PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
PDA Ogólnie => Zrób to sam... => Wątek zaczęty przez: Kajetan Krykwiński w Czerwiec 02, 2008, 15:45:29
-
Będę musiał coś takiego sobie na dniach sklecić (w czwartek wypad na 3 dni pod namioty). Wtyczka MiniUSB już jest, battery holder też, zostało mi tylko pytanie - czy w universalu do ładowania nie musi być coś połączone, etc. czy poprosty +5V i masa?
-
Będę musiał coś takiego sobie na dniach sklecić (w czwartek wypad na 3 dni pod namioty). Wtyczka MiniUSB już jest, battery holder też, zostało mi tylko pytanie - czy w universalu do ładowania nie musi być coś połączone, etc. czy poprosty +5V i masa?
ZTCP ładowanie rusza ze zwykłej ładowarki "230V->USB" za 5pln na allegro, więc raczej tak jak mówisz.. Ale że moją ładowarkę zgubiłem pół roku temu to niech lepiej ktoś sprawdzi na 100% :D
-
a jakim akumulatorem chcesz osiągnąć 5V? Myślałem nad bateriami AA ale one mają po 1,5V, co daje 6V - nie jest to za dużo? Ostatnio dorwałem jakieś akumulatorki, które mają 1,2V i takie są idealne, lecz nie jestem pewny, czy one przypadkiem nie mają więcej, gdy są naładowane w 100%... muszę sprawdzić...
Wtedy wystarczyłyby 4x akumulatorki AA 2300 mAh, wtyczka mini USB i koszyczek - koszt całości to wyszedłby jakieś 5 PLN + akumulatorki (nie licząc przesyłek :-?)...
12nala34
-
Od 6v nic się raczej nie stanie - pomijam że przy obciążeniu od uni to napięcie szybko poleci w dół. Akumulatorki AA mają 1.25V po naładowaniu (no dobra, max 1.3) co daje 5.0-5.2V.
Koszyczki zakupiłem, kabelek miniusb jest, gniazdo USB z utlizacji jest. Jutro podlutuję :proud:
-
aha, ok, czyli bez problemu.
miniusb jest, gniazdo USB
miniUSB to do universala, a gniazdo? do ładowania? ale po co?
-
Po to że mam kabelek miniusb-usb a do batterypacka wstawię gniazdo usb (będzie można chociażby T3 naładować)
-
też fakt, myślałem, żeby obciąć kabelek miniUSB-USB i wykorzystać tylko tą część z miniUSB, tak jest może ekonomiczniej :)
też się za to muszę zabrać, tylko nie wiem gdzie jest w Gliwicach jakiś sklep elektroniczny, gdzie dostanę koszyczek i gniazdo USB... w Bytomiu to na Moniuszki bez problemu...
12nala34
-
Ja robiłem taką ładowarkę, na poprzednim spotkaniu zrobiła furorę :grin:
4 akumulatorki (4x1,2V=4,8V) i do tego gniazdo USB z podpięciem +5V i masa.
Wszystko działało!
Gdzieś znalazłem ten obrazek:
(http://obrazki.elektroda.net/2_1201619539.jpg)
Ponoć tak to się powinno robić.
Za to tutaj masz jakiś bardziej zaawansowany sprzęcior:
http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html (http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html)
Sam popróbuję jak będę miał czas :wink:
-
tu są ładnie rozpisane przewody w USB:
http://pl.wikipedia.org/wiki/USB
więc D+ i D- zostawiamy w spokoju, bo są przeznaczone dla danych?
Do 1 podłączmy "+" a do 4 (GND) "-"?
Ze schematu wyniki, że po zastosowaniu oporników do D (2 i 3) też podłączamy napięcie... to jak w końcu?
12nala34
-
Bez podłączenia D+ i D- nie wszystkie urządzenia ładują się, niektóre wręcz zawieszają się. Albo dziwnie skacze poziom baterii zamiast sygnalizować ładowanie.
-
Dałem poprostu + i -, dwie paczki 4xAA połączone równolegle. Uni musi być przy podłączeniu uśpiony, a ładuje się. Jak jest włączony to chyba jest za duże obciążenie bo nie ma reakcji na podłączenie (to samo jest przy ładowarce od mp4)
-
Dałem poprostu + i -, dwie paczki 4xAA połączone równolegle. Uni musi być przy podłączeniu uśpiony, a ładuje się. Jak jest włączony to chyba jest za duże obciążenie bo nie ma reakcji na podłączenie (to samo jest przy ładowarce od mp4)
Dokładnie tak samo miałem w swojej, dlatego myślałem o podłączezniu tych opornikow do D+ i D-, ale to chyba faktycznie wina zbyt dużego obciążenia...
Na dniach zbuduję to urządzonko http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html
(http://www.ladyada.net/make/mintyboost/process.html) i dam znać jak się sprawuje :)
-
Jak jest włączony to chyba jest za duże obciążenie bo nie ma reakcji na podłączenie (to samo jest przy ładowarce od mp4)
To samo miałem na wm6 przy ładowaniu z usb... A i czasem na wm5 się zrobi, ale przy bardzo niskim stanie baterii (ledwo po odpaleniu po zdechnięciu).
-
Mój MDA Compact musi być włączony, aby się ładował (zarówno BE jak i ładowarka od motoroli V3) - dlaczego tak jest?
BE nie ładuje ani MDAc, ani Looxa 718, a jedynie sprawia, że wolniej zużywają baterię....wtf?
W tym wypadku nie mogę ich ładować przez BE :/
-
A czy przypadkiem nie muszą być zwarte piny jak w oryginalnej?
-
Nie wiem jak zbudowana jest oryginalna...
-
Ładowarka od motoroli ma mało mA na wyjściu.
-
zrobiłem ją wg. schematu. Mysz GPS ładuje bez problemu. Universlala też jak jest wyłączony... jednak za słabe to jest... jakieś sugestie?
12nala34
-
Czyli mogę zrobić przejściówkę z ładowarki od Looxa (2A) na miniusb dla MDA Compact? Nie za dużo dla MDA?
-
Oj uC, uC... przecież 2A to jest prąd maksymalny jaki może dać ładowarka... urządzenie będzie chciało 200mA to weźmie 200mA, będzie chciało 1A to weźmie 1A, będzie chciało 2.5A to dostanie 2A a ładowarkę szlag trafi bo nie wyrobi :P
-
Mam problem z ładowarką bateryjną do wizarda. Tel niby się ładuje, dochodzi do 100% zapala się zielona dioda. ale gdy zresetuje urządzenie pokazuje wartość przed ładowaniem. A gdy zostawię go bez resetu bateria bardzo szybko się rozładowuje, w około 5 min do stanu przed ładowaniem. Próbowałem już ze zwartymi przewodami data i nadal to samo. Używam baterii GP 2300 mAh. Oto zdjęcie przedstawiające połączenie baterii.
(http://img78.imageshack.us/img78/1779/batteryextrf6.th.jpg) (http://img78.imageshack.us/my.php?image=batteryextrf6.jpg)
-
Na mój gust 4x1.2V=4.8V, zakładając że wpełni naładowany ma 1.3 to 5.2V. Paluszki dające razem ponad 6V, około 5000mAh (dwa komplety alkalicznych połączone równolegle) ledwo universala ładują... ale ładują :ohreally:
-
Na mój gust 4x1.2V=4.8V, zakładając że wpełni naładowany ma 1.3 to 5.2V. Paluszki dające razem ponad 6V, około 5000mAh (dwa komplety alkalicznych połączone równolegle) ledwo universala ładują... ale ładują :ohreally:
Chcesz powiedzieć, że będziesz nosił 8! sztuk baterii żeby ładować Uni?
To już nie lepiej kupić coś takiego i prosty stabilizatorek na 5V, lub po prostu ładowarka samochodowa?:
http://www.allegro.pl/item373985784_akumulator_zelowy_1_3ah_12v_1_3ah_do_zabawek_itd.html (http://www.allegro.pl/item373985784_akumulator_zelowy_1_3ah_12v_1_3ah_do_zabawek_itd.html)
-
Zobaczysz na spotkaniu jak to wygląda u mnie - w praktyce sklejone dwa koszyczki 4xAA z doklejonym gniazdem USB na wierzchu :P
-
Kitor, daj schemat elektroniczny :P
-
Kitor, daj schemat elektroniczny :P
Przecież to straszliwie skomplikowany schemat! :E :P
-
4*1,5=6V (bateria paluszek łączenie szeregowe) dalej da tyle prądu >mAh< co jeden paluszek czyli około 1800-2000mAh. Gdyby połączyć te baterie równolegle wtedy mamy nadal 1,5V ale mAh wzrastają. Dodatkowo przy połączeniu szeregowym wzrasta opór wewnętrzny stosu i dlatego ledwo ładuje, no ale ładuje i oto loto.
Nie mam czasu ale jak ktoś z Was ma smykałę do elektroniki niech pomyśli nad zasilaczem impulsowym. Można wtedy ładować PDa na bateriach 2X1,5 i wyładować je do zera niemal. Sposobem Kajetana dużo energi zostaje w baterii której nie da się tak wykorzystać. Postaram się na wakacje podrzucić schemat i zdjęcia takiej ładowarki o ile ją zbuduję.
edit
paveu69
załączył link do schematu z taką przetwornicą w wersji na scalaku-trzeba tam pomyśleć nad wydajnością prądową ale możliwe że do PDA również się przyda
-
paveu69
załączył link do schematu z taką przetwornicą w wersji na scalaku-trzeba tam pomyśleć nad wydajnością prądową ale możliwe że do PDA również się przyda
Wydolność prądową to ma, z tego co wyczytałem, na poziomie 250mA z 2 baterii.
Jeśli połączyć takie 2 układy równolegle, daje to prądy rzędu 500mA, czyli tyle, co USB w PC :)
Ewentualnie znaleść jakiś mocniejszy scalak/zamiennik?
Pokombinuje nad tym, ale teraz no nie mam czasu, bo strasznie teraz nam szkolenia dowalili i sie nie wyrabiam :-?
-
Battery pack (extender) trochę inaczej [prośba o pomoc]
w tym wątku koledzy już rozpracowali sposób na ładowarkę z baterii
:P
-
Urządzenia zasilane z USB mają wbudowaną ładowarkę - pędzoną z 5V. Wytzrymują zwykle nieco ponad 5,6V. Akumularki mają po naładowaniu i wypoczynku około 1.38V, jednak szybko spada do 1,3 , potem utrzymuje się wokół 1,2, przy wyłądowanym spada do 1,[0]coś.
Jeśli pojemność akumularków będzie niższa niż minimum 1,4*pojemność wewn. aku w urządzonku, to mu zaszkodzisz przez niedoładowanie.
-
c64club
chyba nie do końca zrozumiałeś potrzebę posiadania takiej ładowarki. Ona nie ma zastąpić właściwej, lecz wspomóc dostępność urządzenia na bezludnej wyspie.
Nie będziemy katować tym naszych baterii, a poza tym litowo-jonowej (większość sprzętu ma takie) aż tak nie zaszkodzi, bądź spokojny :ok:
-
jurasa4 -> Jestem elektronikiem i mam spore doświadczenie w zasilaniu akumulatorowym.
O li-iony trzeba dbać, wbrew obiegowym opiniom i zapewnieniom producentów, którym akurat zależy na szybkim zużyciu ogniw.
Różnice pomiędzy szanowanym (cykle 20%-100%-20%100%-czasem poniżej 20%) a nieszanowanym (podladowywanym jak leci i nie do końca) po roku wynoszą połowę pojemności.
Są oczywiście bardziej odporne na takie sztuczki niż NiMh, ale to nie kondensatory tylko ogniwa regenerowalne.
Naprawdę radzę dbać o ogniwka.
Różnica w 10-letnich ogniwach pomiędzy moją jornadą 690 (egzemplarz "dyrektorski", szanowany zarówno przez dyra jak i potem przeze mnie) a identyczną u kolegów-terenowców to 5-6h moja i max 1h ich egzemplarz.
-
c64club
masz rację
tylko staraj się wyłuskać istotę naszej idei. Nie będziesz takiej ładowarki używał co dzień co miesiąc, może wogóle. Ale na wakacje jak pojedziesz pod namiot raz w roku, albo jakiś spływ.... powiesz mi, że będziesz tak dbał o tę baterię i nie podładujesz? 10 lat życia to sporo jak na sprzęt, większość z powodów technologicznych i estetycznych odpada z użytkowania.
-
Po roku już można zauważyć różnicę w zużyciu.
Ja wolę być pewien, że skoro kupiłem urządzonko z baterią, na której np. pogram 12 godzin, to że po naładowaniu będę miał zapwnione 12 a nie 8 godzin.
Z powodów estetycznych? Trza być niezłym burżujem, żeby kupić nowego palmtopa "bo ten niebieski kolor obudowy mi się znudził".
Te 10 lat to ekstremum, ale akurat z takim najbardziej rozbieżnym przykładem się spotkałem. Ta różnica wyszła już gdzieś po 2 latach.
Zauważ, że połowa z nas ma sprzęty, które sami posiadamy od kilku lat albo też kupiliśmy kilkulatki.
Warto mimo wszystko zrobić sobie ładowarkę o takiej pojemności, żeby nam zagwarantowała pełne ładowanie nawet zdechłej baterii czy akumulatorka w palmie.
Sam nigdy nie podładowuję. Dzięki takiej podróżnej ładowarce mam zawsze pewność, że sobie nie "podładuję" a naładuję i zawsze mogę z tym poczekać aż mi bateria zdechnie. Różnica między taką "jak najlżejszą" a moją to 50 gramów. Mnie to akurat nie boli, a poweru mam w zapasie, że hej :)
-
Dla Konrada :P :E :mrgreen: B) :lol: :banan:
(http://img398.imageshack.us/img398/2408/beztytuuzi5.gif)
-
No. W to wpakować Forevery 2400 i możemy cały dzień na GPS jeździć
-
Buhahaha, Kitor, dzięki za rysunek. :E
Forevery 2400
Czemu akurat Forevery? 2400? One wcale nie są dobre, są po prostu popularne, bo tanie, ale wcale nie najlepsze. GP 2700, to już jest inna bajka. :E
-
Robilem różnym bateriom najcięższe testy - pakowałem je do laptopów jako sybstytut lionów. Te forevery zachowują pojemność deklarowaną przez 2-2.5 roku takiego użytkowania.
Nie są gorsze od GP (też ich używam) a dużo tańsze
-
A moja ładowarka nadal nie chce działać :/ niby Ładuje tel, ale po odłączeniu ładowarki i resecie urządzenia, mam stan taki sam jak przed lądowaniem
-
sorki, że odnawiam już dość stary temat, ale poprawiłem swoją zeszłoroczną ładowarkę. Wygląda "trochę" lepiej :)
Zbudowana wg. schematu z pierwszej strony - mysz GPS ładuje bez problemu :) .
Całkowity koszt 7-8 PLN + akumulatorki/baterie.
-
Witam,
mam kilka pytań odnośnie tej ładowarki:
1. do czego służą rezystory 10k ohm i 20k, czy po to by zmienić napięcie na 5V jakie ma standard usb ?
2. na jaką moc kupić te rezystory i czy jak znajdę np na większą moc to straty też wzrosną ?
3. czy warte jest to zachodu - aku 9V mają pojemność około 200 mAh a pda >1000 mAh a do tego zawsze jeszcze są straty podczas ładowania.
4. o napięcie zwrotne chyba nie trzeba się martwić z uwagi na zastosowanie aku 9V do ładowania 5V?
-
Witam,
mam kilka pytań odnośnie tej ładowarki:
1. do czego służą rezystory 10k ohm i 20k, czy po to by zmienić napięcie na 5V jakie ma standard usb ?
2. na jaką moc kupić te rezystory i czy jak znajdę np na większą moc to straty też wzrosną ?
3. czy warte jest to zachodu - aku 9V mają pojemność około 200 mAh a pda >1000 mAh a do tego zawsze jeszcze są straty podczas ładowania.
4. o napięcie zwrotne chyba nie trzeba się martwić z uwagi na zastosowanie aku 9V do ładowania 5V?
1. Po to, że niektóre urządzenia nie wykryją, że zostały podpięte do ładowarki
2. Dowolną
3. tutaj ludzie nie podpinają aku 9v, tylko pakiety 2x4x1.2v, zwykłe paluszki. Podpięcie w ten sam sposób może uszkodzić pda, jak nie będzie stabilizatora/przetwornicy
4. Nie
-
3. tutaj ludzie nie podpinają aku 9v, tylko pakiety 2x4x1.2v, zwykłe paluszki.
Na zamieszczonych zdjęciach jest wtyk do 9V baterii R6, więc pytanie było zasadne, aczkolwiek schematy są pod AA
-
3. tutaj ludzie nie podpinają aku 9v, tylko pakiety 2x4x1.2v, zwykłe paluszki.
Na zamieszczonych zdjęciach jest wtyk do 9V baterii R6, więc pytanie było zasadne, aczkolwiek schematy są pod AA
Owszem, jest, ael kolega tam raczej nie podpina 9v, bo by spalił swojego pda ;]
Pewnie ma jakiś taki koszyk:
http://allegro.pl/item718459268_pojemnik_bc304_koszyk_na_baterie_4_x_r6_aa.html (http://allegro.pl/item718459268_pojemnik_bc304_koszyk_na_baterie_4_x_r6_aa.html)
-
Ja podpinałem akumulatorki 7,2 pod mojego magicana i przeżył, jedyne co to bateria się dość mocno nagrzała a kiedy to zauważyłem to była już niemalże gorąca, więc szybko odłączyłem to cholerstwo, ale magic działa nadal i się świetnie sprawuje.
-
Podziwiam za zmysł techniczny, ale bałbym się wyższe napięcie dawać, bądź natężenie... Kurcze jak by nie patrzeć oryginalne baterie są drogie, a takie ładowanko niszczy je :(
Choć za projekt należy się pochwała!!!
Swoją drogą nikt tego nie produkuje? Przecież takie coś przydałoby się chyba każdemu...
-
W mediamarkcie takie coś kupisz lub w toys4boys ale po co wydawać kasę jak można to zrobić samemu?
-
poza tym samoróbka daje o wiele większą satysfakcję B)
Ja też muszę kupić gdzieś koszyczek na 4 paluszki i podłącze do niego po prostu gniazdo usb i cała oto technologia, a rzecz bardzo przydatna.
-
Podziwiam za zmysł techniczny, ale bałbym się wyższe napięcie dawać, bądź natężenie... Kurcze jak by nie patrzeć oryginalne baterie są drogie, a takie ładowanko niszczy je :(
Choć za projekt należy się pochwała!!!
Swoją drogą nikt tego nie produkuje? Przecież takie coś przydałoby się chyba każdemu...
Co do pierwszej frazy .... kazde urzadzenie PDA ma wewnetrzny stabilizator .... nawet jak podlaczysz zwykla impulsowa ladowarke po pod obciazeniem jak zmierzysz napiecie okaze sie ze nie masz 5 lecz nawet 8-10V lecz wewnetrzny regolator napiecia poprostu podaje do ukladu ladowania tyle ile potrzeba
Czy niszcy baterie takze bym sie nei zgodzil poniewaz aku jest ladowane prądem o wrecz idealnej charakterystyce bez znieksztalcen ( jak sadzisz dlaczego we wmacniaczach wyzszej klasy stosuje sie aku jako filtr zasilania ?)
pozdrawiam
ps. na przyszlosc proponuje pierw poczytac ksiazke z podstaw elektry .. zanim sie zabierzemy za krytykowanie czegos ....
-
Link (http://www.allegro.pl/item738619959_zasilacz_bateryjny_aa_ipaq.html)
Ktos już takie cudo wymyślił, co prawda do innych modeli ale chyba taniej się nie da.
-
hm fajna sprawa ... instalujesz wlasny kabelek :P i gotowe :P
-
W mediamarkcie takie coś kupisz lub w toys4boys ale po co wydawać kasę jak można to zrobić samemu?
Po to, że samemu zrobisz za 5zł, a w sklepie pewnie będzie kosztować z 3 dychy...
-
Po to, że samemu zrobisz za 5zł
To ja biorę te wtyki miniUSB do 5zł sztuka..... jakoś nikt za tyle nie chce mi sprzedać o ile w ogóle są w sklepach, bo szybciej gniazdo znajdziesz.
Moja rada to poświęcać ładowarki samochodowe do motorola V3 (są już z rezysytorem we wtyku i są rozbieralne) za 4zł z allegro+wysyłka. Do tego cena pudełka na baterie o ile ma to jakoś wyglądać (około 5-7zł), przełącznik (i co tam jeszcze można sobie wymyślić).... i już dawno przekroczyliśmy wspomniane 5zł.
Podałem też dobrego dawce do takich zabaw w poprzednim poście.
-
Kabel z wtykiem mini USB kosztuje z 1zł, maks 3zł. Do tego koszyczek na baterie za jakieś 2-3zł i 4 rezystory po 10gr - razem wychodzi maksymalnie 6zł 40gr ;)
Przełącznik nie jest potrzebny ;]
-
Kabel z wtykiem mini USB kosztuje z 1zł, maks 3zł.
Tyle że wtedy ten wtyk jest zalany, poza tym żaden sklep elektroniczny nie chce mi sprzedać takiego kabla za 3zł tylko za minimum 10zł. Allegro też przeszukuję i w tym przypadku koszty faktyczne są ukryte w cenie wysyłki.
Może podasz źródło swoich rewelacyjnych cen?
W Szczytnie jest sklep ze sprzedażą wysyłkową, mają tam przyzwoite ceny, ale nie będę specjalnie gnał do Szczytna po dwa wtyki i gniazdo 1.7/4.0 którego nie mogę nigdzie dostać.
Fotka (http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/722/93/50/722935000) że takie ustrojstwo działa z Uni
-
Podziwiam za zmysł techniczny, ale bałbym się wyższe napięcie dawać, bądź natężenie... Kurcze jak by nie patrzeć oryginalne baterie są drogie, a takie ładowanko niszczy je :(
Choć za projekt należy się pochwała!!!
Swoją drogą nikt tego nie produkuje? Przecież takie coś przydałoby się chyba każdemu...
Co do pierwszej frazy .... kazde urzadzenie PDA ma wewnetrzny stabilizator .... nawet jak podlaczysz zwykla impulsowa ladowarke po pod obciazeniem jak zmierzysz napiecie okaze sie ze nie masz 5 lecz nawet 8-10V lecz wewnetrzny regolator napiecia poprostu podaje do ukladu ladowania tyle ile potrzeba
Czy niszcy baterie takze bym sie nei zgodzil poniewaz aku jest ladowane prądem o wrecz idealnej charakterystyce bez znieksztalcen ( jak sadzisz dlaczego we wmacniaczach wyzszej klasy stosuje sie aku jako filtr zasilania ?)
pozdrawiam
ps. na przyszlosc proponuje pierw poczytac ksiazke z podstaw elektry .. zanim sie zabierzemy za krytykowanie czegos ....
Dzieki, tego nie wiedziałem, czyli w zasadzie nie ma co się bać... :)
-
Kabel z wtykiem mini USB kosztuje z 1zł, maks 3zł.
Tyle że wtedy ten wtyk jest zalany, poza tym żaden sklep elektroniczny nie chce mi sprzedać takiego kabla za 3zł tylko za minimum 10zł. Allegro też przeszukuję i w tym przypadku koszty faktyczne są ukryte w cenie wysyłki.
Może podasz źródło swoich rewelacyjnych cen?
W Szczytnie jest sklep ze sprzedażą wysyłkową, mają tam przyzwoite ceny, ale nie będę specjalnie gnał do Szczytna po dwa wtyki i gniazdo 1.7/4.0 którego nie mogę nigdzie dostać.
Fotka (http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/722/93/50/722935000) że takie ustrojstwo działa z Uni
Na wolumenie kupowałem sobie śliczniusi kabel mini usb jakieś 50cm po 2zł bodaj... Czyściuteńka nóweczka do wyboru czarna i biała :) Więc da się ;-)
-
Na wolumenie kupowałem sobie śliczniusi kabel mini usb jakieś 50cm po 2zł bodaj... Czyściuteńka nóweczka do wyboru czarna i biała :) Więc da się ;-)
Ja nie mówię że nie da się. Na allegro są kable z Wawy za 1zł plus wysyłka 7zł. Czyli realny koszt dużo większy.
Do tego cały czas mówimy o zalanych wtykach bez ingerencji w piny.
Jeśli ktoś ma blisko do giełdy sprzętu elektronicznego, jest tam i przypadkiem kupi taki kabel to nie ponosi dodatkowych kosztów z tym związanych. Obszedłem w Bydgoszczy 5 dużych sklepów z zaopatrzeniem dla elektroników i lipa....ceny mają tam wysokie a i tak nie ma tego co szukam.
Swój problem rozwiązałem przed chwilą kupując 5 ładowarek do moto na miniUSB za 2zł każda plus wysyłka 9zł do tego kilka innych gratów więc koszt wyszedł mniejszy. Podałem też link do sklepu na allegro ktory ma gotowe boxy za 9zł. Akurat są niedaleko mnie, ale i tak wybiorę pewnie wysyłkę. Po skompletowaniu wszystkiego mogę ruszać w tym temacie jak również w temacie zasilacza 5V 2A.
-
Cena to są z giełdy elektronicznej w krk ;]
Po co ci jakaś ingerencja w piny we wtyczce mini usb?
-
hm
witam z prostej przyczyny niektore z urzadzen nie prawidlowo definiują ladowanie z podpieciem sygnalowego kabla usb ... co sprowadza sie do pradu ladowania ..... stad ingerencja w piny :P
-
hym no w sumie miewam problemy z dłuuugim wyczuwaniem przez uniego ładowarki bez danych (kiedy jest włączony, na standby'u problem nie istnieje)... Jak to rozwiązujesz? Które piny co jak do czego :)
-
w dziale Wizard jest temat o ladowarce, jest tam link do rozpiski, w skrocie to pin 4 i 5 razem
Mam oryginalną ładowarkę, ale jak pisałem ma uszkodzony wtyk...Rozpołowiłem go i już wiem czemu nie da się naładować całkiem padniętego Wizarda przez USB - standard mini usb www.elektroda.pl/rtvforum/topic996132.html (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic996132.html) to + 5V na styku nr 1 i masa na styku nr 4 a w wizardzie musi być mostek na styku opisanym jako x , notabene nigdzie nie mogę zlokalizować wtyczki , która miała by wszystkie 5 pinów wyprowadzone.(wszystkie standardowe kable mini usb, które przecinałem maja cztery żyły) po podłączeniu na "krótko" +5V do styku nr 1, masy do styku nr 4 i x i masy mini usb no i zaczął ładować :)
-
hm
witam z prostej przyczyny niektore z urzadzen nie prawidlowo definiują ladowanie z podpieciem sygnalowego kabla usb ... co sprowadza sie do pradu ladowania ..... stad ingerencja w piny :P
Wiem o tym, ale wtedy chyba wystarczy podlutować d+ i d- do masy i zasilania przez rezystory, a to można zrobić przy kablu - przecież kabel usb ma 4 żyły ;]
-
Tak apropo panowie proponuje sie dobrze przyjrzec miniusb - on ma 5 pinow :) nie 4
-
Tak apropo panowie proponuje sie dobrze przyjrzec miniusb - on ma 5 pinow :) nie 4
A to ci rewelacja :ohreally:.... nikt tutaj nie twierdzi inaczej.... to że schematy są na gniazdo USB także tego nie podważa.
-
Rewelacja czy nie na schemacie trzeba by bylo to uwzglednic .... bo jakby nie bylo mozna sie walnac posiadajac goly wtyk
..
-
Trzeba by było, gdyby to był schemat z wtykiem miniUSB, a nie USB ;]
5 pin nie wiem po co jest, wiem, że w g900 i kilku innych sprzętach sluży do przełączenia kontrolera w tryb hosta usb, czy jeszcze do czegoś, to nie wiem :grin:
-
5 pin zależy od producenta, raz jest stosowany do hosta, raz zdaje się do wykrywania ładowarki (i to na różne sposoby), a czasem nie jest użyty w ogóle.
-
nie bede zakładał nowego tematu
zbudowałem dzisiaj probną wersje mojej ładowarki usb
(http://img69.imageshack.us/img69/7449/img1243c.jpg)
stabilizator to 7806 ale w sumie dla naszych urządzen lepiej wybrac 7805
-
W sumie przy tych 4 paluszkach nie potrzeba tego 7806 ani 7805 bo wszystko miesci sie w 10% normie nie wspominajac juz o fakcie iz stabilizator i redukcje napiecia masz w urządzeniu. Stabilizator co najwyzej przyspieszy ci rozładowanie baterii ...... uzywajac akumulatorkow osiagasz napiecie ~ 4,8V
pozdrawiam
-
no tak tylko pomijasz fakt ze nowo kupione paluszki nie mają równo 1.5v (tak samo jak naładowana bateria w telefonie niby pisze 3.6 a potrafi miec 5v) a 4 x 2v daje 8v i z tym miał bym juz watpliwosci czy kazde urzadzenie to stoleruje
-
Zwykłe stabilizatory serii 78xx muszą być zasilane z napięcia o 3V większego niż wyjściowe. Zastosowanie go w tej ładowarce jest bez sensu. Raz że napięcie wejściowe za niskie, a dwa że moc - różnica napięć razy prąd pobierany jest zamieniana w ciepło. Sprawność jest beznadziejna i do układów bateryjnych się nie takich nie używa. Radzę zastosować przetwornicę step-down. Mają sprawność w okolicach 95% lub nawet więcej wiec niewiele energii się zmarnuje. Za grosze można kupić np takie coś: http://www.rctimer.com/index.php?app=goods&id=34 (http://www.rctimer.com/index.php?app=goods&id=34)
-
Ja ostatnio walczę z ładowanie Loox'a 720. Zwykła ładowarka samochodowa nie daje rady (650mAh) więc zrobiłem ładowarkę na układzie 78S05. Po wielu nieudanych próbach (a to kabel miał za duży opór, a to wtyczka się rozleciała) udało mi się wreszcie ją uruchomić. Teraz jak już ładnie ładuje muszę dorobić chłodzenie, bo radiatorek jest za mały i się przegrzewa. Strasznie oporne są te układy...
Zrobi się trochę cieplej to zabieram się za konstrukcję ładowarki z dynama.
-
To może jak już ładować tam stabilizatory, to nie serię 78**, tylko przetwornicę, coś w tym stylu:
http://www.allegro.pl/item962504192_przetwornica_napiecia_stalego_dc2_dc1_a.html (http://www.allegro.pl/item962504192_przetwornica_napiecia_stalego_dc2_dc1_a.html)
-
12nala34 za dużo kombinujesz z tym 78xx. Załóżmy ze pda bierze 0.5A (optymistycznie) to oznacza że 3.5W idzie bez potrzeby w ciepło, które trzeba jakoś rozproszyć. Zainteresuj się przetwornicą DC/DC o wydajności przynajmniej 1,5A... chociażby taką jak podałem w linku wyżej.
-
12nala34 za dużo kombinujesz z tym 78xx. Załóżmy ze pda bierze 0.5A (optymistycznie) to oznacza że 3.5W idzie bez potrzeby w ciepło, które trzeba jakoś rozproszyć. Zainteresuj się przetwornicą DC/DC o wydajności przynajmniej 1,5A... chociażby taką jak podałem w linku wyżej.
Nie jestem elektronikiem, potrafię zlutować elementy razem ze sobą. Trafiłem na taki schemat z 78xx i w końcu działa :mrgreen: A wychodzę z założenia: jak działa nie ruszać. :mrgreen:
-
Tam podałem gotowce wiec nic nie trzeba lutować :) Jedyny wysiłek to zakup i poczekanie aż dojdzie :mrgreen: Możesz łatwym sposobem podnieść sprawność = więcej naładujesz z tej samej baterii. Do tego nic się nie będzie grzało :)
-
Tam podałem gotowce wiec nic nie trzeba lutować :) Jedyny wysiłek to zakup i poczekanie aż dojdzie :mrgreen: Możesz łatwym sposobem podnieść sprawność = więcej naładujesz z tej samej baterii. Do tego nic się nie będzie grzało :)
Chodzi o tą przetwornicę prądu stałego? Ona zastępuje stabilizatory serii 78xx, czyli też 78s05? Natężenie na wyjściu jest max. 0,9A, a 78s05 ma 2A. Mogę u sprzedającego zamówić taką przetwornicę 5V 2A?
Mogę też taką przetwornicą zastąpić układ LM317 (też docelowo 5V na wyjściu), chodzi o projekt, który znalazłem: http://bruno.netstrefa.com.pl/radio/projekt/usb/index.htm (http://bruno.netstrefa.com.pl/radio/projekt/usb/index.htm) . Zastanawiam się nad zrobieniem tego układu, sprawdzę jeszcze jak się sprawuje dynamo (czy się nie ślizga), zanim się za to wezmę.
-
Tak o tą. Mam taką jedną i dziś sprawdziłem. Ma sprawność 96%... zmierzyłem watomierzem włączonym przed i za przetwornicą. Czyli zaledwie 4% ucieka w ciepło. Przy zasilaniu z pakietu modelarskiego, który ma dwa ogniwa li-ion szeregowo czyli nieco ponad 8V i odbiorniku który brał 5V 2A, przetwornica była tylko lekko wyczuwalnie ciepła. Zaznaczam że nie ma tam żadnego radiatora.
W układzie z dynamem nie wiem jak będzie działać bo tam często napięcie goni góra-dół. Przypuszczam jednak że będzie lepiej. LM potrzebuje przynajmniej 7-8V na wejście by dawać 5V pod obciążeniem. W przypadku przetwornicy wystarczy już 5V na wejściu by na wyjściu pojawiło się 5V, a więc będzie działać przy niższych obrotach dynama. Z tego całego układu który podałeś w linku zostaje mostek prostowniczy i kondensatory C1 C2 (najlepiej dać kilka takich C1). Potem podpinasz + i - do przetwornicy i wyjście + i - do pda.
-
Mogę też taką przetwornicą zastąpić układ LM317 (też docelowo 5V na wyjściu), chodzi o projekt, który znalazłem: http://bruno.netstrefa.com.pl/radio/projekt/usb/index.htm (http://bruno.netstrefa.com.pl/radio/projekt/usb/index.htm) . Zastanawiam się nad zrobieniem tego układu, sprawdzę jeszcze jak się sprawuje dynamo (czy się nie ślizga), zanim się za to wezmę.
Tak dla chętnych, nie wiem czy kogoś to interesuje, ale napiszę.
Zrobiłem tą ładowarkę rowerową czerpiącą prąd z dynama, nic nie modyfikowałem. Jedyną różnica jak powstała w moim układzie ładującym to dynamo, które jest takim tradycyjnym ślizgającym się po kole.
Ładowarka ładuje nawet Loox'a 720, który ma standardową sieciową ładowarkę 2A i z USB nie chce się ładować. Musiałem do niego jeszcze zrobić specjalny kabelek USB-wtyk ładowania, ale to już tylko dla Loox'a.
Co do przydatności tego układu, to nie miałem okazji go przetestować na dłuższej trasie, bo po kilku wycieczkach z niego zrezygnowałem. Powodem było dynamo, które wprowadzało cały rower w nieprzyjemne wibracje. Także ładowarkę zostawiłem i myślę nad wymianą przedniej piasty na taką z dynamem.
Może komuś się te informacje przydadzą.
12nala34