Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?

  • 116 Odpowiedzi
  • 15673 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline RadaRes

  • ***
  • 487
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackstone, GO930
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 18, 2007, 19:20:16 »
TT niestety nie używałem, ale mogę sporo powiedzieć o AM:
- menu nie jest najłatwiejsze, trzeba się do niego po prostu przyzwyczaić, natomiast pozwala na personalizację bardzo wielu parametrów - i to mi się najbardziej podoba.

Ja używam i AM i TT no i menu w AM jest skomplikowane i ciężko tapać paluchem podczas jazdy, w TT jest prostsze i wygodniejsze ale fakt niektórych funkcji brak.

- czytelny widok 3D bardzo pomocny w mieście (w trasie zwykle jeżdzę na 2D, więcej widać  okolic), oczywiście domyślna skala definiowana w menu + zbliżenia na manewrach. Tutaj czasem po zbliżeniu na manewrze, POI ostrzeganych nie wraca do domyślnej skali, chociaż w wersji 4.1.2 nie zauważyłem tego błędu.

W AM widok 3D mnie rozczarował. De facto nie jest to 3d tylko "pochylone 2d". Brak pesperktywy widać szczególnie jak się przesówa mapę (zniekształca mapę). W TT jest to rozwiązane lepiej, mapa jest mniej szczegółowa i przez to bardziej czytelna (dla mnie przynajmniej).


- bardzo dokładne pokrycie adresowe, prawie zawsze prowadzi mnie od drzwi do drzwi, chociaż są "dziury" w numeracji - np Cubus lub Krzywoustego 9 w Katowicach..

Czy bardziej dokładne to bym nie powiedział. Większe to tak ale dokładne nie. Tu gdzie jeżdże AM ma więcej błędów niż TT. Oczywiście TT nie ma tak dużego pokrycia jak AM ale poniekąd czasami jest to zaletą. Już wyjaśniam. Jak jadę z A do B z AM i wybiorę trasę optymalną czy niedaj boże krótką to potrafi przeczołgać po takich zadupiach że szok a TT nie poprowadzi przez "schody w lesie" bo po prostu nie ma ich na mapie. A tak całkiem poważnie to Jakość wyznaczania tras w TT jest o niebo lepsza od AM (abstrachując od zwalonego swego czasu algorytmu w AM). TT ma również bardzo sensowną politykę zwiększania pokrycia, od największych do najmniejszych. I jak zrobią to robią dobrze a nie na sztukę. Tylko nie ma aktualizacji za free, coś za coś.


- zła kategoryzacja dróg - Konstancin-Jeziorna, okolice Długiej traktuje jak drogi asfaltowe, a ciężko tam rowerem przejechać; Smardzewice - piesza ścieżka zakończona schodami... Cofanie 1km na wstecznym w lesie. Ale jest np mieścina "Kolonia Holonki" (trzy budynki), której nawet w Googlach nie ma :).

Jak wyżej, ale mimo wszystko szczegółowość Am sie przydaje bo czasem trzeba trafić na jakieś kompletne zadupie :)

Jestem zdania, że na Polskę AM spisuje się znakomicie (porównanie mam tylko do Destylatora6), ma swoje bolączki, ale warta ceny.  Trudno mi jednak cokolwiek powiedzieć o TT.

Jestem tego samego zdania oprócz "znakomicie". Ja AM kupiłem za niecałe 150 zł więc na pewno jest warta swojej ceny :D ale znakomitego programu to jeszcze nie widziałem i pewnie nie zobaczę ;)

Pozdrav RadaR
TT CWE i ameryka ;),  AutoMapa EU 5.5.1 (709)

*

Offline fatom

  • *
  • 79
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 18, 2007, 22:03:14 »
Witam
Szukałem na stronie TT i w necie ale już sam nie wiem. Jaka jest najnowsza wersja TT6 na pocketa. Znalazlem info o różnych wersjach że 6.10, 6.100, 6.200 itp. Ale jaka jest najnowsza?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 18, 2007, 22:12:13 »
Czy bardziej dokładne to bym nie powiedział. Większe to tak ale dokładne nie. Tu gdzie jeżdże AM ma więcej błędów niż TT. Oczywiście TT nie ma tak dużego pokrycia jak AM ale poniekąd czasami jest to zaletą. Już wyjaśniam. Jak jadę z A do B z AM i wybiorę trasę optymalną czy niedaj boże krótką to potrafi przeczołgać po takich zadupiach że szok a TT nie poprowadzi przez "schody w lesie" bo po prostu nie ma ich na mapie. A tak całkiem poważnie to Jakość wyznaczania tras w TT jest o niebo lepsza od AM

Jeśli chodzi o pokrycie adresowe to AM jest dokładniejsza bez 2 zdań. I to z definicji.
Z tej prostej przyczyny, że ma adresy punktowe, a TT ma tylko przybliżone zakresami.

TT równie doskonale jak AM potrafi przeczołgać po leśnej drodze, czy przez niezasypane torowisko.
Właśnie dziś miałem okazję tego doświadczyć, niedowiarkom polecam trasę we wsi Katowice,
z ulicy Wybickiego na Załęską, gdzie TT trasę szybką prowadzi kilometr polną drogą przez las (ul.Szadoka)
po czym każe przeprawić się po podkładach przez tory kolejowe, natomiast za żadne skarby
nie poprowadzi najbliższą cywilizowaną ulicą ( Książęca) bo jej w połowie nie ma na mapie.
Jeśli we wsiach mniejszych od Katowic prowadzi lepiej, to właśnie dlatego, że tych gorszych
często nie ma na mapie, ale oprócz gorszych bywa, że nie ma i tych lepszych które od ładnych kilku lat
(a może i kilkunastu) mają nawierzchnie asfaltowe, a pozwalają zaoszczędzić 'naście' czy 'dzieścia' km.
To apropo tej 'o niebo lepszej' jakości wyznaczania tras. :)

Wprawdzie z TT mam okazję podróżować tylko okazyjnie, ale wtedy w użyciu są 2 PPC
jeden z TT drugi z AM i jakoś nie potrafię wtedy dostrzec tej rzekomej różnicy klas między nimi.
Raz jeden prowadzi lepiej raz drugi. Owszem TT jest znacznie mniej gadatliwy,
to niewątpliwie zaleta, ale tylko do czasu gdy trafimy po zmierzchu na nieoznakowane skrzyżowanie
gdzie główna droga skręca w bok a prosto odchodzi boczna odnoga ...

Trudno jest porównywać wyznaczanie tras, na zupełnie różnej jakości mapach.
W miarę obiektywny test można by przeprowadzić tylko poza granicami Polski,
gdzie zarówno AM jak i TT dysponują tymi samymi mapami od TA.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 19, 2007, 12:01:46 »
Jeśli chodzi o pokrycie adresowe to AM jest dokładniejsza bez 2 zdań. I to z definicji.
Z tej prostej przyczyny, że ma adresy punktowe, a TT ma tylko przybliżone zakresami.

A skąd żeś wziął taką informację?
TT ma jak najbardziej adresy punktowe, a dodatkowo, w miejscach gdzie takie dane nie są uzupełnione, operuje zakresami adresów.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 19, 2007, 13:24:19 »
A to nie wiedziałem, a znaleść też jakoś nie mogę, gdzie w Polsce ma te adresy punktowe?
Najlepiej gdybyś pokazał mi na przykładzie Katowic, bedzie mi łatwiej zweryfikować :)
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2007, 13:29:57 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 19, 2007, 13:57:46 »
A to nie wiedziałem, a znaleść też jakoś nie mogę, gdzie w Polsce ma te adresy punktowe?
Najlepiej gdybyś pokazał mi na przykładzie Katowic, bedzie mi łatwiej zweryfikować :)

Proszę bardzo:



Kropa oznacza punktowo gdzie jest dany adres, oprócz tego masz info o zakresach adresów na danym odcinku.
Kropa się pojawia przy wyszukiwaniu po adresach, przy tapaniu na ekran w podglądzie mapy już tak nie jest, natomiast odpowiednio dla wybranego miejsca pojawia się "dymek" z jego punktowym adresem.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 19, 2007, 14:08:34 »
Dla mnie na Polskę, obydwa są bardzo dobre (testowałem chyba wszystkie dostępne na rynku oprócz Garmina, służbowe). Pozostałem tylko przy tych dwóch.
Ostatnio częściej korzystam z AM, ale tylko dlatego, że jest ładniejsza (chyba głupi argument, ale dla mnie wrażenia estetyczne też się liczą).

Natomiast zawodowi trakerzy w firmie z którą współpracuję nie chcą używać innych jak TT, testy innych nawigacji robili na siłę i po pierwszym kursie twierdzili, że to szmelc (AM również  :shock:), niewielka część używa jeszcze PC Navigatora i AutoRoute (czy jakoś tak nie jestem pewny nazwy). 

*

Offline RadaRes

  • ***
  • 487
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Blackstone, GO930
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 19, 2007, 15:17:58 »
TT równie doskonale jak AM potrafi przeczołgać po leśnej drodze, czy przez niezasypane torowisko.
Właśnie dziś miałem okazję tego doświadczyć, niedowiarkom polecam trasę we wsi Katowice,
z ulicy Wybickiego na Załęską, gdzie TT trasę szybką prowadzi kilometr polną drogą przez las (ul.Szadoka)
po czym każe przeprawić się po podkładach przez tory kolejowe, natomiast za żadne skarby
nie poprowadzi najbliższą cywilizowaną ulicą ( Książęca) bo jej w połowie nie ma na mapie.
Jeśli we wsiach mniejszych od Katowic prowadzi lepiej, to właśnie dlatego, że tych gorszych
często nie ma na mapie, ale oprócz gorszych bywa, że nie ma i tych lepszych które od ładnych kilku lat
(a może i kilkunastu) mają nawierzchnie asfaltowe, a pozwalają zaoszczędzić 'naście' czy 'dzieścia' km.
To apropo tej 'o niebo lepszej' jakości wyznaczania tras. :)

Wprawdzie z TT mam okazję podróżować tylko okazyjnie, ale wtedy w użyciu są 2 PPC
jeden z TT drugi z AM i jakoś nie potrafię wtedy dostrzec tej rzekomej różnicy klas między nimi.
Raz jeden prowadzi lepiej raz drugi. Owszem TT jest znacznie mniej gadatliwy,
to niewątpliwie zaleta, ale tylko do czasu gdy trafimy po zmierzchu na nieoznakowane skrzyżowanie
gdzie główna droga skręca w bok a prosto odchodzi boczna odnoga ...

Trudno jest porównywać wyznaczanie tras, na zupełnie różnej jakości mapach.
W miarę obiektywny test można by przeprowadzić tylko poza granicami Polski,
gdzie zarówno AM jak i TT dysponują tymi samymi mapami od TA.



:D Wszyscy chyba wiemy NocnyMarku że jesteś miłośnikozwolennikiem naszej rodzimej nawigacji i bronisz jej na każdym kroku (i chwała Ci za to).
Ja natomiast nie jestem fanem żadnej "opcji" i opisuje tylko i wyłącznie swoje doświadczenia. Jeżdżę po Łodzi i wyznaczanie tras przez TT w 90% jest bardziej logiczne lub takie samo jak w AM a w 10% AM wyznacza lepiej ze względu na większe pokrycie (mniej więcej). Cóż tak to u mnie wygląda i już. Na wieś nie jeżdżę bo ostatnio brak mi czasu także nie wiem jak jest w Katowicach ;)
A dlaczego trudno porównać. Dla mnie to proste, TT lepiej wyznacza i jest bardziej "user friendly" a AM jest bardziej szczegółowa i konfigurowalna. Przecież nie chodzi tu o to aby odowodnić wyższość czegoś tylko ukazać wady i zalety aby każdy mógł odpowiedzieć na pytanie zawarte w wątku. Wiadomo przecież że nikt jednoznacznie nie odpowie "czy warto".
Na marginesie miałem okazje w wakacje jechać z iGo. Odwiedziłem prawie całe Bałkany i troszke po Polsce pojeździłem i musze przyznać że tam też bardzo fajnie trasy sie wyznaczają (choć za dużo doświadczenia nie mam).
TT CWE i ameryka ;),  AutoMapa EU 5.5.1 (709)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 19, 2007, 17:15:54 »
Cytuj
TT ma jak najbardziej adresy punktowe, a dodatkowo, w miejscach gdzie takie dane nie są uzupełnione, operuje zakresami adresów.

A co to są "miejsca gdzie takie dane nie są uzupełnione"?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 19, 2007, 18:24:33 »
Cytat: kwieto
Kropa oznacza punktowo gdzie jest dany adres, oprócz tego masz info o zakresach adresów na danym odcinku.
Kropa się pojawia przy wyszukiwaniu po adresach, przy tapaniu na ekran w podglądzie mapy już tak nie jest, natomiast odpowiednio dla wybranego miejsca pojawia się "dymek" z jego punktowym adresem.

No cóż, liczyłem, że może jednak TT ma adresy punktowe, a ja tylko o tym nie wiem :bored:
Ta kropa na środku ulicy, to nie żaden adres punktowy, a zwyczajny wynik interpolacji odcinka
o zadanym zakresem adresów (nb też błędnie bo zakres powinien wynosić od 5 do 17).
Miejsce wstawienia kropy ma niewiele wspólnego z rzeczywistym adresem, jest tylko jego teoretycznym,
lepszym lub gorszym przyblizeniem, najlepiej widać to po zakresie numerów parzystych na tym odcinku,
otóż żaden z nich w realu nie istnieje.   B)

Na tym odcinku z jednej strony stoi rząd 7 kamienic podobnej wielkości i szczęśliwie adres każdej to kolejny
nieprzysty numer, i nie ma tu żadnych adresów klatek typu a,b,c - stąd interpolacja odcinka w przypadku
adresu Morcinka 9 daje całkiem dobre przybliżenie, ale już druga strona to skwer - plac Grunwaldzki,
są alejki, drzewa, jakiaś rzeźba czy fontanna ... ale żadnego budynku o parzystym adresie nie uświadczysz.




AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 19, 2007, 18:35:31 »
Niestety, w TTN jest tak samo jak w GPMapie. Dawałem ten przykład ze dwa lata temu, ale ciągle aktualny.
Ul. Ściegiennego w Kielcach w dziwny sposób przeskakuje z nr 15 na nr 33. AM zaznacza to OK (łącznie z zarysem budynków), a TTN i GPM interpolują numery posesji.

Załaczam dwa te same scrreny, co parę lat temu:





Dziś różnica jest tylko taka, że ostatnim numerem na tym odcinku nie jest już nr 39, a 33. Ale interpolacja identyczna.
Więc numer 15 (I LO im. S. Żeromskiego) jest gdzieś przed połową odcinka, a nie pod jego koniec, jak ma to miejsce w rzeczywistości.

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 21, 2007, 13:42:43 »
Wprowadzony w błąd wypowiedziami niektórych, userów nabyłem produkt zwany Automapą i czuje się mocno zawiedziony nie zdawałem sobie sprawy z tego, że polski produkt może mieć tak złe mapy ja dużo korzystam z dróg lokalnych niestety AM ich nie ma albo jak już są to pokaleczone, czyli niezgodne z faktem i nie pomoże tu najlepszy soft najlepsze algorytmy w wyznaczaniu trasy skoro są takie przekłamania w kategorii dróg w pierwszym fotosiku przedstawiam taką dziurę w drodze, która istnieje od trzydziestu lat według AM kolor czerwony to droga gruntowa, co jest nieprawdą i takich błędów jest wiele w AM natomiast w TT fotosik dwa jest OK.
Fotosik trzy przedstawia konkretny adres faktycznie na mapie AM są naniesione cienie z numerami mieszkań, ale niestety nie ma jak dojechać do tych adresów po prostu brak ulic fotosik cztery TT jest wszystko prowadzi pod same drzwi
Fotosik pięć 70 tyś mieszkańców miasto Zamość w Automapie nie ma żadnego numeru adresu kompletna kompromitacja a w TomTomie jest wszystko
To ja może już skończę, bo rzeczywiście skompromituje AM a ja im życzę sukcesów i bierzcie się panowie do roboty, bo to wstyd

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 21, 2007, 14:48:31 »
AM ma bardzo dziwną politykę robienia adresów - taka Świdnica 2,5 razy większa od Oławy nie ma numeracji a Oława ma- w TT jednak jest w tym względzie lepsza polityka - idą od największym miejscowości do mniejszych

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 21, 2007, 16:11:18 »
Gdybyś nie miał obu programów (TTN i AM), to może nie dziwiłbym się.

Fot 1/2 - mówisz, że kilkusetmetrowy odcinek jest przedstawiony jako droga gruntowa utrzymana (cokolwiek to znaczy), a tymczasem jest tam asfalt. No, faktycznie, skandal!
Ale już nie interesuje Cię to, że kilku miejscowości obok TTN nie dostrzega w ogóle, nie istnieją (Kolonia Górna, Kolonia Dolna, Wólka Panieńska, Zagóra, itd)? Nie ma także wielu bocznych dróg. Ważnych jest tylko tych kilkaset metrów, rzygniętych wyrobem asfaltopodobnym. Nie martw się, na wiosnę pewnie znów będzie to droga polna, w każdym razie niezły odcinek specjalny.

Fot 1/3 - znów na podstawie parudziesięciu metrów asfaltu na osiedlu, generalizujesz o wyższości i niedostatkach. Każdy, mając zaznaczony na mapie budynek, dojedzie na miejsce, szczególnie jeśli droga (nowa) istnieje.
Lepiej powiedz mi, jak dojedziesz przy pomocy TomToma, iGO czy GPMapy na ul. Nowoursynowską 164/42 w Warszawie:



Żeby się skichali i wprowadzili mapy 2010Q7, to będziesz szukał tego budynku po omacku, bo nie dasz rady wprowadzić numeru "łamane przez" (ani z oznaczeniem literowym). Mogę ci podać takich przykładów bardzo wiele w samej Warszawie, choćby w bliskim sąsiedztwie (SGGW). I to jest ograniczenie, z którym sobie żaden z tych programów nie poradzi (póki co). Sprawdź, gdzie TTN wysadza, kiedy wprowadzisz mu ul. Nowoursynowską 164.

Zgadzam się natomiast, co do braku adresów ulicznych w miastach pow. 50 tys. mieszkańców. To skandal. Szczególnie w byłych miastach wojewódzkich (z czasów 49), które z założenia są prężniejszymi ośrodkami administracyjnymi. W dodatku, Zamość jest miastem o światowych walorach turystycznych. To poważny błąd marketingowy AM. Nie jedyny.
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2007, 16:37:57 wysłana przez Moi »

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #104 dnia: Październik 21, 2007, 17:03:45 »
@MoiTwoje argumenty przyjmuje za słuszne, ale nie do końca, bo lekceważysz znaczenie kategorii dróg dokładnie krótkich odcinków na drogach lokalnych gdzie AM widzi je, jako drogi gruntowe ten fakt niweczy wysiłki programistów softu AM tu widać wyraźny postęp AM wyznacza bardzo dobrze nowe trasy, ale na odcinkach gdzie są dobre mapy

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #105 dnia: Październik 21, 2007, 17:14:25 »
Ależ zgadzam się z opinią, że kategoryzacja dróg jest słabą stroną AM. Ale ma znacznie wyższą szczegółowość, czego nie zmienią pojedyncze przypadki Zamościa, czy Świdnicy (też przepiękne miasto), Izabelina C, Nadarzyna, czy co tam ostatnio było jeszcze na tapecie. Przykładów w drugą stronę jest dużo więcej. Przecież oficjalne statystyki pokrycia mówią same za siebie.

Mam nadzieję, że AM wykonała już tę pracę ponad swoje siły (v4) i teraz zajmie się pełną parą bugami i dalszym uszczegółowieniem map PL. Bo to jest jej bastion, którego musi bronić. Inaczej polegnie...

*

Offline Krakus

  • ****
  • 632
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #106 dnia: Październik 21, 2007, 17:40:38 »
Inaczej polegnie...

Nie polegnie. Konkurencja (Emapa, czyli iGO) ma równie źle. Miałem przez chwilkę okazję pojeździć z AM 4.1.2 i zostałem wpuszczony na obrzeżach Krakowa na drogę typu "schody w lesie" (jak to ktoś na forum ładnie nazwał) - polna droga, z której o mały włos spadłbym samochodem w przepaść. W związku z tym uruchomiłem iGO będąc pewnym, że tam na pewno będzie lepiej. I co - mapa Emapy doprowadziła mnie drogą "asfaltową" (bo asfalt był wyłącznie w zamiarach twórców mapy) do opisanych "schodów w lesie" - po czym droga się urwała.

Resumując - można dyskutować o wyższości jednych programów nad drugimi (choć to moim zdaniem klasyczna dyskusja o wyższości Świąt Bożengo Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy), ale mapy są w jednych obszarach lepsze w TomTom, w innych w iGO a jeszcze w innych w Automapie. Na dzień dzisiejszy nie ma dobrej mapy Polski, choć muszę przyznać, że prężność środowiska ludzi używających AutoMapy w zgłaszaniu błedów mnie bardzo pozytywnie zdumiewa.

*

Offline ajed

  • *****
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #107 dnia: Październik 21, 2007, 17:54:14 »
Resumując - można dyskutować o wyższości jednych programów nad drugimi (choć to moim zdaniem klasyczna dyskusja o wyższości Świąt Bożengo Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy

Dlatego też nie o tym jest ten wątek (a przynajmniej miał być). Nie mieliśmy dyskutować, który program nawigacyny jest lepszy.
Pytanie było precyzyjne: czy majac już AM 4 warto przesiąść się na TTN.

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #108 dnia: Październik 21, 2007, 18:11:24 »
Mam m,ałe pytanie Czy w "najnowszej" AM znajdę adres:Tarnów Sownińskiego 14. Byłe one już w GP3 i TT5 :)
Ps
Tarnów to małe miasteczko JAKIEŚ 118000 mieszkańców

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #109 dnia: Październik 21, 2007, 18:18:07 »
Pytanie było precyzyjne: czy majac już AM 4 warto przesiąść się na TTN.

Ja musiałem przesiąść się na TT, bo jak wspomniałam dużo jeżdżę po drogach lokalnych a AM ma tam wiele błędów, co wiąże się z kosztami i zmarnowanym czasem
@student2 Niestety Tarnów należy do większości miast, w których Automapa pominęła numeracje oczywiście TomTom je ma
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2007, 18:39:25 wysłana przez ceteryg »

*

Offline ajed

  • *****
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #110 dnia: Październik 21, 2007, 18:34:02 »
Mam m,ałe pytanie Czy w "najnowszej" AM znajdę adres:Tarnów Sownińskiego 14. Byłe one już w GP3 i TT5 :)
Znajdziesz i Tarnów i ul. Sowińskiego. Tarnów nie ma jednak numerów posesji. W TTn zresztą też nie. Tam jest jedynie interpolowany adres (o czym Moim i Marek piszą wyżej).

Napisane: Październik 21, 2007, 18:31:57
Ja musiałem przesiąść się na TT, bo jak wspomniałam dużo jeżdżę po drogach lokalnych a AM ma tam wiele błędów, co wiąże się z kosztami i zmarnowanym czasem

I to jest coś czego właśnie nie rozumiem  :O
Masz pretensje, że drogi lokalne maja w AM błedy, ale zupełnie Ci nie przeszkadza (co już wyżej zauważył Moi), że TTN nie dość, że wielu dróg lokalnych w ogóle nie ma, to jeszcze nie ma nawet częsci miejscowości  :S

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #111 dnia: Październik 21, 2007, 18:53:44 »
Powołujesz się na słowa @Moi ja w tym miejscu się z nim nie zgadzam to, co robi AM na drogach lokalnych to koszmar
TT ma więcej dróg, bo to, co ma to jest użyteczne
Wiem, co pisze mam doświadczenie
Oto przykład ilości, nad jakością miejscowość którą wymienił @Moi


Jeśli jest źle naniesiona droga lub miejscowość to lepiej żeby jej już wcale nie było będzie łatwiej trafić

« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2007, 19:27:03 wysłana przez ceteryg »

*

Offline ajed

  • *****
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #112 dnia: Październik 21, 2007, 18:59:21 »
Wiem, co pisze mam doświadczenie

Ja niestety nie. A przynajmniej nie z TTN, po tym jak próbowałem dojechac do sądu w Gryfinie i okazało się, że .... nie ma Gryfina w TTN. Właściwie Gryfino jest, tylko bez ulic. Teraz mogło się to zmienić, ale zniechęciłem się do TTN.

*

Dżeju

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #113 dnia: Październik 21, 2007, 19:11:20 »
... to, co robi AM na drogach lokalnych to koszmar
TT ma więcej dróg, bo to, co ma to jest użyteczne
Wiem, co pisze mam doświadczenie


 ??? Widać Masz małe doświadczenie, lub jeździsz tylko po określonej części Polski i stąd nie pełne informacje lub też AM 4 nie ustawiłeś odpowiednio. Przy dużych dziurach (mam na myśli mieściny) TTN6 wysiada - sprawdzone podczas wakacji od wschodniej granicy przez pomorze i w dół do Dolnego Śląska. Choć trzeba przyznać, że TTN6 czasem bardziej logicznie wyznacza trasy.

pozdrowionka

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #114 dnia: Październik 21, 2007, 19:47:27 »
Sory ale wolę ADRES INTERPOLOWANY niż ŻADEN Krakowska (i kilka innych ulic) ma sporo metrów. Podobnie zreszta wygląda Brzesko. W tych miastach od edukacyjnej wersji 2.2 nieststy niewiele się zmieniło.

Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #115 dnia: Październik 21, 2007, 22:43:55 »
co do adresów punktowych w TT, to wersja 7 software'u wprowadza możliwość umieszczania na mapach konturów budynków wraz z numeracja - są screenshoty w sieci dla zainteresowanych. Więc teraz jest tylko kwestią czasu kiedy taka mapa zostanie udostępniona.

pozdr
S

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Warto przesiadać się z AM 4.0 na TomTom?
« Odpowiedź #116 dnia: Październik 22, 2007, 00:07:06 »
??? Widać Masz małe doświadczenie,

Hmmm, a może jego doświadczenie jest po prostu inne niż Twoje? Inne potrzeby, inne doświadczenia.


lub jeździsz tylko po określonej części Polski i stąd nie pełne informacje lub też AM 4 nie ustawiłeś odpowiednio.

A gdzie się ustawia numerację w miastach które mają 50-100 tysięcy mieszkańców? Gdzie ustawia się przesuwanie miejscowości tak aby były we właściwych miejscach? :"P


Przy dużych dziurach (mam na myśli mieściny) TTN6 wysiada - sprawdzone podczas wakacji od wschodniej granicy przez pomorze i w dół do Dolnego Śląska. Choć trzeba przyznać, że TTN6 czasem bardziej logicznie wyznacza trasy.

Przy dużych dziurach wysiada i AM i TT. Nie przeczę, że AM ma więcej dróg prowadzących do "dziur", ale nie ma ich wszystkich. Natomiast brak numeracji, albo np. mniejszych uliczek (przyjrzyj się screenshotom z Lublina, ja dodam miasta takie jak Wyszków) w dużych miastach, nie rzadko dawnych miastach wojewódzkich jest cokolwiek dziwny przy takiej dbałości o dróżki do "dziur". Można było sobie na taką nonszalancję pozwolić jeszcze dwa lata temu, może jeszcze rok temu... ale już nie dzisiaj.
Dodając nowe funkcje TomToma 7-ki (możliwość zmiany kierunkowości ulic, blokowania ich itd - oraz wymiany tych informacji z innymi użytkownikami) TT staje się coraz bardziej potężnym narzędziem, podczas gdy AM coraz bardziej wytraca przewagę którą miała jeszcze bardzo niedawno.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.