Niedługo po zaprezentowaniu nowej wersji Androida na konferencji Google IO, jego producent udostępnił jej kod źródłowy w ramach programu Android Open Source Project, o czym pisze The Verge. Dzięki temu, już wkrótce powinniśmy zaobserwować "wysyp" ROMów z nowym systemem, które mają szansę w miarę sprawnie działać (czego nie można powiedzieć o dotychczasowych portach obrazu z emulatora).   
Jak przeczytać można na blogu dla Androidowych deweloperów prowadzonym przez Google, nowa wersja NDK dla tego systemu, pozwala w bardzo łatwy sposób przenosić gry i programy napisane w całości w C lub C++. Ponoć wystarczy wprowadzić zaledwie kilka drobnych zmian, aby taki program mógł odpalić na Androidowych aparatach. Zapewne znacznie to ułatwi i przyśpieszy proces przenoszenia starych aplikacji lub tworzenia nowych tym, którzy dobrze znają te języki.
Kilka lat temu powstał jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych z aplikacjami dla smartfonów - AppStore. Serwis ten, jak się później okazało był strzałem w dziesiatkę. Można śmiało powiedzieć, że najwięcej na powstaniu tego serwisu zyskało oczywiście Apple. Nie tylko dlatego, że AppStore pomógł rozwinąć i wypromować nowe dziecko Steve'a Jobsa - iPhone'a, ale także dlatego, że dzięki weryfikacji oprogramowania Apple zyskał ogromną kontrolę nad tym co i w jaki sposób działa na wszystkich słuchawkach z jabłkiem na obudowie. AppStore to również ogromny sukces marketingowy - na dzień 1 września szacuje się, że liczba pobrań przekroczyła 6.5 miliarda, licząc od początku istnienia serwisu. 

Programuj obiektowo

Google przygotowało nowe narzędzie dla osób pragnących tworzyć aplikacje dla systemu Android, które przyda się szczególnie tym mniej zaznajomionym z tajnikami programowania. AppInventor - bo tak nazywa się to narzędzie, jest bowiem językiem programowania obiektowego działającym w oknie przeglądarki. Aplikacje tworzy się w nim przez przeciąganie i upuszczanie poszczególnych obiektów do okna interfejsu nowego programu i edycję ich właściwości. Krótki firm reklamowy dotyczący tego narzędzia, znajdziecie w głębi newsa.
Witryna AppStoreHQ, tak jakby łącząca w sobie Apple AppStore i Android Market (przeglądy najciekawszych tytułów, recenzje, rankingi itd), pokusiła się o ciekawe podsumowanie rynku aplikacji mobilnych. Tym razem nie chodzi o ilość dostępnych dla wspomnianych dwóch konkurencyjnych platform aplikacji, ale samych deweloperów. Zliczając wszystkich programistów dodanych do bazy sklepów Apple i Google okazuje się, że Apple wyraźnie przoduje.

Multitouch na WP7 pod kontrolą

Jesteście w trakcie tworzenia aplikacji dla Windows Phone 7, chcecie aby program ten dobrze wykorzystywał technologię mutlitouch, ale jakoś nie może okiełznać jej, za pomocą narzędzi udostępnionych przez Microsoft? Wkrótce problem ten będzie dało rozwiązać się w bardzo prosty sposób – instalując dodatkową bibliotekę o nazwie MultiTouch Behavior, nad którą pracuje pewien niezależny programista. Pozwala ona w prosty sposób kontrolować jakie zdarzenia multitouch mają być dostępne dla konkretnego elementu interfejsu tworzonej aplikacji.

Przerobić flashowe gierki do XNA

Pojawiło się kolejne narzędzie, które sprawi że posiadacze aparatów z Windows Phone 7, raczej nie będą narzekać na ilość dostępnych gier. Mowa o Swf2XNA, czyli aplikacji, ułatwiającej przenoszenie gier i programów napisanych we Flashu dla platformy Windows, Xbox oraz Windows Phone 7.
Do tej pory aby tworzyć aplikacje dla systemu iPhone OS należało nabyć Maca i nauczyć się języka Objective-C. Co jeśli znamy tylko C/C++ i nie chcemy przesiadać się na komputery z systemem od Apple, ale mimo wszystko pragniemy programować dla mobilnej platformy z jabłuszkiem w logo? Ciekawe rozwiązanie proponuje firma Zimusoft. Stworzyli oni bowiem DragonFireSDK, który pozwala pisać programy dla iPhone OS z poziomu PC z Windows i przy pomocy języka C/C++. Kosztuje on 99.95 USD. 

HD2 był Win95 jest i XP

Nie tak dawno informowaliśmy o uruchomieniu Windows 95 na HTC Leo. Wczoraj w tym samym temacie na forum xda.dev pojawiły się zdjęcia z Windows XP odpalonym na HD2. Uruchamianie XP trwało całe 5 minut, oczywiście system nie działał ani stabilnie, ani szybko, udało się jednak uruchomić bezprzewodową klawiaturę. Teraz kolej na Vistę i 7kę Smile.  
Dziś na oficjalnym blogu programistów aplikacji dla BlackBerry ukazała się informacja o udostępnieniu przez RIM zestawu narzędzi oraz instrukcji do tworzenia aplikacji Java i widgetów wykorzystujących technologię Push. SDK zostało udostępnione w dwóch wersjach - darmowej oraz płatnej zawierającej większe możliwości. Więcej informacji na temat Push Service oraz linki znajdziecie na stronie BlackBerry.
Strona 7 z 17

O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję