8.300- błąd zgłoszony do TomTom.

  • 15 Odpowiedzi
  • 3764 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« dnia: Grudzień 31, 2008, 02:25:49 »
Odkryłem błąd oprogramowania 8.300 w serii TomTom Go x20,x30. Dzieje się tak zarówno na moim urządzeniu oraz kolegi Go730. Otóż ta wersja oprogramowania powoduje iż często wyświetlacz urządzenia świeci mocniej, raz słabiej. Widać to szczególnie podczas jazdy nocą. Nadmieniam iż nie zaznaczone mam opcje odnośnie wyświetlacza. Zaraz po podłączeniu kabla zasilającego już w ogóle wyświetlacze wariują. Nie dosyć iż ściemnia się od razu ekran to jeszcze ogólnie bardzo wolno chodzi cały gps. Zarówno menu jak i spada płynność samej nawigacji w ruchu. Bez kabla problemu nie ma do połowy baterii, ale gdy jej wytrzymałość spada poniżej 50% wyświetlacz zaczyna ściemniać, a co za tym idzie płynność całego urządzenia spada. Na poprzednim sofcie 8.010 problem nie występował.
Jak jest u was? Wykluczam awarię mojego Tomka bo miesięczny Go730 ma tak samo.

*

Offline andgoldi

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xperia Z3 Compact
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2008, 08:37:40 »
Tak samo! we wszystkich przypadkach wspomnianych przez @waszko nie zależnie od tego czy włączona jest opcja auto regulacji podświetlenia czy nie. Ponadto zauważyłem, że pływanie jaskrawości wyświetlacza występuje na zasilaniu zewnętrznym do momentu pełnego naładowania.
Sony Xperia Z3 Compact + TomTom GPS Navigation Traffic

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2008, 09:49:21 »
Od samego początku po wgraniu 8.300 już zauważyłem ten problem ale myślałem iż tak ma być. Na 8.010 tego nie było. W ogóle jest jakiś problem po dodaniu zasilania, przy pełniejszej baterii obraz lekko mruży. A co za tym idzie spada płynność samej nawigacji, obraz nie idzie płynnie czy choćby w menu. Po wejściu do menu i znowu na mapę przez chwile jest dobrze i znowu się to dzieje. Troszkę lepiej jest bez zasilania na samej baterii ale tylko do jej 50% płynności. Później to samo co na zasilaniu. Ewidentnie błąd w oprogramowaniu.
Czy ktoś z was ma oryginalny soft 8.010??

Masowo zalewamy support TomTom odnośnie błędu!

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 31, 2008, 14:04:01 »
Odkryłem błąd oprogramowania 8.300 w serii TomTom Go x20,x30. Dzieje się tak zarówno na moim urządzeniu oraz kolegi Go730. Otóż ta wersja oprogramowania powoduje iż często wyświetlacz urządzenia świeci mocniej, raz słabiej. Widać to szczególnie podczas jazdy nocą. Nadmieniam iż nie zaznaczone mam opcje odnośnie wyświetlacza. Zaraz po podłączeniu kabla zasilającego już w ogóle wyświetlacze wariują. Nie dosyć iż ściemnia się od razu ekran to jeszcze ogólnie bardzo wolno chodzi cały gps. Zarówno menu jak i spada płynność samej nawigacji w ruchu. Bez kabla problemu nie ma do połowy baterii, ale gdy jej wytrzymałość spada poniżej 50% wyświetlacz zaczyna ściemniać, a co za tym idzie płynność całego urządzenia spada. Na poprzednim sofcie 8.010 problem nie występował.
Jak jest u was? Wykluczam awarię mojego Tomka bo miesięczny Go730 ma tak samo.

U mnie to samo. Na początku myślałem, że urządzenie pada...
Później myślałem, że to problem ładowarki. Sprawdziłem na innej ale było to samo.
Co ciekawe zakupiłem nową ładowarkę i problem zniknął. Przynajmniej nie widać tych skoków napięcia/podświetlenia. Być może od zmiany czegoś w menu, bo sprawdzałem na różnych ustawieniach - np. opcję przełączania automatycznego na widok dzienny/nocny.

Soft 8.300 działa sporo wolniej od 8.01 (samo menu reaguje wolniej).

Za to TMC działa na 8.300, pomimo problemów zgłaszanych na zagranicznych forach. Łapie sygnał szybciej niż na 8.01.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2008, 15:44:29 »
Wysyłamy do nich maile, niech się wezmą do roboty!
Skoków kolego nie widzisz bo jeździsz na dziennym, włącz nocny tak 5% to zobaczysz ze się chrzani. Wykluczam ładowarkę bo na stacji dokującej w domu jest to samo.
Na sofcie z Go 940 też istnieje ten problem. Dzisiaj przetestuje 8.010. Dam znać co i jak.
Pozdrawiam.

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2009, 16:03:28 »
Wysyłamy do nich maile, niech się wezmą do roboty!
Skoków kolego nie widzisz bo jeździsz na dziennym, włącz nocny tak 5% to zobaczysz ze się chrzani. Wykluczam ładowarkę bo na stacji dokującej w domu jest to samo.
Na sofcie z Go 940 też istnieje ten problem. Dzisiaj przetestuje 8.010. Dam znać co i jak.
Pozdrawiam.

Mrugania nie widzę. Na nocnym także.
Na 8.010 na pewno było OK.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 01, 2009, 16:58:50 »
Czyli 8.010 niby ok. Ale czy na tym oprogramowaniu działa nowe IQ Routers 2 i inne?

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 01, 2009, 23:23:37 »
Czyli 8.010 niby ok. Ale czy na tym oprogramowaniu działa nowe IQ Routers 2 i inne?

Ja zostaje przy 8.3, bo wreszcie TMC dziala poprawnie. Na 8.01 sam zmienial mi trasy, pomimo, że mial pytać...

*

Offline Myomi

  • ****
  • 526
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: I9505
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2009, 01:46:48 »
Czyli 8.010 niby ok. Ale czy na tym oprogramowaniu działa nowe IQ Routers 2 i inne?

Nie działa. 8.010 jest dla serii ONE . IQ Routes i asystenta pasa ruchu mają urządzenia GO X20, X30, X40 z navcore 8.300 i wyższym.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2009, 02:12:21 wysłana przez dagetto »

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2009, 12:36:55 »
W takim razie pozostaje nam czekać na najnowsze navcore do Go x20, x30. Jak znam życie to takowe wyjdzie ale w momencie pokazania się nowych map 8.20, nie wcześniej niż na początku lutego...

Mam prośbę:
napiszcie ile w chwili obecnej macie ściągnietych poprawek z MapShare - mapa 815.2003 ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2009, 12:40:32 wysłana przez Waszko »

*

Offline andgoldi

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xperia Z3 Compact
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2009, 13:18:38 »
- 97977 poprawek;
- poziom "Bardzo wysoki"
- mapa W&CE
Sony Xperia Z3 Compact + TomTom GPS Navigation Traffic

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2009, 13:38:32 »
Dziękuje kolego!
Wracając do problemu z navcore 8.300 problem nie występuje przynajmniej u mnie na full załadowanej baterii. Ani z zasilaniem ani bez ściemnienia nie ma. Problemy zaczynają się dopiero przy około 50% rozładowanej baterii.

*

Offline andgoldi

  • **
  • 121
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xperia Z3 Compact
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2009, 13:44:38 »
Tak samo! we wszystkich przypadkach wspomnianych przez @waszko nie zależnie od tego czy włączona jest opcja auto regulacji podświetlenia czy nie. Ponadto zauważyłem, że pływanie jaskrawości wyświetlacza występuje na zasilaniu zewnętrznym do momentu pełnego naładowania.

Dokładnie tak jak to wcześniej napisałem...
Sony Xperia Z3 Compact + TomTom GPS Navigation Traffic

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2009, 23:26:27 »
W najnowszym 8.301 już chyba poprawiono ten błąd. Teraz na starcie mamy ponad 20 MB wolnego RAMU. Czy więcej tym płynniej chodzi. Wcześnie było max 13,5 mb.
Niestety dalej zwalnia! Eh...
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2009, 23:48:45 wysłana przez Waszko »

*

Offline rpzem

  • **
  • 127
  • Płeć: Mężczyzna
  • iPhone TT GO Mobile
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2009, 07:51:41 »
W najnowszym 8.301 już chyba poprawiono ten błąd. Teraz na starcie mamy ponad 20 MB wolnego RAMU. Czy więcej tym płynniej chodzi. Wcześnie było max 13,5 mb.
Niestety dalej zwalnia! Eh...

Witaj,
na Go930 jest ok. 16,4 ... 16,5 MB wolnego RAM. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem, ile było wcześniej.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: 8.300- błąd zgłoszony do TomTom.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2009, 09:52:30 »
Z tego co sie orientuje zgłaszaliśmy to masowo do TomTom. Już przez chwilę miałem nadzieję, że jest ok. Ale problem dalej pozostał. Przecież to tak nie może być.