Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg

  • 17 Odpowiedzi
  • 7316 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Scout

  • 24
Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« dnia: Sierpień 17, 2011, 11:42:08 »
Będąc na wakacjach w Karpaczu odkryłem, że automapa 6.8.1g pomimo wyznaczania trasy szybkiej prowadzi po drogach, które są przejezdne tylko dla pojazdów terenowych. Po wyznaczeniu trasy widać gołym okiem, że trasa "szybka" niczym nie różni się od trasy "krótkiej", co w moim przekonaniu jest spowodowane, że w Karpaczu i okolicach wszystkie drogi mają tą samą kategorię.
Teraz pytanie - czy istnieje jakaś możliwość zweryfikowania tej teorii poprzez sprawdzenie jaka kategoria jest przypisana do danej drogi?

Scout.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2011, 12:25:17 »
Podejrzeć kategorię drogi najłatwiej jest wizualnie, najlepiej korzystając ze schematu kolorów map na którym poszczególne kategorie dróg łatwo rozróżnić:
http://www.miplo.pl/community/?i=43&a=maps&dir=1
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Konrad4x

Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2011, 13:15:39 »
Będąc na wakacjach w Karpaczu odkryłem, że automapa 6.8.1g pomimo wyznaczania trasy szybkiej prowadzi po drogach, które są przejezdne tylko dla pojazdów terenowych...
Kolego jeszcze jako uzupełnienie informacji od NocnegoMarka tylko chciałem ci powiedzieć, że to, że wyznaczyłeś trasę szybką to nie oznacza, że algorytm wybierze Ci zestaw dróg do szybszej (w sensie uzyskiwanych prędkości)  jazdy. Tak było kiedyś, teraz to się zmieniło i we wszystkich wersjach 6.x trasa szybka to taka , która jak najszybciej doprowadzi cię do celu, więc i "ciekawe" drogi mogą się na nią złożyć (tu czas dojazdu jest kluczowy , a nie jakość, czy kategoria drogi). Sporo o tym było pisane na forach AM, gdyż taka "nowa" filozofia ma swoich zwolenników jak i przeciwników.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2011, 13:18:01 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2011, 14:37:02 »
Będąc na wakacjach w Karpaczu odkryłem, że automapa 6.8.1g pomimo wyznaczania trasy szybkiej prowadzi po drogach, które są przejezdne tylko dla pojazdów terenowych.


Niestety w górzystych terenach jest to częste. Np. okolice Żywca to również częste wycieczki krajoznawcze przejezdne raczej dla samochodów terenowych.

*

Offline iksbed

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS2
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2011, 14:54:19 »
Rok temu w tym rejonie rozwiązałem problem takiego "zwiedzania":
menu-ustawienia-trasa-wyznaczanie(4/6)- pomijaj drogi o klasie (i gorsze) 'gruntowa utrzymana'.

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2011, 15:31:07 »
Nie wiem o którym rejonie piszesz. Ale omijanie gruntowej utrzymanej mam od zawsze włączone, a zarówno rok temu jak i kilka tygodni temu (w czerwcu) co chwila AM pozwalała mi zwiedzać okolicę z prędkością nie wiele większą niż 30 km/h.
Bywam w tych rejonach ze 2-3 razy w roku i niestety drogi górskie mają kiepską kategoryzację.

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2011, 15:40:15 »
podnieś kategorię drogi wykluczonej w kalkulacji trasy

*

Offline iksbed

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS2
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2011, 22:03:12 »
Nie wiem o którym rejonie piszesz. Ale omijanie gruntowej utrzymanej mam od zawsze włączone, a zarówno rok temu jak i kilka tygodni temu (w czerwcu) co chwila AM pozwalała mi zwiedzać okolicę z prędkością nie wiele większą niż 30 km/h.
Bywam w tych rejonach ze 2-3 razy w roku i niestety drogi górskie mają kiepską kategoryzację.
O rejonie w którym był kol. Scout czyli rejonie Karpacza.
Po zaliczeniu dwóch ścieżek na których nieomalże zostawiłem wydech wykluczyłem gruntowe utrzymane i reszta mojego górskiego turnusu upłynęła bez stresujących hałasów spod auta.

*

Offline Scout

  • 24
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2011, 12:16:41 »
Wielkie dzięki dla wszystkich za odpowiedzi,
oczywiście też wpadłem na pomysł aby ustawić pomijanie dróg o kategorii gruntowe i gorsze ale to nie pomogło,
pewnie dlatego, że w tym rejonie wszystkie drogi mają jedną kategorię :(
Chyba najlepszym pomysłem w takiej sytuacji jest ustawienie koloru mapy w taki sposób aby kategoria drogi była reprezentowana przez właściwy dla niej kolor ale tu pojawia się konflikt z włączonym podglądem danych z Miplo Traffic  :wink:
Jak widać nie ma jednego sposobu, który rozwiązuje wszystkie problemy ale dla mnie najcenniejszą informacją z tej dyskusji jest to, że nie tylko drogi są podzielone na kategorie ale podobny podział odnosi się do rejonów naszego kraju (w takim sensie, że np. w W-wie ktoś się postarał aby właściwie zakwalifikować daną drogę do odpowiedniej kategorii a np. w Karpaczu już mu się nie chciało) i przed wyjazdem na wakacje trzeba to uwzględnić zanim ślepo zaufa się wyznaczanej przez nawigację trasie  :D

Scout

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2011, 12:45:24 »
A mógłbyś tak z poziomu abstrakcji zejść trochę na ziemię?
Przejrzałem ten rejon na mapie i wygląda na moje oko na przyzwoicie opracowany.
Mozesz podać konkretne przykłady gdzie tam ciągało Cię po gruntówkach?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline mobilex

  • *
  • 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad VIVO_S + AutoMapa Europe
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2011, 14:21:23 »
Cytuj
Mozesz podać konkretne przykłady gdzie tam ciągało Cię po gruntówkach?
pewnie to był podjazd pod Śnieżke

*

Offline Scout

  • 24
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 19, 2011, 10:48:41 »
Ok,
na prośbę nocnegoMarka schodzę z poziomu abstrakcji na ziemię  :)
Jadąc do Karpacza chciałem dotrzeć do hotelu Gołębiewski, więc wybrałem jako punkt docelowy ten właśnie hotel z istniejącej bazy punktów POI. Jak się później okazało był to bardzo durzy błąd, gdyż wspomniany hotel zajmuje ogromny obszar ogrodzony ze wszystkich stron płotem, za wyjątkiem głównego wjazdu, który jest zlokalizowany na styku ulic Karkonoskiej, Saneczkowej oraz Kąpielowej. W związku z tym, że POI wskazuje nie na wjazd na posesję lecz na budynek hotelu (znajdujący się w pewnym oddaleniu od jakiejkolwiek drogi) to Automapa wyznaczyła trasę do najbliżej znajdującej się drogi czyli w okolicę adresu Szkolna 8 - dzięki temu zamiast jechać ulicą Wielkopolską a następnie Konstytucji 3 Maja, to trasa wiodła z ul. Wielkopolskiej w prawo w ul. Kolejową, Myśliwską i na końcu Szkolną - dla tych, którzy nie mieli okazji tamtędy jechać napiszę, że każda z wymienionych na liście ulic jest coraz bardziej szutrowa  :wink:
Rozwiązanie problemu wycieczek krajoznawczych jest wyznaczanie trasy do adresu Karkonoska 16, gdyż jest to adres najbliższy wjazdu na posesję i powoduje wyznaczanie trasy wiodącej ul. Karkonoską - przesunięcie punktu docelowego o kilkanaście metrów na ul. Kąpielową bądź Saneczkową powoduje wyznaczenie trasy wiodącej przez ulicę Myśliwską, którą żaden kierowca nie posiadający samochodu terenowego nie chciałby jechać  :D

Scout.

PS.
Opisany przypadek zmusza też do przemyślenia sposobu oznaczanie POI, tzn. na co konkretnie POI powinien wskazywać - w moim przekonaniu (biorąc pod uwagę, że Automapa jest systemem nawigacji drogowej, a więc jest przeznaczona głównie dla kierowców pojazdów poruszających się po drogach publicznych) najwygodniej byłoby, gdyby POI wskazywał na miejsce wjazdu z drogi na teren posesji. Z pozoru nie ma to znaczenia ale w opisanym powyżej przypadku miało a biorąc pod uwagę duże aglomeracje miejskie też może mieć bo jak nawigujemy do biurowca czy centrum handlowego to jest dość istotne z jakiej ulicy wjeżdżamy na posesję zwłaszcza w kontekście permanentnych korków, gdzie przejechanie kilkudziesięciu metrów przez skrzyżowanie może zając dobrych kilkanaście minut  :wink:

Scout

*

Konrad4x

Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2011, 11:45:43 »
... najwygodniej byłoby, gdyby POI wskazywał na miejsce wjazdu z drogi na teren posesji.
Kiedyś jadąc jedną ze starszych wersji AM wybrałem jako POI dworzec PKP w Skierniewicach. Wiesz gdzie się znajdowałem, kiedy Jadzia oświadczyła mi, że dotarłem do celu ? Byłem na wiadukcie który przechodził nad torami kolejowymi, a budynek dworca widziałem z góry,  jakieś 200 metrów dalej  :E :E :E . Nie wiem jak to wygląda w wersjach 6.x , bo dawno tam już nie byłem.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 19, 2011, 12:57:31 »
Ok,
na prośbę nocnegoMarka schodzę z poziomu abstrakcji na ziemię  :)
Jadąc do Karpacza chciałem dotrzeć do hotelu Gołębiewski, więc wybrałem jako punkt docelowy ten właśnie hotel z istniejącej bazy punktów POI. Jak się później okazało był to bardzo durzy błąd, gdyż wspomniany hotel zajmuje ogromny obszar ogrodzony ze wszystkich stron płotem, za wyjątkiem głównego wjazdu, który jest zlokalizowany na styku ulic Karkonoskiej, Saneczkowej oraz Kąpielowej.

Tak szczerze piszac, to czy na pewno jest to wina AM? Mi sie wydaje, ze po prostu miales troche pecha... Program trase wyznaczyl na ul. Szkolna i tam Cie AM kierowalo, coz poradzic, ze nie da sie tam dojechac inna droga niz szutrowa? (tak nawiasem one sa zawsze szutrowe czy akurat je remontuja?). Druga sprawa, to jaka trase miales ustawiona? Przy szybkiej prowadzi chyba bardziej sensownie (zrzut ekranu), przy optymalnej rzeczywiscie prowadzi jak opisales.


PS.
Opisany przypadek zmusza też do przemyślenia sposobu oznaczanie POI, tzn. na co konkretnie POI powinien wskazywać - w moim przekonaniu (biorąc pod uwagę, że Automapa jest systemem nawigacji drogowej, a więc jest przeznaczona głównie dla kierowców pojazdów poruszających się po drogach publicznych) najwygodniej byłoby, gdyby POI wskazywał na miejsce wjazdu z drogi na teren posesji.

A wg mnie POI powinien wskazywac dokladnie na dany punkt bez innych kombinacji, bo dopiero wtedy bedzie bur... Przeciez i tak do przewazajacej ilosci punktow nie da sie "wjechac" (poczta, bankomat itd. itp.). Trzeba na wlasna reke szukac miejsca parkingowego obok tego punktu, a pozniej juz piechotka dojsc do tego POI z wlaczona AM (przynajmniej ja tak robie). Nie chce zeby zamiast POI danej poczty, AM wskazywalo mi np najblizszy parking, bo w obcym miescie nic mi to nie da. Natomiast informacja gdzie jest wjazd moglaby byc w opisie punktu - skoro dany hotel zajmuje az tak duzy teren.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 19, 2011, 14:52:05 »
najwygodniej byłoby, gdyby POI wskazywał na miejsce wjazdu z drogi na teren posesji.
Słusznie. Dlatego trzeba przesunąć POI na miplo (tak aby przyciągał do właściwego miejsca, wjazdu). Lub zgłosić poprawkę do mapy (czyli dorysować drogę wewnętrzną do hotelu). To drugie rozwiązanie będzie nawet lepsze.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline Scout

  • 24
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 19, 2011, 15:51:36 »
Druga sprawa, to jaka trase miales ustawiona? Przy szybkiej prowadzi chyba bardziej sensownie (zrzut ekranu), przy optymalnej rzeczywiscie prowadzi jak opisales.

Miedzio,
jak już napisałem w pierwszej wiadomości, miałem ustawioną trasę szybką a mimo to poprowadziło mnie przez "buraki",
zastanawiam się jak udało Ci się wyznaczyć trasę szybką w sposób jak to przedstawiłeś na załączonym zrzucie ekranu?
Być może rozbieżność w wyznaczaniu trasy między moim i Twoim urządzeniem wynika z różnego stanu danych SR i LD,
ja wciągam zawsze dane online podczas jazdy.
Jeśli Ty również synchronizujesz dane online to oznacza, że mamy przypadek opisany w sąsiednim wątku z dwoma urządzeniami w jednym samochodzie, które wyznaczały inne trasy do tego samego punktu  :D

A wg mnie POI powinien wskazywac dokladnie na dany punkt bez innych kombinacji, bo dopiero wtedy bedzie bur... Przeciez i tak do przewazajacej ilosci punktow nie da sie "wjechac" (poczta, bankomat itd. itp.). Trzeba na wlasna reke szukac miejsca parkingowego obok tego punktu, a pozniej juz piechotka dojsc do tego POI z wlaczona AM (przynajmniej ja tak robie). Nie chce zeby zamiast POI danej poczty, AM wskazywalo mi np najblizszy parking, bo w obcym miescie nic mi to nie da. Natomiast informacja gdzie jest wjazd moglaby byc w opisie punktu - skoro dany hotel zajmuje az tak duzy teren.

Zgadzam sie w całej rozciągłości, że POI powinien wskazywać dokładnie na dany punkt - tyle, że powinno tak być w przypadku małych punktów typu bankomat, czy wspomniana przez Ciebie poczta ale ja miałem na myśli POI, które z natury rzeczy są duże, jak np. dworzec kolejowy, lotnisko, stocznia, centrum handlowe, ogrodzony teren dużego biurowca czy wspomniany hotel gołębiewski  :wink:
W takich przypadkach wygodniej byłoby, gdyby nawigacja prowadziła do wjazdu na teren niż np. do ulicy położonej najbliżej budynku, która od wejścia na teren posesji jest oddzielona płotem, bo jak napisałem może okazać się, że aby dojechać do tej właśnie ulicy będziesz musiał odstać w korku aby skręcić w lewo tylko po to aby okazało się, że w docelowym punkcie trasy jest tylko płot zamiast spodziewanego wjazdu na posesję a jak już się o tym przekonasz to będziesz musiał odstać w korku po raz kolejny aby objechać posesję i trafić do bramy wjazdowej.

Scout.

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 19, 2011, 16:46:44 »
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest dodanie dróg wewnętrznych, bo przesunięcie POI nie rozwiązuje problemu z wprowadzaniem adresu, lub pokazanie punktu na mapie.
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Automapa 6.8.1.g i kategorie gróg
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 19, 2011, 16:49:51 »
jak już napisałem w pierwszej wiadomości, miałem ustawioną trasę szybką a mimo to poprowadziło mnie przez "buraki",
zastanawiam się jak udało Ci się wyznaczyć trasę szybką w sposób jak to przedstawiłeś na załączonym zrzucie ekranu?
Być może rozbieżność w wyznaczaniu trasy między moim i Twoim urządzeniem wynika z różnego stanu danych SR i LD,
ja wciągam zawsze dane online podczas jazdy.
Jeśli Ty również synchronizujesz dane online to oznacza, że mamy przypadek opisany w sąsiednim wątku z dwoma urządzeniami w jednym samochodzie, które wyznaczały inne trasy do tego samego punktu  :D

Zapewne nie odtworzylem Twojej sytuacji, dlatego rzeczywiscie ciezko te trasy porownywac. Ja "szybka" ustawilem w dniu i o godzinie wyslania poprzedniej wiadomosci (raczej najswiezsze dane SR, ale LD chyba przed wyznaczeniem nie sciagnalem). Calkiem mozliwe, ze na tej wazniejszej drodze byly wtedy jakies utrudnienia (nie wchodzac czy prawdziwe) i dlatego mimo trasy szybkiej, AM wyznaczylo Ci droge jak trase optymalna.



Zgadzam sie w całej rozciągłości, że POI powinien wskazywać dokładnie na dany punkt - tyle, że powinno tak być w przypadku małych punktów typu bankomat, czy wspomniana przez Ciebie poczta ale ja miałem na myśli POI, które z natury rzeczy są duże, jak np. dworzec kolejowy, lotnisko, stocznia, centrum handlowe, ogrodzony teren dużego biurowca czy wspomniany hotel gołębiewski  :wink:
W takich przypadkach wygodniej byłoby, gdyby nawigacja prowadziła do wjazdu na teren niż np. do ulicy położonej najbliżej budynku, która od wejścia na teren posesji jest oddzielona płotem, bo jak napisałem może okazać się, że aby dojechać do tej właśnie ulicy będziesz musiał odstać w korku aby skręcić w lewo tylko po to aby okazało się, że w docelowym punkcie trasy jest tylko płot zamiast spodziewanego wjazdu na posesję a jak już się o tym przekonasz to będziesz musiał odstać w korku po raz kolejny aby objechać posesję i trafić do bramy wjazdowej.

To prawda, ale mimo wszystko punktow - oczywiscie tych ustawionych zgodnie z rzeczywistoscia - bym nie ruszal, a zastosowal sugestie uzytkownika rgr:

Cytuj
[...] Lub zgłosić poprawkę do mapy (czyli dorysować drogę wewnętrzną do hotelu). To drugie rozwiązanie będzie nawet lepsze.