reklamacja

  • 26 Odpowiedzi
  • 6479 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

reklamacja
« dnia: Luty 27, 2006, 07:44:07 »
witam ponownie
czy mozna zareklamaowac 1 martwy pixel ?
nie przeszkadza on zupelnie w nawigacji ale przy ogladaniu filmow bardzo
w gwarancji w wykluczeniach nie ma mowy o pixelach
ale jak znam zycie to zaraz pewnie powiedza ze od 3

pozdrawiam
pirat

*

Soovek

reklamacja
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2006, 10:19:53 »
Masz A636 z martwym pikselem ??? WOW a jednak usterki się zdarzają. Jeden martwy piksel nie upoważnia do reklamacji (tak jest przynajmniej w monitorach LCD), ale ja na Twoim miejscu bym go REKLAMOWAŁ.
Pozdrawiam

reklamacja
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2006, 12:01:55 »
dzwonilem do dystrybutora gdzie go kupilem
powiedzieli ze asus wymienia nawet laptopy z 1 martwym pikselem
wiec nie powinno byc problemu

to ze w monitorach trzeba 3 do wymiany wynika z tego ze czym wieksza matryca tym trudniej zrobic bez martwych

pirat

*

Soovek

reklamacja
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2006, 12:56:27 »
Witam ponownie :P
Jest tylko jedno pytanie czy wymienią Ci od ręki PDA czy będziesz 2 tygodnie czekać na wymianę monitorka.
Pozdrawiam

reklamacja
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2006, 13:22:49 »
no zapewne bede musial czekac ale jeszcze ciekawostka zadzwonilem dla pewnosci do asusa do wroclawia i tam juz to nie jest tak rozowo
pani ma sie dowiedziec czy 1 piksel to przyjecie reklamacji i do mnie oddzwonic
ja uwazam ze powinni skoro w warunkach gwarancji w wykluczeniach nie ma o tym slowa

*

Soovek

reklamacja
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2006, 13:26:18 »
No to daj znać jak coś będziesz wiedzieć

reklamacja
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2006, 13:34:20 »
no wlasnie do mnie oddzwinila twierdzac ze musi byc minimum 5 takich pikseli ale dostalem numer do kierownika i dyrektora i bede sie stawial
ze nie jest to ujete w gwarancji
gdyby bylo to zrobil bym tak jak z monitorem lcd sprawdzil bym przed zakupem na te okolicznosc

reklamacja
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2006, 14:04:44 »
no niestety potwierdzily sie slowa milej pani z hotline kierownik serwisu potwierdzil ze taka jest norma i ze nie lapie sie na gwarancje ze swoim 1 marnym subpixelem (swieci na niebiesko)
wiec radze dobrze przetestowac sprzet pod wzgledem martwych pixeli przed zakupem

pirat

reklamacja
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 27, 2006, 15:58:23 »
Witm. Zycze temu co to wymiśłił, zeby miał 4 badpiksele w telefonie (oczywiscie na malym ekraniku). Ciekawe jakby sie czuł wówczas z takim  badzieiwiem

*

Soovek

reklamacja
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2006, 10:41:16 »

reklamacja
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2006, 11:43:57 »
tez to zauwazylem :)
dojade do domu to zapuszcze na kilka godzin i podziele sie wynikiem

pozdrawiam
pirat

reklamacja
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2006, 10:55:12 »
no niestety po paru godzinach zapuszczenie programu nie pomoglo nadal jestem szczesliwym posiadaczem nad subpixela :)

pirat

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
reklamacja
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2006, 16:48:22 »
Cytat: "piratcool"
no wlasnie do mnie oddzwinila twierdzac ze musi byc minimum 5 takich pikseli ale dostalem numer do kierownika i dyrektora i bede sie stawial
ze nie jest to ujete w gwarancji
gdyby bylo to zrobil bym tak jak z monitorem lcd sprawdzil bym przed zakupem na te okolicznosc


Pani z Asusa ma nie do końca rację. Kwestię martwych pixeli reguluje norma ISO 13406-2, która liczy 146 stron opisu!!! (życzę miłego czytania).
W skrócie - są 4 klasy wyświetlaczy: klasa 1 nie dopuszcza żadnych defektów, a klasa 4 może mieć aż do 262 uszkodzeń  :shock:

Większość producentów zastrzega, że ich wyrób należy do klasy 2, jeśli jednak nie zostało to nigdzie określone, wyświetlacz należy do klasy 1 i wymiana się należy już przy jednym defekcie - musisz to sprawdzić w dokumentacji.

A dla innych zainteresowanych tematem: uszkodzenia występują w 4 typach:
Typ 1: liczba zawsze zapalonych pikseli
Typ 2: liczba zawsze zgaszonych pikseli
Typ 3: inne uszkodzenia, szczególnie subpikseli i komórek RGB tworzących piksele (zapalone lub nie). Oznacza to punkty, które przez cały czas świecą się na czerwono, zielono lub niebiesko

Do tego jest jeszcze typ 4 czyli uszkodzenie grupy pixeli w kwadracie 5x5 pixela.

Wszystkie wartości normy dotyczą liczby uszkodzonych pixeli na każdy milion pixeli.
W klasie 2 można mieć:
Po 2 pixele typu 1 i 2 oraz 5 typu trzeciego, a w
klasie 3, można mieć odpowiednio 5, 15, 50.

Jednocześnie w jednym klasterze (kwadrat 5x5 pixeli) w klasie 2 i 3 nie można mieć więcej niż jednego uszodzenia typu 1 i 2, ale za to można mieć 2 typu 3 (w klasie 2) i 5 w klasie 3.

Mam nadzieję, że teraz wsio będzie jasne  :D

*

Offline oleey

  • *
  • 52
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asusik A696
reklamacja
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 01, 2006, 18:53:36 »
A jak ma się do tego zapewnienie sprzedawcy, że towar jest wolny od wad?
Można na tej podstawie żądać wymiany sprzętu?

pozdro. oleey

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
reklamacja
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2006, 19:24:09 »
Cytat: "oleey"
A jak ma się do tego zapewnienie sprzedawcy, że towar jest wolny od wad?
Można na tej podstawie żądać wymiany sprzętu?

pozdro. oleey


Nie, bo jeśli towar spełnia wymagania normy ISO, to jest wolny od wad. Choć pewnie każdy "szczęsliwy" posiadacz martwego pixela myśli inaczej.

reklamacja
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 02, 2006, 00:23:47 »
piratcool,
przeczytaj uważnie ustawę o sprzedaży konsumenckiej z 1 stycznia 2003. Pamietaj, że oprócz gwarancji producenta możesz skorzystać właśnie z ochrony konsumenckiej tej ustawy. Przeczytaj ja uważnie i zastosuj. Partnerem jest dla Ciebie sprzedawca i z nim pisemnie się porozumiewaj (żadne faksy czy meile, listy polecone). A jeszcze lepiej zwróć się o poradę prawną do jakiej organizacji konsumenckiej w miejscu Twojego zamieszkania (federcja konsumentów, PIH lub prywatnego prawnika). Nie chcę Cię urazić, ale ze sposobu w jaki próbujesz sprawę poprowadzić, wnioskuję, że sam nie dasz rady. Tym bardziej, że sprzedawca robi Cię w konia, np. czy masz na piśmie o tych 5 pikselach i czy w momencie zakupu o tym wiedziałeś ? Ciekaw jestem czy asus oficjalnie potwierdzi, że A636 może mieć do 5 pikseli martwych i będzie o tym informował Klientów (przed zakupem oczywiście).
PS. Irytujace są bardzo kategoryczne porady czy odpowiedzi niektórych kolegów, udzielane bez jakichkolwiek podstaw.
Czy nie rozumiecie że każdy z nas może znaleźć się w takiej sytuacji jak piratcool. Odnoszę wrażenie, że nie. Czy macie na tyle dużo pieniędzy, by je tak łatwo tracić? Ja nie.
Przepraszam za mój katergoryczny, emocjonalny ton. Ale naprawdę bardzo mnie denerwuje sposób w jaki jeszcze nadal traktowany jest konsument w Polsce. A jeszcze bardziej to, gdy ten konsument sie na to godzi.
piratcool powodzenia

reklamacja
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 02, 2006, 00:43:15 »
Cytat: "ajed"
Cytat: "oleey"
A jak ma się do tego zapewnienie sprzedawcy, że towar jest wolny od wad?
Można na tej podstawie żądać wymiany sprzętu?


Nie, bo jeśli towar spełnia wymagania normy ISO, to jest wolny od wad. Choć pewnie każdy "szczęsliwy" posiadacz martwego pixela myśli inaczej.


Niekoniecznie, jeśli towar został zakupiony jako nieuszkodzony, co oznacza że w momencie zakupu kupujący nie wiedział o (w tym konkretnym przypadku) martwym pikslu, to umowa kupna-sprzedaży została podpisana na towar wolny od wad. Zatem wszystkie jego wady fabryczne traktowane winne być jako niezgodność towaru z umową.

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia wchodzą także braki ilościowe.

Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą właściwością danego towaru. Każdy towar jest niezgodny z umową, jeżeli wystąpiły nieprawidłowości w jego zamontowaniu i uruchomieniu.

Nie ma znaczenia, czy montaż był wykonany przez profesjonalistę (sprzedawcę lub osobę za którą ponosi on odpowiedzialność w ramach umowy sprzedaży), czy przez konsumenta, jeżeli zrobił on to zgodnie z otrzymaną instrukcją. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy: - kupujący wiedział o tej niezgodności, - oceniając rozsądnie, kupujący powinien był wiedzieć o niezgodności, - powstała ona z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany, należy to zrobić na piśmie.

Przy ocenie kosztów uwzględnia się:
- wartość towaru,
- rodzaj i stopień niezgodności, a także,
- niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia jego oczekiwań.

Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

- naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,
- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
reklamacja
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 02, 2006, 16:36:25 »
Cytat: "format"
Niekoniecznie, jeśli towar został zakupiony jako nieuszkodzony, co oznacza że w momencie zakupu kupujący nie wiedział o (w tym konkretnym przypadku) martwym pikslu, to umowa kupna-sprzedaży została podpisana na towar wolny od wad. Zatem wszystkie jego wady fabryczne traktowane winne być jako niezgodność towaru z umową.


Nie rozumiesz. Jeden martwy pixel w matrycy klasy 2 nie jest wadą, a jej natrualną cechą. Denerwującą (niewątpliwie), ale nic na to nie można poradzić.
To tak jakby ktoś chciał reklamować poloneza, bo niechce jeździć 200 km/h.
Cytat: "krzysztof_p"

[...]sprzedawca robi Cię w konia, np. czy masz na piśmie o tych 5 pikselach i czy w momencie zakupu o tym wiedziałeś ?

Zbyt ogólnie. Nie ważne, że wiedział, ale czy mógł się dowiedzieć, i nie o ilości pixeli, ale o typie matrycy.
Jeśli jednak, w żadnych dokumentach dotyczących matrycy, nie ma wzmianki, że jest typu 2, to domniemuje się typ 1. O czym wyraźnie napisałem w moim pierwszym poście.
Cytat: "krzysztof_p"
Ciekaw jestem czy asus oficjalnie potwierdzi, że A636 może mieć do 5 pikseli martwych i będzie o tym informował Klientów (przed zakupem oczywiście).

I tu masz rację. Przeprowadzono badania (niestety w USA) i większość firm produkujących panele LCD (akurat u nich prowadzono badania) odmówiła odpowiedzi na pytanie dotyczące typu matrycy i dopuszczalnej ilości jej defektów (w tym tak renomowane jak Apple).
Cytat: "krzysztof_p"
PS. Irytujace są bardzo kategoryczne porady czy odpowiedzi niektórych kolegów, udzielane bez jakichkolwiek podstaw.

Masz absolutną rację.
Cytat: "krzysztof_p"
Czy nie rozumiecie że każdy z nas może znaleźć się w takiej sytuacji jak piratcool. Odnoszę wrażenie, że nie.

Oczywiście, że każdy to rozumie i współczuje. I można mu udzielać porad podobnych do Twoich. Tylko po co wzbudzać u kogoś nadzieję, jeszcze  pójdzie do sądu i wbije się w koszty (masz pojęcie chociaż w jakie?)
I co, to Ty wtedy wstaniesz popierać powództwo znając jedną ustawę?
Cytat: "krzysztof_p"
Czy macie na tyle dużo pieniędzy,

A kolega co z Urzędu Skarbowego?  :?
Cytat: "krzysztof_p"
Przepraszam za mój katergoryczny, emocjonalny ton.

No co Ty nie ma za co, to przecież normalna luźna dyskusja.
Cytat: "krzysztof_p"
Ale naprawdę bardzo mnie denerwuje sposób w jaki jeszcze nadal traktowany jest konsument w Polsce.

To niestety nie jest tylko Polski problem (zwłaszcza jeśli dotyczy LCD). To producenckie lobby "załatwiło" sobie korzystną normę ISO, i to jeszcze tak napisaną, że jest nie do przebrnięcia. A już w starożytnym Rzymie mówiono "Nieznajomość prawa szkodzi", a paremia ta jest aktualna do dziś.

Na zakończenie dodam, że Piratcool może (tak jak radziłeś) pójść do Miejskiego Rzecznika Konsumentów i pogadać. Tam napiszą mu fachowe pismo do sprzedawcy, z żądaniem wymiany. Zawsze jest szansa, że się sprzedawca przestraszy i dokona wymiany.

EDIT
Cytat: "krzysztof_p"
przeczytaj uważnie ustawę o sprzedaży konsumenckiej z 1 stycznia 2003.

Z tym może być problem, bo takiej ustawy nie ma. :oops:
Masz na pewno na myśli ustawę z 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

*

Offline oleey

  • *
  • 52
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asusik A696
reklamacja
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 02, 2006, 17:53:24 »
ajed, jeżeli chodzi o wystraszenie sprzedawcy to jest to bardzo możliwa opcja. Sam miałem podobną sytuację ale z monitorem CRT, który po naprawie gwarancyjnej wrócił z "kropką" na kineskopie. Wystosowałem pismo o niezgodności towaru z umową i sprzedawca tak się wystraszył, że bez gadania wymienił monitor.
Duża ilość cytowanych paragrafów w piśmie działa na sprzedawców odstraszająco także ja bym próbował.

W każdym razie życzę piratcool powodzenia.

pozdro. oleey


*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
reklamacja
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 02, 2006, 17:57:50 »
Cytat: "oleey"
ajed, jeżeli chodzi o wystraszenie sprzedawcy to jest to bardzo możliwa opcja.


Ja tez tak robię.  :oops: Duża ilość przepisów, pieczątka radcy prawnego na dole i jeszcze się taki sprzedawca nie znalazł co by mi odmówił (odpukać w niemalowane.).

reklamacja
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 02, 2006, 19:06:04 »
dzieki za rady pewnie tak zrobie (powalcze ) ale niestety po powrocie z austri tak naprawde to kupilem tego pda wlasnie na ta wycieczke ( i inne podobne) wiec zajme sie tym dopiero pod koniec marca
poinformuje oczywiscie o wyniku

pozdrawiam
pirat

reklamacja
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 02, 2006, 20:53:22 »
ajed, wiesz dobrze, że to ta sama ustawa. Weszła w życie 1 stycznia 2003r i pod ta nazwą funkcjonuje w potocznym języku (nr Dz.U, i poz. są rzeczywiście inne).


Co do reszty. Wiesz odnoszę wrażenie, że stoimy po dwóch strony barykady. Kolega Sprzedawca?   :wink:  Ale jeśli nawet, to przecież też jesteś i Konsumentem. Więc przeczytaj tę ustawę i Ty, może się przydać  :) , czego Ci bynajmniej nie życzę.


--------------------------------------------------------------------------------
 
format napisał:
Niekoniecznie, jeśli towar został zakupiony jako nieuszkodzony, co oznacza że w momencie zakupu kupujący nie wiedział o (w tym konkretnym przypadku) martwym pikslu, to umowa kupna-sprzedaży została podpisana na towar wolny od wad. Zatem wszystkie jego wady fabryczne traktowane winne być jako niezgodność towaru z umową.  


Nie rozumiesz. Jeden martwy pixel w matrycy klasy 2 nie jest wadą, a jej natrualną cechą. Denerwującą (niewątpliwie), ale nic na to nie można poradzić.
To tak jakby ktoś chciał reklamować poloneza, bo niechce jeździć 200 km/h.

 krzysztof_p napisał:

[...]sprzedawca robi Cię w konia, np. czy masz na piśmie o tych 5 pikselach i czy w momencie zakupu o tym wiedziałeś ?  

Zbyt ogólnie. Nie ważne, że wiedział, ale czy mógł się dowiedzieć, i nie o ilości pixeli, ale o typie matrycy.
Jeśli jednak, w żadnych dokumentach dotyczących matrycy, nie ma wzmianki, że jest typu 2, to domniemuje się typ 1. O czym wyraźnie napisałem w moim pierwszym poście.

Wybacz, własnie Ty chyba nie rozumiesz. Mnie w tym momencie, jako Konsumenta guzik obchodza normy zakładowe, krajowe, europejskie czy światowe. Korzystam nie z warunków gwarancyjnych producenta (sam ustala te warunki, normy, liczbę napraw gwarancyjnych itp) ale postanowień ustawy. I zasadnicze znaczenie ma to, czy w momencie zakupu wiedział o tych pikselach czy nie. Mało tego, czy wiedział o tym w chwili zakupu od Sprzedawcy.
A ten Polonez to już zupełnie bez sensu  :shock: .
Gdybyś spytał raczej, czy chcę reklamować Poloneza bo mu odpadła lampa, to powiem tak. Chyba, że w chwili zakupu Sprzedawca mnie uprzedzi, że w Polonezach wypadają lampy (lub będzie to wyraźnie napisane po polsku  :)  w instrukcji obsługi, użytkowania czy jak to nazwiemy). Wtedy nie będę miał podstaw, bo kupiłem świadomy, że ten typ tak ma. Ala ja jako człowiek świadomy wtedy bym go nie kupił  :D . To jest właśnie istota problemu. Krótko mówiąc format ma całkowitą rację.
Pozdrawiam

piratcool
miłego wypoczynku. Pamiętaj,że masz określony czas na dochodzenie swoich praw. Nie pamietam ile on wynosi, jeśli chcesz sprawdź. W tej chwili jesteś świadomy wady, brak reakcji w okreslonym czasie świadczy o twojej akceptacji dla takiego stanu.
Połamania kijków.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
reklamacja
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 02, 2006, 21:06:01 »
Cytat: "krzysztof_p"
ajed, wiesz dobrze, że to ta sama ustawa. Weszła w życie 1 stycznia 2003r i pod ta nazwą funkcjonuje w potocznym języku (nr Dz.U, i poz. są rzeczywiście inne).
Wiem, ale lubię informacje ścisłe.


Cytat: "krzysztof_p"
Kolega Sprzedawca?   :wink:  

Nie radca prawny
Cytat: "krzysztof_p"
Więc przeczytaj tę ustawę i Ty, może się przydać  :) , czego Ci bynajmniej nie życzę.

W kontekście mojego zawodu, to chyba niestosowna rada.

Cytat: "krzysztof_p"
Wybacz, własnie Ty chyba nie rozumiesz.

Czego?
Cytat: "krzysztof_p"
Mnie w tym momencie, jako Konsumenta guzik obchodza normy zakładowe, krajowe, europejskie czy światowe.

Poważnie? A czy Twój PDA lata?? No to może powinieneś go zareklamować? Bo chyba sprzedawca Cię nie poinformował, o tym, że Twój model nie lata. Teraz rozumiesz?? Każda rzecz ma jakieś przeznaczenie i cechy. I te cechy wynikają z norm (różnych). Zapałką nie zapalisz 2 mln świeczek! I to nie jest powodem reklamacji, bo to nie jest wada!!

Cytat: "krzysztof_p"
Korzystam nie z warunków gwarancyjnych producenta (sam ustala te warunki, normy, liczbę napraw gwarancyjnych itp) ale postanowień ustawy.

No i dobrze. Ja tego nie neguję, ale aby coś było sprzeczne z umową, musiałoby nie mieć cech o których byłeś zapewniany, że ma, albo być wadliwe. Tutaj niema żadnej z tych cech.
Cytat: "krzysztof_p"

I zasadnicze znaczenie ma to, czy w momencie zakupu wiedział o tych pikselach czy nie. Mało tego, czy wiedział o tym w chwili zakupu od Sprzedawcy.

A ta koncepcja to skąd?? Sam ją wyinterpretowałeś?


Cytat: "krzysztof_p"
A ten Polonez to już zupełnie bez sensu  :shock: .

i tu dowiodłeś, że nierozumiesz.
Cytat: "krzysztof_p"
Gdybyś spytał raczej, czy chcę reklamować Poloneza bo mu odpadła lampa, to powiem tak.

I to jest oczywiste, bo to jest wada .

A teraz ja mam pytanie? Kolega jest może studentem prawa?

[/img]

reklamacja
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 02, 2006, 22:01:52 »
Kolega jest może studentem prawa?
Nie, Konsument.

Masz zwyczaj wyrywania i komentowania zdań (lub fragmentów) z konteksu. To efektowne, ale nic poza tym. Sprytnie ominąłeś istotę problemu na ktorą zwróciłem uwagę.
__________________
Gdybyś spytał raczej, czy chcę reklamować Poloneza bo mu odpadła lampa, to powiem tak. Chyba, że w chwili zakupu Sprzedawca mnie uprzedzi, że w Polonezach wypadają lampy (lub będzie to wyraźnie napisane po polsku  w instrukcji obsługi, użytkowania czy jak to nazwiemy). Wtedy nie będę miał podstaw, bo kupiłem świadomy, że ten typ tak ma. Ala ja jako człowiek świadomy wtedy bym go nie kupił  . To jest właśnie istota problemu. Krótko mówiąc format ma całkowitą rację.
__________________

Pozostałe Twoje uwagi  sa oczywiste. Ponieważ grozi nam coraz większe zacietrzewienie, pozostańmy przy swoich różnych stanowiskach.
PS.
Nie przeceniaj swojego dyplomu, ja radzę sobie całkiem dobrze bez niego :)

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
reklamacja
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 02, 2006, 22:18:20 »
Cytat: "krzysztof_p"
Sprytnie ominąłeś istotę problemu na ktorą zwróciłem uwagę.

Bo nie lubię się powtarzać. I jak odpowiedzią na Twoje argumenty są moje wcześniejsze posty, pomijam je milczeniem. "Historia lubi się powtarzać, a ja nie"
Cytat: "krzysztof_p"
Ponieważ grozi nam coraz większe zacietrzewienie

E tam. Ja uwielbiam wszelkie dyskusje na tematy prawnicze [/quote]
Cytat: "krzysztof_p"
pozostańmy przy swoich różnych stanowiskach.

No mne na pewno nie przekonasz, bo przecież mam rację :wink:
Cytat: "krzysztof_p"
Nie przeceniaj swojego dyplomu

Spox. Nie grozi mi to. Twardo stąpam po ziemi. A ponieważ wygrałem (tak jak i przegrałem) na tyle dużo spraw, że wiem że pojęcia "masz rację",  "jest tak i tak", "musisz zrobić to a tamto" itp. są pustymi frazesami. Jest nawet takie powiedzonko - "Niezbadane są wyroki Boskie i sądów rejonowych" :D Dlatego, jak każdy prawnik, jestem świadom ryzyka popełnienia błedu przy interpretacji, ba jestem nawet na taką okoliczność ubezpieczony :?
Cytat: "krzysztof_p"
, ja radzę sobie całkiem dobrze bez niego :)

Owszem, trzeba przyznać, że jako osoba nie majaca wykształcenia prawniczego radzisz sobie świetnie, choć popełniasz dwa bardzo popularne błedy:
1) zapominasz, że jest coś takiego jak system prawa - tzn. masz tekst ustawy, czytasz i wiesz, zapominając, że każdą ustawę należy interpretować przez pryzmat wielu innych,
2) próbujesz brać prawo "na logikę", a u nas się tak nie da  :(

Tak, czy inaczej, dzięki za fajną dyskusję i powodzenia w "krucjacie konsumenckiej" :wink:

*

Soovek

reklamacja
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 16, 2006, 23:53:03 »
Witam
I jak ta sprawa się zakończyła ???
Chyba wszyscy są ciekawi.
Pozdrawiam

reklamacja
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 18, 2006, 06:37:54 »
na razie sie nie zakonczyla  
wlassnie jestem w czechach i znalazlem darmowe wifi po powrocie zamierzam powalczyc

pozdrawiam
piratcool