PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: Konrad4x w Październik 17, 2011, 23:23:59
-
(wersja 6.9b mapa 1110)
Nowości:
Najnowsze mapy Polski oznaczone symbolem 1110 a w nich m.in.:
dodano nowy, oddany 14 października 2011 roku 62 km odcinek Autostrady A1 Toruń - Grudziądz wraz ze wszystkimi zmianami wokół tej trasy,
dodano nowy, 106 km odcinek Autostrady A2 Nowy Tomyśl - Granica Państwa przygotowany do uruchomienia w dniu 1 grudnia, wraz ze wszystkimi zmianami wokół tej trasy,
dodano obwodnice: Ełku, Szczurowej, Kęt oraz wewnętrzne obwodnice Gostynina i Płońska,
dodano, przygotowany do odblokowania nowy odcinek trasy S69 w Bielsku-Białej,
uwzględniono istotne zmiany w organizacji ruchu na terenie Warszawy (trasa Marki - Most Grota Roweckiego, przedłużenie al. KEN itp.)
Wersja Europe zostanie opublikowana wkrótce.
Ta wersja jest chyba pierwszą bezbłędną, bo pamietam, że zawsze pisali o znanych im błędach, a tu nic :P
-
(wersja 6.9b mapa 1110)
Upewnię się jeszcze - to jest dokładnie ta sama wersja co 6.9b beta, tak?
-
tak to ta sama wersja. Ja u siebie już nie robiłem aktualizacji, bo wydało mi się to bezcelowe.
-
Nie mogę zarzucić, nanieśli w mapie wszystkie poprawki które podesłałem w czasie użytkowania 1109... Cieszy fakt szybkiego i sprawnego reagowania na zgłoszenia dotyczące mapy.
Zastój w temacie programu, szczególnie brak reakcji na upierdliwe błędy programu, które może nie są krytyczne, ale zrażają użytkowników, bardzo mnie zastanawia. Jedyne wytłumaczenie jakie znajduję to zaangażowanie zespołu w budowę AM'Droid, iAM (zapowiadają kolejna dużą aktualizację) oraz AM7.
Mam nadzieję, że to już ostatnia AM6.X :ok:
-
Zgadzam się z Twoją opinią, aczkolwiek wydaje mi się, że nawet zaangażowanie producenta w tworzenie programu na andka i inne systemy nie powinny być usprawiedliwieniem dla gorszego obecnie traktowania użytkowników windows mobile / CE. Oczywiście nie mam tu na myśli map, bo mapy robi nam inna firma, która spisuje się na piątkę, mam uwagi do poprawiania błędów w samym programie. Jestem ogromnie ciekawy co przyniesie wersja 7, bo w Twoim tonie zabrzmiało, że wersja 7 to nowa epoka = rewolucja=nowa lepsza jakość, mówiąc wprost, że szczęka nam opadnie. Oby to opadnięcie było z zachwytu, bo widzę, że oczekiwania i nadzieje są ogromne :ok:
-
... wersja 7 to nowa epoka = rewolucja=nowa lepsza jakość, mówiąc wprost, że szczęka nam opadnie...
Żeby nie to ostatnie stwierdzenie, to już zacząłem Cię podejrzewać o to, ze to Ty jestes tym naszym ulubionym specem od marketingu w Aquracie :mrgreen:
-
... wersja 7 to nowa epoka = rewolucja=nowa lepsza jakość, mówiąc wprost, że szczęka nam opadnie...
Żeby nie to ostatnie stwierdzenie, to już zacząłem Cię podejrzewać o to, ze to Ty jestes tym naszym ulubionym specem od marketingu w Aquracie :mrgreen:
być skojarzonym z naszym ulubieńcem od marketingu to dla mnie paradoksalnie komplement :E :E :E :ok:
-
...
Zastój w temacie programu, szczególnie brak reakcji na upierdliwe błędy programu, które może nie są krytyczne, ale zrażają użytkowników, bardzo mnie zastanawia. Jedyne wytłumaczenie jakie znajduję to zaangażowanie zespołu w budowę AM'Droid, iAM (zapowiadają kolejna dużą aktualizację) oraz AM7.
Mi wydaje się mało prawdopodobne (aczkolwiek w 100% tego nie wykluczam), żeby Ci sami programiści pracowali nad AM pod windowsy CE i mobile i nad AM dla Andka. Pod windowsy AM jest napisana w jakimś języku C (C# o ile się nie mylę), a pod Andka aplikacje pisze się w Javie. Jeśli programista od dłuższego czasu używa tylko jednego języka to wypada z obiegu z drugiego (już nie wspomnę o tym, że po prostu trzeba ten drugi język znać), wiadomo podstawy się pamięta ale diabeł tkwi w szczegółach i wzorcach.
-
Z tego co się można było naczytać o iAM to nie wiadomo, czy przypadkiem to nie jest ten sam, "uniwersalny" zespół.
-
I jak zwykle:
Wersja Europe zostanie opublikowana wkrótce.
-
Ochkarol obyś nie miał racji. Do tej pory mieli problem ogarnąć wszystkie błędy jakie wykryto pod windowsem. Jeśli ten sam uniwersalny zespól będzie obsługiwać/obsługuje iAM i AM'Droid to na jakiekolwiek poprawki błędów trzeba będzie naprawdę długo czekać i będziemy dużo częściej testować wersję beta mapy niż program z poprawionymi bugami.
-
Ochkarol obyś nie miał racji. Do tej pory mieli problem ogarnąć wszystkie błędy jakie wykryto pod windowsem.
robertpiąty bądź precyzyjny :), nie że mieli problem ogarnąć, tylko nadal mają problem ogarnąć błedy / niedoróbki wykryte po windowsem.
-
Błagam, sprawdźcie czy moja chałupa wróciła na swoje miejsce i mam już gdzie mieszkać
Bielsko-Biała, Łagodna 18
-
starsza.pani - niestety, na mapie 1011 w Bielsku Białej nie ma Łagodnej 18
żartowałem, poprawili :mrgreen:
-
A już miałam łzy ronić :(
Dziękuję :cheesy:
Przed chwilą zainstalowałam i faktycznie JEST! Ale skąd wzięli takie obrysy budynków????? To w ogóle do niczego nie jest podobne, bo nr 18 przypisali do przedszkola, a Osadnicza nr 2 nadal jest na miejscu Łagodnej 18. Ręce opadają, chociaż już teraz JA się odnajdę, natomiast przyjezdny na pewno zgłupieje.
-
To jest tylko AM Polska bez wersji EU. Warto zmienić tytuł bo jest nieco mylący :-|
-
Olano posiadaczy AM EU. Była informacja na, że poprawka 6.9b dla AM EU ukaże się wkrótce.
Dziś sprawdzam info o AM EU zniknęło. Jest "Beta testy zostały ukończone", a na stronie oficjalnej wersji programu dostępna jedynie [AutoMapa Polska - 6.9b]. O wersji dla EU cisza. Czy to nie jest, lekceważenie klienta ?
-
Nie masz racji. Jest info, że AM EU nowsza wersja będzie wkrótce. Jest ona pod informacjami o AM PL 6.9 b :ohreally:
-
Dla malkontenta każdy powód jest dobry żeby sobie ponarzekać,
a każdy kij ma 2 końce. Dla mnie lekceważeniem klienta byłoby zwlekanie
z wydaniem wersji PL z tak istotnymi nowymi drogami.
W mapie EU nie wszystkie terminy są zależne tylko od Aquratu,
Przypuszczam, że nowe mapy EU będą zawierały nowe dane Navteq.
Jeśli to jest powodem opóźnienia z wydaniem wersji EU, to IMO ta zwłoka
(nota bene jeszcze nawet nie 2-dniowa) jest jak najbardziej uzasadniona.
Bezsensem byłoby wydawanie nowej mapy EU ze starymi mapami EU
tylko po to, żeby za kilka czy kilkanaście dni wydać ich nowszą wersję.
Nawet jeśli znajdzie się paru zdegustowanych, twierdzących że to kpiny i lekceważenie klienta.
Co innego jeśli mapa EU opóźniłaby się o kilka tygodni,
a mimo to zawierałaby te same mapy Europy co w wersji 1109.
Wtedy zapewne i ja dołączę do tego malkontenckiego grona. :mrgreen:
ps. informacja, że AM EU ukaże się wkrótce, nadal jest na stronie AM.
-
Marku, o info w sprawie AM EU napisałem w poście wyżej B)
-
A do tego pojecie "wkrótce" w AM to prawie to samo co "przed wakacjami", więc spokojnie czekamy.
-
Dla malkontenta każdy powód jest dobry żeby sobie ponarzekać,
a każdy kij ma 2 końce. Dla mnie lekceważeniem klienta byłoby zwlekanie
z wydaniem wersji PL z tak istotnymi nowymi drogami.
...
Chyba nie sądzisz, że Użytkownik AM EU jest klientem 2 kategorii i może czekać na "tak istotne" jak to określiłeś zmiany. Mogę czekać na poprawki w mapach EU. Nie chcę czekać na istotne zmiany w mapie PL. Producent podkreśla, że mapa PL w EU niczym się nie różni od mapy PL w AM EU.
Jeśli nie może zapewnić jednoczesnych aktualizacji bo nie wszystkie terminy zależą od niego, to wg mnie powinien zrobić dla Użytkowników map EU oddzielną instalkę na mapę PL.
...
ps. informacja, że AM EU ukaże się wkrótce, nadal jest na stronie AM.
Sądzę, że informację pogrubionym drukiem w okolicach godz. 13-tej, kiedy sprawdzałem strony WWW producenta musiałbym zauważyć. Przypuszczam, że pojawiła się później. Głowy za to nie dam. Jestem w stanie przyznać, że patrząc - nie widziałem.
-
Chyba nie sądzisz, że Użytkownik AM EU jest klientem 2 kategorii i może czekać na "tak istotne" jak to określiłeś zmiany. Mogę czekać na poprawki w mapach EU. Nie chcę czekać na istotne zmiany w mapie PL.
A kto Ci każe czekać? Powtórzę jeszcze raz.
Użytkownik wersji EU ma pełne prawo do zainstalowania mapy Polski.
Mapa PL instaluje się obok mapy EU, przełączenie między nowszą mapą PL
a starszą mapą EU ze starszą mapą PL to kilka kliknięć.
Możesz zaistalować mapę PL i już cieszyć się jej nową wersją
z tą drobną niedogodnością przełączania map, możesz też rozdzierać szaty
i biadolić jaki to jesteś klient drugiej kategorii. Twój wybór.
ps. info o mapie EU było tam już w poniedziałek wieczorem kiedy sciągałem
nową wersję PL.
-
NocnyMarku dobrze, że wyjaśniłeś. Zastanawiałem się jak zainstalować AMPL teraz mi się wyjaśniło.
-
Możesz zaistalować mapę PL i już cieszyć się jej nową wersją
z tą drobną niedogodnością przełączania map
Marku, to nie jest "tylko" przelaczenie map i nie "tylko kilka klikniec".
Wersja EU: Ruszasz z Polski do kraju EU, ustawiasz punkt docelowy (oddalony np. o 2k km) i jedziesz.
Proponowana opcja przez Ciebie: Ruszasz z Polski, wybierasz przejscie graniczne, ktorym wydaje Ci sie ze bedzie najkorzystniej przejechac, ustawiasz go jako punkt docelowy. Na granicy przelaczasz mapy, ustawiasz punkt docelowy i jedziesz (a w miedzy czasie okazuje sie, ze mogles pojechac innym przejsciem granicznym i bylbys 2godziny wczesniej u celu).
A to nie tylko 2 dni tylko 6.9_b beta juz byla tylko z mapami Polski.
-
czy w wersji 6.9b macie dzwięk przy miploloc bo u mnie brak i jeszcze jedno zauważyłem,to to,ze w ustawieniach mapy/widoczne elementy po zaznaczeniu/ Poziome etykiety ulic/ wyswietlaja sie tyle,że po wyłaczeniu i ponownym właczeniu AutoMapy funkcja ta zostaje wyłączona.
-
..zauważyłem,to to,ze w ustawieniach mapy/widoczne elementy po zaznaczeniu/ Poziome etykiety ulic/ wyswietlaja sie tyle,że po wyłaczeniu i ponownym właczeniu AutoMapy funkcja ta zostaje wyłączona.
Witaj na ziemi Pawle :grin: to chyba najczęściej zgłaszany na forach "problem" od początku jak ukazała się wersja 6.9 RC, czyli od dawien dawna :)
-
czy w wersji 6.9b macie dzwięk przy miploloc bo u mnie brak i jeszcze jedno zauważyłem,to to,ze w ustawieniach mapy/widoczne elementy po zaznaczeniu/ Poziome etykiety ulic/ wyswietlaja sie tyle,że po wyłaczeniu i ponownym właczeniu AutoMapy funkcja ta zostaje wyłączona.
-dzwieku "pykania" MiploLoc nie ma (dla mnie to +)
-Etykiety, nie pamieta ustawien po wylaczeniu i wlaczeniu AM. Bylo o tym wiele razy pisane.
-
Konrad...
wgrałem wersję 6.9b i wiesz co ?
ZERO jakichkolwiek błędów... jest w 100% sprawnym programem :mrgreen:
... i niech nikt nie mówi, że jakieś ma.
-
Zrobiłem dzisiaj dwie trasy:
Biuro Zarządu --- > Biuro Handlowe
Biuro Handlowe ---> Biuro Zarządu
... i zero problemów.
I nikt teraz nie powie, że to jakaś tandeta z błędami. Sprawdziłem. :mrgreen:
PS
trasa w załączeniu
-
Sygma nie przeginaj, no chyba, że chcesz dołączyć do elity tego forum specjalnie oznakowanej :E
Wysil sie na lepszą prowokację, bo dałeś screena z targeo :P
-
Jaka prowokacja ?
Screen owszem jest z Targeo by pokazać trasę jaką zrobiłem.
Nawigację mam w samochodzie (bo tam jest jej miejsce) w ustawieniach standardowych.
Dlatego teraz dołączam do grona zadowolonych użytkowników AM :proud:
-
Jaka prowokacja ?
Screen owszem jest z Targeo by pokazać trasę jaką zrobiłem.
Dlatego teraz dołączam do grona zadowolonych użytkowników AM :proud:
A to przepraszam :)
-
Zrobiłem dzisiaj dwie trasy:
Biuro Zarządu --- > Biuro Handlowe
Biuro Handlowe ---> Biuro Zarządu
... i zero problemów.
I nikt teraz nie powie, że to jakaś tandeta z błędami. Sprawdziłem. :mrgreen:
PS
trasa w załączeniu
No tak trasa piekielna i bez błędów... ups
-
Też jestem pod wrażeniem, zaraz ściągam :ok: pozdr
-
No tak trasa piekielna i bez błędów... ups
:wink:
-
O, widzę, że Kolega po pięknym Chełmie się porusza :) A jak tam korki przed i za rondkiem? AM nie kazała przez przejazdy kolejowe jechać i koło więzienia? :angel:
-
O, widzę, że Kolega po pięknym Chełmie się porusza :) A jak tam korki przed i za rondkiem? AM nie kazała przez przejazdy kolejowe jechać i koło więzienia? :angel:
a potrafi takie durnoty zrobić ? :mysli:
no i trudno nazwać to korkami... to tylko kolejka do ronda :E
jak zjadą się L'ki czy niedzielni kierowcy
-
Czy w tej wersji po synchronizacji wlasne Ulubione POI pozostaja na swoim miejscu czy nadal sie gubia?
Zapomniałem jak przenieśc swoje ulubione POI. Ale najprosciej to chyba skopiowac caly profil osobowy z AM6.8 do AM6.9 w moim przypadku. I bedzie gitara?
-
Ale najprosciej to chyba skopiowac caly profil osobowy z AM6.8 do AM6.9 w moim przypadku.
Chyba to nie na pewno, więc albo będzie, albo nie. Jeżeli jesteś pewny że nic w plikach w folderze "Osobowy" się nie zmieniło to zagraj w tę loterię.
-
Chyba to nie na pewno, więc albo będzie, albo nie. Jeżeli jesteś pewny że nic w plikach w folderze "Osobowy" się nie zmieniło to zagraj w tę loterię.
to jak najprosciej przeniesc moje ulubione POI z 6.8 do 6.9??
-
Zapisać i wczytać.
-
Chyba nie sądzisz, że Użytkownik AM EU jest klientem 2 kategorii i może czekać na "tak istotne" jak to określiłeś zmiany. Mogę czekać na poprawki w mapach EU. Nie chcę czekać na istotne zmiany w mapie PL.
A kto Ci każe czekać? Powtórzę jeszcze raz.
Użytkownik wersji EU ma pełne prawo do zainstalowania mapy Polski.
Mapa PL instaluje się obok mapy EU, przełączenie między nowszą mapą PL
a starszą mapą EU ze starszą mapą PL to kilka kliknięć.
Możesz zaistalować mapę PL i już cieszyć się jej nową wersją
z tą drobną niedogodnością przełączania map, możesz też rozdzierać szaty
i biadolić jaki to jesteś klient drugiej kategorii. Twój wybór.
ps. info o mapie EU było tam już w poniedziałek wieczorem kiedy sciągałem
nową wersję PL.
Zrobiłem jak radził nocnyMarek,wgrałem AM na tą samą kartę gdzie mam zainstalowaną AMEU.AM Polski w cale nie zainstalowała się obok AMEU.Jedynie mapa Polski zainstalowała się w pliku MAPS,ale nie można jej w żaden sposób uruchomić.Zawsze włącza się mapa Europy ze starymi mapami.
-
Zrobiłem jak radził nocnyMarek,wgrałem AM na tą samą kartę gdzie mam zainstalowaną AMEU.AM Polski w cale nie zainstalowała się obok AMEU.Jedynie mapa Polski zainstalowała się w pliku MAPS,ale nie można jej w żaden sposób uruchomić.Zawsze włącza się mapa Europy ze starymi mapami
Menu -> Ustawienia -> Ogólne -> Wczytaj mapę
wczytujesz nową mapę PL
-
Zrobiłem jak radził nocnyMarek,wgrałem AM na tą samą kartę gdzie mam zainstalowaną AMEU.AM Polski w cale nie zainstalowała się obok AMEU.Jedynie mapa Polski zainstalowała się w pliku MAPS,ale nie można jej w żaden sposób uruchomić.Zawsze włącza się mapa Europy ze starymi mapami
Menu -> Ustawienia -> Ogólne -> Wczytaj mapę
wczytujesz nową mapę PL
Dzięki za podpowiedź.
-
Zrobiłem jak radził nocnyMarek,wgrałem AM na tą samą kartę gdzie mam zainstalowaną AMEU.AM Polski w cale nie zainstalowała się obok AMEU.
AM EU i PL to ten sam program, różni się tylko mapami, nie ma więc po co instalować się obok. Pisałem skrótowo, licząc że to jest jasne, że mam nam myśli
tylko katalog z mapą. Skoro nie jest to dopiszę:
Mapa Polski zainstaluje się w katalogu AutoMapa EU\Maps\Polska
obok katalogu z mapą Europy (AutoMapa EU\Maps\Europe)
Jak przełączać mapy napisał maxiq, dodam jeszcze tylko, że jak wyjdzie wersja EU
z aktualną mapą Polski, to po jej instalacji katalog 'Polska' można będzie usunąć (ręcznie).
-
Dzięki za informację,nie dla wszystkich korzystających z tego forum jest wszystko jasne, jakby się wydawało moderatorowi.Wielu forumowiczów korzystających z tego forum nie ma takiej wiedzy informatycznej jak moderator,jeśli chcesz coś pod powiedzieć rób to troszkę dokładniej jak to robią inni forumowicze.Nie traktuj z góry osób mniej wiedzących od Ciebie.Maxig mi to wyjaśnił bez zbędnych uwag za co mu dzięki.
-
Zapisać i wczytać.
tylko w ktorym folderze znajde owe moje ulubione POI
-
Zapisać i wczytać.
tylko w ktorym folderze znajde owe moje ulubione POI
ups czytanie boli oj boli............
-
tylko w ktorym folderze znajde owe moje ulubione POI
Jeżeli nie zapisałeś ich pod inną nazwą i w innym miejscu, to masz je w pliku default.fav, w folderze Data Files, profilu którego używasz (zapewne osobowy)
AutoMapa EU\Profiles\Osobowy\Data Files
-
Minął tydzień, a 6.9b EU wciąż wkrótce :(
Czyżby nowe mapy Polski nie chciały się zszyć z Europą, niczym S8 z A2 koło Konotopy? :mrgreen:
-
Może nie zauważyłeś, że mapy Europy są innego dostawcy i dla niego nie musi być priorytetem kawałek autostrady w Polsce. Po prostu rutynowo wypuszcza mapy co kwartał. Oczywiście pewnie można zamówić mapy ekstra, ale pewnie nie chciałbyś wtedy płacić za subskrypcję.
-
Zauważyłem, ale zwracam Twoją uwagę, że Polska w AM EU jest "omapowana" tą samą mapą, co w AM PL. Więc, to czy dostawca pozostałych map uwzględnił kawałek A2, nie ma tu nic do rzeczy. Zadaniem Aquratu jest zszycie map pochodzących od róznych dostawców i to najwyraźniej im tym razem nie wyszło.
-
Lekkie przegięcie z tą mapą europy.... 6.9b Polska jest już od ok tygodnia a AM Europe nie zrenderowana do 6.9b w przypadku Polski...
-
tylko w ktorym folderze znajde owe moje ulubione POI
Jeżeli nie zapisałeś ich pod inną nazwą i w innym miejscu, to masz je w pliku default.fav, w folderze Data Files, profilu którego używasz (zapewne osobowy)
AutoMapa EU\Profiles\Osobowy\Data Files
no i dziekuje koledze za wyczerpujaca odpowiedz :)
-
tylko w ktorym folderze znajde owe moje ulubione POI
Jeżeli nie zapisałeś ich pod inną nazwą i w innym miejscu, to masz je w pliku default.fav, w folderze Data Files, profilu którego używasz (zapewne osobowy)
AutoMapa EU\Profiles\Osobowy\Data Files
no i dziekuje koledze za wyczerpujaca odpowiedz :)
Do pobrania wersja beta 6.9b - Europa!!
-
Gdzie? U mnie wciąż to samo 6.9, 6.9b - wkrótce. Nawet zacząłem download myśląc, że link już nowy a tylko opis stary, ale nie, zaczęło ciągnąć AutoMapa_6.9_EU_a.exe
Edit: sorry, nie zauważyłem, że to "beta".
-
gdzie?
w dziale beta...
-
Nie ma się czym fascynować. Powinna być już finalna AM EU 6.9b :-|
-
dla mnie każda automapa od wersji 6.. to są wersje Beta :mysli:
-
Dziś jest 26-X i dalej wersji Europe brak ;)
-
Dziś jest 26-X i dalej wersji Europe brak ;)
Kolego jest wersja beta i spisuje się całkiem dobrze.
-
Fajnie :) Ale ja poczekam spokojnie :)
-
Fajnie :) Ale ja poczekam spokojnie :)
Sensu czekać raczej nie ma, bo najpewniej tak jak w przypadku wersji AM Polska, wersja finalna będzie dokładnie tą samą wersją co wersja Beta.
-
Otóż to, szanse że finalna będzie się czymś różnić oceniam w promilach.
-
Otóż to, szanse że finalna będzie się czymś różnić oceniam w promilach.
Więc po co ta szopka? Jadę w piątek na 3 tygodnie do pracy jako kierowca i chciałem sobie ściągnąć aktualną wersję, bo moja ma już z pół roku... I nie mogę, bo ktoś sobie wypuszcza betę (i nie interesuje mnie, że beta nie będzie się niczym różnić - nie będę ściągał wersji, w której sam producent przyznaje, że program może działać nie stabilnie).
Inna sprawa, że przecież jedyny sens wypuszczania bety, to poddanie wersji testom, przez betatesterów. Tak aby można było wersję sprawdzić w wielu przypadkach - czego nie da się zrobić w warunkach "laboratoryjnych".
A przecież nikt tej wersji nie ściąga i nie testuje...
Chyba, że już taka jest taktyka producentów. Bo teraz co, zainstaluje bete, po czym okaże się że np. zapomnieli o kodach pocztowych w anglii, albo zawiesza się co 5 minut przy ruchu lewostronnym...
I co i będę reklamował program? Pisał na forum? To od razu dostanę kontrę, że po co instaluje betę, mogłem zaczekać na wersję "stabilną", a nie bawić się w testera...
Nie wiem, muszę ogarnąć kiedy mi się ta licencja kończy, bo robienie ze mnie idioty nie bardzo mi się podoba...
-
Nie bądźcie tacy zasadniczy.
Jak napisał producent i wersji PL wiadomo, że jedyną różnicą jest mapa. Program nie ulega zmianie.
A ponieważ innej mapy na razie nie będzie, to możecie się dąsać i nie mieć aktualniejszych map, albo je zainstalować.
Produkt nie jest idealny, więcej ma dużo błędów, ale boczenie się na zmianę samej mapy na nowszą wygląda niepoważnie. Krytykujmy produkt, wskazujmy bugi, ale nie rozmieniajmy się na drobne w nieistotnych sprawach.
-
Ale marudzicie. Mogę podejrzewać producenta AM o wymyślanie nowych wodotrysków (już nie w tej wersji), ale żeby zatrzymywali na siłę z jakiś względów produkt nie gotowy... co to, to nie. Gdyby mogli, to na pewno by puścili, nawet "literkując" poszczególne poprawki i uzupełnienia B)
-
Najnowszej AM EU nadal nie ma. Termin Bożego Narodzenia wydaje się być zagrożony :evil:
-
Jest. Tylko rozumiem ze wersja beta w nowymi mapami 1110 Cie nie interesuje ?
-
Jest. Tylko rozumiem ze wersja beta w nowymi mapami 1110 Cie nie interesuje ?
sprawa jest delikatna, ale argumenty konradaw4 kilka postów wyżej chyba mogą przekonywać, tak mi się wydaje.
-
Nie popadajmy w skrajności.
Bo to już jest czepialstwo nazewnictwa i mozna byłoby przyznać razcję gdybysmy pisali o powaznym produkcie a nie o AM. :mrgreen: ;)
Niejedna wersja finalna była gorsza od tej "bety". :mrgreen:
Uważam, że spoko mozna na 3 tygodnie z tym pojechać, skoro komus bardzo zależy na najnowszej mapie.
-
Przed pobraniem wersji Beta należy przeczytać i akceptować :
Warunki uczestniczenia w programie beta testów oprogramowania nawigacyjnego AutoMapa
Pobierając i użytkując wersję Beta oprogramowania nawigacyjnego AutoMapa przyjmujący niniejsze zaproszenie wyraża tym samym zgodę na wszystkie poniższe warunki i oświadcza, że:
Jest użytkownikiem posiadającym licencję programu AutoMapa z ważną subskrybcją
Ma czas i chęci, aby testować wersję Beta programu i map
Zobowiązuje się do przesyłania uwag z testów w zwięzłej, jasnej i rzeczowej formie pod adres: beta@AutoMapa.pl
Zdaje sobie sprawę, że wersje Beta mogą zawierać poważne usterki, w tym również takie, które mogą prowadzić do utraty danych zarówno w AutoMapie, jak i innych aplikacjach
Rozumie, że w przypadku problemów z wersją Beta możemy nie być w stanie pomóc w razie kłopotów z instalacją, lub użytkowaniem programu
Rozumie, że wersja Beta nie jest finalnym produktem i w przypadku wypowiadania się na jej temat będzie każdorazowo wyraźnie zaznaczał, że są to uwagi dotyczące wersji Beta, a więc wersji testowej/ roboczej udostępnianej jedynie świadomym tego faktu użytkownikom w celach testowych.
Można pobierać, kleić i poprawiać - Producent klienta przyzwyczaił do tego że zapłaci i na własną rękę poprawi, a ogólnie będzie zadowolony że dostał co mu dali i się cieszy że jest zaradny i potrafi sobie radzić.
-
Bo widzisz są bety jawne i bety ukryte. Te drugie dla kamuflażu nie zawierają słówka beta i są w normalnym kanale dystrybucji. A chodzi tylko a skrócenie nazw: beta bety nie brzmi ciekawie.
-
Bo widzisz są bety jawne i bety ukryte. Te drugie dla kamuflażu nie zawierają słówka beta i są w normalnym kanale dystrybucji. A chodzi tylko a skrócenie nazw: beta bety nie brzmi ciekawie.
co fakt to fakt, jest w tym głęboki sens :)
-
Producent klienta przyzwyczaił do tego że zapłaci i na własną rękę poprawi, a ogólnie będzie zadowolony że dostał co mu dali i się cieszy że jest zaradny i potrafi sobie radzić.
Tak jak wielu producentów oprogramowania wypuszcza mniej lub bardziej publiczne wersje testowe i nie ma w tym nic niewaściwego.
A po drugie pamietam jak tutaj był jeden wielki płacz, że bety sa tylko dla wybrańców.
Teraz bety są dla wszytskich i też jest źle.
-
Źle jest że wszystkie wersje są przynajmniej po części testowe. Dowód? Literki w wersjach. Ciągłe poprawianie, brak stabilności. Jedno poprawią, drugie popsują, a czasami to i stare błędy przywrócą.
Taka w miarę stabilna wersja zdarza się raz na rok. A nazwy, numerki. Inwencja tutaj nic nie zabrania.
-
wydano finalną wersję EU
BTW -wczoraj oddano do użytku obwodnicę Serocka i w AM jest ona już odblokowana :ok:
Połączone:
I znów brak konsekwencji w poczynaniach aquratu
nie tylko Serock od wczoraj ma obwodnicę... Także Bielsko-Biała (http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Polskie_drogi/Bielsko_Biala_takze_z_obwodnica,a,201697.html)
z listy zmian
dodano, przygotowany do odblokowania nowy odcinek trasy S69 w Bielsku-Białej,
zapomnieli odblokować... AMOK!
Połączone:
co ciekawe w ogóle nie ma odcinka Świdnica-A4
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/polskie_drogi/lacznik_swidnica_-_a4_juz_gotowy,a,201484.html (http://www.motogazeta.mojeauto.pl/polskie_drogi/lacznik_swidnica_-_a4_juz_gotowy,a,201484.html)
Jestem zszokowany :shocked: gdyż nie jest oddany przebieg tego odcinka (o odblokowaniu nie wspominając - patrz obwodnica Bielska-Białej) a trasy z planowanym otwarciem na 2020r są :mrgreen:
-
Nie wiem jak w wersji EU ale w PL obwodnica Serocka jest odblokowana dopiero PO pobraniu danych LD!. Może z obwodnica Bielska-Białej jest tak samo?
po chwili:
no niestety nie...
-
pliers, ja Cię proszę... To logiczne że jest odblokowana po pobraniu LD. Problem w tym, że obwodnica Bielska się nie "otwiera"
Oczywiście ktoś z Aquratu zajrzy w końcu na forum i podejmie próbę "otwarcia" miejmy nadzieję, że skuteczną.
-
dlatego napisiłem po chwili że niestety nie.Może i logiczne, ale logiczniejsze byłoby odblokowanie tych tras dla wszystkich, nie uważasz?
-
Mapa została wydana kilkanaście dni wcześniej niż otwarcie tych odcinków. Najlepszą metodą (a jednocześnie zachęcającą do korzystania) jest LD.
-
zależy jak liczyć, dla niebetatesterów i równoczesnie posiadaczy AM EU została ona wydana dzisiaj. Ale nie bedziemy się o to sprzeczać ;-)
-
tylko, że sprawa dotyczy AM 6.9b PL wydanej prawie 2 tygodnie temu... opisanej jako gotowa do otwarcia
dodano, przygotowany do odblokowania nowy odcinek trasy S69 w Bielsku-Białej,
-
panowie jestem po lekturze postów dotyczących live drive itp i zaryzykuję śmiałą tezę, że może w przyszłości niedalekiej będzie tak że producent chcąc klientów bardziej przywiązać do korzystania z tej technologii zaczną taką praktykę, że otwierane nowe odcinki będą dostępne tylko poprzez LD i tak to będzie reklamowane, natomiast twardziele unikający tego chyba strategicznego dodatku będą musieli czekać aż do kolejnego wydania nowych map, co też byłoby komunikowanie wprost celem zachęcenia klientów do LD. Czy to ma sens co napisalem ?
-
Sens może ma, ale bardzo głęboko zakamuflowany.
-
Mapa została wydana kilkanaście dni wcześniej niż otwarcie tych odcinków. Najlepszą metodą (a jednocześnie zachęcającą do korzystania) jest LD.
Czy to ma sens co napisalem ?
A co powiecie tym, którzy nie mają netu? Że mają wywalić to co mają i kupić fony?
-
A co powiesz tym, którzy nie mają netu?
oczywiście współczujemy :-)
to żarcik taki :-)
-
Żeby zaczęli szukać sprzętu z netem.
Jest to jedyny słuszny kierunek :ok:
-
A co powiecie tym, którzy nie mają netu? Że mają wywalić to co mają i kupić fony?
Powiemy Im, czytajcie FAQ na stronie automapa.pl
Osoby nie używające LiveDrive, a chcące korzystać z blokad powinny w Menu->Ustawienia->Trasa->Traffic LiveDrive! zaznaczyć opcje: "Wymieniaj dane" oraz "Dane tylko przez PC". Po podłączeniu urządzenia do PC należy uruchomić program AM Center.
Więcej info: http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=208040 (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=208040)
-
... że otwierane nowe odcinki będą dostępne tylko poprzez LD i tak to będzie reklamowane, natomiast twardziele unikający tego chyba strategicznego dodatku będą musieli czekać aż do kolejnego wydania nowych map
Ale to jest oczywistość a nie żadna smiała teza.
Otwarcie odcinka w dniu jego oddania do użytku umożliwia tylko LD
(i antyblokady z miplo). Reszta musi czekać na aktualizację danych SR,
a ci co nie aktualizują SR do następnego wydania mapy.
Połączone: Październik 29, 2011, 11:07:41
A co powiecie tym, którzy nie mają netu? Że mają wywalić to co mają i kupić fony?
Powiem że i tak się mają lepiej niż 2 lata temu, bo mają aktualizację map
co 2 miesiące, a nie co kwartał. A jak tylko zechcą aktualizować dane SR
to mają to samo co posiadacze LD z opóźnieniem nie przekraczającym 2 tygodni.
-
A co powiecie tym, którzy nie mają netu? Że mają wywalić to co mają i kupić fony?
q1w2 rozumiem, że iałes tu na mysli użytkowników z urządzeniami z zainstalwaną automapą, ale bez dostępności internetu online, czyli np takie poczciwe MIO350, nawiasem mówiąc sprzęt nie do zaj........ . Moja 5 letnia córka sie teraz tym bawi od pół roku i słuchajcie działa no problem :ok: Ale wracając do tematu co do takich użytkowników, to zacytuje siebie z wcześniejszego posta:
...będą musieli czekać aż do kolejnego wydania nowych map...
Jeżeli ktoś w domu nie ma zwykłego komputera z internetem, a jak wiemy dystrybucja tego softu odbywa sie przede wszystkim droga internetową, no to cóż ich sprawa prawda ? Pretensji do producenta nie mogą mieć.
-
I znów brak konsekwencji w poczynaniach aquratu
co ciekawe w ogóle nie ma odcinka Świdnica-A4 (http://www.motogazeta.mojeauto.pl/polskie_drogi/lacznik_swidnica_-_a4_juz_gotowy,a,201484.html)
Jestem zszokowany :shocked: gdyż nie jest oddany przebieg tego odcinka
a trasy z planowanym otwarciem na 2020r są :mrgreen:
Ja zszokowany nie jestem, z prostego powodu:
oddana ponad 13 km droga powiatowa
Co co dróg piątej kategorii ważności trudno oczekiwać,
że będą traktowane tak samo jak drogi najwyższych kategorii.
-
Oczywiście... To, że jest oddana droga powiatowa to jest nieważne... Ważne jest, że są namalowane przebiegi tras których planowane otwarcie jest w 2020r.
nMarku - dla lokalnego użytkownika ważniejsze jest to, co jest w realu, a czego nie ma w AM, czy też to co jest w AM, a nie ma w realu?
pytanie było retoryczne...
PS
Czemu nie odniosłeś się do obwodnicy B-B?
-
Pokaż mi choć jedną drogę powiatową czy nawet wojewódzką,
która ma być oddana w 2020 czy 2015 roku i jest już na mapie.
-
Co to ma do rzeczy, jakiej kategorii jest droga, którą namalowali chłopcy z geosystems?
BTW droga powiatowa jest 3 kategorią...
drogi krajowe
drogi wojewódzkie
drogi powiatowe
drogi gminne
Odpowiedz na proste pytanie... Czy lepiej namalować wszytko to co może być otwarte w najbliższym czasie i zablokować,czy też namalować np. Wschodnią Obwodnicę Warszawy o której wiadomo, że nie będzie w zakładanym do niedawna kształcie?
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,strzebla-blotna-i-wojsko-zatrzymaly-obwodnice,294188.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,strzebla-blotna-i-wojsko-zatrzymaly-obwodnice,294188.html)
-
Co to ma do rzeczy, jakiej kategorii jest droga, którą namalowali chłopcy z geosystems?
BTW droga powiatowa jest 3 kategorią...
drogi krajowe
drogi wojewódzkie
drogi powiatowe
drogi gminne
A autostrady, drogi ekspresowe i międzynarodowe?
Odpowiedz na proste pytanie... Czy lepiej namalować wszytko to co może być otwarte w najbliższym czasie i zablokować
Lepiej ale czy łatwiej? Kto oprócz miejscowych wie jakie i gdzie nowe drogi gminne
i powiatowe będą wkrótce oddawane do użytku?
PS
Czemu nie odniosłeś się do obwodnicy B-B?
A po co miałem się odnosić jak się z Tobą zgadzam?
Poza tym wiem, że mieli z nią jakiś problem i dlatego Serock został otwarty a B_B nie.
-
Odpowiedz na proste pytanie... Czy lepiej namalować wszytko to co może być otwarte w najbliższym czasie i zablokować
Lepiej ale czy łatwiej? Kto oprócz miejscowych wie jakie i gdzie nowe drogi gminne
i powiatowe będą wkrótce oddawane do użytku?
Biorac pod uwage, ze AM z LD i SR bardzo czesto wykorzystuje drogi powiatowe do "omijania korkow", to chyba jednak powinni sie skupic na takich drogach, a nie drogach ktore maja byc wydane w odlegles przyszlosci (wiekszej niz jedna, dwie aktualizacje map).
-
Co to ma do rzeczy, jakiej kategorii jest droga, którą namalowali chłopcy z geosystems?
BTW droga powiatowa jest 3 kategorią...
drogi krajowe
drogi wojewódzkie
drogi powiatowe
drogi gminne
A autostrady, drogi ekspresowe i międzynarodowe?
mylisz pojęcia kategorii i klasy
PS
Czemu nie odniosłeś się do obwodnicy B-B?
A po co miałem się odnosić jak się z Tobą zgadzam?
Poza tym wiem, że mieli z nią jakiś problem i dlatego Serock został otwarty a B_B nie.
Robi się coraz ciekawiej...
-
Kto oprócz miejscowych wie jakie i gdzie nowe drogi gminne
i powiatowe będą wkrótce oddawane do użytku?
no z całym szacunkiem ale firma która z tego żyje to akurat powinna wiedzieć! I wie, kwestia tylko że rozpieszczają nas coraz to szybszymi aktualizacjami a jeśłi podwinie im się noga to zaraz larum na forum. I dobrze, niech wiedzą jakie są oczekiwania.
-
Dlatego właśnie o tym napisałem :)
Wychodzę z założenia, że droga powiatowa oddana "wczoraj" ma większe znaczenie w mapie programu nawigacyjnego niż droga krajowa która będzie oddana w 2020r. ... o ile będzie :mrgreen:
-
Panowie, nie ma co generalnie narzekać. Pokażcie innego dostawcę map, który tak mimo wszystko sumiennie podchodzi do tego by być jak najbardziej na bieżąco w temacie Polska. Te wszystkie imagisy, teleatlasy, navteqi, emapy i inne mogą się schować i siedziec cicho jak powiedział kiedyś "klasyk" z Francji. Pewnie za moment będą kolejne mapy i już tam będzie wszystko naniesione / odblokowane. Relax :)
-
PapaD
wiesz ile wersji map pobieraliśmy w tym roku z powodu takich "strzałów"?
Wg mnie powinno być jak w zegarku, mapa co ok 60 dni zawierająca wszystko to, co ma być oddane do momentu wydania kolejnej. Czyli jak wydają mapę 1011, to drogi, które mogą być oddane w najbliższym czasie powinny w niej być namalowane i grzecznie czekać na otwarcie.
Wracając do B-B
PS
Czemu nie odniosłeś się do obwodnicy B-B?
A po co miałem się odnosić jak się z Tobą zgadzam?
Poza tym wiem, że mieli z nią jakiś problem i dlatego Serock został otwarty a B_B nie.
Skoro LD nie może otworzyć tego odcinka, to SR też może nie dać rady... a wtedy znów będziemy pobierać... :P
Obym się mylił :(
-
MiploTraffic otwarł, dziś rano.
-
Sformatowałem kartę, zainstalowałem AM, poustawiałem, przeniosłem Ulubione, pobrałem dane TRF - teraz siedzę i myślę że Aqurat robi ze mnie idiotę wymagając abym co kilka tygodni robił to co wyżej oczywiście pobierając wcześniej pełny program.
Czy nie można tego zorganizować tak jak np. w Windows gdzie jak są poprawki lub zmiany to po prostu robię update, program się aktualizuje a ja mam wszystkie ustawienia i dane jak miałem. Wyobraża ktoś sobie formatowanie dysku, zasysanie całego systemu Windows i instalowanie, potem ustawianie z powodu każdej poprawki lub nowszej wersji któregoś z programów.
-
Wyobraża ktoś sobie formatowanie dysku, zasysanie całego systemu Windows i instalowanie,
Nooooo
Do tego punktu (w przypadku XP nawet) niekiedy lepiej jest to zrobić niż szukać w dziury, syfu i innych rzeczy, które mulą.
Ale nie ma co porównywać ano systemu operacyjnego do Automapy ani Aquratu do np. Microsoftu.
Zupełnie inna bajka już z definicji.
Jeszcze inną bajką jest fakt, że Automapa jest pierwszym i jedynym programem jaki znam, przy którym fragmentacja systemu plików ma takie znaczenie (choć muszę przyznać, że osobiście tego nie doświadczyłem).
-
MiploTraffic otwarł, dziś rano.
co tam miplo traffic... nie po to wsadzono synchronizację do AM żeby trzymać dodatkową instalkę :mysli:
jeśli nowe SR nie odblokują tego odcinka robię ankietę - ciekawe jak wypadnie :E
-
za niecały miesiąc ma zostać oddany do użytku fragment S74 z Kielc do Cedzyny... zobaczcie sami co namalowali w AM :-)
-
Z uwagi, że ostatnia AM EU 6.9 była nie udana źle działająca na GPS Nokia 330 (uwagi przesłałem do AM) wróciłem do porzednie AM eU 6.8.1g. Dzisiaj zauważyłem nową wersje. Po zainstalowaniu zauważyłem te same błędy co 6.9. Pytanie kto w swoim urządzeniu dojedzie do Sztokholmu przez Gdańsk Nowy Port (Prom), Nynashamn, Sztokholm. Kto znajdzie adres: Niemcy/Weinheim/Multring 51. Adres ten istniał w mapach już AM EU 4.0. AM odpowiada mi, że mam zgłosić do Navteq ale tam on istnieje. Jakie mapy ja posiadam w swojej AM EU? Czy to może mi ktoś wytłumaczyć?
-
za niecały miesiąc ma zostać oddany do użytku fragment S74 z Kielc do Cedzyny... zobaczcie sami co namalowali w AM :-)
rzeczywiście... kiszka!
wszystko zmierza ku AM6.9c
-
http://gddkia.gov.pl/article/9922/wylot-wschodni-z-kielc-drogi-s74---zmiany-w-cedzynie (http://gddkia.gov.pl/article/9922/wylot-wschodni-z-kielc-drogi-s74---zmiany-w-cedzynie)
Trzeci akapit.
-
Trzeci akapit.
Czyli pewnie do końca listopada należy dodać jeszcze z miesiąc.
-
@henryk 16
Tyle razy było podawane, że 6.9 i 6.9b to te same programy. Różnicy to nowsza mapa.
Zatem czego nowego oczekiwałeś po starym programu? Reinkarnacji?
-
Czyli pewnie do końca listopada należy dodać jeszcze z miesiąc.
Dokładnie.
rzeczywiście... kiszka!
wszystko zmierza ku AM6.9c
Może ankieta ... o bieżących i .... aktualnych.
-
Po prostu wielkie G.!!jadąc Alejami Jerozolimskimi wyświetliła że nie zna kategorii dróg ! A i owszem nie znała bo pokazała że jadę obok po budynkach.Kiedyś chyba 5 jak nie miałem wgranej nowej a oddali obwodnicę Chojnic to choć pokazywała że jadę po polu to nie wywaliła dalszej trasy tylko grzecznie pisała -"jesteś poza trasą" a jak się obwodnica skończyła poprowadziła dalej ok !
Tyle gubienia zasięgu to nigdy nie miałem.Karta po formacie,animacja wyłączona. 4AM czy 5AM to było cudo a teraz wielkie G...
-
Może mi się wydaje, albo nie mogę znaleźć ale w wersji 6.9 zniknęła kategoria (POI) korków drogowych (poranny korek, popołudniowy korek, zator drogowi, weekendowe korki ....itd) podpowiecie coś?
-
http://gddkia.gov.pl/article/9922/wylot-wschodni-z-kielc-drogi-s74---zmiany-w-cedzynie
Trzeci akapit.
podając przykład Cedzyny chciałem zwrócić uwagę na niekonsekwencję producenta. Dlaczego jest namalowane tylko PÓŁ tej drogi, dlaczego nie jest podłączona do DK? Producent spodziewa się zmiany jej przebiegu jeszcze ? :-) A może malarzowi-programiście wybiła 15:00 wcisnął Ctrl+S i do domu, na następny dzień już były inne ważniejsze zadania? Ja rozumiem ze na 99% ta trasa pojawi się w nowej wersji map i wszysce o tym zapomną, ale chodzi i zasadę, bo podobne wytuacje się zdażały (trasa średnicowa GOP, S3) i zdażać się pewnie bedą. Z resztą do tej pory ( od dwóch wersji map) łącznik do Długołęki na AOW ma w AM klasę drogi S... Może dla przeciętnego użytkownika nie ma to w ogóle znaczenia, dla mnie ma bo jest to poprostu dowód na bylejakość - byleszybkość.
-
Może mi się wydaje, albo nie mogę znaleźć ale w wersji 6.9 zniknęła kategoria (POI) korków drogowych (poranny korek, popołudniowy korek, zator drogowi, weekendowe korki ....itd) podpowiecie coś?
Możesz to sprawdzić w wyszukiwarce POI na Miplo http://www.miplo.pl/?c=0 (http://www.miplo.pl/?c=0)
Moim zdaniem to dobrze że usunęli te POI bo funkcję tą przejął LD i SR a niektóre punkty straciły już swoją aktualność.
-
Po prostu wielkie G.!!jadąc Alejami Jerozolimskimi wyświetliła że nie zna kategorii dróg ! A i owszem nie znała bo pokazała że jadę obok po budynkach.
Chyba rzeczywiście jest jakiś problem.
Moje zdjęcia z piątku - wracam z Pruszkowa, dojeżdzam do węzła łopuszańska z wyznaczoną trasą i
(http://img9.imageshack.us/img9/2104/201110281127.jpg)
po kliknięciu OK tak AM pokazała moją lokalizację
(http://img442.imageshack.us/img442/7452/201110281128.jpg)
-
Kiedyś pojawiał mi się taki komunukat regularnie, za to zawsze w podobnych okolicznościach: kiedy byłem w Niemczech i ustawiałem punkt staru z jakiejś stacji beznzynowej przy autostradzie a koniec do domu w Polsce. Dopóki nie wjechałem na autostradę ciągle miałem ten komunikat. Wygląda na to że ta "klasa dróg" jaką są drogi na MOPach jest nieakceptowalna dla AM przy wyznaczaniu trasy.
-
No tak, tylko problem w tym że jechałem cały czas al. Jerozolimskimi od Pruszkowa i nigdzie nie zjeżdżałem na boczną drogę.
Te okolice bardzo często objeżdżam bo niedaleko mieści się firma w której pracuje i pierwszy raz pojawił mi się taki komunikat.
-
podając przykład Cedzyny chciałem zwrócić uwagę na niekonsekwencję producenta. Dlaczego jest namalowane tylko PÓŁ tej drogi, dlaczego nie jest podłączona do DK?
Ona właśnie w Cedzynie łączyć się będzie z DK.
Jadąc od strony Opatowa, zjazd w prawo, rondo i za rondem zacznie się te kilka kilometrów ekspresówki.
To akurat widzę co dwa tygodnie przejeżdżając i w AM jest naniesione raczej dobrze.
-
Czy Ktoś może sprawdzić. Trasa Legionowo-Pułtusk, u mnie AMEU najnowsza, prowadzi od Borwej Góry, Jachranka, Wola Kiełpińska, Serock. Zamiast prosto po oddanym odcinku obwodnicy Serocka. Kiedy jechałem obwodnicą na siłę kieruje mnie na barierki nieistniejącej już drogi do Serocka. Z LD nie korzystam.
-
U mnie prowadzi przez Zegrze Płd., Stasi Las i Wierzbicę, ale najpierw padło pytanie czy trasa może prowadzić przez odcinki z zakazem ruchu.
-
Zabawne jest, za każdym razem inaczej wyznacza. Teraz w domu jak sprawdzam, trasa krótka przez Serock nie uwzględniając obwodnicy( stara trasa przez Stasi Las), trasa łatwa i szybka przez okolice Nasielska, nadkładając wiele kilometrów. O pytanie z zakazem ruchu, to normalne chodzi o centrum Pułtuska.
-
LD odblokowuje obwodnicę na 100%, ewentualnie spróbuj ściągnąć antyblokady przez MiploSync (nie sprawdzałem).
-
Obwodnica Serocka jest w AM zamknięta. Poprowadzi Cię przez nią jeśli wymusisz punkt [Przez] na obwodnicy.
[Edit]
Po pobraniu POI z Miplo (przy zaznaczeniu opcji [Pobierz jednorazowo wszystko] ) i odświeżeniu w AM Menu->AM'Traffic->Zdarzenia AM'Traffic->Pobierz w/w trasa jest wyznaczana przez obwodnicę Serocka.
-
Legionowo centrum-Pułtusk centrum. Trasa optymalna i szybka 49km po złych drogach, okolice Nasielska. Trasa łatwa 48km, za Zegrzem wyprowadza niewiadomo po co, po wsiach Skubianka, Wola Kiełpińska i dopiero do Serocka ( kiedy droga do Serocka z Zegrza prosta jak drut). Trasa krótka 41km, prawidłowo lecz nie uwzględnia obwodnicy Serocka. Zgoda nie widzi obwodnicy Serocka, tylko po co chce przeciągać ludzi po drogach bardzo złych nadkładając wiele kilometrów. Prowadząc tam gdzie były roboty drogowe i ruch wahadłowy (droga Legionowo –Dębe)
-
Legionowo centrum-Pułtusk centrum.
Takie zachowanie jak opisałeś ma miejsce ale już niedługo - do wydania nowych SR w których obwodnica Serocka będzie odblokowana. Po pobraniu LD trasa jest wyznaczana poprawnie.
Wg mnie, jest to błąd... ale nieduży - wierz mi, znam okolice i ruch na tych drogach.
-
Chyba coś jest nie tak z zamieszczoną na serwerze AM6.9 EU... manager pobierania w ff i ie pokazuje rozmiar pliku 1,99GB... w opisie jak byk stoi 2,01GB. PO pobraniu nie idzie zainstalować.
Może ktoś potwierdzić?
-
sciagniete przez Firefoxa oraz IE8 na 2 roznych komputerach pokazywalo 2,0GB zainstalowane i dziala.jedynie miplo w AM nie dziala.
-
Chyba coś jest nie tak z zamieszczoną na serwerze AM6.9 EU... manager pobierania w ff i ie pokazuje rozmiar pliku 1,99GB... w opisie jak byk stoi 2,01GB. PO pobraniu nie idzie zainstalować.
Może ktoś potwierdzić?
Nie potwierdzam, 2 dni temu pobrałem bez problemów.
-
U mnie jest następująco IE AM 6,9 EUa z dnia 27.09.2011 rozmiar 2.03GB, AM 6.9 EUb z dnia 29.10.2011 rozmiar 2.00GB
-
co oni znów wirują...
-
Ciekawe, że z każdym dniem plików ubywa. Celowo podałem dwie daty kiedy ściągałem AM aby pokazać wielkość plików dla 6.9a i 6.9b.
-
a tak się instaluje pobrana 2 godziny temu przez ff
Połączone: Listopad 01, 2011, 17:53:15
jak pobiorę to sprawdzę sumy kontrolne.
Może ktoś podać "b"
-
Pobrałem i zainstalowałem EU6.9b.
Przy pierwszym uruchomieniu komunikat o braku zarejestrowanych map.
Ponowna instalacja z tego samego pobrania i jest OK.
-
co oni znów wirują...
Postanowili nas czymś zająć. Wieje nudą, nikt z grubsza rzecz biorąc nie narzeka, to doszli do wniosku, że coś jest nie tak.
Ale Twój zrzut, daje do myślenia.
Kiedyś, chociaż tutaj coś było wiadomo. Teraz czuje się atmosferę totalnego zaskoczenia :shock:
... a Karol dochodzi, czy przypadkiem kogut nie był pierwszy :proud:
-
z pobranego exeka nie da się zainstalować...
Już pomyślałem że coś u mnie nie tak więc pobrałem PL -instalka idzie bez problemu...
Nie wiem co mam myśleć :S
-
Czepiałeś się ostatnio AQ i popadłeś w niełaskę.
A tak na serio może masz za mało wolnego miejsca na dysku systemowym. Wywal śmiecie.
-
izaw - to chyba żaden z podanych przez Ciebie powodów...
-
A może sprawdzić instalację z pliku, pobranego wcześniej i już instalowanego na innym urządzeniu, może jest błąd przy rozpakowaniu pliku.
-
3 razy dziś pobierałem... 6GB transferu poszłoooo...
pobrana instalka PL idzie bez najmniejszego zgrzytu
-
Rozpakowywałeś plik 'ręcznie' przed instalacją ?
-
Kiedyś już było, pliki rozpakowane przez program były dobre, natomiast zapisane na dysk, a następnie rozpakowane wykazywały błąd.
-
Małe prawdopodobieństwo, ale wykluczy błąd spakowanego pliku. Przypominam sobie, że ktoś kiedyś miał problem ze ściąganiem 'instalki', nie pamiętam z pod jakiej przeglądarki i co było przyczyną.
-
1. Rozpakuj program EU.
2. Rozpakuj program PL.
3. Do Katalogu programu PL, obok mapy PL skopiuj EU.
4. W katalogu PL uruchom program setup.exe.
Program jest taki sam. Również pliki konfiguracyjne i skórki są identyczne. Jeżeli mapy EU są dobre to powinno pójść.
-
Pytanie po co i przy czym grzebali. A że przy okazji coś spie..., to już raczej normalka.
Zrób, jak radzi izaw i musi pójść ... zakładając, że nie spie... również mapy.
:D
-
Są dwie wiadomości...
pierwsza zła
to co proponował izaw zrobiłem wcześniej - 7zip nie jest w stanie rozpakować EU, tej pobranej ff7 i drugiej pobranej ie9, oczywiście PL idzie bez problemu.
druga z zupełnie innej bajki...
Obwodnica Bielska-Białej jest odblokowana, nie robi tego LD, nie używam zewnętrznego miplosynca, więc pozostaje wewnętrzny...
-
koledzy, czy wersję PL też warto ponownie zainstalować ? Piszecie, że coś się podziało po cichu z wersją EU, czy PL dalej bez zmian ?
-
instalator EU pobrany we firmie działa...
nie wiem na czym polegał problem w pobieraniu :-?
-
Może coś dodali do pliku na serwerze rano i teraz jest dobrze.
-
instalator EU pobrany we firmie działa...
nie wiem na czym polegał problem w pobieraniu :-?
mam tak czasami u siebie w komputerze domowym - lecz tylko jednym. na laptopie OK. na sluzbowym takze OK.
w moim przypadku sadze, ze cos bywalo z siecia nie halo - siadala karta sieciowa i takie jajka byly z wersja UE. z wersja PL nie bylo takiego przypadku.
nie sadze aby cos na serwerze grzebali.
wot moze FF cos namieszal.
-
Panowie, wracam do wytyczania trasy przez AM z Legionowa Centrum do Pułtuska Centrum o której wcześniej pisałem, a nie dawało mi spokoju dlaczego mnie prowadzi okrężną drogą w okolicach Nasielska. Proszę sobie wyobrazić, że wcześniej jak była dostępna tylko mapa 6.9aEU pobrałem nowszą mapę 6.9bPL i była sobie obok mapy EU. Po pojawieniu się mapy AM 6.9.bEU pobrałem sobie i przez kilka dni tak się wściekałem, dlaczego tak źle wytycza trasę, pobierałem nowe dane Traffic i LD, ale nic nie pomagało. Teraz dochodzę do sedna sprawy, w dniu dzisiejszym dałem wczytaj mapę 6.9bPL i jest wspaniale, prowadzi obwodnicą Serocka, opcja optymalna, szybka. Następnie znowu daję wczytaj AM 6.9bEU i jest babol jaki wcześnie opisywałem. Za każdym razem pobierałem aktualne dane Traffic. Proszę mnie wytłumaczyć tak prostym językiem, bo nie mogę zrozumieć, dlaczego AM6.9b dla EU i PL tak się różnią. Może za dużo oczekuję, ale dla mnie coraz więcej jest głupot w AM doprowadzających zwykłego użytkownika do wściekłości. Nadmieniam, że nie korzystam i nie mam zamiaru korzystać z serwisu Miplo, aby poprawiać albo udoskonalać AM.
-
A jakie masz daty plików trafficu (np. speeds.a) w obu katalogach Maps (EU i PL)? Zapewne pobierasz dane tylko dla 1 mapy.
-
Tak , jak wcześniej pisałem po poleceniu wczytaj mapę i przełączeniu na EU lub PL daję pobierz dane Traffic, urządzenie Modecom MX2 jest połączone z komputerem i dane są wymieniane, ikona Traffic jest zielona. Ustawienia wszystkie takie same w obydwu mapach a wyniki skrajne. Podejrzewam, że AMEU otrzymała tylko literkę b bez zmian takich jak jest w PL.
-
pobierałem nowe dane Traffic i LD, ale nic nie pomagało. Teraz dochodzę do sedna sprawy, w dniu dzisiejszym dałem wczytaj mapę 6.9bPL i jest wspaniale, prowadzi obwodnicą Serocka, opcja optymalna, szybka. Następnie znowu daję wczytaj AM 6.9bEU i jest babol jaki wcześnie opisywałem.
Dane SR dla wersji EU i PL się nie różnią, obie wersje są datowane na 17.X
i mają zablokowane wjazdy na obwodnicę.
Obwodnica jest obecnie otwarta tylko dla użytkowników LD zarówno w wersji EU jak i PL.
Poza nimi trasy obwodnicą mogą wyznaczać ci, którzy nadal korzystają z Miplotrafiku
oraz ci, którzy sobie ręcznie otwarli zablokowane na mapie odcinki.
Reszta musi czekać na aktualizację danych SR.
Jeżeli pobranie LD otwiera Ci obwodnicę tylko dla mapy PL,
to prawdopodobnie problem polega na tym że masz zainstalowane obie mapy,
Skasuj mapę PL i spróbuj jeszcze raz wyznaczyć trasę po pobraniu LD.
-
W wolnej chwili tak zrobię, jeżeli to nie pomoże, to do następnego wyjazdu wakacyjnego poza obszar PL, będę korzystał tylko z mapy PL. A do wakacji będzie AM7.0, mam taką nadzieję.
-
A do wakacji będzie AM7.0, mam taką nadzieję.
magia cyfry siedem ? Widze że wiele sobie obiecujesz po tej nowej serii, coś w rodzaju leku na wszelkie niedociągnięcia serii 6.x. Zycze ci tego, sobie i wszystkim forumowiczom z reszta rowniez :ok:
-
Przykład z dnia dzisiejszego:
Przejazd przez rondo???
Jechałem we mgle - widoczność 30m ...a tu nagle zamiast ronda w AM sygnalizuje zwykłe skrzyżowanie.... Pomimo że jest naniesione w AM.
Połączone: [time]Grudzień 01, 2011, 22:39:39[/time]
I jeszcze jeden z ciekawszych przejazdów drogą "prostą"
Szczególnie porą wieczorową - zgłupiałem i skręciłem w prawo zamiast jechać prosto !
A poniżej - widok na zdjęciu satelitarnym - przebieg prawidłowy!
-
Wyznaczcie sobie trasę z Wrześni do przejścia w Świecku na A2 bazując na nowych danych SR.
Jak wrażenia dot. "trzymania się" A2? :O
Wyznaczona z N. Tomyśla prowadzi prawidłowo. Więc dlaczego dłuższa kombinuje?
PS. Jeżeli do map 1112 załadują dotychczasowe dane hubnet.a , to będzie porażka na starcie :worried:
-
Wyznaczcie sobie trasę z Wrześni do Frankfurtu n.Odrą bazując na nowych danych SR.
Jak wrażenia dot. "trzymania się" A2? :O
Wyznaczona z N. Tomyśla prowadzi prawidłowo. Więc dlaczego dłuższa kombinuje?
To samo jest w wersji PL.
Września - Świecko - A2 do Nowego Tomyśla, a dalej DW :mysli: , przez Międzyrzec, nawet nie DK2.
A "the best" to zjazd z A2 w Nowym Tomyślu - załącznik.
(http://t4.pixhost.org/thumbs/478/10296541_schowek01.jpg) (http://www.pixhost.org/show/478/10296541_schowek01.jpg)
Nowy Tomyśl - Świecko - trasa wyznaczona A2.
-
Coś mocno nie teges :O Nie używam LD. Trasa Poznań - Berlin,
1. typ trasy "optymalna": AM proponuje zjazd z A2 w okolicach Rzepina i powrót opłotkami na A2 w okolicach Kunowic
2. typ trasy "szybka": tutaj AM już się "trzyma" A2 jak należy.
Jak widać "optymalna" to taka "optymalna inaczej" :mrgreen: ponieważ: i dłuższa, i ETA większe, i krajobrazy można po podziwiać...
-
Z wjazdem na A2 z Nowego Tomyśla też jest coś "nie teges"
(http://t1.pixhost.org/thumbs/2948/10296673_schowek01.jpg) (http://www.pixhost.org/show/2948/10296673_schowek01.jpg)
Zgłaszam tam gdzie trzeba :)
-
Wygląda na to, że prowadzi dojazdówką z okresu budowy. Prawidłowo chyba ten węzeł wygląda tak:
Edit: LD blokuje tą dojazdówkę.
-
Edit: LD blokuje tą dojazdówkę.
Ja wstawiłem jeszcze punkt do miplotraffic, tak na wszelki wypadek :)
-
Jechałem we mgle - widoczność 30m ...a tu nagle zamiast ronda w AM sygnalizuje zwykłe skrzyżowanie.... Pomimo że jest naniesione w AM.
Zapewne nieotagowane właściwie w mapie ("zapomniało się"). Do zgłoszenia.
Albo za małe, by zasłużyć na rondo :).
-
Albo za małe, by zasłużyć na rondo :) .
To musi być naprawdę mikrorondo :P
W Kielcach przerobili skrzyżowanie Zbożowej/Domaszowskiej na rondo. Dosłownie "przerobili", bo chyba jedyne co zrobili, to na środku skrzyżowania namalowali żółtą farbą wielką kropę i postawili na każdym wlocie znaki. I w AM jest to rondo :)
-
Rondo standardowe na Drodze Wojewódzkiej.
Myślę że to niechlujstwo osoby wprowadzającej dane do mapy.
-
Ja od czwartku "eksperymentuje" z wytyczeniem trasy Poznan-Berlin i owszem prowadzi... ale nie po A2!
edycja:
Wlasnie zrobilem synchro z AMCenter (3ci raz) i teraz wytyczylo po A2
-
Dziś (po raz któryś już się powtarza sytuacja) AM każe omijać Kraśnik nie wiem po co (trasa szybka Lublin-Kielce, start piątek, godz. 15:00).
Oczywiście "w prawo" w Wilkołazie olałem.
Do tego oczywiście żadnego komunikatu, że się trasa zmieniła, bo na początku AM prowadziła przez Kraśnik ale zapewne po którymś skoku kursora już szybciej jej się wydawało z Wilkołaza, drogami powiatowymi do Annopola.
To jest co najmniej irytujące.
Czas chyba wrócić do profili prędkości.
-
Poniżej screeny z nowej iAM 3.0 .....
(http://a3.mzstatic.com/us/r1000/112/Purple/d6/f4/ee/mzl.exweedgu.320x480-75.jpg)
(http://a2.mzstatic.com/us/r1000/070/Purple/f5/1e/10/mzl.dijkdpjy.320x480-75.jpg)
Przyznacie wygląda coraz lepiej.....oby AM 7.0 poszła w podobnym kierunku!
-
Opis funkcji:
http://www.automapa.pl/iOS/ (http://www.automapa.pl/iOS/)
Już wiadomo nad czym pracowali, może teraz wersja na WM.
-
A może na androida?
-
Poniżej screeny z nowej iAM 3.0 .....
Przyznacie wygląda coraz lepiej.....oby AM 7.0 poszła w podobnym kierunku!
Przyznam szczerze, że bardzo mi się ten interfejs podoba. Gdyby coś takiego pojawiło się również w wersji na WM to naprawdę bym się cieszył.
-
Przyznam szczerze, że bardzo mi się ten interfejs podoba. Gdyby coś takiego pojawiło się również w wersji na WM to naprawdę bym się cieszył.
Tylko, żeby nie był to jedynie zabieg czysto marketingowy, polegający na zmianie "opakowania". :-|
-
Przyznam szczerze, że bardzo mi się ten interfejs podoba.
Ogólnie jest OK, chyba udało im sie uniknąć przeładowania ekranu.
Podoba mi się pomysł mozliwości ukrycia części okienek pilota, ale jeżeli wtedy
(a tak wynika z opisu) nie da się okienka prędkości zmienić w odległość do celu,
to jak dla mnie jest to kompletnie chybiony pomysł.
-
AutoMapa powinna być na wszystkich urządzeniach taka sama (wygląd i menu).
Ja mam HTC Leo a żona iPhona i jak jedziemy razem moim lub jej autem to widzimy różne programy i ja muszę się zastanawiać jak coś zmienić u niej, a ona nie potrafi przestawić nic u mnie. Być może kiedyś będzie wersja na Androida i będzie to trzeci program z zupełnie innym wyglądem, chyba że jak wyjdzie ta wersja to nie będzie już androida.
-
Tak, nowy interfejs na iphone'a jest zupełnie inny, świeży i w ogóle... ach i ech...
Trudno jednak się nie zgodzić z ycbo, jeśli soft funkcjonuje na kilku platformach to przynajmniej 1 skórka powinna być wspólna dla wszystkich platform.
Przypomnę że wydania iAM automapa wyglądała tak samo na wszystkich platformach :mrgreen:
-
Być może nowa wersja AM na inne dostępne obecnie systemy będzie taka jak na iPhona i będzie miała nr SIEDEM (co by to nie miało znaczyć).
-
Kiedy można się spodziewać kolejnej wersji AM - bo nie wiem, czy czekać z zakupem, czy brać 6.9b...
-
Kiedy można się spodziewać kolejnej wersji AM - bo nie wiem, czy czekać z zakupem, czy brać 6.9b...
Kupisz teraz później zaktualizujesz więc przynajmniej ja jakiegoś większego problemu nie widzę :)
-
Jeśli do następnej wersji bliżej niż dalej, to mógłbym poczekać - zawsze to jedna aktualizacja do przodu:)
-
... myślicie, że na ginący (już nie wspierany) system będą robić tak dużą aktualizację?
Skórka na iOS to nie tylko sama skórka, to zupełnie nowe podejście do programu.
Myślę że prędzej wyjdzie nowa wersja AM7.0 na WP7 niż na stary WM, może nawet pracują nad Androidem ...
-
Chyba nie do końca taki ginący :-| Jest jeszcze całe mnóstwo navi na win CE a jakoś nie ma navi na WM7 czy na Androidzie. W telefonach oczywiście WM znika ale to tylko część rynku
-
Chyba nie do końca taki ginący :-| Jest jeszcze całe mnóstwo navi na win CE a jakoś nie ma navi na WM7 czy na Androidzie. W telefonach oczywiście WM znika ale to tylko część rynku
Właśnie to samo chciałem napisać, że Windows to nie tylko telefony, ale też cała masa różnej maści nawigacji. Rezygnacja z wersji na WinCE czy WM to byłby chyba strzał w stopę.
-
Pamiętacie kiedy zaczynały się spekulacje na temat wydania AM7? Mówiło się, że może pojawi się jeszcze przed wakacjami, a tymczasem śnieg za oknem i 7 nie widać :E
Strzał w stopę, to byłby wtedy, gdyby robili wersję na WP7 zamiast na androida. Na WP7 działają jakieś tam przestarzałe nokie, a na Androidzie większość nowych telefonów i prawie wszystkie tablety. Wersja na nawigacje PNA oczywiście powinna nadal być podtrzymywana, ale co do telefonów, to nie wiem czy byłoby to opłacalne na dłuższą metę.
Co do nowego interfejsu na to wygląda na to, że strasznie upodobnił się do Sygic Aura.
-
Pamiętacie kiedy zaczynały się spekulacje na temat wydania AM7? Mówiło się, że może pojawi się jeszcze przed wakacjami, a tymczasem śnieg za oknem i 7 nie widać :E
U trawa zielona i resztki lisci na drzewach a śniegu brak więc jeszcze nie jest źle :E
(...)Wersja na nawigacje PNA oczywiście powinna nadal być podtrzymywana, ale co do telefonów, to nie wiem czy byłoby to opłacalne na dłuższą metę.(...)
Wersje na PNA i na telefony nie różnią się praktycznie niczym więc nie będzie żadnego problemu żeby były obie wersje.
Oczywiście czas pokaże co będzie dalej.
-
Skórka na iOS to nie tylko sama skórka, to zupełnie nowe podejście do programu.
Czy kolega ma informacje z wiarygodnego źródła? Czy tez są pobożne życzenie przedświąteczne?
jeżeli tak to daj Boże ;)
bo po odjęciu górnej i dolnej belki pozostaje środek taki sam od lat, stara dobra AM5 znana klatkująca i siermiężna od 2008r, no przepraszam dymki są od 2010 ;)
(http://img847.imageshack.us/img847/5093/amdobani.jpg)
-
No dobra, nikt nie odpowiada, to spytam inaczej - kiedy z nowym rokiem wchodzą pierwsze uaktualnienia AM: styczeń, luty czy później?
-
Burz, nie ma określonych dokładnych dat ,
Przyjeło się ostatnio że aktualizacja programu i map jest na Święta
jeszcze dawniej aktualizacje były raz na kwartał , teraz mamy 6 razy na rok.
ale ciągle bez dokładnych ram czasowych.
-
Pragnę jedynie zauważyć, iż np taki NE zakończył rozwijanie wersji na stary (WM) sprzęt już dawno temu:
HD2 (http://getne.pl/default-ota/index.jsp?vendor=htc&model=T8585)
ale jak ktoś ma andka to proszę:
Sensation (http://getne.pl/default-ota/index.jsp?vendor=htc&model=Sensation)
I chyba podobnie będzie z AM, bo raczej mocno pedałują nad wersją na andka i wypracowaniem sensownego "one-way ticket" dla posiadaczy ważnej subskrypcji z WM do Androida, niż robienie nowej wersji na stary niewspierany system...
-
a co z urządzeniami typu NavRoad ?
pracują na windowsach
-
Aktualizacja może będzie dotyczyła jedynie map?
-
mało prawdopodobne
za dużo urządzeń pracuje na tym systemie by go "zabić" a nastawić się tylko na telefoniki z androidem
-
Myślę ,że Aqurat ciągle pracuje nad nową formułą programu, czy utnie sobie korzenie (czytaj kasę) z może archiwalnych jednak bardzo popularnych urządzeń z WinCE , WinMobile i przedłużania licencji?
Myślę że nie prędko.....
Dla mnie jako użytkownika lepszym rozwiązaniem jest odrębne urządzenie do nawigacji ( czytaj nie telefon)... czemu?
Jeżeli podczas jazdy wykonujesz połączenia telefoniczne to jesteś odcięty od nawigacji - przećwiczyłem to na NaviExpercie podczas ostatniego wyjazdu!
-
Pragnę jedynie zauważyć, iż np taki NE zakończył rozwijanie wersji na stary (WM) sprzęt już dawno temu
Bo taki NE od początku był nawigacją na telefony gdzie WM ma wielokrotnie niższy udział w rynku, a WCE (chyba) w ogóle nie istnieje.
-
No dobrze...
A w jakim kierunku idzie AM?
synchro z miplo
zastępowanie blokad z miplo przez te z LD
w ogóle całokształt AM'Traffic
Ile jest urządzeń PNA które samodzielnie są w stanie wykorzystać potencjał AM?
Navroad Duxo
Blow Traffic
Oczywiście dochodzą te co wspierają DUN i są połączone z komórką... Ale często bywa tak, że jakaś wersja softu jest nie teges, że ktoś nie wie o możliwości połączenia, że ktoś nie umie, to sama słuchawka nie ma DUN... Finał jest taki, że wykorzystanie LD kuleje.
A jeśli AM ma zamiar nadal być liderem rynku musi iść do przodu...
Dobrze, że iAM3 zbiera dobre noty, źródełek będzie przybywać.
PS
po 4 dniach, iAM ma prawie tyle komentarzy co MapaMap od samego początku, średnia ocena bieżącej wersji też zdecydowanie wyższa od MapaMap
-
no i dodaj, że jeszcze właściciel urządzania mającego określone możliwości...
musi chcieć płacić za transfer danych i uruchomić tą funkcję
-
Dodaję...
Zakładam, że ktoś bardzo chce korzystać... O tych co nie chcą przecież nie ma sensu pisać.
-
Ja mysle, moze to gornolotnie zabrzmi, ale obecnie "zycie" bez pakietu transmisji danych jest pewna ulomnoscia komunikacyjna.
Natomiast jak ktos chce czerpac z dobrodziejstw (i nie dobrodziejstw/ulomnosci) nowoczesnych technologii to musi brac pod uwage wieksze koszty - takie czasy!
-
Dobrze, że iAM3 zbiera dobre noty, źródełek będzie przybywać.
PS
po 4 dniach, iAM ma prawie tyle komentarzy co MapaMap od samego początku, średnia ocena bieżącej wersji też zdecydowanie wyższa od MapaMap
pytanko, gdzie moge sobie poczytać te pozytywne opinie o iAM ? Bo rozumiem, że nie powołujesz się na ten wątek, w którym tylko jeden forumowicz napisał, że na pierwszy rzut oka wygląda to dobrze, ale testował krótko ( http://pdaclub.pl/forum/nawigacja-gps-dla-iphone/automapa-3-0/ (http://pdaclub.pl/forum/nawigacja-gps-dla-iphone/automapa-3-0/) ) . Gdzie zatem są te komentarze, na które się powołałeś ?
-
Najlepiej jak masz pogram itunes i konto w appstore...
a odrobinkę masz tu:
http://itunes.apple.com/pl/app/automapa-polska/id392945795?mt=8 (http://itunes.apple.com/pl/app/automapa-polska/id392945795?mt=8)
-
Ja mysle, moze to gornolotnie zabrzmi, ale obecnie "zycie" bez pakietu transmisji danych jest pewna ulomnoscia komunikacyjna.
Natomiast jak ktos chce czerpac z dobrodziejstw (i nie dobrodziejstw/ulomnosci) nowoczesnych technologii to musi brac pod uwage wieksze koszty - takie czasy!
wszystko OK...
tylko popatrz po przekroju użytkowników AM.. czy oni są skłonni płacić za transfer danych ?
Masakryczna większość NIE.
-
No coz, za sama AM moze nie, ale przy okazji - mam tu na mysli dostep e-mail, www itp.
-
tylko skądś te dane LD muszą się brać..
-
Najlepiej jak masz pogram itunes i konto w appstore...
nie jestem niestety szczęśliwym posiadaczem iPhona , stąd zapewne nie miałem styczności z itunesem oraz appstore. Dzięki za link.
-
W appstore każda aplikacja może być oceniana, ale tylko przez posiadacza konta, do którego jest przypisana dana aplikacja...
Tak to wygląda teraz:
-
... bo po odjęciu górnej i dolnej belki pozostaje środek taki sam od lat
Środek to tylko sama mapa, a ja pisałem o programie. W wersji na iOS są takie elementy skórki, których nie da się uzyskać w skórce na WM (np. półprzeźroczystość, dodatkowe elementy pilota na mapie itd.)
Nie pisałem, też nic o podcinaniu skrzydeł lub strzelaniu w piętę :E Na pewno nikt nie będzie kończył z WM, tylko myślę, że będzie to raczej egzystencja niż odświeżanie.
-
Sygma napisał : tylko popatrz po przekroju użytkowników AM.. czy oni są skłonni płacić za transfer danych ?
Masakryczna większość NIE.
Ja płacę za transfer w abonamencie 4,99 Brutto - wystarcza dla AM.
Tę masakryczną większość dla której 4,99 PLN to problem i w ogóle powód do zastanowienia, namawiam na nie odnawianie subskrypcji i nie kupowanie paliwa do auta bo tu dopiero są oszczędności do zagospodarowania o opłatach za internet i prąd do komputera nie wspominam bo to oczywiste kolejne złotówki do zaoszczędzenia.
-
mało prawdopodobne
za dużo urządzeń pracuje na tym systemie by go "zabić" a nastawić się tylko na telefoniki z androidem
Dlaczego od razu zabić? Przecież mogą wydawać 6.9 x y z z maleńkimi poprawkami plus aktualne mapy... Po co rozwijać program na platformę która niebawem całkiem zniknie?
Sprawdźcie sami np w allegro ile już jest nawigacji na Andka, ile tabletów z gps... O telefonach nie wspominając :)
-
Szczerze, to nie rozumiem tych dywagacji dot. co jest perspektywiczne, a co nie.
Rynek oprogramowania nawigacyjnego jest juz dosyc mocno konkurencyjny.
Wg mnie dlatego trzeba walczyc (AM) o mozliwie szerokie pole - kazda platforma jest istotna z punktu widzenia $$$.
AM przespala Androida i teraz jest problem - perspektywicznie ten system musi miec wsparcie AM tak samo jak nie rozwijany juz WM.
-
Jakby na to nie spojrzeć, to sytuacja, że ani tu, ani na fejsbuku ani na stronie www producenta nie ma najmniejszej wzmianki apropos przyszłości programu na windows mobile / CE / android świadczy albo o bałaganie tam panującym albo o totalnym olewaniu klientów. Stawiam na jedno i drugie niestety. A widać już gołym okiem, że mają jedną ekipę programistów od wszystkiego, dla której obecnie priorytetem był ajfon. Teraz w kolejce czekają pozostałe wymienione przeze mnie systemy operacyjne. Mi osobiście nie zależy w najmniejszym stopniu na ulepszaniu platformy windows mobile, choć posiadam urządzenie właśnie z takim systemem. Zależy mi tylko na poprawieniu tych kosmetycznych błędów z ostatniej wersji oraz na bieżących aktualizacjach samych map.
Połączone: Grudzień 12, 2011, 14:57:59
Rynek oprogramowania nawigacyjnego jest juz dosyc mocno konkurencyjny.
Rynek oprogramowania może i tak, ale nie rynek map na Polskę. AM żyje tylko dzięki rewelacyjnym mapom Polski, którym żaden inny producent nie jest w stanie niestety dorównać. Mamy AM z geosystems PL na pokładzie , a potem długo długo nic. Tak to widzę ja, dlatego przedłużam subskrypcję co 365 dni. Do programu mogę mieć zastrzeżenia, ale do map nie mam.
-
Czy ktos jest zorientowany kiedy mozna sie spodziewac najnowszej wersji map ?
-
Czy ktos jest zorientowany kiedy mozna sie spodziewac najnowszej wersji map ?
no z tego co napisał Jachraniak w najnowszym wątku o testach targeo, to pewnie "za chwilę"
-
Sygma napisał : tylko popatrz po przekroju użytkowników AM.. czy oni są skłonni płacić za transfer danych ?
Masakryczna większość NIE.
Ja płacę za transfer w abonamencie 4,99 Brutto - wystarcza dla AM.
Tę masakryczną większość dla której 4,99 PLN to problem i w ogóle powód do zastanowienia, namawiam na nie odnawianie subskrypcji i nie kupowanie paliwa do auta bo tu dopiero są oszczędności do zagospodarowania o opłatach za internet i prąd do komputera nie wspominam bo to oczywiste kolejne złotówki do zaoszczędzenia.
Może TY płacisz... bo kochasz AM i jesteś gotowy ponosić dla niej koszty
ale 95% a może i jeszcze więcej posiadaczy już nie płaci (liczę tych z legalnymi licencjami i tych bez legalnych licencji) bo nie jest im to do niczego potrzebne
-
Wygląda to na klasyczną kwadraturę koła. Chyba ta masakryczna większość nie chce płacić za transfer LD, bo ten jest do d.... Przynajmniej ja nie chcę, choć mogę. Mam też program z TMC i niestety w Polsce nie funkcjonuje on dobrze. Dla mnie ogólną bolączką w naszym kraju jest brak profesjonalizmu. pozdr
-
Rynek oprogramowania może i tak, ale nie rynek map na Polskę. AM żyje tylko dzięki rewelacyjnym mapom Polski,
Z tymi rewelacjami tu bym jednak nie przesadzał ;) Może profesjonalni kierowcy kupia AM, dla numeracji budynków. Jednak dla zwykłego niedzielnego używacza nawigacji wystarczy w 100% mapa Navteqa czy Teleatlasa, tym bardziej że AM każe sobie niezmiernie słono płacić za program i za aktualizację.
Sporo ludzi NIE kupi wersji na androida jeżeli będzie kosztować 150zł +75zł rocznie za abonament. dlaczego ? bo za 12€ czyli za 50zł jest ładny i prosty w obsłudze Sygic który na zwykłe potrzeby wystarcza aż nadto i ludzie nie widzę przyczyny dla której mieliby karmić gnuśnych pasibrzuchów z Aquratu. Za wszystkie błędy, za wszystkie wpadki i za głębokie poważanie klienta. Sporo ludzi odchodzi bez żalu do konkurencji. To widać słychać i czuć.
-
tym bardziej że AM każe sobie niezmiernie słono płacić za program i za aktualizację.
Noooo, całe 6,50 zł miesięcznie.
Sporo ludzi odchodzi bez żalu do konkurencji. To widać słychać i czuć.
Jakieś wiarygodne źródło danych ??
-
ja i moja firma
zrezygnowaliśmy z AM... czyli kilkanaście licencji
-
Wow, całe kilkanaście licencji ?? Dziennie pewnie z półtorej tysiąca licencji traci ważność i podobna liczna pewnie jest przedłużanych. Myślisz że kilkunastoma będą się przejmować ??
-
Jest takie mądre przysłowie. Ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka.
-
Oczywiście. Dlatego jestem ciekaw jaka obecnie jest liczb użytkowników AM bo kolega powyżej napisał że sporo odchodzi do konkurencji.
-
A ja dla odmiany przeszedłem do AM z NE po 4 latach userownia i jestem BARDZO zadowolony :P
-
Jakieś wiarygodne źródło danych ??
Tak się utarło że znajomi pytają mnie co na rynku nawigacji piszczy, Parę dni temu dzwonił do mnie kolejny, tym razem profesjonalny kierowca z Holandii żeby mu szukać zamiennika AM bo ma dość prowadzenia przez centrum miast. a jeżdzi TIRem . Przekonywałem , pytałem jakie ma ustawienia, gośc krótko -inni kierowcy używają konkurencyjnych navi i nie mają problemów z routingiem.
W ciągu ostatniego roku nikt z moich znajomych nie kupił AM ani nie przedłużył licencji. to chyba wystarczy.
-
No to prawda ludziki uciekają do konkurencji, ostatnio używam iGO Amigo na Androida (LG P-970) i mapy TomTom jestem bardzo zadowolony zero problemów trasa z Polski do Belgii i spowrotem :-) SUPER
-
Powinienem chyba to napisać gdzieś indziej, ale wątek i tak jest do poczyszczenia... Widzę, że w appstore zmienia się sytuacja i to na dobre. Oceniających nie przybywa, natomiast ci co kupili kiedyś, teraz zmieniają opinię z negatywnej na pozytywną :ok:
Wyniki w wczoraj ok 12.
Wyniki z dziś ok 13.
1 miejsce w top charts
2 miejsce w top grossing
-
Ja już z AMPL zrezygnowałem. Europę mam do czerwca i zastanowię się nad zmianą, tylko szkoda mi NR560BF. Ten sprzęt się sprawdza. Jeżeli AM nie poprawi się, zmienię na inną. Tylko nie wiem co wybrać.
Jadąc do Inowrocławia do sanatorium przez miasto poprowadziła mnie przez jedno podwórko. Później na papierowej mapie zobaczyłem, że jest inna prosta droga ulicami. Jak tak dalej będzie to zmiana nieunikniona.
-
@jachraniak, powinni jeszcze podawać ile kilometrów zrobili z tą nawigacją, bo to jest najbardziej istotne.
-
@jachraniak, powinni jeszcze podawać ile kilometrów zrobili z tą nawigacją, bo to jest najbardziej istotne.
Taką petycję kieruj do Cupertino, nie do mnie... Zaproponuj jeszcze żeby każdy oceniający składał przysięgę jak sądzie, był badany wariografem etc. :-|
BTW
Jeżdżą i to sporo - chyba więcej niż Ty i Twoi współpracownicy razem wzięci mieliście okazję zrobić na AM :mrgreen:
-
jak by tyle jeździli...
to by nie byli tak zachwyceni AM :mrgreen:
-
... działa dobrze i bardzo rzadko gubi fixa...
A myślałem, że mnie dziś już nic nie ubawi. :mrgreen: :E
-
ojtam ojtam...
Nie wiemy co user miał na myśli, może gubi rzadko w terenie, może rzadko gubi w ciasnej uliczce pomiędzy wysokimi blokami.
generalnie jest szczęśliwy i chyba o to chodzi...
-
Do wersji 6.6 moja O1 (a wcześniej Nokia 500) nie gubiła fixa nigdy.
Ani w terenie, ani w ciasnej uliczce pomiędzy blokami.
-
A nie jest tak, że z czasem występuje co raz więcej szumu radiowego i sygnał GPS się gubi? Może technologia się zmienia?
Czy była robiona próba z np. wersją 6.6 i nie gubi sygnału a na wersji 6.9 gubi na tym samym urządzeniu?
Chodzi mi o to, że jest co raz gorzej z sygnałem GPS a nie z samym programem?
-
jeździłem ze 3 razy w długie trasy (ponad 1000km dziennie) z 2 urządzeniami obok siebie AM i TT
AM 6.9 gubi sygnał nawet na otwartych przestrzeniach i jeździe na wprost (autostrada)
w TT ten problem chyba nie występuje (ja nie zauważyłem)
-
A nie jest tak, że z czasem występuje co raz więcej szumu radiowego i sygnał GPS się gubi? (...)
Ze znanych i używanych w moim przypadku nawigacji ( wyszczególnione w podpisie), na różnych sprzętach, niestety tylko AM ma problem z okresowym gubieniem sygnału, tak więc coś jest nie dograne do końca.
-
Właśnie zrobiłem trasę do Pragi,AM zgubiła sygnał pięć razy.Trasę do Pragi wyznaczyła autostradą na Opole i na Kudowę,gdy wstawiłem punkt pośredni przez Brno okazało się że pojadę 45 minut krócej.Ustawienia bez bajerów,trasa szybka.
-
Kiedy można spodziewać się pierwszego po nowym roku uaktualnienia map?
-
Są szanse ze jeszcze przed koncem roku.
-
Kiedy można spodziewać się pierwszego po nowym roku uaktualnienia map?
Są szanse ze jeszcze przed koncem roku.
:-)
-
Kiedy można spodziewać się pierwszego po nowym roku uaktualnienia map?
Są szanse ze jeszcze przed koncem roku.
:-)
nie ma lipy :mrgreen:
-
A nie jest tak, że z czasem występuje co raz więcej szumu radiowego i sygnał GPS się gubi? (...)
Ze znanych i używanych w moim przypadku nawigacji ( wyszczególnione w podpisie), na różnych sprzętach, niestety tylko AM ma problem z okresowym gubieniem sygnału, tak więc coś jest nie dograne do końca.
A próbował ktoś z was (którym AM gubi sygnał), maksymalnie odciążyć procesor?
Czyli:
1. skopiowanie AM na HDD, format karty, ponowne wrzucenie na kartę (lub defrag karty)
2. wyłączenie ostrzeżeń oraz pokazywanie POI
3. maks. uproszczenie grafiki (wył. obrysów dróg itp.)
Że pomaga odciążenie przez wyłączenie LD to już wiemy :).
PS. Ja wciąż upieram się, że powodem jest obciążenie systemu, wskutek czego AM gubi sygnał z portu. Ale nie mam nic na podparcie tezy.
Co prawda można byłoby to łatwo zdiagnozować, gdyby AM logowała do pliku odczyty z portu, ale chyba nikt w Aquracie nie jest tym zainteresowany. Albo to wiedzą.
-
ja nie tak dawno temu używałem AM na chyba maź odciążeniu i też gubiła sygnał
każda nowa aktualizacja czy nowa wersja to format karty i archiwizowanie tylko moich ulubionych punktów
-
każda nowa aktualizacja czy nowa wersja to format karty i archiwizowanie tylko moich ulubionych punktów
Każde wyłączenie urządzenia bez zamknięcia AM powoduje przy ponownym otwarciu brak fix'a i nawigacja stoi w miejscu wyłączenia.
Po:
Menu > GPS > wyłącz GPS ... i zaraz po tym... Menu > GPS > włącz GPS
fix złapany natychmiast i nawigacja prowadzi bez zakłóceń :)
Komputer gubi odległość i czas przejechany w czasie operacji wyłączania i włączania gps'a
-
Każde wyłączenie urządzenia bez zamknięcia AM powoduje przy ponownym otwarciu brak fix'a i nawigacja stoi w miejscu wyłączenia.
Nie potwierdzam. Sporadycznie zamykam AM, często dwa-trzy dni nie zamykam programu a kazdego dnia minimum 4-5 razy usypiam MX2. Za każdym razem działa w kilka sekund po ponownym uruchomieniu.
Natomiast ta wersja znowu ma częste problemy z zapamiętywaniem już zaliczonych punktów 'przez' właśnie po uśpieniu urządzenia.
-
Nie potwierdzam. Sporadycznie zamykam AM, często dwa-trzy dni nie zamykam programu a kazdego dnia minimum 4-5 razy usypiam MX2. Za każdym razem działa w kilka sekund po ponownym uruchomieniu.
Uściślając:
Przy usypianiu, a nie wyłączaniu jest ok.
Przy wyłączeniu, gdy nie ma wyznaczonej trasy, jest ok.
Problem z ze stagnacją nawigacji występuje, gdy wyłączę i włączę Blow'a w trakcie wyznaczonej trasy, np, na postoju.
-
Ok. Przetestuje. Ale rzeczywiście ja zawsze usypiam navi i chyba nigdy jej nie wyłączałem :mrgreen:
-
A nie jest tak, że z czasem występuje co raz więcej szumu radiowego i sygnał GPS się gubi? (...)
Ze znanych i używanych w moim przypadku nawigacji ( wyszczególnione w podpisie), na różnych sprzętach, niestety tylko AM ma problem z okresowym gubieniem sygnału, tak więc coś jest nie dograne do końca.
A próbował ktoś z was (którym AM gubi sygnał), maksymalnie odciążyć procesor?
Czyli:
1. skopiowanie AM na HDD, format karty, ponowne wrzucenie na kartę (lub defrag karty)
2. wyłączenie ostrzeżeń oraz pokazywanie POI
3. maks. uproszczenie grafiki (wył. obrysów dróg itp.)
Że pomaga odciążenie przez wyłączenie LD to już wiemy :).
PS. Ja wciąż upieram się, że powodem jest obciążenie systemu, wskutek czego AM gubi sygnał z portu. Ale nie mam nic na podparcie tezy.
Co prawda można byłoby to łatwo zdiagnozować, gdyby AM logowała do pliku odczyty z portu, ale chyba nikt w Aquracie nie jest tym zainteresowany. Albo to wiedzą.
Panowie, pamięci typu flash nie defragmentuje się.
-
...zdziwił byś się ...
-
Uściślając:
Przy usypianiu, a nie wyłączaniu jest ok.
Przy wyłączeniu, gdy nie ma wyznaczonej trasy, jest ok.
Problem z ze stagnacją nawigacji występuje, gdy wyłączę i włączę Blow'a w trakcie wyznaczonej trasy, np, na postoju.
Przetestowałem przed chwilą jeżdżąc chwilę po Warszawie.
Zarówno po uśpieniu jak i po wyłączeniu urządzenia w ciągu kilku sekund po włączenia navi działa. Zarówno w trybie nawigowania jak i bez wyznaczonej trasy.
Natomiast zauważyłem coś innego. Wcześniej już pisałem że wersja 6.9 po uśpieniu nie pamięta że zaliczyliśmy już punkt 'przez' i każe mi do niego znowu wracać.
Po wyłączeniu i włączeniu urządzenia już pamięta o tym zaliczonym punkcie :O
Ale to jeszcze nie wszystko. Wyłączam i włączam urządzenie - pamięta o zaliczonym punkcie 'przez', za moment usypiam navi i wybudzam i już każe mi jechać ponownie do punktu 'przez' :-| :-| :-|
Czyli, wyznaczyłem trasę z Powstańców Śląskich przez AL. JP2 a koniec na ul. Modlińskiej. Minąłem punkt 'przez' na JP2 i zatrzymałem się w Arkadii. Urządzenie wyłączyłem. Po godzinie włączyłem navi i zaczęło mnie ładnie prowadzić na ul. Modlińską. Zatrzymałem się po drodze na stacji benzynowej i uśpiłem urządzenie. Po włączeniu kazało mi się wracać na Al. JP2 :S
-
Natomiast zauważyłem coś innego. Wcześniej już pisałem że wersja 6.9 po uśpieniu nie pamięta że zaliczyliśmy już punkt 'przez' i każe mi do niego znowu wracać.
Po wyłączeniu i włączeniu urządzenia już pamięta o tym zaliczonym punkcie :O
Ale to jeszcze nie wszystko. Wyłączam i włączam urządzenie - pamięta o zaliczonym punkcie 'przez', za moment usypiam navi i wybudzam i już każe mi jechać ponownie do punktu 'przez' :| :| :|
Czyli, wyznaczyłem trasę z Powstańców Śląskich przez AL. JP2 a koniec na ul. Modlińskiej. Minąłem punkt 'przez' na JP2 i zatrzymałem się w Arkadii. Urządzenie wyłączyłem. Po godzinie włączyłem navi i zaczęło mnie ładnie prowadzić na ul. Modlińską. Zatrzymałem się po drodze na stacji benzynowej i uśpiłem urządzenie. Po włączeniu kazało mi się wracać na Al. JP2 :S
Z przykrością potwierdzam takie zachowanie.