AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...

  • 5 Odpowiedzi
  • 2373 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...
« dnia: Grudzień 01, 2004, 21:52:24 »
Pozwalam sobie na założenie nowego wątku bo aktywność w dziale AutoMapa jest obecnie tak nikła że aż smutno się robi.
Wydaje się że dyskusja na temat bezużyteczności postów z zrzutami błędów map spowodowała całkowite wyłączenie się wielu ludzi z forum.

Śledziłem tą dyskusję z mieszanymi odczuciami, przyznam się że niespecjalnie mi wątki o błędach przeszkadzały, jeżeli nie miałem nastroju do czytania to je po prostu omijałem.
Natomiast wydawały mi się całkiem użyteczne - prezentacja niedokładności map na forum publicznym wydawała mi się niezłym sposobem natychmiastowej weryfikacji danych i niejako zatwierdzenia ich do korekty przez zespół AM.
Może było to odczucie na wyrost i forum w rzeczywistości nie dawało wystarczającego poziomu pewności/dokładności do bezpośrednich korekt, no ale lepsze chyba to w porównaniu do obecnej martwej ciszy.

Wracając do AM 3.6.0.8 - dwie uwagi dotyczące tej wersji:

1. Jeżdżąc autostradą A4 zauważyłem pewne problemy z przełączaniem map. W IPAQu mam wersję XL, więc jadąc od zachodu AutoMapa przełącza się z początkowej Polski na Wrocław, następnie znów na Polskę, poźniej GOP, znowu Polska i wreszcie Kraków.

Otóż wszystko działa w miarę sprawnie do momentu dojechania do Kątów Wrocławskich. Po osiągnięciu tego rejonu AM wyraźnie zwalnia, odświeżanie pozycji następuje w minutowych odstępach, a pulsowanie kółeczka oznaczającego aktualną pozycję zanika. Problem ustępuje po przejechaniu może 10 - 15 km. Ta sama sytuacja powtarza się przy wyjeżdżaniu z mapy Wrocławia, na dodatek w tym miejscu AM wyraźnie się gubi i musi wytyczyć nową trasę.

[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0045.JPG]


Identyczna historia ma miejsce w momentach przejść pomiędzy innymi mapami (GOP, Kraków).
Trudno powiedzieć czy wina tkwi w moim sprzęcie czy jest to problem ogólny AM, raczej trudno mi uwierzyć że coś jest nie tak z IPAQiem, poprzednia wersja AM 3.2.1.9 chodziła poprawnie, z TTN3 nie ma problemów, a warunki pracy programu są więcej niż komfortowe.

2. Autokorekta trasy - temat wałkowany już parokrotnie. Poniżej przykład wadliwego wyznaczania trasy, początkowo jazda była zaplanowana autostradą A4 (Olszyna - Kraków bez żadnych punktów pośrednich), natomiast w trakcie zdecydowałem się jechać przez Olkusz. Praktycznie już od Gliwic AM nie potrafiła zaakceptować takiej zmiany i wyznaczała coraz bardziej absurdalne objazdy. Pracowała przy tym coraz wolniej aż do całkowitego zawieszenia (co widać poniżej). Na zrzutach górne menu zachodzi lekko na AM ponieważ program wykonujący zrzut wywołuje to menu na moment.

[pic=http://republika.pl/jaccool/Picture0046.JPG]


Wydaje się że algorytmy korekt wymagają jeszcze sporo pracy, tymczasowo można by rozwiązać problem przez możliwość przypisania polecenia pełnego replanowania trasy do któregoś z przycisków funkcyjnych pocketa.

AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2004, 08:59:08 »
Ależ twój wątek ma niewiele wspólnego z dyskutowanym zgłaszaniem błędów. Sam byłem przeciwny zgłaszaniu prostych błędów map. W pewnym momencie na forum 90% informacji dotyczyło błędów map, które nie wnosiły nic do dyskusji. Oczywiście są one istotne dla poprawiania map i powinny być bezwzględnie zgłaszane do producenta, ale na forum publicznym to już niekoniecznie. Być może masz rację, że zgłaszaniu „publiczne” było motywacją do szybszego poprawiania błędów. Jak najbardziej powinniśmy natomiast dyskutować nad zauważonymi problemami z funkcjonowaniem programu.
Co do Twojego 2 problemu to Automapa po prostu bardzo „lubi” autostrady i nawigacja obok autostrad jest „utrudniona”. Tak naprawdę to w tej chwili wyznaczanie tras i autokorekta to największe problemy Automapy. Zdarza mi się, że planuje trasę na mapie i potem „namawiam” Automapę (za pomocą punktów pośrednich, wykluczania odcinaków itd.), aby tą trasa nawigowała. Oczywiście jest to możliwe tylko przy wcześniejszym planowaniu wyjazdu.
A aktywność na forum umarła - to fakt. Myślę, że rynek nawigacji się w jakimś stopniu nasycił, pasjonaci którzy mieli kupić już dawno kupili, nowi to raczej osoby które są typowymi EndUserami i nie będą sięgać do forum (sam przyczyniłem się do zakupu zestawu z Automapą przynajmniej przez kilku znajomych i nikt z nich nie korzysta z forum). Kiedyś zaglądałem codziennie, dziś już tylko czasami.

*

Offline Wit Turkowski

  • ***
  • 330
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M650
AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2004, 09:18:39 »
Zgadzam się w kwestji przelączania map.
Jezdzę na działkę, która leży ze 3km od końca Warszawy i 3 km na Polsce50k. I często AM nie przełącza na Polskę50k z Warsszawy, a co ciekawe jak wyznacza trasę to używa Polski 50k...

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2004, 10:22:03 »
Cytat: tomaszb
Ależ twój wątek ma niewiele wspólnego z dyskutowanym zgłaszaniem błędów. Sam byłem przeciwny zgłaszaniu prostych błędów map. W pewnym momencie na forum 90% informacji dotyczyło błędów map, które nie wnosiły nic do dyskusji. Oczywiście są one istotne dla poprawiania map i powinny być bezwzględnie zgłaszane do producenta, ale na forum publicznym to już niekoniecznie. Być może masz rację, że zgłaszaniu „publiczne” było motywacją do szybszego poprawiania błędów. Jak najbardziej powinniśmy natomiast dyskutować nad zauważonymi problemami z funkcjonowaniem programu.

Zastanawiam się jedynie jaką procedurę ma zespół AM do wykonywania korekt map.
Wydaje mi się że prezentacja błędu na forum publicznym przyspiesza jego usunięcie - raz że niejako obliguje zespół AM do działania, a dwa że chyba uwiarygadnia informację.
W momencie gdyby ktoś dla "żartu" próbował przedstawić nieprawdziwe dane to pozostali użytkownicy forum znający dany rejon na pewno by odpowiednio zareagowali.

W sumie wydaje mi się że tego typu działalność powinna być sporym ułatwieniem dla twórców programu i mając obecnie na forum osobny dział poświęcony AM nie widzę powodu żeby komuś bronić takie informacje przesyłać.

Jeżeli natomiast AM nie korzysta z tego forum jako metody kontroli wiarygodności poprawek to rzeczywiście prezentacja błędów może co najwyżej pomóc innym userom nie dać wpuścić się w maliny.


Cytuj
Co do Twojego 2 problemu to Automapa po prostu bardzo „lubi” autostrady i nawigacja obok autostrad jest „utrudniona”. Tak naprawdę to w tej chwili wyznaczanie tras i autokorekta to największe problemy Automapy. Zdarza mi się, że planuje trasę na mapie i potem „namawiam” Automapę (za pomocą punktów pośrednich, wykluczania odcinaków itd.), aby tą trasa nawigowała. Oczywiście jest to możliwe tylko przy wcześniejszym planowaniu wyjazdu.

Coraz bardziej podoba mi się system zastosowany w TTN, gdzie poprzez ustalenie preferownych prędkości dla poszczególnych typów dróg możemy przekazać programowi na ile "lubimy" dany rodzaj drogi i ile km więcej jesteśmy skłonni przejechać żeby na taką drogę się dostać.

AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2004, 14:21:56 »
Cytat: jacol
Wydaje mi się że prezentacja błędu na forum publicznym przyspiesza jego usunięcie - raz że niejako obliguje zespół AM do działania, a dwa że chyba uwiarygodnia informację.
A mi się wydaje że zgłaszane błędy są poprawiane w kolejności "losowej", i czy są zgłaszane na forum czy tez w inny sposób chyba nie ma i na pewno nie powinno mieć wpływu na czas w jakim zostaną uwzględnione.

Cytuj
W momencie gdyby ktoś dla "żartu" próbował przedstawić nieprawdziwe dane to pozostali użytkownicy forum znający dany rejon na pewno by odpowiednio zareagowali.
Jeśli to będzie np. centrum Warszawy to tak, ale jak to jest jakaś "Wólka Dolna" to już niekoniecznie.

Cytuj
W sumie wydaje mi się że tego typu działalność powinna być sporym ułatwieniem dla twórców programu.
Zgłoszenia można wysłać do AutoMapy mailem, jest na stronie Automapy specjalny formularz do zgłaszania błędów. Forum nie jest jedynym miejscem gdzie można zgłaszać problemy.

Cytuj
…i mając obecnie na forum osobny dział poświęcony AM nie widzę powodu żeby komuś bronić takie informacje przesyłać.
Ależ nikt nikomu nie zabrania. Wywiązała się jakiś czas temu dyskusja i koleżeństwo uznało że błędy map bezpośrednio do producenta. Jeśli uważasz inaczej to oczywiście publikuj na forum.

Cytuj
Jeżeli natomiast AM nie korzysta z tego forum jako metody kontroli wiarygodności poprawek to rzeczywiście prezentacja błędów może co najwyżej pomóc innym userom nie dać wpuścić się w maliny.
Jeśli to jest nieprzejezdna droga to mogę sobie zaznaczyć jako nieprzejezdny odcinek, wszelkie inne zgłoszenia nic mi nie pomogą.

Cytuj
Coraz bardziej podoba mi się system zastosowany w TTN, gdzie poprzez ustalenie preferowanych prędkości dla poszczególnych typów dróg możemy przekazać programowi na ile "lubimy" dany rodzaj drogi i ile km więcej jesteśmy skłonni przejechać żeby na taką drogę się dostać.
Do Automapy było to już wiele razy zgłaszane. Autorzy twierdzą, że oni wykorzystują "wagi" dróg i na tej podstawie działa wyznaczanie tras, chodzi także o czas autokorekt itd. Jak widać niekoniecznie, ale Automapa taki przyjęła algorytm i teraz chyba byłoby trudno im to zmienić.

*

Offline darekkot

  • ****
  • 705
  • Sprzęt: Acer n311,HTC Touch Pro
AutoMapa 3.6.0.8. raz jeszcze...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 02, 2004, 14:43:23 »
Mnie najbardziej w tej chwili w AM denerwuje jej uparte zawracanie na trase ktora wyznaczyla. Ostatnio jechalem z Katowic do Bielska Bialej. Swiadomie zjechalem z trasy wyznaczonej przez AM jaka najszybsza i wybralem moim zdaniem najkrotsza. Przez kolejne 10 km AM zawracala mnie uparcie na pierwotnie wyznaczona trase wykorzystujac przy tym lesne drogi ( nieutwardzone). Dodam, ze bylo mokro a ja nie mam auta 4x4. Zawracanie zakonczylo sie dopiero wowczas, gdy swiadomie kazalem mu ponownie wyznaczyc trase poprzez zmiane ustawien z trasy najszybsza na najkrotsza.
Inny problem jaki mi sie zdarzyl, to ze nagle AM stwierdzila, ze zjechalem z wybranej trasy (pomimo ze kolko bylo na niebiestkiej trasie) zaczela wyznaczac nowa trase i tak juz zostalo ze bez konca wyznaczala trase. Skonczylo sie to dopiero, gdy za pomoca menu nakazalem ponowne wyznaczenie trasy.
Obydwa problemy wydarzaja sie wylacznie na mapie Polski. Na mapie GOP trasa jest moim zdaniem korygowana natychmiast i poprawnie.
Wydaje mi sie ze czesc problemow AM bierze sie z faktu, ze AM nie wie niczego o klasie drog. Gdyby te informacje posiadala wowczas:
1. ETA - bylaby wyznaczana sensowniej
2. latwiej byloby jej skorygowac trase
3. precyzyjniej bylaby wyznaczana trasa najszybsza

Kolejny problem. Wracajac z Bielska Bialej jechalem jak wszyscy normalni ludzie droga Bieslko Biala - Katowice. Ustawienia - najszybsza trasa. Nagle AM w okolicach Pszczyny decyduje ze mam zjechac z glownej drogi w jakas lokalna. Wyobrazacie sobie, ze ktos nie zna tej drogi i tak robi jak wskazuje AM ?????
Podsumowywujac. Chlopcy i dziewczeta ( pewnie jakies sa ) z AM wykonali ogromna prace, ale jeszcze wiecej przed nimi.

Pozdrawiam.
HTC Touch Pro,ROM: Lite v.3.0 by qsqa,Radio: 1.02.25.28