PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: Miedzio w Kwiecień 04, 2011, 12:41:33
-
Jak wiemy w AM 6.8 opcja szybkosci wyznaczania trasy, kosztem dokladnosci zniknela. Zawsze ta opcja ustawialem na maksymalnie w lewo (dokladnosc kosztem szybkosci, bo to naprawde pomagalo w routingu). Czy nie odnosicie wrazenia, ze obecnie w AM ta opcja ustawiona jest tak jak dafeaultowo sobie to wymyslil Aqurat, czyli bodajrze dwa klikniecia od lewej strony? Osobiscie nie podoba mi sie, ze pozbawiono mnie mozliwosci decydowania w tym zakresie... Moze jakas ankieta jak z kolorkami LD? :P
Zauwazylem to ostatnio wracajac z centrum Wroclawia w strone Legnicy. Jechalem w srodku nocy, wiec ruch zerowy, dlatego najszybsza trasa jest kierowanie sie na A4. Tak trase wyznaczala AM 6.7 (wlaczony SR i LD - do testowania, bo trase znam na pamiec). Niestety w AM 6.8 proponuje trasy niedorzeczne :/ Pierwsza trasa centrum Wroclawia - centrum Legnicy - godzina 02:00 wtorek. Druga trasa Wroclaw - celowo troche bardziej na polnoc od centrum, dla przykladu Pomorka 20 - godzina ta sama.
Oczywiscie ktos moze powiedziec, ze to wina SR (bo to jakas bzdura dla tych danych o godzinie 02:00 w nocy i kierowanie lokalnymi drogami), tyle tylko w AM 6.7 nie mialem takich wymyslow (choc w poprzednich wersjach jak najbardziej zdarzaly sie takie kwiatki w nocy) i przynajmniej ta trasa byla w miare sensownie wyznaczana - przez cala A4, bez bocznych drog. Oprocz samych danych SR, zmienil sie wlasnie brak mozliwosci zmiany ustawienia opcji szybkosci wyznaczania trasy. Stad moje podejrzenie...
-
Też nie jestem zadowolony z tego, że zniknęła ta opcja.
-
Nie wiem czy to kwestia braku suwaka, raczej wątpię, w 6.7 dopiero skrajne
uproszczenie algorytmu powoduje wyliczanie trasy z pominięciem autostrady.
A tu również w dzień trasa z gołym SR jest kuriozalna.
Prowadzi po DK94 omijając w 2 miejscach roboty drogowe, żeby zaoszczędzić 4 minuty,
podczas gdy wymuszenie przejazdu autostradą skraca czas trasy o 22 minuty.
Porównując te czasy, wychodzi że AM proponuje trasę dłuższą czasowo o 1/3 :!:
-
Może jest jakiś wpisach w plikach profilu odpowiadający za dokładność algorytmu? Ja nie znalazłem, ale przy tej ilości można przeoczyć. Jakby ktoś znalazł proszę o informację.
-
Pojawily sie nowe dane SR. Wiec zrobilem kolejny test: znow trasa szybka z Wroclawia z Pomorskiej 20 do Legnicy (centrum), godzina 02:00 wtorek (czyli te same zalozenia jak wczesniej). Zrzut pierwszy, to co wyznacza standardowo AM - jest inaczej niz poprzednio, wiec widac, ze dane sie zmienily. Jednak trasy nie polecam, bo bez sensu zwlaszcza w NOCY, do tego tam jest kawalek ok 2-3km po drodze szutrowej. Drugi zrzut: wymuszenie jazdy przez A4 - czas skraca sie o 14 minut! Nie wiem jak AM to oblicza, ale cos tu jest nie tak, ze trasa szybka, nie jest szybka nawet dla samej AM i tu przeciez nie chodzi o minute czy dwie roznicy - moze sie myle, ale dalej stawiam, ze to problem z brakiem tego suwaka, a dokladnie z jego wymuszonym, stalym ustawieniem, niewiadomo w jakim polozeniu.
PS. Jako osoba, ktora od poczatku wierzyla w SR i LD naprawde trace cierpliwosc :-? Jestem o krok zeby przestac to testowac...
-
Miedzio
U mnie trasa szybka wygląda dobrze... Zresztą widać na obrazku. Dane SR 08.04.2011r.
Połączone: Kwiecień 10, 2011, 12:37:24
Sorka za mały błąd... Trasa jest z centrum do centrum... Sprawdziałem teraz start z Pomorskiej 20 - przebieg trasy bez zmian.
-
Beta? Profile predkosci? Bo i czas nieprawdopodobny (jak dla AM i wlaczone SR i LD).
Połączone: Kwiecień 10, 2011, 12:39:23
A no wlasnie, w pierwszym watku pisalem, ze chodzi o trasy na polnoc od centrum Wroclawia ;) Z Pomorksa 20 to przyklad.
-
PS. Jako osoba, ktora od poczatku wierzyla w SR i LD naprawde trace cierpliwosc :-? Jestem o krok zeby przestac to testowac...
Ty przestać wierzyć w gadżety? :O
-
Beta? Profile predkosci? Bo i czas nieprawdopodobny (jak dla AM i wlaczone SR i LD).
Beta z najnowszymi danymi SR. Nie używam Profilu.
Połączone: Kwiecień 10, 2011, 12:39:23
A no wlasnie, w pierwszym watku pisalem, ze chodzi o trasy na polnoc od centrum Wroclawia ;) Z Pomorksa 20 to przyklad.
Ustawiłem start na Redyckiej, czyli jeszcze bardziej na północ od centrum, trasa szybka. Start o 2:00 wynik na obrazku.
-
Zrobilem jeszcze trase centrum - centrum. Wtorek 02:00 (to wazne). Pierwszy zrzut standard AM, drugi z wymuszeniem jazdy przez A4. Jak widac jest ta sama analogia co do czasu trwania trasy. Sa 2 wersje trasy przy tych warunkach (moja i jachraniaka). Czy ktos moze potwierdzic jak jest u innych?
Zalozenia: AM PL 6.8, SR i LD wlaczone, profile predkosci wylaczone.
Połączone: [time]Kwiecień 10, 2011, 12:54:22[/time]
Beta? Profile predkosci? Bo i czas nieprawdopodobny (jak dla AM i wlaczone SR i LD).
Beta z najnowszymi danymi SR. Nie używam Profilu.
Czyzby to kwestia Bety??
Połączone: Kwiecień 10, 2011, 12:56:03
PS. Jako osoba, ktora od poczatku wierzyla w SR i LD naprawde trace cierpliwosc :-? Jestem o krok zeby przestac to testowac...
Ty przestać wierzyć w gadżety? :O
W gadzety wierze, to znaczy jestem przekonany, ze to moze dobrze dzialac. Tylko nie wiem dlaczego AM nie chce sie za to zabrac na powaznie, a trwa to juz bardzo dlugo :-|
-
W gadzety wierze, to znaczy jestem przekonany, ze to moze dobrze dzialac. Tylko nie wiem dlaczego AM nie chce sie za to zabrac na powaznie, a trwa to juz bardzo dlugo :-|
To tak jak ja.
Tylko dopóki używanie gadżetów będzie się wiązało z "psikusami", daję sobie na wstrzymanie :proud:
Bez gadżetów z włączonym profilem:
Start: Wrocław, Pomorska 20
Koniec: Legnica Centrum
-
Bez gadżetów z włączonym profilem:
Wlasnie dlatego chcialbym zeby gadzety dzialaly... Twoja szybka w rzeczywistosci tez nie bedzie "szybka". Autostrada bedzie szybciej - zakladam jazde zgodnie z przepisami.
PS. Jak bede mial chwile, to zainstaluje bete (o ile mam ja gdzies na dysku), zobacze jakie beda efekty.
-
Każda opcja ma minusy. Zawsze można postawić jeden "Przez - punkt" i po sprawie.
Zerknij, ile dziwnych objazdów Ci wyznaczyło na Twoich zrzutach. Nie wiem, czy zasadnych, czy nie, bo dawno nie trenowałem tego rejonu w realu.
Zobacz u nM jak prowadzi od Prochowic do Legnicy - bezsens. No chyba, że ukradli ten odcinek 94-ki, a ja o tym nie wiem.
-
Zrobilem jeszcze trase centrum - centrum. Wtorek 02:00 (to wazne). Pierwszy zrzut standard AM, drugi z wymuszeniem jazdy przez A4. Jak widac jest ta sama analogia co do czasu trwania trasy. Sa 2 wersje trasy przy tych warunkach (moja i jachraniaka). Czy ktos moze potwierdzic jak jest u innych?
Zalozenia: AM PL 6.8, SR i LD wlaczone, profile predkosci wylaczone.
Nie zwróciłem uwagi na to że to ma być wtorek. Zarzucam zatem jeszcze raz zrzut z bety. Trasa z centrum do centrum. Tak jak wcześniej już pisałem SR aktualny.
-
Każda opcja ma minusy. Zawsze można postawić jeden "Przez - punkt" i po sprawie.
Zerknij, ile dziwnych objazdów Ci wyznaczyło na Twoich zrzutach. Nie wiem, czy zasadnych, czy nie, bo dawno nie trenowałem tego rejonu w realu.
Tia, tylko jeden przez dla opcji z SR i tez jest po sprawie. Moze mam za duze wymagania, choc w 6.7 bylo lepiej i nie musialem stawiac punktu przez... Czepilem sie tego ustawienia "szybkosci obliczania trasy", ale skoro mi zabrali ta opcje, to na cos moge teraz zwalic...
Objazdy sa bezzasadne, celowo testuje o 02:00, bo wtedy ruch zerowy i latwiej wyeliminowac takie rzeczy.
-
Twoja szybka w rzeczywistosci tez nie bedzie "szybka". Autostrada bedzie szybciej - zakladam jazde zgodnie z przepisami.
Moja szybka, to 72 km w czasie 1h 03'
Zapewniam że w profilu mam niziutkie prędkości i bez wciskania pedału w podłogę dojazd będzie w czasie
Dla przykładu:
Międzynarodowe - 64
Główne - 63
Drugorzędne - 56
-
Zrobilem jeszcze trase centrum - centrum. Wtorek 02:00 (to wazne). Pierwszy zrzut standard AM, drugi z wymuszeniem jazdy przez A4. Jak widac jest ta sama analogia co do czasu trwania trasy. Sa 2 wersje trasy przy tych warunkach (moja i jachraniaka). Czy ktos moze potwierdzic jak jest u innych?
Zalozenia: AM PL 6.8, SR i LD wlaczone, profile predkosci wylaczone.
Nie zwróciłem uwagi na to że to ma być wtorek. Zarzucam zatem jeszcze raz zrzut z bety. Trasa z centrum do centrum. Tak jak wcześniej już pisałem SR aktualny.
Tak mi wyznaczala trase na AM 6.7 (czas w zasadzie ten sam). Moze w becie 6.8 jeszcze czegos nie popsuli?
PS. Nie mam na dysku 6.8 bete :( Jestes w stanie mi gdzies w neta wrzucic instalke? (jakby co przeniesiemy sie na PW :) )
Połączone: Kwiecień 10, 2011, 13:21:32
Twoja szybka w rzeczywistosci tez nie bedzie "szybka". Autostrada bedzie szybciej - zakladam jazde zgodnie z przepisami.
Moja szybka, to 72 km w czasie 1h 03'
Zapewniam że w profilu mam niziutkie prędkości i bez wciskania pedału w podłogę dojazd będzie w czasie
Taka rozmowa nie ma sensu :) Zaraz znow bedziemy sie klocic :P Bez wciskania pedalu (dozwolone predkosci) przez A4 mozesz byc na miejscu w 50-55minut. Jadac przez Srode co chwile masz obszar zabudowany, wiec predkosc 60-70km/h. Na A4 mozesz miec non stop 110-120km/h, a w kilku miejscach 140-150km/h.
Podsumowujac, zachowujac ten sam styl jazdy (nie porownujmy 2 kierowcow) naprawde szybciej bedzie A4.
-
Taka rozmowa nie ma sensu :) Zaraz znow bedziemy sie klocic :P
Nie rozumiem dlaczego, ale skoro tak uważasz, to.... :(
Dodam tylko, że wyżej wyżej dodałem prędkości... i już milknę.
Miłego dzionka
-
Bo czy tak po prostu jestes w stanie uwierzyc, ze A4 bedzie szybciej? (znam obie trasy dosc dobrze). Jesli tak, to sorry, pomylilem sie :)
-
W 100% autostradą będzie szybciej. I to nawet ok. 10 minut.
Jednak ustawiając profil celowo zaniżyłem prędkość dla autostrad, by np. na trasie Kórnik k. Poznania - Mikołów nie ciągnęło mnie na siłę przez Wrocław i to w kilku wariantach.
Tutaj dyskutujemy o jednej konkretnej trasie i trudno się nie zgodzić, że w tym przypadku, szybka powinna prowadzić autostradą :ok: Ale nie na wszystkich krajowych trasach to jest regułą.
Prawdę mówiąc nie rozumiem w tym przypadku jednej rzeczy - dlaczego jeżeli zmusiłem AM do jazdy autostradą (Przez) i czas wyszedł krótszy o ok. 10 min od tego przez Prochowice, to dlaczego szybkiej (bez Przez) nie wyznaczyło autostradą :O
-
Cisna mi sie na usta brzydkie slowa... [cenzura]
AM 6.8 beta - mamy suwaczek o ktore tocze tu boje. Suwaczek ustawiony maksymalnie w lewo - trasa jest ok, jestem zadowolony (trasa taka, jaka wyznaczala mi w AM 6.7 - tak jak zrzucil jachraniak). Przesuwamy suwaczek kilka klikniec w prawo (jedno klikniecie u mnie juz wystarczy) i co uzyskuje... oooo bezsensowna trasa jak w AM 6.8 oficjalnej wersji. Tak oto Aqurat uroczyl nas swoim stalym ustawieniem (po co? dlaczego?), ktorego nie mozemy juz tknac, a dzieki temu spiep***** routing. DZIEKUJE!
Wrocilem do bety...
PS. Zeby nie byc goloslownym, zrzuty: 1. Suwak maks w lewo; 2. Suwak jedno klikniecie w prawo (zalozenia jak powyzej Pomorska 20, 2 w nocy, wtorek)
-
Wróciłem do bety z innego powodu... Tak czy inaczej - witam w klubie 6.8beta
-
Przypatruję się dysusji i postanowiem sam sprawdzić czy beta tak bardzo różni się od final. Mam zainstalowane 2 wersje programu.
Na becie faktycznie trasy są bardziej logiczne (WROCŁAW-LEGNICA)natomiast na 6.8 final nawet w nocy AM proponuje dziwne odjazdy wyimaginowanych utrudnień i korków.
Od początku jeździłem i nadal jeżdżę na becie bo uważam że jest wersją lepszą niż oficjalna.
Powód..... Być może brak suwaka prędkości obliczania trasy i standardowa jego pozycja nie ustawiona w pozycji max w lewo.
-
Wróciłem do bety z innego powodu...
... ach, te kolorki w traffiku :D
-
Co ja zrobię że AM z włączonym SmartRoutes wg mnie lepiej działa niż z wyłączonym, że o profilach nie wspomnę :mrgreen:
Ponieważ LiveDrive w Wawie i okolicach sprawdza się często i lubię podejrzeć w AM czy to co widzę przez przez szyby ma odzwierciedlenie w LD pozostał wybór pomiędzy 6.7 a 6.8beta.
Połączone: Kwiecień 11, 2011, 11:45:53
PS. Zeby nie byc goloslownym, zrzuty: 1. Suwak maks w lewo; 2. Suwak jedno klikniecie w prawo (zalozenia jak powyzej Pomorska 20, 2 w nocy, wtorek)
Zajrzałem przed chwilą do ustawień z suwaczkiem i wygląda na to, że sprawa jest bardziej złożona.
Przy wyznaczaniu trasy miałem 8/10 (suwaczek może być w 10-ciu pozycjach)
10 to max dokładność,
0 to max szybkość.
przestawiłem na 10 :proud:
-
Chyba nie wiemy do konca jak jest napisany algorytm tego suwaczka. Moze na roznych urzadzeniach, inaczej wykorzystuje moc obliczeniowa danego sprzetu. Przetestowalem jeszcze czysty standardowy profil w ktorym nic nie zmienialem - wiec ustawienie suwaczka 9/11 (bo jest 11 pozycji ustawien, ale 10 klikniec ;) licze od prawej) z wlaczonym SR i LD, bez blokad Miplo czy innych ustawien pod siebie. U mnie na B7610 trase wyznacza blednie (nie przez A4) az nie ustawie 11/11. Jak masz chwile, to przetestuj jeszcze na takim czystym profilu.
-
Zgadza się... od 0 do 10 daje 11 pozycji :proud:
-
Przeprowadziłem małą analizę tytułowego problemu.
Suwak z ustawień został usunięty, ale w pliku road.settings
(w ...\Profiles\...\settings files) pozostał odpowiadający suwakowi parametr.
Wpis odpowiadający za położenie suwaka szybkości obliczania trasy to
fTBFactor5=2.000000 (2=default)
Wartości parametru odpowiadające poszczególnym położeniom suwaka to 0-10
gdzie 0 to max. dokładność, a 10 - max.szybkość algorytmu.
W AM 6.8 wpis ten jest dodawany do pliku z wartością domyślną, czyli odpowiadającą
dotychczasowemu położeniu suwaka 2 pozycje od skrajnej lewej.
(wpis nie jest dodawany od razu przy instalacji, pojawia sie dopiero
po zmianie dowolnego parametru w ustawieniach trasy)
Wartość parametru można trwale edytować ręcznie. Niestety nie udało
mi się zaobserwować różnicy w wyznaczaniu tras, nie wiem więc,
czy zapis tego parametru jest tylko nieuprzątnietym śmieciem
z poprzednich wersji, nie mającym żadnego wpływu na routing
(znając bałaganiarstwo programistów AM muszę stwierdzić,
że jest to całkiem prawdopodobne) czy też nadal AM korzysta z tej wartości.
-
Dzieki, mialem dzisiaj sam szukac wpisu odpowiedzialnego za ten parametr.
Niestety, przynajmniej w przypadku tej trasy, zmiana parametru na 0 nie zmienia routingu (AM 6.8 ostateczna wersja). Wyglada na to, ze jest to pozostalosc po poprzedniej wersji. Co gorsza wrozy to tez , ze w kolejnych wydaniach AM suwaka nie bedzie i nie byla to zadna pomylka/przypadek.
-
Przeprowadziłem analizę obliczania tras w becie 6.8
Efekt : przy ustawieniu suwaka na 2 kliknięcia od strony prawej ( przy fTBFactor5=8.000000 dla bety) pojawiają się trasy jak w 6.8 final
Z pewnością jest to parametr odpowiedzialny za pozycję suwaka!
W 6.8 final u mnie defaultowo było 0.000000 jednak wydaje się nie mieć już to wpływu na siłę obliczeniową algorytmu! - zmiana tego parametru nie wpływa na wyznaczanie tras!
-
Zapytałem support dlaczego zniknął ten suwak. Okazuje się że było nim małe zainteresowanie:
suwak skali zostal usuniety ze wzgledu na bardzo male zainteresowanie ta funkcja.
Obecnie nie ma mozliwosci regulacji tego parametru.
Kiedy poddałem w wątpliwość małe zainteresowanie tą opcją skoro wszyscy świadomi użytkownicy go przesuwali w lewo i chciałem się dowiedzieć w jakiej pozycji został on zakodowany na stałe dostałem taką odpowiedź:
Dzieki zwiekszeniu wydajności AutoMapy i znacznej poprawie parametrow obliczania tras udalo sie osiagnac stan, gdzie przeliczanie tras nastepuje zawsze z maksymalną dokładnością. Dlatego suwak dla parametru "szybkosc obliczania (kosztem dokladnosci)" przestał spełniać swoją rolę i został usunięty z programu.
Monitorujemy również zgłoszenia związane z routingiem i poprawki w tym zakresie pojawią się w kolejnej wersji programu.
Sugerują więc że zakodowali go w pozycji maksymalnie w lewo. Faktycznie jeśli program liczy z maksymalną dokładnością i jest wystarczająco szybki to taki suwak nie ma sensu. Jednak dziwne jest to co tu podają osoby porównujące algorytmy w wersji beta z suwakiem z tym co jest obecnie. Ja już niestety betę skasowałem więc nie porównam.
Pozostaje więc zgłaszać im uwagi co do obecnego działania routingu, może faktycznie coś poprawią następnym razem.
-
Mowa trawa.
Na jakiej podstawie twierdzą o małym zainteresowaniu? Jeżeli będzie mało e-maili do suportu APR, to też zlikwidują? Dodali kilka opcji do ustawiania, a to usunęli.
I gdyby chociaż rzeczywiście ustawili na maksymalną dokładność. Routing temu przeczy. Wystarczy porównać z betą. Ale idą w zaparte.
Okaże się w nowej wersji, że poprawiono algorytm obliczania trasy. Czytaj - poprawiono ustawienie parametru dokładności obliczeń, co zaniedbano w 6.8.0 final.
-
Kiedy poddałem w wątpliwość małe zainteresowanie tą opcją skoro wszyscy świadomi użytkownicy go przesuwali w lewo i chciałem się dowiedzieć w jakiej pozycji został on zakodowany na stałe dostałem taką odpowiedź:
Dzieki zwiekszeniu wydajności AutoMapy i znacznej poprawie parametrow obliczania tras udalo sie osiagnac stan, gdzie przeliczanie tras nastepuje zawsze z maksymalną dokładnością. Dlatego suwak dla parametru "szybkosc obliczania (kosztem dokladnosci)" przestał spełniać swoją rolę i został usunięty z programu.
Monitorujemy również zgłoszenia związane z routingiem i poprawki w tym zakresie pojawią się w kolejnej wersji programu.
Tia, dostalem dokladnie taka sama odpowiedz na moje zgloszenie :-| Pytan zadalem wiecej, opisalem problem, podalem nawet linka tu na forum, gdzie jest pelniejszy opis i dowod, ze cos namieszali, ale support wolal skopiowac gotowa odpowiedz. Dzisiaj w innym watku ktos sie dziwil, ze niektorzy nie chca juz rozmawiac z supportem (wysylac zgloszen). Czy dziwicie sie teraz? Jak ja mam im zglaszac problemy, skoro traktuja mnie z gory i pisza za przeproszeniem "bzdetne" teksty, ktore przecza temu co im zglosilem? Jak mozna pisac, ze "przeliczanie tras nastepuje zawsze z maksymalną dokładnością", gdy realia AM 6.8 w ostatecznej wersji, mowia cos innego?
Pozdrawiam support AM, ktory nawet boi sie podpisywac imieniem i nazwiskiem pod tym co kopiuje/odpowiada (zeby nie bylo, ja pisze do nich zawsze oficjalnie).
PS. Tak jeszcze mnie naszlo... jak mozna wypuszczac wersje beta, poddawac ja testowaniu razem z suwakiem o ktorym tu piszemy, a nastepnie juz w finalnej wersji - w zasadzie bez testow - calkowicie ta opcje wywalic? Chyba nie tak pisze sie programy?
-
Miedzio, dobrze cie naszlo. Oprocz suwaczka, ktory jest w becie pamietasz, ze tez pozmieniali te juz slynne kolorki live drive. W sumie to sie zastanawiam czy wypuszczanie bety do obiegu publicznego ma sens. Po co testowac cos co i tak potem jest zmieniane. Dobrze chyba bylo wczesniej, jak beta szla tylko do grupy fanatykow i tyle. Ja pozostalem przy wersji beta, co jeszcze nie zdarzylo mi sie przy zadnej wczesniejszej wersji.
-
A może pomylili betę z wersją finalną. Większość nie znając oznaczeń tak by je uporządkowała.
-
Konczac juz ten watek, bo przeciez ma "male zainteresowanie", przytocze ostatnia wypowiedz supportu jaka otrzymalem:
W biezacej jak i przyszlej wersji programu nie ma juz parametru, ktory mozna by przestawic w ustawieniach, analogicznego do funkcji o ktorej Pan pisze.
W naszej ocenie parametr ten nie jest juz potrzebny.
Coz, rozumiem, ze polityka firmy nie pozwala przyznac sie do bledu czy chociazby polemizowac z uzytkownikami czy dana opcja jest ok... Sam w sobie "suwak" nie jest mi do niczego potrzebny, ale dla dobra programu, a dokladnie routingu, wskazane jest, zeby w kolejnej wersji, szybkosc obliczania trasy byla usawiona maksymalnie w strone dokladnosci - pamietamy, ze kiedys standardowo opcja ta, przez programistow, ustawiana byla "po srodku". Po kilku uwagach (chociazby na tym forum) standardem stalo sie ustawienie w postaci dwoch klikniec od maksymalnej pozycji w lewo. Teraz, kiedy ta opcje zupelnie sie zabiera uzytkownikowi... wydaje mi sie, ze inne ustawienie niz "maks w lewo", to strzelanie sobie samoboja. Dziekuje za uwage i licze na pozytywne (oczywiscie "dyskretne" :P ) rozpatrzenie wniosku :E
-
Aqu powinien wersje 7.0 przygotować w stylu TomToma. Praktycznie zero ustawień, zero możliwości konfigurowania i dziękuję za uwagę :grin: Ale by nam kapcie wtedy pospadały :E
-
:ok: ale po co 7.0 wystarczy Beta 6.8, do której właśnie wróciłem. B)
chyba muszę podpis zmienić z najnowsza, na sprawna-nie inaczej :proud:...
...a dlaczego beta, bo działa szybciej, nie lata po polach, z większą czułością obraca ekran, kolorki traffic'a wyświetla normalnie itp, itd.
Pierwszy raz od 3.(ileśtam) wersja finalna mnie po prostu zawiodła, nie tylko w pole. :worried: :shock: :-|
-
6.8.1 liczy jak trzeba :-|
-
Sugerują więc że zakodowali go w pozycji maksymalnie w lewo. Faktycznie jeśli program liczy z maksymalną dokładnością i jest wystarczająco szybki to taki suwak nie ma sensu. Jednak dziwne jest to co tu podają osoby porównujące algorytmy w wersji beta z suwakiem z tym co jest obecnie. Ja już niestety betę skasowałem więc nie porównam.
Pozostaje więc zgłaszać im uwagi co do obecnego działania routingu, może faktycznie coś poprawią następnym razem.
Nie, nie zakodowali go wcale, a z kodu wynika że aby przyspieszyć wyliczanie w ogóle usunięto funkcje związane z analizą położenia suwaka i wyborem stopnia uproszczenia wyliczania optymalnej trasy.
Ale nie można w pełni powiedzieć że teraz jest taj jakby suwak był max. w lewo bo sam blok algorytmów wyliczania trasy zmienił się na tyle istotnie, że to co jest obecnie w kodzie nie jest już dokładnym odpowiednikiem poprzedniej wersji programu z suwakiem w pozycji maksymalnie lewo. Priorytet położono na jak najszybsze wyliczanie z uwzględnieniem wszystkiego co ma wpływ na przebieg trasy. Jedyny zmienny parametr to typ trasy no i pozostaje zmienność wynikająca z danych zaszytych w mapie i restrykcjach typu "pomijaj płatne, itd."
-
Tymczasem mamy już betę 6.8.1, a w niej zmienione algorytmy.
I chyba jet to zmiana na lepsze, bo zarówno trasa Miedzia do Legnicy
jak i z wątku 'Dobra trasa?' do Warszawy już nie wykazują takich anomalii.
I tym optymistycznym akcentem proponuję zakończyć ten wątek,
albo przynajmniej przerwać do czasu wydania oficjalnej wersji 6.8.1.
-
Jak bede mial czas w tygodniu, to potestuje i postaram sie wychwycic czy tylko poprawiono trasy o ktorych "krzyczymy" na forum czy calkowicie poprawili algoytm wyliczania.