PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => HTC => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Artemis => Wątek zaczęty przez: dyzma w Styczeń 28, 2008, 15:50:01
-
----- Oryginalna wiadomość -----
kd7410@gmail.com
24-01-2008 14:00:27
Witam
Jestem posiadaczem telefonu SPV M650 moje pytanie dotyczy kiedy firma Orange udostępni swoim klientom nowy RUU aktualizujący system z WM5 do WM6
Aktualizacja systemu jest niezbędną celem poprawienia funkcjonowania wielu aplikacji
W obecnej chwili użytkownicy M650 są zmuszeni do korzystania z aktualizacji
konkurencji
http://member.htc.com/ruudownload/t-mobile/TMobileWM6Step1-TMERA.aspx
Pozdrawiam
Krzysztof
Witam serdecznie,
Dziękuję za przesłaną korespondencję.
Uprzejmie informuję, że oprogramowanie, a także programy aktualizujące zapenia producent aparatów.
W tej kwestii proponuję kontakt z przedstawicielami firmy HTC.
Podaję dane kontaktowe:
BOK CRC Polska
tel. (0-22) 703-41-00
poniedziałek - piątek
godz. 8.00 - 18.00
www.crc-polska.com/pl
Mam nadzieję, że informacje te okażą się pomocne.
Pozdrawiam
Anna Janik
Konsultant w Departamencie Obsługi Klienta Indywidualnego
PTK Centertel Sp. z o.o.
Tel.*100, 510100100
Firma CRC Polska oznajmiła że zajmuje się jedynie naprawą telefonów
a za oprogramowanie jest odpowiedzialna firma Orange skoro niewiedzą nawet kto powinien zająć się tą sprawa to o oryginalnym RUU można zapomnieć
-
cd..
JA
Witam firma CRC Polska oznajmiła że zajmuje się jedynie naprawą telefonów
a za oprogramowanie jest odpowiedzialna firma orange dlatego ponawiam
pytanie kiedy będzie dostępna aktualizacja do WINDOWS MOBILE 6
odp.
ORANGE
Witam serdecznie,
Bardzo dziękuję za przesłaną korespondencję.
W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informuję, iż firma Orange, zajmuje się jedynie sprzedarzą telefonów. Oprogramowanie, a także programy aktualizujące zapenia producent aparatów.
W przypadku pytań serdecznie zapraszam.
Z poważaniem,
Mateusz Leszczyński
Konsultant w Departamencie Obsługi Klienta Indywidualnego
PTK Centertel Sp. z o.o.
JA
Odpowiedź tej treści otrzymałem już poniżej (proszę o czytanie całej korespondenci) Nabyłem telefon od Państwa firmy i dlatego proszę albo o ustalenie w moim imieniu
i tysięcy innych użytkowników SPV M650 kiedy taka aktualizacja będzie możliwa
Na stronie producenta HTC są dostępne aktualizacje ale tylko dla oryginalnych HTC
„Firma CRC Polska oznajmiła że zajmuje się jedynie naprawą telefonów”
Pozdrawiam
Krzysztof
Nie daruje im :grin:
-
Też napisałem do nich.
Zobaczymy co odpiszą. :P
-
Przydało by się żeby ktoś napisał do HTC że Orange na nich zwala obowiązek dostarczenia RUU WM6 bo ja niestety nie znam na tyle angielskiego aby przetłumaczyć mail od orange i
dokładnie im wszystko wytłumaczyć
Piszcie do orange może coś z tym zrobią
Pozdrawiam
Krzysztof
-
nie kumam a inny wm6 nie wystarcza?
-
nie kumam a inny wm6 nie wystarcza?
Inny WM6 nie wystarcza na gwarancję.
Pozdrawiam,
-
nie kumam a inny wm6 nie wystarcza?
Inny WM6 nie wystarcza na gwarancję.
Pozdrawiam,
no ale możesz przecież mieć awaryjnie rom wm5 orange na dysku i w razie oddawania do serwisu wgrywac go :)
-
no ale możesz przecież mieć awaryjnie rom wm5 orange na dysku i w razie oddawania do serwisu wgrywac go :)
[/quote]
Pewnie ze moze miec WM5 na dysku, tylko jak go wgrasz jak ci sprzet wysiadzie? :-?
-
1. Kupiłem telefon w sieci Orange i chciałbym mieć takie same prawa jak inni posiadacze HTC skoro orange twierdzi że to taki sam telefon jak każdy inny produkowany przez HTC
2. Dlaczego mam ryzykować utratę gwarancji skoro Pnk.1
3. Może nie lubię ERY :grin:
-
no ale możesz przecież mieć awaryjnie rom wm5 orange na dysku i w razie oddawania do serwisu wgrywac go :)
Pewnie ze moze miec WM5 na dysku, tylko jak go wgrasz jak ci sprzet wysiadzie? :-?
[/quote]
jak Ci wysiądzie tak , że np będą musieli wymienić płytę głowną to i tak już nie zobacza jaki miałeś rom wgrany :).
no ale ja tam licze na niezawodnosc urządzeń HTC :).
-
jak Ci wysiądzie tak , że np będą musieli wymienić płytę głowną to i tak już nie zobacza jaki miałeś rom wgrany :).
no ale ja tam licze na niezawodnosc urządzeń HTC :).
Tak się składa, że ten sprzęt może wysiąść na szereg różnych sposobów.
Do cegły nie wgrasz nowego romu, jakikolwiek by on nie był.
Poza tym w jednym ze starszych postów pisałem, że jeśli ktoś będzie tylko chciał to może sprawdzić czy była ingerencja w soft a wtedy z gwarancji nici.
Pad MB to tylko jedna z opcji i raczej nie ma co na niego liczyć :)
Ty liczysz na niezawodność HTC a ja wolę dmuchać na zimne.
Pozdrawiam,
-
Na moją logikę, skoro Orange, bardzo wyraźnie napisało, że oprogramowania dostarcza producent, to znaczy, że zezwala na instalacje WM6, które pochodzi od HTC, (erowe WM6 też pochodzi od HTC), czyli dla mnie jest to bardzo wyraźna informacja, że wgranie WM6 od HTC (nawet przeznaczonego dla ery) nie narusza gwarancji...
Nic bardziej logicznego ;)
-
My możemy myśleć logicznie ale Orange (jak już nie raz się to zdarzyło) wcale nie musi. :grin:
-
Mają mnie już chyba dosyć bo nie odpowiadają na moje e-maile :mad:
-
Dodam jeszcze, że wcześniej miałem MDA Compact I z ERY, i wiem, że gdy wgrałem do niego nieoryginalny ROM (nawet nie od HTC, tylko ugotowany z Big Storage) i oddałem do serwisu, to usterka została bez żadnego problemu załatwiona, na gwarancji, przez CRC (o żadnym naruszeniu nie było nic mówione...)
-
Może napiszemy wspólną petycję?Tak jak do HTC w sprawie grafiki.
W grupie posiadaczy Artemisa siła.Skoro Erę stać na nowsze Romy ....
Trzeba cały czas cisnąć ,jak zobaczą że jest zapotrzebowanie to może coś zrobią. :D
-
Podpisuję się pod pomysłem.
Ja również napisałem do Orange ale te cholery do tej pory mi nie udzielili żadnet odpowiedzi, więc napisałem jeszcze raz. Będę tak pisał do skutku aż coś konkretnego napiszą.
-
Ja uważam, że rom z Oranga, czy też z Ery do najlepszych się nie zaliczają....
Ale jak będzie trzeba, to oczywiścię popre inicjatywę, wkońcu trzeba być razem ;) (tylko boję się skarzenia świadomości ludzi na temat "lepszejszośći" takich romów...) ;]
Aha, polecam sprawdzić, czy w innych krajach Orange dało aktualizację do WM6, bo jak nie, to chyba będzie ciężko...
-
Ja oczywiscie jestem za :ok: :ok:
-
proponuję akcję, powodującą, że firma faktycznie zwróci na to uwagę. Obawiam się, że nawet duża ilosć maili wysyłanych indywidualnie ma dla operatora mniejszą siłę rażenia niż np. list otwarty na portalach dotyczących rynku tel.kom, gazet itd.
Inny sposob to listy do Zarządu PTK - polecone. W PTK jest komórka zajmująca się testowaniem softu od producentów - jest na kogo nacisnąć.
idea bardzo słuszna
-
Jestem ZA! :ok:
Mogę robić transparenty :mrgreen:
Pozdrawiam,
-
Nie znam francuskiego ale to jest chyba dowód na oryginalny RUU z Orange
http://qtek9100.forumpro.fr/les-autres-appareils-ppc-sous-wm5-ou-wm6-f3/rom-wm6-htc-p3300-officiel-t8108.htm
-
ja 7 grudnia otrzymałem od nich taką odpowiedź ...
Szanowny Panie,
Dziękuję za E-mail. Z przykrością wypada mi poinformować Pana, że Biuro
Obsługi Klienta nie ma obecnie żadnych konkretnych informacji na temat ew.
udostępnienia aktualizacji Windows Mobile (6) / telefon SPV M650 przez naszą
sieć.
Z poważaniem,
Jerzy Szcześniak
Specjalista BOKB Orange
to co wytłuściłem to żywcem wklejone z mojego zapytania :) ....
widać ,że nawet nie bardzo wiedzą o co pytałem ...
-
Ja dzwoniłem i mi odpowiedzieli, że dział techniczny pracuje nad WM6 :-?
To potwierdza tezę, że barany z Call Center Poland S.A. nie mają bladego pojęcia o co ich pytamy. Pewnie na biurku już świeci się lampka sygnalizująca połączenie z klientem w sprawie awarii na stacji Neste :>
-
Nie znam francuskiego ale to jest chyba dowód na oryginalny RUU z Orange
http://qtek9100.forumpro.fr/les-autres-appareils-ppc-sous-wm5-ou-wm6-f3/rom-wm6-htc-p3300-officiel-t8108.htm
Nie trzeba znać francuskiego, aby zauważyć, iż mowa tam o WM6 do nieskażonego HTC a nie do żadnego oranga.
-
Witam,
Dziękuje za przesłanie korespondencji.
W odpowiedzi na Pana pytanie, informuję, że sieć Orange na chwilę obecną nie ma w planach wprowadzić na rynek oprogramowania umożliwiającego aktualizacje do Windows Mobile 6.
Nawiązując do aktualizacji oprogramowania znajdującego się na stronie Era, proponuję nie instalować go na sprzęcie zakupionym w Orange, ponieważ skutkuje to utratą gwarancji.
Pozdrawiam,
Marek Kloc
Młodszy Specjalista w Departamencie Obsługi Klienta Indywidualnego
PTK Centertel Sp. z o.o.
tel.: *100, 510 100 100
-
Z tego co widać Panowie z Orange mają klientów swoich za nic ( także i mnie ) a jest to barzo nie miłe :mad:, także w przyszłości ja osobiście raczej już nie będe korzystał z usług Orange bo dla mnie jest to zwykłe chamstwo i brak szacunku do klienta.
-
Witam,
Dziękuje za przesłanie korespondencji.
W odpowiedzi na Pana pytanie, informuję, że sieć Orange na chwilę obecną nie ma w planach wprowadzić na rynek oprogramowania umożliwiającego aktualizacje do Windows Mobile 6.
Nawiązując do aktualizacji oprogramowania znajdującego się na stronie Era, proponuję nie instalować go na sprzęcie zakupionym w Orange, ponieważ skutkuje to utratą gwarancji.
Pozdrawiam,
Marek Kloc
Młodszy Specjalista w Departamencie Obsługi Klienta Indywidualnego
PTK Centertel Sp. z o.o.
tel.: *100, 510 100 100
Dokładnie taką samą odpowiedź dostałem od tego Kloca.
Chyba mają szablony do odpowiedzi na podobne e-maile.
-
eh no coz.. to wiadomo juz nie od dzis ,ze Orange raczej o klientow nie dba...
z drugiej strony .. kto tak naprawde chce od nich tego update`a? pewnie malo miejsca , malo ramu po zaladowaniu...
zadnej vanilli napewno by nam nie zrobili ... a kwestia gwarancji .. jest moim zdaniem dyskusyjna
-
Nawiązując do aktualizacji oprogramowania znajdującego się na stronie Era, proponuję nie instalować go na sprzęcie zakupionym w Orange, ponieważ skutkuje to utratą gwarancji.
Z czysto prawnego punktu widzenia, to co napisał człowiek z Orange, jest oczywistą bzdurą i wprowadzaniem konsumenta w błąd. Przy dokumentach dołączonych to telefonu (przed chwilą przeglądałem komplet) nie ma ani słowa o zakazie instalowania innych wersji systemu operacyjnego. Zwracam również Waszą uwagę na fakt, iż update systemu operacyjnego nie jest - kolokwialnie mówiąc - "hackerską robótką" ani czynnością zarezerwowaną dla personelu technicznego, lecz zgodnie z polityką producenta (HTC w tym przypadku) czynnością legalnie dostępną dla użytkownika. Bo czy kupując komputer z zainstalowanym Windowsem, wyobraża sobie ktoś utratę gwarancji na urządzenie z powodu usunięcia Windowsa i zainstalowania innej wersji Windowsa?
W określonych sytuacjach można by zatem dywagować na płaszczyźnie naruszania praw autorskich do systemu operacyjnego, ale w żadnym wypadku nie może być mowy o utracie gwarancji na urządzenie, z powodu wykonania czynności, na którą producent zezwala.
-
Czyżbyś zapomniał o blokadzie?
Moim zdaniem Twoja wypowiedź to zwykłe brednie.
Pozdrawiam,
-
Czyżbyś zapomniał o blokadzie?
Moim zdaniem Twoja wypowiedź to zwykłe brednie.
Pozdrawiam,
Gdzie masz coś o zakazie ściągnięcia CIDa w dokumentacji otrzymanej do urządzenia? Czytaj uważnie - napisałem "z czysto prawego punktu widzenia". Nie znam się na kwestiach technicznych. Zabieram głos w sprawach znanych sobie. Sprawa, którą omawiamy jest rozwiązywana na korzyść użytkownika już na poziomie sądu konsumenckiego. Pod warunkiem, że konsument będzie dociekał swoich praw a nie ucieknie w popłochu, jak to się zwykle w naszym kraju dzieje (wszyscy wiemy do jakiej kategorii zalicza się 70% Polaków). Chciałeś podyskutować ze mną o kwestiach prawnych? Zapraszam.
-
Może by tak napisać newsa na głównej stronie PDAclub w tej sprawie. Trochę by się oberwało pomarańczy za to :evil:
-
A jest coś w dokumentacji o zakazie ściągnięcia simlocka?
Tematy prawne są mi obce, mam od tego prawnika :-)
Pozdrawiam,
Napisane: Luty 18, 2008, 10:12:06
Chciałeś podyskutować ze mną o kwestiach prawnych? Zapraszam.
Jak tak zapraszasz to pomóż tutaj koledze:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=86120.msg605817#msg605817
Pozdrawiam,
-
Ja dostałem taką odpowiedż :Witam serdecznie,
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie wyjaśniam, że sieć Orange nie jest autorem oprogramowań do telefonów i nie ma wpływu na dostępne dla nich aktualizacje. W celu uzyskania szczegółowych informacji sugeruję kontaktować się z infolonią producenta.
Pozdrawiam
Sylwia Mączka
Konsultant w Biurze Obsługi Klienta Indywidualnego PTK Centertel Sp. z o.o.
tel.: *100, 510 100 100
:mad:
-
A jest coś w dokumentacji o zakazie ściągnięcia simlocka?
Tematy prawne są mi obce, mam od tego prawnika :-)
Pozdrawiam,
Nie zamierzam Cie uswiadamiac w zawilosciach prawnych, skoro prezentujesz oportunistyczna postawe typowego "kozaczka", ktory wie wszystko lepiej. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje. Tylko, ze ja swoje cele w tej materii osiagam, a Ty nie (podkreslasz to w swoich wypowiedziach, ze nic Ci sie nie udaje, "bo regulamin").
P.S.
Nie nalezysz do klasy, ktora "ma swojego prawnika". Na to raczej nie bedzie Cie stac nigdy (na szczescie). Chyba, ze wygrasz w totka (o zgrozo):>
Pozdrawiam.
-
Tak niski poziom jak Ty prezentujesz nie może być domeną nawet ćwierćinteligenta.
Wiesz dokładnie tyle samo o tym jakiego ja mam prawnika jak jesteś świadomy swojej głupoty.
Po jadzie jaki płynie z Twojej wypowiedzi to raczej Ty jesteś typem, któremu nic się nie udaje w życiu no być może poza wielkimi bataliami prawnymi w stylu sądzenia się o CIDa czy simlocka.
Przepraszam za off-top ale takie "kozaczki" jak rathe, które wiedzą do jakiej klasy należę, na co mnie stać itd. strasznie mnie irytują i Was pewnie też.
-
to i ja wrzucę 2 grosze ;) Masta_J ja jestem bezstronny totalnie, ale mianem "kozaczka" w tej sprzeczce nazwałbym Ciebie...ot taka opinia obserwatora...btw. zawsze jedziesz ludzi jak czegoś nie wiedzą i zawsze jesteś "najmądrzejszy" i jad wypływa, owszem, ale z Ciebie gdy ktoś się z Tobą nie zgadza...pzdr
-
a ja prosze zbastujcie i wrocie do tematu, ewentualnie dokonczcie wymiane zdan na priv
-
Koledzy...
Spokojnie.
Wracając do tematu głównego ?
Czy coś Oranż mówi więcej ?
Pracują nad aktualizacją ?
Pozwolą HTC taką opracować ?
Co w sprawie upublicznienia całej tej sprawy na głównym blacie forum, w telewizji, w gazetach lub czasopismach ? :wink:
-
Dziś rozmawiałem z "konsultantem" jeśli można go tak nazwać bo ciężko było sie z nim skonsultować :-|
Napisałem też kilka e-maili i w zależności od tego kto odpisuje można uzyskać różne odpowiedzi, a może zależy też to od humoru odpisującego. Ogólnie wychodzi na to że pracownicy orangutana sami nic w tym kierunku nie zrobią, a jak wgra się coś innego (np. ROM ERY) to lipa i po gwarancji.
Podsumowując - kupiłem u pomarańczy pierwszy i zarazem ostatni raz telefon.
ORANGE gratulujemy "konsultantów"
:-| :-| :-| :-| :-| :mad:
-
Dziwę się trochę podejściu do tematu. Jeżeli sprzedawca/dystrybutor umywa ręce to można spróbować przez Federację Konsumentów złożyć pozew grupowy. Z tego co czytam sporej grupie osób zależy na upgrde systemu, więc jest szansa, że FK raczy tym się zająć. Jeżeli istnieją ROMy do tego urządzenia, to możliwa jest jego aktualizacja. W tym momencie gwarant powinien umożliwić metodę zaktualizowania urządzenia w taki sposób (nawet odpłatnie), który na to pozwoli bez straty gwarancji. Pisać do konsultantów to raczej słaby pomysł, bo nic nie da.
-
A niby gdzie jest taki obowiązek co do aktualizacji?
Pozdrawiam,
-
Sorki, źle się wyraziłem. Polega to raczej na obsłudze posprzedażnej urządzeń. Dystrybutor ma obowiązek umożliwić aktualizację urządzenia, która umożliwi jego prawidłową pracę zgodnie z obowiązującymi standardami (np. karty SDHC). Dokładniej podstawy już w tej chwili nie pamiętam, bo sprzętem nie zajmuję się już od kilku lat, ale aprę osób chwaliło się tu znajomością praw wszelakich i własnymi prawnikami, więc jeśli komuś zależy to chyba może popytać?
-
Jeśli komuś zależy to na pewno zapyta.
Pozdrawiam,
-
Siem!Po lekturze tych wypowiedzi i z obawy przed utratą gwarancji po zmianie romu z WM5 na WM6 (nawet oficjalnego HTC)pokusiłem się o telefon do firmy BOK CRC Polska tel. (0-22) 703-41-00.Odebrała bardzo miła Pani i oto czego się dowiedziałem:Umowa gwarancyjna firmy HTC w jednym z punktów mówi że CYT:nieautoryzowana ingerencja w soft urządzenia wiąże się z utratą gwarancji.Dowiedziałem się też że aby zmienić rom na najnowszy WM6.1 bez utraty gwarancji czyli zmiana wykonana przez autoryzowany serwis czyli-BOK CRC Polska wystarczy przesłać im PDA z wypełnionym formularzem pobranym ze strony http://www.crc-polska.com/pl/?go=punkty_sprzedazy (zamiast usterka wpisać wgranie nowego softu) dołączyć FV zakupu lub paragon lub gwarancję na zakupiony sprzęt.Zamówić kuriera DHL na ich koszt podając numer klienta DHL:1208174 ,przesyłka najlepiej w oryginalnym pudełku sprzętu.Aha przed wysyłką należy mailowo skontaktować się z CRC (kontakt ze strony www) opisać temet wymiany i poczekać na formularz zlecenia na wykonanie takiej usługi wraz z kosztorysem który należy podpisać i przesłać do CRC.Koszt takiej zmiany softu wynosi ok..i tu UWAGA! 40 pln. netto!!!Zastanawiam się Panowie czy warto czekać na nowy ROM z Orange lub ryzykować ugotowanie swojej maszyny (z utrata gwarancji)mając do czynienia z takimi śmiesznymi(biorąc pod uwagę cenę aparatu)kosztami.I tyle.Pozdrawiam! :ok:
-
No dobra tylko, który ROM Ci wgrają ?? Ja sam sobie mogę wybrać i zmienić jak mi się podoba za friko a jak SPV mi padnie to w serwisie też nie dojdą,
że soft był zmieniany.
-
No dobra tylko, który ROM Ci wgrają ?? Ja sam sobie mogę wybrać i zmienić jak mi się podoba za friko a jak SPV mi padnie to w serwisie też nie dojdą,
że soft był zmieniany.
Chyba albo raczej na pewno nie masz racji.Każdy taki serwis jest w stanie sprawdzić czy nastąpiła ingerencja w soft urządzenia(w którymś poście to ktoś opisuje,nawet jak to robią he he :grin:,serwis CRC też o tym informuje!)Nawet nie zmieniając CID-a są w stanie to sprawdzić z resztą jak im prześlesz ugotowany telefon to chyba jasne.A ROM wgrają najnowszy HTC.Pzdr!
-
!Nowy to Ty nie masz racji :P Właśnie też czytałem jak Janusz Pliwiński tłumaczył, że sprawdzenie na padniętym palmtopie jest drogie i nieopłacalne. Natomiast jak jest dobry tylko coś szwankuje to jak wrócisz do oryginalnego softu to nikt tego nie będzie sprawdzał. Ja już tak miałem w serwisie Nokii (6 lat temu), ściągnąłem simlocka i bez problemu przyjęli, nawet nie pytali :ok:
-
Ok wrzucam jeszcze to co pisze roudee w temacie Bios Orange ale nie dla tego by się spierać o rację.Mój post był czysto informacyjny i wydaje się dobrą alternatywą dla tych co nie chcą się pozbawić gwarancji na urządzenie lub pozbawić samego urządzenia nieudolnie(bo po raz pierwszy) próbując indywidualnie zmienić sobie ROM.I dla tych co nie mają podniet z powodu ROM-u Vanilia lub innych zgrabnie ale nie potrzebnie zbajerowanych(z których jak czytam na tym forum połowa się wiesza i szwankuje(ale nie każdy się przyznaje)wiem jedno -oryginał to oryginał i tyle!.A to cytat z posta roudee(myślę że daje wiele do myślenia BTW twojej wypowiedzi powyżej:
Telefon wrócił do mnie nietknięty. Serwis Orange wypiął się na mnie tłumacząc, że nastąpiła ingerencja w soft. Nie podjęli się naprawy, gwarancję straciłem, a aparat dalej się wiesza. Teraz szukam serwisu HTC i mam nadzieję otrzymać od nich opinię, że uszkodzenie nastąpiło nie z mojej winy. Reasumując serwis Orange możecie sobie odpuścić. Chyba to koniec miłości z Orangutanami.
Pozdrowy! :P
-
Dlatego serwis Orange sobie odpuśćcie. A ja znalazłem to:
Dodam jeszcze, że wcześniej miałem MDA Compact I z ERY, i wiem, że gdy wgrałem do niego nieoryginalny ROM (nawet nie od HTC, tylko ugotowany z Big Storage) i oddałem do serwisu, to usterka została bez żadnego problemu załatwiona, na gwarancji, przez CRC (o żadnym naruszeniu nie było nic mówione...)
No i co :P :)
-
Orange nie ma żadnego serwisu. Jestem pracownikiem tej sieci i wiem że telefony któe oddają klienci wysyła się do autoryzowanych serwisów typu CRC, Sacell i inne w zależności od marki telefonu...ten serwis który się wypiął to jedyny w Polsce autoryzowany serwis HTC czyli CRC.
-
Niestety w takich sytuacjach zachowanie serwisu zależy od humoru serwisanta. Zdarzyło mi się już dostarczać kwit, że wymiana kości pamięci odbyła się u autoryzowanego sprzedawcy :mrgreen: Jak nie było seksu w weekend, teściowa przyjechała, ew. ptaki głośno tupią to będzie źle. A jak trafi na wypoczętego, wyluzowanego człowieka to i z nieautoryzowanym softem pojedzie.
Prawda jest taka, że jak nie mają się do czego przyczepić to się na pewno nie przyczepią :E
Gdyby erotomani nie wykastrowali Artemisa, to nigdy bym nie wrócił do orangutanów, niestety jak zwykle leją na posiadanych klientów.
-
Nie ma się co spierać. Pewnym jest, że jeśli tylko chcą to mogę sprawdzić czy była ingerencja w soft i to nie jakimiś dużymi wcale nakładami. Pisałem o tym kiedyś.
Oddając taki telefon z nieoryginalnym softem do serwisu nie można spać spokojnie, a z oryginalnym można ciąć komara bezstresowo :-)
Pozdrawiam,
-
Niestety ale jak mój SPV wyląduje w serwisie i to nawet z oryginalnym softem to nie będę spał spokojnie :) Mam nadzieję, że HTC robi porządne rzeczy i serwis w ogóle się nie przyda :ok:
-
heh, czytam te Wasze posty i nasuwają mi się następujące wnioski:
1. Orange wcale nie ma obowiązku kupować ani udostępniać romu WM6, bo niby gdzie tak jest napisane?
2. Działając na mocy umowy pomiędzy HTC i CRC mówiącej o tym, że ingerencja w soft powoduje utratę gwarancji powtarza tylko zapis tej umowy i tyle.
3. HTC umożliwia zmianę romu, ale widocznie na urządzeniach nie brandowanych a na takich jak np. firmowanych przez Orange - nie
O co tu pretensje do Orange? To tylko dobra wola operatora, że udostępnia nowy rom za free, bo takowy kupił/pozyskał i ma taki gest.
4. Pretensje po uwaleniu urządzenia można przecież mieć wyłącznie do siebie, więc o co chodzi? Co za problem wgrać poprzedni rom? Urządzenie samo z siebie się nie psuje ot tak, bo mu się nagle tak uwidziało...
5. Ostateczny sposób na uwalenie płyty głównej (tak się uwalało nagrywarki CD na gwarancji) to potraktowanie gdzie się da elektryczną zapalarką do gazu i nikt już romu nie odczyta a płyta padnięta z niewiadomego powodu. Tak robili wypalacze płyt w akademiku za moich czasów jak wyszedł nowy model wypalarki a stary jeszcze na gwarancji...
-
5. Ostateczny sposób na uwalenie płyty głównej (tak się uwalało nagrywarki CD na gwarancji) to potraktowanie gdzie się da elektryczną zapalarką do gazu i nikt już romu nie odczyta a płyta padnięta z niewiadomego powodu. Tak robili wypalacze płyt w akademiku za moich czasów jak wyszedł nowy model wypalarki a stary jeszcze na gwarancji...
I nie tylko napędy CD/DVD - mobo też można tak załatwić sobie nowe ;P - ale to nie uczciwe jednak.
Co do tematu - na logikę wychodzi mi to co pisze Enriquez oraz to co pisał poprzednik na temat
samopoczucia serwisanta. Tak już niestety bywa, i doświadczyłem tego kilka razy w pewnym serwisie IT na śląsku
-
....bo to polska - alkoholska własnie jest...
-
Witam kilka uwag do tematu
1. Zgadzam się z Kolegą Enriquez
Orange sprzedaje Ci telefon brandowany - czyli przygotowany do sprzedaży w tej sieci z softem zrobionym pod tą sieć - nie ma obowiązku wprowadzać aktualizacji.
(jeżeli w oprogramowaniu byłby błąd uniemożliwiający używanie telefonu to by udostępnili poprawkę - ale sprzęt działa zgodnie z opisem dostarczonym przy sprzedaży to nie mają takiego obowiązku)
a że w innej sieci można wgrać nowszy soft to już inna sprawa w Erze nie mają za to wifi
Jeśli to Wam się nie podoba to kupcie sobie oryginalny sprzęt HTC bez blokady cid i sim i róbcie z nim co chcecie.
Kupując telefon u operatora sami się zgodziliście na te blokady.
Jeśli chcecie iść do sądu proszę bardzo Wasza wola ale sadzę, że Orange ma dobrych prawników i nie będzie łatwo.
2. Orange nie ma swojego serwisu każdy telefon oddawany jest do autoryzowanego serwisu producenta.
3. Jeśli kupiłeś telefon w sieci serwis NIE MA PRAWA wgrać Ci innego oprogramowania jak to które jest dostarczone w oryginalnym sprzęcie zakupionym u operatora bez jego zgody.
4. Co do napraw serwisowych serwis ma płatne za naprawiony telefon z nie za ten który Ci odeśle czyli opłaca się im je naprawiać jednak czy to zrobią zależy od ich dobrej woli kwestia podejścia i ładnego opisania usterki.
Mi wymienili obudowę (telefon upadł i była porysowana obudowa) na nową i jeszcze dorzucili folie ochronną - mimo tego że obudowa i uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji. Dodatkowo wgrali na nowo soft oczywiście WM 5 Orange
Gwarancja na SPV m650 udzielana jest przez producenta czyli HTC na 1 rok zgodnie z inf uzyskanym w CRC - polska; zaś prawo konsumenckie mówi o odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową obowiązującej przez 2 lata (wtedy mimo braku gwarancji producenta telefon ma być naprawiony lub wymieniony na koszt sprzedawcy)
5. Wklejając maile z Orange darowali byście sobie dane osobowe osób które Wam odpisywali.
"W rozumieniu ustawy (USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.) za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej."
- nie jestem prawnikiem ale zastanawiam się czy nie naruszacie postanowień tej ustawy, mniejsza o to jeśli ktoś Ci odpisuje to przedstawia stanowisko firmy w tej sprawie a nie swoje więc podanie jego imienia i nazwiska uważam za zbyteczne
6. Reasumując mam dość czytania komentarzy ludzi narzekających; którzy chcieli by mieć abonament za 25 zł telefon warty około 2000zł za 1 zł (bez blokad cid i sim) umowę najlepiej na rok a i tak jakby to dostali to będą narzekać - jak napisałem wyżej jak się nie podoba kupuj od HTC
-
komancz,
ostatni post w tym wątku był w czerwcu 2008. Dlaczego masz dość czytania komentarzy ludzi narzekających, skoro od ponad 100 dni nikt słowem się nie odezwał?
Orange jest firmą, a Ustawa o ochronie danych osobowych nie dotyczy firm. Nie wiem o co Cię niepokoi. Jeśli występujesz jako obrońca prawa, to dlaczego naciągnąłeś prawo i mechaniczne uszkodzenie, które nie podlega naprawom gwarancyjnym naprawiłeś w ramach gwarancji? Przecież ( jak sam piszesz ) Orange ma najlepszych prawników. Nie boisz się?
Ajjj.
Raz w tę, raz w drugą stronę. Nie wiem o co Ci chodzi z tym postem.
-
1. tak jak napisałem kwestia opisu nie krzyczałem nie wymagałem poprosiłem i dostałem - jeśli reklamujesz jakąś rzecz musisz wykazać jej wady i ja to zrobiłem zresztą przyznając się do upadku (na formularzu nie było inf o upadku ale nawet głupi by się zorientował) oraz wskazując inne wady tego elementu - serwis uznał argumenty za wystarczające więc nie widzę w tym naciągania
2. naprawę wykonuje serwis CRC - nie Orange więc ich prawnicy nic do tego nie mają
3. tak jak pisałem nie chodzi mi o firmę a o jej pracowników i ich dane które nic nie wnoszą do tematu
-
Witam kilka uwag do tematu
1. Zgadzam się z Kolegą Enriquez
Orange sprzedaje Ci telefon brandowany - czyli przygotowany do sprzedaży w tej sieci z softem zrobionym pod tą sieć - nie ma obowiązku wprowadzać aktualizacji.
(jeżeli w oprogramowaniu byłby błąd uniemożliwiający używanie telefonu to by udostępnili poprawkę - ale sprzęt działa zgodnie z opisem dostarczonym przy sprzedaży to nie mają takiego obowiązku)
a że w innej sieci można wgrać nowszy soft to już inna sprawa w Erze nie mają za to wifi
Jeśli to Wam się nie podoba to kupcie sobie oryginalny sprzęt HTC bez blokady cid i sim i róbcie z nim co chcecie.
Kupując telefon u operatora sami się zgodziliście na te blokady.
Jeśli chcecie iść do sądu proszę bardzo Wasza wola ale wierzcie mi Orange ma dobrych a może i najlepszych prawników i nie będzie łatwo.
2. Orange nie ma swojego serwisu każdy telefon oddawany jest do autoryzowanego serwisu producenta.
3. Jeśli kupiłeś telefon w sieci serwis NIE MA PRAWA wgrać Ci innego oprogramowania jak to które jest dostarczone w oryginalnym sprzęcie zakupionym u operatora bez jego zgody.
4. Co do napraw serwisowych serwis ma płatne za naprawiony telefon z nie za ten który Ci odeśle czyli opłaca się im je naprawiać jednak czy to zrobią zależy od ich dobrej woli kwestia podejścia i ładnego opisania usterki.
Mi wymienili obudowę (telefon upadł i była porysowana obudowa) na nową i jeszcze dorzucili folie ochronną - mimo tego że obudowa i uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji. Dodatkowo wgrali na nowo soft oczywiście WM 5 Orange
Gwarancja na SPV m650 udzielana jest przez producenta czyli HTC na 1 rok zgodnie z inf uzyskanym w CRC - polska; zaś prawo konsumenckie mówi o odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową obowiązującej przez 2 lata (wtedy mimo braku gwarancji producenta telefon ma być naprawiony lub wymieniony na koszt sprzedawcy)
5. Wklejając maile z Orange darowali byście sobie dane osobowe osób które Wam odpisywali.
"W rozumieniu ustawy (USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.) za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej."
- nie jestem prawnikiem ale zastanawiam się czy nie naruszacie postanowień tej ustawy, mniejsza o to jeśli ktoś Ci odpisuje to przedstawia stanowisko firmy w tej sprawie a nie swoje więc podanie jego imienia i nazwiska uważam za zbyteczne
6. Reasumując mam dość czytania komentarzy ludzi narzekających; którzy chcieli by mieć abonament za 25 zł telefon warty około 2000zł za 1 zł (bez blokad cid i sim) umowę najlepiej na rok a i tak jakby to dostali to będą narzekać - jak napisałem wyżej jak się nie podoba kupuj od HTC
...a jaki to problem dograc wifi???
-
Ogromny.
Dospawać chcesz to Wifi?
zobacz to:
http://pdadb.net/index.php?m=pdacomparer&id1=671&id2=816&id3=628&id4=664&id5=574&id6=619
Wireless LAN: Not supported