PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wokół licencji => Wątek zaczęty przez: Pawlitko w Sierpień 29, 2009, 13:32:52
-
Witam.. Od kiedy mam wykupioną licencję AM EU to zawsze instaluję dwie mapy.. PL i EU.. I właśnie mam pytanie.. Czy Polska jest tak samo dokładna w mapie PL co EU (obrysy budynków, POI, adresy itp)? Czy instalować tylko EU bez PL. Może niepotrzebnie instaluje PL... Proszę o radę. :) :) :) Pozdrowionka :grin:
-
Zupełnie niepotrzebnie, to ta sama mapa.
Chociaż sama Polska czasem też może się przydać, np. AM EU część tras szybkich w pobliżu granicy Niemiec
prowadzi ichnimi autostradami, jeśli nie chcesz jeżdzić naokoło, to najprościej wykluczyć Niemcy z routingu
wczytując tylko mapę Polski.
-
Ah no to teraz sie dowiedziałem :E Bo zawsze aktualizacja była czasochłonna dla mnie bo musiałem pobierać dwie mapy i dwie instalować :D No to bardzo dziękuję NocyMarku :) :ok:
-
Zalezy czy korzystasz czesto z EU. Ja mam obie, bo jak wychodzi aktualizacji to sciagam PL tylko i instaluje, a EU w wolnym czasie, bo to 8 razy wiecej danych a czasami instaluje tuz przed wyjazdem. Ja korzystam z EU raz do roku podczas urlopu :-) wiec mam PL i EU.
-
..... Ja korzystam z EU raz do roku podczas urlopu :-) wiec mam PL i EU.
A tak przyszło mi do głowy: czy nie możnaby do licencji PL dokupywać np. przed wakacjami osobnej licencji na mały wybrany obszar Europy? Np. Jade na krótkie wakacje na Słowację, więc wykupuję licencję tylko na Słowację. Jade do Niemiec, więc potrzebna jest mi tylko mapa Niemiec. Jak jade gdzieś dalej, to wykupuję licencję na niezbędny obszar.
Czy nie lepiej i taniej byłoby sprzedawać/kupować takie licencje na wybrane obszary EU, zamiast całej Europy?
Myslę, że dostępnośc mniejszego obszaru EU na stosunkowo krótki czas - za dużo mniejsze pieniądze - mogłbay spowodować, że chętniej ktoś dokupi dodatkową licecnję niż poszuka "pirata".
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
-
Jestem za.
-
Pewnie wszyscy byliby za, o czym tu już zresztą rozmawialiśmy. Tyle, że nie jest to proste w realizacji. Może dla off-boardowców typu NaviExpert czy inny Wayfinder.
-
Dlaczego nie jest to proste? Stworzenie kompletnego softu dla całej Europy może nie być proste, ale skoro można decydować, które obszary mają być zainstalowane, to można również legalizować tylko niektóre wybrane obszary i sprzedawać tańsze licencje.
Skoro umawiam się z dostawcą, że za określoną kwotę (ok. 280zł) mam prawo do 4 aktualizacji w ciągu 12 miesięcy na cały obszar EU, to za, powiedzmy 30 zł, będę miał prawo do 1 aktualizacji tylko na obszar SK, lub 50 zł za DE i AT.
Myślę, że technicznie dałoby się to zrobić "od ręki".
-
Myślę, że technicznie dałoby się to zrobić "od ręki".
I dlatego wszyscy to robią?
-
I dlatego wszyscy to robią?
A dlatego nie robią, bo to byłoby z korzyścią dla klienta, a nie dla sprzedającego!
Lepiej przecież sprzedać jeden towar droższy, za to niekoniecznie w całości odpowiadający potrzebom kupującego, niż wiele towarów tańszych ale za to idealnie trafiających w potrzeby klienta. Oczywiście, więcej pracy i zachodu byłoby z udostępnianiem poszczególnych obszarów, przypisywaniu licencji (choć tu mogę sie mylić). Ale stare przysłowie mówi, że lepsze kilo handlu niż deko roboty, więc nie dziwi mnie, że "nie da się" rozdzielić EU na poszczególne kraje i sprzedawać na nie osobnych licencji, plus ew. licencje na krótkie okresy.
Na dodatek, łatwiej jest krytykować tych wszystkich, którzy nie kupując licencji (a potrzebujących soft na wakacyjny wykazd) szukają innych, nie zawsze zgodnych z prawem, rozwiązań.
-
To zapytam inaczej - ilu znasz producentów aplikacji GPS, którzy sprzedają licencje w takim systemie?
-
Jasne, że żadnego. I w tym właśnie widzę problem. Gdyby któryż z producentów nawigacji tak zrobił, to jestem przekonany, że przynajmniej przez najbliższe wakacje byłby liderem na rynku.
Nie mam akurat o to żadnych pretensji do AM, zastanawiam się tylko, dlaczego nikt nie próbował nawet wprowadzić takiego rozwiązania - głównie dla dobra klientów.
Jeśli ktoś wyjaśni mi, że takie rozwiązanie nie jest korzystne dla potencjalnych klientów, to wycofam się z pomysłu i przyznam do błedów.
Znam kilku ludzi, którzy co rok jadą na wczasy do Włoch, Chorwacji czy Grecji i ani im w głowie jazda do Skandynawii czy Francji. Czy dla nich lepiej byłoby kupić miesięczną licencję na te kraje czy zainwestować w soft z dużym niewykorzystanym obszarem, płacąc na dodatek sporo - zupełnie niepotrzebnej - kasy. Więc albo szukają "pirata" albo rezygnują z zakupu rocznej licencji...
Powtarzam, ja na miejscu marketingowca w firmie sprzedajacej programy do nawigacji szukałbym równiez takich "malutkich" klientów a nie tylko potentatów, którzy jeżdżą po całej Europie przez okrągły rok.
-
A jak dojedziesz do Grecji, czy do np. Portugalii? Znów mielibyśmy wrócić do map kraju + Major Roads of Europe, z przełączaniem map na granicy? Na tzw. seamless maps (bez przełączania) czekaliśmy w wielu aplikacjach kilka lat.
Pozornie wydaje się to proste. Ale nie jest.
Czy uważasz, że nikt nie wpadł na tak oczywisty pomysł, jak ten Twój?
Czy sądzisz, że nikt nie chciałby zostać liderem rynku na okres choćby jednych wakacji?
Zaręczam Ci, że u wydawców aplikacji GPS nie pracują sami marketingowi idioci.
-
PL kiedys tez byla podzierlona na miasta i mozna bylo spobie dokupic jedno miasto
-
A jak dojedziesz do Grecji, czy do np. Portugalii?
W takim przypadku kupuje się licencje na wszystkie kraje, przez które chce się jechać. Nie napisałem, że nie można sprzedać całej EU, jak ktoś chce. Zaproponowałem tylko żeby istaniała taka możliwość.
A czy to naprawdę byłby ogromny problem techniczny, żeby sprzedawać licencję choćby i na całą EU ale tylko na 1 miesiąc lub kwartał?
Ciekawe ilu użytkowników nawigacji wykupiłoby licencję lub rozszerzenie z PL na EU, ale tylko na czas wakacji?
Zaręczam Ci, że u wydawców aplikacji GPS nie pracują sami marketingowi idioci.
Nic takiego nie napisałem. Ale z doświadczenia wiem, że w wielu działach marketingu nie pracują też sami geniusze.
A gdyby jednak ktoś spróbował wprowadzić taki rodzaj sprzedaży licencji, to proszę się ze mną kontaktować w kwestii wypłacenia części zysku.
-
No to jeżeli już nic się nie da z wcześniejszych propozycji, to może warto podpatrzeć u konkurencji sposoby sprzedaży aktualizacji. Nie każdy musi aktualizować mapy 4 razy w roku, tym bardziej, że te aktualizacje w dużej części albo są kosmetyczne, albo polegają na naprawie "baboli" z poprzedniej wersji. Producent przecież musi się wywiązać z zobowiązań.
Więc można by sprzedawać AM taniej, bez uprawnień do 4 aktualizacji w roku, a aktualizacje sprzedawać oddzielnie, bez limitu czasowego jednego roku od zakupu. Ten system stosuje z powodzeniem MapaMap i chyba wychodzi na swoje.
Natomiast, jeżeli w AM muszą sprzedać z subskrypcją na 4 aktualizacje, to niech zniosą ograniczenie czasowe 1-go roku od rejestracji. Przecież przeciętnemu Kowalskiemu wystarczy 1-na aktualizacja/rok. Natomiast jeżeli ktoś musi częściej, to nic nie stoi na przeszkodzie by to zrobił.
W każdym z w/w sposobów, kupując program nawigacyjny, moglibyśmy dokonać aktualizacji z częstotliwością wg. własnych potrzeb.
Ale to już na pewno nie spodoba się producentowi. W tym przypadku interes klienta jest zupełnie inny z "ssaniem" producenta na naszą kasę. Bo jak to inaczej nazwać? :worried:
Pozdrawiam
-
Bez przesady, te aktualizacje wcale nie są kosmetyczne. Ja tam lubię mieć w miarę aktualne mapy Polski, nie chcę czekać na wielką aktualizację raz do roku.
-
Bez przesady, te aktualizacje wcale nie są kosmetyczne. Ja tam lubię mieć w miarę aktualne mapy Polski, nie chcę czekać na wielką aktualizację raz do roku.
Przeczytałeś uważnie co napisałem ?
Kto Ci broni kupić każdą kolejną aktualizację?
Kto Ci broni (w drugim zaproponowanym wariancie) wykorzystać zakupioną subskrypcję na 4 aktualizacje na pobranie kolejnych aktualizacji?
Mnie z grubsza rzecz biorąc, chodzi o to, by nie być zmuszonym do wykorzystania sybskrypcji na aktualizacje, w ciągu 1-go roku od dnia rejestracji.
Ty masz inne potrzeby, a np. ja inne. Dlaczego, jeżeli nie przedłużę subskrypcji przed upływem ważności poprzedniej, muszę kupić całość od nowa (w dużym uproszczeniu)?
Bez przesady, te aktualizacje wcale nie są kosmetyczne.
To na czym Twoim zdaniem polegała aktualizacja map z wersji 5,5,2 do 5.5.3 ? Mapy zostały te same.
Zaproponowane sposoby aktualizacji nie są moim wymysłem. Stosuje je i to z wyraźnym powodzeniem zarówno MapaMap, jak i GpMapa. Polecam lekturę ich warunków zakupu aktualizacji.
Pozdrawiam
-
To na czym Twoim zdaniem polegała aktualizacja map z wersji 5,5,2 do 5.5.3 ? Mapy zostały te same.
Coś Ci się pokręciło. W roku są cztery aktualizacje map. Usunięcie błędów aplikacji, nie jest aktualizacją i nie była nią zmiana z 5.5.2 na 5.5.3. Mapy 0609 zostały, bo na jakie miały się zmienić? 0909 będą wkrótce, ale wrzesień dopiero od jutra :E
-
Coś Ci się pokręciło. W roku są cztery aktualizacje map. Usunięcie błędów aplikacji, nie jest aktualizacją i nie była nią zmiana z 5.5.2 na 5.5.3. Mapy 0609 zostały, bo na jakie miały się zmienić? 0909 będą wkrótce, ale wrzesień dopiero od jutra :E
Tylko racz zauważyć, jakiego tematu dotyczyła moja pierwotna wypowiedź - sposobu zakupu aktualizacji.
Więc proponuję się trzymać tego tematu.
-
Tylko racz zauważyć, jakiego tematu dotyczyła moja pierwotna wypowiedź - sposobu zakupu aktualizacji.
Więc proponuję się trzymać tego tematu.
Przykład dałeś nieadekwatny więc nie dziw się, że taka padła odpowiedź. :]
-
Tylko racz zauważyć, jakiego tematu dotyczyła moja pierwotna wypowiedź - sposobu zakupu aktualizacji.
Więc proponuję się trzymać tego tematu.
Nie odwracaj kota ogonem, bo odpowiedź była na Twój zarzut, że:
Bez przesady, te aktualizacje wcale nie są kosmetyczne.
To na czym Twoim zdaniem polegała aktualizacja map z wersji 5,5,2 do 5.5.3 ? Mapy zostały te same.
Tak więc, napisz, że aktualizacje wcale nie są kosmetyczne, a nie podajesz nieprawdziwe argumenty.
Poza wszystkim, nawiązując do tematu (tylko właściwie jakiego? Bo temat wątku jest inny) to chyba każdy chciałby kupić Mercedesa w cenie Malucha, ale niestety życie nie jest takie proste B)
-
Tak więc, napisz, że aktualizacje wcale nie są kosmetyczne, a nie podajesz nieprawdziwe argumenty.
Tak więc podaj proszę na czym polegała aktualizacja map 5.5.3 w stosunku do 5.5.2
Poza wszystkim, nawiązując do tematu (tylko właściwie jakiego? Bo temat wątku jest inny) to chyba każdy chciałby kupić Mercedesa w cenie Malucha, ale niestety życie nie jest takie proste B)
Wyraźnie napisałem, o temacie mojej wypowiedzi, a nie temacie wątku.
Nikt nie chce kupić Mercedesa za cenę Malucha. Natomiast nie każdemu jest potrzebna aktualizacja co trzy miesiące, więc dlaczego musi ją kupić w rocznym pakiecie?
Czytając powyższe opinie, można dojść do wniosku, że liczy się tylko interes producenta. Tylko producent powinien mieć na uwadze fakt, że potencjalny klient ma wybór. Dobrze, by dokonał go świadomie.
-
Tak więc podaj proszę na czym polegała aktualizacja map 5.5.3 w stosunku do 5.5.2
Tak podejrzewałem, że jednak nie rozumiesz. Numery 5.5.2 i 5.5.3 oznaczają wersję aplikacji, a nie map. Żadnej aktualizacji map nie było. Najnowsze mapy są 0906 i nie zmieniły się bo niby dlaczego - pisałem o tym powyżej, ale widać nie lubisz czytać.
Wyraźnie napisałem, o temacie mojej wypowiedzi, a nie temacie wątku.
Nikt nie chce kupić Mercedesa za cenę Malucha. Natomiast nie każdemu jest potrzebna aktualizacja co trzy miesiące, więc dlaczego musi ją kupić w rocznym pakiecie?
Czytając powyższe opinie, można dojść do wniosku, że liczy się tylko interes producenta. Tylko producent powinien mieć na uwadze fakt, że potencjalny klient ma wybór. Dobrze, by dokonał go świadomie.
Dokładnie, w całym tym ogólnoświatowym biznesie, liczy się tylko interes producenta. Klient ma tylko jedno wyjście: zaakceptować warunki, na jakich producent sprzedaje produkt, albo go nie kupować. Dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na rynku.
Jak kupuję telefon na kartę prepaid, to też muszę płacić za nią przez cały rok, choć używam jej tylko latem do internetu. Jak wyjeżdżam na wakacje, to nie chciałbym płacić za telefon, telewizję, internet w domu itp, itd.
Taki jest biznes. Czas to wreszcie zrozumieć.
-
Więc nie pozostaje mi nic innego, jak reklamować sposób sprzedaży aktualizacji MapyMap i GpMapy.
Widocznie ich marketing ma inne podejście niż akubit. Decydując się na prepaid, masz zdecydowanie lepsze warunki przedłużenia "umowy", niż oferuje to AutoMapa.
Odnośnie uwag dot. kto czego nie lubi czytać, to do pewnego poziomu dyskusji się nie zniżam.
Miło było
-
Więc nie pozostaje mi nic innego, jak reklamować sposób sprzedaży aktualizacji MapyMap i GpMapy.
Widocznie ich marketing ma inne podejście niż akubit.
MapaMap naprawdę musi się starać, żeby sprzedać tak niedorobiony produkt :P GPMapa też jakoś rynkiem nie zawładnęła.
Decydując się na prepaid, masz zdecydowanie lepsze warunki przedłużenia "umowy", niż oferuje to AutoMapa.
W którym miejscu? :O Co trzy miesiące muszę płacić 50zł, żeby utrzymać możliwość używania.
Odnośnie uwag dot. kto czego nie lubi czytać, to do pewnego poziomu dyskusji się nie zniżam.
Miło było
A tu już przegiąłeś. Odpowiedziałem Ci po prostu na Twoje pytanie. Nie zrozumiałeś za pierwszym razem, napisałem po raz drugi, żebyś dokładniej czytał.
Wcale miło nie było :ohreally:
-
Więc nie pozostaje mi nic innego, jak reklamować sposób sprzedaży aktualizacji MapyMap i GpMapy.
Chyba żartujesz :mysli:,
- żeby poznać warunki sprzedaży GPMapy najpierw musisz zarejestrować się na ich stronie,
toż to kuriozum w najlepszym wydaniu, odpuszczę więc GPM a przyjrzę sie warunkom dla MM.
- pierwsza prenumerata MM jest 20% droższa od przedłużenia prenumeraty na kolejny rok
(wszelkie porównania odnoszą sie do cen producenta)
- kolejne lata są 10% droższe niż w AM, a jednorazowa aktualizacja to 78% ceny rocznej aktualizacji AM
- jednorazowa aktualizacja kosztuje aż 70% rocznej prenumeraty obejmującej 4 kolejne aktualizacje
- MM bez żadnej aktualizacji kosztuje ledwie 17% mniej niż AM z roczną aktualizacją
- MM po dokupieniu 1/rocznej aktualizacji jest 6%/23% droższa od AM
- użytkownicy MM na PPC mimo wykupionej prenumeraty oczekuja na jakąkolwiek aktualizację map
bodajże od grudnia zeszłego roku
Czym się tu zachwycać? :ohreally:
Jeden plus w stosunku do AM, to to, że rok prenumeraty liczy się od daty zakupu prenumeraty,
a nie od wygaśnięcia poprzedniej.
To na czym Twoim zdaniem polegała aktualizacja map z wersji 5,5,2 do 5.5.3 ? Mapy zostały te same.
Nie było żadnej aktualizacji map, nie było nawet aktualizacji programu (w pełnym tego słowa znaczeniu),
był zaledwie path usuwający jednego babola związanego z wbudowanymi POI,
i była to łatka wydana zupełnie niezależnie od cyklu 4 rocznych aktualizacji.
-
Więc nie pozostaje mi nic innego, jak reklamować sposób sprzedaży aktualizacji MapyMap i GpMapy.
Chyba żartujesz :mysli:,
- żeby poznać warunki sprzedaży GPMapy najpierw musisz zarejestrować się na ich stronie,
toż to kuriozum w najlepszym wydaniu, odpuszczę więc GPM a przyjrzę sie warunkom dla MM.
Ja nie mam nocnyMarku nic przeciwko konieczności wykupienia iluś aktualizacji wraz z programem nawigacyjnym. Chodzi mi tylko o to, by nie musiały być to kolejne aktualizacje, a każdy użytkownik mógł z nich skorzystać bez bariery czasowej, w dogodnym dla siebie terminie. Przecież nie wszyscy spędzają życie "za kółkiem". AM jako jedyna z w/w nie daje możliwości wykupienia po terminie subskrypcji, jednorazowego upgradu. Też nie sugeruję ceny takiego rozwiązania - od tego są marketingowcy.
Co do warunków GpMapy, to chodziło mi konkretnie o ten zapis, który zacytuję (skopiuję) z ich strony:
http://www.gpmapa.pl/
cytat:
GPMapa aktualizowana jest 4 razy w roku. Aby mieć stały dostęp do najświeższych aktualizacji można zaopatrzyć się w specjalną usługę o nazwie PRENUMERATA na MAPY. Usługa prenumeraty zapewnia bezpłatny dostęp do 4 kolejnych aktualizacji map, jakie zostaną przygotowane do tego produktu. Jeżeli nie jesteś zainteresowany usługą prenumeraty możesz zaktualizować swoją GPMapę decydując się na jednorazowy UPGRADE MAP. Zarówno prenumeratę jak i upgrade zamówisz w serwisie: www.gpmapa.garmin.pl
Nie wspomniałem też ani słowem o kosztach. Pisałem tylko o możliwościach wyboru rodzaju aktualizacji.
Natomiast już na marginesie, jeżeli już wspomniałeś o usuwaniu baboli, to wyznacz sobie na AM trasę z m.Kórnik k/Poznania do m.Mikołów na Śląsku (optymalna, suwak 1 raz w lewo od środka, pomijaj gruntowe utrzymane). Następnie "odwróć trasę". Jeżeli ktoś nie jest przygotowany na takie niespodzianki, to w drodze powrotnej zaliczy Wrocław. To nie jest babol ? Jakoś nikt go nie usunął od iluś tam wersji AM
Pozdrawiam
-
Nie wspomniałem też ani słowem o kosztach. Pisałem tylko o możliwościach wyboru rodzaju aktualizacji.
Skoro zupełnie pomijamy koszty, to w AM też masz jednorazową aktualizację (za cenę rocznej),
ten przypadek zachodzi gdy miałeś subskrypcję nieważną conajmniej 11 miesięcy.
Wcale nie musisz aktualizować AM 'non-stop', możesz sobie ją aktualizować raz na kilka lat, nikt tego Ci nie broni,
A, że to się niezbyt opłaca ... przecież nie dyskutujemy o kosztach tylko możliwościach wyboru. :evil:
Co do kwestii na marginesie, to mi w obie strony prowadzi przez Wrocław.
-
Skoro zupełnie pomijamy koszty, to w AM też masz jednorazową aktualizację (za cenę rocznej),
ten przypadek zachodzi gdy miałeś subskrypcję nieważną conajmniej 11 miesięcy.
Wcale nie musisz aktualizować AM 'non-stop', możesz sobie ją aktualizować raz na kilka lat, nikt tego Ci nie broni,
I to ma wykazać wyższość AM nad GPMapą czy MM? A może coś innego? Tylko co? Bo Twoja propozycja to jakiś absurd.
-
Sprawdziłem jak u mnie, też w obie strony prowadzi przez Wrocław.
-
Sprawdziłem jak u mnie, też w obie strony prowadzi przez Wrocław.
A u mnie z Kórnika do Mikołowa DK11, w odwrotną stronę przez Wrocław :P
-
Sprawdziłem jak u mnie, też w obie strony prowadzi przez Wrocław.
Przeczytaj uważnie, jakie warunki wyznaczania trasy podałem. Bo w ten sposób to możemy dyskutować o sianiu pietruszki.
Cyt.
"Natomiast już na marginesie, jeżeli już wspomniałeś o usuwaniu baboli, to wyznacz sobie na AM trasę z m.Kórnik k/Poznania do m.Mikołów na Śląsku (optymalna, suwak 1 raz w lewo od środka, pomijaj gruntowe utrzymane). Następnie "odwróć trasę". Jeżeli ktoś nie jest przygotowany na takie niespodzianki, to w drodze powrotnej zaliczy Wrocław."
Dodam tylko, że szybkość obliczania trasy mam 1x w prawo od środka
Pozdrawiam
-
Dokładnie przy tych ustawieniach, w obie strony przez Wrocław. Żadnych niespodzianek :ohreally:
-
Sprawdziłem jak u mnie, też w obie strony prowadzi przez Wrocław.
Przeczytaj uważnie, jakie warunki wyznaczania trasy podałem. Bo w ten sposób to możemy dyskutować o sianiu pietruszki.
Cyt.
"Natomiast już na marginesie, jeżeli już wspomniałeś o usuwaniu baboli, to wyznacz sobie na AM trasę z m.Kórnik k/Poznania do m.Mikołów na Śląsku (optymalna, suwak 1 raz w lewo od środka, pomijaj gruntowe utrzymane). Następnie "odwróć trasę". Jeżeli ktoś nie jest przygotowany na takie niespodzianki, to w drodze powrotnej zaliczy Wrocław."
Dodam tylko, że szybkość obliczania trasy mam 1x w prawo od środka
Pozdrawiam
Pokazałem jak przy moich ustawieniach prowadzi nawigacja. Każde przesunięcie tego suwaka, powoduje różne wyznaczanie trasy i nic w tym dziwnego, że mamy inaczej poprowadzone trasy.
-
Dodam tylko, że szybkość obliczania trasy mam 1x w prawo od środka
To przesuń sobie max w lewo i życie stanie się prostsze :proud:
-
Sprawdziłem jak u mnie, też w obie strony prowadzi przez Wrocław.
Przeczytaj uważnie, jakie warunki wyznaczania trasy podałem. Bo w ten sposób to możemy dyskutować o sianiu pietruszki.
Cyt.
"Natomiast już na marginesie, jeżeli już wspomniałeś o usuwaniu baboli, to wyznacz sobie na AM trasę z m.Kórnik k/Poznania do m.Mikołów na Śląsku (optymalna, suwak 1 raz w lewo od środka, pomijaj gruntowe utrzymane). Następnie "odwróć trasę". Jeżeli ktoś nie jest przygotowany na takie niespodzianki, to w drodze powrotnej zaliczy Wrocław."
Dodam tylko, że szybkość obliczania trasy mam 1x w prawo od środka
Pozdrawiam
Pokazałem jak przy moich ustawieniach prowadzi nawigacja. Każde przesunięcie tego suwaka, powoduje różne wyznaczanie trasy i nic w tym dziwnego, że mamy inaczej poprowadzone trasy.
Tylko, że warunki były podane na początku, i wszyscy się do nich odnosili. Bo chyba nie uważasz za normalne, że przy tych samych parametrach obliczania trasy, w jedną stronę prowadzi przez Jarocin i Ostrów, a po odwróceniu - przez Wrocław.
Natomiast u Ciebie wszystkie suwaczki były w innych położeniach niż opisałem. Jakby jeszcze trochę pokombinować, to może komuś optymalna wyjdzie przez Berlin ?
Udanych kombinacji i miłych snów
-
Ja nic nie kombinowałem, położenie tego suwaka ustalili programiści AM, chyba wiedzą co robią?. W tym wątku jest właśnie mowa o tym, dlaczego w jedną stronę trasa prowadzi tak, a w drugą inaczej. Przy dokładnej analizie trasy na pewno znalazło by się sensowne uzasadnienie.
-
chyba nie uważasz za normalne, że przy tych samych parametrach obliczania trasy, w jedną stronę prowadzi przez Jarocin i Ostrów, a po odwróceniu - przez Wrocław.
Tak, uważam za normalne, że takie sytuacje się zdarzają.
Co więcej, gdyby się nigdy nie zdarzały uważałbym to za nienormalne.
Tak samo nie dziwi mnie gdy trasa spod adresu A do B ma 1 km, a powrotna np. 6km.
-
chyba nie uważasz za normalne, że przy tych samych parametrach obliczania trasy, w jedną stronę prowadzi przez Jarocin i Ostrów, a po odwróceniu - przez Wrocław.
Tak, uważam za normalne, że takie sytuacje się zdarzają.
Co więcej, gdyby się nigdy nie zdarzały uważałbym to za nienormalne.
Tak samo nie dziwi mnie gdy trasa spod adresu A do B ma 1 km, a powrotna np. 6km.
Przykład przejazdu przez miejscowość Wałcz tam i z powrotem - zachowane te same ustawienia.
-
chyba nie uważasz za normalne, że przy tych samych parametrach obliczania trasy, w jedną stronę prowadzi przez Jarocin i Ostrów, a po odwróceniu - przez Wrocław.
Tak, uważam za normalne, że takie sytuacje się zdarzają.
Co więcej, gdyby się nigdy nie zdarzały uważałbym to za nienormalne.
Tak samo nie dziwi mnie gdy trasa spod adresu A do B ma 1 km, a powrotna np. 6km.
Przykład przejazdu przez miejscowość Wałcz tam i z powrotem - zachowane te same ustawienia.
To jakaś paranoja.
Obaj chcecie wmówić ludziom, że cała Droga Krajowa nr.11 na odcinku Kórnik/k.Poznania - Mikołów, jest jednokierunkowa ??
-
Przykład przejazdu przez miejscowość Wałcz tam i z powrotem - zachowane te same ustawienia.
Bardzo dobry przykład, całkowicie tłumaczący, czemu droga z Kórnika do Mikołowa idzie DK11, powrotna przez Wrocław. Sugerujesz że na DK11 jest dozwolony tylko ruch na południe kraju?
-
"Tak samo nie dziwi mnie gdy trasa spod adresu A do B ma 1 km, a powrotna np. 6km." - odpowiedź dotyczyła tego stwierdzenia, resztę sam sobie dopowiedziałeś. .
-
"Tak samo nie dziwi mnie gdy trasa spod adresu A do B ma 1 km, a powrotna np. 6km." - odpowiedź dotyczyła tego stwierdzenia, resztę sam sobie dopowiedziałeś. .
No tak, ale to chyba normalne że program nawigacyjny nie powinien wprowadzać w ulice jednokierunkowe pod prąd. Stąd mogą być takie różnice, zwłaszcza w miastach, gzie jest sporo jednokierunkowych ulic.
Ale dlaczego na odcinku Kórnik-Mikołów trasa DK11 jest lepsza, niż w trasie powrotnej? Rozumiem inny przebieg trasy przez poszczególne miasta, ale nie rozumiem, czemu prowadzi całkiem innymi drogami. Dlaczego w trasie na północ optymalna jest A4 i DK5, a na południe DK11?
-
Rozumiem inny przebieg trasy przez poszczególne miasta, ale nie rozumiem, czemu prowadzi całkiem innymi drogami. Dlaczego w trasie na północ optymalna jest A4 i DK5, a na południe DK11?
Dlaczego rozumiesz, że przez miasto jedna droga jest o 3km krótsza/5min szybsza, a druga 3km dłuższa/5min wolniejsza (wybierz co chcesz - to przykład z sufitu), a gdy to samo dotyczy różnych dróg, to tego nie rozumiesz?
Oprócz tego, w obie strony prowadzi przez Wrocław i wystarczy przesunąć suwak szybkości obliczania trasy całkiem w lewo i uzyskasz ten wynik. Nie raz było już pisane, że jeżeli chcesz, aby AM wyliczała jak najlepiej trasy, to należy właśnie tak ustawić suwak trasy.
Jeżeli Ci na tym nie zależy, a ważniejsza jest dla Ciebie szybkość wyznaczania trasy, to ustawiesz suwak inaczej. Wtedy trasa może być wyznaczona gorzej, ale za to w trakcie rekalkulacji, szybciej znajdzie nową trasę.
Niestety urządzenia PDA/PNA nie mają nieograniczonej szybkości obliczeń i muszą tu być stosowane kompromisy.
Lepszym wyjściem (jeśli się z tym nie możesz pogodzić) jest kupienie szybkiego laptopa i używanie wersji na PC z przesunięciem suwaka szybkości wyznaczania trasy maksymalnie w lewo.
-
Dlaczego rozumiesz, że przez miasto jedna droga jest o 3km krótsza/5min szybsza, a druga 3km dłuższa/5min wolniejsza (wybierz co chcesz - to przykład z sufitu), a gdy to samo dotyczy różnych dróg, to tego nie rozumiesz?
Bo podany tu wcześniej przykład pokazał, dlaczego tak może być (droga jednokierunkowa). A na tak długiej trasie jak Kórnik-Mikołów tak kolosalna różnica w trasie jest dla mnie niewytłumaczalna. I tyle.
-
A czym się ta kolosalność przejawia? Długością, szybkością, czy korelacją między nimi?
Poza tym powtarzam: w obie strony prowadzi przez Wrocław.
-
A czym się ta kolosalność przejawia? Długością, szybkością, czy korelacją między nimi?
Poza tym powtarzam: w obie strony prowadzi przez Wrocław.
Tobie prowadzi, mnie nie. Przy moich preferowanych ustawieniach trasy się różnią.
-
A mógłbyś podać powód Twoich preferencji? Może spróbuj moich (jak już wspomniałem nie tylko moich - było nie raz na forum). Zobaczysz, jak już to stwierdziłem powyżej: świat stanie się prostszy.
-
A mógłbyś podać powód Twoich preferencji?
Jest to wynik eksperymentów na znanych mi trasach - program ma tak wyznaczać, jak ja chcę jechać :P
-
Chcesz mi powiedzieć, że mniej dokładne wyliczanie trasy przez program, to jest to co cenisz w AM najbardziej? Bardziej niż dokładne? Zadziwiające.
-
Chcesz mi powiedzieć, że mniej dokładne wyliczanie trasy przez program, to jest to co cenisz w AM najbardziej? Bardziej niż dokładne? Zadziwiające.
"Raz w prawo" to jest wg Ciebie "mniej dokładnie"? To co to jest maks w prawo? "Jak będę chciał to wyznaczę trasę z Warszawy do Krakowa przez Szczecin"? Po kiego walca AM ma w takim razie możliwośc regulacji tego parametru, skoro jedynie słuszny jest maks w lewo?
Zadziwiająca to jest Twoja próba bronienia AM za wszelką cenę. Masz z tego jakieś profity?
-
"Raz w prawo" to jest wg Ciebie "mniej dokładnie"? To co to jest maks w prawo? "Jak będę chciał to wyznaczę trasę z Warszawy do Krakowa przez Szczecin"? Po kiego walca AM ma w takim razie możliwośc regulacji tego parametru, skoro jedynie słuszny jest maks w lewo?
Zadziwiająca to jest Twoja próba bronienia AM za wszelką cenę. Masz z tego jakieś profity?
Już pisałem, że przesunięcie w prawo jest dla tych, dla których ważniejsza jest szybkość wyznaczania trasy, niż jej optymalizacja. Jednak dla Ciebie widzę, że wyznaczanie optymalnej trasy jest najważniejsze. Dlatego właśnie nie rozumiem, dlaczego upierasz się przy swoim.
Co do profitów z bronienia AM, to się pohamuj :P
-
A na tak długiej trasie jak Kórnik-Mikołów tak kolosalna różnica w trasie jest dla mnie niewytłumaczalna. I tyle.
To tylko kwestia skali, rozumiesz że 3>2, a nie potrafisz pojąć że 553>552? :ohreally:
-
To tylko kwestia skali, rozumiesz że 3>2, a nie potrafisz pojąć że 553>552? :ohreally:
Nie wiem co chcesz w ten sposób przekazać.
-
Skoro nie dziwi Cię, że krótka trasa w jedną stronę może być dłuższa niż w drugą,
(czyli prowadzi inną drogą, bo jednokierunkowa, bo rondo, bo inny zjazd...)
to dlaczego nie przyjmujesz tego do wiadomości w przypadku tras dłuższych?
Jeśli długość albo czas, czy bardziej ogólnie 'koszt tras' A-B-C = C-B-A = X, trasy A-D-C = X+Y, a trasy C-D-A = X-Y
to algorytm kalkulacji trasy w jedną stronę wybierze trasę A-B-C a w drugą C-D-A,
bez względu na to, jak duże wartości podstawisz pod te zmienne.
To, że im bardziej uproszczonego modelu matemematycznego użyjesz do rozwiązania równania,
czyli im prostszego algorytmu kalkulacji tras użyjesz, (suwak bardziej w prawo)
tym równanie rozwiażesz szybciej, ale za to uzyskasz mniej dokładne wyniki, chyba Cię nie dziwi?
-
Skoro nie dziwi Cię, że krótka trasa w jedną stronę może być dłuższa niż w drugą,
(czyli prowadzi inną drogą, bo jednokierunkowa, bo rondo, bo inny zjazd...)
to dlaczego nie przyjmujesz tego do wiadomości w przypadku tras dłuższych?
Jeśli długość albo czas, czy bardziej ogólnie 'koszt tras' A-B-C = C-B-A = X, trasy A-D-C = X+Y, a trasy C-D-A = X-Y
to algorytm kalkulacji trasy w jedną stronę wybierze trasę A-B-C a w drugą C-D-A,
bez względu na to, jak duże wartości podstawisz pod te zmienne.
To, że im bardziej uproszczonego modelu matemematycznego użyjesz do rozwiązania równania,
czyli im prostszego algorytmu kalkulacji tras użyjesz, (suwak bardziej w prawo)
tym równanie rozwiażesz szybciej, ale za to uzyskasz mniej dokładne wyniki, chyba Cię nie dziwi?
Czy widziałeś kiedyś kalkulator, na którym 3+2=5 , natomiast 2+3->daje inny wynik niż 5 ?
Ja się z takimi anomaliami nie spotkałem.
W omawianym przypadku przy 10-ciu możliwościach ustawienia suwaka szybkości (dokładności) obliczania trasy optymalnej, tylko w jednym położeniu (max w lewo), wynik jest identyczny. I na dodatek, przynajmniej moim zdaniem, nie daje w kierunku południe -> północ (na omawianym odcinku), trasy optymalnej, ale szybką.
Bardzo dziękuję za owocną dyskusję i mam nadzieję, że uważna lektura tego wątku skłoni użytkowników do bacznej obserwacji parametrów wyznaczonej trasy, po naciśnięciu przycisku "Odwróć".
To tyle z mojej strony, jeżeli chodzi o ten temat.
-
Czy widziałeś kiedyś kalkulator, na którym 3+2=5 , natomiast 2+3->daje inny wynik niż 5 ?
Ja się z takimi anomaliami nie spotkałem.
To dlaczego oczekujesz, że algortym w AM będzie działał inaczej niż wszystkie kalkulatory?
-
Mam Automape Europy i chciałbym wyznaczyć trasę z Polski przez Niemcy do Luxemburga przez przejscie graniczne w Zgorzelcu jak to zrobić , czy trzeba najpierw zaznaczyć miejscowości w Polsce a dopiero po przekroczeniu granicy ustawić nowa trase niemcy - luxemburg i jak atrase trzeba wybrać podejrzewam że szybką , prosze o pomoc
-
A choć spróbowałeś wyznaczyć taką trasę??
Start-gdzieś w PL
via Zgorzelec
END - Luksemburg
-
nocnyMarek próbowałem ale żle wybrałem punkty ., juz jest OK tylko pytanie jak zobaczyc przez jakie miasta w Polsce i Niemczech poprowadziła mapa?Bo jak włączyłem DEMO to idzie bardzo wolno a mam przejechać 1312km i tj 15 godz.czy da się przyśpieszyc ten pokaz czy można jakoś inaczej sprawdzić?
-
... Bo jak włączyłem DEMO to idzie bardzo wolno ...
ROTFL :mrgreen: :E :D :ok: ;D :terrified:
Spadłem z krzesła.
-
Można przyśpieszyć odtwarzanie demo, kliknij na strzałki z prawej strony.
Demo można odtworzyć tylko na odcinku około 150 km - ograniczenia programu.
Wyznacz trasę i zapisz jako "ślad trasy".
Następnie "odtwórz ślad" - cała trasa.
-
Albo minusikiem oddalić mapę i paluszkiem ją przesuwać celem sprawdzenia co AM wymyśliła.
-
Dzięki za poradę panowie Och Karol i AdamMie