AM 6.6

  • 779 Odpowiedzi
  • 193823 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #450 dnia: Sierpień 28, 2010, 22:45:50 »
A nie winny jest LD?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 22:47:30 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline rafal66

  • *
  • 96
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation Z710e + Acer Iconia Tab A500 (16)
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #451 dnia: Sierpień 29, 2010, 00:11:28 »
A nie winny jest LD?

Może, ale czy ma sens omijanie odcinka 50 metrów (pomijam, że w soboty tam nigdy nie widziałem korków, a tego dnia to już totalne pustki) żeby zaraz czekać na możliwość włączenia się do ruchu? A po drodze jeszcze dwa zakręty, jakby nie jechać i tak wyjdzie wolniej/dalej niż po prostej. Bardziej obstawiałbym sytuację, że prowadzi inną droga bo tam nie ma żadnych danych o ruchu, a więc upraszczając nie ma korka. Jednak nic z tego we wspomnianym przypadku Kazimierza Dolnego - na omijanym odcinku nie ma danych o ruchu, w każdym razie w Targeo.
Więc albo LD podaje bzdury albo jakiś błąd w sofcie - obstawiam raczej to drugie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 00:14:13 wysłana przez rafal66 »

*

pliers

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #452 dnia: Sierpień 29, 2010, 07:25:25 »
Cytuj
Bardziej obstawiałbym sytuację, że prowadzi inną droga bo tam nie ma żadnych danych o ruchu, a więc upraszczając nie ma korka.

Wydaje mi się że dotknąłeś sedna sprawy. Ostatnio się zastanawiałem intensywnie dlaczego potrafi omijać piękną prostą i pustą drogę na rzecz przeróżnych wsi. Myślę że jest dokładnie jak napisałeś: brak danych oznacza dla programu brak korka. Jeśli akurat na głównej drodze zdarzają się zatory, program od razu wpuszcza nas w "tereny krajobrazowe".

Sam nie używam LD, mam tylko włączone SR i dokładnie te same spostrzeżenia.

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #453 dnia: Sierpień 29, 2010, 08:10:43 »
AM porównuje wartość przypisaną do danej kategorii drogi z kategorią wszytskie i wybiera tą mniejszą.
To zobacz, z jaką prędkością prowadzi na ślimaku, gdzie 80-tką trudno wyrobić :)
A na marginesie:
Wyjazd z Krakowa na A4 i odbicie przed bramkami na Lotnisko w Balicach. APR pokazuje 2 czerwone "X" i 2 zielone strzałki na wprost (co sugeruje równoległy rozjazd), aby tuż przed zjazdem zmienić "na prawo". Kolejno, 2 pasy na ślimaku łączą się w jeden pas (AM narysowała 2 pasy włączające się do ruchu). Czy tak ma być, czy zgłosić do supportu?

PS
Przy poproszeniu AM o pokazanie Demo, wrzasnęła: "Jesteś poza trasą"  :evil:

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #454 dnia: Sierpień 29, 2010, 09:37:58 »
Cytuj
Bardziej obstawiałbym sytuację, że prowadzi inną droga bo tam nie ma żadnych danych o ruchu, a więc upraszczając nie ma korka.

Wydaje mi się że dotknąłeś sedna sprawy. Ostatnio się zastanawiałem intensywnie dlaczego potrafi omijać piękną prostą i pustą drogę na rzecz przeróżnych wsi. Myślę że jest dokładnie jak napisałeś: brak danych oznacza dla programu brak korka. Jeśli akurat na głównej drodze zdarzają się zatory, program od razu wpuszcza nas w "tereny krajobrazowe".

Sam nie używam LD, mam tylko włączone SR i dokładnie te same spostrzeżenia.
Dokładnie o to chodzi... mnie AM z SR (i to już kilka miesięcy temu) prowadziła uliczkami osiedlowymi Bemowa ze spowalniaczami zamiast niemal pustą Powstańców Śląskich (W-wa)..
ISTQB Certified Tester

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #455 dnia: Sierpień 29, 2010, 09:41:51 »
To taka metoda na dozbieranie danych SR :) AM puści tamtędy ruch, część kierowców pojedzie, zbierze dane o średniej prędkości, w następnej wersji SR już będą te dane (i to niskie) i nie będzie pchała tamtędy.

W ten sposób stajemy się końcówkami wielkiego systemu trafikowego...
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #456 dnia: Sierpień 29, 2010, 09:50:09 »
To taka metoda na dozbieranie danych SR :) AM puści tamtędy ruch, część kierowców pojedzie, zbierze dane o średniej prędkości, w następnej wersji SR już będą te dane (i to niskie) i nie będzie pchała tamtędy.

W ten sposób stajemy się końcówkami wielkiego systemu trafikowego...
Obawiam sie, ze o to chodzi - pytanie tylko ilu klientów przeczołganych uliczkami osiedlowymi zamiast autostrady wyrzuci AM do śmietnika i jeszcze wśród znajomych puści informację, ze "AM to syf" i nie warto jej kupować...???
ISTQB Certified Tester

*

Offline inek1

  • *
  • 69
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Garmin/ MIO A701/HTC Diamond/Lark 7/Blow 7
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #457 dnia: Sierpień 29, 2010, 10:56:48 »
To taka metoda na dozbieranie danych SR :) AM puści tamtędy ruch, część kierowców pojedzie, zbierze dane o średniej prędkości, w następnej wersji SR już będą te dane (i to niskie) i nie będzie pchała tamtędy.

W ten sposób stajemy się końcówkami wielkiego systemu trafikowego...
Obawiam sie, ze o to chodzi - pytanie tylko ilu klientów przeczołganych uliczkami osiedlowymi zamiast autostrady wyrzuci AM do śmietnika i jeszcze wśród znajomych puści informację, ze "AM to syf" i nie warto jej kupować...???
Obawiam się że coraz więcej
Miłego dnia :)

*

Offline rafal66

  • *
  • 96
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation Z710e + Acer Iconia Tab A500 (16)
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #458 dnia: Sierpień 29, 2010, 11:59:57 »
Czyli co radzicie? Wyłączyć LD i SR czy jak się to tam nazywa?

Bo jak już wspomniałem czasami te "zwiedzanie" parkingów jest śmieszne, ale czasami rodzi niepotrzebne niebezpieczeństwo skręcania i ponownego włączania się do ruchu.

Najlepsze jest to, że mam AM od czasów wersji 3.x.x i nigdy nie miałem z nią problemów. Czytałem na forum że ludziom się dzieje to czy tamto i się dziwiłem. Widać przydarzyło się i mi od wersji 6.5. Najgorsza była trasa Warszawa-Wolin z 6.5, gdzie zwiedziłem wszystkie miejscowości z ograniczeniem do 40km/h.... powrót trasą wg google maps (3/S3 do 2/A2) był o dwie godziny szybszy mimo dłuższej trasy. 6.6 co ciekawe prowadzi już dobrze (znaczy się nadal nie tak jak google, ale nawet lepiej) tylko te skoki w bok wnerwiają.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 12:06:20 wysłana przez rafal66 »

*

Offline Teodoryk

  • **
  • 173
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A696, Samsung I9070, Acer 811 3G
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #459 dnia: Sierpień 29, 2010, 12:09:26 »
Jeszcze żeby  system SR w miarę logicznie wyznaczał trasę altrenatywną to nie miałbym zastrzezeń

np w Krakowie omija skrzyzowanie  Opolskiej z 29 list, gdy tam nigdy nie ma kroków bo jest estakada nad skrzyzowaniem,  korki są owszem ale wcześniej do skrzyzowania z Prądnicką. dalej już ruch jest płynny. Na dodatk AM pcha nas w najwiekszy korek w okolicy jaki zawsze tworzy się na Żmujdzkiej.


*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #460 dnia: Sierpień 29, 2010, 12:11:53 »
Jeszcze żeby  system SR w miarę logicznie wyznaczał trasę altrenatywną to nie miałbym zastrzezeń

np w Krakowie omija skrzyzowanie  Opolskiej z 29 list, gdy tam nigdy nie ma kroków bo jest estakada nad skrzyzowaniem,  korki są owszem ale wcześniej do skrzyzowania z Prądnicką. dalej już ruch jest płynny. Na dodatk AM pcha nas w najwiekszy korek w okolicy jaki zawsze tworzy się na Żmujdzkiej.
Skąd oni (AM) mają te dane, skąd mają te dane.....  :O
ISTQB Certified Tester

*

Offline rafal66

  • *
  • 96
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation Z710e + Acer Iconia Tab A500 (16)
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #461 dnia: Sierpień 29, 2010, 12:19:41 »
Skąd oni (AM) mają te dane, skąd mają te dane.....  :O

Może konkurencja je tworzy podając się za jeżdżących użytkowników. Piszę całkiem serio....

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #462 dnia: Sierpień 29, 2010, 14:12:20 »
Zerknijcie na to:
http://mtraffic.pl/?PHPSESSID=g4kobqh7iau6uv31etljchald7&xi=1101&yi=1492#menu
Tam dopiero pokazują jaja.
Ostatnio jechałem w Poznaniu tym kawałkiem Lechickiej od Naramowickiej do Księcia Mieszka I = 40 min. - a tu wygląda to, jakby na tym odcinku nie było korków i przejazd był w miarę płynny. :O

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #463 dnia: Sierpień 29, 2010, 16:16:41 »
Cytat: Wookash82
to jest wjazd na parking pod Biedronke gdzie postawione sa slupki ktore uniemozliwiaja przejazd na DK 79 Nawet nie mozna zablokowac tego odcinka...

Jak to nie można?
http://www.miplo.pl/point.php?p=RHR4nRFu
No ale Ty to nawet w poście kropki nie potrafisz postawić ani przecinka,
to skąd miałbyś umieć odcinek zablokować?  :P
 

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #464 dnia: Sierpień 29, 2010, 16:33:09 »
Cytat: Wookash82
to jest wjazd na parking pod Biedronke gdzie postawione sa slupki ktore uniemozliwiaja przejazd na DK 79 Nawet nie mozna zablokowac tego odcinka...

Jak to nie można?
http://www.miplo.pl/point.php?p=RHR4nRFu
No ale Ty to nawet w poście kropki nie potrafisz postawić ani przecinka,
to skąd miałbyś umieć odcinek zablokować?  :P
 
Chcesz powiedzieć, że to przez kropki i przecinki, strzelono babola z "przelotowym" parkingiem na mapie?
Nie zauważyłeś też, że w ten sposób zablokowałeś dojazd do Biedronki ?

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #465 dnia: Sierpień 29, 2010, 16:49:53 »
A merytorycznie masz coś do powiedzenia, czy znów tylko się czepiasz?  :ohreally:

*

Offline Wookash82

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P560
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #466 dnia: Sierpień 29, 2010, 16:53:23 »
tylko ze blokada tego odcinka jest niepoprawna i bledna Powinien byc zablokowany odcinek ktorego nie ma na mapie!!!!!   :evil: bo to on wprowadza w blad
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

AutoMapa 6.10.0

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #467 dnia: Sierpień 29, 2010, 16:55:06 »
A merytorycznie masz coś do powiedzenia, czy znów tylko się czepiasz?  :ohreally:

Wjeżdżamy pod prąd?
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #468 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:00:40 »
... czy znów tylko się czepiasz?  :ohreally:
Nie będę pytał, co u Ciebie znaczy "znów", ale śmiem zauważyć, że Twój język jest nieco niegrzeczny.
Natomiast co do zrzutu, to chyba najlepiej będzie, jak się na temat funkcjonalności tej blokady wypowiedzą Ci, którzy znają to miejsce. Z opisu kolegi  Wookash82 wywnioskowałem, że to właśnie tego odcinka, którym Ty przedstawiasz wjazd - nie ma i stoją w tym miejscu słupki. Ty tymczasem zainkasowałeś "Miplo Milę".

« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 17:08:13 wysłana przez Bilunia »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #469 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:05:04 »
Przeczytajcie komentarz pod tym POI i zacznijcie dyskusję jeszcze raz. :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #470 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:12:31 »
Przeczytajcie komentarz pod tym POI i zacznijcie dyskusję jeszcze raz. :mrgreen:
Chcesz powiedzieć, że "mobik" przez te ekrany dźwiękochłonne (zgodnie ze swoim zrzutem) przebija się czołgiem ? :wink:
Z wszelkich opisów wynika, że to właśnie tego wjazdu (wyjazdu) nie ma. Podobnie zresztę jak i wcześniejszego od DK 79. Natomiast "mobik" zablokował parking, który akurat jest i ma się dobrze. Tylko, że na mapie jak z opisów wynika jest babol, polegający na braku rzeczywiście funkcjonującego wjazdu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2010, 17:23:53 wysłana przez Bilunia »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #471 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:28:03 »
Z komentarza wynika, że na ten parking w ogóle nie da się wjechać z dwupasmówki (ani zjechać).
Także podpada to pod błąd mapy i "kawałeczki" odcinków dróg pod POI "Nieistniejąca droga".
Poza tym skoro słupki są - to są.

Ale może źle zrozumiałem?  :( :S
Dobrze byłoby gdyby tubylec jakiś dobrze to na Miplo opisał, żeby sieczki nie było.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #472 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:55:39 »
IMO niezależnie od tego czy tam jest ekran czy słupki, czy jedno i drugie,
to zablokowanie tego odcinka jest najlepszym z możliwych rozwiązań.
To czy ten odcinek jest, czy nie ma go na mapie z miplo, nie ma żadnego znaczenia,
ważne że blokuje w AM prowadzenie tras przez odcinek który jest nieprzelotowy.
(mniejsza o to czy z powodu ekranu czy słupków)
Ale widzę, że wy tradycyjnie skupiacie uwagę na wszystkim tylko nie na istocie problemu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kajacek

  • **
  • 168
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MODECOM Freeway MX2 + Automapa Europe 6.8.1
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #473 dnia: Sierpień 29, 2010, 20:02:41 »
Panowie - pytanie z innej beczki - jaka wersja AM 6.6.xxxx jest obecnie na serwerze??? Czy były jakieś update'y od czasu wprowadzenia wersji 6.6.0???

Pytam dlatego, bo przy wcześniejszych wersjach czasami zdarzało się, że po ściągnięciu okazywało się, że jest nowszy plik...

BTW: mam zainstalowaną wersję AM 6.6.0.1157 mapy 1008

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #474 dnia: Sierpień 29, 2010, 21:03:41 »
Panowie - pytanie z innej beczki - jaka wersja AM 6.6.xxxx jest obecnie na serwerze??? Czy były jakieś update'y od czasu wprowadzenia wersji 6.6.0???

Pytam dlatego, bo przy wcześniejszych wersjach czasami zdarzało się, że po ściągnięciu okazywało się, że jest nowszy plik...

BTW: mam zainstalowaną wersję AM 6.6.0.1157 mapy 1008
Ściągałem wczoraj i instalowałem ponownie i jest to ta sama.
ISTQB Certified Tester

*

Offline dek

  • **
  • 101
  • Sprzęt: hx4700 + AM 6.5
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #475 dnia: Sierpień 29, 2010, 21:05:33 »
Plik bez zmian

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #476 dnia: Sierpień 29, 2010, 22:14:15 »
Panowie - pytanie z innej beczki - jaka wersja AM 6.6.xxxx jest obecnie na serwerze??? Czy były jakieś update'y od czasu wprowadzenia wersji 6.6.0???
Na serwerze bez zmian 1157.
Ja dostałem do testów 1160.
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #477 dnia: Sierpień 29, 2010, 22:17:30 »
Panowie - pytanie z innej beczki - jaka wersja AM 6.6.xxxx jest obecnie na serwerze??? Czy były jakieś update'y od czasu wprowadzenia wersji 6.6.0???
Na serwerze bez zmian 1157.
Ja dostałem do testów 1160.
Ale to chyba ta z zapisywaniem błędów...?
ISTQB Certified Tester

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #478 dnia: Sierpień 29, 2010, 22:21:53 »
Tak, tak mnie poinformował support. Ale podobno jakieś drobne poprawki też są, a jakie? Nie powiedzieli, a ja nie dostrzegłem.
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #479 dnia: Sierpień 30, 2010, 00:15:55 »
Często kojarzy się tu bezustanne przeliczanie trasy z problemami z sygnałem GPS. Może częsciowo to jest racja ale z wielu postów wynika, że w starszych wersjach nie zdarzało się to tak często (a GPSy chyba nie były wtedy lepsze niż dzisiaj). Poza tym pamiętajmy, że AM ma wbudowane "przyciąganie do drogi" co jest czynnością software'ową i z pewnością może być zrobione lepiej lub gorzej. W przypadku autostrad i dróg ekspresowych nawet średnio inteligentny program powinien wiedzieć, że przeskoczenie przez barierkę jest w normalnych warunkach niemożliwe a zatem "przyciąganie", poza rejonem zjazdów, mogłoby być "bezwzględne". Na innych drogach można by wziąć pod uwagę np. prędkość - też mało prawdopodobne, by przy 90-100 km/h samochód mógł realnie znaleźć się nagle na drodze lokalnej lub w polu.
Obawiam się jednak, że Aqurat tak mocno wierzy, że AM jest najlepsza i niezastąpiona, że woli zbywać ludzi standardowymi tekstami o chmurach i błedach GPS.