UWAGA!!! Serwis do poprawnej pracy wymaga aktywnej obsługi javascript'u!

 

nDrive Sklep
WM
Android
iPhone
Linux
Symbian
PalmOS
Other
 
Home Blog Blog Koniec z Symbian-Guru
Koniec z Symbian-Guru PDF Drukuj Email
Jakub Kańczugowski sobota, 03 lipiec 2010 21:08
Wielu fanów mobilny okienek, wciąż nie wie, co z sobą zrobić. Po premierze Windows Phone 7 w lutym tego roku, większość z nas była zawiedziona tym, co zobaczyliśmy. Zatem zostać przy WM/WP7, czy przerzucić się na inną, bardziej obiecującą platformę? Okazuje się, że podobne rozterki przeżywają nasi bracia Symbianowcy. Ja nie specjalnie śledzę nowości ze świata Nokii, ale nie trzeba być super wtajemniczonym, aby zauważyć, że firma ta z lidera, stała się - choćby pod względem wprowadzanych innowacji, graczem drugoplanowym. Niektórzy nie widzą już szans podniesienia się Symbiana i Nokii z dołka w którym tkwią. O kim mowa? O ekipie prowadzącej witrynę Symbian-Guru.com, która opublikowała niedawno bardzo długiego posta pożegnalnego.

Przyznam szczerze, że sam mógłbym napisać równie przykre słowa, tyle że na temat mobilnych okienek. W sumie już coś takiego napisałem - jeszcze na gorąco, w kilka minut po premierze Windows Phone 7, siedząc w sali prasowej Microsoftu podczas MWC. Gdyby PDAclub.pl był witryną poświęconą tylko urządzeniom z WinMo, to praktycznie nie widziałbym sensu dalszego rozwijania serwisu. Doskonale rozumiem motywy kierujące osobami stojącymi za Symbian-Guru i współczuje im takiego końca. Rozumiem ich gdyż podzielam tę frustrację. To straszne tak patrzeć, jak przez lata ukochana platforma chyli się ku upadkowi, a nowi gracze jak Apple i Google triumfują. No cóż - lepiej jest jednak opuścić tonący okręt, niż pójść na dno razem z nim. Tak postąpili ludzie z Symbian-Guru.com. Jest to nad wyraz trudne choćby dlatego, że porzucamy coś, na sukces czego pracowaliśmy przez lata. Ponadto dla wielu osób samo pisanie jest równie ważnym hobby, co zabawa tymi gadżetami, będącymi podmiotem, czy nawet sensem istnienia danej witryny.


Przez te wszystkie lata, kiedy związany byłem z PDAclubem, widziałem jak różne witryny powstają i upadają... jak rodzą się pasje w sercach nowych członków redakcji, ale jak szybko potrafią one przygasnąć stłamszone przez codzienność. Prowadzenie serwisu informacyjnego czysto hobbystycznie to ciężka praca, wymagająca systematycznego organizowania czasu, który z wiekiem coraz trudniej wygospodarować. Nauka, praca, rodzina - sami dopiszcie resztę. To wszystko z osobna bywa często wystarczającym powodem, aby zrezygnować z tej kolejnej "pracy". Gdy dodatkowo cechy te się zsumują, a przyszłość platformy stoi pod znakiem zapytania, sytuacja jest - lekko to ujmując - „mało ciekawa”. Oby nam zapału starczyło na dłużej, a z różnych powodów i PDAclub w pewnym sensie nie ma pewnej przyszłości. Ale to temat na całkiem nowego posta, który być może kiedyś się tutaj pojawi. 
Zmieniony ( niedziela, 04 lipiec 2010 08:41 )

Koniec z Symbian-Guru

Petros, poniedziałek, 05 lipiec 2010 11:26

PDA CLUB FOREVER !! Szkoda wm... trzeba zmienić system. Jeśli PDACLUB będzie dalej robić tak dobre recencje (nawet iphonów i androidów) to pozostanie dla mnie liderem świata palmtopów. Jakub nie ma co sie poddawać!

Koniec z Symbian-Guru

Tomko, poniedziałek, 05 lipiec 2010 12:46

Popieram Petros'a :) Acha, + więcej wieści ze świata RIM-a, i PDAClub formę utrzymia :D

Re: Koniec z Symbian-Guru

bikekowal, poniedziałek, 05 lipiec 2010 12:53

Nietrudno przyznać Jakubowi rację. Połączenie pracy, ewentualnie szkoły, życia prywatnego i pisania dla PDAclubu to wyzwanie na które 24h dziennie to stanowczo za mało. Jak wszędzie potrzeba rąk do pracy. Niestety jest to praca typu non-profit, ale za to, jeżeli ktoś naprawdę to lubi - oprócz satysfakcji może pochwalić się współtworzeniem serwisu, który ma wysoką rangę nie tylko w Polsce, ale jest również rozpoznawany na świecie (wystarczy spojrzeć na relacje z MWC, gdzie dla większości przedstawicieli firm PDAclub.pl nie był obcą marką). Zbudowanie treści pojawiającej się na stronie głównej to zasługa przede wszystkim Jakuba, który przez tyle lat nadal ma siłę i ochotę pisać newsy, testy, recenzje itp. Chciałbym, żeby nadal miał tą siłę, ale chciałbym również, żeby ta praca nie musiałabyć wykonywana za friko.

Koniec z Symbian-Guru

Elmak, wtorek, 06 lipiec 2010 19:16

"w kilka minut po premierze Windows Phone 7" nie rozumie tego zdania przeciez nie bylo jeszcze premiery i nie ma telefonow z tym systemem z tego co wiem ma byc pod koniec tego roku. wyjasni mi ktos ten artykół mowiacy o tym ze winmo7 juz jest po premierze?

Re: Koniec z Symbian-Guru

bikekowal, środa, 07 lipiec 2010 13:02

WinMo miał swoją premierę podczas MWC w Barcelonie, w lutym tego roku. Co tu rozumieć?

P.S. używaj słownika (artykuł)

Re[2]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, środa, 07 lipiec 2010 20:53

Jeżeli miał premierę to gdzie on jest gdzie są urządzenia działające pod kontrola tego oes. Bo moim zdaniem jeżeli coś ma premierę to od tego momentu występuje na rynek a pokazanie ze coś jest w produkcji i powiedzmy pokazywana jest wersja beta to moim zdaniem to nie jest premiera.

Re[3]: Koniec z Symbian-Guru

oleyek, czwartek, 08 lipiec 2010 12:21

To co Tobie się wydaje jest mało istotne.

Termin Premiera (z fr. première - pierwszy) - pierwsze przedstawienie danego utworu/rzeczy szerokiej publiczności.

Jak widzisz Premiera nie oznacza, ze dana rzecz musi byc od razu sprzedawana. na przykład iOS 4 miał premiere w kwietniu a pojawił się dopiero 21 czerwca, ciekawe nie ?

Re[4]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, czwartek, 08 lipiec 2010 15:57

Po części masz racje ze premiera Iphona4 wraz z nowym oesem była wcześniej niż on sam trafił do sprzedaży(było to podyktowane zapewne dużym zapotrzebowaniem na urządzenie z nowym systemem nie sam system). Jednak na rożnych stronach internetowych jak na przykład na poniższej można przeczytać następujące słowa:
http://www.komputerswiat.pl/nowosci/sprzet/2010/27/windows-phone-7-szybciej.aspx
"Według oficjalnych informacji z Microsoftu, premiera platformy Windows Phone 7 przewidziana jest dopiero w czwartym kwartale br. Engadget donosi jednak, że wspomniane materiały promocyjne firmy AT&T zakładają start sprzedaży już we wrześniu".

Wiec sam widzisz że nie masz racji w 100% a po drugie powołujesz się na słowo które jak sam przytoczyłeś dotyczy rzeczy lub utworu ;) wiec moje zdanie jest takie jak powyżej i raczej nie wydaje mi się ale wydawać może i jak widać nie jestem osamotniony w moim wydawaniu się.
Poza tym też mogę przytoczyć pewien przykład: niedawno dobyły się targi E3 i jak zapewne się domyślasz pokazywane tam były gry które się ukażą niebawem lub za około rok czy wydaje Ci się ze były to premiery gier? Bo mi się nie wydaje.

A tu jest film z prezentacji i odpowiednim komentarzem do sytuacji
http://gizmodo.pl/gadgets/6161/kiedy_premiera_windows_phone_7.html

Re[5]: Koniec z Symbian-Guru

bikekowal, piątek, 09 lipiec 2010 12:30

Kolego, byłem osobiście z Jakubem na prezentacji WM7 więc wiem co widziałem, wiem, że na targi to nie tylko bieganie po wystawach, ale akurat tam alkoholu nie fundowali :)

Re[5]: Koniec z Symbian-Guru

mgcompany, piątek, 09 lipiec 2010 18:45

Czyli działający HD2 z WM7 nie jest dla Ciebie premierą? :) Owszem premiera ostatecznej wersji systemu dopiero będzie, ale jako tako już swoją miał, bo był pokazany na urządzeniu i MS potwierdził, że coś takiego istnieje.

Re[6]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, sobota, 10 lipiec 2010 11:41

Z tego co wiem to HTC HD2 jest na winmo 6,5 Pro widzę ze podajesz przykłady o których nie masz pojęcia a jeżeli micriszit mówi ze premiera będzie pod koniec 2010 roku to chyba wie co mówi w końcu to ich system a zresztą z mojej strony ta dyskusja nie ma sensu szkoda ze symbian i winmo poddały się tak łatwo ale mam nadzieje ze winmo7 pokaże jeszcze swoje pazurki.

Re[7]: Koniec z Symbian-Guru

bikekowal, sobota, 10 lipiec 2010 13:38

mówimy o dwóch różnych rzeczach. Premiera, czyli oficjalny pokaz miał miejsce podczas MWC 2010. To o czym Ty mówisz to wprowadzenie na rynek finalnego produktu, które faktycznie nastąpi za jakiś czas.

Re[8]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, niedziela, 11 lipiec 2010 13:55

A ten artykuł a w sumie jego treść jak to traktować?

http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=18337:zwycizcy-imagine-cup-otrzymali-aparaty-z-wp7&catid=49:sprzet&Itemid=91

Re[9]: Koniec z Symbian-Guru

jarekt, środa, 14 lipiec 2010 02:42

Elmak jak sie nie ma racji to sie mowi przepraszam i konczy bezsensowne dywagacje. To, ze do Ciebie bedzie nalezal ostatni wpis (nawet jesli rownie bzdurny jak pierwszy) wcale nie znaczy, ze masz racje. Czytanie ze zrozumieniem okazuje sie coraz rzadsza sztuka choc tu widze problem jest glebszy skoro nawet ze slownikowa definicja słowa premiera nadal nic nie rozumiesz...

Re[10]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, środa, 14 lipiec 2010 21:55

Nie uważam ze moje wpisy są bzdurne, bzdurne są właśnie takie teksty jak twoje które są nikomu nie potrzebne i nie wnoszące nic konkretnego tylko próbę bezsensownego wywyższania się. Właśnie po swoim przykładzie utwierdzasz mnie w tym ze nie rozumiesz o co mi chodzi i o co chodzi w tych linkach które podaje w tym wątku nawet pewnie do żadnego nie zaszalej wiec proszę nie siej fana beli.

Re[11]: Koniec z Symbian-Guru

oleyek, czwartek, 15 lipiec 2010 11:48

Elmak a co nas obchodzą inne serwisy? Dostałeś definicje słownikową, więc po co bijesz pianę? Przecież chyba na tyle rozumny jesteś, że zdajesz sobie sprawę, że nie masz racji, chociaż po tym jak podałeś linka do newsa mam wątpliwości, bo wynika z tego, że nie rozróżniasz premiery od premiery rynkowej, ale to już Twój problem a nie nasz. Bo jak widać po komentarzach, poza Tobą nikt nie ma problemów ze zrozumieniem definicji słowa premiera...

Re[12]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, czwartek, 15 lipiec 2010 12:11

Spokojnie Olejek nie denerwuj się nie bije piany porostu na oficjalnej stronie microsoftu widocznie zapomnieli dopisać że chodzi o premierę rynkową dziękuje za wytłumaczenie prostemu człowiekowi czym się rożni premiera od premiery rynkowej. Będę o tym pamiętał:)

Re[13]: Koniec z Symbian-Guru

bikekowal, czwartek, 15 lipiec 2010 13:09

no i tym miłym akcentem zakończmy tą dyskusję.

Koniec z Symbian-Guru

Makubo, czwartek, 15 lipiec 2010 13:12

Dokładnie 2-3 lata temu napisałem, że symbian będzie gwoździem do trumny nokii. Wtedy zjechano mnie równo za obraztwórcze teorie i lamerstwo. Już wtedy wiedziałem, że przyszłość to multimedialne kombajny do wszystkiego i w takim kierunku to idzie do dzisiaj. Chciałbym widzieć teraz miny tych fanatyków nokii co po mnie jechali.

Re: Koniec z Symbian-Guru

bikekowal, piątek, 16 lipiec 2010 09:40

wiesz... jeszcze 2-3 lata temu Symbian miał szansę przerodzić się w system do kombajnów. Teraz nie będzie to łatwe zadanie.

Re[2]: Koniec z Symbian-Guru

Elmak, piątek, 16 lipiec 2010 15:06

Każdy miał szanse ale przespali to i teraz jest jak jest.

Koniec z Symbian-Guru

don.kamillo, poniedziałek, 19 lipiec 2010 08:46

Nokia i symbian skończyły się na n95-2. To chyba był szczyt innowacji i możliwości. Nawet kolejna n96 była gorsza (bez akceleratora). Symbian v5 nie przyniósł nic nowego, chyba miał załatać dziurę po upadku UIQ.

Re: Koniec z Symbian-Guru

michobo, poniedziałek, 19 lipiec 2010 15:13

Mam Nokię E52 i jestem bardzo zadowolony. Telefon jest MAŁY, ma wszystko czego potrzebuję - w moim wypadku - 10 dni na baterii + nawigacja jesli porzeba. Do tego mam osobno PNA jesli jade w trase. Wystarczy. Nie musze na codzien biegać z telewizorem po to by odebrac kilka telefonów czy wysłać sms-a
Jedni potrzebują Iphone'a - drudzy NIE
To samo dotyczy dodatkowych aplikacji. Wgrałem sobie kilka dodatków jak Skype czy program powiadamiajacy o pogodzie i mi to wystarczy. Reszte moich potrzeb spełnia OS' telefonu

Koniec z Symbian-Guru

cyc997, poniedziałek, 26 lipiec 2010 16:18

No niestety, tak samo jak kończy się WM :( Na szczęscie moja Omnia2 ma wszystko czego bym sobie życzył, ale niewiem co potem... Bo WP7 to dalej dla mnie zagadka - czy sie przyjmie, czy wyewoluuje na coś w stylu iOS jak Android, czy może pójdzie w kierunku WM? Wiem, że Android mi nie odpowiada napewno bo już go miałem i wróciłem do WM. Nadzieję pokładam w BadaOS (niedługo kupię Wave'a dziewczynie to będę wiedział co to za platforma) ale również w MeeGo oraz webOS, po nowym roku się przekonam na co zmienić poczciwe mobilne okienka do których sie tak przyzwyczaiłem i na których upadek patrzę z łezką w oku...

Koniec z Symbian-Guru

wobo, środa, 28 lipiec 2010 22:39

hehe, @Clubowicze :)
Znowu stały fragment gry...

@Jakub + Ekipa PDA Club
Portal jest OK i nie widzę powodu aby miał podzielić los guru symbiana. Głowa do góry i "jechane" :)
To, że sa gorsze dni - normalka. Uznanie za tyle pracy dla idei.
Aby dodać nowy komentarz należy zalogować się.

Blog

Czy Windows Phone 7 jest skazany na porażkę?
I tak i nie. System sam w sobie nie jest zły, a interfejs jest kwestią gustu (ja uważam, że nie jest taki brzydki). Problemem jest co innego. W wypadku Windows Phone 7 Microsoft powtarza swoje bł…

Portale społecznościowe

PDAClub na Facebooku


Follow PDAclubpl on Twitter