiem jaki był wymyślny, przegra z praktycznie każdym systemem on-line. Konkurencji, jak wspomniano, nie ma, więc mamy tylko ten system.
W czym problem z "nowatorstwem" Automapy? Może kolega rozwinąć temat, żeby nie pozostawiać uczucia niedosytu, albo żebyśmy nie rozmawiali wg zasady "to Pan wie, a ja rozumiem" ;)
BTW: Czy kolega ma jakieś statystycznie ważkie porównania wytyczania tras pomiedzy Automapą a jej konkurencją + weryfikacja ich przejazdu w rzeczywistości, by sobie tak pokpiwać z "nowatorskiego" podejścia Automapy? Czy tak dla zasady chce sobie ponarzekać, bo lubi? :)
-
Czy kolega ma jakieś statystycznie ważkie porównania wytyczania tras pomiedzy Automapą a jej konkurencją + weryfikacja ich przejazdu w rzeczywistości, by sobie tak pokpiwać z "nowatorskiego" podejścia Automapy? Czy tak dla zasady chce sobie ponarzekać, bo lubi? :)
Popieram :ok: narzekanie w różnych wątkach o tym samym
-
Najlepsze jest to że to całe narzekanie nie ma solidnych podstaw. Był jeden user tego forum co wyznaczył 5 tras (AM6.7) bez SR. Darł się na cały wątek że AM to bubel... Jak człowiek popatrzył na jego zrzuty to rzeczywiście było nieciekawie. No ale sprawdziłem te trasy tyle że z włączonym SR i okazało się że routing i ETA są bardzo dobre. Potem znaleźli się tacy co mieli mi za złe że mam rację :mrgreen:
@Darkph - podaj start, koniec, błąd routingu, błąd ETA... jakiś zrzut. Wtedy pogadamy. Bo ta takim poziomie ogólności jaki prezentujesz to zawsze można marudzić.
Nie twierdzę że SR jest bezbłędny - tyle tylko że parafrazując słowa Churchilla
demokracja jest najgorszym z możliwych ustrojów, tylko że lepszego nikt jeszcze nie wymyślił
nikt nie wymyślił lepszego softu na nasz kraj. Oczywiście trzeba wykazywać błędy. Jak już coś piszesz to bądź tak miły i oprzyj to ja jakieś solidnej podstawie, a nie na zasadzie bubel i kropka.
-
nikt nie wymyślił lepszego softu na nasz kraj. Oczywiście trzeba wykazywać błędy. Jak już coś piszesz to bądź tak miły i oprzyj to ja jakieś solidnej podstawie, a nie na zasadzie bubel i kropka.
święte słowa
-
@Darkph
O taaaaaak, to jest klucz do rynkowego sukcesu, koncentrowanie się nie na nowych mechanizmach tylko na ergonomii i niezawodności.
Dowodem tego są choćby klisze fotograficzne, dyskietki, kasety VHS, dopracowane w każdym detalu, CD.
I tylko klientów na to nie ma, zajętych kupowaniem cyfrówek, pendrive'ów, DVD/Blu Ray, MP3.
*******
BTW: dla mnie mamy offline przestały mieć jakąkolwiek przydatność. Sytuacja na drodzie jest dynamiczna i życzę sobie systemu on-line. Automapa się za to bierze i mimo, że nie bez błędów, to jak na razie funkcjonuje całkiem znośnie. Każdy system off-line'owy, choćby nie wiem jaki był wymyślny, przegra z praktycznie każdym systemem on-line. Konkurencji, jak wspomniano, nie ma, więc mamy tylko ten system.
W czym problem z "nowatorstwem" Automapy? Może kolega rozwinąć temat, żeby nie pozostawiać uczucia niedosytu, albo żebyśmy nie rozmawiali wg zasady "to Pan wie, a ja rozumiem" ;)
BTW: Czy kolega ma jakieś statystycznie ważkie porównania wytyczania tras pomiedzy Automapą a jej konkurencją + weryfikacja ich przejazdu w rzeczywistości, by sobie tak pokpiwać z "nowatorskiego" podejścia Automapy? Czy tak dla zasady chce sobie ponarzekać, bo lubi? :)
He He ale mi się oberwało :-)
Ależ ja jedynie cytuje producenta ( http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL (http://www.automapa.pl/?PEI=210436&lng=PL) ) i dzielę się swoimi spostrzeżeniami. :P
AM Traffic został hucznie otwarty ponad rok temu - a tym czasem coraz więcej ludzi zauważa wyraźny dysonans pomiędzy tym, co piszę producent , a rzeczywistością.
Przecież nie krytykuję pomysłu - tylko sposób w jaki ten pomysł jest wdrażany.
Uważam że uczciwiej było by najpierw coś zrobić do końca , a później dopiero reklamować to jako gotowy produkt.
Ja na przykład czuję się nabity w reklamową butelkę - dostałem coś co nie działało tak jak producent opisuje.
Żadne zaklinanie rzeczywistości nie pomoże - wydaje mi się że kolega wie lepiej ode mnie jak dużo jeszcze trzeba zmienić żeby to zaczęło działać poprawnie.
Odezwałem się bo ubawiło mnie stwierdzenie Automapa jest "jedynym programem na Polskę" :mrgreen:
Przyznaje że kiedyś też tak myślałem - teraz jedynie z tego pozostał nałóg czytania forum ...
Tak się złożyło że posiadam jedno PND z Automapą , jedno z programem "uznanego producenta" ( z odpowiednikiem Traffica), a niedawno dostałem z telefonem jeszcze jednym "wiodącym" programem :-) - więc mam możliwość porównania.
Jako że lubię się bawić to zabierałem ze sobą raz Automapę , a innym razem inną nawigację. ( niestety nie jestem aż tak porąbany żeby używać dwóch nawigacji jednocześnie )
Jakoś tak się składało że prawie za każdym razem Automapa wywijała mi jakieś numery w stylu problemy ze stabilnością , wyznaczania kretyńskich tras.
Kilka razy opisywałem to na tym forum - więc jak kolega ma czas i siły to może sobie poszukać.
Inny program działał aż do znudzenia dobrze - tak więc od nowego roku postanowiłem nie przedłużać subskrypcji Automapy.
A jeżeli chodzi o ważkie statystyczne porównania - to chyba kolega się trochę zagalopował.
Jedna osoba nie jest w stanie tego wykonać według takiego scenariusza.
Mogę jedynie służyć za jakiś czas zrzutami ekranu z innych programów ( Obecnie jestem poza granicami Polski )
-
No to poprosimy o subiektywne porównanie
Tak się złożyło że posiadam jedno PND z Automapą , jedno z programem "uznanego producenta" ( z odpowiednikiem Traffica), a niedawno dostałem z telefonem jeszcze jednym "wiodącym" programem :-)
Auto Mapy i tych innych wiodących programów, i szkoda że kolega nie wymienia ich konkretnie z nazwy ...........
-
..Odezwałem się bo ubawiło mnie stwierdzenie Automapa jest "jedynym programem na Polskę" :mrgreen:
Kolego, ktoś kto tak napisał z pewnością miał na myśli dokładność map i nic poza tym :P Daj mi nawigację innego uznanego producenta i mapy od AutoMapy i mamy mieszankę nie do przebicia :ok:
-
No to poprosimy o subiektywne porównanie Tak się złożyło że posiadam jedno PND z Automapą , jedno z programem "uznanego producenta" ( z odpowiednikiem Traffica), a niedawno dostałem z telefonem jeszcze jednym "wiodącym" programem :-)
Auto Mapy i tych innych wiodących programów, i szkoda że kolega nie wymienia ich konkretnie z nazwy ...........
TomTom Go630 oraz Navigon na Iphone - nie wymieniałem bo nie chciałem wywoływać "wojen urządzeniowych" - ale to i tak nic nie zmienia.
-
... Przecież nie krytykuję pomysłu - tylko sposób w jaki ten pomysł jest wdrażany.
Uważam że uczciwiej było by najpierw coś zrobić do końca , a później dopiero reklamować to jako gotowy produkt. ...
:ok:
-
@Darkph
BTW: Czy kolega ma jakieś statystycznie ważkie porównania wytyczania tras pomiedzy Automapą a jej konkurencją + weryfikacja ich przejazdu w rzeczywistości, by sobie tak pokpiwać z "nowatorskiego" podejścia Automapy? Czy tak dla zasady chce sobie ponarzekać, bo lubi? :)
Tak się wtrącę z trasą Wrocław-Jakuszyce, bo sobie porównałem w weekend (i przejechałem).
Trasa jest w zasadzie jedna. A4->zjazd na DK k/Kostomłotów->DK3 + DK5 do Szklarskiej przez Bolków.
Trasa alternatywna istnieje przez Jawor, ale to raczej pomyłka w chwili obecnej.
Realny czas podróżny normalnym tempem to 2h z ew. małym hakiem.
Automapa, trasa szybka:
- lubi objeżdżać Bolków lokalną dróżką zamiast DK
- w Szklarskiej proponuje "skrót" przez miasto (Mickiewicza, bardzo lokalna)
- przez Jawor też lubi zaproponować
- ETA - ponad 2h30min - sporo, za dużo
Mapamap, trasa szybka:
- proponuje przez Jawor z tego co pamiętam
- ETA bodajże na poziomie 1h44m - raczej za szybko
Igo z mapami TA i Navteqa i włączonym Traffic patterns (jakiś prosty odpowiednik SR):
- optymalna też lubi objeżdżać Bolków lokalną
- z mapami Navteqa szybką też proponuje przez Jawor
+ ETA w granicach 2h10min +-5 min - bardzo dobry
Jak widać w tym porównaniu najwięcej razy myli się AM.
A Navteq ma również prawidłowo naniesione na A4 ograniczenia do 110kph/140kph.
-
trasę Wrocław - Jakuszyce mam następującą:
141km 2h 19m
oczywiście ze względu na SR ETA i routing mogą się zmieniać.
Połączone: Luty 21, 2011, 18:12:35
acha - przy podglądaniu trasy z bliska nie stwierdziłem objazdu Bolkowa i skrótu w Szklarskiej. Co nie znaczy ze czasami może być jak kolega napisał bo wiadomo że SR ma swoje prawa :)
Sprawdzono na danych z 15.02.2011r.
-
Moje były na starych danych SR, co by korespondowało z opiniami, że nowe są nieco szybsze.
Objazd Bolkowa i skrót w Szklarskiej występują od czasu do czasu.
PS. Zaponmiałem dodać, że Teleatlas i Navteq nie wiedziały co to Jakuszyce, a w Mapiemap była to "dzielnica" Szklarskiej :).
-
Siejesz :) W Navtequ są jak najbardziej, tylko nie umiesz znaleźć ;)