AutoMapa 6.6.2

  • 473 Odpowiedzi
  • 110038 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #450 dnia: Grudzień 21, 2010, 19:42:18 »
Kolego Dolek, wylacz sobie SR i porownaj trasy. Jezeli bedzie logiczniej niz na zalaczonych obrazkach, to masz odpowiedz, ze ten SR jest smart "inaczej"

Tak na szybko sprawdziłem Nisko i ostatni przykład - rzeczywiście  :O :O

EDIT: Biłgoraj również  :O
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2010, 19:46:55 wysłana przez Dolek »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #451 dnia: Grudzień 21, 2010, 19:45:25 »
Ale również w lipcu te drogi nie nadają się do przejazdu tranzytowego. I dlaczego każe mi jechać drogą równoległą do wojewódzkiej ?? To jest góra kilkaset metrów zaoszczędzonych odległościowo, a czasowo na pewno dwa razy dłużej.

Standardowo AM chyba nie mysli o "tranzycie", a o zwyklych osobowkach - pomijam czy tymi drogami da sie przejechac w lecie czy nie, w "zimie" (snieg, glololedz) zapewne jest problem.

Ja mialem ostatnio sytuacje, ze "zadzialal" LD na A4, niestety dane byly bardzo opoznione lub mocno historyczne. Jadac juz autostrada pojawila sie sugestia, zeby zjechac z A4, kawalek przejechac bocznymi drogami i wrocic. Pojechalem jednak A4 i niestety (bo naprawde kibicuje calemu przedsiewzieciu) nie bylo ani grama problemu czy nawet jakiegos sladu, ze cos bylo nie tak. Moze jestem w bledzie, moze cos zle rozumuje, ale siedzac tylko przed kompem i na biezaco wklepujac dane ze strony GDDKiA, LD lepiej by funkcjonowal.

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #452 dnia: Grudzień 21, 2010, 19:50:47 »
Ja w tych rodzinnych stronach jestem 3-4 razy do roku i przy okazji zawsze kilka dni poświęcam na odwiedzenie klientów. Ostatnio byłem w sierpniu i takich skrótów nie pamiętam  :police: A SR chyba już wtedy był, a z tego co pamiętam zawsze go miałem włączony.

Czyli wniosek - tam gdzie dużo osób jeździ - mazowsze, śląsk, główne drogi włączać. Jazda po 'pipidówach' wyłączać ??
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2010, 19:52:19 wysłana przez Dolek »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #453 dnia: Grudzień 21, 2010, 19:57:58 »
SR kompletnie nie uwzglednia zimowych warunkow (moze bedzie to robil za rok, jesli np uwzgledniac bedzie rowniez sezonowe dane, a nie tylko informacje o ruchu sprzed miesiaca, badz dwoch). Tak jak w "lecie" wiekszosc proponowanych tras z SR MI OSOBISCIE odpowiada, tak w zimie SR lepiej wylaczyc.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #454 dnia: Grudzień 21, 2010, 20:01:52 »
Ale również w lipcu te drogi nie nadają się do przejazdu tranzytowego. I dlaczego każe mi jechać drogą równoległą do wojewódzkiej ?? To jest góra kilkaset metrów zaoszczędzonych odległościowo, a czasowo na pewno dwa razy dłużej.

Tak sądzisz? Tam od 2 lat był niemal permanentny remot i modernizacja DW985.
Trzeba było pojechać tamtędy w lipcu, nie zadawałbyś takich pytań.
Wojsławicka przez ileś tygodni była całkowicie zamknięta, jakiś czas była 1-kierunkowa,
a do Mielca był objazd przez Witosa...

Swoją drogą skąd w ogóle pomysł, żeby ciężką śnieżną zimą używać trasy optymalnej i korzystać z SR? :O


AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline lucpo1

  • *
  • 76
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung i780
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #455 dnia: Grudzień 21, 2010, 20:22:19 »
A jakiej się trasy używa w zimie?

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #456 dnia: Grudzień 21, 2010, 20:44:20 »
Ze wzgledu na to, ze mamy rozne klasy odsniezania drog, a niektorych drog w ogole sie nie odsnieza, trzeba uwazac na SR, ktory lubi skroty - przynoszace niekiedy zysk czasowy gdy sniegu nie ma, ale zima moze spowodowac, ze przez dana droge nawet nie przejedziemy. Dlatego w takich warunkach lepiej uzywac trasy szybkiej bez SR, badz jesli juz z SR, to z odpowiednio ustawionym profilem predkosci.

BTW Wlasnie w warunkach zimowych najlepiej sprawdzilaby sie trasa "latwa" o ktorej byl juz osobny watek.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2010, 20:46:03 wysłana przez Miedzio »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #457 dnia: Grudzień 21, 2010, 21:03:40 »
SR kompletnie nie uwzglednia zimowych warunkow (moze bedzie to robil za rok, ...)
Nie będzie. On nie jest od tego.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #458 dnia: Grudzień 21, 2010, 21:05:10 »
Trzeba było pojechać tamtędy w lipcu, nie zadawałbyś takich pytań.
...
Swoją drogą skąd w ogóle pomysł, żeby ciężką śnieżną zimą używać trasy optymalnej i korzystać z SR? :O

Czyli jak w lipcu był remont to w grudniu trzeba nadal to omijać ??
Czyli trzeba pojechać daną drogą w lipcu aby można było zadać pytanie ??

A gdzie w opcjach macie włączenie/wyłączenie trasy na śnieżną zimę ?? Nie przesadzaj - bo za chwilę pojawi się tabelka od ilu centymetrów śniegu lub od ilu hPa ciśnienia należy włączać dany rodzaj trasy.

Do tej pory się z tym nie spotkałem, jeżdżąc prawie po całej Polsce. A tu przez dwa dni takie kwiatki. Mam wrażenie że w poprzedniej wersji jakoś inaczej wyglądały te trasy w tych okolicach. Byłem w tym terenie w połowie sierpnia i nie przypominam sobie takich objazdów i to co chwila.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #459 dnia: Grudzień 21, 2010, 21:11:15 »
Tu, domniemywam, jest problem z danymi otrzymywanymi z AutoMap i wrzucaniem ich do SmartRoutes. Jak zamknęli Przemysłową w Kraśniku, to po około półtorej miesiącu SR zaczął proponować omijanie Krasnika (korki się robiły w Krasniku na objeździe). Uważam, że takie tymczasowe zmiany w płynności ruchu mogliby jakoś odfiltrowywać i nie wrzucać ich do SR.
Aż się boję co zrobili z danymi o ruchu z AutoMap z pierwszego tygodnia zimy. Ja wtedy z Lublina do Kielc i z powrotem jechałem 8 i pół godziny (zamiast 6-ciu). Tylko, że ja pomyślałem za Aqurat - pliki z danymi o ruchu usunąłem przed synchronizacją.
Co mają zrobić Ci, co wysyłają online?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #460 dnia: Grudzień 21, 2010, 21:23:19 »
SR kompletnie nie uwzglednia zimowych warunkow (moze bedzie to robil za rok, ...)
Nie będzie. On nie jest od tego.

Czemu tak uwazasz? Tak jak dzieki SR mamy rozne trasy w roznych godzinach w ciagu dnia, tak samo widze to tak, ze o roznych porach roku czy np o powtarzajacych sie swietach (1 listopad, 24-26 grudzien itd), takie dane beda tworzone rowniez z uwzglednianiem danych sprzed roku. Oczywiscie nie da sie zalozyc, ze w tym i tym dniu bedzie snieg, ale mozna zalozyc, ze w tych i tych miesiacach te i te drogi beda trudne do przejechania i lepiej nimi nie kierowac (a juz na pewno nie mozna uwzgledniac srednich predkosci z "lata"), czyli tu rowniez dane powinny byc podpierane informacjami sprzed roku, a nie tylko sprzed miesiaca - niestety LD nigdy nie rozwiaze tego problemu.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #461 dnia: Grudzień 21, 2010, 21:50:18 »
Dzisiaj ok 14-ej jechałem na trasie Bemowo-Białołęka (ul.Skarbka Gór) i powiem tak, ze nie to było nie do opisania.. ponieważ nie wiem ile razy Am kazała mi jeździć zawijasami, zawracać zjeżdżać z Trasy Toruńskiej to znów na nią wjeżdżać.. nie potrafię nawet powtórzyć trasy jaką AM mi zaserwowała :(

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #462 dnia: Grudzień 21, 2010, 21:58:10 »
Ale gdzie Ci kazała zjechać ?? Na Modlińską i dalej w kierunku Płochocińskiej ?? Bo najszybciej to chyba powinno być Toruńską i Głębocką.
Ale tam tak porozkopywane jest że może głupiała bo gps wskazywał że jakąś lokalną równoległą jedziesz ??

*

Offline bydziamen

  • 28
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #463 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:01:37 »
hmmmm tak to wszystko czytam i zastanawiam się nad jednym : widzę ze kilka osób chciałoby aby AM za nich myślała..tak się niestety panowie nie da !
I jeszcze jedno...co Wam daje używanie AM na dobrze znanych sobie trasach ???

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #464 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:09:47 »
Doświadczenie jak posługiwać się AM w nieznanym terenie. W nieznanym każda trasa, o ile jakoś doprowadzi do celu, będzie dobra.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #465 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:13:44 »
I jeszcze jedno...co Wam daje używanie AM na dobrze znanych sobie trasach ???

To pytanie nadaje sie juz chyba pod "szukajke", wielokrotnie padalo na tym forum i wielokrotnie padaly odpowiedzi. Niektorzy stosuja bo: LD, ETA, odleglosc do celu, POI, ogolne testowanie itp.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #466 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:16:00 »
Ale gdzie Ci kazała zjechać ?? Na Modlińską i dalej w kierunku Płochocińskiej ?? Bo najszybciej to chyba powinno być Toruńską i Głębocką.
Ale tam tak porozkopywane jest że może głupiała bo gps wskazywał że jakąś lokalną równoległą jedziesz ??
Z grubsza to kazała mi z TT (pomiędzy Powązkowską a Broniewskiego) zjechać w Broniewskiego w prawo by potem kazać skęcić w Krasińskiego do Wilsona, potem w dół do Wisłostrady na niej w lewo - rozumiem, ze chodziło o ominięcie korka na TT ale nadłożyła trasy i wpakowała w równie długi korek wjazdu z wisłostrady na most Grota....
Na TT kazała mi z niej zjechać w Modlińską w prawo, by 200m dalej (na modlińskiej) kazać znów wjechać na TT.....
To tak w skrócie ....
ISTQB Certified Tester

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #467 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:17:25 »
I jeszcze jedno...co Wam daje używanie AM na dobrze znanych sobie trasach ???

Ale jak jadę np ze Stalowej Woli (którą znam bardzo dobrze), przez Janów Lubelski (który znam tak sobie) do Zamościa (którego nie znam zupełnie) to w którym momencie powinienem włączyć navi ??
Ruszam, włączam i wyznaczam trasę. Mam chociażby na bieżąco podawaną godzinę przybycia i ilość kilometrów. Jeżeli umawiam się na spotkanie na konkretną godzinę to wiem czy mam jechać szybciej czy mogę zatrzymać się na stacji na kawkę.

*

Offline matmic

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #468 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:17:31 »
Dokładnie, większość tras, którymi jeżdżę, znam doskonale, bo rzadko jadę w nowe miejsca. Ale AM zawsze chodzi z wyznaczoną trasą. A to dlatego, że: odległość do celu, czas do celu, LD (!). Z ostrzegania o POI nie korzystam, ale często szukam po drodze jakiegoś bankomatu, konkretnego sklepu itp, wtedy mam pod ręką AM. W dużej mierze traktuję AM jako asystenta podróży, czasem przewodnika do celu.
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #469 dnia: Grudzień 21, 2010, 22:22:42 »
To tak w skrócie ....


Upsss, trzy dni mnie nie ma w Warszawie i już się boję wracać  :mrgreen:
Ale ten objazd przez Broniewskiego i Wisłostradą to pierwszy raz widzę a mieszkam na Białołęce więc ten kierunek od Zachodniego często pokonuję.
Ten zjazd na Modlińską i powrót to też jakaś czarna magia.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #470 dnia: Grudzień 21, 2010, 23:36:31 »
SR kompletnie nie uwzglednia zimowych warunkow (moze bedzie to robil za rok, ...)
Nie będzie. On nie jest od tego.
Czemu tak uwazasz?
Bo taki jest cel i zasada działania SR, co potwierdził support Aquratu onedaj (jest gdzieś wątek o tym).
Tak jak dzieki SR mamy rozne trasy w roznych godzinach w ciagu dnia, tak samo widze to tak, ze o roznych porach roku czy np o powtarzajacych sie swietach (1 listopad, 24-26 grudzien itd), takie dane beda tworzone rowniez z uwzglednianiem danych sprzed roku.
To nie byłoby wcale złe, ale na chwilę obecną to tak nie działa i z założenia nia ma działać. SR nie obsługuje sezonowości.
Oczywiscie nie da sie zalozyc, ze w tym i tym dniu bedzie snieg,
Tu sprawę powinien załatwić LD.
ale mozna zalozyc, ze w tych i tych miesiacach te i te drogi beda trudne do przejechania i lepiej nimi nie kierowac (a juz na pewno nie mozna uwzgledniac srednich predkosci z "lata"), czyli tu rowniez dane powinny byc podpierane informacjami sprzed roku, a nie tylko sprzed miesiaca - niestety LD nigdy nie rozwiaze tego problemu.
I nic tego, konkretnego problemu nie rozwiąże, bo zimy są różne (np. dwa lata temu śniegu i mrozu było jak na lekarstwo).

Nie wymagajmy od SR cudów - jeśli dane będą z sensem (a nie zawsze tak jest - i to jest największy problem SR a nie brak sezonowości), to mnie wystarczy taki sposób działania jaki jest i wiedza o tym, że SR działa. Warunki pogodowe sam wezmę pod uwagę, pod kątem kategoryzacji dróg.

Połączone: Grudzień 21, 2010, 23:39:10
...co Wam daje używanie AM na dobrze znanych sobie trasach ???
Oprócz tego co pisali przedpiścy (ETA, fotoradary i takie tam), mnie przydało się kilka razy, gdy trzeba było zaliczyć niespodziewany objazd na skutek zdarzenia drogowego.
Nie musiałem włączać navi, łapać fixa, wklepywać celu podróży.
Poza tym jeżdżę z AM na codzień do pracy, bo fotopstryczków za dużo we wsi ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2010, 23:39:10 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #471 dnia: Grudzień 22, 2010, 00:06:10 »
I jeszcze jedno...co Wam daje używanie AM na dobrze znanych sobie trasach ???
Mam kilka dobrych (moim zdaniem) odpowiedzi:
1- o wiele łatwiejsza podróż. Słuchasz sobie muzyczki, pilnujesz tylko najbliższego otoczenia swojego autka, a resztę załatwie Marzenka (za x metrów w lewo, prawo, prosto)
2- odpowiednio skonfigurowane opcje ostrzegania, np o przejazdach kolejowych, pozwalają uniknąć oszołomstwa w postaci rozpoczęcia wyprzedzania np. 400 m przed przejazdem tylko po to, by za chwilę gwałtownie hamować wyprzedzonemu pojazdowi przed maską :wink:
3- podglądając przebieg trasy, można uniknąć rozpoczęcia wyprzedzania przed skrętami - szczególnie przydatne w nocy
Dobrze znane trasy, zazwyczaj są znane tylko z pozoru - szczególnie te dłuższe. Kto pamięta wszystkie niuanse (łuki, ostre skręty, przejazdy kolejowe itp.)
Odpowiednie przygotowanie konfiguracji AM, może nie tylko nam ułatwić podróż, ale uczynić ją o wiele bezpieczniejszą tak dla nas, jak i innych użytkowników dróg.
Pozdrawiam

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #472 dnia: Grudzień 22, 2010, 00:14:17 »
SR kompletnie nie uwzglednia zimowych warunkow (moze bedzie to robil za rok, ...)
Nie będzie. On nie jest od tego.
Czemu tak uwazasz?
Bo taki jest cel i zasada działania SR, co potwierdził support Aquratu onedaj (jest gdzieś wątek o tym).

Widocznie cos przeoczylem, ale biorac pod uwage, ze caly system wciaz dziala tak sobie, to "definicje" moga sie jeszcze kilkukrotnie zmienic.

Tak jak dzieki SR mamy rozne trasy w roznych godzinach w ciagu dnia, tak samo widze to tak, ze o roznych porach roku czy np o powtarzajacych sie swietach (1 listopad, 24-26 grudzien itd), takie dane beda tworzone rowniez z uwzglednianiem danych sprzed roku.
To nie byłoby wcale złe, ale na chwilę obecną to tak nie działa i z założenia nia ma działać. SR nie obsługuje sezonowości.

Mimo wszystko nie nazywalbym tego sezonowoscia, a rozwijaniem sie systemu. Skoro SR rozdziela rozne godziny w ciagu dnia i przyporzadkowuje do nich odpowiednia przepustowosc drog, skoro rozroznia dni tygodnia i w weekendy te dane sa inne, to nie widze przeszkod zeby pojsc poziom wyzej i rozrozniac rowniez miesiace. Chodzi o to, ze projektujac taki system nie mozna o czyms "zapomniec", bo staje sie on bezwartosciowy.

Oczywiscie nie da sie zalozyc, ze w tym i tym dniu bedzie snieg,
Tu sprawę powinien załatwić LD.

W idealnych warunkach owszem, w praktyce... to nierealne nawet za 100 lat. Na drogach krajowych ok, ale drogi boczne sa mniej monitorowane, mniej jezdzi tam ludzi, nie bedzie zatem zrodel zeby stwierdzic, ze ten i ten odcinek jest nieprzejezdny. Tutaj LD sie nie sprawdzi, a SR majac dane z "lata" bedzie wprowadzac zamieszanie.

Nie wymagajmy od SR cudów - jeśli dane będą z sensem (a nie zawsze tak jest - i to jest największy problem SR a nie brak sezonowości), to mnie wystarczy taki sposób działania jaki jest i wiedza o tym, że SR działa. Warunki pogodowe sam wezmę pod uwagę, pod kątem kategoryzacji dróg.

Wlasnie o to chodzi, zeby dane w SR mialy sens, musza rowniez uwzgledniac podobne warunki. Czyli jakie predkosci mialy miejsce rok - a w przyszlosci - dwa, trzy czy cztery lata temu. To nie sezonowosc, a rzetelnie zebrane dane ;)

Moim zdaniem skoro AM wprowadzila SR i LD, to musi rozwiazac problem "zimy". Chyba, ze w instrukcji wprost napisze: "podczas opadow sniegu prosze nie uzywac SR". Dla mnie jednym z rozwiazan (niekoniecznie najlepszym), to odpowiednie dane SR, nie te zebrane z "lata". Lub... majac informacje ktore drogi nie sa odsniezane i podczas opadow sniegu/ utrzymujacego sie sniegu, LD bedzie takie drogi w ogole wylaczal z uzytecznosci...

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AutoMapa 6.6.2
« Odpowiedź #473 dnia: Grudzień 22, 2010, 21:29:55 »
A jakiej się trasy używa w zimie?

Zimowej  :P
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5