TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika

  • 40 Odpowiedzi
  • 7745 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 09, 2004, 18:40:41 »
Dziś odkryłem w TTN3 nowe znaczenie starego komunikatu: w sytuacji, kiedy objazd z powodu robót drogowych prowadzi przez nowowytyczoną drogę (dla TTN - przez pole), TTN zapodaje tuż po wjeździe na "białą plamę": You've reached your destination. A do końca zostało jeszcze jakieś 50 km.
Zabrzmiało jak memento...
Na dodatek wywalił mi całą trasę (raczej jej resztę). No, ale skoro osiągnąłem cel, to nic dziwnego...

Dodam jeszcze, że naokoło Berlina trudno jest dziś jeździć z TTN3. Nie po Ringu, raczej dostać się nań lub z niego zjechać zgodnie z mapą Germany-całość.

A może są jakieś update'y map, o których nie wiem?

TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 09, 2004, 20:12:50 »
Szanowny Adamie!
Czytam Waszą polemikę z Literatem. Niestety (bo jestem Polakiem patriotą) AM nie sięga do pięt TT3. Oba programy mają na celu ułatwienie podczas przemieszczania się samochodem. Niestety AM bardziej nadaje się do nawigacji w helikopterze niż w aucie. Z Twoich postów wynika, że często poruszasz się zarówno po Europie jak i Polsce. Jeżeli jest tak naprawdę, to przyznaj uczciwie, że podczas poruszania się przy pomocy polskiego produktu na odcinku 100 przynajmniej kilkukrotnie, jeśli nie kilkunastokrotnie "jesteś poza trasą"!Przyznaj, że w TT taka sytuacja jest rzadkością!!!!Naprawdę sprawdziłem to wielokrotnie. AM jest niezła dla użytkownika, który nie miał kontaktu z TT. Konfrontacja wygląda żałośnie!Jak na razie prawdziwe wykorzystanie AM polega w moim przypadku to orientacyjnego wyliczenia trasy podróży. Program nadal posiada WIELE błędów (wiem..każdy je ma)! Naprawdę śledzę rozwój AM. Widzę zaangażowanie autorów. Ale czytając forum muszę się odezwać, jeżeli ktoś stara się przekonać innych, że oba te produkty są na podobnym poziomie. Mają taki sam równy poziom jak równy jest poziom jakości dróg niemieckich i polskich.
Pozdrawiam
P.S.Naprawdę doceniam wkład pracy zespołu AM i nadal mam nadzieję,że AutoMapa stanie się podobnym w funkcjonalności narzędziem jak TT

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 09, 2004, 21:07:19 »
Cytat: Moi
Dziś odkryłem w TTN3 nowe znaczenie starego komunikatu: w sytuacji, kiedy objazd z powodu robót drogowych prowadzi przez nowowytyczoną drogę (dla TTN - przez pole), TTN zapodaje tuż po wjeździe na "białą plamę": You've reached your destination. A do końca zostało jeszcze jakieś 50 km.
Zabrzmiało jak memento...
Na dodatek wywalił mi całą trasę (raczej jej resztę). No, ale skoro osiągnąłem cel, to nic dziwnego...

Dodam jeszcze, że naokoło Berlina trudno jest dziś jeździć z TTN3. Nie po Ringu, raczej dostać się nań lub z niego zjechać zgodnie z mapą Germany-całość.

A może są jakieś update'y map, o których nie wiem?

Hm, wlasnie ostatnio kilkakrotnie zjezdzalem z Ringu do roznych dzielnic Berlina (wjazd-wyjazd Tempelhof, Schonefeld, Pankow)a pozniej wyjezdzalem - 100% , zadnych wpadek, nie bardzo rozumiem gdzie sie tak mylil ?
do platis:
dokladnie zgadzam sie, na trasie Szczecin - Florencja TTN3 mial 2 wpadki,
AM na trasie Szczecin - Bydgoszcz 12 wpadek !!!


1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 09, 2004, 21:30:46 »
Cytat: claude_szz
Hm, wlasnie ostatnio kilkakrotnie zjezdzalem z Ringu do roznych dzielnic Berlina (wjazd-wyjazd Tempelhof, Schonefeld, Pankow)a pozniej wyjezdzalem - 100% , zadnych wpadek, nie bardzo rozumiem gdzie sie tak mylil ?
Np. skrzyżowanie z B1/B5 (na zachód Berlin/Lichtenberg, na wschód Herzfelde) - całe skrzyżowanie jest skopane w TTN3 - jest skakanie z wiaduktu (ze wschodu na zachód nie ma zjazdu w prawo, które sugeruje TTN3, po czym gubi drogę). Po obu stronach tego skrzyżowania są (z)budowane nowe rozwiązania, na których TTN też się gubi.

Nie pamiętam zjazdu, ale jakieś 10-15 km od wspomnianego skrzyżowania na północ Ringiem również jest przeniesiony o jakieś 300m zjazd w porównaniu z tym, który jest w TTN3. Zatem, po przejechaniu (nowego) zjazdu TTN3 każe zjechać na zjazd, którego już nie ma.

A tak w ogóle, to przecież jeszcze do niedawna południowa i wschodnia część Ringu to był jeden plac budowy i wiele rozwiązań zostało zmienionych.

TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 09, 2004, 21:56:48 »
Myślałem, że temat umrze śmiercią naturalną, ale skoro wrócił to może dorzucę coś na temat AM i jej dokładności ;)
Nie dalej jak przedwczoraj zostałem zmuszony pojechać najpierw do Polkowic, a następnie do Lubina i Legnicy. Nie będę się wyrażał, ale powiem że z Polkowic nie wyjechałbym wogóle kierując się AM, z Lubina AM kierowała mnie najpierw pod prąd w jednokierunkową, następnie zaproponowała mi kładkę nad drogą i próbowała mnie skierować w 6 ulic z których ani jedna nie łączy się z drogą Wrocław-Zielona Góra. Postanowiłem oprzeć się tylko na AM i być upartym. Wyjeżdżałem 25 minut kręcąc się poi różnych drogach. Naprawdę nie miałem tego z Navigatorem.
 
Jeszcze raz podkreślę, że nie chcę udawadniać, że AM jest do niczego. Jest fajna, ale dalej powtarzam, że autorzy powinni zintensyfikować swoje "roboty" W końcu kupijąc ich produkt płacimy im za to.

PS. Ciekawy jestem co stanie się z AM jeżeli pewnego pięknego dnia okaże się że TT wprowadzi na rynek mapę Polski z miastami opracowanymi na poziomie na Niemiec za 169 Euro ??? Wróżę wtedy niestety rychły koniec AM.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 09, 2004, 23:00:05 »
Cytat: claude_szz
dokladnie zgadzam sie, na trasie Szczecin - Florencja TTN3 mial 2 wpadki,
AM na trasie Szczecin - Bydgoszcz 12 wpadek !!!
To teraz ja spytam: a gdzież to? Przecież to prosta droga nr 10...

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 09, 2004, 23:34:35 »
Trase rozpoczelem w sumie od Kolbaskowa, zjechalem z autostrady po polskiej stronie na zjazd ktorego wedlug AM nie ma ( a nie jest on zbudowany od niedawna, byl jeszcze za czasow DDR).Przejezdzajac na prawobrzeze od Eskadrowej jedzie sie poza trasa ???Juz w Stargardzie Szz jest pierwszy powazny objazd - AM zameldowala ze jestem poza wyznaczona trasa i przystapila do wytyczania nowej.Trwalo to tak do konca objazu.Powrot na wyznaczona trase niczego nie zmienil, trzeba bylo zatrzymac sie, wylaczyc AM i ponownie wlaczyc.Taka sytuacja pojawila sie 4 razy(Suchan,Recz - mimo ze nie ma tam objazdu AM twierdzial ze jestem poza trasa ?, Walcz - 3 ronda - zadnego nie ma w AM).Nie pamietam teraz wszystkich tych punktow ale bylo tego sporo, powyzej 10.Na szczescie dobrzez znam ta trase wiec nic sie nie stalo ale ilosc bledow , jakie zawiera AM jest jeszcze bardzo duza.Oczywiscie nie lamentuje, wiedzialem co kupuje :) ale dalej zgadzam sie z opinia ze AM ma jeszcze duzy dystans do pokonania aby zblizyc sie do TTN3
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 10, 2004, 08:01:37 »
"ale dalej zgadzam sie z opinia ze AM ma jeszcze duzy dystans do pokonania aby zblizyc sie do TTN3"

-szczególnie cenowy, bo cena za pojedynczy kraj+ parę miast (AM) to czysta abstrakcja.

*

Offline perla

  • ******
  • 2689
  • Sprzęt: Samsung Tab2- 7, Galaxy S2 , Kindle 3,
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 10, 2004, 23:54:23 »
Cytuj
PS. Ciekawy jestem co stanie się z AM jeżeli pewnego pięknego dnia okaże się że TT wprowadzi na rynek mapę Polski z miastami opracowanymi na poziomie na Niemiec za 169 Euro
No wiec nie jest mozliwe by tak nagle TT wprowadzila cyfrowa mape Polski dla celow autorutingu bo ... jej nie ma. A jak jej nie ma , to jest wylacznie latanie tym co zglosza uzytkownicy czyli my.  Najlepszy program jest bezradny gdy dane /nie przebieg drogi/ tylko szereg dodatkowych inf. jak  liczba pasow, znaki zakazu, nawracania i wiele innych sa nieaktualne albo ich brak. To sa informacje ktorych nie mozna pobrac z satelity. I dlatego dokad uzywamy AM starajmy sie w uporzadkowany sposob przekazywac im bledy. A AM dla podniesienia 'reputacji' winna czesciej publikowac nowe wersje map, bo dziesiatki czy setki usunietych bledow jest z pewnoscia juz naniesionych do bazy.

*

Offline jarekt

  • ****
  • 755
  • Płeć: Mężczyzna
  • na stanie Wizard, Uni, TouchHD, HTCHero, Milestone
  • Sprzęt: THD, Hero, Milestone
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 12, 2004, 11:19:06 »
Przypominam, ze mapy AM i firmy ktora zajmuje sie ich opracowywaniem dla AM to nie sa jedyne mapy Polski. Wcale nie gorsze (porownywalem jedynie swoje miasto i okolice) sa mapy z Emapa Nawigator - gdyby tylko kupili lepszy engine dla PDA (a nie starenkie mapopolis bez routingu) bylby to naprawde grozny konkurent dla AM. Oczywiscie mowa tutaj o mapie Polski - Nawigator chyba nie ma szczegolowych planow z numerami budynkow.
Reasumujac nie jest prawda, ze jestesmy skazani na AM przez kolejne dekady - jesli Teleatlas zabralby sie za to na powaznie w bardzo krotkim czasie moglby kupic/poprawic/stworzyc nie gorsze mapy.
Nie wspominam juz nawet o tym, ze mapy mozna po prostu zrobic korzystajac ze zdjec satelitarnych - czas takiej operacji zalezy wylacznie od ilosci zaangazowanych ludzi.

BTW. Sa juz komercyjne mapy Polski robione dla producentow samochodow i firmowych systemow nawigacji - podobno na razie kiepskie ale poprawic jest znacznie latwiej niz stworzyc od podstaw.

*

Offline Zbój Madej

  • 40
  • Płeć: Mężczyzna
TTN3 - Pierwsze wrażenia "zboczonego" użytkownika
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 12, 2004, 18:45:05 »
Cytat: literat
Nie dalej jak przedwczoraj zostałem zmuszony pojechać najpierw do Polkowic, a następnie do Lubina i Legnicy. Nie będę się wyrażał, ale powiem że z Polkowic nie wyjechałbym wogóle kierując się AM, z Lubina AM kierowała mnie najpierw pod prąd w jednokierunkową, następnie zaproponowała mi kładkę nad drogą i próbowała mnie skierować w 6 ulic z których ani jedna nie łączy się z drogą Wrocław-Zielona Góra. Postanowiłem oprzeć się tylko na AM i być upartym.

Masz na myśli zapewne coś takiego:

[pic=http://danielei.republika.pl/Images/capture.jpg]

:)

To jest fragment trasy z Lubina do Zielonej Góry wyznaczonej przez AM i faktycznie, wygląda to kuriozalnie.

Cytat: literat
PS. Ciekawy jestem co stanie się z AM jeżeli pewnego pięknego dnia okaże się że TT wprowadzi na rynek mapę Polski z miastami opracowanymi na poziomie na Niemiec za 169 Euro ??? Wróżę wtedy niestety rychły koniec AM.

AM i TTN używam od niedawna (w przypadku TTN chodzi głównie o mapę Niemiec), więc trudno mówić o jakichś większych doświadczeniach, ale jeden i drugi program kilka razy wywiódł mnie w pole, jak również kilka razy zostałem bardzo mocno zaskoczony trafnością proponowanych tras. Słyszałem (o ile się mylę to proszę mnie poprawić), że mapy TTN są tymi samymi mapami, które oferuje Teleatlas (czy też tworzone są na podstawie tych map). Jakieś półtora miesiąca temu miałem okazję potestować mapę Polski dla systemów DX Blaupunkta firmowaną przez Teleatlas (jest to nowość) - z Lubina do Poznania nawigacja kierowała mnie przez Rawicz (!!!), tzn. Rawicz był jednym z dalszych punktów trasy, bo jadąc wg. wskazówek utknąłem dwa kilometry za Lubinem na jakichś ogródkach działkowych. ;) O ile AM ma faktycznie sporo błędów, to mapa Teleatlas Polska 2004/2005 DX jest jednym wielkim błędem - równie dobrze mógłbym posługiwać się mapą Mongolii, bo skutki byłyby podobne :)

Podsumowując ten wywód: TT raczej nie wprowadzi na rynek mapy Polski, bo jej po prostu nie ma - i dlatego myślę, że to są rozważania czysto akademickie.