PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: Dolek w Lipiec 07, 2010, 20:40:54
-
Za kilka dni wyjeżdżam na urlop.
Pożyczyłem od szwagra Garmina, ale jednak chyba już jestem skażony AM i po kilku dniach prób muszę stwierdzić że ciężko mi się przestawić :mrgreen:
Przedwczoraj pożyczyłem od kolegi palmtopa z AM6.5 EU.
Dwa dni jeżdżę na wersji EU i mam problem.
Zauważyłem że jeżeli wyznaczę trasę długą, ok. 1500 km (Warszawa-Trogir CRO), i celowo jadę w przeciwną stronę, to AM dwa-trzy, może cztery razy potrafi przeliczyć trasę, ale za kolejnym razem dochodzi przeliczanie do 90 lub 98% i zawiesza program i całe urządzenie :S
Jeżeli wyznaczę trasę o połowę krótszą, np. do Budapesztu (~700 km) to nie ma żadnego problemu, wyznacza i aktualizuje dość szybko trasy. Potrafi to robić wiele razy bez zawieszeń.
I pytanie.
Czy to wina słabego urządzenia przy tak długich trasach (Mio P550, Procesor Samsung 2443-400 Mhz, RAM 65MB) ??
Czy po prostu TTTM w przypadku tej wersji AM ??
-
Po prostu brakuje pamięci do ciągłego przeliczania tak długiej trasy.
-
Po prostu brakuje pamięci do ciągłego przeliczania tak długiej trasy.
Czyli pozostaje dzielenie trasy na pół ?? :(
Ile powinno mieć urządzenie pamięci RAM, aby poradziło sobie z trasami ~1500 km ??
-
Proponuję byś uważał z liczeniem długich tras do i w Chorwacji. Rok temu miałem problemy właśnie w tym kraju z AutoMapą (oczywiście jej poprzednią wersją) i bywało, że musiałem dzielić na krótsze odcinki, bo zdarzało się, że dłuższych nie był w stanie przeliczyć wypadając na błędzie. Był też numer, że po postoju na parkingu autostradowym AutoMapa pokazywała po przeliczeniu czas dojazdu np. na 6 godzin, a w trakcie przejeżdżania pierwszego kilometra aktualizowała go np. do 8 godzin w śmieszny sposób, bo cyferki czasu dotarcia do celu zmieniały się jak przy szybko przewijanym liczniku, bez jakiegokolwiek sygnalizowania przeliczenia. Takie coś miałem tylko dla Chorwacji, więc związane było z mapą tego kraju. Mam nadzieję, że nowa mapa Navteq i AutoMapa mają to poprawione.
Było też tak, że w Trogirze wyliczył mi trasę przez uliczki, gdzie mały fiat by ledwo skręcił i kącie nachylenia ze 20 stopni na tym zakręcie - oczywiście obok była normalna szosa. Więc niektóre drogi przenieśli po prostu z mapy - ale za to donawigowało mnie poprawnie drogą gruntową pod samą plaże (nie mogłem więc wyłączyć dróg gruntowych).
Uważaj też, jeśli jedziesz przez Słowenię - są pułapki z winietami - najtańsza (półroczna!) była rok temu za ponad 30 Euro, a drogi bezpłatne w AutoMapie nie zgadzały się z rzeczywistością na mojej trasie.
Co do utraty wolnej RAM przy przeliczaniu tras jest osobny wątek. Zgłosiłem też to do serwisu dla wersji 6.5.0. Nie wiem, czy 6.5.0d to poprawia.
-
Proponuję byś uważał z liczeniem długich tras do i w Chorwacji. Rok temu miałem problemy właśnie w tym kraju z AutoMapą (oczywiście jej poprzednią wersją) i bywało, że musiałem dzielić na krótsze odcinki, bo zdarzało się, że dłuższych nie był w stanie przeliczyć wypadając na błędzie. Był też numer, że po postoju na parkingu autostradowym AutoMapa pokazywała po przeliczeniu czas dojazdu np. na 6 godzin, a w trakcie przejeżdżania pierwszego kilometra aktualizowała go np. do 8 godzin w śmieszny sposób, bo cyferki czasu dotarcia do celu zmieniały się jak przy szybko przewijanym liczniku, bez jakiegokolwiek sygnalizowania przeliczenia. Takie coś miałem tylko dla Chorwacji, więc związane było z mapą tego kraju. Mam nadzieję, że nowa mapa Navteq i AutoMapa mają to poprawione.
Było też tak, że w nadmorskim kurorcie wyliczył mi trasę przez uliczki, gdzie mały fiat by ledwo skręcił i kącie nachylenia ze 20 stopni na tym zakręcie - oczywiście obok była normalna szosa. Więc niektóre drogi przenieśli po prostu z mapy - ale za to donawigowało mnie poprawnie drogą gruntową pod samą plaże (nie mogłem więc wyłączyć dróg gruntowych).
Uważaj też, jeśli jedziesz przez Słowenię - są pułapki z winietami - najtańsza (półroczna!) była rok temu za ponad 30 Euro, a drogi bezpłatne w AutoMapie nie zgadzały się z rzeczywistością na mojej trasie.
Co do utraty wolnej RAM przy przeliczaniu tras jest osobny wątek. Zgłosiłem też to do serwisu dla wersji 6.5.0. Nie wiem, czy 6.5.0d to poprawia.
Dzięki za uwagi dotyczące Chorwacji. Czyli trzeba jednak się zmusić i pojechać na Garminie :S
Będę jechał przez Słowację i Węgry, mam zamiar wszędzie wykupić winiety i nie będę cudował z objazdami.
Czyli ten problem z przeliczaniem dotyczy tylko wersji 6.5(a) ?? I tak nie mogę jej zaktualizować, bo mam pożyczoną od kolegi który poleciał sobie na wakacje. Nie znam jego numeru licencji, zresztą zabronił mi nawet zmieniać domyślnych skórek :O
-
"Czyli ten problem z przeliczaniem dotyczy tylko wersji 6.5(a) ??"
Na pewno bardziej niż poprzednich - szczególnie dla PDA z 64MB RAM. Co do 6.2 to nie miałem jej w Chorwacji.
-
Wysnuwanie jakichkolwiek wniosków na podstawie zachowania się AM w jakimś konkretnym miejscu i to w wersji sprzed roku jest całkowicie nieuprawnione. Jak pamięci brakuje, to brakuje.
Rok temu byłem w Chorwacji i nie miałem żadnych problemów z AM. Co nie znaczy, że ktoś inny, w innym miejcu ich nie miał.
Żadnych wniosków proponuję nie wyciągać, tylko śmiało jechać z AM.
-
Żadnych wniosków proponuję nie wyciągać, tylko śmiało jechać z AM.
No chciałbym i pewnie tak zrobię B)
Ale tak jak napisałem powyżej, dzisiaj wyznaczyłem trasę do Trogiru, dokładnie na wyspę Ciovo. Wyjechałem z Wawy w przeciwnym kierunku - na Płońsk, i dalej w kierunku Gdańska. Fakt że trasa zupełnie w przeciwnym kierunku, ale po 3-4 przeliczeniach był zwis :S I to do tego stopnia że tylko reset urządzenia pomagał.
To mnie skłoniło do zapytania tutaj na forum, czy to problem AM czy starego urządzenia.
-
Czyli trzeba jednak się zmusić i pojechać na Garminie :S
Lepiej weź obie, problem braku pamięci przy długich trasach Garminowi też nie jest obcy (http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=2384).
-
od wersji beta AM 6.5 jak i w wersji oficjalnej jadac A4 od wezła Krzyzowa do Legnicy czy Katów Wrocławskich (nie pamietam juz gdyz nie zwracam na to uwagi :() caly czas szuka i przelicza trase non-stop. w przeciwna strone nie ma problemu.
-
Lepiej weź obie, problem braku pamięci przy długich trasach Garminowi też nie jest obcy (http://www.garniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=2384).
Wcale to nie jest taki głupi pomysł ;) Jak by kolega pochwalił się modelem tego Garmina jeszcze.
Byle nie wpadać w przesadę: 25 GPSów (http://technabob.com/blog/2010/07/04/crossroads-gps-art-installation/)
-
Wysnuwanie jakichkolwiek wniosków na podstawie zachowania się AM w jakimś konkretnym miejscu i to w wersji sprzed roku jest całkowicie nieuprawnione. Jak pamięci brakuje, to brakuje.
Rok temu byłem w Chorwacji i nie miałem żadnych problemów z AM. Co nie znaczy, że ktoś inny, w innym miejcu ich nie miał.
Żadnych wniosków proponuję nie wyciągać, tylko śmiało jechać z AM.
No nie przesadzaj. Problem opisany przez dolka zgłosiłem wcześniej do supportu - jest szczególnie dotkliwy dla PDA z 64 MB RAM i wystepuje także w Polsce, więc go ostrzegam. Wiadomość, ze u Ciebie działa jest cenna, ale mu nie pomoże - szczególnie na kilka dni przed wyjazdem.
-
No nie przesadzaj. Problem opisany przez dolka zgłosiłem wcześniej do supportu - jest szczególnie dotkliwy dla PDA z 64 MB RAM i wystepuje także w Polsce, więc go ostrzegam. Wiadomość, ze u Ciebie działa jest cenna, ale mu nie pomoże - szczególnie na kilka dni przed wyjazdem.
To co działo się w zeszłym roku z AM w Chorwacji, dotyczyło jeśli pamiętam problemu w okolicach przesmyku przez Bośnię i Hercegowinę, gdzie nawigacja nie mogła znaleźć połączenia z południową częścią Chorwacji, jeżeli promy były niedostępne. To był bug i nie sądzę, żeby funkcjonował w obecnych mapach.
Mój GoClever też ma 64MB RAMu i problemów nie odnotowałem.
-
Promy też były. Po powrocie zgłosiłem 3 błędy mapy Chorwacji do Navteq z innych okolic - wszystkie przyjęli i poprawili - więc fajnie, że Ty miałeś "bezbłędne okolice". Ja miałem problemy z planowaniem tras "na sucho" bez GPS - po kilkunastu wariantach AutoMapa odmawiała posłuszeństwa. Ten problem występuje w 6.5.0 - zgłoszony do supportu. No i ten już opisany, że przy przeliczeniach trasy w trakcie nawigacji ilość wolnej RAM maleje, co może skończyć się zawieszeniem. Mapy z Navteq są zlepkiem różnych reprezentacji i dlatego opisałem kłopoty w Chorwacji, bo nigdzie indziej ich nie miałem.
Generalnie zależy gdzie się jeździ: 6.5.0c bezproblemowo prowadzi mnie przez wsie i mniejsze miasta w Polsce, ale lubi się zwiesić po wjeździe w okolice bliżej centrum Warszawy.
-
Jak by kolega pochwalił się modelem tego Garmina jeszcze.
Chyba model 265 czy jakoś tak.
Połączone: [time]Lipiec 08, 2010, 17:22:55[/time]
No nie przesadzaj. Problem opisany przez dolka zgłosiłem wcześniej do supportu - jest szczególnie dotkliwy dla PDA z 64 MB RAM
Nawet bym kupił coś nowego, ale po pierwsze myślałem o Navroadzie 560 a on też ma chyba 64MB Ramu :O Więc będzie zapewnie to samo.
Po drugie po chwili dopiero dotarło do mnie że przecież to pożyczona wersja EU, przypisana do urządzenia i nie przeniosę jej na inne urządzenie.
Połączone: Lipiec 08, 2010, 17:24:16
To co działo się w zeszłym roku z AM w Chorwacji, dotyczyło jeśli pamiętam problemu w okolicach przesmyku przez Bośnię i Hercegowinę, gdzie nawigacja nie mogła znaleźć połączenia z południową częścią Chorwacji, jeżeli promy były niedostępne. To był bug i nie sądzę, żeby funkcjonował w obecnych mapach.
Raczej nie. Trasę Trogir - Dubrownik wyznacza bez problemu. A mam domyślenie wyłączone korzystanie z promów.
-
Raczej nie. Trasę Trogir - Dubrownik wyznacza bez problemu. A mam domyślenie wyłączone korzystanie z promów.
Pisałem o problemach z zeszłoroczną AM, o których wspominał wsz. Nie sądzę, żeby problem pozostawał do dzisiaj.
Problem, o którym Ty piszesz, może być związany z brakiem pamięci przy przeliczaniu bardzo długiej trasy.
-
Chyba model 265 czy jakoś tak.
Nie powinno być żadnych problemów.
-
Nie powinno być żadnych problemów.
Problemów nie, mapy z tego co się pobawiłem są pewnie na podobnym poziomie co AM.
Tylko jakoś ciężko mi się przestawić po 4 latach używania AM. Jednak przyzwyczajania do Menu i posługiwania się pozostają.
-
Jesli tam masz CNE, to to jest ta sama mapa :)
-
...
Raczej nie. Trasę Trogir - Dubrownik wyznacza bez problemu. A mam domyślenie wyłączone korzystanie z promów.
Promy tam nie są po drodze. Szkoda, że nie możesz zrobić upgrade do 6.5.0d, bo:
1. W drodze do Dubrovnika nowa mapa 1006 ma zaznaczoną nową drogę zjazdową z końca autostrady A1 do Ploce z pominęciem Rawcy (oszczędzisz chyba ok. pół godziny, a stracisz jazdę krętą górską drogą z widokami). Tego zjazdu nie ma jeszcze w Google Maps więc oglądaj u Navteq.
2. Jest wreszcie skończony odcinek Autostrady na Słowacji w okolicy Powazskiej Bystricy (zarabia się przynajmniej pół godziny i znowu Google jest nieaktualny) - więc za Żyliną jesteś już praktycznie w europejskim systemie autostrad - Czesi muszą jeszcze popracować w naszym kierunku.
3. 6.5.0d zachowuje się znacznie lepiej przy przeliczaniu trasy - w PL tam, gdzie mi się notorycznie zawieszała się na braku pamięci dla 6.5.0a działa dobrze dla 6.5.0d (exec taki jak 6.5.0c).
Mogę Ci tylko poradzić robienie Soft Resetu przed nawigacją, by mieć max. wolnej pamięci dla AutoMapy. Po próbnych ustaleniach wariantów trasy skasuj ją. Zrestartuj AutoMapę i wyznacz ostateczną wersję trasy do nawigacji. Możesz też spróbować zamknąć AutoMapę po wyznaczeniu finalnej trasy i ponownie ją wystartować. Chyba ma wtedy więcej RAM, ale nie wiem czy go nie zajmie niedługo po powrocie do nawigacji.
Dodane później:
Zobacz jescze jak masz ustawioną zajętość pamięci na dane mapy i POI. Ja mam 8.5MB i 2MB. To jest minimum,które mi działało dobrze dla 6.2. Dla 6.5.0 nie próbowałem mniej. Jak masz ustawione więcej, to AutoMapa ma mniej RAMu na przeliczanie trasy i "inne zabawy".
-
Szkoda, że nie możesz zrobić upgrade do 6.5.0d, bo........
...
...
Mogę Ci tylko poradzić robienie Soft Resetu przed nawigacją, by mieć max. wolnej pamięci dla AutoMapy.
No będę kombinował chyba :grin:
Na ten moment to SR muszę robić co kilka minut. Ale może w miarę zbliżania się do celu i skracania się trasy taka potrzeba będzie coraz rzadsza.
-
Przyłącze się do tych wypowiedzi, potwierdzę że AM od wersji 6.5 do 6.5c bo takową teraz mam zainstalowaną ma bardzo duże zapotrzebowanie na pamięć RAM. Mam Eten Glofiish M810 i po zainstalowaniu 6.5 wylicznie trasy długości 200 km było problemem, wylicznie rzędu 1000 km niemożliwe zwiecha urządzenia, RAMu miałem przed modyfikacjami i odinstalowywanie po kolei progrmów około 27 MB RAM.Dopiero jak sie pojawiło 33 MB RAM to zaczął program pracować w miarę poprawnie i wyliczać trasę. Zgłosiłem fakt do AM ale odpowiedz była rzenująca.
" Polecamy instalacje wersji 6.5c - być może to rozwiąże problem.
Zdarzaja sie problemy z zarządzaniem pamiecia, być może pojawia sie jakieś poprawki w najbliższym czasie. Trudno to na razie jednoznacznie stwierdzić.
Jeśli urządzenia nie ma na stronie, nie możemy niczego zagwarantować. Na urządzeniach z wyższej polki tez zdarzaja sie problemy."Urządzenie mojego nie ma ale są urządzenia o niższych parametrach to jak na nich ma chodzić AM
Stwierdzam ,że jest gorzej co wydanie AM i zaczynam się poważnie zastanawiać nad płaceniem dalej subskrypcji i czy nie przenieść się na TT lub Igo .W niedługim czasie urządzenia z WM zabraknie pamięci na obsługę AM.
-
AM 6.5.0d ma niestety również potworne zapotrzebowanie na pamięć. Powiesiła mi się na Trasie Skierniewice - Kraków. Po dojechaniu wczoraj wieczorem do Krakowa chciałem ominąć korek przed Kleparzem od strony 29Listopada. Skręciłem z wiaduktu w Warszawską potem Szlak i dalej bocznymi uliczkami wyjechałem na Aleje. Zrobiłem kółeczko może 2km i to już wystarczyło żeby AM powiesiła się na wysokości Kleparza. Poprzednia wersja 6.5.0a wieszała się namiętnie na trasie Kraków - Warszawa po próbie ominięcia korka w Raszynie. Prowadziła ładnie przez Michałowice do Al. Jerozolimskich a potem 1 km po przejechaniu skrzyżowania Alei z Łopuszańską padała.
Navroad 560
-
Witam, jak Navroad 560 z 64 MB RAM i procesorem 468 nie daje sobie rady z AM 6.5 to ja już mi opadają ręce, potwierdza się to co już wcześniej pisałem i zgłaszałem do AM że wiele urządzeń w niedlugim czasie nie da rady obsłużyć AM, pojawia się coraz więcej postów i urządzeń nie mogących poradzić sobie z AM
-
Pleciesz, zarówno mój Lark, jak i GoClever z procesorami 400MHz i 64MB RAMu śmigają pięknie z AM.
-
Poprzednia wersja 6.5.0a wieszała się namiętnie na trasie Kraków - Warszawa po próbie ominięcia korka w Raszynie. Prowadziła ładnie przez Michałowice do Al. Jerozolimskich a potem 1 km po przejechaniu skrzyżowania Alei z Łopuszańską padała.
A tego to ja nie potwierdzam. Często tamtędy jeżdżę i nie przypominam sobie aby kiedykolwiek padła mi tam AM.
-
Dzisiaj po południu znowu pojadę Kraków - Warszawa. Trasa optymalna spod domu pod dom. Duże prawdopodobieństwo, że Raszyn znowu zmusi mnie do zjechania z trasy ustalonej i zobaczymy co zrobi AM.
Wersja 6.5.0d instalowana na sformatowanej karcie.
-
Pleciesz, zarówno mój Lark, jak i GoClever z procesorami 400MHz i 64MB RAMu śmigają pięknie z AM.
Nie plecie. Po prostu Navroad 560 tak ma.
Ostatnio testowałem AM 6.5.0 na NR 560 BF i Lark Freebird 35.0.
Na Larku chodzi dużo szybciej i stabilniej mimo, że to sprzęt teoretycznie gorszy i AM odpuściła sobie wsparcie navi tego producenta.
A na początku tak się zachwyciłem Navroad'em :-|
-
Tego Navroada 560BF mam prawie rok. Jeszcze z AM 5.x.x
A te zawieszenia przy zmianie trasy (poza jedynie słuszną obraną przez AM) zaczęły się dopiero od wersji 6.5.0a. Nie instalowałem b i c przeszedłem we czwartek na d.
Dzisiaj przeinstalowałem całość (d) na sformatowanej karcie i zobaczymy co wytnie w powyżej opisanym miejscu bo w piątek w Krakowie zaskoczyła mnie ewidentnie.
-
Pleciesz, zarówno mój Lark, jak i GoClever z procesorami 400MHz i 64MB RAMu śmigają pięknie z AM.
Nieładnie kolego. Po pierwsze część postów dotyczą PDA a nie nawigacji, która oprócz nawigacji nie robi nic innego (może poza przeglądarką filmów i może MP3). Po drugie: chyba nawigacje mają przeważnie Windows CE 5.0, a PDA najczęściej Windows 6.x (na co masz osobne exeki). Poza tym są różne wyświetlacze: obsługa 320 x 240 zajmuje 1/4 pamięci w stosunku do 640X480. W PDA działa najczęsciej równolegle także GSM/3G.
Może spróbujcie całkowicie wyłączyć traffic (także zaszyty w mapach). Poprzednie wersje go nie miały zaimplementowanego w taki sposób jak 6.5.0. Zauważylem, że u mnie problemy pojawiają sięgłównie po dojechaniu do dużych miast lub zaraz po wyruszeniu z ich centrów.
-
No i stało się.
Dojechałem do W-wy i wszystko byłoby super gdybym 1 km od domu nie zechciał pokombinować i zrobić rundki ok 2 km w przeciwnym kierunku. Mapa nawrzeszczała na mnie, zaczęła przeliczać trasę i wywaliła się dając komunikat o braku pamięci AutoMapy. Podając lokalizację SDMMC\AutoMapa EU\Maps\Polska.
Mam max pamięci (12,5 MB) ustawione na mapy i nie wiem jak mam ten pasztet zjeść???
Poprzednie wersje przed 6.5 tego nie miały
-
Pleciesz, zarówno mój Lark, jak i GoClever z procesorami 400MHz i 64MB RAMu śmigają pięknie z AM.
Nieładnie kolego. Po pierwsze część postów dotyczą PDA a nie nawigacji, która oprócz nawigacji nie robi nic innego (może poza przeglądarką filmów i może MP3). Po drugie: chyba nawigacje mają przeważnie Windows CE 5.0, a PDA najczęściej Windows 6.x (na co masz osobne exeki). Poza tym są różne wyświetlacze: obsługa 320 x 240 zajmuje 1/4 pamięci w stosunku do 640X480. W PDA działa najczęsciej równolegle także GSM/3G.
Co to znaczy "nieładnie kolego". Odnosiłem się do farmazonów o niewystarczającej pamięci 64MB dla AM i jestem pewien, że 64MB pamięci urządzenia wystarczy do poprawnej pracy AM. I tylko tego dotyczył mój post.
A to, że niektóre urządzenia nie współpracują poprawnie z AM, to zupełnie inny problem. Część urządzeń ma tak spi... gospodarkę pamięcią, że np. Mio P560 ma jeszcze dużo pamięci RAM dostępnej (kilkakrotnie więcej, niż potrzeba!), a już żadnego programu się nie zainstaluje, bo rzekomo brakuje pamięci.
Z drugiej strony, wiele lat używałem PDA do nawigacji i doskonale wiem, jak można zablokować możliwość sprawnego działania WM5, czy 6, poprzez zainstalowanie nadmiernej liczby programów. Dlatego właśnie przeszedłem na urządzenia z Windows CE i od tego czasu nie mam problemów z AM. Ale wina złego działania PDA z AM, była po mojej stronie, bo zachłanność posiadania wszystkich "potrzebnych" programów przeważała nad zdrowym rozsądkiem. Teraz PDA służy do tego do czego ma służyć, a sprzęt do nawigacji, służy do nawigacji, a nie do wszystkiego.
-
Ale na Mio mam zainstalowane tylko AM, TC, programik do ikonek na pulpicie Today - chyba cLaunch czy jakoś tak.
Nic więcej - urządzenie tylko do navi, nawet polskiej nakładki nie mam.
Obecnie przy uruchomionej AM i zrzuconej do paska mam 20,56mb wolnej pamięci. Więc mało chyba nie jest.
Z mapą PL nie mam żadnych problemów.
-
Obecnie przy uruchomionej AM i zrzuconej do paska mam 20,56mb wolnej pamięci. Więc mało chyba nie jest.
Następnym razem uruchom AM, wyznacz trasę, jak Ci złapie fixa zrzuć ją do paska, rozpocznij jazdę i teraz podglądaj co się dzieje z pamięcią. Żeby było realniej, to zjedź z wyznaczonej trasy, zmuszając program do jej przeliczenia. Nie sugeruję nawet, by program w tym czasie wysyłał dane Traffic, by nie przechodzić w skrajność.
Miłych wrażeń :wink:
Z mapą PL nie mam żadnych problemów.
Z mapą nikt nie ma problemów. Tylko pragnę zauważyć, że to nie jest "Atlas samochodowy", tylko program nawigacyjny, który powinien nam umożliwić wyznaczenie trasy (w tym specyficznej, wg. własnych upodobań) z wykorzystaniem zawartych w programie ustawień i następnie po niej prowadzić. :proud:
Dla jasności, żeby nie było, że tylko narzekam.
Na moim sprzęcie, mimo 64 Mb RAM-u, przy wyłączonym Trafficu program ani razu mi się nie wyłożył na trasie. Problemem jest tylko to, że nie każdą trasę chciał wyznaczyć, o czym już pisałem.
-
Co to znaczy "nieładnie kolego". Odnosiłem się do farmazonów o niewystarczającej pamięci 64MB dla AM i jestem pewien, że 64MB pamięci urządzenia wystarczy do poprawnej pracy AM. I tylko tego dotyczył mój post.
A to, że niektóre urządzenia nie współpracują poprawnie z AM, to zupełnie inny problem. Część urządzeń ma tak spi... gospodarkę pamięcią, że np. Mio P560 ma jeszcze dużo pamięci RAM dostępnej (kilkakrotnie więcej, niż potrzeba!), a już żadnego programu się nie zainstaluje, bo rzekomo brakuje pamięci.
Z drugiej strony, wiele lat używałem PDA do nawigacji i doskonale wiem, jak można zablokować możliwość sprawnego działania WM5, czy 6, poprzez zainstalowanie nadmiernej liczby programów. Dlatego właśnie przeszedłem na urządzenia z Windows CE i od tego czasu nie mam problemów z AM. Ale wina złego działania PDA z AM, była po mojej stronie, bo zachłanność posiadania wszystkich "potrzebnych" programów przeważała nad zdrowym rozsądkiem. Teraz PDA służy do tego do czego ma służyć, a sprzęt do nawigacji, służy do nawigacji, a nie do wszystkiego.
To znaczy że wszyscy którzy mają problemy z zawieszaniem AutoMapy to, według Ciebie, idioci. Proponuję nie wcinaj się w wątki na ten temat, bo nikomu Twoje posty tego rodzaju nie pomogą. Mam PDA z fabrycznym ROMem, który daje mi ok. 28MB wolngo RAMu po SR bez programów dodatkowych i wszystkie poprzednie wersje AM przed 6.5.0 działały bez takich niespodzianek. 6.5.0 potrafi się zawiesić nawet po wyłaczeniu wszystkich funkcji dodatkowych PDA. Aqurat deklaruje, że ma być: "Urządzenie zgodne z jedną z poniższych specyfikacji:
PocketPC 2003, PocketPC 2003 SE, Windows CE 4.2, Windows Mobile 5/6, Windows CE .NET 5.0, Windows XP, Windows Vista" bez żadnych dodatkowych wymagań co do pamięci. Więc ma to działać. A morały do czego ma służyć PDA sobie odpuść - to jest indywidualna sprawa każdego użytkownika. Aqurat sam ciągnie śmieciową platformę WM bez żadnej alternatywy, więc musi się męczyć.
-
Jeżeli ktoś uważa, że do działania AM potrzebny jest tylko system operacyjny według wymienionych specyfikacji, bez ograniczeń co do wolnej pamięci dla programu, to niestety ale jest idiotą.
-
Inwektywy pominę, bo sam sobie wystawiasz świadectwo. Więc jaka jest minimalna wartość wolnej pamięci aby działała AutoMapa. Proszę o listę od wersji od 4.x i źródło informacji. Jeśli producent tego nie podaje, to znaczy że nie ma dolnych organiczeń - i jest to jego sprawa, że tak robi i musi przyjmować zgłoszenia serwisowe. Jako pierwszą kupiłem jakąś wersję 4.x, która działała i nikt mnie nie powiadomił, że dla nastepnych wersji wymagania systemowe się zmieniły.
-
Inwektywy nie były skierowane konkretnie do Ciebie, a pod adresem wszystkich, którzy mają zawalone swoje PDA różnymi gadżetami i dziwią się, że coś im nie działa. W szczególności instalacja wszelkich nakładek "spolszczających" powoduje problemy i duże straty pamięci.
Wiedz również, że 28MB wolnej pamięci to naprawdę minimum konieczne do sprawnego działania AM. Instalacja jakichkolwiek dodatkowych programów w tym przypadku, będzie powodowała problemy.
-
http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=48279 (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=48279)
Wg info producenta minimum to 15MB, optymalnie 25MB. Pytanie, czy Aqurat aktualizuje wymagania dla nowych wersji :mysli:
-
Piszę o bezproblemowej współpracy. To, że w pewnych warunkach pójdzie na 15MB, nie znaczy, że przy rekalkulacji długiej trasy się nie wyłoży. Trzeba też mieć na uwadze, że pamięć stopniowo ulega zapchaniu przez różne śmieci, stąd po zawieszeniu, po soft resecie, jakiś czas działa prawidłowo, aż do kolejnego zapchania pamięci i zawieszenia.
Faktem jest, że wersja 6.5.0d ma pod tym względem nieco wyższe wymagania i pewnie w nastepnej wersji zostaną one nieco ograniczone. Działo się tak już wielokrotnie i pod względem optymalizacji użycia pamięci AM (na szczęście!) ma jeszcze wiele do zrobienia :ok:
-
http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=48279 (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=48279)
Wg info producenta minimum to 15MB, optymalnie 25MB. Pytanie, czy Aqurat aktualizuje wymagania dla nowych wersji :mysli:
Dzięki za link. Te 15MB może być podstawą roszczeń wobec Aqurat. Ale tyle rzeczywiście miał mój PDA przy oryginalnej konfiguracji "z pudełka" po krótkiej pracy z kilkoma aplikacjami, które są zawarte w oryginalnym ROMie. Po SR sukcesem było ok. 22MB wolnego RAMu (najciekawsze jest to, że na liście Aquratu są urządzenia tego samego producenta tyle że prostrze od mojego, które mają tak samo - chyba na nich nie testują, albo tylko na drogach leśnych, gdzie nie ma problemów z wieloma kombinacjami i trafficem). Po rezygnacji z wideorozmów od razu przybyło mi ok. 5MB RAM, a przejście na wersję angielską dodało jeszcze kilkaset kB - to już zrobiłem 2 lata temu. Teraz po SR mam ok. 28MB wolne, a przy 25MB robię SR. Od Aquratu oczekuję wersji, która będzie działać na takiej 28-25MB wolnego RAMu. I tak przekracza to zakres, który deklarują. Mogą sobie zmieniać wymagania sprzętowo programowe, ale musi to być jasno opisane. Inaczej, sprzedając mi licencję na AutoMapę, zawarli ze mną umowę na te minimum 15MB wolnej RAM, chociaż baza wiedzy nie jest miejscem na takie informacje. Musi to być podane w "Wymaganiach sprzętowych". AutoMapa może też nie mieć pełnej funkcjonalności (np. Traffic) dla słabszego sprzętu - ale znowu - musi to być jawnie i wyraźnie podane. Zawieszanie się z powodu braku pamięci w trakcie nawigacji godzi w podstawową funkcjonalność tego programu. Wszelkie inne ograniczenia np. w długości kalkulacji trasy, ilości gwarantowanych przeliczeń w trakcie nawigacji też muszą być jawnie podane.Jeśli ich nie ma, to znaczy, że AM poradzi sobie zawsze mając te 15MB RAM do dyspozycji.
-
Wobec tego co napisane zostało powyżej w kilku wypowiedziach ja nie powinienem mieć żadnych problemów z AM.
Urządzenie tylko AM i WinCom więc nie obciążone. Pamięć urządzenia 64MB.
A od wersji 6.5.0a i d - wywala się przy rekalkulacji "dłuższej", ok 300 km trasy, podaje niewystarczającą pamięć Mapy. Poprzednie wersje AM tego nie robiły.
Pisałem już o tym w bieżącym wątku.
I co mam zrobić z tym fantem???
-
@akubit, nie mylisz instalacji z uruchamianiem? Zainstalować możesz dużo, byleby nie było uruchomione w trakcie nawigacji i nie zajmowało pamięci.
-
Nawet jeśli jest instalowane na kartę to nieraz zajmuje część pamięci wrzucając jakieś biblioteki
do katalogu Windows, kopiując niektóre pliki do ProgramFiles etc.
To wszystko zmniejsza dostępną pamięć już po instalacji, nawet bez uruchamiania.
-
Są 3 rodzaje pamięci:
1. RAM - tu nic nie wejdzie bez uprzedniego uruchomienia - może być automatyczne bez wiedzy niezaawansowanego użytkownika Windows Mobile
2. Pamięć wewnętrzna na programy - najprościej to chyba opisać jako "wewnętrzna karta microSD" - to można bez problemu zapchać czymkolwiek przy opcji instalacji na pamięć wewnętrzną lub trzymaniu tam danych.
3. Pamięć na karcie pamięci - najczęściej microSD.
2 i 3 odpowiadają mniej więcej "dyskom" w MS Windows na PC tylko bez symboli literowych.
AutoMapie z reguły brakuje wolnego RAMu lub rzadziej miejsca na mapy na karcie microSD co dużo łatwiej wykryć.
Osobliwością WM jest istotne zmniejszanie się dostępnej pamięci RAM w miarę uruchamiania kolejnych programów. Po ich zakończeniu zwykle dostępne jest mniej RAM niż przed uruchomieniem chociaż sama aplikacja może być dobrze napisana. Tutaj "puchną" pewne sterowniki WM w miarę żądania od nich pewnych usług dotąd nie użytych od czasu ostatniego SR. Pewnie opis jest "przybliżony" ale postanowiłem sobie nie zostawać specem od kolejnego systemu operacyjnego (zresztą najbardziej byle jakiego ze wszystkich z jakimi się zetknąłem). Ale użytkowanie WM niestety wymusza pewne minimum.
-
Jak podał @wsz do ramu nic samo nie wejdzie. Problemem może być złe zarządzanie ramem i nie usuwanie zbędnych bibliotek. Ale pretensje do Bila i ewentualnie producenta urządzenia, że taki system przewidział.
To co w Windows, Program Files nie ma nic wspólnego z ramem. Nawet rozmiar pliku aplikacji jest różny od obrazu programu w ramie. To zupełnie inne kategorie.
Jak wspomniał @wsz mogą być programy działające w tle i tych należy unikać. Nie tylko ze względu na nawigację.
-
Miałbyś rację gdyby chodziło 'dużego windowsa', w mobilnym już tak wesoło nie jest.
Przynajmniej jeśli chodzi o 2003SE, bo z nim mam do czynienia na codzień.
tu pamięć RAM jest współdzielona przez pamięć 'Stroage' i 'Program' (nazwijmy go 'RAM właściwy')
Cokolwiek wrzucisz do katalogów Windows, Program Files, My Documents, Documents & Settings
czy bezpośrednio do głównego katalogu, wrzucasz to do pamięci Storage, a im więcej masz
w Storage, tym mniej pozostaje na RAM.
Jeśli niedowierzasz, zrób proste doświadczenie: znajdź duży plik z folderu Maps z AM na karcie
(np. rozmiaru 'naście' MB) i skopiuj go do dowolnego z wymienionych przeze mnie katalogów,
a potem zobacz ile RAMu Ci ubyło.
Niejednokrotnie w ten sposób 'regulowałem' ilość dostępnego RAMu podczas betatestów AM.
-
No człowiek się uczy całe życie. to co opisałem powyżej dotyczy WM 6.x. U mnie instalacja programu nie zmniejsza ilości dostępnej RAM. Dla W2003SE jak widać jest inaczej. Może zależy to także od konstrukcji urządzenia. Tak czy inaczej ja czekam na następny system operacyjny na takie "małe urządzenia" jak PDA i do czasu wyłonienia się lidera chciałbym/muszę używać AutoMapy na tym co mam.
Dlatego przydałoby się by w postach o problemach/radach każdy zaznaczał czego używa, bo WM są różne jak widać.
Dla pewności i testu wrzuciłem 10MB plik mp4 do katalogu "Program Files" w pamięci wbudowanej i nie wpłynęlo to w żaden sposób na dostepny RAM. WM 6.0 zaraportowało tylko zmniejszenie dostępnej pamięci wewnętrznej "Storage" o te 10MB.
-
A w całości masz 128 czy 64MB? Może 10 MB to było za mało?
(na moim sprzęcie jeśli pozostanie ponad 6MB wolnego Stroage to pamięci Program nie 'podbiera')
Możesz spróbować kilka plików? Sam jestem ciekaw jak to działa na nowszych WM.
-
W 100 % potwierdzam to, co napisał nM.
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-eu6-5-przeliczanie-dluzszych-tras/msg1333129/#msg1333129 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-eu6-5-przeliczanie-dluzszych-tras/msg1333129/#msg1333129)
Na moim sprzęcie WM6 Wszystkie transferowane pliki domyślnie trafiały do RAM, a nie na Flash, czy SD. To samo dotyczy nagranych notatek głosowych, czy plików wysłanych przez BT, oraz załączników poczty.
Jeżeli ktoś sobie nie poustawiał tych elementów właściwie, to rzeczywiście z RAM może mieć problemy.
Takich przykładów jest na pęczki. :shock:
Kolejna sprawa. Ktoś napisał, że program zainstalowany, a nie uruchomiony, nie obciąża RAM-u. To niech sobie zainstaluje GarminMobileXT i sprawdzi, gdzie ten program tworzy folder Garmin (a trochę on zawiera). Niech sobie posłucha muzyki z wykorzystaniem Media Playera, po czym go wyłączy - w pamięci dalej figuruje jako uruchomiony.
Edit. Poprawiłem błędny wps trafiają, na trafiały, gdyż niektórzy nie zrozumieli, że tworząc wypowiedź, poprawiając, wycinając i kopiując, nie dostrzegłem błędnego wyrazu, który pozostał - jakże istotnego dla całości.
-
W takim razie jego (WM) największą i jedyną wadą jest, że w ogóle powstał. Toż dos miał sensowniejsze założenia.
-
Ja nie narzekam. Poustawiałem sobie co trzeba i prawdę mówiąc, przy AM 6.2, mogłem sobie nawet posłuchać w tle muzyczki. Fajnie to działa, bo jak są komunikaty głosowe z AM, to muzyczka jest chwilowo przyciszana.
Natomiast jeżeli się podstawowych rzeczy nie poustawia, napcha programów tylko po to, bo kiedyś mogą się ew. przydać, to niestety, tych 64 RAM może zabraknąć.
To tak jak z tym sloganem - "Rozpakuj i jedź". Nie wychodzi na zdrowie tym, którzy wzięli to dosłownie. :wink:
-
Na moim sprzęcie WM6 Wszystkie transferowane pliki domyślnie trafiają do RAM, a nie na Flash, czy SD. To samo dotyczy nagranych notatek głosowych, czy plików wysłanych przez BT, oraz załączników poczty.
Nawet mi do głowy nie przyszło, że ludzie użytkujący Windows Mobile 5 i powyżej, nie mają pojęcia o tak podstawowych problemach związanych z eksploatacją tegoż :O No to już teraz rozumiem te wszystkie problemy z pamięcią w AM na WM>5.
Tym bardziej polecam więc rozwiązania na Windows CE, bo one nawet dla ludzi nie zorientowanych w temacie będą stabilne.
-
Akubit.
Jako inteligentna istota, powinieneś zrozumieć, że popełniłem literówkę - powinno być "trafiały" - tak był domyślnie ustawiony WM6. Dla jasności dodam, że wszystkie wcześniej wymienione elementy ustawione mam od początku właściwie. Dlatego też, chciałem na te elementy wyczulić innych.
Dlatego pozwolę sobie poprawić ten element w mojej wypowiedzi, chociaż sądzę, że inni zrozumieli, co chciałem przekazać potomnym. Mam też nadzieję, że przeedytujesz swojego posta.
Nigdy bym nie przypuszczał, że czyjąś "literówkę", można tak nikczemnie wykorzystać.
Nie mam oczywiście nikogo konkretnego na myśli :wink:
-
Sorry Bilunia, ale Twoja reakcja jest IMHO wyrazem jakichś problemów emocjonalnych. To, że zacytowałem Ciebie, nie ma nic wspólnego z jakąś literówką, tylko było wyrazem tego, że najlepiej zdiagnozowałeś problem. Sposób, w jaki odczytałeś mój post świadczy o problemach. Poważnie.
-
A w całości masz 128 czy 64MB? Może 10 MB to było za mało?
(na moim sprzęcie jeśli pozostanie ponad 6MB wolnego Stroage to pamięci Program nie 'podbiera')
Możesz spróbować kilka plików? Sam jestem ciekaw jak to działa na nowszych WM.
Oficjalna specyfikacja PDA: Eten Glofiish X800 głosi co następuje:
Pamięć 256MB Flash ROM, 64MB SDRAM
Z WM 6.0 "Settings"-->"Memory" mogę wyczytać:
1) przed skopiowaniem dodatkowych plików do \Program Files:
Storage: Total 159,45MB, In use 94,97MB, Free 64,49MB
Program: Total 49,22MB, In use: 25,99MB, Free: 23,23 MB
Jest jeszcze oddzielna zakładka "Storage Card" dla SDMMC ale tym się nie bawimy w tej chwili.
2) po skopiowaniu plików E.all.c i GB.all.c (razem 48,7MB) do \Program Files:
Storage: Total 159,45MB, In use 143,71MB, Free 15,74MB
Program: Total 49,22MB, In use: 26,14MB, Free: 23,08 MB (bo pracował "Total Commander")
Po usunięciu ich z \Program Files:
Storage: Total 159,45MB, In use 94,97MB, Free 64,49MB
Dla ciekawości: po użyciu "Oxios close Apps" po tych operacjach:
Program: Total 49,22MB, In use: 25,66MB, Free: 23,56MB
Po Soft Resecie i "Oxios Close Apps" Free byłoby minimum ponad 27 MB
Morał dla Windows Mobile 6.0 Professional (jak to dumnie nazwał MS):
1. Brakujący RAM 64MB-49,22=14,78 zajęły u mnie "chodzący" firmware + WM.
2. Wygląda na to, że programy instalują się we Flash ROMie obok ukrytych: bootloadera, "obrazu firmware wraz z WM6.0", ... - swoją drogą ciekawe (na co dzień przywykłem do sprzętu gdzie we Flash ROMie jest tylko podstawowy firmware plus diagnostyka), ale uprzedzałem, że nie chcę się uczyć "bebechów" kolejnego systemu operacyjnego.
Morał ogólny: wygląda na to, że Windowsy na sprzęt mobilny różnią się mocno między sobą. Więc proponuję abyśmy raczej wspierali się wzajemnie ze zrozumieniem, a nie kłócili (a już na pewno nie o to która z wersji tej wiekopomnej rodziny jest lepsza).
-
Mio P550 + InterWrite Pro (nakładka z polskim językiem)
Pliki - razem: 479,05 MB
używane: 21,79 MB
wolne: 457,25 MB
Programy - razem: 54,10 MB
używane: 16,50 MB
wolne: 37,60 MB
Przy kopiowaniu czegokolwiek do pamięci PDA zmienia się tylko wartość "Pliki".
-
Mio P550 + InterWrite Pro (nakładka z polskim językiem)
Przy kopiowaniu czegokolwiek do pamięci PDA zmienia się tylko wartość "Pliki".
Jak wysyłasz coś do PDA przez BT, nagrasz notatkę głosową, lub ActiveSync coś Ci uaktualni, to gdzie Ci to domyślnie zapisuje ?
Pytam dlatego, bo w Asusie A639 domyślnie te rzeczy zapisuje nie na wbudowanym Flash ( 1 Gb), nie na SDHC (4 Gb), tylko właśnie w pamięci urządzenia uszczuplając dostępny RAM.
Przecież system mamy ten sam, tylko inne urządzenia :shock:
-
uszczuplając dostępny RAM.
RAM :shock:
-
Pytam dlatego, bo w Asusie A639 domyślnie te rzeczy zapisuje nie na wbudowanym Flash ( 1 Gb), nie na SDHC (4 Gb), tylko właśnie w pamięci urządzenia uszczuplając dostępny RAM.
Ten wbudowany flash podzielony jest na dwie części: pliki - odpowiednik hdd w komputerze i programy - odpowiednik RAM w komputerze.
-
Ten wbudowany flash podzielony jest na dwie części: pliki - odpowiednik hdd w komputerze i programy - odpowiednik RAM w komputerze.
To kumam (od tej chwili :wink:).
U mnie zrobili podział na pamięć:
- Flash
- System
I domyślnie ustawili transfer (o którym pisałem wcześniej) do tej drugiej. Jak ktoś nie zauważy, nie zmieni tych ustawień i sobie np. przez BT wyśle do urządzonka jednorazowo kilkanaście fotek, to może się to skończyć koniecznością HR, bo może już nie wstać.
-
I domyślnie ustawili transfer (o którym pisałem wcześniej) do tej drugiej. Jak ktoś nie zauważy, nie zmieni tych ustawień i sobie np. przez BT wyśle do urządzonka jednorazowo kilkanaście fotek, to może się to skończyć koniecznością HR, bo może już nie wstać.
Przed momentem sprawdziłem. Przesłałem zdjęcie z telefonu do PDA, poszło do folderu Moje Dokumenty, czyli w pamięć nazwaną u mnie "Pliki", odpowiednik komputerowego HDD.
-
U mnie podział jest jeszcze inny.
Flash instrukcyjnie powinien mieć 1 Gb. Realnie wyświetla pamięć całkowitą 834,73
Dalej jest podział na:
Pamięć Główna
Przechow. danych Program
Razem 53,06 53,85 /
Używ 11,25 24,26 / 31,43 (z wł AM)
Wolne 41,95 29,59 / 22,42 (z wł AM)
Wynika z tego, że uruchomiona AM (6.2) i zminimalizowana, zajmuje tylko 7,17 Mb pamięci. Z włączonym GPS bez fix'a.
Transfer plików przez BT domyślnie był kierowany do pamięci głównej (do folderu My Documents) i to właśnie do pamięci "Program", czyli tej, z której korzysta pracująca AM (przed chwilą sprawdziłem).
Jerzu
Dzięki za naukę dot. pamięci Flash :wink:.
-
... Transfer plików przez BT domyślnie był kierowany do pamięci głównej (do folderu My Documents) i to właśnie do pamięci "Program", czyli tej, z której korzysta pracująca AM (przed chwilą sprawdziłem). ...
Jedno drugiemu trochę zaprzecza.
Folder My Documents znajduje się w Pamięci Głównej a nie w RAM (pamięci "Program").
Ja rozumiem, że fizycznie to może być "jedna kość". Jednak system chyba je dość sprawnie powinien izolować.
-
Temat jest o przeliczaniu długich tras w AM 6.5 EU więc nawiążę do niego.
Jakiś czas temu zaplanowałem trasę do Nicei - ok. 1600 km.
Jeszcze na terenie kraju AM wysypywała się parokrotnie, nawet po resetach.
Zapobiegawczo usunąłem trasę i podzieliłem na kilka mniejszych odcinków, dzięki czemu dojechałem normalnie do celu.
Urządzenie Asus P550/520 MHz/64 MB RAM.
Po zainstalowaniu swoich programów mam wolnego RAM-u 30 MB.
Po uruchomieniu AM bez trasy wolnego RAM-u jest 23 MB.
Po uruchomieniu AM z trasą do 500 km wolnego RAM-u jest 13 MB.
Po uruchomieniu AM z trasą 1500 km - wolnego RAM-u jest 3 MB.
Przy wyznaczonej trasie do 500 km po dłuższej jeździe wolnego RAM-u pozostaje zawsze ok. 7-8 MB i AM nie wysypuje się.
Przy wyznaczonej trasie 1500 km wolnego RAM-u pozostaje ok. 1-1,4 MB po czym AM wysypuje się po paru kilometrach.
Każdy reset wydłuża czas do następnej wysypki AM.
Z innych niespodzianek AM.
Niedawno wyznaczyłem trasę do ciepłowni Żerań przez most Grota-Roweckiego - ok. 330 km.
Spodziewając się utrudnień na trasie a szczególnie w Warszawie, włączyłem wyświetlanie i ostrzeganie o tych utrudnieniach.
Po wjechaniu z alei Krakowskiej na Łopuszańską włączyłem obracanie mapy w kierunku jazdy.
Wtedy po "paru" metrach AM zaczęła się zacinać i ekran "zamroził" się.
Korzystając z postoju w korku zresetowałem urządzenie, wyłączyłem obracanie mapy i bez zbędnego stresu dojechałem do celu.
Na AM 6.5 zauważyłem jeszcze jedno kuriozum.
Z ciekawości wyznaczyłem trasę szybką z Opola do Dobrodzienia.
Trasa prosta jak drut na odcinku m. Ozimkiem a Myśliną i powinna biec przez Grodziec - nie ma tam żadnych utrudnień drogowych.
AM wybrała jednak trasę na Zawadzkie i skręt w szutrową drogę na Mnichus by następnie "wylądować" na głównej drodze za Grodźcem.
Pdobnie AM zachowuje się przy wyznaczaniu szybkich tras na innych obszarach - często AM prowadzi szybką trasę drogami ("żółtymi"), które nie mają nic wspólnego z szybkością.
Tych niespodzianek nie było w wersjach 6.2 i wcześniejszych.
-
Tak prowadzi.
-
Pytanie do pukera: jak masz ustawioną pamięc na dane mapy i na POI?
-
...jak masz ustawioną pamięc na dane mapy i na POI?
Na max:
- pamięć na dane mapy - 12,5 MB,
- pamięć na punkty użytkownika - 8 MB.
-
To nieco przesadziłeś (albo AutoMapa domyślnie) jak na RAM 64MB.
Ustaw Pamięć mapy na 8,5MB pamięć POI na 2MB. To jest minimum, które eksperymentalnie dobrałem dla wersji AM 6.2. Masz więcej RAM po SoftResecie więc możesz próbować delikatnie to podnieść, ale najpierw proponuję spróbować z tymi nastawami co podałem.
-
A spróbowałeś zmniejszać?
IMO POI śmiało przynajmniej o połowę, chyba że używasz dużych ilości POI spoza miplo.
Niewykluczone że lekkie zmiejszenie rezerwacji pamięci na dane mapy (np. do 10MB)
też pomoże na większe trasy nie spowalniając jednocześnie działania AM.
-
Patrząc na Wasze informacje o zajętości pamięci przez AM, sam sprawdziłem jak to sie ma:
Sprzęt HTC-HD2, AutoMapa 6.5d
Wolnego RAM'u: 184 MB
Po uruchomieniu AM: 168MB (czyli zabrało 16MB)
Po wyznaczeniu trasy 1500km: 130MB (czyli dodatkowo zabrało 38MB)
Razem AM z długa trasą zabrała 54 MB !!!
Hmmmm, nie dziwię się, że w dłuższych trasach niektórym się AM wysypuje.
Co ciekawe, po skasowaniu trasy - pamięci nie przybywa, ale po wyznaczeniu nowej trasy,
nie zabiera więcej niż zabrało podczas pierwszego wyznaczenia trasy...
-
"Co ciekawe, po skasowaniu trasy - pamięci nie przybywa, ale po wyznaczeniu nowej trasy,
nie zabiera więcej niż zabrało podczas pierwszego wyznaczenia trasy..."
Niestety czasami zabiera więcej (zgłoszone do supportu). Jak masz ustawione pamięć mapy i pamięć POI?
-
Pamięć na mapy miałem 30MB, teraz zmieniłem na 60MB, na POI - 8MB.
Po wyznaczeniu trasy 1600 km zabrało 50MB oprócz 15MB na AM.
Po wyłączeniu i włączeniu AM z ta trasą 1600 km i odpaleniu demo nic nie zabrało więcej niz 15MB na AM !!!!!
Wygląda na to, że przeliczanie trasy zabiera masę pamięci, która nie jest zwalniana.
-
AM zapisuje przebieg wyznaczonej trasy i przy wyłaczeniu/padzie i potem włączeniu nie pobiera już pamięci na jej wyznaczanie (analiza różnych wariantów), ale pewnie będzie Ci ją stopniowo zabierać w trakcie nawigacji.
-
...Ustaw Pamięć mapy na 8,5MB pamięć POI na 2MB. To jest minimum, które eksperymentalnie dobrałem dla wersji AM 6.2...
...POI śmiało przynajmniej o połowę, chyba że używasz dużych ilości POI spoza miplo...
Zmniejszenie/zwiększenie pamięci na mapę raczej niewiele pomaga/szkodzi.
Zmniejszenie pamięci na POI, zwłaszcza jak dołoży się jeszcze swoje na podróż do EU, może powiesić AM.
Rozsądnym minimum byłoby jednak 4 MB.
Z dalszych opinii wynika, że raczej celowym byłoby zresetowanie urządzenia po wyznaczeniu trasy - przybywa sporo pamięci (w moim pda ok 10 MB).
Jednak pozostaje to, że przy dłuższej trasie może jej ubywać i nastąpi wysypka AM.
W następnej podróży "przećwiczę" jeszcze raz temat.
Niemniej dziękuję kolegom za zainteresowanie.
-
Z innych niespodzianek AM.
Niedawno wyznaczyłem trasę do ciepłowni Żerań przez most Grota-Roweckiego - ok. 330 km.
Spodziewając się utrudnień na trasie a szczególnie w Warszawie, włączyłem wyświetlanie i ostrzeganie o tych utrudnieniach.
Przypadkiem nie masz włączonego Miplo Traffica np dla korków?
-
A spróbowałeś zmniejszać?
IMO POI śmiało przynajmniej o połowę, chyba że używasz dużych ilości POI spoza miplo.
Niewykluczone że lekkie zmiejszenie rezerwacji pamięci na dane mapy (np. do 10MB)
też pomoże na większe trasy nie spowalniając jednocześnie działania AM.
Zmniejszenie ??
Kurcze, zawsze wydawało mi się że im więcej tym lepiej. W Mio mam ustawione te suwaki na maksa w prawo - mapy chyba na 18mb a poi na 8mb.
Czyli może w tych ustawieniach mam ukryty problem.
:O
-
Przypadkiem nie masz włączonego Miplo Traffica np dla korków?
Z Traffica nie korzystałem.
-
Pytam, czy korzystasz z Miplo Traffica, bo może o tym nawet nie wiesz. Jeżeli masz na Miplo zaznaczone blokady od wszystkich korków, remontów i zakazów wjazdu, nie mówiącjuż o ruchu wahadłowym, to nic dziwnego, że AM nie działa w ogóle.
-
...
Zmniejszenie ??
Kurcze, zawsze wydawało mi się że im więcej tym lepiej. W Mio mam ustawione te suwaki na maksa w prawo - mapy chyba na 18mb a poi na 8mb.
Czyli może w tych ustawieniach mam ukryty problem.
:O
AutoMapa i ew. inne programy potrzebuje też miejsca dla siebie. Im więcej dasz na mapy i POI tym mniej zostawiasz RAMu na działanie execa AutoMapy i ew. innych programów (np. obsługi telefonu). Zmniejszając ilości pamięci na mape i POI (teoretycznie) zmniejszasz ilość RAMu, który sumarycznie zajmie AutoMapa. Jak go zajmie w całości (lub prawie w całości), to masz zwis.
Oczywiście są dolne granice dla mapy i POI, poniżej których AM już bardziej udaje niż działa (dla wersji 6.2 było to u mnie 8,5MB na mapę. Przy 8.0MB przeliczanie dłuższej trasy potrafiło trwać kilka razy dłużej, niż gdy było 0,5MB więcej).
-
Oczywiście są dolne granice dla mapy i POI, poniżej których AM już bardziej udaje niż działa (dla wersji 6.2 było to u mnie 8,5MB na mapę. Przy 8.0MB przeliczanie dłuższej trasy potrafiło trwać kilka razy dłużej, niż gdy było 0,5MB więcej).
Czyli mam urządzenie z 64mb ramu (Mio P550, WM5).
Po soft resecie mam wolne 39-41 mb.
Urządzenie tylko służy do navi. Oprócz AM wrzucony tylko programik do ustawiania ikonek na pulpicie i program robiący zrzuty ekranu. Nic więcej.
Obecnie mam na mapy przeznaczone 18mb a poi 8mb. Korzystam z poi z miplo + własna kategoria ok. 500 puktów, ale we wspólnym pliku z tymi miplowymi.
Jak ustawić ??
Mapy 10mb ??
POI 2mb ??
-
MZ tak powinno być w sam raz.