Witam wszystkich ponownie !
Kilka dni temu pisałem o zgonie mojego n311. Ponieważ nie wysłałem go jeszcze do Blascu bo czekam aż ktoś napisze jak działa sprzęt po naprawie i co było przyczyną śmierci. Napisałem natomiast do Acera z prośbą o pomoc/informacje i oto jaką dostałem odpowiedż:
moje pytanie (część):
Opis awarii:
Pocket był włączony ale w danej chwili nie używany był żaden program,
włączony był moduł BT, bateria była prawie pełna, podświetlenie ekranu
było wyłączone z uwagi na przerwę w jego użytkowaniu, komputer był w
oknie z programami. W chwili gdy chciałem kontynuować pracę urządzenie nie reagowało i ekran nie włączał podświetlania. Wykonałem miękki reset - bez reakcji, wykonałem twardy reset - nastąpił restart i komputer zawiesił się podczas wyświetlania drugiego ekranu powitalnego (nabiałym tle - niebieski wizerunek Pocketa / "white screen"). Pomimo kolejnych resetów i wyjmowania baterii komputer nie pokonuje 2 ekranu powitalnego. Jedynym innym możliwym trybem, do którego można dojść to ekran bootloadera - który przechodzi w proces próby ładowania oprogramowania z karty pamięci (do tego trybu dochodzi
się poprzez przytrzymanie na 5 sekund przycisku zasilania po wykonaniu
twardego resetu). Niestety nie posiadam żadnego oprogramowania na
karcie pamięci (obraz ROMU

) i nie wiem czy taka operacja ma sens ?
Dodatkowe oprogramowanie zainstalowane na pockecie w chwili awarii to:
1. Polonizacja wgrana z serwera ftp Acera.
2. Program Magic Button do szybkiego zamykania programów i przełączania między nimi.
3. Program do odtwarzania multimediów TCPMP 0.71
4. Mikrobook - program do przeglądania tekstów.
Ponieważ nie mogłem się skontaktować z firmą Blask ani z Acerem
zacząłem poszukiwać informacji na temat mojego problemu w Internecie i
dowiedziałem się, że w Polsce podobny problem dotknął bardzo wielu
nabywców modelu n311 (i z każdym dniem ich przybywa) i do dnia
dzisiejszego nikt nie rozwiązał problemu tzw. "white screen" bo serwis
Blasc nie wykonał jeszcze żadnej naprawy gwarancyjnej tego uszkodzenia.
W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy usunięcie awarii jest możliwe samodzielnie np. przez wgranie
oprogramowania przez kartę pamięci czy sprzęt koniecznie musi być
wysłany do serwisu ?
2. Czy po powrocie z serwisu problem nie będzie się powtarzał ?
3. Czy następne zakupione dla przedstawicieli urządzenia będą wolne od
wad lub czy można je zabezpieczyć przed w/w awarią ?
4. Jaki jest czas naprawy urządzenia w serwisie - istotne ze wzglądu na
biznesowe zastosowania urządzeń ?
5. Czy na czas naprawy można spodziewać się użyczenia z serwisu sprzętu
zastępczego wyposażonego w BT i WI-FI ?
odpowiedź Acera:
Proponuję następujące rozwiązanie:
-> ponownie zainstalować system operacyjny (z kardy SD lub poprzez USB -
postępując zgodnie z przewodnikiem użytkownika)
-> wgrać aplikacje, o których Pan wspomniał (najlepiej po kolei,
sprawdzając jak funkcjonują i która powoduje komplikacje po jej
zainstalowaniu)
-> nie wgrywać spolszczenia
Jeżeli bez polskiej lokalizacji nic się nie będzie działo, tj. wszystko
będzie nadal działać, to proszę jej nie wgrywać.
-> ponownie zainstalować system operacyjny (jak wyżej)
-> zainstalować polską lokalizację
-> pojedynczo instalować oprogramowanie, które Pan wcześniej wykorzystywał
(i tym samym sprawdzić, co powoduje problemy)
Jeżeli w tej sytuacji po wgraniu jednej z aplikacji pamltop przestanie
działać, oznaczać to może, że spolszczenie (lub instalowany program) nie
jest kompatybilne z oprogramowaniem, które Pan chciał zainstalować.
Jednocześnie informuję, że wzięliśmy pod uwagę Pana zastrzeżenia i
przetestujemy kilka modeli pod kątem zgodności oprogramowania i
poprawności spolszczenia. Zalecam jeszcze wizytę na naszym FTP:
ftp://acer.pl a także
ftp://ftp.support.acer-euro.com Firma Acer nie przewiduje wypożyczania sprzętu na czas naprawy. Jednak
rozumiejąc biznesowe interesy Pana firmy, polecam w tej sprawie kontakt z serwisem, ponieważ to leży już w ich gestii. W przeciągu niecałego miesiąca zostanie uruchomione centrum serwisowe w Brnie, które odciąży serwis w Warszawie a także znacznie skróci czas oczekiwania na naprawę. Jednocześnie w przeciągu kilkunastu dni zostanie uruchomiona telefoniczna linia wsparcia technicznego. Za wszelkie niedogodności uprzejmie przepraszamW razie dalszych pytań, proszę o kontakt z nami.
MOJE OBECNE PYTANIE do CZYTELNIKÓW FORUM:
- gdzie można pobrać obraz ROM-u do n311 (tylko nie ten azjatycki) ?
- czy ktoś próbował już robić coś takiego ze swoim zdechłym n311 ?