Android NDK z OpenGL ES 2.0

Google wystawiło trzecią wersję Android NDK (Native Develoment Kit), która pozwala programistom tworzącym aplikacje dla Androida 2.0 lub nowszej wersji systemu, wykorzystywać teraz technologię OpenGL ES 2.0. Na tym oczywiście zyskają szczególnie gry, które będą mogły oferować jeszcze ładniejszą i bardziej płynną grafikę. Więcej na ten temat na jednym z dev-blogów.

Dev-blog na temat WP7S

Microsoft uruchomił nowy blog skierowany do programistów, którzy chcą tworzyć aplikacje dla Windows Phone 7 Series. Warto dodać sobie tą witrynę do ulubionych, aby być na bieżąco, ze wszystkimi nowymi informacjami, których wciąż jak kot napłakał.

13 nowych krajów w AppStore

Apple poinformowało deweloperów tworzących aplikacje dla iPhone/iPod Touch, że mogą oferować swe programy w trzynastu nowych oddziałach AppStore, które otworzono w takich krajach jak Armenia, Jordania, Macedonia czy Tunezja. Jeśli zatem macie jakiś program w sklepie Apple i chcecie aby pojawił się w nowych oddziałach, należy zaktualizować dane w oknie obsługi AppStore.

Zaktualizowane SDK

Pakiet SDK dla mobilnych okienek został po cichu zaktualizowany przez Microsoft. Oferuje on teraz wsparcie Windows Mobile 6.5.3, tym samym mamy w komplecie nowe obrazy emulatora, pozwalające testować funkcjonalność nowych okienek na PC. System ten podobno trafił do producentów sprzętu w finalnej wersji już w grudniu, zatem za jakieś pół roku najpóźniej powinniśmy zobaczyć go w urządzeniach dostępnych na rynku. Więcej na ten temat zapewne już 15 lutego, gdzie na MWC spodziewana jest zapowiedź poprawionych okienek WM 6.5 oraz WM7.
Intel udostępnił tak zwany Atom Developer Program SDK, który pozwoli tworzyć i w późniejszym czasie również dystrybuować płatne aplikacje dla systemu Windows oraz Moblin - czyli specjalnej dystrybucji Linuksa dedykowanej Atomowym netbookom, wspieranej mocno przez Intela. Wraz z SDK przychodzi emulator systemu internetowego sklepu z aplikacjami. Taki AppStore Intela ruszy już w przyszłym roku (aktualnie istnieje Garage dla Moblina, ale tylko z darmowymi aplikacjami).

Multi-touch dla wszystkich?

Technologia multi-touch wcale nie musi być domeną najnowszych PDA, wyposażonych w ekrany pojemnościowe. Okazuje się, że podobne rozwiązanie jest do zrealizowania na starszych urządzeniach z ekranami rezystancyjnymi. Już półtora roku temu, prezentowaliśmy jak to może wyglądać, przy okazji newsa o aplikacji iSwish dla Windows Mobile. Natomiast w tym tygodniu pomysł ten ponownie trafił do nagłówków serwisów informacyjnych, dzięki jednemu z postów na XDA-Developers.

Mojo SDK 1.3.1 do pobrania

Wraz ze wczorajszą aktualizacją systemu, firma Palm udostępniła również nową wersję pakietu deweloperskiego, czyli Mojo SDK dla webOS 1.3.1. Poprawiono między innymi emulator Pixi, dodano API utrzymujące podświetlanie ekranu mimo braku akcji ze strony użytkownika, automatyczne generowanie plików pomocy i wsparcia technicznego do tworzonych aplikacji, a także bardziej rozbudowana dokumentacja SDK. Więcej na temat tej wersji Mojo SDK przeczytać można na stronie tego projektu. Pobierajcie ów pakiet dla Linux, Mac OS oraz Windows z centrum dla deweloperów firmy Palm.

Visual Studio 2010 beta 2

Microsoft udostępnił już drugą betę pakietu programistycznego Visual Studio 2010, w wersji Professional, Premium oraz Ultimate. Przypomnijmy że pierwsza beta pojawiła się w maju tego roku, a ostateczna wersja powinna ukazać się w marcu przyszłego roku.

Ładniejsze kontrolki

Deweloperzy tworzący aplikacje dla platformy Windows Mobile, mogą korzystać teraz z nowych kontrolek, znacznie ładniejszych od tych, które standardowo oferuję mobilny system Microsoftu. Nowe kontrolki przygotowano bowiem w oparciu o technologię OpenGL, a cały projekt jest na licencji open source. Nosi on nazwę Silvermoon i znajdziecie go na witrynie Codeplex. No dobrze, ale o jakich kontrolkach mowa? W głębi newsa zamieściliśmy film z ich prezentacją.

Nie będzie nowego SDK?

Zazwyczaj wraz z premierą nowej odsłony systemu Windows Mobile, programiści otrzymują odpowiedni pakiet SDK, pozwalający w pełni wykorzystywać potencjał nowych okienek i testować swe programy w załączonym emulatorze.  Tymczasem w tym tygodniu, na witrynie Giganta z Redmond pojawił się nie SDK ale DTK, czyli Developer Toolkit będący zestawem kilku nowy API, emulatorem oraz przykładowymi próbkami kodu. Dodatkowo na blogu MSDN przeczytać można, że z uwagi na niewielkie zmiany w Windows Mobile 6.5 w stosunku do WM 6.1 całkiem nowy pakiet SDK nie zostanie udostępniony. Należy korzystać z Visual Studio 2008 z SDK dla poprzednich okienek, dodając do tego zestawu tylko DTK.
Strona 8 z 17

O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję