... estymację prędkości poruszania się po danym odcinku w danym czasie, pochodzącą z jakichś tam wyliczeń, nie z komunikatów "na żywo".
Nie kumam tego ale napiszę tak.
Speeds.a zawiera informacje o średnich prędkościach na danych odcinkach drogi (mozno spokojnie tutaj zakwalifikować np. cykliczne korki) w zalezności od pory dnia, dnia tygodnia i chyba nawet dnia roku (nie pamiętam).
Są to dane rzeczywiste (nie z jakichs tam wyliczeń), historyczne - jednym słowem statystyka drogowa.
Te dane służą do dwóch rzeczy:
- wyznaczania routingu (trasa szybka, optymalna, bezpieczna, łatwa)
- wyliczania czasu podróży (ETA)
Trasa "Szybka" jest najbardziej wrażliwa na te dane a trasy "Łatwa" i "Bezpieczna" najmniej.
Skutki?
Jako, że pora dnia ma znaczenie może się okazać, że przy (np godzinnym) postoju na trasie, program po włączeniu zaproponuje ponowne przeliczenie trasy i jeśli użytkownik się zgodzi to trasa zostranie wytyczona na nowo.
Nie oznacza to, że to będzie inna trasa ale może tak się wydarzyć.
Przy trasie Szybkiej program może chcieć omijać miejsca, gdzie wg danych cyklicznie pojawiają się korki lub spowolnienia ruchu i wybierać trasy gdzie wg danych prędkość przelotowa jest wyższa - nie patrząc specjalnie na kategorię drogi.
Zdarza się, że przy trasie Szybkiej program proponuje jazdę drogami niższej kategorii. Czasem ma to uzasadnienie a czasem nie. Jedni uważają to za wadę a inni nie.
Dlatego powstała trasa "Bezpieczna" (o "Łatwej" nie piszę, bo nie warto uzywać).
Ten typ trasy preferuje jazdę drogami głównymi, czyli jest dla tych co mają alergię na "żółte" drogi wojewódzkie
Ona również korzysta ze statystycznych danych o ruchu drogowym (z pliku speeds.a) ale tutaj musi być już duża różnica w czasie przejazdu, żeby routing poprowadził drogami niższej kategorii.
Nie wiem czy komuś trasa "bezpieczna" proponowała jakieś dziwne objazdy - nie słyszałem (mam na myśli osoby bez dostępu do LiveDrive).
Usunięcie pliku speeds.a spowoduje, że prędkości na odcinkach dróg będzie program brał niejako z tabelki.
Dla każdej kategorii drogi - daną prędkość.
Trasy będą tak samo wytyczane - bez względu na porę dnia i nocy czy dzień tygodnia.
Dla jednych to zaleta a dla innych wada (np. dla mnie wada).
Przy tym samym dłuższym postoju i tak program zapyta o przeliczenie trasy ale teoretycznie po jej ponownym wytyczeniu powinna ona wyglądać tak samo (zawsze te same dane o prędkościach, niezaleznie od pory dnia i nocy - bo z "tabelki").
No i największy minus usunięcia pliku - kosmiczne ETA. Ponoć szacowanie czasu dojazdu jest tak oderwane od rzeczywistości, że nawet nie ma o czym mówić.
Myślę, że może warto "potestować" na klientach trasę bezpieczną?
Może napisaliby Ci co jej uzywają, bo ja na Windowsie nie zdążyłem się nią "nacieszyć" a w androidowej AM tego typu trasy nie ma.