PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => ASUS => Wątek zaczęty przez: arlenowski w Lipiec 07, 2007, 17:57:38
-
Witam wszystkich użytkowników urządzeń marki ASUS ;)
W związku ze zbliżającym się wyjazdem wakacyjnym zakupiłem sprzęt a696 z którego jestem bardzo zadowolony. Jedyny problem jaki mam to ladowanie sprzętu w samochodzie. Oryginalna ładowarka samochodowa nie wystartowała ani razu, tzn nie zapala się dioda ani nie laduje sie sprzet, zakupilem nowa ladowarke samochodowa o parametrach 5v, 1A. Po wlozeniu do gniazda zapalniczki zapala sie dioda ale po podlaczeniu Asusa dioda gasnie a asus mimo 60% baterii sie nie laduje.
Ps. Co moze byc przyczyna, moze ktos wie?, jako ze nigdy nie widzialem jak przebiega ladowanie baterii w samochodzie to mam prosbe o okreslenie od ilu % baterii zaczyna sie jej ladowanie. Bede wdzieczny za wszelkie sugestie a jako ze wyjazd juz za 10 dni to chyba naprawa gwarancyjna poki co nie wchodzi w gre.
Pozdrawiam i oczekuje jakis wytycznych: co robic :P
-
Ladowanie w samochodzie nie rozni sie niczym od ladowania sieciowego czy z usb. Gdy bateria nie jest naladowana w 100% po podlaczeniu asusa zapali sie burstynowa dioda. Gdy jest naladowany zielona. i wszytsko. Sprawdz moze napiecie w gniazdku samochodu, bo ono tez moze byc winne (moze masz drugie w bagazniku - porownaj) Poza tym na baterii a696 powinien wytrzymac z wlaczonym gps ok 6h.
-
Ja już swojego A696 testowałem w trasie i ładowarka oryginalna sprawuje się dobrze.
Sprawdź najlepiej w innym aucie jak jest z tą ładowarką, ale jeśli kupiłeś drugą i coś jest nie tak, to zapewne masz coś skopane z gniazdem zapalniczki.
-
I oryginalna ladowarka i nowo kupiona byly sprawdzane w dwoch autach, w obydwu zachowuja sie tak samo czyli oryginalna wogole nie daje napiecia ani nie swieci dioda a w tej nowo zakupionej dioda swieci do momentu wpiecia asusa zlaczem miniusb.
Ladowanie ladowarka sieciowa przebiega bez problemow.
Napiecie w zapalniczce przy wylaczonym silniku 12,5 a przy wlaczonym 14,2.
-
Oryginalna ładowarka (przynajmniej moja od 636N) nie ma chyba zwykłego bezpiecznika topikowego, tylko jakiś innego rodzaju, wielokrotnego działania, więc pewnie jest uszkodzona skoro nie działa w dwóch samochodach - inaczej brałbym pod uwagę, że coś nie pasuje do gniazda zapalniczki.
Ta druga zapewne ma za małą wydajność prądową (oryginalna ma 2A) i pod obciążeniem spada napięcie poniżej 5V (stabilizacja nie jest wystarczająca). Jeśli to jakaś tania ładowarka to możliwe, że nie ma nawet deklarowanej wydajności 1A.
-
Jeśli ładowanie z sieci i z USB działa to coś jest nie tak z tymi ładowarkami.
-
Jeśli nie działa to układ ładowania w pda padł - wysyłka do serwisu.
Pozdrawiam
-
Uprzejmie zwracam uwagę, że arlenowski napisał "Ladowanie ladowarka sieciowa przebiega bez problemow."
Czyli układ ładowania w pda nie padł, a do serwisu wystarczy chyba wysłać ładowarkę.
-
Witam wszystkich użytkowników urządzeń marki ASUS ;)
W związku ze zbliżającym się wyjazdem wakacyjnym zakupiłem sprzęt a696 z którego jestem bardzo zadowolony. Jedyny problem jaki mam to ladowanie sprzętu w samochodzie. Oryginalna ładowarka samochodowa nie wystartowała ani razu, tzn nie zapala się dioda ani nie laduje sie sprzet,
witam,
sprawdz czy oryginalna ladowarka w ogole styka ze zlaczem, u mnie (636N) w renault (i u znajomego fiat) byl taki problem ze czolowy bolec nie stykal z gniazdem i nie ladowalo, rozwiazaniem bylo lekki przerobienie gniazda i wszystko zaczelo poprawnie fukcjonowac. Podejrzewam ze tu jest podobnie - ladowarki ASUS nie sa w pelni kompatybilne ze wszystkimi markami samochodow a w szczegolnosci ze starszymi modelami.
pzdr
-
Uprzejmie zwracam uwagę, że arlenowski napisał "Ladowanie ladowarka sieciowa przebiega bez problemow."
Czyli układ ładowania w pda nie padł, a do serwisu wystarczy chyba wysłać ładowarkę.
Nie doczytałem - moja wina sorry.
Pozdrawiam
-
Witam wszystkich użytkowników urządzeń marki ASUS ;)
W związku ze zbliżającym się wyjazdem wakacyjnym zakupiłem sprzęt a696 z którego jestem bardzo zadowolony. Jedyny problem jaki mam to ladowanie sprzętu w samochodzie. Oryginalna ładowarka samochodowa nie wystartowała ani razu, tzn nie zapala się dioda ani nie laduje sie sprzet,
witam,
sprawdz czy oryginalna ladowarka w ogole styka ze zlaczem, u mnie (636N) w renault (i u znajomego fiat) byl taki problem ze czolowy bolec nie stykal z gniazdem i nie ladowalo, rozwiazaniem bylo lekki przerobienie gniazda i wszystko zaczelo poprawnie fukcjonowac. Podejrzewam ze tu jest podobnie - ladowarki ASUS nie sa w pelni kompatybilne ze wszystkimi markami samochodow a w szczegolnosci ze starszymi modelami.
pzdr
Strzal w 10!
Podłączając oryginalną ładowarkę bezpośrednio do akumulatora stwierdziłem że jest sprawna :). Więc moje złącze zapalniczki jest jakieś niespasowane. Wie ktoś, kto dokonywał takiej przeróbki, jakiej magii użyć by spasować te elementy ze sobą?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
-
Strzal w 10!
Podłączając oryginalną ładowarkę bezpośrednio do akumulatora stwierdziłem że jest sprawna :). Więc moje złącze zapalniczki jest jakieś niespasowane. Wie ktoś, kto dokonywał takiej przeróbki, jakiej magii użyć by spasować te elementy ze sobą?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
prawdopodobnie powod taki jak u mnie - za gruba wtyczka, musisz wymontowac gniazdo i obejrzec co przeszkadza. W moim przypadku byly to plastikowe elementy izolacyjne w gniezdzie, musialem wygiac jedna z blaszek trzymajacych zapalniczke zeby przedluzyc styk czolowy dzieki czemu zaczelo dzialac. mozesz tez przedluzyc czolowy bolec w ladowarce.
Inna opcja moze byc pokopanie w necie za przejsciowka na waskie gniazdo (moze ktos to robi ;) )
Mala aktualizacja
Znalazlem takie cos, moze pomoc bez koniecznosci przerobek :)
http://www.jamepda.pl/product_info.php?products_id=906&osCsid=61cb1f2e93a1a532ecc44b213771b661 (http://www.jamepda.pl/product_info.php?products_id=906&osCsid=61cb1f2e93a1a532ecc44b213771b661)
pozdr
powodzenia
pzdr