Ustawienia AM6.6

  • 60 Odpowiedzi
  • 14224 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 10, 2010, 11:51:03 »
Moze sie myle ... Ale zobacz sobie co i jak jest napisane w pomocy AM odnosnie ustawien trasy. Odpal AM i poczytaj.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 10, 2010, 11:54:46 »
Wiesz, mniej mnie interesuje co jest napisane a bardziej jak coś działa.
A dziś na pewno nie zachęcisz mnie do lektury (za małe literki)  :wink:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 10, 2010, 12:34:42 »
Moze sie myle ... Ale zobacz sobie co i jak jest napisane w pomocy AM odnosnie ustawien trasy. Odpal AM i poczytaj.
Spróbuj jednak skorzystać z rady ochkarola i wyznacz te trasy, nie do końca to co napisane jest prawdą.

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 25, 2010, 09:38:39 »
Moze sie myle ... Ale zobacz sobie co i jak jest napisane w pomocy AM odnosnie ustawien trasy. Odpal AM i poczytaj.
Spróbuj jednak skorzystać z rady ochkarola i wyznacz te trasy, nie do końca to co napisane jest prawdą.

Dane od BiluniDla 6.6 proponuję:
- oba suwaki dot wyznaczania tras - w środku. Ew. dolny można przestawić 1 klik w prawo od środka.
- prędkości w profilu:
120 - wszystkie
100
72
63
47
42
40
dalej bez zmian
Wszystko co związane z Traffikiem i SR jest wyłączone
Płatne - wyłączone
Promy - wyłączone,
Autostrady - OK
Pomijanie - gruntowych utrzymanych
Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK.
 A moje preferencje przy Twoich ustawieniach nie są spełnione, mam inne prędkości pracuję sam pod swoje wymogi i myślę że w końcu znajdę złoty środek aby jeżdzić szybko, krótko i w dodatku głównymi drogami. Pozdrawiam

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 25, 2010, 09:42:55 »
A jak w takim przypadku wychodzi ETA ?

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 25, 2010, 10:25:01 »
ETA to trochę indywidualna sprawa. U mnie profile prędkości Biluni się nie sprawdziły. Miałem dość poważnie zawyżony czas dojazdu (rozjazd o 40 minut, o ile dobrze pamiętam, na trasie 176km to dla mnie dużo).
Ale niewątpię, że komuś się sprawdza.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 25, 2010, 10:33:00 »
Pytam, bo odkąd został wprowadzony system Traffic ETA jest kosmiczną wartością gdy nie jest włączony. Czasami zdarzało mi się dotrzeć w zaplanowany przez AM czas, ale jechałem niemal jak Hołek (choć prowadziła mnie Marzenka :) ).
Aktualnie używam SR, ale tylko ze względu na ETA. Producenci AM mnie złamali, chyba o to im chodziło. IMHO żadne modyfikacje profili prędkości czy suwaczków tego nie zmieni. Jesteśmy skazani na co najmniej SR.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 25, 2010, 11:17:52 »
Ja uzywam SR + moje ustawienia profili. LD mam wyłączone i usunąłem plik ze zdarzeniami.
Sprawdzałem ETA na trasie, którą pokonuję 8 razy w miesiącu i jak dla mnie ETA z wyłączonymi profilami jest ciut za mały (jakieś 10 minut na 176 km).
Profile włączyłem ze względu na routing bardziej niż na ETA, bo te 10 minut jest spoko dopuszczalne.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 25, 2010, 11:40:35 »
tak jest, mi również bardziej chodzi o routing przy grzebaniu w prędkościach (tak na marginesie to sam nie jestem pewien czy mają one z tym cokolwiek wspólnego) niż o ETA która nie wiedzieć czemu kojarzy mi się z krajem Basków  :D

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 25, 2010, 12:01:07 »
Ale spokojnie można osiągnąć i jedno i drugie.
Na routing rzutują bardziej różnice pomiędzy prędkościami dla poszczególnych kategorii dróg niż konkretne wartości. Te z kolei rzutują na ETA.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 25, 2010, 12:03:43 »
stafid
Rozumiem, że w dalszym ciągu jeździsz na 6.6.0 , bo mój profil, który przedstawiłeś wyżej, dotyczył tylko i wyłącznie tej wersji.
Pod nim było też napisane:
cyt.
"Na tych ustawieniach, trasy które sprawdzałem, zostały wyznaczone OK. Ewentualnie jeden "Przez" załatwiał sprawę. ;-)
Przypomnę jeszcze o istnieniu opcji "Szybka - Optymalna - Krótka" - przy tak ustawionym profilu, różnice są widoczne

... Powyższe dotyczy wyłącznie v.6.6 z oryginalnymi (zawartymi w instalacyjnej mapie) plikami traffic (speeds.a i hubnet.a). Jeżeli Traffic został zaktualizowany, to bez względu na to, czy SR włączymy, czy też wyłączymy, własny profil prędkości musimy sobie ustawić na nowo, lub wyłączyć i korzystać z wbudowanego "

Dodam tylko, że żaden profil, nie jest w stanie zadowolić wszystkich. Ten który przedstawiłeś wyżej, zrobiłem dla siebie i pod siebie. Udostępniłem, bo nie jestem "psem ogrodnika".

Ochkarol
Ty to musisz mieć pedał gazu przyklejony do podłogi :wink:, jeżeli miałeś nadwyżkę 40 min. na 176 km trasie. Dodam jeszcze, że jest taka opcja do ustawienia przerw w podróży (ja mam "0" co 180 min.) :wink:, bo uwzględniłem "przerwy na dymka" w profilu.
Natomiast Twoje 40 min nadwyżki, wynikło zapewne z faktu, że miałeś również włączone coś z traffika :proud:
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2010, 12:28:55 wysłana przez Bilunia »

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 25, 2010, 14:19:24 »
sory Bilunia przeoczyłem jezdze na 6.1 .......... no ale i tak nie ustawiłem jeszcze optymalnych dla siebie rozwiązań

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 25, 2010, 17:39:18 »
... Ty to musisz mieć pedał gazu przyklejony do podłogi :wink:, jeżeli miałeś nadwyżkę 40 min. na 176 km trasie. Dodam jeszcze, że jest taka opcja do ustawienia przerw w podróży (ja mam "0" co 180 min.) :wink:, bo uwzględniłem "przerwy na dymka" w profilu.
Natomiast Twoje 40 min nadwyżki, wynikło zapewne z faktu, że miałeś również włączone coś z traffika :proud:

Przeszacowanie ETA wzięło się z dwóch powodów. Miałem włączony SR (tu zwracam honor) i to w połączeniu z ustawieniem dla dróg głównych 63 dało taki efekt.
Teraz już 6.6.0 nie mam. Ale wrzuciłem jeszcze raz do 6.6.1 z wyłączonym SR.
Na 6.6.1 ETA wyszło 2:29 - nierealne. No chyba, że o 3 rano w niedzielę z pedałem wcisniętym do podłogi :mrgreen:
Po przejsciu z 6.6 na 6.6.1 zmieniłem tylko ustawienie dla dróg międzynarodowych i głównych z 80km/h na 70/km/h.
Czyli nowy SR jest na tych drogach deko "szybszy".

I dalej nie kumam różnych prędkości dla międzynarodowych i głównych.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2010, 18:04:07 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 25, 2010, 19:51:48 »

Teraz już 6.6.0 nie mam. Ale wrzuciłem jeszcze raz do 6.6.1 z wyłączonym SR.
Jeszcze raz powtórzę, że profil jest układany do konkretnej wersji AM i działa prawidłowo tylko ze szczegółowo określonymi pozostałymi ustawieniami.

Na 6.6.1 ETA wyszło 2:29 - nierealne. No chyba, że o 3 rano w niedzielę z pedałem wcisniętym do podłogi :mrgreen:
Nie wiem nad czym w tym przykładzie można dyskutować. Ani początku, czy końca trasy ....
Profilu nie tworzy się dla jednej trasy, bo wtedy łatwiej postawić jeden, czy dwa "Przez" i po sprawie. Natomiast właściwie ustawiony pod daną wersję AM profil, ma nam jedynie załatwić to, byśmy tych "przez", musieli używać sporadycznie, a przy okazji mieli zbliżone do realiów ETA. Dodam w tym miejscu kolejny raz - jeżeli zaktualizowałeś dane Traffic,, to nawet po jego wyłączeniu, wcześniej ustawiony profil możesz sobie wsadzić... A chyba mi nie powiesz, że nie aktualizujesz gadżetów.

I dalej nie kumam różnych prędkości dla międzynarodowych i głównych.
Też nie kumam :wink:, ale taka jest potrzeba, by poprawić i wymusić na programie określony Routing.
Jeżeli trasa jest dosyć długa i pomiędzy Start - Koniec program ma do wyboru tak drogi drugorzędne, poprzez .... aż po autostrady, to często jest tak, że manewrując prędkością "głównej", ustawiasz, czy poprowadzi autostradą, czy drugorzędną. Często 1 km/h będzie też miał wpływ na to, czy w obie strony poprowadzi identyczną trasą (początki i końcówki tras to oddzielne zagadnienie)
Jeżeli dodam do tego fakt (a raczej powtórzę), że profil ma obsłużyć wszystkie potencjalne trasy, w tym długie i krótkie (które też są wyznaczane zupełnie inaczej), to trudno oczekiwać, że profil zastąpi nam wszystko, co zostało skompilowane w programie (mapie) i nie  znajdzie się trasa, do przebiegu której każdy się przywali.
Zapewniam Cię też, że zdaję sobie sprawę z tego, że profil, który sam ułożyłem, dla siebie i pod siebie, nie wszystkie trasy wyznaczy po mojej myśli. Problem w tym, by takich tras było jak najmniej i bym stosunkowo rzadko musiał dorzucać jakiś "przez", a jeżeli już, to by jeden załatwił sprawę. Po wcześniejszym skorzystaniu z innych możliwości, typu krótka .... szybka.
Amen

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 25, 2010, 22:11:20 »
Na 6.6.1 ETA wyszło 2:29 - nierealne. No chyba, że o 3 rano w niedzielę z pedałem wcisniętym do podłogi :mrgreen:
Nie wiem nad czym w tym przykładzie można dyskutować. Ani początku, czy końca trasy ....
Wszystko ok. Ale nie może ETA rozjechac się na pół godziny przy tak krótkiej trasie.
Jeszcze nie znasz na pamięc mojej ulubionej trasy?!  :O  :wink:
Start Lublin Herbowa 9 (piatek 15:00)
Koniec Kielce Karbońska 1
Typ trasy szybki.
3h jazdy jak nic.

Natomiast właściwie ustawiony pod daną wersję AM profil, ma nam jedynie załatwić to, byśmy tych "przez", musieli używać sporadycznie, a przy okazji mieli zbliżone do realiów ETA.
No właśnie.
Dodam w tym miejscu kolejny raz - jeżeli zaktualizowałeś dane Traffic,, to nawet po jego wyłączeniu, wcześniej ustawiony profil możesz sobie wsadzić... A chyba mi nie powiesz, że nie aktualizujesz gadżetów.
Aktualizuję, jak najbardziej. Ale po zmianie SR nie rozjedzie się aż tak bardzo.
I dalej nie kumam różnych prędkości dla międzynarodowych i głównych.
Też nie kumam :wink:, ale taka jest potrzeba, by poprawić i wymusić na programie określony Routing.
To skoro nie kumasz to po co dwie różne prędkości?  :O
Drogi główne i miedzynarodowe, to w AM tzw krajówki. Zgoda, że na międzynarodowych częściej uswiadczysz pobocze ale z drugiej strony są bardziej zapchane niż "zwykłe krajówki".
Ja traktuję je tożsamo.

Wiadomo, ze idealnego routingu się nie wykombinuje i nie ma co bic piany.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 26, 2010, 00:01:28 »
Cytat: ochkarol
To skoro nie kumasz to po co dwie różne prędkości?  :O
To że wy nie kumacie, to jeszcze nie powód żeby była tylko jedna :P

Drogi międzynarodowe znacznie częściej niż 'zwykłe krajówki' są drogami klasy GP
(droga główna ruchu przyspieszonego) i zdecydowanie częściej są 2-jezdniowe,
a średnie prędkości uzyskiwane na drogach 2-jezdniowych są jednak znacząco wyższe
niż na 1-jezdniowych. Tak samo śr. prędkości na drogach klasy GP są wyższe niż w klasie G,
bo mają mniej skrzyzowań, są szersze itd. Owszem bywają też odcinki gdzie jest odwrotnie
ale generalnie lepszy jest taki podział niż żaden.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 26, 2010, 00:14:38 »
Większą niby przepustowość jednojezdniowych dróg międzynarodowych niweluje większy ruch niż na zwykłych krajówkach. A tych dwupasmowych to nie ma chyba za wiele. Od czasy, gdy w profilach pojawiły się ekspresówki uważam podział na międzynarodowe i głowne za niekoniecznie zasadny.
Ale w AM można sobie to wybrać.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 26, 2010, 09:06:40 »
a jakby sutuacja wyglądała gdybym profil odptaszkował ?

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 26, 2010, 12:22:49 »
Sytuacja z czym?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 26, 2010, 14:02:40 »
a jakby sutuacja wyglądała gdybym profil odptaszkował ?
W czym problem ? :shock:
Odptaszkuj, porównaj i podziel się spostrzeżeniami.  B)

*

Offline hmm

  • **
  • 181
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 28, 2010, 13:15:29 »
Czy można tak ustawić tryb pieszego aby przy wyznaczonej trasie nie ściągało na siłę do drogi , a kursor pokazywał dokładnie pozycję w której się znajdujemy ?

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 28, 2010, 13:39:59 »
Trzeba w pliku AutoMapa EU/Profiles/ osobowy (lub inny który używasz) /settings files/ am.settings    zmienić wartość: AttractToSegment=    z "1" na "0"      to przestanie przyciągać do drogi  :ok: ale tylko w trybie śledzenia , w trybie nawigacji dalej będzie przyciągać. No ale  inaczej się nie da program musi przyjąć   że jesteś na tej drodze a nie innej , błąd wyznaczania poz. +  błędy mapy powodują że kursor przeważnie by był poza drogą
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2010, 13:44:14 wysłana przez RUKAT »
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline hmm

  • **
  • 181
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 28, 2010, 14:00:41 »
W I-go można odptaszkować "pozycja na drodze" i nie przyciąga do drogi . Nie wiem w praktyce na ile to jest dokładne namierzanie , ale można to zrobić . Wprowadzenie edytowalnych profili jest bardzo przydatne i wykorzystuję je w praktyce właśnie przy wędrówkach pieszych . Tylko to przyciąganie utrudnia nawigację

*

Offline Darek_Foto

  • *****
  • 1630
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fotografia ślubna Kraków
  • Sprzęt: HTC HD2, LeEco MAX2
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 28, 2010, 14:32:38 »
Można przecież włączyć funkcję:
"Włącz wyświetlanie śladu w trakcie jazdy":
Menu/Ustawienia/II zakładka - Przyciski/ Funkcja 27
Dariusz B.
Skórki do AutoMapy dla WM, WinCE, PC: http://www.automapa.darekfoto.pl/

Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 11, 2010, 09:39:48 »
witam i od razu pytam...mam AM w wersji 6.6.1 i problem a mianowicie w zakładce ustawienia-trasy-pomijaj drogi o klasie: mam ustawioną gruntowa utrzymaną gdyż nie zamierzam jeździć po polnych drogach i wówczas jak ustawić opcje "nadkładając maksymalnie"?chodzi o to, że program podczas nawigacji przez ustawiony nadkładany 1 km  nie nawiguje a każe cały czas zawracać po pominięciu manewru np. skrętu wskazywanego przez ten program..jadę wówczas jadę np. po warszawce a AM mi każe cały czas zawracać i zawracać - chodzi mi o to, żeby program po przejechaniu np punktu skrętu od razu wytyczał alternatywna trasę dojazdu do celu bez potrzeby zawracania...owszem wiem, że zdarzy się tak czasem, że nie ma innej możliwości dojazdu bez zawrócenia ale to wyjątkowe przypadki...nie wiem jak ustawić te parametry...z góry dziękuję za pomoc...próbowałem przez szukajkę ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania..

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 11, 2010, 09:45:01 »
No to ustaw sobie "Unikaj zawracania nadkładając" na 5km. No chyba, że w grzebiąc w plikach mozna tę wartość zwiększyć jeszcze (np. do 100km)
Ale naprawdę wolisz nadłożyć np. 20km niż zawrócić?  :mysli:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 11, 2010, 09:54:25 »
Był już wątek "Co konkretnie oznacza <Unikaj zawracania nadkładając...>".
Warto cały przejrzeć.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 11, 2010, 11:13:56 »
dzięki za wskazówkę...poczytałem..ale muszę to sprawdzić organoleptycznie...rozumiem, że w opcji nie przekraczaj granic nadkładając zaznaczam nie przekraczaj-o tym nie ma we wskazanym wątku...dziękuję.... :)

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ustawienia AM6.6
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 11, 2010, 11:36:52 »
I tak, jeśli chodzi o kraje, które podpisały Układ z Schengen, to o ile się nie mylę nie działa.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .