PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: ochkarol w Lipiec 16, 2010, 22:43:28
-
Dane trasy:
Start: Lublin, Herbowa, piatek, godz.15:00
Trasa szybka, profile prędkości wyłączone, SR włączone.
Nie chce mi się już pytać, po jaką ch... to kółko wojewódzkimi (nie mam alergii, nie :mrgreen:)
ale znalazłem ciekawostkę.
Trasa po wyznaczeniu wygląda tak:
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/Lublin-Kielce1.png)
Tuż przed skrzyżowaniem w Konopnicy, gdzie AM każe skręcać wstawiam nowy punkt "Start" (zaznaczając go na mapie).
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/Lublin-Kielce2.png)
... i trasa wygląda tak:
(http://www.imagic.pl/files/3671/NAVI/Lublin-Kielce3.png)
Leo, łaj? :O
P.S. Nadmienię, że tak jak na ostatnim obrazku powinna wyglądać od początku. Testowo pojechałem kiedyś tym kółkiem i nie powiem, żebym miał ochotę ten zabieg powtarzać. :-|
-
Może za dużo stopni swobody jak na Automapę?
-
Może za dużo stopni swobody jak na Automapę?
Tzn?
-
U mnie wyznaczyło tak trasę, jak u Ciebie na dolnym obrazku.
-
ostatnio cytaty z wiki modne tutaj więc: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_stopni_swobody_(statystyka) (http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_stopni_swobody_(statystyka))
z tej krótkiej wzmianki najważniejsza jest następująca uwaga: zwykle musimy estymować dwie wartości oczekiwane :ok: :D
-
U mnie wyznaczyło tak trasę, jak u Ciebie na dolnym obrazku.
Start: Lublin, Herbowa, piatek, godz.15:00
Trasa szybka, profile prędkości wyłączone, SR włączone. ??
Połączone: [time]Lipiec 16, 2010, 23:01:24[/time]
ostatnio cytaty z wiki modne tutaj więc: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_stopni_swobody_(statystyka) (http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_stopni_swobody_(statystyka)) ...
Po tym tekście "Jeśli mamy do czynienia z jedną próbką losową zawierającą n obserwacji, z której estymujemy jeden parametr" wymiękłem. :mrgreen:
-
Tak jak napisałeś.
-
No to mamy tak:
1. Ten sam program.
2. Tak samo skonfigurowany (w punktach rzutujących na routing)
3. Te same parametry trasy
a różne wyniki?
A zapytam jeszcze o promy. Ja mam pytaj, zapytało i powiedziałem twardo nie, przelicz.
Zresztą jak ustawiłem przed wyznaczeniem trasy, żeby promy omijać to i tak mam dalej to samo.
-
Po tym tekście "Jeśli mamy do czynienia z jedną próbką losową zawierającą n obserwacji, z której estymujemy jeden parametr" wymiękłem. :mrgreen:
he he, na tym "wykładają" się nawet najlepsi studenci :wink: mimo iż jest to jeden z podstawowych kroków do zrozumienia statystyki wykraczającej poza pojęcia średniej i odchylenia standardowego :P
-
No to mamy tak:
1. Ten sam program.
2. Tak samo skonfigurowany (w punktach rzutujących na routing)
3. Te same parametry trasy
a różne wyniki?
A zapytam jeszcze o promy. Ja mam pytaj, zapytało i powiedziałem twardo nie, przelicz.
Zresztą jak ustawiłem przed wyznaczeniem trasy, żeby promy omijać to i tak mam dalej to samo.
Tym razem wyznaczyła mi inną trasę.
-
U mnie gdy nie wybrałem Piątek,godz.15:00 wyznaczyło trasę przez Kraśnik; gdy wybrałem ten dzień z tą godziną, to wtedy ustaliło mi trasę taką jak u Ciebie na pierwszym rysunku. Ciekawe co takiego jest w piątek o 15, że AM zmienia trasę. Bo w piątki o 14 i o 17 znowu kieruje przez Kraśnik :) Prom ma przerwę czy jak? :)
-
Ciekawe co takiego jest w piątek o 15, że AM zmienia trasę.
Jak to co - ochkarol pojawia się w okolicy :wink:. Może stanowi zagrożenie dla Kraśnika :O~
-
U mnie gdy nie wybrałem Piątek,godz.15:00 wyznaczyło trasę przez Kraśnik; gdy wybrałem ten dzień z tą godziną, to wtedy ustaliło mi trasę taką jak u Ciebie na pierwszym rysunku. Ciekawe co takiego jest w piątek o 15, że AM zmienia trasę. Bo w piątki o 14 i o 17 znowu kieruje przez Kraśnik :) Prom ma przerwę czy jak? :)
Korek na wjeździe do Kraśnika? Tam jest remont na Przemysłowej i pewnie w piątki o tej porze tworzą się tam korki. Ale to moje gdybanie.
-
Korek na wjeździe do Kraśnika? Tam jest remont na Przemysłowej i pewnie w piątki o tej porze tworzą się tam korki. Ale to moje gdybanie.
Tego remontu już nie ma od końca czerwca. Przemysłowa otwarta i nie ma żadnych korków.
Ale do AM blokady z ul. Przemysłowej łyknęli :evil: - musiałem dziś u siebie pousuwać wszystkie.
Może by tak blokad remontowo-drogowych nie wbudowywali w mapy?
Wydaje mi się, że tak byłoby lepiej.
-
Tego remontu już nie ma od końca czerwca. Przemysłowa otwarta i nie ma żadnych korków.
Ale był. I pewnie odbił swoje piętno w SR.
Ale do AM blokady z ul. Przemysłowej łyknęli :evil: - musiałem dziś u siebie pousuwać wszystkie.
Powstawiałeś antyblokady w miplo?
Może by tak blokad remontowo-drogowych nie wbudowywali w mapy?
Wydaje mi się, że tak byłoby lepiej.
Też nie wiem czy to jest dobry pomysł.
-
Ale do AM blokady z ul. Przemysłowej łyknęli :evil: - musiałem dziś u siebie pousuwać wszystkie.
Powstawiałeś antyblokady w miplo?
No właśnie nie przesłał.
Musiałem sam to zrobić przed chwilą.
Przemysłowa już jest "otwarta".
PPepe
-
Noż dopiero wróciłem do domu! :mrgreen:
-
"Ochkarol" ,wyznaczylem Twoja ulubiona trase na Becie 6.6 i optymalna oraz krotka przy wlaczonym Trafficu i profilach predkosci "Biluni" wyglada tak jak na Twoim ostatnim zdjeciu.Dlugosc trasy z centrum do centrum = 176 km.
Pozdrawiam
-
Zamiast kasować blokady na urządzeniu wystarczyło podać propozycje nowych POI w kat. Antyblokada i przeprowadzić synchronizację - to tak na przyszłość, gdyby jeszcze ktoś widział jakiś błąd w mapie.
Pozdrawiam,
PPepe
-
"Ochkarol" ,wyznaczylem Twoja ulubiona trase na Becie 6.6 i optymalna oraz krotka przy wlaczonym Trafficu i profilach predkosci "Biluni" wyglada tak jak na Twoim ostatnim zdjeciu.Dlugosc trasy z centrum do centrum = 176 km.
Ja bazuję na samym trafficu. Profile mam wyłączone.
Wiadome mi jest, że odpowiednio ustawiając profile prędkości można nie jeździć żółtymi.
A mnie nie o to chodzi (Bilunia ma alergię na nie a ja nie :wink:).
Zastanawiało mnie tylko czy u mnie tylko taka głupota ale widzę, że piątek i 15:00 robi swoje nie tylko u mnie.
-
Ale do AM blokady z ul. Przemysłowej łyknęli :evil: - musiałem dziś u siebie pousuwać wszystkie.
Powstawiałeś antyblokady w miplo?
No właśnie nie przesłał.
Musiałem sam to zrobić przed chwilą.
[IRONY MODE=ON]
A to łobuz! nie przesłał! Przez takich jak on AM ma zły routing!
[IRONY MODE=OFF]
Ja już powoli zaczynam się zastanawiać co jest dobrowolne a co obowiązkowe :ok:
-
A to łobuz! nie przesłał! Przez takich jak on AM ma zły routing!
Ja już powoli zaczynam się zastanawiać co jest dobrowolne a co obowiązkowe :ok:
W ogóle byłem w szoku, że Przemysłowa jest zablokowana! :O
Tak, jak osobiście zgłaszałem dwukrotnie te POI (roboty drogowe) na Miplo, takożsamo niezwłocznie je z tamtąd usuwałem.
W życiu by mi do głowy nie przyszło, żeby "czasowe" blokady importować do map.
-
One nie zostały zaimportowane z miplo, to przypadkowa zbieżność.
-
To skąd się wzięły na mapach?
-
Ja bazuję na samym trafficu. Profile mam wyłączone.
A ja akurat na odwrót i jak dotychczas lepiej na tym wychodzę :wink:
Wiadome mi jest, że odpowiednio ustawiając profile prędkości można nie jeździć żółtymi.
A mnie nie o to chodzi (Bilunia ma alergię na nie a ja nie :wink:).
Żeby lepiej zrozumieć temat, a później dyskutować, kto na co ma alergię, to najpierw trzeba sprawdzić podane ustawienia, by nie popaść w samouwielbienie i nie pleść ....
Profil prędkości nie służy do omijania żółtych - tak dla jasności. Ale prawidłowo ustawiony:
1- da Ci różnicę pomiędzy trasą krótką, optymalną i szybką,
2- pokaże Ci realny czas przejazdu, a nie wytrzepany z fusów,
3- pozwoli Ci dokonać właściwego wyboru trasy
Dla łatwego testu, by Cię nie przemęczać:
Ustaw sobie mój profil (nie muszę go przecież podawać, skoro go komentujesz, wyłącz Smarta, ustaw suwaki optymalnej - górny w środku, dolny 4 pozycja od lewej.
Wyznacz trasę Poznań - Mielno.
Teraz zobacz, czym się różnią trasy: krótka, optymalna i szybka. Jak to zrozumiesz, to wtedy możemy podyskutować o alergiach.
Ale, żeby rozmawiać o czekoladzie, trzeba ją chociaż nadgryźć .... :worried:
Profil (dla przypomnienia) był robiony dla 6.5.0d +1006PL)
-
Tylko się nie obraź. :wink:
Wiem do czego służą profile :P i wielokrotnie z nich korzystałem.
Próbuję znaleźć błąd, bo generalnie uważam routing z samym trafficiem za ok.
Wszystko ma swoje plusy i minusy.
Domniemywam, że w sytuacji jaką opisałem w wątku Toruniowym (http://pdaclub.pl/forum/automapa/test-amtraffic-pytanie-do-znawcow-torunia-%29/) onegdaj, Ty ze swoimi ustawieniami zgniłbyś w korkach w Toruniu a ja mknął jak strzała "żółtymi". :P
Ideału nie ma. Tylko nie próbując innych rozwiązań w realu (tudzież nie zapytawszy "tubylców") nie mamy nawet pojęcia, że inne rozwiązania, z pozory wydające się głupimi, wcale takimi nie są.
-
Tylko się nie obraź. :wink:
Proszę o to samo :wink:
Widzę, że postanowiłeś jednak nie skorzystać z testu - a szkoda.
Przecież profil nie służy do omijania korków (o tym wiesz).
Co poprawia w stosunku do domyślnych - opisałem.
A jak będziesz chciał do tego korzystać z SR, to kto Ci zabrania go włączyć - włączenie swojego profilu, tej możliwości nie blokuje.
I zapamiętaj - ja nie mam alergii na żółte, a nawet na brązy :proud:
Na dowód tego, Poznań - Mielno pojadę w najbliższych dniach - "krótką". Jak zrobisz test, to zobaczysz, którędy.
Pozdrawiam
-
Luzik :ok:
Tylko, że nie o to chodzi w tym wątku, żeby zdobyć wiedzę jak kombinować (bo mam w razie czego swój profil prędkości), tylko co może być powodem takiego a nie innego wytyczania trasy przez SR.
Jeśli Aqartowi ten wątek pomógłby wyeliminować tego typu błędy to SR będzie jeszcze lepsze. :)
-
A może to Cię przekona: :worried:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-odstawia-cyrki/msg1336433/#msg1336433 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-odstawia-cyrki/msg1336433/#msg1336433)
Też nie na temat ? :shock:
Ale jakże pouczające. I ile nowych wrażeń i doświadczeń ... :wink:
-
podepnę się :)
ktoś mi powie jak zmusić AM (bez ustawiania przez) by trasę Lublin - Zwierzyniec wyznaczała przez Tarnawę Małą i Turobin? Mapy Google wyznaczają tą trasę ok. Ktoś wie jakie jest wytłumaczenie tego, że tak wyznacza?
-
Ustaw Lublin - Tarnawa Mała(przez okolicę) - Turobin(przez okolicę) - Zwierzyniec.
-
...
Profil prędkości nie służy do omijania żółtych - tak dla jasności. Ale prawidłowo ustawiony:
...
2- pokaże Ci realny czas przejazdu, a nie wytrzepany z fusów,
...
Dziś rano robiłem moją ulubioną trasę (ustawień oczywiście nie zmieniałem) i przy wyłączonych profilach prędkości (bazując na samym SR) ETA rozjechał się o 2 minuty.
Także nie do końca jest tak jak piszesz.
Ale w piątki (start o 15:00) ETA mam zawyżony o jakieś 20 minut ( z tym, że ustawiam trasę optymalną, z suwakiem prawie na maksa w kierunku szybkiej).
-
Dziś rano robiłem moją ulubioną trasę (ustawień oczywiście nie zmieniałem) i przy wyłączonych profilach prędkości (bazując na samym SR) ETA rozjechał się o 2 minuty.
Także nie do końca jest tak jak piszesz.
Ale w piątki (start o 15:00) ETA mam zawyżony o jakieś 20 minut ( z tym, że ustawiam trasę optymalną, z suwakiem prawie na maksa w kierunku szybkiej).
Czy to już stało się normalnością, że komentujemy coś, czego nikt nie napisał ?
Bo nie podejrzewam, byś zrobił to z premedytacją.
Czy ja sugerowałem Ci jazdę z wyłączonym profilem i bazowaniem na samym SR ?
Cały czas przed tym przestrzegam.
Gdzie Ci sugerowałem jazdę z suwakiem optymalnej w podanym przez Ciebie położeniu ?
A bazowanie na SR tak w określeniu ETA, jak i wyznaczaniu przebiegu trasy - od zawsze uważam za chore. Tego też nie zrozumiałeś ?
Co jest nie do końca tak jak pisałem. Właśnie spotkało Cię to, o czym pisałem wielokrotnie i do czego usiłowałem Cię przekonać (nie tylko w tym wątku).
Prześledź uważnie nasze stanowiska w tej kwestii:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6-beta1-i-moja-ulubiona-trasa/msg1336436/#msg1336436 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6-beta1-i-moja-ulubiona-trasa/msg1336436/#msg1336436)
Tylko czytaj powolutku, a nawet bardzo powolutku i zwróć uwagę, kto jaką opcję ustawień preferował. Sugeruję też, byś zagłębił się w lekturę przed "Żubrem", albo wręcz zmień gatunek, bo aktualny najwyraźniej Ci szkodzi.
Tym razem, to mnie załamałeś. Nawet nie chce mi się wstawiać emotków .....
-
A ja sugeruję żebyś w końcu przyjął do wiadomości, że nie masz patentu na nieomylność ani na jedynie słuszne ustawienia AM i przestał ustawiać wszystkich po kątach. Każdy ma prawo korzystać z takich ustawień i tras jakie mu odpowiadają i tu o tym pisać, a nawet mieć w głębokim poważaniu Twoje sugestie i to co wcześniej tu napisałeś.
-
jaaaasne. I przyjął za normalność, że ktoś z uporem maniaka robi po swojemu, a pretensje ma do mnie, pisząc że mu tak "kazałem" ?.
Czy ja piszę, a nawet sugeruję, że jestem nieomylny ?
Ale, jeżeli już coś testuję i o tym piszę, to robię to rzetelnie ....
-
Też macie wrażenie, że Traffic działa w AM6.6b1 z większą mocą?
Coraz chętniej ściąga mnie z głównych dróg miejskich na rzecz lokalnych.
Problem w tym, że robi to nawet ok. 21:00, co jest już humorystyczne.
Obniżyłem w profilu prędkość dla lokalnych do 35kph, ale nic to nie poprawiło.
Zdarzało mi się to w jakiejś poprzedniej wersji, ale nigdy z takim natężeniem.
-
... A bazowanie na SR tak w określeniu ETA, jak i wyznaczaniu przebiegu trasy - od zawsze uważam za chore. Tego też nie zrozumiałeś ? ...
Właśnie Ci udowodniłem, że nie masz racji a Ty dalej swoje. :-|
Zaczynam odnosić wrażenie, ze jesteś przewrażliwiony. :worried:
Odniosłem, się tylko do jednego punktu Twojej wypowiedzi a Ty zareagowłeś jakbym zwalił na Ciebie winę na wszystkie złe routingi AM (moje i innych).
Wypisałeś takie elaborat jakbym Ci zarzucił nie wiadomo co.
Weź trochę wyluzuj... :mrgreen:
-
Też macie wrażenie, że Traffic działa w AM6.6b1 z większą mocą?
Coraz chętniej ściąga mnie z głównych dróg miejskich na rzecz lokalnych.
No, mnie dzisiaj tak poprowadziła AM na spółkę ze Static Route i Live Drive, że straciłem na tym dobre 30 minut. Zamiast pojechać przez Radom, jak to zwyklę czynie, pojechałem zgodnie ze wskazaniem AM, przez Przytyk. No i trafiłem na minimum trzy objazdy (remont drogi wojewódzkiej, odcinki niepoblokowane w miplo), drogi na których nie mogłem się minąć z osobówką, bezdroża, leśne dukty i inne takie :]
P.S. Trasa Kowalanka k. Radomia - Warszawa.
-
A mi właśnie trasę Lublin-> Opatów, w trybie "optymalna" ustawiło przez Puławy, Zwoleń i Lipsko ;)
To jest 160 km zamiast 110.
Widać most w Annopolu się zapadł.
-
A mi właśnie trasę Lublin-> Opatów, w trybie "optymalna" ustawiło przez Puławy, Zwoleń i Lipsko ;)
To jest 160 km zamiast 110.
Widać most w Annopolu się zapadł.
Nie zapadł się ale jest remont (ruch wahadłowy).
Sprawdź lepiej jakie masz kategorie wMiploTraffic. Bo coś wyczuwam... :mrgreen:
-
Masz rację, grzebałem w trafficu
:shock:
Ale to CHYBA znak, że działa ;)
-
MiploTraffic zawsze działał :worried:
-
mimo ze w miplo traffic nie mam zaznaczonego ruchu whadlowego to trase podana wczesniej wydluza do 125 km kierujac droga wojewodzka (plik blokad zapisany jako moj wlasny na karcie pamieci - wczesniej byl to standardowy plik lecz pozniej zapisany wlasnie jako wlasny). wystarczy ze wczytam plik blokad standardowy - trasa bez objazdu 115 km. ale kategoria ruch wahadlowy w POI zaznaczona. o co kamman? przeciez to nie miplotraffic.
-
Teraz blokady MiploTraffic są zapisywane tylko do pliku standardowego.
W "swoim" musisz mieć zablokowany jakiś odcinek.
POI nie ma tu nic do rzeczy - to tylko POI.
-
przejrzalem caly kawalek (przy wczytanym moim pliku) zero blokad - tylko (jak i w pliku standardowym) jest ikonka ruch wahadlowy tam przy mostku (nota bene pkt przez Ciebie dodany). dobrze wiedziec ze plik standardowy tak nie "sieje zametu".
-
A bazowanie na SR tak w określeniu ETA, jak i wyznaczaniu przebiegu trasy - od zawsze uważam za chore. Tego też nie zrozumiałeś ?
Akurat SR jest świetne w określaniu ETA, a na pewno bezapelacyjnie lepsze od ustawień profilu prędkości.
Żadne ustawienie profilu prędkości nie da rzeczywistej prędkości przejazdu np. przez cały Wrocław dla godz. 16:00 i godz. 21:00. Chyba, że będziesz konfigurował sobie profile dla każdej pory dnia :D.
Gdybym mógł to wyłączyłbym Traffic w cholerę dla wyznaczania trasy, a używał tylko do określania ETA.
-
wczoraj sprawdzone ETA
trasa Poznań-Wrocław
Wyznaczona trasa z Poznania
Wg średnich prędkości mieliśmy dojechać o 18:12
Wg Automapy z trafficiem czas dojazdu miał być o 18:40
(korzystaliśmy z AM6.2 i średnich oraz AM6.5c z trafficiem)
Dojechaliśmy stałym tempem o 18:27
no i oczywiście nie jechaliśmy tak, żeby akurat wpaść na ten a nie inny czas.
-
Hmmm... to chyba nie jest źle, wiem że każdy chciałby aby ETA było obliczone z dokładnością co do minuty B) z tego co piszesz to odchylenie ETA na tej trasie zarówno od jednej jak i drugiej wartości było poniżej 10%. Uważam to za dość dobry wynik :ok:
-
ja również jestem zadowolony z takiego wyniku :)
10% przy takiej trasie to nie jest naprawdę dużo. wystarczyłoby 2 razy dłużej na światłach postać (chwilowy nadmiar samochodów na skrzyżowaniu) i wynik będzie identyczny (w przypadku ETA z traffic'iem)
-
Dziś, po aktualizacji via AM'Center danych o ruchu drogowym (jak to się ładnie nazywa :mrgreen: ) "moja ulubiona trasa", ze startem w piatek o 15:00 wygląda normalnie (tj. przez Kraśnik i żadne tam promy).
:ok: