PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa iOS => Wątek zaczęty przez: pogar w Lipiec 16, 2015, 08:08:52
-
Witam
Przepraszam że tutaj: podobnego tematu nie znalazłem, pozostałe (trochę pasujące) subfora wykazują mniejsza aktywność..
Do rzeczy.
Po wielu latach z platformą Windows Mobile, potem Windows Phone.
Czas zainstalować nawigację. W czasach Windows Mobile, przez wiele lat używałem Automapy.
Od czasu przesiadki na WP, zaczałem używac Naviexperta (bo Automapy nie ma).
:)
Co polecacie , z nawigacji, w 99% po Polsce , z powyższych dwóch opcji? I dlaczego? Oczywiście mowa o w pełni legalnej wersji.
To czy nawigacja jest offline czy online, nie ma dla mnie znaczenia : z kosztami GPRS sobie poradzę.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
-
iAM i NE jest do pobrania w AppsStore za free na tydzień.
Pobierz i sprawdź co Ci się sprawdza :)
-
Tak, taki jest plan
-
Mam nadzieję, że kolega podzieli się spostrzeżeniami...
-
Oczywiście. Ale też liczę na Twoje/Wasze doświadczenia..
Czy te 7dniowe triale liczą się od momenty instalacji czy pierwszej nawigacji ?
EDIT3: iAM od momentu wciśnięcia Użyj na pobranej mapie. W NE od uruchomienia
EDIT2: pierwszy mini-test za mną. Warszawa , Śródziemnomorska => NIemcewicza. Naviexpert na WP (trasa rekomendowana) vs iAM, ustawienia domyślne.
NE prowadził tak jak ja bym jechał (Sobieskiego => Goworka), iAM zaleciła zjazd na Czerniakowską. 2 KM (6.6 vs 8.8km) dalej, pokazywany czas dojazdu był ten sam. "Zaufałem" iAM.
Niestety Czerniakowska miała problemy, i finalnie dojazd był o 5 min później..
EDIT4: start na Niemcewicza, NE na WP, iAM na Iphone. Cel: Park w Powsinie. w NE: szukaj Powsin, Park z listy, gotowe. W iAM: POI, Powsin, punkty POI (zwróciło ich duuuuuuużo). Wybrałem coś z Park Powsin. Odległośc ta sama, czas dojazdu o 10 min dłużej.
Tym razem podążałem za instrukcjami NE. Kiedy iAM z Sobieskiego chciała mnie kierować w prawo w Sikorskiego, jeszcze raz wybrałem punkt docelowy (poprzedni to była , chyba, dyrekcja Parku). Tym razem trasa jak w NE, ETA przyjazdu później. Obie nawigacje pokazywały taką samą trasę, ETA NE było bliższe finalnemu.
Potem powrót z Parku na Niemcewicza : iAM kierowało mnie w lewo z Przyczólkowskiej w Sobieskiego, NE prosto. ETA w NE było o 4 min krótsze (dystans zbliżony), więc padło na NE. Gdy iAM przeliczyło trasę, nawigowało jak NE. ETA znów lepsza na NE.
Dla próby też pierwsze 3 km jechałem na NE na WP na NE na iOS. Kierunki, nawigacja, ETA - były takie same. Ostrzeżenia też. Zakładam więc, że NE na obu platformach ma taką samą logikę.
Wstępne wnioski, skłaniają mnie do zakupu NE : łatwiej znaleźć punkt docelowy, ETA bliższe realnemu, podana trasa wydaje się bardziej optymalna.
Jutro (najdalej w niedzielę) jadę w dalsza trasę.. Jako że 7dniowy test skończy mi się przed powrotem z niej, to będę jechał w tym samym zestawie co dziś: NE na WP, iAM na iPhone. W międzyczasie będę dokonywał dalszych porównań..
Ten trial mógłby być dłuższy niż 7 dni...
-
pierwsze spostrzeżenia dwa posty wyżej (jako Edycja). Dalej będę testował, jak trzeba to dokupię na 7 dni abonament (w iAM, w NE najmniej to miesiąc).
-
1) Przestaw w iAM typ trasy na szybką.
2) Kontynuuj testowanie :)
-
Domyślnie jest "Szybka"... :) Więc nie zmieniałem. Suwaków też :)
-
Kolego Pogar fajnie opisujesz swoje doświadczenia, ale raczej nie spodziewaj się tutaj bezstronnego doradztwa, a już szczególnie w tym poddziale forum automapy. Radzę Ci podjąć decyzję kierując się tylko swoimi wnioskami. Ja np używam aam tylko z powodu interfejsu do jakiego się przyzwyczaiłem i kolorystyki, która mi odpowiada. Na jakość wyznaczonej trasy nie zawracam uwagi, bo dla mnie istotne jest dojechać do celu, a czy ergonomia tej trasy będzie dobra ma już dla mnie mniejsze znaczenie. Ja przez jakiś czas głównie używałem NE i zrezygnowałem przede wszystkim z powodu mapy online. Jakoś po chyba 10 latach korzystania z am, nie umiem się przestawić na mapy dociągane z internetu, bo tak mam i tyle. Ale NE bardzo szanuje za ich podejście do klientów. Oni chcą rozmawiać z klientami, chcą ich słuchać i realizują ich postulaty. AM na czynny kontakt z klientami jest zamknięta i generalnie realizują co chcą i nie ulegają żadnej presji. No i na koniec wprowadzanie zmian / rozwój programu jest kultowy. Wybór należy do ciebie. Nie ma idealnego programu. Dlatego ja w smartphonie mam trzy : AM, NE, be on road.
-
Ale NE bardzo szanuje za ich podejście do klientów. Oni chcą rozmawiać z klientami, chcą ich słuchać i realizują ich postulaty.
Pogar, ile w tym prawdy najlepiej sam się przekonasz zaglądając na forum NE (http://forum.naviexpert.pl/). Sporo ciekawej lektury, między innymi o tym
jakie NE potrafi wymyślić trasy i jak omija korki, np. w tym wątku (http://forum.naviexpert.pl/topic337-870.html) masz same konkrety od uźytkowników ze screenami włącznie.
Podgląd NE w praktyce - bez marketingowej papki.
-
Problemem testów w mieście w którym się mieszka lub które się zna jest dyskusja z prowadzącym w moim przypadku z Marzeną.
iAM działa na iPhone idealnie i będąc w obcym mieście nie dyskutuję czy jechać tędy czy tamtędy, jadę tak jak wskazuje nawigacja.
Włączam nawigację w mieście które znam od lat i jak pokazuje skręć w prawo to jak uznaję że lepiej będzie w lewo to tak jadę a po chwili następuje korekta i dalej żyjemy w zgodzie.
Nie wyobrażam sobie testów z zawieszonymi czterema urządzeniami i pasażerem z boku który też ma coś do powiedzenia bo to zakrawa na chorobę psychiczną.
-
Wg mnie to właśnie poruszanie się z nawigacjami w mieście/trasie które się bardzo dobrze zna , pozwala na ocenę dokładności nawigacji...
W każdym razie: wczoraj pokonałem trasę 350 KM z NE na WP i iAM na iOS. Prowadziły identycznie, obie pokierowały mnie nową wylotówkę na Katowice (i tego oczekiwałem).
Wstępnie skłaniam się ku zakupowi.. iAM:
* pikietaż (tego mi brakowało na NE ; funkcja przydatna w połączeniu z CB)
* ślad trasy (czasem tego potrzebuję)
* NE mam cały czas na WP (na co dzień noszę dwa telefony) i tam jest tani (45 zł jako kod na Allegro). Alternatywę więc zawsze mam ze sobą.
* różnice w nawigacji po mieście, między NE a iAM bardzo tragicznie nie były.
Testy w trakcie. Mam, jeszcze, 3 dni, nim triale się pokończą.. :-)
-
Coś przeciągają wydanie kolejnej wersji.
Miejmy nadzieję, że są ku temu powody, które nas ucieszą...
Jeszcze tak długich okresów miedzy publikacjami nie było. Co prawda kiedyś publikację wymuszała nowa mapa, ale zazwyczaj przy tej okazji dostawaliśmy jakieś nowe ficzery...
-
W czasie od ostatniego wydania programu zmieniały się mapy a to istotne bo sam program działa stabilnie i bez zarzutu.
W programie nie występują te wszystkie dolegliwości o których czytam w tematach o wAM i aAM brakuje mi tylko zapisu ustawień POI, nie rozumiem oporu firmy przed poprawieniem tego tak drobnego udogodnienia, ale inne wersje nie mają zapisu ustawień w ogóle więc i tak iAM jest górą.
-
Podejrzewam, że to nie to nie opór, tylko ustalanie priorytetów. Nie ma co sapać, appka jest ciągle rozwijana i idzie w dobrym kierunku. Jak wracam wspomnieniami do wAM czy aAM, to w zasadzie nie mam co porównywać. iAM najlepsza jest i tyle. Niebawem zobaczymy co przyniesie nam nowa wersja programu.
Rok temu wraz z 5.0 dostaliśmy OpenGL.
Pół roku temu wraz z 5.1 otrzymaliśmy jedną appkę z możliwością pobierania map.
Drobnych zmian, których było ich sporo, nie liczę.
Czekam na jakiś killer ficzer...
-
Jak wracam wspomnieniami do wAM czy aAM, to w zasadzie nie mam co porównywać. iAM najlepsza jest i tyle.
też odnoszę wrażenie, że twórcy automapy postawili w swoim produkcie przede wszystkim na platformę ios. Ten target klientów jest przez Aqurat chyba najbardziej szanowany. Nie podejmę się analizy dlaczego tak jest, ale to widać gołym okiem. Na pewno na ios jest najłatwiej im programować / optymalizować, bo iphony generalnie wszystkie są takie same, a nie jak w takim androidzie, co telefon to inna modyfikacja systemu operacyjnego, a iphone jak frytki w mc donaldzie, w każdym smakują identycznie.
-
Generalne znaczenie ma tu sposób dystrybucji przez Apple, oni programy faktycznie sprawdzają i nie dopuszczają felernych i nie dorobionych, dlatego na iOS nie wychodzą Bety bo końcowy klient nie jest testerem i królikiem doświadczalnym.
Kwestia stabilnej i jednorodnej platformy też ma kolosalne znaczenie a sam program jest dobry i ciągle rozwijany a porównanie go do wAM lub aAM mija się z celem bo programy Apple po prostu działają. Po wymianie na iPhone, iPad i MacBook Pro wszystko działa jak powinno i już praktycznie zapomniałem jak to było na PC i Androidzie gdzie trzeba było coś zmieniać, ustawiać i poprawiać.
-
No i na iOS zobaczcie jakie jest piractwo. Tam nie kombinuja jak zaoszczedzic pare zlotych bo "pszeciesz sie nalerzy"
-
podsumowując wątek : kupiłem iAM. Z powodów podanych wcześniej.
Jeśli ktoś, w przyszłości, będzie miał rozterki jak ja, to zalecam sprawdzić NE i iAM , pod względem łatwości poruszania się w nich, wyglądu.
Offline / Online, interfejs , intuicyjność - do porównania i wybrania. NE i iAM kosztują (prawie : 1EUR) tyle samo (w skali roku).
Jakość samej nawigacji (dotarcia z punktu A do punktu B) ustawiłbym prawie na równi, z minimalnym wskazaniem na NE.
-
podsumowując wątek : kupiłem iAM. Z powodów podanych wcześniej.
Witamy zatem nowego użytkownika iAM, niewiele się tu co prawda dzieje bo program i sprzęt normalnie działa więc pisać też nie ma o czym.
-
Panowie, czytam właśnie informacje na temat AutoRadaru i Automapy, wypowiedź rzecznika, że już wkrótce AutoRadar zostanie wbudowany w AM. Ciekawe,kiedy bo słyszę o tym dobry rok i nadal nic.
-
Bez obrazy dla tego pana (rzecznika) ale jest on znany z głupkowatych i nic nie znaczących deklaracji, dla firmy jest korzystniej jak milczy. Wystarczy sprawdzić co wygadywał dawno temu jak projekt "programu" pojawił się na rynku, co jakiś czas musi przewietrzyć usta i gada byle co.
-
Panowie, czytam właśnie informacje na temat AutoRadaru i Automapy, wypowiedź rzecznika, że już wkrótce AutoRadar zostanie wbudowany w AM. Ciekawe,kiedy bo słyszę o tym dobry rok i nadal nic.
Gdzie znalazłeś? link mile widziany...
BTW zajrzyj do postu nr 14 w tym wątku :)
-
Kolego Pogar fajnie opisujesz swoje doświadczenia, ale raczej nie spodziewaj się tutaj bezstronnego doradztwa
A dlaczego? AM masz już tak przechlapane na tym forum, że mało kto będzie ją bronił :).
Ja z tych dwóch platform wybrałem NE (po wieeelu latach z wAM), a skoro NE na trasie Rekomendowanej wybiera szybszą trasę niż AM na Szybkiej, to co tu więcej wyjaśniać? :)
Przeważyło jeszcze wytyczanie tras Wrocław-Jelenia Góra opłotkami, no i kuriozalne podejście do kategoryzacji mapy w miastach (http://pdaclub.pl/forum/automapa/postepujaca-degradacja-kategoryzacji-map-am/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/postepujaca-degradacja-kategoryzacji-map-am/)). No i fajna zaleta NE: poranne zgłoszenie błędu/poprawki do mapy rano powodowało, że często wieczorem wracałem już z naniesioną poprawką. Zaleta map online... (dla bezpieczeństwa mam BeOnRoad - nigdy nie użyłem).
PS. Ciekawe czy jest jakiś aktualny test jakości danych trafficowych - pamiętam, że kilka lat temu ktoś coś takiego robił i AM poległa z kretesem, chyba przegrała nawet z Google Maps...
-
rgr w takim temacie jak ten nie trzeba niczego bronić, tylko pokazywać jak jest.
Dawno temu przypiąłeś się do do tras ze startem we Wrocławiu; Jelenia Góra, Karpacz, Kamień Pomorski i ciągle płyniesz na tej fali.
No to proszę bardzo; poniżej zrzuty. Trasa szybka, bez żadnego modelowania i pobierania LD. Oparta na samym SR.
Edit:
porównałem sobie z trasami NE, i tych krótszych to nie ma co omawiać, gdyż różni się samo ETA i to bardzo delikatnie, ale trasa do Kamienia Pomorskiego się różni... NE prowadzi tak, jak tego nie lubisz (94) :)
Połączone: [time]Lipiec 27, 2015, 09:43:21[/time]
Edit 2
http://traffic.naviexpert.pl/?tp=51.0989761,17.0400476;53.9708662,14.7687235&tpn=Wroc%C5%82aw;Kamie%C5%84%20Pomorski (http://traffic.naviexpert.pl/?tp=51.0989761,17.0400476;53.9708662,14.7687235&tpn=Wroc%C5%82aw;Kamie%C5%84%20Pomorski)
Trasa 2 -- Wrocław - Kamień Pomorski. Z południa Wrocławia nakazuje jechać DK94, zamiast A4, ale AM też tak sobie wymyśla (albo i gorzej). Potem standardowo DK3 do końca, nie ominiemy żadnego korka, ale i pojedziemy w plener. Przy trasie optymalnej natomiast zamiast obwodnicą Gorzowa musimy jechać przez centrum miasta. Czasy nierealne.
-
Wrocław-Kamień Pomorski:
NE aktualnie prowadzi A4 i to bardzo optymalnie, bo nakazuje zjechać na DK94 już w Polkowicach Prochowicach. W całości przez DK94 prowadzi tylko przy trasie Ekonomicznej lub godzinach wieczorno-nocnych, co w sumie logiczne. Wiem z doświadczenia.
Tak jak prowadzi AM nigdy bym nie pojechał, jest bez sensu (zwłaszcza obecnie - na DW297 i na A4/A18 są remonty***) -- wg NE przejazd tą trasę to 471km, 5h35m. Zjazd z A4 na Polkowice Prochowice to wg NE 450km i 5h10m (czyli krócej o 21km i szybciej o 25m - czas ustawiony na dziś na g. 10:00). Wierzę NE :)
PS. Jakby w AM wymusić ten zjazd pewnie czas i dystans też by się zmniejszyły -- sama raczej na to nie wpadnie :) Edit: sprawdziłem na Targeo, wymusiłem zjazd, czas i dystans zmniejszyły się :)
*** - chyba, że kierowców z AM teren zabudowany i ruch wahadłowy nie obowiązuje :) Screen z godziny 1:40.
(http://i61.tinypic.com/28lw57p.png)
Edit: o, to mój post nr 1000 :)
Połączone: [time]Lipiec 28, 2015, 01:53:35[/time]
PS. Szkoda, że nikt nie powtarza obecnie takiego testu https://ralphocean.wordpress.com/2010/08/13/w-jaki-sposob-naviexpert-wygral-test-nawigacji/ (https://ralphocean.wordpress.com/2010/08/13/w-jaki-sposob-naviexpert-wygral-test-nawigacji/)
-
.... iOS nie wychodzą Bety bo końcowy klient nie jest testerem i królikiem doświadczalnym.......
To na Androidzie wychodzą bety ??? Dostałeś powiadomienie o aktualizacji do wersji beta ? Albo znalazłeś betę w GP :-?
"królikiem doświadczalnym " stajesz się na własne życzenie dokonując kilku dodatkowych i nie przypadkowych czynności.
-
Tak na Androida i na Windows są wydawane "Bety", możesz je instalować i testować lub nie ale są i dobrze o tym wiesz miły czepiaczu.
Na iOS nie są wydawane dla odbiorcy końcowego więc testować ich nie można, robi to Aqurat a Apple dba o to aby końcowy produkt w App Store był finalny i pozbawiony błędów oraz doklejonych śmieci.
-
No i?
-
Chyba nie zrozumiałeś. W GP też są tylko wersje finalne i jeśli ktoś się nie uprze to z betą kontaktu nie ma . A pamiętam jakie kiedyś były podchody żeby dostać link do bety ,ile było narzekania że ograniczają .Więc nie ma co narzekać że wykorzystują ludzi do testów bo to nie prawda.
-
Na ios producent nie ma potrzeby wystawiania bety, bo to zamknięty system operacyjny i nie ma tak wielu wersji jak w przypadku androida, który ma wiele wersji, że trudno to ogarniać. Dlatego wersje na ios mogą testować we własnym zakresie zasobów ludzkich, a do testowania aam wykorzystują automapowych geeków, których nie brakuje i instalują każdą nowinkę ze stajni Aqurat.
-
Wypraszam sobie takie epitety.
-
Geek to nie epitet kolego. To określenie zapaleńca, a nie obelga.
-
Nie jest to określenie pozytywne - wiec mógłbyś sobie darować.
I żeby być aktywnym betatesterem nie trzeba być zapaleńcem.
Ja robię to z czystego pragmatyzmu - mam dzięki temu aAM za darmo.
-
Kolego wiemy, że jesteś ogólnie rzecz ujmując "człowiekiem renesansu" (to komplement, nie obraza) . Jak nie skumałeś określenia odsyłam do Google.com. A tak apropos, zanim napiszesz bzdurę, że geek to obraza, to wygugluj sobie ten zwrot np na Wikipedii i potem się wypowiadaj na forum.
-
No i cóż na tej Wikipedii (m.in.)
Słowo geek pochodzi z amerykańskiego slangu młodzieżowego, gdzie jest obraźliwym określeniem mola książkowego i kujona...
Napisane jest też, że bywa to określenie pozytywnym.
Bywa...
-
No to ja miałem na myśli pozytywny aspekt tego określenia. Sam się uważam za geeka, co prawda w innym obszarze dostępnych nowoczesnych technologii i ja to słowo zawsze odbieram pozytywnie. Dobra kończmy te wakacyjną pogawędkę. :)
-
Panowie dajcie już spokój z tymi słownymi przepychankami ...
Lepiej podyskutujmy, kiedy można spodziewać się nowej wersji iAM pewnie (mam nadzieją) z wbudowanym Autoradarem. Mam również nadzieje na lepszy traffic bo z tym coś ostatnio mizernie w AM.
-
Tak apropos tego radaru, to tak na poważnie sądzicie, że on może zastąpić / wyprzeć yanosika? Nie sądzicie, że zapychanie kodu automapy radarem ma sens?
-
Tak, właśnie tak sądzimy i nikt nas nie przekona, że jest inaczej :D
Moje doświadczenia z yankiem opisałem na innym forum...
Jako nawigacja yanosik sprawdza się bardzo średnio (appka) albo wcale (terminale) jako antyradar ostrzega o wszystkim, łącznie z pyłkami topoli... Do tego stopnia, że yanosik jest jedynym legalnym i jednocześnie najskuteczniejszym rozpraszaczem i dręczycielem kierowcy.
Kto to kupuje? Mam na myśli te terminale. 4-5 stów to kupa siana, za to można mieć pół dobrego telefonu. Przyznam, na początku myślałem o terminalu, bo z navi y nie planowałem korzystać, no ale po testach na appce zrezygnowałem całkowicie.
Słuchać dziesiątek bezsensownych zgłoszeń przez cały dzień, żeby usłyszeć jedno sensowne?
W czasach kiedy LiveDrive raczkowało nie było takich jaj...
takie doświadczenia jak mszczepa to nic odosobnionego
Ze Śląska nad morze i z powrotem. .. dziesiątki zgłoszeń żadnego prawdziwego ostrzeżenia - możliwe, że czegoś nie zauważyłem, oczywiście pomijam fotoradary stacjonarne.
-
Jako wieloletni sympatyk Automapy muszę z przykrością stwierdzic, że traffic AM jest totalnie beznadziejny i nie dorasta trafficowi NE nawet do pięt. Przykład, piątek 13 maja, Poznań, droga z Piątkowa na Rataje ....AM uporczywie kieruje totalnie zakokrowaną ul. Lechicką, natomiast NE każe skręcic w os. Zwycięstwa i pieknymi objazdami w miarę bez korków prowadzi na Rataje. Takich przykładów zauważyłem już wielokrotnie.
Po kilku latach AM przesiadłem się na NE (tańsza i daje możliwośc zdobywania dodatkowych godzin oraz mozliwośc dodawania patroli i innych zagrożeń na drodze)
-
natomiast NE każe skręcic w os. Zwycięstwa i pieknymi objazdami ...
Nie każdy jest zwolennikiem rozjeżdżania plutnonami leżących policjantów ...
Ale żeby uporczywie?? Jaki typ trasy miałeś wybrany? O której w ten piątek?
-
Andi coś mi się wydaje, że niebawem wrócisz na stare śmieci ;)
Nie wiem jak masz skonfigurowaną iAM (jeśli bedziesz chciał, to dam Ci kopię moich ustawień w dropbox) bo ustawienia w iAM mają bardzo duże znaczenie. NE jest pod tym względem łaskawy. Można pojechać bez konfiguracji... Po prostu instalka z AppStore, uruchamiasz i jedziesz. Przyznaję z iAM tak nie ma, niestety, ale jak wiesz co i jak, to NE nie fika. W ostatnim czasie iAM kilkukrotnie pokazała mi takie trasy, że naprawdę nie wierzyłem w ETA i routing. NE którego mam pod przykrywką Orange (za darmo za dobry abonament) poległ nie raz. Trzymam go tylko dla porównania map i działania traffica. Już nawet nie opisuję przykładów w wątku o LD! ale miałem wiele powodów, żeby cos dobrego napisać...
BTW podaj chociaż przybliżone skrzyżowania startu i mety, bo tak patrzę w dane historyczne w TARGEO, to trudno mi uwierzyć, że iAM czołgała Cię po zakorkowanej Lechickiej (rozumiem, że akcja miała miejsce w szczycie popołudniowym)
-
@jachraniak, dziękuję za zainteresowanie. Szczerze mówiąc, zdecydowanie wolałbym korzystać z AM iOS (chociażby z racji przyjemniejszego widoku dla oka)
Proszę podajcie mi jak mam skonfigurować poprawnie?
-
Korzystasz z dropboxa do zapisywania ustawień?
-
Tak korzystam :)