AM 6.8 już oficjalnie

  • 197 Odpowiedzi
  • 57966 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline stelma6

  • **
  • 131
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Omnia II (i8000) + S55
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #150 dnia: Kwiecień 04, 2011, 17:06:22 »
Przecież wiadomo, że samemu zawsze można poprawić szybkość. Ja podejrzewam, że ustalanie trasy jest liczone iteracyjnie i jeśli w kolejnych iteracjach szybkość trasy się znacząco nie zmniejsza to algorytm kończy działanie... Tak mógłby liczyć w nieskończoność trasę, a weź pod uwagę, że jak zjedziesz z trasy musi jeszcze przeliczać :)

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #151 dnia: Kwiecień 04, 2011, 17:53:50 »
Wg mnie trasa szybka powinna byc najszybsza a krotka najkrotsza. A z tym w AM roznie bywa , szczegolnie chodzi mi o trasę szybką.
stelma6 - nie przekonuje mnie twoja argumentacja.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #152 dnia: Kwiecień 04, 2011, 19:40:21 »
Oczywiscie, ze trasa szybka, powinna byc zawsze szybka, poza tym tutaj roznica tras nie polega na wyznaczaniu strasznych skomplikowanych polaczen (wykonaniu wielu wyliczen) zeby uzyskac trase szybsza, po prostu prowadzi droga krajowa - to chyba algorytm powinien zawsze uwzglednic.

Podobna sytuacje mialem na A4, gdy AM usilnie kazala mi robic objazdy, a na autostradzie nic sie nie dzialo. Gdy ignorowalem polecenia i jechalem prosto, to po przeliczeniu trasy, dojazd do celu skracal sie w porownaniu do trasy objazdowej, a przeciez powinno byc odwrotnie wg wyliczen AM. Fakt, faktem, ze w AM 6.8, nawigacja jeszcze nie kazala mi zjezdzac z autostrady. Ale jak tu poprawili (chyba), to zepsuli routing nocny (badz ustawienie szybkosci wyliczania trasy) o ktorym pisze w innym watku.

PS. Inna sprawa jest fakt, ze przejazd przez obwodnice Legnicy w szczycie, to korki na 3 sygnalizacjach swietlnych i jednym "malym" skrzyzowaniu o ruchu okreznym. Duze i ciezkie pojazdy powoli opuszczaja skrzyzowania co tylko poteguje efekt. W szczycie osobiscie omijalbym Legnice tak jak AM wyznaczyla. Poza szczytem juz nie. Widocznie SR sobie z tym nie radzi, gubiac sie nawet we wlasnym algorytmie.

*

Offline reneyvan

  • **
  • 108
  • Sprzęt: LG G 3 z Lollipop 5.0
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #153 dnia: Kwiecień 04, 2011, 21:15:13 »
No to kilka moich doświadczeń z AM 6.8.
Trasa z Torunia do Warszawy. Koniec na ul. Muranowskiej 2 (Hotel Ibis). Trasa optymalna, SR i LD wyłączone. Wyjazd około 16 - ej 3 kwietnia.
Przed podróżą ściągnąłem POI z Miplo, przy czym w Miplo mam zaznaczoną część odcinków nieprzejezdnych w tym zakaz ruchu i roboty drogowe.
Do wjazdu do stolicy zasadniczo ok oprócz małego zgrzytu w miejscowości Kikół, gdzie AM kazała mi zjechać z DK 10 w lewo, a potem z porem maniaka zawrócić.
Ponieważ podobny numer 2 tygodnie temu wycięła mi AM 6.6.2 (w Gójsku kazała skręcić na lewo i przeciągnęła mnie lasami, a następnie w Sierpcu wyprowadziła z powrotem na DK 10, natomiast w drodze powrotnej poprowadziła mnie krajówką) to zlekceważyłem navi i jechałem dalej 10 - tką.
Jak się okazało słusznie, bo żadnego korka, ani innych utrudnień nie było.     
W stolicy kwiatek. Przy wjeździe, na ulicy Kolejowej kazała skręcić na prawo i usiłowała poprowadzić drogą zamkniętą z uwagi na remont (była zapora i na niej znak zakazu ruchu).
Kiedy zawróciłem chciała mnie pokierować przez osiedle w tą samą stronę, ale pojechałem z powrotem na Kolejową, ustawiłem trasę krótką i tym razem dojechałem bez zgrzytów.   
Krótko mówić AM robi się totalnie nieprzewidywalna.
A fakt, że nie wie o zablokowaniu drogi w Warszawie to kompletna porażka.
Że w Psiej Wólce to rozumiem, ale w stolicy  :evil:
Nie wspomnę już o tym, że na Larku FreeBird 35.0 chodzi, jak łysy koń pod górkę, a obecnie nie chcę wyznaczyć trasy do Chełmna pod Toruniem.
Po obliczeniu 90 % wywala błąd, że żądano dostępu do obszaru poza mapą.
Nie wiem już o co chodzi.
Jutro powrót i ciekaw jestem, jaki numer wywinie mi tym razem.
A było wziąć Tomtoma.   
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2011, 21:17:34 wysłana przez reneyvan »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #154 dnia: Kwiecień 04, 2011, 21:31:07 »
Przed podróżą ściągnąłem POI z Miplo, przy czym w Miplo mam zaznaczoną część odcinków nieprzejezdnych w tym zakaz ruchu i roboty drogowe.

Czy masz na myśli to, że masz zaznaczone blokady na robotach drogowych? :O

*

Offline reneyvan

  • **
  • 108
  • Sprzęt: LG G 3 z Lollipop 5.0
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #155 dnia: Kwiecień 04, 2011, 21:47:18 »
Dokładnie mama zaznaczone te opcje:

Roboty drogowe
Ruch wahadłowy
Zablokowany odcinek
Zwężenie
Pozostałe.

Gorzej, że nie mogę wyznaczyć żadnej trasy, bo ciągle błąd dostępu do danych poza mapą.
A podróż jutro.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #156 dnia: Kwiecień 04, 2011, 21:49:54 »
/ciach/
Trasa optymalna, SR i LD wyłączone. Wyjazd około 16 - ej 3 kwietnia.
/ciach/   
W stolicy kwiatek. Przy wjeździe, na ulicy Kolejowej kazała skręcić na prawo i usiłowała poprowadzić drogą zamkniętą z uwagi na remont (była zapora i na niej znak zakazu ruchu).
/ciach/
Krótko mówić AM robi się totalnie nieprzewidywalna.
A fakt, że nie wie o zablokowaniu drogi w Warszawie to kompletna porażka.
Że w Psiej Wólce to rozumiem, ale w stolicy  :evil:
/ciach/

co ja się denerwuję :)

Jak chciałeś korzystać z blokad, skoro na początku zaznaczyłeś, że SR masz wyłączony?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2011, 22:27:45 wysłana przez jachraniak »

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #157 dnia: Kwiecień 04, 2011, 21:53:54 »
Z wymieninych kategorii ja uzywam tylko zablokowany odcinek.
Cala reszta to niezly hardcore.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #158 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:08:59 »
Dać małpie brzytwę... to kupi TomToma  :grin:

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #159 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:38:00 »
Dokładnie mama zaznaczone te opcje:

Roboty drogowe
Ruch wahadłowy
Zablokowany odcinek
Zwężenie
Pozostałe.

Gorzej, że nie mogę wyznaczyć żadnej trasy, bo ciągle błąd dostępu do danych poza mapą.
A podróż jutro.

Formalnie tylko wyjasnie, ze zaznaczajac takie opcje, zablokowales sobie pewnie cala Polske  :P Kategorie roboty drogowe, ruch wahadlowy, zwezenie i pozostale przeciez fizycznie nie musza blokowac przejezdnosci danej drogi. Czasami moze byc tez tak, ze az tak strasznie nie utrudniaja zycia (ciezko stwierdzic czy objazd w ogole ma wtedy sens), a Ty z gory zablokowales sobie te odcinki. Nie majac dostepu do Miplo chyba najbezpieczniej bedzie wykasowac wszystkie blokady i tak wybrac sie w podroz.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #160 dnia: Kwiecień 04, 2011, 23:36:38 »
Dokładnie mama zaznaczone te opcje:

Roboty drogowe (suma 1251)
Ruch wahadłowy 204
Zablokowany odcinek 458
Zwężenie 263
Pozostałe 326

Gorzej, że nie mogę wyznaczyć żadnej trasy, bo ciągle błąd dostępu do danych poza mapą.
A podróż jutro.
Dla lepszego zobrazowania problemu dodałem do cytatu aktualne ilości POI (czyli tu blokad).

No cóż, oprócz 458 nieprzejezdnych odcinków poblokowałeś sobie dodatkowo
blisko 800 odcinków w całym kraju, które są przejezdne, tylko z trochę lub nieco
bardziej ograniczoną prędkością i dziwisz się że są roblemy z wyznaczaniem tras?
Wyłączasz SR i dziwisz się że AM nie wie o zablokowanych odcinkach w Warszawie?
A jak przypalisz sobie palec zapalniczką, to też się dziwisz że boli? :ohreally:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2011, 00:04:55 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Bilunia

Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #161 dnia: Kwiecień 05, 2011, 00:21:08 »
Nawiązując do powyższych wypowiedzi dot. kol. reneyvan
Dać małpie brzytwę... to ....
.. zrobi sobie krzywdę

*

Offline stefanekmac

  • **
  • 124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: keiser+navroad 460
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #162 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:44:34 »
W mojej mieścinie blokada była na bieżąco !
Aha i kościoły co mają po 60 lat też już są w POI.A był tylko 1 na 7  istniejących.Normalnie postęp..
sagem,nokia 3210,nokia 6320,nokia 6310,nokian70.mdaII,nokiae66.mda IIIkeiser.

Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #163 dnia: Kwiecień 05, 2011, 19:52:56 »
Cytuj
wersja 6.8 mapa 1102
Zmiany:

    * AutoMapa 6.8 jest już drugą tegoroczną aktualizacją map i programu.
Jak to jest że to jest druga aktualizacja map w tym roku skoro poprzednia mapa 1012 to wyszła przecież w zeszłym roku.
22 grudnia?? była już w becie 670

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #164 dnia: Kwiecień 05, 2011, 20:19:24 »
Beta to beta . Liczy się wersja oficjalna  B)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #165 dnia: Kwiecień 05, 2011, 20:46:48 »
No ale w zeszłym roku czekaliśmy na 6 aktualizacje map. I się doczekaliśmy wersji 670 beta z aktualizacja map. Czyż nie tak było?? Były wyliczane mapy. No to dlaczego była liczona beta??

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #166 dnia: Kwiecień 05, 2011, 23:26:29 »
Żebyś czuł się usatysfakcjonowany i o nic nie pytał. AQ wie lepiej.

*

Offline reneyvan

  • **
  • 108
  • Sprzęt: LG G 3 z Lollipop 5.0
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #167 dnia: Kwiecień 06, 2011, 00:02:53 »
Moich perypetii z AM 6.8 ciąg dalszy.
No więc po wcześniejszych doświadczeniach i kierując się radami innych forumowiczów włączyłem SR, a dodatkowo ściągnąłem najnowsze dane z Miplo oraz z AM Center.
Efekt jest taki, że AM przy wyjeździe z Hotelu Ibis w Warszawie (w kierunku na Toruń) pokierowała mnie zamkniętą drogą, co do której wytyczono objazdy.
Na szczęście z grubsza pamiętałem drogę do hotelu i jakoś się udało wyjechać na DK 10.
Kolejny numer wycięła ponownie w miejscowości Kikół (nie wiem może jest tam jakieś promieniowanie szkodliwe dla AM, kilka postów wyżej opisałem zachowanie AM w tej miejscowości).
Otóż przed samą miejscowością zacząłem pokonywać wzniesienie , które skręcało w prawo.
Mniej więcej w połowie wzniesienia AM zasygnalizowała konieczność przygotowania się do skręcenia w lewo.
Przy zjeździe ze stoku padła komenda skręć w lewo.
I tu jest clou problemu.
W lewo nie było możliwości skrętu, bo nie było zjazdu z DK, a co więcej pobocze było odgrodzone od pola blachą falistą, zaś kilkanaście metrów poniżej widziałem domy, ale żadnej drogi.
Dla uzupełnienia dodam, że kilkaset metrów, może kilometr w stronę Torunia widać było jezioro.
Znając wizje AM olałem komendę i pojechałem dalej.
AM się chwilkę namyśliła i kazała jechać 32 km prosto.
Na kanwie powyższego zdarzenia nasuwa mi się kilka refleksji.
Nie jestem informatykiem, ale na komputerach jako tako się znam.
Potrafię wymieniać  podzespoły w komputerze, formatować dysk twardy, instalować system operacyjny, flashować bios w napędach itp.
 AM używam od ponad 2 lat także zdążyłem się już poznać na jej masochistycznym interfejsie, kombinacjach z POI z Miplo ( to co w innych navi jest zautomatyzowane i bardzo proste), zwiechach i dziwnych komunikatach w najmniej oczekiwanych momentach.
Teraz jednak nie jest już śmiesznie, ale tragicznie.
Ja akurat znałem drogę, ale z reguły Ci co używają nawigacji to niekoniecznie znać muszą (wszak po to jest navi, aby doprowadzić do celu).
W miejscu gdzie AM wydała dziwną komendę nie było ograniczenia, a prawie wszyscy pędzili jak szaleni, zaś tirów mijałem dziesiątki, jak nie setki.
Dodatkowo, jak wspomniałem wyżej to było wzniesienie i zakręt.
Jeżeli jakiś inny kierowca posłuchałby AM to niechybnie mógłby skończyć z innym samochodem w bagażniku, albo gorzej.
Btw.
Dla zwolenników i fanów AM.
Może byście pokusili się o ocenę tego zdarzenia, a nie pisali na przykład, że navi źle ustawiona.
Niezależnie od tego, czy SR było włączone, czy nie  dane z Miplo aktualne, czy nie to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
Ja AM na razie odkładam na półkę. 

 
 

*

Bilunia

Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #168 dnia: Kwiecień 06, 2011, 02:29:51 »
Moich perypetii z AM 6.8 ciąg dalszy.
Ja bym podzielił Twoje perypetie na dwie, zdecydowanie oddzielne kwestie.
Pierwsza, do której odnosiły się wcześniejsze komentarze o małpie, brzytwie, krzywdzie ..., w której jednoznacznie udowodniłeś wszystkim, że nie potrafisz korzystać z dostępnych "dobrodziejstw" MIPLO. Dowody przedstawił Ci trochę wyżej nocnyMarek, więc nie ma potrzeby się nad tym rozwodzić.
Druga kwestia, to Twoje ostatnie, opisane doświadczenie. Jeżeli chcesz, by ktoś to na surowo ocenił, to może mały zrzucik, dokładna lokalizacja itp.
Natomiast chyba zgodzisz się z tezą, że tak jak nie ma idealnej kobiety, tak też nie ma idealnej mapy , czy programu nawigacyjnego. Kwestią do wyjaśnienia, jest tylko element, jak daleko to, co oceniamy, odbiega od naszych oczekiwań. Twoje stwierdzenie, że odkładasz AM na półkę, wydaje mi się przedwczesne i trochę na wyrost. To tak, jakbyś oddał bratu samochód, nie mając wizji, czym będziesz się przemieszczał. Proponuję najpierw znaleźć coś lepszego od AM, a dopiero później podejmować strategiczne decyzje. Błędy mapowe, czy programowe zdarzają się w każdej navi. Jedne programy mają ich więcej, drugie mniej. Z tym trzeba się liczyć.
Daleki też jestem od stwierdzeń, że gadżety, w które wyposażono AM, działają idealnie. Jednak dano Ci w tej materii, sporo możliwości wyboru, z czego chcesz korzystać, a z czego nie. Dano Ci też spore możliwości ustawień, w celu dostosowania programu do własnych preferencji. Dobrze, by Twój wybór był w pełni świadomy, podparty wiedzą, a nie taki jak przedstawiłeś w przypadku Twojego wykorzystania poi z MIPLO. Natomiast podsumowując - używanie navi, nie zwalnia nikogo od myślenia. Są jeszcze znaki poziome i pionowe, które powinny stanowić dla kierowcy informację nadrzędną.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 02:47:40 wysłana przez Bilunia »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #169 dnia: Kwiecień 06, 2011, 08:48:49 »
@ renyvanco
Przy pierwszym Twoim poście w tym temacie popuściły mi nerwy... Drugi raz się nie dam :)

Jesteś przykładem na to, jak dzięki możliwym ustawieniom popsuć AM i być niezadowolonym użytkownikiem. Nic w tym w sumie dziwnego  :) Problem zaczyna się jeśli chcesz przekonać do swoich racji innych jeszcze bardziej doświadczonych użytkowników .
Cytuj
AM używam od ponad 2 lat także zdążyłem się już poznać na jej masochistycznym interfejsie, kombinacjach z POI z Miplo ( to co w innych navi jest zautomatyzowane i bardzo proste), zwiechach i dziwnych komunikatach w najmniej oczekiwanych momentach.
Można by długo się nad tym rozwodzić wykazując błędy wynikające z niepoprawnej konfiguracji. Przy okazji należałoby dokonać analizy co autor tych ustawień miał na myśli...
Cytuj
Teraz jednak nie jest już śmiesznie, ale tragicznie.
Masz rację... Jest tragicznie jeśli nie wiesz co włączasz i jaki to będzie miało wpływ na trasy.

Zrobimy w drugą stronę czyli zmienimy ustawienia na dobre i pojedziesz jeszcze dziś do Ibisa żeby sprawdzić trasę.

1) na stronie http://www.miplo.pl/profile.php?a=traffic ustawisz tylko i wyłącznie poniższe kategorie

Cytuj
Odcinek nieprzejezdny
- Bezdroża
- Droga wewnętrzna
- Droga zablokowana - Klęska żywiołowa
- Droga zablokowana - Impreza masowa
- Nieistniejąca droga
- Zakaz ruchu
Roboty drogowe
- Zablokowany odcinek
Antyblokada

następnie zsynchronizujesz miplo.

Miplo załatwione. Teraz ściągniesz http://www.miplo.pl/profile.php?a=softamcenter AM'Center podłączysz maszynę do kompa (AM musi być wyłączona) i pobierzesz najnowsze dane SR. Gdy zobaczysz komunikat o tym, że synchronizacja jest zakończona możesz włączyć AM i sprawdzić datę prognoz (Menu > 2strona > AM'traffic > statystyki użycia AM'Traffic). Powinna być 2011-03-25

Jeśli wszystko gra to Menu > prowadź do > Historia > Ibis, Muranowska, Śródmieście.

Tak już na marginesie dodam, że na trasie szybkiej Toruń - Warszawa Ibis i z powrotem nie widzę żadnych dziwnych zjazdów itp  :ok:





*

Offline golob

  • 28
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #170 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:46:07 »
Mały Zonk.

A18 zjazd na DW297 Automapa informuje że do manewru 765m.

W rzeczywistości jest ok 230m.

Zgłaszam do supportu, jednak przestrzegam wszystkich - to niebezpieczne zachowanie programu w tym miejscu. 

To chyba nie jest wina miejsca, tylko zachowania dziwnego AM. Kilkukrotnie doświadczyłem tego w różnych miejscach wokół Łodzi.
Raz udało mi się dokładniej zaobserwować zachowanie AM:
Gdy do skrętu w prawo było 1,1 km (wg pilota AM), nagle AM zmieniła zdanie twierdząc, że do tego manewru jest jednak 1,5 km (zmiana rutingu nie wchodzi w grę, bo następna możliwość "w prawo" jest parę kilometrów dalej). Gdy do manewru wg pilota było jeszcze 815 metrów (bzdura, bo w rzeczywistości ok 150m), AM zauważyła swój błąd i nagle z 815m zrobiło się 135m.

W kolejnym miejscu nie zauważyła swej pomyłki już i w momencie, gdy powinienem skręcić w prawo na pilocie było 415 metrów do manewru i komunikat "za 400 metrów w prawo", po czym, gdy już przejechałem manewr, komunikat "zawróć w lewo".

Dzisiaj przejadę trasę raz jeszczę i sprawdzę, czy efekt ten jest powtarzalny w tych samych miejscach.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #171 dnia: Kwiecień 06, 2011, 11:14:14 »
Ja dwukrotnie (przy tym samym fotoradarze), po minięciu go usłyszałem komunikat (sam komunikat - obrazków nie było):
"Fotoradar stacjonarny 70 km/h - 100 mterów"
Przed tym POI komunikatów za to zabrakło. Kursor na ekranie AM był w miejscu prawidłowym (jakby ktos pytał).
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 11:30:21 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #172 dnia: Kwiecień 06, 2011, 11:26:56 »
Mały Zonk.

A18 zjazd na DW297 Automapa informuje że do manewru 765m.

W rzeczywistości jest ok 230m.

Zgłaszam do supportu, jednak przestrzegam wszystkich - to niebezpieczne zachowanie programu w tym miejscu. 

To chyba nie jest wina miejsca, tylko zachowania dziwnego AM. Kilkukrotnie doświadczyłem tego w różnych miejscach wokół Łodzi.
Raz udało mi się dokładniej zaobserwować zachowanie AM:
Gdy do skrętu w prawo było 1,1 km (wg pilota AM), nagle AM zmieniła zdanie twierdząc, że do tego manewru jest jednak 1,5 km (zmiana rutingu nie wchodzi w grę, bo następna możliwość "w prawo" jest parę kilometrów dalej). Gdy do manewru wg pilota było jeszcze 815 metrów (bzdura, bo w rzeczywistości ok 150m), AM zauważyła swój błąd i nagle z 815m zrobiło się 135m.

W kolejnym miejscu nie zauważyła swej pomyłki już i w momencie, gdy powinienem skręcić w prawo na pilocie było 415 metrów do manewru i komunikat "za 400 metrów w prawo", po czym, gdy już przejechałem manewr, komunikat "zawróć w lewo".

Dzisiaj przejadę trasę raz jeszczę i sprawdzę, czy efekt ten jest powtarzalny w tych samych miejscach.

Zrób screen ( w moim menu przypisz sobie przycisk raportuj błąd) i wyślij do supportu.
 

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #173 dnia: Kwiecień 06, 2011, 17:02:18 »
Ja dwukrotnie (przy tym samym fotoradarze), po minięciu go usłyszałem komunikat (sam komunikat - obrazków nie było):
"Fotoradar stacjonarny 70 km/h - 100 mterów"
Przed tym POI komunikatów za to zabrakło. Kursor na ekranie AM był w miejscu prawidłowym (jakby ktos pytał).

Do takich kwiatków to ja się już przyzwyczaiłem, nawet nie chce mi się o tym pisać.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #174 dnia: Kwiecień 06, 2011, 21:03:37 »
Ja nawet raz fotkę wyłapałem przy takim kwiatku. Oj co wtedy mięsa poleciało w samochodzie...

*

Offline ronald

  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P350
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #175 dnia: Kwiecień 06, 2011, 22:31:52 »
A ja dziś miałem po raz kolejny następujący przypadek: start Warszawa ul. Szeligowska, koniec Świecie, start 7:00 rano. Po wyznaczeniu trasy AM pokazuje czas przybycia 11:52 (trasam ma 250 km) !!!! Następnie każe skręcić w prawo w drogę krajową nr 2 i kierunek na Sochaczew (zamiast kierować na S8 i potem wylotówką na Gdańsk do DK10). Zignorowałem AM i pojechałem w kierunku ns S8. AM przeliczyła trasę tym razem zgodnie z moimi oczekiwaniami i czas dojazdu do celu wynosi teraz 11:02 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Am 6.8, SR włączone, LD wyłączone
Tego typu przypadków dla różych tras miałem już co najmniej kilka.
Po czymś takim mina kierowcy bezcenna, za wszystko inne zapłacisz MasterCard :evil: :evil: :evil:
Aquartowi gratulujemy genialnego algorytmu routingu, jest to ewenement na skalę światową :mrgreen:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #176 dnia: Kwiecień 07, 2011, 08:13:15 »
U mnie tego błędu nie robi :)

*

Offline golob

  • 28
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #177 dnia: Kwiecień 07, 2011, 16:35:09 »
Mały Zonk.

A18 zjazd na DW297 Automapa informuje że do manewru 765m.

W rzeczywistości jest ok 230m.

Zgłaszam do supportu, jednak przestrzegam wszystkich - to niebezpieczne zachowanie programu w tym miejscu. 

To chyba nie jest wina miejsca, tylko zachowania dziwnego AM. Kilkukrotnie doświadczyłem tego w różnych miejscach wokół Łodzi.
Raz udało mi się dokładniej zaobserwować zachowanie AM:
Gdy do skrętu w prawo było 1,1 km (wg pilota AM), nagle AM zmieniła zdanie twierdząc, że do tego manewru jest jednak 1,5 km (zmiana rutingu nie wchodzi w grę, bo następna możliwość "w prawo" jest parę kilometrów dalej). Gdy do manewru wg pilota było jeszcze 815 metrów (bzdura, bo w rzeczywistości ok 150m), AM zauważyła swój błąd i nagle z 815m zrobiło się 135m.

W kolejnym miejscu nie zauważyła swej pomyłki już i w momencie, gdy powinienem skręcić w prawo na pilocie było 415 metrów do manewru i komunikat "za 400 metrów w prawo", po czym, gdy już przejechałem manewr, komunikat "zawróć w lewo".

Dzisiaj przejadę trasę raz jeszczę i sprawdzę, czy efekt ten jest powtarzalny w tych samych miejscach.

Zrób screen ( w moim menu przypisz sobie przycisk raportuj błąd) i wyślij do supportu.
 
Niestety problem nie jest powtarzalny, więc raczej to nie wina map, a problem natury program-odczyt GPS.
Przejechałem ponownie tą samą trasę i tym razem żaden z w/w problemów nie wystąpił. Puściłem demo, problemu również nie było.
Jeszcze taka mała uwaga: Gdy wystąpiły problemy, mapa rysowała się poprawnie (odległość do manewru na mapie była ok), błędy dotyczyły jedynie odległości pokazywanej na pilocie i komunikatów głosowych.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2011, 16:38:37 wysłana przez golob »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 07, 2011, 18:04:31 »
Cytat: golob
Niestety problem nie jest powtarzalny, więc raczej to nie wina map, a problem natury program-odczyt GPS.
Też się ku temu skłaniam, podjąłem kilka prób symulacji tej sytuacji i nie udało mi się
sprowokować wystąpienia błędu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Bilunia

Odp: AM 6.8 już oficjalnie
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 07, 2011, 19:46:23 »
@ronald
Start - Warszawa Szeligowska. Wybrano z adres-Warszawa-Szeligowska - cała (bo konkretny adres nie był podany w założeniu)
Koniec - Świecie (punkt centrum z mapy)
Trasa szybka przy wyłączonym profilu i bez SR. Tak ma wyglądać dojazd do DK10  :O
W pozostałych wariantach (O, Ł, K) wyprowadza elegancko w kierunku na Sochaczew
Co jeszcze dziwi;
Kilka razy w ten sam w/w sposób ustalałem punkt start. Po powiększeniu mapy okazuje się, że raz automat go wstawił w połowie Szeligowskiej, a innym razem przy skrzyżowaniu z Połczyńską (jak na zrzucie)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2011, 20:04:11 wysłana przez Bilunia »