Wydrukuj tę stronę

Atari wypuściło klasycznego RollerCoaster Tycoon dla iOS i Androida

24 grudzień 2016 Autor :  
Parę lat temu pisaliśmy o planach przeniesienia przeniesienia jednej z klasycznych części serii RollerCoaster Tycoon (1 lub 2) na urządzenia mobilne. Wówczas wydawca obiecywał, że stanie się to w 2013 roku. Ostatecznie zajęło to nieco dłużej i po drodze otrzymaliśmy też port trzeciej części, ale w końcu doczekaliśmy się premiery mobilnych odmian klasycznych gier.

Kilka dni temu udostępniona została gra RollerCoaster Tycoon Classic, która ma być połączeniem obu klasycznych części przystosowanym do obsługi na ekranie dotykowym smartfonów czy tabletów. Na całe szczęście Atari nie zdecydowało się na dołożenie mikropłatności - jedyne zakupy wewnątrz gry, to dodatki Wacky Worlds oraz Time Twister znane z drugiej części oraz edytor scenariuszy.

Grafika jest dokładnie taka, jak w pierwowzorze (co przy najwyższym poziomie powiększenia nie wygląda najlepiej na dzisiejszych ekranach Retina czy Full HD i QHD). Zmienił się natomiast nieco interfejs, który jest lepiej przystosowany do obsługi dotykiem. Mimo wszystko jednak lepiej mieć ekran o przekątnej ponad 5 cali, jeśli liczymy na komfortową rozgrywkę.

Przeniesiono wszystkie możliwości znane z oryginału, możemy więc budować kolejki w oparciu o gotowe schematy lub też projektować ich trasy samodzielnie. Jest sporo elementów ozdobnych do stawiania na terenie naszego parku rozrywki, mamy też możliwość edycji terenu.

Niestety, podobnie jak w oryginale zabrakło trybu piaskownicy, więc jesteśmy skazani na pakiet scenariuszy dołączonych do gry i dodatków lub zakup ich edytora i tworzenie własnych. Można także importować parki i scenariusze stworzone przez innych graczy (jeśli mamy wykupiony edytor), w tym te tworzone z myślą o pecetowym wydaniu RollerCoaster Tycoon 2.

Kilka godzin po premierze gra w wersji dla Androida miała problemy z niewielką liczbą kompatybilnych urządzeń oraz poprawnym pobraniem wszystkich plików, przez co wielu graczy nie było wstanie przejść poza ekran ładowania. Programiści jednak dosyć szybko uporali się z tym i teraz można już grać bez przeszkód.

Grę można kupować za około 32 zł w App Store (6 €, około 26 zł) oraz Google Play (31 zł).

Źródła: Android Police, AppleInsider

Tag :


Artykuły powiązane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję