Pozwalam sobie na założenie nowego wątku bo aktywność w dziale AutoMapa jest obecnie tak nikła że aż smutno się robi.
Wydaje się że dyskusja na temat bezużyteczności postów z zrzutami błędów map spowodowała całkowite wyłączenie się wielu ludzi z forum.
Śledziłem tą dyskusję z mieszanymi odczuciami, przyznam się że niespecjalnie mi wątki o błędach przeszkadzały, jeżeli nie miałem nastroju do czytania to je po prostu omijałem.
Natomiast wydawały mi się całkiem użyteczne - prezentacja niedokładności map na forum publicznym wydawała mi się niezłym sposobem natychmiastowej weryfikacji danych i niejako zatwierdzenia ich do korekty przez zespół AM.
Może było to odczucie na wyrost i forum w rzeczywistości nie dawało wystarczającego poziomu pewności/dokładności do bezpośrednich korekt, no ale lepsze chyba to w porównaniu do obecnej martwej ciszy.
Wracając do AM 3.6.0.8 - dwie uwagi dotyczące tej wersji:
1. Jeżdżąc autostradą A4 zauważyłem pewne problemy z przełączaniem map. W IPAQu mam wersję XL, więc jadąc od zachodu AutoMapa przełącza się z początkowej Polski na Wrocław, następnie znów na Polskę, poźniej GOP, znowu Polska i wreszcie Kraków.
Otóż wszystko działa w miarę sprawnie do momentu dojechania do Kątów Wrocławskich. Po osiągnięciu tego rejonu AM wyraźnie zwalnia, odświeżanie pozycji następuje w minutowych odstępach, a pulsowanie kółeczka oznaczającego aktualną pozycję zanika. Problem ustępuje po przejechaniu może 10 - 15 km. Ta sama sytuacja powtarza się przy wyjeżdżaniu z mapy Wrocławia, na dodatek w tym miejscu AM wyraźnie się gubi i musi wytyczyć nową trasę.
[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0045.JPG]
Identyczna historia ma miejsce w momentach przejść pomiędzy innymi mapami (GOP, Kraków).
Trudno powiedzieć czy wina tkwi w moim sprzęcie czy jest to problem ogólny AM, raczej trudno mi uwierzyć że coś jest nie tak z IPAQiem, poprzednia wersja AM 3.2.1.9 chodziła poprawnie, z TTN3 nie ma problemów, a warunki pracy programu są więcej niż komfortowe.
2. Autokorekta trasy - temat wałkowany już parokrotnie. Poniżej przykład wadliwego wyznaczania trasy, początkowo jazda była zaplanowana autostradą A4 (Olszyna - Kraków bez żadnych punktów pośrednich), natomiast w trakcie zdecydowałem się jechać przez Olkusz. Praktycznie już od Gliwic AM nie potrafiła zaakceptować takiej zmiany i wyznaczała coraz bardziej absurdalne objazdy. Pracowała przy tym coraz wolniej aż do całkowitego zawieszenia (co widać poniżej). Na zrzutach górne menu zachodzi lekko na AM ponieważ program wykonujący zrzut wywołuje to menu na moment.
[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0046.JPG]
Wydaje się że algorytmy korekt wymagają jeszcze sporo pracy, tymczasowo można by rozwiązać problem przez możliwość przypisania polecenia pełnego replanowania trasy do któregoś z przycisków funkcyjnych pocketa.