oto odpowiedz, ktora otrzymalem od kolegi - kapitana samolotu Boeing 737

Jesli chodzi o sprawy lotnicze to:
GPS w lotnictwie cywilnym nie moze byc uzywany jako glówna pomoc nawigacyjna, moze w niego byc wyposazony samolot, nawet liniowy ale nie mozna wykorzystywac jedynie jego, podejscie do ladowania nalezy wykonywac glównie w oparciu o klasyczne pomoce: ILS (Instrument Landing System), VOR Approach or NDB Approach!
Do okreslenia pozycji samolotu korzystamy z:
a) radionamiarów ze stacji naziemnych (czyli odleglosc i radial)
b) pozycji zliczeniowej, czyli od poczatku ruchu samolotu platforma zyroskopowa zlicza pozycje statku powietrznego i w kazdym momencie mozna ja sprawdzic. Istnieje tylko jeden warunek aby nie bylo bledów trzeba dobrze wprowadzic pozycje poczatkowa, kiedy samolot stoi na ziemi.
c) baza danych w komputerze samolotu, która jest na biezaco porównywana z aktualna pozycja z radonamiarów.
Z tych trzech pozycji komputer samolotu wyparcowuje sobie najdokladniejsza w danym momencie.