Witam.
Zebrało się trochę więc po kolei.
Pisząc o błędach miałem na myśli trzy sytuacje:
1) „Wystąpił nieoczekiwany błąd”. Takim komunikatem uraczyła mnie AM w wersji 6.5.0 kilka razy podczas jazdy. Na szczęście kilknięcie x rozwiązywało problem bo plansza z komunikatem znikała, a program nadal działał.
2) „Wystąpił błąd. Żądanie dostępu do danych poza mapą”. To wyskakiwało podczas próby wyznaczenia trasy w zamkniętym pomieszczeniu. Na otwartej przestrzeni i podczas jazdy (jeszcze) mi się nie zdarzyło.
3) Komunikat o zbyt małej ilości pamięci. Wyskoczył podczas jazdy, jak i próbie wyznaczenia trasy. Ten błąd jest groźny o tyle, że powoduje wyłączenie AM.
Bynajmniej u mnie pojawiał się o ile zwiększyłem (nawet w niewielkim stopniu) ilość pamięci przydzielanej przez navi AM w stosunku do ustawień domyślnych.
jachraniak. Ja umiem używać Miplosync i AM Center, ale dziękuję za pomoc (żeby było jasne piszę to bez sarkazmu). Do hotelu „Ibis” nie mogę jechać, bo w stolicy byłem tylko kilka dni, a mieszkam na zachodnim wybrzeżu, zaś Aquart chyba nie zwróci mi za podróż celem przetestowania, czy działają w tym miejscu blokady AM.
Z uwagi na to, że miałem okazję jechać ostatnio po trasie, którą doskonale znam (Toruń – Kołobrzeg) to włączyłem AM, żeby zobaczyć jak będzie się sprawować.
Było kilka niespodzianek.
W Bysławiu pod Tucholą kazała mi zjechać z drogi i kierowała na zachód w lasy.
W Manowie pod Koszalinem chciała, żebym zjechał w prawo na pole, a przed Manowem chciała mnie skierować na zachód w lasy. Co więcej błędnie obliczała trasę pokazując uparcie, że do Koszalina jest 39 km, a było około 15 i dopiero kiedy zignorowałem jej rady w Manowie wyznaczyła trasę poprawnie.
W Koszalinie kierowała mnie przez zamknięty od kilku miesięcy z uwagi na remont pas ulicy Gnieźnieńskiej.
Dziwne zachowanie AM skłoniło mnie do ponownej instalacji.
Po formacie karty SD, wgraniu ponownym AM, synchronizacji Miplo (zgodnie z radą jachraniaka), jak i ściągnięciu danych z AM Center program zaczął wreszcie chodzić prawidłowo i stabilnie, bardzo szybko łapać fixa, sensownie wyznaczać trasy (zauważyłem wyraźne podobieństwo w wyznaczaniu tras z tymi, jakie wyznaczał TomTom).
Być może moje problemy były spowodowane tym, że coś poszło nie tak przy instalacji (chociaż podawało, że jest ok.).
Nie zmienia to jednak mojego zdania, że AM jest zbyt skomplikowana dla zwykłego Kowalskiego.
Sporo ludzi nie wie, że istnieje coś takiego, jak prawy klawisz myszki, a ponadto jak kiedyś przeczytałem chyba w gazecie „Twoja komórka” większość użytkowników telefonów komórkowych używa ich jak młotka.
Tzn. wklepać numer, zielona słuchawka, rozmawiać, czerwona słuchawka (gorzej jak jest jedna).
Czy Panowie z Aquartu sądzą, że każdy użytkownik AM ma zdolności i zasób wiedzy informatyka?
Proszę mnie nie zrozumieć, że jednoznacznie uznaję, że AM jest be i już.
Korzystałem z niej wiele razy. Przejechałem całą Polskę z północy na południe i odwrotnie, z powodzeniem przebiłem się przez Łódź i aglomerację śląską.
Z tym, że to była stabilna wersja 5.
Przy wprowadzeniu 6 – tki coś się popsuło.
Pozdrawiam.