Wg mnie powinna być opcja trasy albo łatwej albo np "zima"...
Kiedyś w AM routing opierał się na relacjiach:
1. krótka - wybierała drogi, dające najkrótszą trasę, z wyłączeniem kategorii wybranych w opcjach trasy
2- szybka - korzystała z dróg o możliwie najwyższej kategorii + wszelkiego rodzaju obwodnic
3- optymalna - suwakiem regulowaliśmy swoje preferencje, mając do dyspozycji bardzo szeroki zakres pomiędzy krótką, a szybką.
To dawało jasny i klarowny sposób dostrojenia routingu do własnych preferencji, stylu jazdy itd.
W odniesieniu do Twojej propozycji "na zimę", wystarczyło albo przejść na szybką, albo korzystając z optymalnej, przesunąć jej suwaczek stosownie do potrzeb w prawo.
Z chwilą, kiedy routing dla trasy szybkiej zaczął opierać się nie o kategorie dróg, a czas przejazdu (na dodatek wzięty z kapelusza), zaczęły się dziać cuda przy wyznaczaniu tras.
Na jakich kryteriach ma się opierać w tym zestawieniu trasa optymalna? To tak, jakby ktoś usiłował porównać jednostkę ciężaru, z jednostką ciepła.
Tak to niestety w tej chwili wygląda w najnowszych wydaniach AM.