Artykuły
Microsoft udostępnia pakiet Office dla iPada
Zgodnie z przewidywaniami, podczas wczorajszej konferencji świeżo upieczonego prezesa Microsoftu pokazany został pakiet Office w wersji przeznaczonej dla tabletów firmy Apple (zanim pojawiło się wydanie dla Windows 8 / RT stworzone od podstaw z myślą o obsłudze dotykowej) oraz kilka innych rozwiązań dla biznesu z dziedziny chmury i urządzeń mobilnych. Jeśli chcecie, zapis konferencji można obejrzeć tutaj.
Jak prezentuje się iPadowe wydanie najpopularniejszego pakietu biurowego? Całkiem nieźle. Interfejs poszczególnych aplikacji jest zbliżony do tego, który znamy już z tabletowej odsłony programu OneNote. Również ich możliwości są większe niż w edycji przeznaczonej dla telefonów z iOS czy Androidem (są to też osobne aplikacje, a nie wszystko w jednym). W wypadku Worda możemy między innymi bez problemu wstawić tabelę czy pole tekstowe, edytować obrazek, dodawać przypisy, etc.
W przeciwieństwie do wielu alternatywnych pakietów biurowych, Office zachowuje też strukturę dokumentu nawet, gdy nie był w stanie poprawnie wyświetlić jakiegoś elementu. Oczywiście sam odczyt też wypada lepiej niż u konkurencji (a na pewno o wiele lepiej od wbudowanego w iOS podglądu). Obsługiwane są też pliki zabezpieczone hasłem, czego wersja dla iPhone’a się nadal nie doczekała.
Co dla wielu osób jest zapewne ważne, Office dla iPada pozwala też tworzyć i edytować pliki lokalnie, a nie jedynie w chmurze OneDrive lub jego odpowiedniku dla firm. To wszystko ma jednak swoją cenę – tak jak myślałem, żeby w pełni wykorzystać możliwości pakietu, musimy mieć wykupioną subskrypcję Office 365 dającą dostęp do komputerowego wydania pakietu (a więc te oferujące jedynie hostowane wersje Exchange, SharePoint, itd. odpadają. Bez subskrypcji można jedynie otwierać dokumenty i nic poza tym. Microsoft umożliwił jej zakup poprzez aplikację, ale polecam Wam jednak kupić kod aktywujący w zwykłym sklepie. Dlaczego? Bardzo proste - są tańsze. Dla przykładu: Office 365 Home kupiony wewnątrz programu to koszt około 415 zł rocznie, gdzie cena kodu rocznego ze sklepu dla tej samej subskrypcji wynosi 360 zł.
W pełni darmowy do domowego użytku stał się natomiast Office dla iPhone’a oraz telefonów z Androidem. Microsoft tłumaczył to chęcią ujednolicenia oferty (wersja dla Windows Phone też jest darmowa do zastosowań niekomercyjnych). Aktualizacji przynoszącej odświeżony interfejs przystosowany do iOS 7 doczekał się także OneNote dla iPada (niestety wersje dla iPhone’a nadal mają stary wygląd).
Worda, Excela, PowerPointa oraz odświeżonego OneNote’a można już pobierać z App Store. Podobnie z nową i darmową wersją Office Mobile dla telefonów, którą znajdziecie w App Store i Google Play.