Autor Wątek: Podświetlana klawiatura laptopa.  (Przeczytany 30519 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Komandosik

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 830
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Podświetlana klawiatura laptopa.
« : Grudzień 12, 2011, 20:59:02 »
Witajcie, otóż mam laptopa: HP Pavilion dv6-3125ew. Jest spoko, ale brakuje mi podświetlenia klawiatury. Niedługo kończy sie gwarancja od HP tak więc chciałbym jakos go lekko podtuningować. Mam do was pytanie, czy ktoś z was ma jakikolwiek kurcze pomysł jak podświetlić klawiaturę? Myślałem o jakichś diodach w środku lapka, skierowanymi na klawe, ew uzycie diod UV (tylko meczą wzrok...;/) i pobazgranie klawiszy po bokach lakierem UV przezroczystym...

Od razu mowie NIE i to stanowcze wszystkim lampkom na USB :) to ma być mobilne i fajne... Some ideas?:D

Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

PDAclub.pl

Podświetlana klawiatura laptopa.
« : Grudzień 12, 2011, 20:59:02 »
R E K L A M A:


Offline Przeszczep

  • Newbie
  • Wiadomości: 4
  • `Ekspert .
    • PDA Club
  • Sprzęt: Model : JAQ 3 | Procesor : TI OMAP 850 | OS : WM 5
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #1 : Grudzień 17, 2011, 00:16:23 »
Nie wiem czy ci się to uda ponieważ ciężko ci będzie pisać i wgl.
najlepiej wbudować http://sklep.avt.pl/p/pl/483358/lampka+led+do+podswietlenia+klawiatury+laptopa.html to ale tu chodzi o tuning a to diody ciężko będzie walnąć w sumie drogi jest taki laptop z podświetleniem więc nie wiem czy ci się to uda i tak myślę jeśli masz syf na klawiaturze i wgl.  :laugh: to nie wiem czy nie będziesz musiał czyścić tego jeśli chodzi ci o podświetlenie od spodu ... ( w sumie nie wiem o co konkretnie chodzi więc odpisz )

GaduGadu : 36091919
No I Wszystko : )

Offline b7rabbitdj

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 846
  • Sprzęt: Z ultra, Hazel, Smart, E61i, Q1, M300
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #2 : Grudzień 17, 2011, 00:32:44 »
Też się kiedyś tym interesowałem i znalałem dwa wyjścia (nie probowałem niestety, zabrakło kasy, odwagi...), pierwsze to kupienie normalnej podswietlanej klawiatury usb, rozebranie jej i przeszczep tych diód, "światełek", ale nie widziałem takich klawiatur "płaskich", więc zwątpiłem w to a poza tym klawisze w klawiaturze laptopa nie są przezroczyste (po prostu nie przepuszczają światła) i pojawiłby się inny problem.. Druga opcja to szukanie lapków, które coś takie mają i kwestia dopasowania, np. jeden z modeli seriii S od Vaio ma taki bajer, tutaj filmik:
Podświetlana klawiatura laptopa SONY VAIO S
.


Offline ziele

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 5160
  • Sprzęt: Axim x51v, Samsung Galaxy S IV, PSP Slim
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #3 : Grudzień 17, 2011, 01:22:24 »
Nie sprawdzałem jak w twoim przypadku jest ale do wielu laptopów są gotowe wersje klawiatur z podświetlaniem. Ostatnio znajomy w thinkpadzie sobie podmieniał. Osobiście mam Vaio Z1 z fabrycznym podświetlaniem i na prawdę świetna sprawa :) Gdybyś zabierał się za przeróbkę to zwróć uwagę na to, że klawisze klawiatury muszą być z prześwitującego plastiku, a nie czarne z nadrukiem. Inaczej przeróbka jest bezsensu bo podświetlisz tylko kontury.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2011, 01:25:50 wysłana przez ziele »
Are you shpongled?

Offline Komandosik

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 830
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #4 : Grudzień 17, 2011, 18:33:57 »
pisałem do hp, nie ma do mojego laptopa klawiatury podswietlanej, opcja odpada, kombinowanie z inna klawiatura z innego modelu tez odpada poniewaz hp lubi komplikowac podlaczenia innych czesci, do produktów.

Co do diód to faktycznie chciałem kupic jakies mini diody, podlaczyc pod cos na plycie glownej i wsio... pytam poki jeszcze nie zaczalem montazu, moze ktos ma lepszy pomysł. Podswietlenie samych konturów tez mi pasi, poniewaz uklad klawy znam na pamiec, gorzej trafic w klawisz zeby zorientowac sie gdzie mam palca...lampka zewnetrzna odpada tak samo cos co by bylo obok laptopa...

wiec albo zamontuje diody albo zwyczajnie zmienie laptopa :D orientuje sie ktos ktory lapek ma duzo mozliwosci rozbudowy (wlasnie np wymieniane klawiatury lub inne moduły?) najlepiej z dobrym prockiem powyzej dualcora ew i3,i5,i7? w miare w rozsadnych cenach?:)

Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

Offline b7rabbitdj

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 846
  • Sprzęt: Z ultra, Hazel, Smart, E61i, Q1, M300
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #5 : Grudzień 18, 2011, 14:03:30 »
Ja jestem wielkim fanem Vaio - nie wiem dlaczego, mają to coś i w cenach ok. 3k można kupić już 17, 15.4-6, 13.3 (rozdzieczlości od ~1280x1024-1366x768 do 1920x1080/1200, co do wielkosci to nie pamietam czy 15,4 czy 15,6) na serii i: 3 lub 5, 7 raczej nie w tej cenie, grafy do wyboru, dyski zazwyczaj takie same a ramu przeważnie od 2gb do 4gb w tej cenie. Po prostu wybrać pod siebie. Co chcesz rozbudowywać?


Offline damkol

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 837
  • Tajne przez poufne.
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #6 : Grudzień 18, 2011, 18:17:06 »
Swoją drogą - pierwszym tego typu ficzerem było... ThinkLight - zwykła dioda oświetlająca klawikord zamontowana przy
górnej krawędzi matrycy. Coś w ten deseń będzie o wiele prostsze w projektowaniu i montażu ;)

Lost in universe.

Offline Komandosik

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 830
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #7 : Grudzień 19, 2011, 10:54:23 »
damkol, mialem ibm, tam był thinklight ;) jednak nie spełniał tego zadania w 100%.

rozbudowywać chce dużo, tak jak w dellu np jest mozliwosc odlaczenia karty graficznej, ramy i dysk, procka nie rusze, z wiadomych powodów... no nic, bede szukal czegos ;)

Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

Offline I_Mat

  • Clubowicz
  • **
  • Wiadomości: 217
  • dunno
  • Sprzęt: spełnia normy
  • VIP Level: 6
Odp: Podświetlana klawiatura laptopa.
« Odpowiedź #8 : Grudzień 30, 2011, 00:38:31 »
orientuje sie ktos ktory lapek ma duzo mozliwosci rozbudowy (wlasnie np wymieniane klawiatury lub inne moduły?) najlepiej z dobrym prockiem powyzej dualcora ew i3,i5,i7? w miare w rozsadnych cenach?:)


Generalnie Acery serii G czy Clevo i inne (lista) mają możliwość wymiany kart graficznych (z czego duży wybór i spore możliwości w tej dziedzinie oferuje Acer a np. Compal mimo, że tez oferuje laptopy z uniwersalnym złączem -> MXM to często są problemy z biosem na karcie).