AM 6.6

  • 779 Odpowiedzi
  • 193712 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #390 dnia: Sierpień 27, 2010, 11:09:28 »
Zapominacie Panowie o jeszcze jednym aspekcie. Dokładność samego systemu GPS + dokładność map.
Jak się zsumuje te dwa błędy, to może to się trochę rozjechać.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #391 dnia: Sierpień 27, 2010, 11:26:30 »
Klusek, nie ma mowy, to nie jest normalne żeby klient musiał weryfikować i poprawiać szybkozmienne
dane dostawcy, przecież one codziennie się zmieniają, to GDDKiA musi zadbać o ich jakość.
Wiemy że to potrafi, bo dane blokad są bardzo dokładne, problem w tym,
że nie chcą tego standardu jakości utrzymać również dla robót drogowych.
To wygląda jakby te dane ktoś wstawiał ma mapce w skali rzędu 1:500 000,
spotykałem już dane z błędami prawie 1 kilometra, i to nie wzdłuż tylko w bok drogi.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #392 dnia: Sierpień 27, 2010, 11:35:34 »
Tak.

nocnyMarku, poradź, proszę. Czekałam z instalacją nowej wersji, bo widzę dużo krytycznych uwag. W niedzielę jadę w daleeeeką podróż (jak dla mnie  :wink: ponad 500 km) i biję się z myślami. Radzisz zainstalować 6.6, więc zdążę to zrobić. Rada o jaką proszę: na sformatowanej karcie wszystko od nowa (nie jest dla mnie problemem wprowadzanie swoich ustawień), czy nadpisać? Z tym, że kiedy robię synchronizacje i tak za każdym razem mam niezapamiętanie ustawienia i wyświetlają mi się prawie wszystkie POI. Przyszło mi więc na myśl, że jakiś plik (?) jest uszkodzony i i tak powinno się wgrać na czystą kartę (już kiedyś tak miałam).

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #393 dnia: Sierpień 27, 2010, 11:40:43 »
Cytuj
Klusek, nie ma mowy, to nie jest normalne żeby klient musiał weryfikować i poprawiać szybkozmienne
dane dostawcy, przecież one codziennie się zmieniają, to GDDKiA musi zadbać o ich jakość.

Wiem, że nie jest to normalne i do takich rzeczy nie powinno dochodzić, ale dopóki dane te nie zostaną poprawione u źródła taką weryfikację może warto potraktować jako rozwiązanie tymczasowe w celu zadbania o własny wizerunek. Jak myślisz na kogo będzie narzekał końcowy użytkownik nawigacji, że dane są błędnie podane? Na twórcę nawigacji czy na firmę zewnętrzną, o której ta osoba może nie mieć nawet pojęcia.
Swoją drogą opracowanie automatycznego systemu weryfikacji nie było by chyba trudne, bo "wystarczy" nanosić takie utrudnienia tylko na podstawie nr drogi i pikietażu a tymi danymi AM akurat dysponuje.
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #394 dnia: Sierpień 27, 2010, 12:34:06 »
Czekałam z instalacją nowej wersji, bo widzę dużo krytycznych uwag. W niedzielę jadę w daleeeeką podróż (jak dla mnie  :wink: ponad 500 km) i biję się z myślami...

MZ powinnaś robić odwrotnie, nie czekać tylko zainstalować nową wersję wcześniej,
żeby wypróbować ją przed podróżą. Jeśli do 6.5 nie masz poważniejszych uwag
to zainstaluj 6.6 dopiero po powrocie. Strzeżonego ...
Chyba że masz licencje przypisaną do urządzenia i jakąś kartę pod ręką,
ja mam zawsze taką sprawdzoną 'zapasową wersję' zainstalowaną na karcie z aparatu fotograficznego.
Jeszcze mi się nie przydała, ale w razie jakiejś krytycznej sytuacji
zawsze mogę przełożyć kartę do nawigacji.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #395 dnia: Sierpień 27, 2010, 12:38:38 »

.... bo przy podawaniu utrudnień podaje się tylko drogę i kilometraż bez podawania jakichkolwiek współrzędnych geograficznych (wiem, bo sam je podaje jako pracownik rejonu dróg  :ok: ).

Otwórz sobie link, który podał nM :
http://www.gddkia.gov.pl/dane/zima_html/utrdane.xml
a zauważysz, że GDDKiA podaje w nim bardzo dokładne współrzędne. Niestety z ogromnymi błędami.
Żeby jeszcze szerzej zobaczyć problem, racz zauważyć, że co niektóre z punktów, na których robota idzie pełbą parą, mają współrzędne zerowe  :shock:

Aby Ci ułatwić analizę tych danych, proponuję pobrać POIConverter:
http://sites.google.com/site/poiconverter/wersje/1-1-6
I wczytać do niego dane z w/w pliku .xml autorstwa GDDKiA
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2010, 12:50:39 wysłana przez Bilunia »

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #396 dnia: Sierpień 27, 2010, 12:59:20 »
Cytuj
Otwórz sobie link, który podał nM :
http://www.gddkia.gov.pl/dane/zima_html/utrdane.xml
a zauważysz, że GDDKiA podaje w nim bardzo dokładne współrzędne. Niestety z ogromnymi błędami.

Współrzędne są dodawane na poziomie Oddziału bądź nawet Centrali, ja jako pracownik rejonu kiedy podaje jakiekolwiek utrudnienie nie podaje przy jego lokalizacji żadnych współrzędnych tylko nr drogi i kilometraż.
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline starsza.pani

  • ***
  • 328
  • Płeć: Kobieta
  • Sprzęt: MODECOM MX3HD AM-oczywiście najnowsza
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #397 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:03:33 »
Dziękuję nM :) Ściągam sobie, a zainstaluję po powrocie. Na razie mam już opracowaną trasę na 6.5 - taką jaką zwykle jeżdżę, czyli pewniak.
Licencja przypisana do karty, tej którą dostałam z nawigacją, pięknie zadrukowana różnymi napisami. Za miesiąc się kończy :(  :worried: Nowy wydatek  :( :( :(

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #398 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:15:06 »
Cytuj
Otwórz sobie link, który podał nM :
http://www.gddkia.gov.pl/dane/zima_html/utrdane.xml
a zauważysz, że GDDKiA podaje w nim bardzo dokładne współrzędne. Niestety z ogromnymi błędami.

Współrzędne są dodawane na poziomie Oddziału bądź nawet Centrali, ja jako pracownik rejonu kiedy podaje jakiekolwiek utrudnienie nie podaje przy jego lokalizacji żadnych współrzędnych tylko nr drogi i kilometraż.
Więc oczekujesz, że AM ma naprawiać babole podawane do publicznej wiadomości przez Twoją Centralę ? To chyba nie tak.
W końcu GDDKiA powinno też zależeć, by programy nawigacyjne kierowały ruch samochodowy umożliwiając pominięcie miejsc, w których prowadzone są roboty drogowe. Podając współrzędne jak dotychczas - GDDKiA wręcz to uniemożliwia.
A może lepiej im się pracuje w towarzystwie wku. ... kierowców ?
AM umożliwia ustawienie ostrzegania "Przy trasie" 170 m z prawej i 150 m z lewej.
To niestety jak już pisał nM, w wielu przypadkach za mało na dokładność punktów GDDKiA, których lokalizacja często znacznie odbiega od tego pasa.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2010, 13:22:16 wysłana przez Bilunia »

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #399 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:21:37 »
Cytuj
Więc oczekujesz, że AM ma naprawiać babole podawane do publicznej wiadomości przez Twoją Centralę ?

Nie oczekuje, że będą poprawiać błędy innych, ale liczę na to, że skoro jedni dają d.... to może drudzy dla własnego dobra i wizerunku zrobią chociaż tymczasowo coś co pozwoli chociaż w jakimś stopniu ograniczyć tego typu babole. AM też powinno zależeć na poprawnej lokalizacji tych punktów, bo nawet jeśli nie jest to ich wina to przez takie rzeczy na systemie Traffic wieszane są psy i więcej osób na ten system narzeka niż go chwali.
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Bilunia

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #400 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:31:54 »
AM też powinno zależeć na poprawnej lokalizacji tych punktów, bo nawet jeśli nie jest to ich wina to przez takie rzeczy na systemie Traffic wieszane są psy i więcej osób na ten system narzeka niż go chwali.

Mieszanie do tego Traffica, jest nieporozumieniem. To właśnie dzięki jego funkcjonalności (przynajmniej w tej kwestii), udaje się wykryć zatory (korki) spowodowane tym, że ktoś z GDDKiA nie naniósł robót na drodze, a w polu 300 m od niej i skierować ruch na drogi alternatywne.

*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #401 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:54:15 »
Cytuj
Mieszanie do tego Traffica, jest nieporozumieniem.

Dlaczego zaraz nieporozumieniem skoro właśnie wszystkie te utrudnienia są pobierane właśnie przez Traffic ;)
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #402 dnia: Sierpień 27, 2010, 13:57:53 »
A ja dzis po wyznaczeniu trasy i przegladaniu na mapie zauwazylem, ze przy skali 120km nie rysuje sie trasa (nie ma niebieskiej linii trasy). Przy wszystkich innych skalach trasa jest widoczna.

Czy ktos to juz zauwazyl?

AM 6.6 EU na MIO P560

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #403 dnia: Sierpień 27, 2010, 14:35:57 »
Cytuj
Otwórz sobie link, który podał nM :
http://www.gddkia.gov.pl/dane/zima_html/utrdane.xml
a zauważysz, że GDDKiA podaje w nim bardzo dokładne współrzędne. Niestety z ogromnymi błędami.

Współrzędne są dodawane na poziomie Oddziału bądź nawet Centrali, ja jako pracownik rejonu kiedy podaje jakiekolwiek utrudnienie nie podaje przy jego lokalizacji żadnych współrzędnych tylko nr drogi i kilometraż.
To trudno się dziwić, że współrzędne są do bani. Automatyczne (a ręczne też) przeliczenie (nr drogi, kilometraż) na (long,lat) wcale nie jest trywialne. Byłoby znacznie prościej, gdyby rejon przesyłał do centrali od razu współrzędne.

*

Offline AdamMie

  • *****
  • 1033
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus 636N, NavRoad Q1, AM 6.10 _PL
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #404 dnia: Sierpień 27, 2010, 15:39:37 »
A ja dzis po wyznaczeniu trasy i przegladaniu na mapie zauwazylem, ze przy skali 120km nie rysuje sie trasa (nie ma niebieskiej linii trasy). Przy wszystkich innych skalach trasa jest widoczna.

Czy ktos to juz zauwazyl?

AM 6.6 EU na MIO P560
AM 6.6 PL
Na NavRoadzie Q1 przy 123 km jest widoczna.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #405 dnia: Sierpień 27, 2010, 18:45:46 »
.... ja mam zawsze taką sprawdzoną 'zapasową wersję' zainstalowaną na karcie z aparatu fotograficznego.
Jeszcze mi się nie przydała, ale w razie jakiejś krytycznej sytuacji
zawsze mogę przełożyć kartę do nawigacji.

Ciekawy pomysł na kopię bezpieczeństwa :D .
Ja bym do tego dołożył jeszcze zakup "cyfrówki" z wbudowanym gps-em, jak dobrze pamiętam to jakaś sonka ma takowy, i obeszło by się bez potrzeby przekładania karty.  :E

*

Offline mif4

  • **
  • 208
  • Sprzęt: SG Advance poprzednio: BLOW Sirrocco. Modecom AX
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #406 dnia: Sierpień 27, 2010, 20:56:51 »
Cytuj
problem z zawieszaniem mapy i wyskakującym okienkiem "AC_Off AP load imagnes fall".Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?

U mnie komunikat taki występuje tylko podczas wyciągnięcia wtyczki z gniazdka zarówno w samochodzie jak i w domu z zasilacza. Zdarza się, że wtyczka wyskakuje podczas jazdy po dziurach i dlatego może występować u was ten problem tak często.
Wtyczka nie wyskakuje, a problem pojawia się "ni z tego, ni z owego"
Odpowiedź Supportu na moje zgłoszenie:

Blad ten jest nam juz znany.
Rzeczy w tym ze AutoMapa zajmuje sporo pamieci na Navroadach. W momencie odlaczenia zasilania system probuje zaladowac zwiazany z tym obrazek.. i nie moze bo nie ma miejsca.

Jest to problem jakby na styku firmware'u urzadzenia i naszego oprogramowania. Sam komunikat pochodzi od systemu, ale probujemy cos z tym zrobic.
Pozostaje na razie wylaczac AM przed odpieciem zasilania.

Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen 
AutoMapa (mp)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #407 dnia: Sierpień 27, 2010, 21:17:19 »
Rzeczy w tym ze AutoMapa zajmuje sporo pamieci na Navroadach. W momencie odlaczenia zasilania system probuje zaladowac zwiazany z tym obrazek.. i nie moze bo nie ma miejsca.

Przez rok jeździłem Navroad Q1 i nigdy nie miałem problemu przy wyłączaniu wtyczki...

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

pliers

Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #408 dnia: Sierpień 27, 2010, 22:22:10 »
a ja na NR460 i NR560BF mam regularnie. Też to zgłaszałem...

*

Offline rpp

  • *
  • 88
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #409 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:05:13 »
Przez tydzień zrobiłem prawie 2.5 tys. km (wyprawa z Warszawy do Danii) i jestem totalnie załamany tym czymś co Aqurat nazwało nawigacją :-(
Do tej pory byłem całkowitym zwolennikiem AM i wszystkim dookoła polecałem ten program. Przymykałem oko na narzekania kumpla, który wybrał się z AM do Belgii i potwornie narzekał. Ale po moim tygodniowym doświadczeniu z długą podróżą przez Europę potwornie żałuję, że zainwestowałem w AM EU - trzeba było kupić cokolwiek innego (choćby papierowe mapy - przyniosłyby mi mniej niepotrzebnych nerwów niż AM).

Na dzień przed wyjazdem zainstalowałem wersję 6.6. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to nowość na karcie pozostawiłem dla bezpieczeństwa wersję 6.5 z którą jeżdżę praktycznie od pierwszego dnia jak tylko się pokazała i poza jakimiś babolami związanymi z np. wybieraniem punktów z Ulubionych sprawowała się w miarę poprawnie (w tym na dłuższych trasach po Polsce także).

Trasa z Warszawy do Danii (Billund) - ok. 1200km. Trasa szybka bo zależy mi na wpakowaniu się na autostrady (szczególnie po stronie niemieckiej - pamiętam z AM 5, że przy optymalnej potrafiła ciągnąć przez lokalne drogi - przed wyjazdem weryfikacja, że kieruje tak jak chcę czyli przez Stryków na Poznań, Świecko i dalej już autostradami w stronę Berlin/Hamburg -> Dania).
Wyjazd 3 rano - po Warszawie oczywiście ciągnie mnie dziwacznie ale olałem to i jadę prosto na trasę poznańską. Dojechałem na wylotówkę i się AM uspokoiła - tzn. wyznaczyła trasę i śmigam. Zadowolony dojeżdżam do Strykowa i wlot na autostradę. Po przejechaniu paru km pierwsze zdziwienie - AM twierdzi, że jestem poza trasą i zaczyna przeliczać (trasa nadal ponad 1000km więc chwilę to trwa - nic to sobie myślę - coś zgłupiała i tyle).
Niestety nie minęły 2 minuty (dosłownie), znowu "jesteś poza trasą - nowa będzie lepsza".
I tak przez kolejne pół godziny. Zirytowany robię restart AM/urządzenia. Dalej to samo. Wyłączam info o zjeździe z trasy bo lubię Hołowczyca ale komunikat robi się irytujący. Wyłączam Smart Routes i Live Drive podejrzewając, że może to coś bruździ. Dalej to samo (oczywiście po drodze kolejne restarty).
W pewnym momencie AM tak zgłupiała, że przeliczała trasę non-stop. Ledwo skończyła jedno przeliczenie od razu zaczynała kolejne.
Maksymalnie zirytowany (żeby nie napisać dosadniej) zjeżdżam na MOPa i przywracam wersję 6.5.
Ta też zaczyna od 3-4 przeliczeń ale po paru km się uspokaja i już pozornie bez dalszych przygód jedziemy (dla bezpieczeństwa też wyłączone SR i LD).
I tu pierwszy zonk - ponad 100km przed Poznaniem nagle dostaję komunikat żebym zjechał z autostrady na jakieś boczne drogi (przypominam - trasa szybka z wyłączonymi "bajerami" o obciążeniu ruchu - zresztą jest jakoś 5 rano więc ruchu dramatycznego nie ma).
Komunikat olałem i jadę dalej na Poznań autostradą uznając, że jednak jakakolwiek droga boczna będzie zdecydowanie wolniejsza niż autostrada.
Po dojechaniu do końca autostrady znowu jakieś kombinacje z odbijaniem w bok ale i tak przejazd przez Świecko - w miarę wczesna godzina więc znowu ignoruję i jadę prosto do granicy. Ufff - granica przekroczona - zaczynają się niemieckie autostrady.
Wygląda wszystko fajnie - w pewnym momencie (jakieś 20km od granicy) info o skręcie w prawo - OK - skręcam - pewnie zmiana autostrady na inną (nie znam całej ich sieci i nie analizowałem jak przy papierowej mapie którymi dokładnie drogami mam jechać - wiedziałem, że mam trafić na Berlinen ring i tyle).
Pełen optymizmu zjeżdżam i ... okazuje się, że do Berlina jadę lokalnymi drogami (ciągle licząc, że za moment będzie "ta właściwa autostrada"). Na większości ograniczenia do 50km/h.
Normalnie maksymalna porażka !!! Po grubo ponad 1.5h dojeżdżam do Berlinen ring (autostradą zrobiłbym to pewnie w niecałą godzinę) i dalej już jest w miarę ok.
Do Danii docieramy już bez większych przygód.

Myślałem, że na tym skończy się wtopa AM ale byłoby zbyt cudownie.

Czas na powrót.

Tu od samego startu AM 6.5 zaczyna zachowywać się dokładnie tak jak wersja 6.6.
Ciągłe przeliczenia (co 2 max. 3 minuty). Przez jedno z takich przeliczeń przejechałem zjazd na autostradę - wkurzony z zakamarków wyciągam starego poczciwego Asusa z antyczną AM 5.cośtam. Na pytanie Żony co zrobię jak jedna pokaże mi skręt w lewo a druga w prawo odpowiadam, że jadę wg starej.
AM 6.5 z perfekcyjną dokładnością max. 3 min. przelicza trasę (i nawet coś zmienia bo różnica w odległości do celu zmienia się względem wersji 5 od 8 do 20km).
Przez całą drogę zrobiła grubo ponad 200 przeliczeń !!!! Oczywiście nie pomagają restarty AM, urządzenia, wskazywanie od nowa punktu docelowego. Po prostu dramat.
Na jakieś 150km od granicy (prosta droga do Frankfurtu) zaczyna mnie ciągnąć na boczne drogi - mając doświadczenie z dojazdu do Danii jadę wg starej nawigacji. Nie mam zamiaru zwiedzać niemieckich wiosek jadąc 50km/h gdzie na autostradzie mogę pomykać ile fabryka dała.

Później znowu zamiast ciągnąć od Świecka do autostrady na Poznań mam grubo ponad 80km autostrady z głowy (AM twierdzi, że szybciej dojadę bocznymi drogami i wywala mnie na autostradę dopiero gdzieś za Poznaniem). W pewnym momencie robi mi się różnica ponad 60km i czas dojazdu wg. nowej AM jest o 2h dłuższy !!!
Co w takim razie oznacza trasa szybka wg Automapy?

Wkurzony w którymś momencie wyłączam AM 6 i jadę tylko na starej wersji. Dopiero w Strykowie odpalam jeszcze raz i od teraz AM nie przeliczyła nadmiarowo ani razu trasy.
Jak widać całkowicie nie radzi sobie z bardzo długimi trasami.

Za chwilę piszę do serwisu - zobaczymy co mi odpowiedzą. Jak dla mnie nawigacja całkowicie dała plamy. Nie dało się z tym czymś jechać. I to nie z powodu jakiegoś drobiazgu typu złe wskazywanie POI tylko po prostu AM nie była w stanie wyznaczyć i utrzymać trasy !!

Rozpisałem się ale możecie sobie wyobrazić moją frustrację jadąc w taką trasę i mając zerowe wsparcie ze strony nawigacji.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #410 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:10:17 »
Z tym poza trasą to miałem podobny przypadek w Świnoujściu z betą gdzie ciągle widziała, ze jestem 300m obok... ale okazało się, ze to nie był problem z AM ale odbiornik GPS coś się przywiesił/przytkał (czy jakoś tak).. i pomógł restart odbiornika GPS.
A z tym przeliczaniem to jest tak, ze jeśli jesteś poza trasą to liczy nową ale jak ją obliczy to jesteś w innym miejscu i znów zaczyna liczyć - takie sprzężenie zwrotne. więc przed drogą dłuższą dobrze jest zrestartować GPS i poczekać trochę na złapanie większej ilości satelit a dopiero potem ruszać z mijesca.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 13:17:26 wysłana przez puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #411 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:33:22 »
I tu, żeby było pewne, że to wina AM. To trzeba by było włączyć jakiś inny program i zobaczyć co pokazuje.
Ja miałem w czerwcu podobne cyrki z sygnałem. Przez prawie cały tydzień fix był łapany niemożebnie długo, pozycja wyznaczana jakieś kilkaset metrów na północ. :worried:
Po mieście jeździć się z tym nie dało. :S
"Ukradłem" sobie na dzień Igo i tam było to s amo - więc AM się już nie czepiałem. :-?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline altroch

  • ****
  • 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Modecom WinCE 6.0/AM 6.xx, SGS3, SG Note3
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #412 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:44:22 »
A ja się czepiam. Ustawienia fabryczne w AM są do bani. Przeciętny użytkownik chce zainstalować i jechać, a wtedy wyznacza trasy dziwacznie. Dopiero jak ustawiłem wszystko tak jak puniek, zrezygnowałem z bajerów (SR, LD) to AM 6.6 zachowuje się normalniej.

*

Offline darekgra

  • 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SmartGPS 760 Vision
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #413 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:49:01 »
rpp
moim zdaniem to wina urządzenia GPS dwie wersje AM i to samo więc sygnał był uwalony
można to sprawdzić w trakcie użytkowania zapisując ślad sygnału GPS i później go odczytać albo wrzucić na Google earth i będziesz widział gdzie cię pozycjonował gps

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #414 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:55:48 »
Nie trzeba tak kombinować, wystarczy uruchomić bieżące wyświetlanie śladu podczas jazdy:
Menu>Ustawienia>Przyciski i funkcja 'Włącz/wyłącz wyświetlanie śladu w trakcie jazdy'

« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 14:10:56 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #415 dnia: Sierpień 28, 2010, 13:59:54 »
Dopiero jak ustawiłem wszystko tak jak puniek, zrezygnowałem z bajerów (SR, LD) to AM 6.6 zachowuje się normalniej.
Ja ostatnio używam SR i LD... chociaż czasami je przeklinam...

Połączone: [time]Sierpień 28, 2010, 14:00:39[/time]
Nie trzeba tak kombinować, wystarczy uruchomić bieżące wyświetlanie śladu podczas jazdy.
Marku, możesz podpowiedzieć bo jakoś nie kojarzę tej opcji (nie używałem ale warto wiedzieć) - gdzie to jest?
ISTQB Certified Tester

*

Offline darekgra

  • 31
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SmartGPS 760 Vision
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #416 dnia: Sierpień 28, 2010, 14:05:22 »
Ślad gps masz w Menu>GPS>i tam jest reszta klawiszy

puniek
spróbuj tych ustawień
- smartRoutes i LiveDrive włączony
- uwzględniaj profil prędkości właczone
-wszystkie 130 km/h
-autostrady 125 km/h
-międzynarodowe 86 km/h
-główne 75 km/h
-drugorzędne 66 km/h
-miejskie główne 51 km/h
-miejskie 45 km/h
-gruntowe 25 km/h
- płatne i promy pytaj , autostrady ok
- pomijaj drogi o klasie gruntowa utrzymana nadkładając maksymalnie 10 km
- szybkość obliczania max w lewo
-trasa optymalna jak :trzy kliknięcia od prawej
postój 10 min co 180 min

wydaje się że wtedy jest w miarę ok
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 14:10:28 wysłana przez darekgra »

*

Offline Teodoryk

  • **
  • 173
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A696, Samsung I9070, Acer 811 3G
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #417 dnia: Sierpień 28, 2010, 14:08:36 »
W pewnym momencie AM tak zgłupiała, że przeliczała trasę non-stop. Ledwo skończyła jedno przeliczenie od razu zaczynała kolejne.

że zacytuję mój post o wersji beta:

Cytuj
Pojeżdziłem trochę z betą. Stabilnośc bety w mojej opinii polega na tym że w czasie jazdy stabilnie cały czas wyznacza trasę ;)
,
u mnie pomógł dopiero HR i czysta instalka,  nie dawało się jeżdzić, cały czas liczenie trasy.
Na Europę zdecydowanie IGO. automapa nie umie zrobić nawigacji na EU i niech lepiej pozostanie przy PL bo wstyd straszny.

w mojej opinii w opcjach trasy powinna być też mozliwośc wyłączenia dróg lokalnych, oraz dwucyfrowych i  trzycyfrowych krajowych, wtedy byłby łatwy wybór i nie byłoby takich numerów jak opisujesz w wyznaczaniu trasy.

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #418 dnia: Sierpień 28, 2010, 14:31:59 »
Ślad gps masz w Menu>GPS>i tam jest reszta klawiszy

puniek
spróbuj tych ustawień
- smartRoutes i LiveDrive włączony
- uwzględniaj profil prędkości właczone
-wszystkie 130 km/h
-autostrady 125 km/h
-międzynarodowe 86 km/h
-główne 75 km/h
-drugorzędne 66 km/h
-miejskie główne 51 km/h
-miejskie 45 km/h
-gruntowe 25 km/h
- płatne i promy pytaj , autostrady ok
- pomijaj drogi o klasie gruntowa utrzymana nadkładając maksymalnie 10 km
- szybkość obliczania max w lewo
-trasa optymalna jak :trzy kliknięcia od prawej
postój 10 min co 180 min

wydaje się że wtedy jest w miarę ok

Powiedz czym Ty kolego jezdzisz ze uzyskujesz tak kosmiczne srednie predkosci ? No chyba ze te ustawienia nie mają nic wspolnego z rzeczywistoscia.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2010, 14:33:56 wysłana przez kwojtow »

*

Offline redi

  • ****
  • 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad DUXO, Toshiba Encore
Odp: AM 6.6
« Odpowiedź #419 dnia: Sierpień 28, 2010, 14:35:29 »
Nie trzeba tak kombinować, wystarczy uruchomić bieżące wyświetlanie śladu podczas jazdy:
Menu>Ustawienia>Przyciski i funkcja 'Włącz/wyłącz wyświetlanie śladu w trakcie jazdy'

A wiesz może jak zrobić by na karcie było wiecej sladów niż 1 - 2. Przydało mi się czasami do archiwizacji wyjazdów.