PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa Android => Wątek zaczęty przez: JD-MM w Grudzień 04, 2012, 08:18:54
-
Zmiany w wesji Android 1.4.2
✓ mapy Polski w wersji 1210
✓ mapy Europy w wersji Navteq Q3/2012
✓ możliwość wyboru licencji mapy (Polska lub Europa) z wewnątrz aplikacji
✓ usprawnienie wyszukiwania po kodach pocztowych i skrzyżowaniach
✓ poprawki w wyszukiwaniu POI
✓ dostosowania programu do urządzeń:
Modecom: FreeWay AX i FreeWay Tab
NavRoad: Mobio, Auro And i Vivo And
✓ liczne inne usprawnienia i poprawki
ZAKTUALIZOWANO:
4 grudnia 2012
AKTUALNA WERSJA:
1.4.2
WYMAGA ANDROIDA:
2.2–4.1
Edit: Wygląda na to, że 'Beta' zamieniła się w 'Finał'.
-
Wygląda na to, że 'Beta' zamieniła się w 'Finał'.
Dokładnie ta sama kompilacja.
-
Ale jakoś nie chce się "sama" uaktualnić. Czyli na razie nie ma wersji ostatecznej. :wink:
-
Jeśli zainstalowałeś betę2 to co ma Ci się uaktualniać?
Meldują ludzie (m.in.), że się aktualizuje przez sklep Googla normalnie.
-
Nie, nie instalowałem bety. Mam poprzednią wersję aAM 1.4.1 i poprzednią wersję map, chyba 1209.
OK, przez GPlay ruszyło. Sorry za zamieszanie. :shock:
-
No i w końcu pojawiła się wersja EU. Teraz stare wysłużone MIO P560 idzie w odstawkę.
-
Zastanawia mnie, czy jest jakaś możliwość podmiany komunikatów ostrzegania o POI. Przez wiele lat używałem wersji windowsowej, gdzie każde POI miało swój plik dźwiękowy. W wersji na androida jest jeden plik z lektorem zawierajacy także dźwięki POI (jak przypuszczam). Komuś się udało podmienić dźwięki POI?
-
Zaktualizowałem z 1.4.1 do aAM 1.4.2 przez googlePlay. Jako, że nowa AM daje możliwość instalacji na zewnętrznej karcie SD, wybrałem tę opcje. No i niestety młuci, restartuje, zakłada katalogi na SD, ale nie instaluje mapy (widoczna tylko stara). Z konieczności musiałem wybrać lokalizację na wewnętrznej pamięci (mapa POLSKA) i poszło. Na zewnętrzną pamięć SD przekopiowałem mapy Europy (z wersji beta zainstalowanej na innym urządzeniu). AM widzi tą mapę i można ją wczytać, oczywiście nie ma licencji bo mam tylko Polskę, licencja na Polskę zgodnie z moją subskrypcją. Marzyło mi się, że mając EU z aktywną licencją PL w obszarze PL nawigacja będzie działała, ale to chyba tak nie działa jest licencja na EU albo PL. W sposobie licencjonowanie nie widzę opcji upgrade z PL do EU (tak jak w wAM)
-
UWAGA! Przed aktualizację trzeba spisać nr licencji. Aktualizacja kasuje licencje i ustawia wersję trial.
-
2 pytanka:
Czy w tej wersji jest już typ trasy - bezpieczna?
Da się wgrać własne pliki Icons i Voices jak ma to miejsce w WinCE? Jeżeli tak to gdzie to skopiować?
-
2 x nie.
-
UWAGA! Przed aktualizację trzeba spisać nr licencji. Aktualizacja kasuje licencje i ustawia wersję trial.
Kolego nie strasz ludzi. Ja dziś aktualizowałem w klasyczny sposób, czyli z googla play i bez problemu program zaktualizowałem i licencja jest nienaruszona. Wiesz android, to nie ios, co smartphone, to inna konfiguracja, a to bolączka nie jednego producenta, a już dla akuku, to szczyt góry lodowej, dlatego tobie wywaliło licencję, a mi nie, co nie oznacza wcale, że następnym razem, czyli pewnie za kolejne parę miesięcy sytuacja się odwróci. Ale pewnie nie znając dnia ani godziny lepiej zrobić sobie screenshota z licencją.
No i na koniec krótka moja opinia o nowym finalu. I tu was zaskoczę, opinii nie będzie, bo program nie wniósł dosłownie niczego od wersji 1.4.1 (o EU nie wspominam), więc nie ma czego oceniać, bo musiałbym zacząć wytykać babole i podstawowe braki od początku. :)
-
ma ktoś apk-ę finał
[gmod]Apka jest w Google Play. A jak pytasz o pirata, to pomyliłeś fora. [/gmod]
-
Po instalacji aAM 1.4.2 (na karte SD) rowniez skasowala sie licencja.
-
ma ktoś apk-ę finał
No jasne...
-
ma ktoś apk-ę finał
No, w Google Play przecież jest.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
I bez żadnej łachy na stronie AutoMapy...
Maila wystarczy podać i się ssie.
Ale niektórzy już zapomnieli, że coś można normalnie, jak biały człowiek pobrać.
-
Malduję że na najnowszym Androidzie 4.2.1 (Galaxy Nexus) nie działa..... :(
Instaluje się normalnie, natomiast przy próbie uruchomienia i potwierdzenia adresu e-mail, od razu wyskakuje błąd "Niestety, aplikacja AutoMapa została zatrzymana" i po zabawie. Sprawdziłem na dwóch smartphanach, obydwa to identyczne modele Nexusa, obydwa z najnowszą wersją androida 4.2.1.
Eh :(
-
Problemem Androida jet jego otwartość i zasada "róbta co chceta" mnogość wersji generuje problem z dopasowaniem, jak zwykle tylko dla AutoMapy jest to problem, bo na innych programach nawigacyjnych to nie występuje, testowałem wiele godzin MapeMap, TomToma i Primo i tylko AM potrafi się zawiesić, zresetować smartfona a czasami nie pozwala się zainstalować.
Pamiętacie skaczący marker na WM u innych też tego nie było, u innych programy działały poprawnie i płynnie.
Przyczyny w AutoMapie dopatrywał bym się w starym archaicznym kodzie programu wielokrotnie poprawianym i przerabianym na potrzeby różnych zmian i udoskonaleń, dopasowanie systemu z Windowsa do Androida też jest tak trudne że wymaga podpierania się dodatkową firmą Javart.
Ograniczanie się do wymiany samych map w tak przez wiele miesięcy ograniczonym funkcjonalnie programie jakim jest aAM też nie daje nadziei na sprawne korzystanie z nawigacji w przyszłości. To co jest obecnie na wielu smartfonach działa w obecnej podstawowej wersji i komunikaty : za 100 metrów skręć w prawo, dla wielu są wystarczające.
-
UWAGA! Przed aktualizację trzeba spisać nr licencji. Aktualizacja kasuje licencje i ustawia wersję trial.
Kolego nie strasz ludzi. Ja dziś aktualizowałem w klasyczny sposób, czyli z googla play i bez problemu program zaktualizowałem i licencja jest nienaruszona. Wiesz android, to nie ios, co smartphone, to inna konfiguracja, a to bolączka nie jednego producenta, a już dla akuku, to szczyt góry lodowej, dlatego tobie wywaliło licencję, a mi nie, co nie oznacza wcale, że następnym razem, czyli pewnie za kolejne parę miesięcy sytuacja się odwróci. Ale pewnie nie znając dnia ani godziny lepiej zrobić sobie screenshota z licencją.
No i na koniec krótka moja opinia o nowym finalu. I tu was zaskoczę, opinii nie będzie, bo program nie wniósł dosłownie niczego od wersji 1.4.1 (o EU nie wspominam), więc nie ma czego oceniać, bo musiałbym zacząć wytykać babole i podstawowe braki od początku. :)
to nawet nie wiesz, że jesteś w połowie aktualizacji. Jak już wgrałeś to co zassałeś ze sklepu to teraz odpal AM. Naciśnij "opcje" potem "aktualizuj program" i dopiero teraz dostaniesz listę "nowości" do zainstalowania. Po tym często pada nr licencji, poczytaj wpisy w komentarzach w sklepie albo pogadaj z infolinią (ja dzwoniłem i powiedzieli że niestety trzeba spisywać nr bo tak jest)
-
@pegaziątko, ja wiem, że ludziom padają licencje. Ty napisałeś tak jakby to był standard, dlatego tylko odpisałem, że straszysz. Ale oczywiście lepiej licencję spisać na bok i w razie potrzeby "zbić szybkę" . A wracając do mojego aktualizowania, to zrobiłem tak jak ty zasugerowałeś, czyli po zaktualizowaniu samej apk, wszedłem w opcje programu i stamtąd doinstalowałem mapę Polski 1210 (wcześniej wywaliłem katalog z mapą 1209, bo mam złe doświadczenia jak mapę starszą zostawiłem - aktualizowanie mapy się zapętliło i miałem kosmiczne odczyty typu 158%)
-
Problemem Androida jet jego otwartość i zasada "róbta co chceta" mnogość wersji generuje problem z dopasowaniem
Dokładnie
jak zwykle tylko dla AutoMapy
Nie tylko.
Bardzo dużo programistów narzeka na dużą fragmentację Androida i dochodzi do tego, że część z nich przestaje pisać prgramy na tę platformę.
A na Omni ja Sygica w ogóle nie odpaliłem.
Pamiętacie skaczący marker na WM u innych też tego nie było, u innych programy działały poprawnie i płynnie.
Na Igo owszem ale na NE czy MM miałem ten problem w takiej samej skali.
Natomiast na Androidzie w moim SGS+, w NE kursor tak skacze, że w życiu takiego skakania nie widziałem.
aAM przy tym to jak film 3D :)
-
Na pytania kolegów czy kupić aAM odpowiadam sprawdź czy na twoim systemie będzie działać poprawnie z powodów w/w.
U mnie na HTC HD2 z Androidem w NAND który jest protezą bo na ten model nie było tego systemu fabrycznie aAM działa nad spodziewanie poprawnie a ta okrojona wersja bardzo mi odpowiada bo z wielu udogodnień brakujących w aAM nigdy nie korzystałem.
-
UWAGA! Przed aktualizację trzeba spisać nr licencji. Aktualizacja kasuje licencje i ustawia wersję trial.
Nic takiego się nie stało. Zaktualizowałem z GPlay i działa, licencję widzi nadal.
-
Czy ktos z Was zauwazyl, ze podczas transmisji danych (status zolty) Automapa 1.4.2 na chwile (kilka sekund) "nieruchomieje", w takim sensie, ze nie pokazuje aktualnej pozycji, tylko zatrzymuje sie np. na minietym wczesniej skrzyzowaniu?
Jesli tak, to jaki macie CPU na pokladzie i ile on ma rdzeni?
Podejrzewam, ze 667Mhz na jednym rdzeniu (mowa o moim Samsung Galaxy 3) to jednak za malo na Automape z LD, stad powyzsze pytanie. Czekam na Wasze odpowiedzi i o ile nie beda sprzeczne z moja teza, zaktualizuje watek o przesiadce z wAM na aAM pod katem tego, co na podstawie moich doswiadczen jest sprzetowym minimum do poprawnej pracy z aAM.
-
Nic takiego nie zauważyłem ani na jednym (600 MHz), co prawda niska rozdzielczość (240x320), ani na drugim (1.4 GHz).
-
@jd-mm
Jaki masz zasieg LD na obu urzadzeniach? Ja mam DUZY.
-
Duży, pobieram tylko dane 'ręcznie' przed wyznaczeniem trasy.
-
@JD-MM
Przeanalizowałem swoje doświadczenia z tym chwilowymi przerwami pracy nawigacji podczas transmisji danych LD - problem występował tylko w Warszawie. Czy Twoje doświadczenia z poprawną pracą z urządzeniem 600Mhz i wersją aAM 1.4.2 pochodzą z Warszawy lub z jakiegoś dużego miasta?
-
80% tras to Wa-wa i okolice. Parę tygodni temu sprawdzałem 'ilość' danych na trasie Wa-wa - Sandomierz. W Wa-wie po 'ręcznym' pobraniu było coś ok. 130 KB, po dojechaniu na miejsce ok. 150 KB. Używam aAM od początku i wstyd się przyznać, ale na pasku widzę tylko kolor niebieski innych kolorków jeszcze nie zauważyłem (starość nie radość). :E
Edit: Używasz 3G?
-
@JD-MM
Tak, używam 3G, a Ty masz GPRS/EDGE only na swoim urządzeniu?
-
Używam tylko 3G.
-
A ja jestem przerażony transferem danych na aAM EU. 2h jazdy po Warszawie to ok. 500kB danych pobranych przez AM - na wAM nigdy tyle nie było!
Pozdrawiam
-
Pojawiła już się mapa 1212 dla wAM. Jestem ciekaw kiedy będzie dostępna dla aAM.
-
co do nieaktualności mapy to aAM nie jest osamotniona, bo dzieli cierpienie z iAM :)
-
Nieaktualność w aAM to jedno a błędy (oczywiście o małym znaczeniu według wielu na tym forum) to drugie.
Ja wolę aby na poligon była brana w pierwszej kolejności wAM, być może po jakimś czasie aAM i iAM dostanie wersję poprawioną.
-
Nieaktualność w aAM to jedno a błędy (oczywiście o małym znaczeniu według wielu na tym forum) to drugie.
Przypomnij mi jakie aAM zawiera błędy o dużym znaczeniu. :ohreally:
-
Prosty przykład z wczorajszej dyskusji : Skręt w lewo z Al. Jerozolimskich w Żelazną, kierujesz się wskazaniami AutoMapy i ustawiasz się na lewym pasie (są trzy) okazuje się że skręt w lewo jest zabroniony i musisz zjechać na prawy pas aby skręcić w prawo i po objechaniu trawniko-wysepki pojechać prosto w Żelazną.
Jest to środek centrum Warszawy i wykonanie wskazanego wyżej manewru jest nie możliwe praktycznie o każdej porze dnia.
Abyś sam zważył czy jest to błąd duperela, średniej wielkości czy bardzo ważny błąd dodam że zakaz skrętu w lewo obowiązuje od dawna i w mapie 1210 jest poprawne prowadzenie a w mapie 1212 jakiś nie odpowiedzialny doopek wprowadził poprawkę wywołującą zamieszanie, tak było w becie i jest w finalnej. To po jaką cholerę są bety jak finalne są takie same.
-
Czy zauważyliście taki problem, że funkcja screenshot zapisuje obraz z opóźnieniem tak że nie jest możliwym zrobienie screena bo na wiele prób nie udaje się uchwycić ekranu na mapie podczas jazdy ale zapisuje się czarny ekran z "Adresy", który wskakuje po zrobieniu 1-go shota. To opóźnienie uniemożliwia zrobienie sceena bo zapisuje mi jedną z pozycji menu a nie to co mam na mapie!
Urządzenie to Galaxy Ace II z procesorem dwurdzeniowym 800MHz
Pozdr
-
Nie zauważyłem, robię screenshoty systemowe (przeciągając dłonią po ekranie)
-
Prosty przykład z wczorajszej dyskusji : Skręt w lewo z Al. Jerozolimskich w Żelazną,
Dobra - jeden (i to w mapie).
Wiesz dobrze, że możemy w mapach (i nie tylko AM) powynajdywać jeszcze masę różnej maści błędów (większych i mniejszych).
Ja tam bym specjalnie nie liczył, że mapy pomiędzy platformami będą jakoś specjalnie poprawiane -więc wolałbym mieć mapę razem z "windowsowymi" kolegami.
Tylko trzeba uważać, bo zauważyłem, że teraz "stara" mapa jest kasowana z dysku i jak się okaże, że nowa jest do kitu to nie bardzo będzie jak do starej mapy wrócić.
To po jaką cholerę są bety jak finalne są takie same.
Wątki Ci się pomyliły... ;)
-
Nie zauważyłem, robię screenshoty systemowe (przeciągając dłonią po ekranie)
No skoro nie używasz tej funkcji w AM to po co piszesz?
-
Nie wiem :)
-
Tylko trzeba uważać, bo zauważyłem, że teraz "stara" mapa jest kasowana z dysku i jak się okaże, że nowa jest do kitu to nie bardzo będzie jak do starej mapy wrócić.
Ja piszę o tu cytat : (oczywiście o małym znaczeniu według wielu na tym forum)
A Ty i tu cytat : Przypomnij mi jakie aAM zawiera błędy o dużym znaczeniu.
Wcześniej pisałem o definicji błędu i oznaczeniu który jest duży a który mały i który z nich można olać a który utrudnia jazdę, jedynie izaw zdefiniował, zresztą trafnie co ma na myśli Aqurat pisząc brak błędów krytycznych.
Wolał byś "dostawać" nowe mapy razem z wAM to chyba trudne do pojęcia dlaczego firma robi to jak robi.
Też bym wolał aby po trzech miesiącach testowania płatnego programu Aqurat rzucił mi jakiś ochłap i zmienił cokolwiek w niedoskonałym i okrojonym z funkcji programie, niestety dostałem ten sam program z nowymi numerkami i stare mapy.
-
A ja jestem przerażony transferem danych na aAM EU. 2h jazdy po Warszawie to ok. 500kB danych pobranych przez AM - na wAM nigdy tyle nie było!
Może nie było, ale się też zrobiło. mam to samo wrażenie, co Ty, w odniesieniu do wAM.
Ekran "Statystyka systemu Traffic": czas połączenia w miesiącu: 212min (3.5h), odebrano: 1209kB, to średnia jeszcze wyższa niż u Ciebie.
wAM 6.11.0 EU 1209, zasięg LD - średni.
Może mają deal z operatorami :mrgreen:
-
A ja jestem przerażony transferem danych na aAM EU. 2h jazdy po Warszawie to ok. 500kB danych pobranych przez AM - na wAM nigdy tyle nie było!
Chyba oszalałeś :) Wejście na wp.pl pobiera 2 razy tyle, więc czym się przerażasz? 500kB to niewiele...
-
"Statystyka systemu Traffic": czas połączenia w miesiącu: 212min (3.5h), odebrano: 1209kB
1024 kilobajtów (kB) = 1 megabajt (MB), pobrało trochę ponad 1 MB być może to dużo, a może bardzo mało?
Masz jakiś pakiet, limit do internetu czy płacisz w/g cennika za pobrane i wysłane dane?
-
Na SGS3 w nowej wersji zwolniły komunikaty (długie odstępy między słowami), trochę to uciążliwe. Czy ktoś też to zauważył?
-
Na dystansie 2800km NE pobrał 111MB, ale jakaś część z tego to przeglądanie mapy.
-
Są mapy 1212 aktualizacja przez aAM.
-
Są mapy 1212 aktualizacja przez aAM.
No to ciągniemy EU :)
-
Czy zauważyliście taki problem, że funkcja screenshot zapisuje obraz z opóźnieniem tak że nie jest możliwym zrobienie screena bo na wiele prób nie udaje się uchwycić ekranu na mapie podczas jazdy ale zapisuje się czarny ekran z "Adresy", który wskakuje po zrobieniu 1-go shota. To opóźnienie uniemożliwia zrobienie sceena bo zapisuje mi jedną z pozycji menu a nie to co mam na mapie!
Urządzenie to Galaxy Ace II z procesorem dwurdzeniowym 800MHz
Pozdr
Rzeczywiście przy szybkim dwukrotnym naciśnięciu jest ok. Problem był w tym, ze ja byłem przekonany, ze trzeba raz nacisnąć i przytrzymać. I tu pytanie... dlaczego zatem przy jednokrotnym naciśnięciu i przytrzymaniu robi screeny a nie tyko przy dwukrotnym naciśnięciu???
Moim zdaniem należy uniemożliwić robienie zdjęcia przy jednokrotnym naciśnięciu i przytrzymaniu zwłaszcza, ze przy takim zachowaniu nie robi screenu prawidłowo.
Pozdrawiam
-
Dzisiaj również pojawił się nowy konkurent z trafficiem.
MapaMap od wersji 7.4 ma traffic, zdarzenia drogowe oraz blokowanie odcinków (więc nawet lepiej niż aAM).
Trial 7 dni kosztuje tyle ile powinien. Ale nie ma co się śpieszyć, w sklepie jest jeszcze 7.3.
Połączone: Grudzień 14, 2012, 13:02:42
PS. To tak jeszcze offtopicznie dodam, że Imagis właśnie kupił Emapę.
-
Malduję że na najnowszym Androidzie 4.2.1 (Galaxy Nexus) nie działa..... :(
Dziwne, u mnie działa. 4.2.1 na N7 3G. Zainstalowałem sobie betę AM, minęło 7 dni, przestała działać nawigacja /ale mapy dalej było widać/, dzisiaj uaktualniły się mapy i chyba znowu mam 7 dni na testowanie ...
-
A ja jestem przerażony transferem danych na aAM EU. 2h jazdy po Warszawie to ok. 500kB danych pobranych przez AM - na wAM nigdy tyle nie było!
Sprawdź ile pobiera NE, to jest dopiero przerażające :))
Co jest nie tak na tych screenach?
(http://t3.pixhost.org/thumbs/2887/15245271_am_2012_12_17_09_58_38.jpeg) (http://www.pixhost.org/show/2887/15245271_am_2012_12_17_09_58_38.jpeg)(http://t3.pixhost.org/thumbs/2887/15245272_am_2012_12_17_14_38_16.jpeg) (http://www.pixhost.org/show/2887/15245272_am_2012_12_17_14_38_16.jpeg)(http://t3.pixhost.org/thumbs/2887/15245274_am_2012_12_17_17_50_07.jpeg) (http://www.pixhost.org/show/2887/15245274_am_2012_12_17_17_50_07.jpeg)
-
A ja jestem przerażony transferem danych na aAM EU. 2h jazdy po Warszawie to ok. 500kB danych pobranych przez AM - na wAM nigdy tyle nie było!
Może jest więcej osób jeżdżących z LD i więcej aktualizacji informacji?
Co jest nie tak na tych screenach?
Następny manewr pokazywany jest (dużo) dalej niż cel?
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
"Statystyka systemu Traffic": czas połączenia w miesiącu: 212min (3.5h), odebrano: 1209kB
1024 kilobajtów (kB) = 1 megabajt (MB), pobrało trochę ponad 1 MB być może to dużo, a może bardzo mało?
Masz jakiś pakiet, limit do internetu czy płacisz w/g cennika za pobrane i wysłane dane?
Nie napisałem, że mnie nie stać :D Tylko tyle, że wAM ściąga nawet więcej niż aAM. "Więcej" nie musi znaczyć "Dużo" :) Pozostaje (zasadne) pytanie, czy naprawdę musi to tyle "ważyć". Traffic nie ściąga żadnej grafiki tylko dane liczbowe. 1200kB to 680 stron standardowego maszynopisu - sporo tekstu sie zmiesci! A dane liczbowe, jesli przesłać je binarnie, zajmą jeszcze ze 2x mniejszą objętość niż w postaci tekstowej.
Ktoś wyżej napisał, że NE to dopiero ściąga. Co to za porównanie?! NE jest nawigacją on-line, ściąga na bieżąco mapę.
-
Brakuje Wam pewnych funkcjonalności w aAM? To jeszcze Wam ich trochę pobrakuje :)
Nie ma co liczyć na prezenty pod choinkę ani niespodziankę na Sylwka, na Facebooku wyraźnie bowiem firma zapowiedziała, że " Nowe rzeczy już w nowym roku".
Szkoda... ;(
-
Czy ktoś z kolegów używa nowej wersji na SGS + .Czy dalej zanika sygnał GPS , czy wprowadzono poprawki.Posiadałem 3 miesięczną licencję , lecz niestety strasznie mnie to irytowało i postanowiłem poczekać na wersję stabilną. :wink:
-
Pewnie kolega ochkarol ma na sgs+. Jak coś to pytaj kolegi. Pzdr
-
To raczej nie wina programu tylko nędznego odbiornika GPS w i9001.
Aktualnie posiadam i9300 i problemy z GPS odeszły do lamusa.
W SGS+ źle działał również Sygic który nie ma żadnych problemów na nowym sprzęcie stąd moje wnioski w tej materii.
-
Na jaki adres wysyłać zgłoszenia błędów w programie aAM ?
-
Czy ktoś z kolegów używa nowej wersji na SGS + .Czy dalej zanika sygnał GPS , czy wprowadzono poprawki.
Dalej jedynym lekarstwem jest odbiornik zewnętrzny.
Ale też skłaniam się raczej ku kiepskiej jakości sprzętu i/lub* oprogramowania w tej materii niż samej aAM (chociaż NE sobie jakoś radzi).
aAM testowałem na kilku romach z (oryginalne i customy) w różnej maści konfiguracjach programowych (kernele, różne wersje gps.conf) i najlepszy rezultat jaki w ciągu ostatnich miesięcy udało mi się osiągnąć, to ok 45 minut bezproblemowej pracy odbiornika po starcie (powtarzalność 99%). Potem klasyczne gubienie i łapanie sygnału.
Żeby było śmieszniej, to żadnej powtarzalności - możesz drugi raz postawić ten sam rom, wrzucić ten sam kernel, ten sam gps.conf i nie ma żadnej gwarancji, że współpraca aAM z odbiornikiem GPS będzie wyglądała tak samo. :mrgreen:
Straszny bajzel. Tęsknię za stabilnością i powtarzalnością WM.
-
Hmm, ciekawostka, spodziewałem się, że droga do przedziału 10.000-50.000 pobranych aplikacji na Androida w Google Play zajmie NE dłużej, niż aAM. A gdzie tam, 3 grudnia 2012 pojawił się NE w Google Play, a zarówno aAM (która pojawiła się 30 lipca 2012 roku), jak i NE są w tej chwili w tym samym przedziale.
Wg mojej wiedzy to nie jest tak, że można z poprzedniego konta (nie w Google Play) się przenieść do Google Play, czyli mowa o nowych isntalacjach.
Widać też, że NE nie pobiera opłaty wstępnej, za pierwsze 7 dni.
Trudno wyciągać jakieś specjalne wnioski, nie znając przepływów gotówkowych (=ile firmy zarabiają na swoich produktach), niemniej spodziewałem się wyraźnej przewagi aAM nad NE w liczbie ściągnięć, szczególnie sądząc po czasie obecności na rynku, a tu taki zaskok.
-
Co jest nie tak na tych screenach?
Następny manewr pokazywany jest (dużo) dalej niż cel?
Dokładnie. To nie pierwszy raz coś takiego mi się ukazuje. Ale to są aqurat screeny z jednego dnia.
-
Dokładnie. To nie pierwszy raz coś takiego mi się ukazuje. Ale to są aqurat screeny z jednego dnia.
Ja już taki problem (ale z wAM) opisywałem na forum (np. tu http://pdaclub.pl/forum/automapa/130km-prosto-i-tak-przez-100km/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/130km-prosto-i-tak-przez-100km/)), także problem nie jest raczej specyficzny dla jednej platformy.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Widać też, że NE nie pobiera opłaty wstępnej, za pierwsze 7 dni.
I to jest brakująca zmienna w Twoim równaniu, można mieć tydzień za darmo,
a to istotnie wpływa na ilość pobrań.
-
@nocnyMarek
Hmmm, nie, żebym się czepiał, ale jak może być brakującą zmienną coś w moim wpisie, co sam podałem, hę? Przecież nie cytowałeś nikogo innego, tylko mnie samego, piszącego "Widać też, że NE nie pobiera opłaty wstępnej, za pierwsze 7 dni."
Mało tego, zastrzegłem: "Trudno wyciągać jakieś specjalne wnioski, nie znając przepływów gotówkowych (=ile firmy zarabiają na swoich produktach)" celowo przecież, raz ze względu na to, że NE jest niepłatne przez pierwsze 7 dni (sam o tym napisałem przecież, a dwa - wiedząc, że z punktu widzenia firm nie ilość pobrań się liczy, tylko kasa).
O to chodziło mi , a Tobie o co? ;)
Kurcze, mam jakieś słabe dni, piszę, że 2+2 równa się 4, a mi dopisują, że przecież jest 4, baranie... ;)
Połączone: Grudzień 22, 2012, 19:03:45
BTW: starter aAM na życzenie samego producenta jest płatny, jak widać, można inaczej. Argumentacja producenta Automapy, dlaczego pobiera opłatę wstępną, kompletnie mnie nie przekonała, a jeśli dodatkowo się okaże (na razie nie mamy twardych dowodów, tylko trendy, domysły i przypuszcenia), że bezpłatny starter aNE napędza sprzedaż tejże aplikacji (różny od liczby pobrań, od razu się zastrzegam), to jeszcze bardziej to osłabi argumentację płatnego startera aAM.
BTW2: Kolejna kwestia - z tego, co zrozumiałem z dysusji na forum NE, NE respektuje zasady Google Play, że (jesli czegoś nie pomieszałem, androidowcem jestem od niedawna) do 5 urządzeń fizycznych może korzystać z aplikacji na jednym koncie Google Play. Automapa wydaje się ignorować te zasady, oby się to nieprzyjemnie dla niej kiedyś nie skończyło...
Piszę o tym zatroskany startem aAM w świecie Androidowym. Jeśli się komuś wydaje, że bycie mistrzem jest dane wiecznie, to niech sobie zobaczy, jak skończył kiedyś Novell (swego czasu mistrz w serwerach sieciowych) w starciu z Microsoftem, a ostatnio, Nokia (swego czasu również mistrz w produkcji telefonów) vs Apple+Samsung. Nie widzę w przypadku aAM tych ukłonów w stronę klienta (bezpłatny starter, nawigacja na kilku urządzeniach), które może z czasem zaważyć o sukcesie. Android to rwąca rzeka, oby nie zatopiła naszego Aqratu, który na razie z pasją dłubie sobie coś tam w Windows Mobile (to jest do dziś flagowy system operacyjny tego producenta), starając się dzielnie przyśpieszyć działanie aplikacji na 64MB dostępnych na wszystko (włącznie z OS) RAM.
-
Trudno wyciągać jakieś specjalne wnioski, nie znając przepływów gotówkowych (=ile firmy zarabiają na swoich produktach), niemniej spodziewałem się wyraźnej przewagi aAM nad NE w liczbie ściągnięć, szczególnie sądząc po czasie obecności na rynku, a tu taki zaskok.
popatrz na Najbardziej Dochodowe :)
aAM mimo, że ma największy elektorat hejterski i jest płatna, od końca lipca nieprzerwanie jest na pozycji nr 1
NE mimo, że jest bezpłatny i ma bardzo dobre notowania jest w tej chwili na 27 pozycji...
W AppStore jest jeszcze lepiej :)
Top Grossing
iAM - pozycja nr 4 (płatna)
NE - 105 (bezpłatna)
Jak mawia znajomy,nic tak nie weryfikuje pozycji produktu na rynku jak konkurencja. Jak widać opinie nie wnoszą nic do sprzedaży.
NE - pobrań dużo, opinie dobre, ale pozycja nieciekawa.
-
@jachraniak
Dzięki za tę informację, jak pisałem, androidowcem jestem niedługo, faktycznie mamy informacje o najbardziej dochodowych aplikacjach na androida:
https://play.google.com/store/apps/collection/topgrossing?hl=pl
Tyle tylko, że zobaczmy, jak to bedzie za jakiś czas (1 rok), bo:
- w aAM startery są płatne, część osób, która zapłaciła za starter i np. za kolejne trzy miesiące, może tego nie przedłużyć; dla odmiany, w NE, jak ktoś juz coś kupił, to uwiedziony "syrenim wdziękiem produktu" (bo starter był przecież za darmo)
- mimo wszystko, dotychczas NE się przed Google Play chował, są tam dopiero od kilku tygodni, mało tego, może dojść do sytuacji, której aAM chyba jednak uniknie, że będą mieli dwa systemy dystrybucji aplikacji (Google Play i osobno), z równomiernym podziałem klientów, co zaburza wynik w w/w zestawieniu
-
Kurcze, mam jakieś słabe dni, piszę, że 2+2 równa się 4, a mi dopisują, że przecież jest 4, baranie... ;)
No bo piszesz z takim niedowierzaniem ... że niby jest 4, a sądziłeś że przynajmniej 6 :wink: B)
(niemniej spodziewałem się wyraźnej przewagi ...)
dalej piszesz, że trudno wyciągać wnioski, a nie że nie da się ich wyciągnąć, to i się dziw się reakcji.
Sam bym wypróbował nowego NE (bo można za darmo) gdybym tylko miał sprzęt na andku.
-
Jeśli chodzi o NE na iOS to nawet nie ma czego testować... Automapa z takim produktem i polityką dystrybucji licencji zbierała tęgie baty... takie były początki :)
Może za szybko... Chodzi o to, że w przypadku aAM i iAM jest konsekwencja - starter jest płatny, jak się wyczerpie trzeba kupić przedłużenie. W przypadku NE jest (delikatnie mówiąc) rozdźwięk, aplikacja jest w dziale free, ale tak naprawdę żeby korzystać to trzeba zapłacić. Co to za polityka? Nie znam innej apki z appstore o takim rozwiązaniu...
-
W przypadku NE jest (delikatnie mówiąc) rozdźwięk, aplikacja jest w dziale free, ale tak naprawdę żeby korzystać to trzeba zapłacić. Co to za polityka?
A z iAM nie było przypadkiem tak samo?
-
A ja zapłaciłem tylko raz (249,95 zł.) i mam nawigację z mapami/ aktualizacjami całej Europy za free - jakby to powiedzieć dożywotka ;-) hehe
TOMTOM Europe ->>>-------------> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.europe&feature=apps_topgrossing#?t=W251bGwsMSwxLG51bGwsImNvbS50b210b20uZXVyb3BlIl0.
-
A ja zapłaciłem raz (249,95zł.) i ...
i może to właśnie jest jednym z powodów, że TT sprzedaje się tak słabo?
-
no właśnie tak było...
iAM była mieszana za to z błotem, lawina krytyki... Do dziś nie mogą poprawić oceny, mimo że iAM jest bardzo fajna. A NE proszę, ludzie nie widzą teraz problemu...
Starter był bezpłatny, kosztował chyba 5€, teraz kosztuje 0,89€
-
Bo to jednak jest różnica czy masz tydzień za free, czy jak w iAM mogłeś sobie tylko menu pooglądać.
-
TomTom Europa - 257 + TomTom Western Europe - 237 + TomTom Brazil - 25 + TomTom North America - 9 + TomTom South East Asia - 5 + TomTom Polska - 3 + TomTom Russia-Baltics-Finland - 8 + TomTom Europa Wschodnia - 12 = 556.
Razek TomTom 556 klientów a AutoMapa 575 klientów - biorąc po uwagę ze to nowy produkt to jeszcze tydzień i aAM zostanie w tyle.
-
Ale to nie jest ilość klientów tylko komentarzy.
-
po pierwsze...
a po drugie zebrałeś kilka jeśli nie kilkanaście programów i porównujesz z jednym :mrgreen:
-
Ale żeby wystawić komentarz muszę kupić program.. prawda. Weźmy pod uwagę że to nowa aplikacja oraz czas reakcji firmy na błędy programu czy tez dostosowanie do nowych urządzeń - TomTom działa błyskawicznie. Natomiast ja po instalacji nowej wersji 1.4.2 napotkałem błąd i nie działają dźwięki w programie??? odpowiedź AM - naprawimy w wersji 1.5... tylko kiedy za pół roku no może krócej :-?
-
@jachraniak
Nie rozumiem, naprawdę NE jest bezpłatne przez pierwszy tydzień. Kupiłem licencję na cały rok od razu, to mi nie chciała się aktywować, tylko dzielnie czekała, aż łaskawie bezpłatna licencja tygodniowa się raczy skończyć.
Więc naprawdę się da w Google Play zrobić BEZPŁATNY starter, jak się tego chce.
@nocnyMarek
Hehehehe, nawyki zawodowe, staram się nie wyciągać wniosków pochopnie :)
@all
BTW: Sądzę, że dla zdrowia psychicznego tacy maniacy nawigacji, jak my, powinni mieć dwie czołowe na rynku nawigacje GPS. To niesamowite uczucie widzieć, jak problemy, o które walczysz lata, sa tam lata temu rozwiązane. Oczywiście, bywa odwrotnie, nawet się nie spodziewasz problemów, które możesz napotkać :)))))))))
BTW2: Właśnie producent aAM docenił mój wkład przy rozbudowie tej aplikacji i zaproponował pewien prezent. Mikołaj to jest to! :)
-
po pierwsze...
a po drugie zebrałeś kilka jeśli nie kilkanaście programów i porównujesz z jednym :mrgreen:
A AutoMapa Polska i Europa to jeden czy też dwa programy a klienci mogą wystawić komentarz tylko w pozycji AutoMapa w Google Play heheheh. TomTom mógł zrobić podobnie hahahah. Wiec jak mamy to oceniać??? sam program czy program + mapy (to się ma nijak do Twojej odpowiedzi)
-
Wiec jak mamy to oceniać??? sam program czy program + mapy
Sam program bo mapy w TomTomie są smutne na terenie Polski.
-
Wiec jak mamy to oceniać??? sam program czy program + mapy
Sam program bo mapy w TomTomie są smutne na terenie Polski.
"smutne" a używałeś ich (tych map) bo nie zauważyłem, że takie są.../ a program działa bez problem żadnych niespodzianek, płynnie (nie ma niespodziewanych zamknięć programu przy odbieraniu połączeń itp.), raz płacisz za mapy i masz na zawsze (4 aktualizacje w roku) w tym cała europa.
-
No tak, aktualizacje są, ale co z tego jak w nich nie ma dróg, prowadzi pod inny numer lub dziwną trasą.
Mojego osiedla w Szczecinie nie było :)
-
"smutne" a używałeś ich (tych map) bo nie zauważyłem, że takie są
Tak używałem i mam takie same doświadczenia jak kol. wyżej.
Nie prowadźmy tu dyskusji porównawczej który program lepszy - w tym temacie my lubimy aAM z jej aktualnymi mapami.
-
popatrz na Najbardziej Dochodowe :)
aAM mimo, że ma największy elektorat hejterski i jest płatna, od końca lipca nieprzerwanie jest na pozycji nr 1
To już historia :) Eldorado nie mogło wiecznie trwać.
-
Jesteś pewny ?
-
popatrz na Najbardziej Dochodowe :)
aAM mimo, że ma największy elektorat hejterski i jest płatna, od końca lipca nieprzerwanie jest na pozycji nr 1
To już historia :) Eldorado nie mogło wiecznie trwać.
ostro!
aAM spadła w końcu z pierwszego miejsca... Cóż, nic nie może przecież wiecznie trwać
jest na 2, ciekawe jak długo... pewnie do czasu jak minie przecena o 86% na świetną grę :)
(https://lh4.ggpht.com/l4NsrSCX19Hf24d6k-Tmmr_COYq5I3_6WIyznhYPUAkPmtpdX05jOyabJ6EwnPeS5jM=w705)
tymczasem NE na pozycji... 32
A jak wygląda sytuacja w AppStore jeśli chodzi o najbardziej dochodowe?
Obrazki mówią za siebie...
-
........popatrz na Najbardziej Dochodowe :)
aAM mimo, że ma największy elektorat hejterski i jest płatna, od końca lipca nieprzerwanie jest na pozycji nr 1......
.....aAM spadła w końcu z pierwszego miejsca... Cóż, nic nie może przecież wiecznie trwać
jest na 2, ciekawe jak długo... pewnie do czasu jak minie przecena o 86% na świetną grę :)...
Myślałem, że masz na myśli programy nawigacyjne a nie wszystkie programy i gierki.
-
@JD-MM idąc tym tokiem myślenia, jak aAM spadnie nawet na 31 pozycję w dochodowości w sklepie googla, to i tak będzie nadal najbardziej dochodową aplikacją (nawigacyjną) na ...... Świecie ? Dałem znak zapytania, bo nie znam filozofii tego sklepu i nie wiem, czy on pokazuje tylko dochodowość aplikacji w Polsce, czy to jest jednak wynik globalny.
-
U mnie aAM jest na 1. miejscu, a NE już na 15-tym.
Co ciekawe, na 2. miejscu w rankingu dochodowych jest jakiś bezpłatny menedzer piłkarski.
-
popatrz na Najbardziej Dochodowe :)
aAM mimo, że ma największy elektorat hejterski i jest płatna, od końca lipca nieprzerwanie jest na pozycji nr 1
NE mimo, że jest bezpłatny i ma bardzo dobre notowania jest w tej chwili na 27 pozycji...
Tylko czy to aby na pewno oznacza że tyle osób zdecydowało się zapłacić dodatkową kasę za używanie? Ja przypuszczam że po okresie testowym program przydaje się jako dokładna mapa EU z POI do użytku offline. Ja nie ściągałem ale z opisu wnioskuję że po okresie testowym nie działa tylko GPS czyli powinno dać się korzystać z mapy do wyszukiwania adresów w sam raz na podręczną mapkę bez zużywania limitu transmisji danych zwłaszcza jak się jest za granicą.
-
POI w aAM są o tyle mniej użyteczne (brak opisów jakichkolwiek), że nie sądzę aby zbyt wielu osobom chciało się tylko do tego trzymać AutoMapę.
-
Mam problem z aAM na LG L9. Nie mogę uruchomić demo :S . Tak wiem - klawisz sprzętowy , tyle że u mnie jeden klawisz cofa do nadrzędnego menu (ew. wyłącza AM) drugi przenosi na ekran główny androida , a trzeci nie robi nic albo, po przytrzymaniu, robi zrzut ekranu . Coś przeoczyłem czy się po prostu nie da ?
-
Pierwszy przycisk to "Trasa" potem sprzętowy.
-
Dzięki :ok:
-
Znacie jakieś lekarstwo żeby w trybie panoramicznym przy wyborze celu podróży klawiatura systemowa w Note II nie zasłaniała mi 80% ekranu? Z tego powodu widzę na liście tylko jeden wiersz (nazwę ulicy, miejscowości czy numer domu). W pionie jest ok ale w poziomie jest fatalnie.
-
Ciągnąłem i ciągnąłem chyba z kilkanaście razy mapę 2012.12, bo mi ciągle instalacja (po zmianie sprzętu i przeniesieniu licencji) wpadała w pętlę weryfikacja/pobieranie. Próbowałem z tym walczyć z supportem (doradzał mi wykasowanie wszedzie katalogów Automapy - bez skutku), wreszcie przed chwilą sukces (mój własny, nie supportu) - pomogła dopiero instalacja na zewnętrznym SD Card, którego nie zamierzałem nawet używać, bo i po co, mam wewnętrzne 12GB [przesiadłem się na Samsung Galaxy Tab GT-P1000]. Napiszę oczywiście im, co mi pomogło.
-
To już historia :) Eldorado nie mogło wiecznie trwać.
ostro!
aAM spadła w końcu z pierwszego miejsca... Cóż, nic nie może przecież wiecznie trwać
jest na 2, ciekawe jak długo... pewnie do czasu jak minie przecena o 86% na świetną grę :)
Promocja światowego potentata gierek nie daje rady automapie... przecena na NFS MW trwa, ale aAM znów na pozycji lidera w top grossing :ok:
https://play.google.com/store/apps/collection/topgrossing
a tymczasem świetnie oceniany NE na 51 pozycji :mrgreen:
-
TomTom Europe pomimo mniejszej ilości klientów (o połowę) to ocenę ma wyższą
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tomtom.europe&feature=apps_topgrossing#?t=W251bGwsMSwyLG51bGwsImNvbS50b210b20uZXVyb3BlIl0.
hehehe :grin:
-
To akurat dość oczywiste. Produkty droższe zwykle są lepsze i mają mniej klientów :)
-
A poza tym czy to oddaje rzeczywistą liczbę użytkowników? Startera za 3.99 sobie może zainstalować 100 tys. osób ale ile z nich wykupi licencję. Na TT za 250 pln decydują się już tylko zawczasu przekonani.
-
dokładnie tak, to co tam widzimy na GP przy aAM, to może być totalna ściema, bo oddaje tylko liczbę zakupionych starterów w cenie taniego piwa. Pewnie mniej kolorowo już wygląda przedłużenie licencji, a jeszcze mniej kolorowo będzie to wyglądało jak takim baranom jak ja co w napaleniu się wykupiło w sierpniu od razu 2x po 3 mce tego półproduktu, licencja wygaśnie pod sam koniec stycznia. I zapewne, żeby ci naiwniacy ponownie się skusili zostanie wypuszczony większe update programu, a pewnie jest takich naiwniaków sporo, skoro wstrzymują się z aktualizacją tak długo ;-)
-
Androider jeśli nie wiesz jak działa jakiś mechanizm, to nie męcz się z komentowaniem i udowadnianiem, że może być inaczej... Bo nie jest tak, jakbyś chciał, żeby było...
Płatność idzie przez play google, tak samo jest z iAM - po każdym przedłużeniu licencji otrzymujesz potwierdzenie od apple, a nie jak Ci się wydaje od aquratu. Dlatego właśnie wskaźnik top grossing jest tak miarodajny... Proponuję sprawdzenie, tym co będą przedłużać, że starter i licencja będzie obciążona z PG. Oczywiście dla tych co mają konto w PG, tam kupili starter i tam wykupią licencję.
Oczywiście w przypadku AppStore (iAM i iNE) jest jeszcze czytelniej, gdyż nie ma innego kanału dystrybucji... :ok:
-
może i faktycznie jest tak jak piszesz. Z resztą powiem inaczej, jak produkt będzie dopracowany, to człowiek w końcu przestanie śledzić te statystyki, a skupi się na samym produkcie. Na razie nie ma się nad czym skupiać, więc spoglądam sobie na te statystyki i większość nieprzychylnych opinii, choć oczywiście są też te dobre, które zauważam jak perełki w tym morzu niesprawiedliwej ;-) krytyki.
-
Więc dlaczego NE u mnie jest na 27 pozycji?
Ps. licencja NE Europe na 2 lata - 139zł.
Połączone: Styczeń 02, 2013, 22:28:31
A pod linkiem jachraniaka nie widzę ani aAM, ani NE.
-
Więc dlaczego NE u mnie jest na 27 pozycji?
Nie mam pojęcia, a pod linkiem Jachraniaka mam taki widok (NE wklejony z 3-ciej strony):
-
Jak widać wszystko zależy skąd się przegląda. Na PC u mnie jest tak jak wyżej. Na Operze/Android nie ma ani ani NE, ani AM. W GP AM jest pierwsza, a NE 27.
-
Tak sobie kombinuję :-| Google ustawia reklamy pod odbiorcę albo zgodnie zamówieniem reklamodawcy może i tu (w GP) jest podobnie . Jak wchodzimy na GP z sieci "polskich" operatorów to pokazuje to co najlepiej "idzie" w Polsce (ew. kto lepiej zapłacił za reklamę) co może nijak się mieć do popularności danego programu w ogule :-| :-|
-
1.4.2 nie działa na Cyanogenmo 10.1 (Android 4.2.1). Wysłałem zapytanie do supportu, dlaczego. Normalna, legalna. Trochę to śmieszne nie uważacie? Czym się ten 4.2.1 tak strasznie różni od 4.1.2...
-
Trochę to śmieszne nie uważacie?
Łączę się z Tobą w bólu ale zdania nie podzielam.
Czym się ten 4.2.1 tak strasznie różni od 4.1.2...
No widać czymś się różni...
I to nie interfejsem jedynie.
-
Mimo wszystko nie bedę wracał do 4.1.2, skoro jest 4.2.1. Poczekam aż AM wypuści nową wersję. Problem dotyczy np.
wszystkich Nexusów i innych posiadających system w tej wersji.
-
Trochę to śmieszne nie uważacie?
Łączę się z Tobą w bólu ale zdania nie podzielam.
A ja podzielam. Dlaczego program dostępny w sklepie (i to płatny) nie działa na Androidzie, który jest w obrocie od ponad 3 miesięcy? Jakoś inne aplikacje nie mają takich problemów. Ba, nawet iGo Primo posklejane z kawałków i skinów zapaleńców normalnie działa, a nasza kochana AM nie.
-
Jak widać wszystko zależy skąd się przegląda. Na PC u mnie jest tak jak wyżej. Na Operze/Android nie ma ani ani NE, ani AM. W GP AM jest pierwsza, a NE 27.
A NE już 10.
-
Cześć,
czy istnieją jakieś alternatywne skórki do AM na ANDROIDA oraz jakaś instrukcja obsługi z formie elektronicznej
Pozdrawiam
-
Skórek jak dotąd nie ma, a w ramach instrukcji jest tylko krótki opis interfejsu (http://w3.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=53321&file=256937).
-
A NE już 10.
A teraz AM jest na 2 a NE na 15 ale co z tego jeżeli większość ludzi do tej pory zakupiło NE przez stronę producenta (co zresztą polecane jest na oficjalnym forum) albo dostało w telefonach jak brandowane nawigacje :).
Wracając do tematu to czy w aAM są jakieś mniej zamknięte lub otwarte beta testy jak miało to miejsce w wAM - dzięki takim testom można by wyłapać na jakich romach jest problem bez płacenia za tą przyjemność ?
-
Testy beta, żadnej AM nie były bezpłatne (oprócz pierwszych bet aAM).
W betatestach mogli uczestniczyć użytkownicy posuadający aktywną licencję.
I w przypadku aAM nic się nie zmieniło.
Możesz ze strony AutoMapy pobrać, 7-miodniową, bezpłatną wersję finalną.
-
Aktualizacja i obniżka ceny w sklepie, a tu cisza? :)
-
Ja za aAM podziekowalem po 90 dniach testow :-|. Na polske przesiadlem sie na NE ktory ma o niebo lepszy traffic i jak dla mnie naprawde fajnie dziala, a na EU zakupilem Sygica ( aktualnie maja promocje na Andka o -30%).
-
Aktualizacja i obniżka ceny w sklepie, a tu cisza? :)
Cena startera nie uległa zmianie, to i zmiany cen nie widać ;).
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Jak to nie uległa zmianie? ZTCP kosztował 4.99, a teraz jest za 3.99.
Przez najbliższe 123 dni wersja PL jest tańsza o 20%, a EU o 30%, szczegóły tutaj (http://www.automapa.pl/?PEI=10866&article_id=257699).
-
Jak to nie uległa zmianie? ZTCP kosztował 4.99, a teraz jest za 3.99.
Gdzieś tydzień temu oglądałem aAM w GP i wydawało mi się, że było już 3.99, ale może rzeczywiście coś mi się pokróliczkowało.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Aktualizacja i obniżka ceny w sklepie, a tu cisza? :)
Polecam aktualizację.Zawiera ona nowe smarty, a to bardzo ważny element Automapy.
http://pdaclub.pl/forum/automapa/aktualizacja-smart-routes/msg1620292/#new (http://pdaclub.pl/forum/automapa/aktualizacja-smart-routes/msg1620292/#new)
-
A ktoś wie czy aAM działa już poprawnie z Xperia S?
-
Albo czy działa w końcu z Androidem 4.2.x?
-
Polecam aktualizację.Zawiera ona nowe smarty, a to bardzo ważny element Automapy.
aAM nie obsługuje aktualizacji SR :mrgreen:
Albo czy działa w końcu z Androidem 4.2.x?
Jak wyjdzie nowa wersja to może i będzie...
-
@vonski, @jachraniak
Koledzy, o jakich to "aktualizacjach" piszecie w wątku "Automapa Android 1.4.2"? Jedyne, na co się natknąłem w Google Play odnośnie aAM, to "aktualizacja" cen. Reszta, przynajmniej wg mojego konta w Google Play i wg mojego tefonu, to będąca z nami od ponad kwartału wersja 1.4.2 i mapy 1212.
Was dwóch to jedni z najbardziej doświadczonych użytkowników na pdaclub, w tym jeden moderator, a robicie zamieszanie jak dwa żółtodzioby...
-
Sprawdź jakie masz SR, potem pobierz aAM z PG i sprawdź SR.
Obstawiam, że ze względu na fakt braku ficzera do pobierania nowych smartów prze aAM w ten sposób załatwiona została kwestia aktualizacji.
-
@jachraniak
No, brachu, niejaka Pytia (ta od transu i niezrozumiałych przepowiedni) byłe pewniej daleko bardziej zrozumiała, niż Twój ostatni post:
1) Czy PG to GP czyli Google Play?
2) Co to znaczy "pobierz aAM z PG(=GP?)"? Przecież JUŻ MAM ją pobraną.
-
@vonski, @jachraniak
Koledzy, o jakich to "aktualizacjach" piszecie w wątku "Automapa Android 1.4.2"? Jedyne, na co się natknąłem w Google Play odnośnie aAM, to "aktualizacja" cen. Reszta, przynajmniej wg mojego konta w Google Play i wg mojego tefonu, to będąca z nami od ponad kwartału wersja 1.4.2 i mapy 1212.
Was dwóch to jedni z najbardziej doświadczonych użytkowników na pdaclub, w tym jeden moderator, a robicie zamieszanie jak dwa żółtodzioby...
Nie używam AM, więc nie wiem co dokładnie zaktualizowano. Zobaczyłem nowe ceny i zapis:
Zaktualizowano:
12 marzec 2013
, to się tym podzieliłem.
-
@vonski
Rozumiem. Sam też z nadzieją popatrzyłem na tę datę, ale szybko została ona rozwiana (znaczy się ta nadzieja ;) przez niezmienioną wersję programu, a ponadto weryfikacja aktualizacji map z poziomu aplikacji też nie wskazała żadnych zmian.
Już zaczynałem sądzić, że Google Play robi aktualizację "falami", czyli dziś np. 1/10 użytkowników, jutro kolejna 1/10 itd, ale jednak nie.
-
Sprawdź jakie masz SR, potem pobierz aAM z PG i sprawdź SR.
Jeśli masz na myśli Sklep Googla, to pobiera się stamtąd jedynie program.
Obstawiam, że ze względu na fakt braku ficzera do pobierania nowych smartów prze aAM w ten sposób załatwiona została kwestia aktualizacji.
Obstawiam jednak, że musieliby na swoich serwerach wystawić całą, nową mapę 1212 (bo dla Androida jest nieco inna) i wówczas program pobrałby całą, nową mapę.
Tak, jak miało to miejsce przy mapie 1209 bodajże.
Wracając do tematu.
Subskrypcje można zakupić najwcześniej na 120 dni przed terminem utraty ważności obecnej licencji.
-
aAM nie pokazuje że jest dostępna aktualizacja map ale plik "maps" po pobraniu ma zdecydowanie inny rozmiar
-
Sprawdź z poziomu programu datę prognoz :)
-
Prognozy są z. 12;03;2013
-
Po moich narzekaniach na profilu Automapa na Facebook-u, ktoś w końcu odpisał, że prace nad nową wersją dla Androida są już na ukończeniu. Podobno wówczas program będzie działać na Androdzie w wersji 4.2.1 i 4.2.2 (wielu użytkowników custom romów takie ma, oraz posiadacze serii Nexus)...
-
Prognozy są z. 12;03;2013
Jesteś pewien że to nie wczorajsza data ściągnięcia plików?
-
Na ukończeniu tzn. jeszcze jakieś 2 miesiące?
-
@RUKAT
Hmm, co rozumiesz przez "pobranie", skoro aAM 1.4.2/1212 nie chce pobierać zarówno nowej wersji aplikacji, bo jej nie ma, ani nowej wersji mapy, bo też jej nie ma?
-
Pobranie= zmieniłem nazwę katalogu "maps" , uruchomiłem AM i samo pobrało :ok:
Prognozy są z. 12;03;2013
Jesteś pewien że to nie wczorajsza data ściągnięcia plików?
Pewność miałem do momentu jak spytałeś :E Sprawdziłem jeszcze raz a tu "AM Time Machine" :-? - patrz załącznik
potem trochę pojeździłem i teraz jest 2012-12-03
może mi się przewidziało ale bym przysiągł że było 2013-03-12 :mrgreen:
-
Oczy przecieram ze zdumienia :O
data mapy - 2070
data prognoz - 2009
czy ktoś może potwierdzić? bo np u mnie (w iAM) wygląda to tak
mapa - 03-12-2012r.
prognozy - 06-03-2013r.
-
Data mapy i data prognoz są u mnie takie same bo w aAM nie ma możliwości aktualizacji SR.
Data mapy rok 2070 tak to tylko w Erze lub po kuracji witaminowej.
-
Wczoraj postanowiłem pojechać do Karpacza i uruchomiłem oczywiście AM.
Jechałem zgodnie z naszą "kochaną" am i wyprowadziła mnie... no właśnie w drogę, która w zimie nie jest w ogóle utrzymana. Mijam znak - zakaz ruchu i informację o tym że droga w okresie zimowym nie jest utrzymywana. Na początku była czarna lecz po przejechaniu ok 2 km zrobiło się biało a moje opony zimowe tam tańczyły.
Dziwi mnie fakt, że nie prowadziła mnie krajową 3-ką i wymyśliła sobie dziwny objazd między Bolkowem a Kaczorowem woj. Dolnośląskie.
Zawróciłem i i wróciłem na krajową 3kę tym razem z NaviExpertem, który prowadził bez problemów.
W AM miałem trase optymalną więc powinna przewidzieć to co się dzieje, tym bardziej że posiadam oryginalną wersję, która pobiera dane traffic.
Coraz więcej kwiatków pojawia się w AM, także na wersje windows.
W przyszłym roku już nie opłacę abonamentu.
Fotki trasy: ( na czerwono zaznaczona krajowa 3ka )
(http://zapodaj.net/images/cb1d69315d5cf.jpg)
(http://zapodaj.net/images/181cbad7045a9.jpg)
poprawiłem linki do screenów, nM.
-
Ten błąd jest od dawna. Pisałem już o tym TUTAJ (http://pdaclub.pl/forum/betatesty/automapa-6-10-0-beta-2-testujemy!/msg1551572/#msg1551572)
Pisanie do supportu też nic nie daje. Trzeba chyba założyć rejestrator trasy w aucie, przejechać się zimą tą drogą, a następnie wysłać im film. Co to w ogóle za pomysł, prowadzić zimą drogą bez kategorii...
-
Mijam znak - zakaz ruchu i informację o tym że droga w okresie zimowym nie jest utrzymywana.
Jak to dokładnie wygląda? Zakaz ruchu jest w określonym terminie (od dnia do dnia),
czy obowiązuje tylko w warunkach zimowych (opady śniegu)?
A swoją drogą, skoro był znak zakazu ruchu, to dlaczego go zignorowałeś?
Gdyby 200m dalej stał patrol, to jak byś się tłumaczył, że nawigacja 'kazała' Ci tak jechać?
Myślisz że wypisaliby wtedy mandat dla Aquratu?
-
Mijam znak - zakaz ruchu i informację o tym że droga w okresie zimowym nie jest utrzymywana.
[...]
A swoją drogą, skoro był znak zakazu ruchu, to dlaczego go zignorowałeś?
Gdyby 200m dalej stał patrol, to jak byś się tłumaczył, że nawigacja 'kazała' Ci tak jechać?
Myślisz że wypisaliby wtedy mandat dla Aquratu?
nocnyMarku, przecież nie to jest przedmiotem dyskusji. Po co wprowadzasz takie zaczepki?
Moderator powinien świecić pozytywnym przykładem :)
-
Tak jak kolega wyżej pisał to nie jest istotne, mam głowę na karku i wiem co robię. Jak bym ślepo wierzył AM to bym tam pojechał dalej.
Jest jeden punkt w którym są umieszczone znaki zakaz ruchu i informacja o tym iż droga nie jest utrzymywana w zimie. Po ok 1-2 km dojechałem do domostw droga była czarna w miejscu rozjechanym przez koła. Po dojechaniu do domostw widnieje ponownie znak że droga nie jest utrzymana w zimie ale już bez zakazu ruchu. Idzie już później ona pod górę i jest cała biała. Jak już tak filozofujemy równie dobrze mogłem jechać do cioci na herbatkę właśnie do tych budynków. A patrol na drodze o szerokości 2m mógł by tam ewentualnie zawracać sarny. Zawróciłem na podjeździe i uciekłem na krajową 3kę.
Napisałem do AM pewnie jak reszta klientów zostanę olany, standard obsługi. Proponuje im dać kolejną nagrodę. Może laur konsumenta? :mrgreen:
-
nocnyMarku, przecież nie to jest przedmiotem dyskusji ...
Jak to nie jest? Staram się ustalić na ile winna jest AM, a na ile jej użytkownik.
Jeśli tam jest zakaz ruchu uwarunkowany terminami, to restrykcja powinna się znaleźć w AM,
a jak jej nie ma to jest ewidentny błąd mapy. Ale jeśli jest zakaz zależny od pogody
to już wina mapy nie jest.
Przejazd tą drogą to nie 'objazd', on jest krótszy o 3 km od trasy po E65 i w przypadku
trasy optymalnej nie można twierdzić a priori, że ten skrót nie ma sensu.
To że droga nie jest zimą utrzymywana nie znaczy wcale, że przez całą zimę jest nieprzejezdna.
Osobiście nigdy tam nie jechałem, więc podeprę się opinią Dżeja, który dobrze zna tę trasę
akurat ta wersja trasy, bardzo często ma sens, zarówno w lecie jak i w zimie.
No, może w zimie zależy jeszcze od samochodu i umiejętności jakimi dysponujesz :wink:
...W tym przypadku, jest to na "+" dla obecnej AM.
Dżeju w tym poście szczegółowo uzasadnił dlaczego tak uważa.
-
Ja uważam, że ta droga nie jest przejezdna dla samochodu osobowego bez łańcuchów.
Chyba że ktoś szuka adrenaliny, ma stoicki spokój lub napęd 4x4 ( ja trasy 4x4 nie wybrałem ).
Nie tylko ja tam zawracałem, dwa auta były zaparkowane w "lasku" a kierowcy zdecydowali się przejść i zobaczyć przejezdność tej drogi lecz oboje później za mną jechali.
Tą drogą nie oszczędza się czasu, gdyż nie da się jechać nią tak jak drogą krajową nr 3.
Niby zaoszczędzone 3 km ni jak się mają do faktycznego stanu czasu i komfortu jazdy. Wg mnie optymalna droga to krajowa 3 a nie trasa turystyczna z dodatkowymi atrakcjami przez pola i lasy. Prędzej bym się tego po NE spodziewał niż AM.
Zdecydowanie błąd, który powinien zostać naprawiony przez AQQ.
-
W drugiej polowie stycznia jechalem na do Karpacza. aAM wyznaczyla na tym odcinku trase po tych "wertepach". Nie wpakowalem sie tam poniewaz przede mna jechal znajomy (prowadzacy nasz "konwoj") chyba tez z naviexpertem.
Przez chwile myslalem, ze jest jakis problem na "3ce" i dlatego ten objazd przez boczne drogi (ta trasa nie byla mi znana). Chcialem nawet skomunikowac sie z kumplem, ze aAM z funkcja LD(!) kaze jechac inaczej ale odpuscilem/zwatpilem bo . . . wczesniej za Lesznem aAM zamiast DK12 poprowadzila mnie (wtedy jechalem solo) droga 323 i 324 do Szlichtyngowa - chwilami tez bylo ciezko na drodze. Prawdopodobnie gdy nie ma sniegu ta droga jest OK ... doszedlem do wniosku ze przydalaby sie jeszcze opcja wyznaczania trasy "zimowej" ... zartuje!
-
czy tylko u mnie na galaxy note 2 JB 4.1.2 automapa po prostu skacze? Google Navigation, Sygic dziala plynnie a AM podobnie jak TT. Zaba. Poza tym jakosc map w UK z tego co dzis zauwazylem to "slaba 3". To akurat nie jest wina producenta, ale mogliby w Aqurat pomyslec o innym dostawcy. Szczegolnie jak w nieznanym miescie trafi sie rondo zbudowane z kilku rond a na mapie zwykle skrzyzowanie. Zauwazylem kilkanascie razy.
Pozdrawiam.
-
Osobiście nigdy tam nie jechałem, więc podeprę się opinią Dżeja, który dobrze zna tę trasę
akurat ta wersja trasy, bardzo często ma sens, zarówno w lecie jak i w zimie.
No, może w zimie zależy jeszcze od samochodu i umiejętności jakimi dysponujesz :wink:
...W tym przypadku, jest to na "+" dla obecnej AM.
Dżeju w tym poście szczegółowo uzasadnił dlaczego tak uważa.
Podpierasz się opinią zgodną z Twoim stanowiskiem dot. tej kwestii. Dlaczego nie zacytowałeś kilku postów popierających moje stanowisko, czy też spostrzeżenia?
Sądzę, że ankieta odzwierciedliłaby rzeczywiste odczucia.
Podtrzymuję opinię, że na wszelki wypadek drogi bez kategorii powinny zostać wyłączone z routingu na okres zimy. Mając do wyboru nadrobienie kilku minut lub km, albo utknięcie z zaspie, zdecydowanie wybieram nadłożenie drogi i czasu niezależnie od rodzaju wybranej trasy.
-
Trasę wyznaczoną tą drogą trudno wyznaczyć w wAM bez punktów Via, w aAM wiele tras wytycza dziwnie i zupełnie inaczej jak w Windowsowej, program dziwnie współpracuje z mapami, dane SR są stare i nie aktualne a brak trasy "Bezpiecznej" powoduje okazjonalną ruletkę.
Ta wersja programu to beta zamieniona bez poprawek w finalną ale dalej to beta, cóż producent od jakiegoś czasu obiecuje że nowa wersja już wkrótce.
Teraz tylko czekać i ocenić ile to jest wkrótce, tydzień, miesiąc czy rok.
-
Trasę wyznaczoną tą drogą trudno wyznaczyć w wAM bez punktów Via
Całkiem łatwo, wystarczy wybrać trasę optymalną. Szybka, łatwa i bezpieczna prowadzą dookoła.
Podpierasz się opinią zgodną z Twoim stanowiskiem dot. tej kwestii.
Qbek ... a Ty potrafisz podeprzeć się opinią przeciwną? :ohreally:
-
Całkiem łatwo, wystarczy wybrać trasę optymalną. Szybka, łatwa i bezpieczna prowadzą dookoła.
Masz rację, autor nie napisał skąd jechał a ja zgadywałem i wybrałem start w Bolkowie-Centrum.
Problemu by nie było gdyby był wybór trasy "Bezpiecznej" która to o tej porze roku i w tamtym rejonie jest najlepszym wyjściem.
-
Problemu by nie było gdyby był wybór trasy "Bezpiecznej"...
Zgadzam się, IMO to właśnie jest prawdziwa bolączka wersji aAM,
a nie że trasa optymalna prowadzi tamtym odcinkiem.
Zamykanie tego odcinka dla wszystkich na całą zimę jest wylewaniem dziecka z kąpielą.
(chyba że faktycznie ta droga jest na okres zimy zamykana)
-
Trasę wyznaczoną tą drogą trudno wyznaczyć w wAM bez punktów Via
Całkiem łatwo, wystarczy wybrać trasę optymalną. Szybka, łatwa i bezpieczna prowadzą dookoła.
Szybka to prowadzi różnie, zapewne w zależności na ile dobre (o ile w ogóle są) są prędkości na tym skrócie.
Problem z tym pseudo-skrótem istniał już w wersji 5.x. Trasa optymalna prowadziła nim w zależności od ustawienia suwaka optymalnej. Ponieważ przy każdej wersji niemal zmieniał się routing, to na tym skrócie sprawdzałem sobie trasę optymalną. Zazwyczaj prowadził nim już przy ustawieniu na 2 czy 3 "ząbek" od szybkiej.
Moim zdaniem (i pewnie nie tylko) absurdalne było prowadzenie drogą o cztery kategorie niższą dla zaoszczędzenia 3km i 3min (w AM 5.x) już przy takim ustawieniu suwaka.
Problem narósł po wprowadzeniu SR/LD, gdzie optymalna już notorycznie prowadzi tym skrótem nawet gdy suwak optymalnej jest na "szybka".
Podpierasz się opinią zgodną z Twoim stanowiskiem dot. tej kwestii.
Qbek ... a Ty potrafisz podeprzeć się opinią przeciwną? :ohreally:
Już była tu dyskusja i pewnie w tamtym wątku jest i moja opinia (oczywiście jest to opinia najsłuszniejsza :) ).
A jest ona taka, że w każdych warunkach droga ta jest słabym skrótem i to nie tylko ze względu na jej jakość (IMHO kategoria tego skrótu jest nawet dobra). Pchanie nas w drogę kilka kategorii niższą dla zaoszczędzenia 3km (w oszczędność czasu nie wierzę) dla mnie to błąd routingu.
Raz jechałem z ciekawości tym skrótem (w lecie).
http://www.panoramio.com/photos/original/60094255.jpg (http://www.panoramio.com/photos/original/60094255.jpg)
http://www.panoramio.com/photos/original/60094457.jpg (http://www.panoramio.com/photos/original/60094457.jpg)
http://www.panoramio.com/photos/original/60094463.jpg (http://www.panoramio.com/photos/original/60094463.jpg)
http://www.panoramio.com/photos/original/60094470.jpg (http://www.panoramio.com/photos/original/60094470.jpg)
-
Wygląda jak fajna droga do skracania trasy, często takie stosowałem na Kaszubach. Dopóki nie ma dziur, to jest OK
-
Wygląda jak fajna droga do skracania trasy...
Właśnie podobną drogą aAM (Trasa Łatwa) poprowadziła mnie z Andrychowa do Bielska B.
http://mapa.targeo.pl/,21,19.2972500,49.8624800?l=4374c6e300dac1bc (http://mapa.targeo.pl/,21,19.2972500,49.8624800?l=4374c6e300dac1bc)
zamiast, jak P. Bóg przykazał, przez Kęty, albo już w Andrychowie odbić na 781 i dalej przez Czaniec
Droga wąska, że samochody mijają się z prawymi kołami po poboczu.
-
TT android tą trasę wyznacza w sposób jak na obrazku.
Lepiej ? Gorzej?
-
Właśnie podobną drogą aAM (Trasa Łatwa) poprowadziła mnie z Andrychowa do Bielska B.
zamiast, jak P. Bóg przykazał, przez Kęty ...
A wiesz że w Andrychowie jest zamknięty most na Wieprzówce i po DK52 do Kęt nie dojedziesz?
TT android tą trasę wyznacza w sposób jak na obrazku.
Lepiej ? Gorzej?
Nie wiem w którym miejscu postawiłeś start w Andrychowie, bo z tego screena niewiele widać,
ale wygląda jakby TT wyznaczył trasę właśnie przez ten zamknięty most.
-
TT nie wie o zamkniętym moście. Prowadzi po DK52.
HD Traffic zamyka ten most.
Połączone: Marzec 21, 2013, 16:48:30
Całość na zrzucie ekranu.
HD Traffic do kupienia osobno poprzez GP. Jednak ceny nie zachęcają do zakupu.
Poczekam na promocję.
-
HD Traffic do kupienia w sklepie z poziomu aplikacji, jak dla mnie działa rewelacyjnie szybka reakcja systemu na korki (natychmiastowa możliwość ominięcia korka poprzez naciśnięcia przycisku "omiń" w podglądzie Traffic) plus informacje o wypadkach informowany jesteś prze lektora/ kę na bieżąco o utrudnieniach w ruchu. Jak na razie jestem zadowolony i dawkuję sobie co miesiąc HD Traffica a najgorsze jest to, że sie uzależniasz od niego heheheheh i kupujesz na następny miesiąc... :-)
-
Jak się uzależniłeś to kup całą butelkę , po kieliszku drożej wychodzi :wink:
-
A wiesz że w Andrychowie jest zamknięty most na Wieprzówce i po DK52 do Kęt nie dojedziesz?
Wjazd do Andrychowa od strony Wieprza omija "zakaz ruchu"
TT android tą trasę wyznacza w sposób jak na obrazku.
Lepiej ? Gorzej?
1. DK52, nawet zatłoczona, jest lepsza od trasy zadupiami wyznaczonymi przez TT
2. Środek Andrychowa jest jakieś 200 - 300 metrów przed mostem, od strony Wadowic. TT nie widział "zakazu ruchu".
-
1. DK52, nawet zatłoczona, jest lepsza od trasy zadupiami wyznaczonymi przez TT
2. Środek Andrychowa jest jakieś 200 - 300 metrów przed mostem, od strony Wadowic. TT nie widział "zakazu ruchu".
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Coś Kolego czarujesz z tym "ślepym" TomTom'em, że nie widzi >>Środek Andrychowa jest jakieś 200 - 300 metrów przed mostem, od strony Wadowic. TomTom nie widział "zakazu ruchu"<< wyznaczałeś trasę zapewne na stronie TomTom w mapach, bo po wyznaczeniu tej trasy na aplikacji TomTom na androidzie mapa widzi zakaz i jest ostrzeżenie po wyliczeniu trasy o zamkniętej drodze. Dodam, że mam HG traffic i jest nawet pokazany zakaz (ikonka zakazu) na belce bocznej HD Traffica. Trasa wyznaczana jest górą przez Kęty ulicą Jana III Sobieskiego.
Pozdrawiam.
-
WWoytek - nie czaruję. Wyłącz na chwilę internet w swoim telefonie i blokady z HD Traffic znikną .
Korzystam z mapy 900 - najnowszej na androida.
-
No ale przecież o to chodzi aby mieć informacje na bieżąco o tym co się dzieje na drodze - Prawda. Dlatego kupiłem TomToma i HD Trafiic aby być informowanym o utrudnieniach, blokadach, wypadkach itp. Tak to działa, a działa rewelacyjnie. Oczywiście zaraz pojawi się informacja ze AutoMapa to ma i w ogóle.., ale AutoMapa też musi sobie ściągnąć takie informacje online przez net. A plus TomToma że to działa non stop i w dodatku poza granicami naszego kraju, a dodatkowo słyszysz o tym (lektor) i widzisz na pasku HD Traffic. Dla mnie WIELKI plus dla TomTom.
Pozdrawiam.
-
Przypominam że to jest wątek o aAM 1.4.2 ...
-
Wygląda jak fajna droga do skracania trasy, często takie stosowałem na Kaszubach. Dopóki nie ma dziur, to jest OK
O jakim skrócie piszesz, skoro oszczędzasz w ten sposób ledwie 3km?
-
Nie wiem, widzę tylko drogę na zdjęciu. Z tych zdjęć nie widać specjalnie kiepskiego stanu drogi, jak ruchu nie ma, to nie widzę powodu, dla którego AM miałaby tamtędy nie prowadzić.
-
Podobnym skrótem poprowadziła mnie aAM latem omijając Łomżę.
Przez jakieś 200-300 metrów nawet była brukowana nawierzchnia :mrgreen:
Ale zauważyłem też, że wiele osób korzysta z tego skrótu.
Zimą bym nie pojechał tą drogą - ale latem? Czemu nie?
-
To ja znowu swoje, dlaczego w aAM nie ma trasy "Bezpiecznej" ja i moje auto nie chce jeździć takimi drogami.
Trasy "Krótka", "Szybka", "Optymalna" też to anachronizmy wytyczające drogę na skróty byle szybciej i byle krócej a ja nie chcę, ja chcę wygodnie i komfortowo bo mnie się nigdzie nie spieszy i nie po to wydałem walizkę pieniędzy na auto aby oszczędzać 3 kilometry.
Krótkiej tez nie chcę bo ona mnie obraża podejrzeniami że nie potrafię skręcać w lewo i obawą że na rondzie będę jeździł w kółko, kiedy to dotrze do producenta czy raczej już sprzedawcy aAM że albo się weźmie do roboty albo ocenę produktu będzie miał na poziomie 3 lub 2,8 w Google Play, to nie musi być program tylko dla furgonetek.
-
Ano racja. Nie ma trasy "komfortowej", a czasami mi na tym zależy.
-
"Bezpieczna" jest namiastką "Komfortowej", niestety w aAM jej nie ma.
Sama nazwa w wAM "Trasa bezpieczna" sugeruje że inne są mniej bezpieczne co widać na przykładach prowadzenia "Szybkiej" i "Optymalnej".
Jeżeli ja mam wytyczać trasę a potem wyłączać Traffica, aby już mi nic nie zmieniał po drodze i nanosić punkty "Via" aby wymusić prowadzenie dobrymi, wygodnymi drogami to znaczy że muszę znać te trasy a wtedy program nie jest mi już potrzebny a tym bardziej płacenie za coś takiego.
-
To ja znowu swoje, dlaczego w aAM nie ma trasy "Bezpiecznej" ja i moje auto nie chce jeździć takimi drogami.
Zaraz odpiszesz, że nie tędy droga (i będziesz miał rację) ale ja, po ustawieniu "Nadkładaj drogi aby uniknąć" 5km dróg od kategorii "miejska lokalna" nie doświadczam niespodzianek za bardzo...
-
A to przypadkiem nie wyłącza skrótów robionych przez zakorkowane miasta?
-
Nie, wyklucza tylko skróty brukowanymi uliczkami.
-
Zaraz odpiszesz, że nie tędy droga (i będziesz miał rację) ale ja, po ustawieniu "Nadkładaj drogi aby uniknąć" 5km dróg od kategorii "miejska lokalna" nie doświadczam niespodzianek za bardzo...
Wręcz odwrotnie - Bardzo dziękuję bo o tym nie pomyślałem i do czasu wprowadzenia "Bezpiecznej" jest to słuszna proteza.
-
Dzięki, sprawdzę
-
Coś za coś. :(
Choć po Lublinie nie zauwazyłem, żeby aAM ograniczała się do krajówek.
Generalnie "po mieście" jestem zadowolony.
-
Dzięki, sprawdzę
Nie radzę. Już pisałem dlaczego w innym wątku.
-
Dlaczego (w tym wątku :P ) ?
-
http://pdaclub.pl/forum/automapa/postepujaca-degradacja-kategoryzacji-map-am/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/postepujaca-degradacja-kategoryzacji-map-am/)
-
Mapa 1302 na andka już dostępna :)
-
Nie wiem, widzę tylko drogę na zdjęciu. Z tych zdjęć nie widać specjalnie kiepskiego stanu drogi, jak ruchu nie ma, to nie widzę powodu, dla którego AM miałaby tamtędy nie prowadzić.
Jasne, w sumie nie ma różnicy pomiędzy tymi drogami ;)
(http://i45.tinypic.com/210boyu.jpg)
-
różnicę widać - ale jeździłem sporo po KAszubach drogami ze zdjęcia pierwszego i jeśli na tej ładnej stały korki z TIRami, a na pierwzej było pusto, to tym skrótem było sporo szybcieh, a zawieszenia się nie traciło.
-
różnicę widać - ale jeździłem sporo po KAszubach drogami ze zdjęcia pierwszego
W zimie? Dyskusja zaczęła się od uwag na temat routingu podczas zimy.
-
W lecie. W zimie to chyba wszyscy zgodnie uznali, że nie powinna tamtędy prowadzić. Z czym też się zgadzam :)
-
A widzisz, że wcale nie w lecie. Są tacy, którzy bronią takich tras w okresie zimowym...
-
W planach mam zakup Audi z quattro, więc niedługo dołączę do tej frakcji :)
-
Jak postępować w przypadku, gdy od punktu A do punktu B chcemy dojechać drogą X?
Nie chcemy stawiać tam punktu PRZEZ explicite przez puknięcie w mapę, tylko wskazać
programowi że chcemy np. z ul. Strzegomskiej na ul. Kowalską we Wrocławiu przejechać
przez AOW (A8). Szukałem autostrad w punktach POI, ale się nie doszukałem. Czyli chyba
pozostanie mi pacnąć w A8. Tyle, że to zajmuje czas. A jak Wy sobie z tym radzicie?
-
..... Szukałem autostrad w punktach POI, ale się nie doszukałem. Czyli chyba
pozostanie mi pacnąć w A8. Tyle, że to zajmuje czas. A jak Wy sobie z tym radzicie?
POI, jak sama nazwa wskazuje jest to punkt. 'Puknięcie' w ekran zajmuje czas, bez przesady.
-
A widzisz, że wcale nie w lecie. Są tacy, którzy bronią takich tras w okresie zimowym...
Okres zimowy może niewiele różnić się od lata. Bywały już miesiące zimowe tylko z nazwy,
ze średnią temperaturą znacznie powyżej zera i bez śladu śniegu...
-
W planach mam zakup Audi z quattro, więc niedługo dołączę do tej frakcji :)
Nie zapomnij o założeniu gąsienic...
-
..... Szukałem autostrad w punktach POI, ale się nie doszukałem. Czyli chyba
pozostanie mi pacnąć w A8. Tyle, że to zajmuje czas. A jak Wy sobie z tym radzicie?
POI, jak sama nazwa wskazuje jest to punkt. 'Puknięcie' w ekran zajmuje czas, bez przesady.
Nie do końca. Najpierw muszę znaleźć obszar na mapie, potem go powiększać aż do maksimum i dopiero tam pacnąć,
że chcę punk PRZEZ, potem jeszcze raz pacnąć że chcę przez punkt a nie przez okolicę...
A nie byłoby fajnie, gdyby do bazy POI dodać takie wirtualnie wszystkie drogi w Polsce które mają jakiś numer, jako obiekty?
I wtedy możnaby sobie ułożyć trasę np. w Bieszczady w rodzaju "pomijaj A4, używaj 980" itd...
-
Przecież można nawigować do pikietażu, więc można też wskazać go jako punkt via.
Tylko musisz wiedzieć który/które słupki wybrać.
-
..............
A nie byłoby fajnie, gdyby do bazy POI dodać takie wirtualnie wszystkie drogi w Polsce które mają jakiś numer, jako obiekty?
I wtedy możnaby sobie ułożyć trasę np. w Bieszczady w rodzaju "pomijaj A4, używaj 980" itd...
To by nie zagrało :S
POI to punkt a A4 to "pare" kilometrów drogi i "pomijaj (POI) A4" zadziałało by tak że jechał byś A4 z chwilowym zwiedzaniem pól poPGieRowskich w celu ominięcia tego POI :E. I odwrotnie, wstawienie " via POI A4" mogło by skutkować bezsensownym nadrobieniem drogi aby tylko zaliczyć POI A4 - bezsensownym bo np. dobrze by było pojechać A4 ale w drugą stronę niż stoi POI :-|
-
Wiesz, ja to po prostu robię tak, że AM wyznacza trasę, a ja i tak jadę po swojemu i sobie przelicza. Ale fajnie byłoby pomyśleć żeby program "myślał" tak jak ja ;-) Albo chociaż uczył się tras jakimi jeżdżę i niezależnie od traffic przeliczał trasy "po mojemu" ;-)
-
Ale wiesz że gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania :P I w takich warunkach zrób routing żeby wszystkim pasował
-
Czy jak aAM wyznaczy Wam trasę i jedziecie inaczej - znacie lepszą drogę, czy coś podobnego, to czy aAM dostosowuje trasę?
U mnie tak nie jest i zastanawiam się, czy jest aż tak beznadziejna, czy to u mnie jest coś nie tak...
-
Dostosowuje, przy czym czasami po dostsowaniu okazuje się, że przyznaje mi rację i nowa trasa ma niższe ETA :)
-
Czy jak aAM wyznaczy Wam trasę i jedziecie inaczej - znacie lepszą drogę, czy coś podobnego, to czy aAM dostosowuje trasę?
Mógłbyś doprecyzować pojęcie "dostosowuje"? :worried:
-
Nie wiem, czy ktos juz o tym pisał, ta wersja działa na androidzie 4.2.1
-
dostosowuje trasę do zachowania, czyli na przykład jak ominięcie miejsce gdzie mieliście skręcić, to czy wyznaczy nowa trasę? moja tego nie robi...
-
Dostosowuje.
-
Czy w androidzie jest tak okrojone ustawienie GPS, że nie da się ustawić, aby korzystać z zewnętrznego odbiornika GPS po BT, jak ma to miejsce na WinCE? pozdr
-
Możesz użyć zewnętrznej aplikacji na przykład Bluetooth GPS Provider
-
Tudzież apki BluetoothGPS4droid ale ja też wolę tę wymienioną przez burana.
Tylko musisz w systemie włączyć opcję "Pozorowane położenie" (Opcje developerskie), bo twórcy Androida nie pomyśleli o czymś takim jak zewnętrzny odbiornik GPS.
-
W ICS nie potrzebuje dodatkowych programów.
Po połączeniu z zew. odbiornikiem Nokia LD-4W przez Bluetooth uruchamiam aAM > Trybiki > GPS > Ustawienia systemowe > Źródło GPS i wybieram "Internal GPS lub Nokia.
W Gingerbread był z tym problem więc zmieniłem na ICS HWA 4.0.4, aAM działa na nim wyjątkowo stabilnie.
-
Gps Provider jest, ale zgłasza GPS Problem - "Switch GPS on/off and retry. A gdzie się włącza pozorowanie położenia, bo nie mogę znależć bo to moje pierwsze kroki z anroidem. pozdr
Połączone: Kwiecień 20, 2013, 15:12:11
GPS Provider zgłasza - GPS problem - " Switch GPS on/off and retry. Pozorowanie włączone. pozdr
-
Sparowałeś odbiornik BT z telefonem?
Jeśli tak, to musisz go wybrać w opcjach GPS Providera
-
Sparowane i wybrane w Providerze, niestety dalej " GPS problem". pozdr
-
No to jeszcze Ustawienia/opcje dla programistów/zezwalaj na pozorowanie położenia
-
To też zrobione. pozdr
-
Gdzie aAM zapisuje ślad?
Trasa łatwa prowadzi od zjazdu z A4, ul. Na Lotnisko, do Kryspinowa przez terminal lotniczy, zamiast drugim zjazdem na rondzie na wprost. Nie mogę się dogadać z pomoc@AutoMapa.pl i muszę im wysłać ślad.
-
A nie widzisz ścieżki w menu ślad?
W jakiejś starszej wersji wAM z trasą łatwą też tak było, obecne prowadzą już jak należy.
Może w aAM jest jakaś starsza wersja algorytmu? Dobrze byłoby sprawdzić,
czy w becie 1.5 też prowadzi przez terminal, bo jeśli nie to nie ma o co kruszyć kopii.
-
Gdzie aAM zapisuje ślad?
/AutoMapa/Trace/
?
-
Dzięki
:ok:
-
7-dniowa licencja AM kosztuje jak wiadomo 3,99. Niestety z poziomu PC nie mogłem jej dzisiaj kupic z uwagi na "błędy techniczne"
Wiec kupiłem z poziomu androida, ale juz za 9,99....Super...
-
Jak wiadomo 3,99 to kosztuje starter, licencja 7-dniowa kosztuje 9,99.
-
A nie widzisz ścieżki w menu ślad?
Zamiast podać to, o co prosiłem :(
Czasem brak czasu na śledzenie śladu zapisania śladu :ohreally:
czy w becie 1.5 też prowadzi przez terminal, bo jeśli nie to nie ma o co kruszyć kopii.
W becie jest to samo, zgłaszam do AM.
-
A nie widzisz ścieżki w menu ślad?
Zamiast podać to, o co prosiłem :(
Leń do kwadratu? :ohreally:
Nie mam aAM, zapytałem kogoś, odpowiedział że pod każdym śladem widać jego lokalizację.
-
Android jest dla mnie nowością, słabo się po nim poruszam... i ten malutki ekranik :E
-
Wracając do łapania fixa. Może się komuś przyda. Wchodzę w ustawienia GPS Providera, w narzędzia- zarzadzanie AGPSXTRA i jest tam opcja resetuj. Mocno pomaga w szybkości łapania fixa. pozdr
-
Jak zdążyłem się zorientować, to w przypadku Androida nie ma jednej, skutecznej metody... :-|
-
Używając GPS Status, ten myk też działa. pozdr
-
Podłączyłem zewnętrzny GPS . Próbowałem z "Bluetooth GPS" i "Bluetooth GPS Provider" i jest taki problem że gryzie się ze słuchawką Bluetooth. Problem występuje w dwóch przypadkach:
1. gdy nie zamknę Bluetooth GPS i wyłączę (uśpię) telefon a jednocześnie jest zalogowana słuchawka.
2. gdy w czasie nawigacji przychodzi rozmowa a ja w tym momencie loguję słuchawkę aby odebrać rozmowę .
Gdy zamykam programy przed wyłączeniem fona lub rozmowa przychodzi gdy słuchawka jest zalogowana wszystko jest ok.
W obu tych przypadkach "Bluetooth GPS" i "Bluetooth GPS Provider" przestają "widzieć " GPSa mimo że GPS pokazuje że jest dalej połączony . Pomaga tylko reset telefonu :evil:
Też tak macie czy to uroda L9 ? a może Android nie radzi sobie z bluetooth-em
ps. jest opcja że to słuchawka coś nie teges ale nie mam innej żeby sprawdzić
-
Chyba Android nie lubi się z BT. Tablet Goclever m713g, sparowany z odbiornikiem GPS i żaden program nie przenosi sygnału GPS do tabletu, ani żadne zmiany w ustawieniach. pozdr
-
Nie mam żadnych problemów ze słuchawkami i zewnętrznym odbiornikiem...
-
Wychodzi na to, że zależy od oprogramowania. pozdr
-
W smartfonach to tak naprawdę nie wiadomo od czego zależy...
A z Androidem w szczególności...