PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => TomTom => Wątek zaczęty przez: Tomek_ w Listopad 03, 2006, 18:01:41
-
"Nie mozna znalezc map" taki dostaje komunikat przy uruchomieniu softu TomTom na Pocket PC. Gdzie powinienem wrzucic mapy? Na karcie SD mam zainstalowanego TomToma i folder z mapami (np. \Storage Card\TTN5 Plus Maps\Scandinavia_Plus-Map), ale ich program nie widzi. Jakies sugestie?
-
mapy maja być w katalogu głównym na karcie
czyli np. \Storage Card\Scandinavia_Plus-Map
-
mapy maja być w katalogu głównym na karcie
czyli np. \Storage Card\Scandinavia_Plus-Map
Tak tez uczynilem jak napisales, czyli teraz mapa znajduje sie w \Storage Card\Scandinavia_Plus-Map (w tym folderze sa te wszystkie pliki cline, cname, cnode itd.) i wciaz dostaje komunikat ze nie znaleziono map.
Bede wdzieczny za kolejne sugestie.
-
TT6 nie będzie widział map z wersji 5 i na odwrót. Do TT6 są przeznaczone mapy z numerami 650 wzwyż. Wszystko poniżej jest do TT5 i nie będzie widoczne w TT6.
-
Dziekuje za odpowiedz, teraz juz wiem o co chodzilo, zainstalowalem mapy od wersji 5 do szostki.
-
TT6 nie będzie widział map z wersji 5 i na odwrót. Do TT6 są przeznaczone mapy z numerami 650 wzwyż. Wszystko poniżej jest do TT5 i nie będzie widoczne w TT6.
Blad. v631 jak najbardziej chodzi z szostka. Moze dlatego ze legalna? :"P
Przypuszczam ze nie beda dzialac v5xx, ale tych obecnie nie mam, wiec nie mam jak sprawdzic.
-
Mam TT5 i jakość map Europy Zachodniej mnie satysfakcjonuje, więc wolałbym nie wydawać pieniędzy na zakup map Eur.Zach w TT6. Z tego co czytam, stare mapy wersji 5x.x nie pójdą pod TT6.
Myślę o kupnie TT6 na Eur. Wschodnią.
Czy da się pozostawić zainstalowany TT5, a równolegle wgrać TT6, żeby używać na Eur.Wschodnią? Nie będą się wykluczać?
-
Mam TT5 i jakość map Europy Zachodniej mnie satysfakcjonuje, więc wolałbym nie wydawać pieniędzy na zakup map Eur.Zach w TT6. Z tego co czytam, stare mapy wersji 5x.x nie pójdą pod TT6.
Myślę o kupnie TT6 na Eur. Wschodnią.
Czy da się pozostawić zainstalowany TT5, a równolegle wgrać TT6, żeby używać na Eur.Wschodnią? Nie będą się wykluczać?
Beda.
Przynajmniej na Palm OS jest z tym nieco klopotu - uzywanie downgrade wymaga skasowania z pamieci urzadzenia pliku "start.prc" uruchamiajacego program. Preferencje dla obu programow sa natomiast w duzej mierze wspolne.
Najlepiej trzymac TTN5 i TTN6 na osobnych kartach.
Ktora masz wersje map do 5-ki?
-
Używam Asus 636, w więc system WM5 - odszedlem jakis czas temu od Palm OS.
Mapy mam dośc stare, 5.0, ale jak jeżdzę po Niemczech i Austrii, to jeszcze mnie nie zawiodły.
Coraz częściej potrzebuję Czech i Słowacji i dlatego zastanawiam się nad TT6. A może może warto jednak coś innego?
-
Mapy (CZ-SK i osciennych) najlepsze na dzis ma iGO - na eBay-u dostepnyz 1 GB SD za jakies 500-600 zl :O~
Oczywiscie mapy DE-A-i reszty WE sa tak dobre jak w TT!
-
no ogólnie z tym WE + CE to trochę przesadziłeś, na razie TT szybciej aktualizuje te mapy
ale zobaczymy jaka odpowiedź iGO na mapy 6.5x i 6.6x
co do SE + S-EE oczywiście masz rację
-
Mam TT5 i jakość map Europy Zachodniej mnie satysfakcjonuje, więc wolałbym nie wydawać pieniędzy na zakup map Eur.Zach w TT6. Z tego co czytam, stare mapy wersji 5x.x nie pójdą pod TT6.
Myślę o kupnie TT6 na Eur. Wschodnią.
Czy da się pozostawić zainstalowany TT5, a równolegle wgrać TT6, żeby używać na Eur.Wschodnią? Nie będą się wykluczać?
Beda.
Przynajmniej na Palm OS jest z tym nieco klopotu - uzywanie downgrade wymaga skasowania z pamieci urzadzenia pliku "start.prc" uruchamiajacego program. Preferencje dla obu programow sa natomiast w duzej mierze wspolne.
Najlepiej trzymac TTN5 i TTN6 na osobnych kartach.
Ktora masz wersje map do 5-ki?
nie będą, mam TT5 i TT6 aktualnie u siebie na ppc i działa OK
... tzn TT5 działa OK a TT6 ślimaczy się nieprawdopodobnie...
to jest policzone chyba na PDA z prockiem 1,5Gh i 10 GB RAM...ale takowych jeszcze nie widać...
-
nie będą, mam TT5 i TT6 aktualnie u siebie na ppc i działa OK
... tzn TT5 działa OK a TT6 ślimaczy się nieprawdopodobnie...
to jest policzone chyba na PDA z prockiem 1,5Gh i 10 GB RAM...ale takowych jeszcze nie widać...
Moze wlasnie dlatego sie slimacza ze sa razem?
Ja mialem problem z predkoscia, ale po wymianie karty (na "zwykla", z tych wolniejszych) znaczaco sie poprawilo. Gdy eksperymentalnie podkrecilem swojego T|X do 585MHz, zaczelo dzialac zupelnie dobrze.
Sam zakladalem watek na temat predkosci TTN6 i tam ktos pisal ze jemu na PPC (624MHz) dziala dobrze.
Z drugiej strony, jak patrze jak TTN 5 dziala na SE P910i (takiej plynnosci dzialania nie mialem u siebie chyba nigdy, a to ustrojstwo ma raptem 156MHz), to sie zastanawiam czy nie zmienic platformy :"P
-
Objawow slimaczenia sie TTN6 na aximie x51v nie ma :)
-
a ekran Ci nie klatkuje charakterystycznie w trybie landscape ?
tak po prostu widać jak obraz się maluje od lewej do prawej :(
-
a ekran Ci nie klatkuje charakterystycznie w trybie landscape ?
tak po prostu widać jak obraz się maluje od lewej do prawej :(
Jesli idzie o mnie, to nie widze roznicy w pracy pomiedzy trybem landscape i portrait - dlaczego mialaby byc?
-
a ekran Ci nie klatkuje charakterystycznie w trybie landscape ?
tak po prostu widać jak obraz się maluje od lewej do prawej :(
mam to samo, jak prezentacja PPT
do tego nie da się już jak widze w TT6 zmienić położenia, dostosowuje się do tego z ppc, ale duuuuupa.....zdecydowanie mi się nie podoba,
to jaka jest zaleta TT6 w końcu, skoro np mapa Polski 6.45 i 660 niczym się nie różnią???
tylko całość wolniej działa...
-
to jaka jest zaleta TT6 w końcu, skoro np mapa Polski 6.45 i 660 niczym się nie różnią???.
Po pierwsze, mapy sie roznia - 34% pokrycia Polski w stosunku do 26% to prawie ze 50% lepiej, nieprawdaz?
Po drugie, lepiej jest zaznaczona "poziomowosc" drog (wiadukty, rozjazdy, skrzyzowania wielopoziomowe)
Po trzecie, lepiej sa zagregowane niektore funkcje w menu
Po czwarte, dodano iles nowych opcji - podanie roznicy miedzy przewidywanym czasem przyjazdu a zaplanowanym, pokazywanie koordynatow na mapie (Lat/Lon), znacznie poprawiony wyglad ikonek w menu (moze na QVGA tego nie bylo widac, ale na HiRes+ bylo bardzo slabo), itd...
Po piate wreszcie - mapa 645 jest dostepna tylko dla TT GO, natomiast 660 mozesz kupic do "zwyklego" navigatora.
BTW, 660 jest mapa "plus", czyli ma w stosunku do 645 dodatkowo "major roads of europe", i jeszcze Moskwe i St.Petersburg
No i generalnie wychodzi na to ze pockety maja problem z nowym Nawigatorem. Ja nawet gdy mialem zwalona karte pamieci, nie mialem AZ TAK wolnej pracy, jak wy opisujecie
-
>Po pierwsze, mapy sie roznia - 34% pokrycia Polski w stosunku do 26% >to prawie ze 50% lepiej, nieprawdaz?
sprawdzałem na paru małych miejscowościach, nie ma żadnej różnicy, może są w większych miastach
>Po drugie, lepiej jest zaznaczona "poziomowosc" drog (wiadukty, >rozjazdy, skrzyzowania wielopoziomowe)
nie chcę myśleć nawet o tym jak to jest rozplanowane, skoro TT ma u mnie problemy, a mam tu w mieście parę dróg 8 pasmowych które prowadzą do 4 różnych tuneli obok siebie...
>Po trzecie, lepiej sa zagregowane niektore funkcje w menu
ja widzę, że wyłącznie gorzej, tzn wielu funkcji brak
>Po czwarte, dodano iles nowych opcji - podanie roznicy miedzy >przewidywanym czasem przyjazdu a zaplanowanym, pokazywanie >koordynatow na mapie (Lat/Lon), znacznie poprawiony wyglad ikonek w >menu (moze na QVGA tego nie bylo widac, ale na HiRes+ bylo bardzo >slabo), itd...
pierdoły, a grafika ikonek mi wisi
>Po piate wreszcie - mapa 645 jest dostepna tylko dla TT GO, natomiast >660 mozesz kupic do "zwyklego" navigatora.
>BTW, 660 jest mapa "plus", czyli ma w stosunku do 645 dodatkowo
>"major roads of europe", i jeszcze Moskwe i St.Petersburg
ZONK, mam ppc, i TT5 działa z 645 a TT6 działa z 660
i w podsumowaniu
A NA CHOLERĘ MI MOSKWA???
PS
jak w TT6 sprawdzić wersję mapy? znowu nie ma takiej ikonki...
-
>Po pierwsze, mapy sie roznia - 34% pokrycia Polski w stosunku do 26% >to prawie ze 50% lepiej, nieprawdaz?
sprawdzałem na paru małych miejscowościach, nie ma żadnej różnicy, może są w większych miastach
Coz, wiekszosc zmian dotyczy pewnie bazy adresowej (TT jako procent pokrycia podaje siec drog wraz z danymi adresowymi). W Warszawie zauwazylem lepsze oznaczenie terenow (miejski/przemyslowy/park/las itp), oraz lepsza kategoryzacje drog (wczesniej gdy wyznaczalem trase praca-dom, co najmniej w dwoch miejscach kierowal mnie krotszymi wedlug niego trasami, ale drogami ktore w rzeczywistosci sa znacznie gorsze niz trasa ktora jezdze. Teraz wyznacza trase idealnie)
>Po drugie, lepiej jest zaznaczona "poziomowosc" drog (wiadukty, >rozjazdy, skrzyzowania wielopoziomowe)
nie chcę myśleć nawet o tym jak to jest rozplanowane, skoro TT ma u mnie problemy, a mam tu w mieście parę dróg 8 pasmowych które prowadzą do 4 różnych tuneli obok siebie...
nie rozumiem?
Jezeli zaznaczone jest lepiej, to czego sie boisz?
>Po trzecie, lepiej sa zagregowane niektore funkcje w menu
ja widzę, że wyłącznie gorzej, tzn wielu funkcji brak
Jakich na przyklad?
Ja nie zauwazylem zeby cokolwiek zniknelo?
>Po czwarte, dodano iles nowych opcji - podanie roznicy miedzy >przewidywanym czasem przyjazdu a zaplanowanym, pokazywanie >koordynatow na mapie (Lat/Lon), znacznie poprawiony wyglad ikonek w >menu (moze na QVGA tego nie bylo widac, ale na HiRes+ bylo bardzo >slabo), itd...
pierdoły, a grafika ikonek mi wisi
Moze pierdoly, co nie zmienia faktu, ze sa to rzeczy ktorych w 5-ce nie bylo.
Mi np. pokazywanie wspolrzednych pozycji bardzo sie przydaje - ulatwia kalibrowanie skanow turystycznych map papierowych :"P
>Po piate wreszcie - mapa 645 jest dostepna tylko dla TT GO, natomiast >660 mozesz kupic do "zwyklego" navigatora.
>BTW, 660 jest mapa "plus", czyli ma w stosunku do 645 dodatkowo
>"major roads of europe", i jeszcze Moskwe i St.Petersburg
ZONK, mam ppc, i TT5 działa z 645 a TT6 działa z 660
A mozesz mi powiedziec gdzie KUPILES mape 645 do PPC?
Przypominam ze regulamin tego forum zabrania rozmowy o sofcie pirackim.
Ja wiem, ze mapy z GO dzialaja z TTN. Nie zmienia to jednak faktu ze jest to NIELEGALNE.
Wiec faktycznie - ZONK, tyle ze ZONK dotyczy nie dzialania map, ale tego ze uzywasz pirackiego softu. Moze dlatego dziala Ci on tak wolno?
A NA CHOLERĘ MI MOSKWA???
Nie wiem.
Pamietaj, ze TT nie robi softu specjalnie dla CIEBIE, tym bardziej ze, sadzac z Twoich powyzszych wywodow - Ty ten soft po prostu ukradles (sorry jesli sie myle, jednak tekstami o dzialaniu map v645 wydajesz sie potwierdzac moje przypuszczenia).
Przypominam tez, ze TT jest softem nawigacyjnym obejmujacym Europe Zachodnia, USA, Kanade, Australie, Czesc Europy Wschodniej itp. Skoro jest zapotrzebowanie na takie regiony, to jest tez zapotrzebowanie na Moskwe.
Poza tym, pytanie nie brzmialo - "czy roznice sa przydatne dla Kowalskiego lub Iksinskiego", ale "czym roznia sie mapy v645 i v660".
Roznia sie miedzy innymi Moskwa, a czy dla kogos jest to roznica istotna czy nie - to juz jego problem.
-
>Coz, wiekszosc zmian dotyczy pewnie bazy adresowej (TT jako procent pokrycia podaje siec drog wraz z danymi adresowymi). W Warszawie zauwazylem lepsze oznaczenie terenow (miejski/przemyslowy/park/las itp), oraz lepsza kategoryzacje drog (wczesniej gdy wyznaczalem trase praca-dom, co najmniej w dwoch miejscach kierowal mnie krotszymi wedlug niego trasami, ale drogami ktore w rzeczywistosci sa znacznie gorsze niz trasa ktora jezdze. Teraz wyznacza trase idealnie)
część takich zmian owszem jest widoczna, ale ja wolałbym poprawę jakości dróg poza miastami niż wyróżnienie jednej nowej ścieżki leśnej czy parkowej, lub osiedlowej
>nie rozumiem?
Jezeli zaznaczone jest lepiej, to czego sie boisz?
źle to ująłem, chciałem powiedzieć, że mimo wszystko działa to źle, np zamiast pod wiaduktem TT każe mi wjechać na górę, przeciąć skrzyżowanie i wjechać spowrotem na autostradę...
>Jakich na przyklad?
Ja nie zauwazylem zeby cokolwiek zniknelo?
jak obrócić ekran?
>Moze pierdoly, co nie zmienia faktu, ze sa to rzeczy ktorych w 5-ce nie bylo.
Mi np. pokazywanie wspolrzednych pozycji bardzo sie przydaje - ulatwia kalibrowanie skanow turystycznych map papierowych :"P
to faktycznie de gustibus
>A mozesz mi powiedziec gdzie KUPILES mape 645 do PPC?
Przypominam ze regulamin tego forum zabrania rozmowy o sofcie pirackim.
Ja wiem, ze mapy z GO dzialaja z TTN. Nie zmienia to jednak faktu ze jest to NIELEGALNE.
Wiec faktycznie - ZONK, tyle ze ZONK dotyczy nie dzialania map, ale tego ze uzywasz pirackiego softu. Moze dlatego dziala Ci on tak wolno?
nie, żyję w gronie fanatyków, każdy ma jakiś program, albo trzy, wzajemnie sprawdzamy co u kogo jak chodzi, skoro każdy ma licencję i nie używa wszystkich rzeczy naraz to bilans wychodzi na 0...
osobiście wróciłem do swojego TT5 bo choć TT6 kusi lepszą siatką to powolność za bardzo mnie denerwuje
>Nie wiem.
Pamietaj, ze TT nie robi softu specjalnie dla CIEBIE, tym bardziej ze, sadzac z Twoich powyzszych wywodow - Ty ten soft po prostu ukradles (sorry jesli sie myle, jednak tekstami o dzialaniu map v645 wydajesz sie potwierdzac moje przypuszczenia).
Przypominam tez, ze TT jest softem nawigacyjnym obejmujacym Europe Zachodnia, USA, Kanade, Australie, Czesc Europy Wschodniej itp. Skoro jest zapotrzebowanie na takie regiony, to jest tez zapotrzebowanie na Moskwe.
Poza tym, pytanie nie brzmialo - "czy roznice sa przydatne dla Kowalskiego lub Iksinskiego", ale "czym roznia sie mapy v645 i v660".
Roznia sie miedzy innymi Moskwa, a czy dla kogos jest to roznica istotna czy nie - to juz jego problem.[/quote]
Oczywiście ale niestety coś TTN na ppc nie wyszedł chłopakom, bo muli się okropnie, duże mapy TT5 chodzą mi zresztą podobnie (a jak wsadzę tam sporo POI to właściwie nie chodzą) i skromnym zdaniem trzeba chyba poczekać na szybsze ppc lub przekonfigurować wszystko by coś z tego było...
-
część takich zmian owszem jest widoczna, ale ja wolałbym poprawę jakości dróg poza miastami niż wyróżnienie jednej nowej ścieżki leśnej czy parkowej, lub osiedlowej
Ba, ja tez bym pewnie wolal. Z drugiej strony, wszystko w swoim czasie. TT IMO wypuszcza dosyc sprawdzone mapy, i robi to wolniej, za to mniej jest klopotow z tym ze jakas droga nie jest tak dobra jak wynika to z mapy, tudziez nie ma przejazdu tam gdzie wg mapy powinien byc
źle to ująłem, chciałem powiedzieć, że mimo wszystko działa to źle, np zamiast pod wiaduktem TT każe mi wjechać na górę, przeciąć skrzyżowanie i wjechać spowrotem na autostradę...
A to juz jest sprawa dla supportu TomToma, jest tam opcja wyslania feedbacku, rowniez na temat map...
Bledy zdarzaja sie w kazdym sofcie do nawigacji, userzy te bledy natomiast weryfikuja.
jak obrócić ekran?
Tej opcji nie bylo juz w 5-ce, przynajmniej w Palm OS'owej wersji. Pewnie dlatego, ze w Palm OS nie zrobiono systemowego obracania ekranu tak kretynsko jak w WM (gdzie przycisk obracania ekranu znika po wejsciu do aplikacji), ale jest on aktywny ZAWSZE, niezaleznie od tego jakiego softu uzywasz.
Poza tym, napisales: "wielu funkcji brak". Obracanie ekranu to jedna funkcja, jakie jeszcze zniknely? (Podaj choc piec - to za malo na "wiele", ale juz cos)
to faktycznie de gustibus
Dla mnie np. "pierdola" jest pokazywanie ze przekroczyles predkosc dozwolona na danej drodze (funkcja ktorej rowniez nie bylo w 5-ce). Ale np. na forum jest sporo glosow, ze taka opcja powinna byc w dobrym sofcie do nawigacji
Oczywiście ale niestety coś TTN na ppc nie wyszedł chłopakom, bo muli się okropnie, duże mapy TT5 chodzą mi zresztą podobnie (a jak wsadzę tam sporo POI to właściwie nie chodzą) i skromnym zdaniem trzeba chyba poczekać na szybsze ppc lub przekonfigurować wszystko by coś z tego było...
Moze to nie problem TomToma, a PPC?
Ja narzekalem na predkosc TT, poki nie okazalo sie, ze problem jest przez zwalona karte pamieci.
Natomiast na PPC generalnie sa klopoty z wydajnoscia. Np. Automapa byla wolniejsza niz TomTom 5, miedzy innymi ta powolnosc sprawila, ze sprzedalem pocketa po miesiacu uzytkowania (kupilem go specjalnie dla AM).
Pamietaj, ze ja w swoim T|X mam zegar 312MHz, to naprawde nieduzo. Podkrecony do 585MHz (ostatnio robilem takie testy) TT dziala zupelnie dobrze, i to na wolnej karcie pamieci. Spodziewam sie, ze na szybkiej karcie bedzie dzialal jeszcze lepiej.
-
kwieto nie chce mi się z Toba dyskutować bo męczysz ale funkcja ostrzegania o przekroczeniu to faktycznie pierdoła ale zdaje się dla Ciebie dość ważna :))))
dobrze, że czcionka tej pierdoły nie jest za duża
a a'propos palma w gwałtownej rejteradzie z rynku to my w windows mobile nie mamy non-stop na ekranie kretyńskiej ikony do zmiany orientacji bo jej sobie nie życzymy zamiast tego maksymalizujemy obszary robocze :))
oprócz tego nie mamy problemu z wydajnością tylko z klatkowaniem w trybie landscape
oprócz tego nie interesuje nas proc w palm t|tx bo on już znika z rynku
-
kwieto nie chce mi się z Toba dyskutować bo męczysz ale funkcja ostrzegania o przekroczeniu to faktycznie pierdoła ale zdaje się dla Ciebie dość ważna :))))
dobrze, że czcionka tej pierdoły nie jest za duża
Ja tego nie potrzebuje, komputer pokladowy mojego samochodu ma ustawialne ostrzeganie o przekroczeniu predkosci. Wydawalo mi sie zreszta ze napisalem wyraznie - "DLA MNIE PIERDOLA JEST....."
Pierdola nie moze byc wazna, jesli cos jest waznego, to wtedy nie jest to pierdola.
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2499912
a a'propos palma w gwałtownej rejteradzie z rynku to my w windows mobile nie mamy non-stop na ekranie kretyńskiej ikony do zmiany orientacji bo jej sobie nie życzymy zamiast tego maksymalizujemy obszary robocze :))
Macie mniejsze ekrany, obszar roboczy palmtopow z WM jest mniejszy o ten pasek ktory jest na dole w Palm OS (jak nie wierzysz, to sprawdz z linijka)
Do tego macie DWA kretynskie paski na gorze i na dole ekranu, z obszaru roboczego robi sie prawie kwadrat...
BTW, rozmawiamy o Tom Tomie, czy wyzszosci jednego systemu nad drugim?
oprócz tego nie mamy problemu z wydajnością tylko z klatkowaniem w trybie landscape
A-cha. Czyli to ze w trybie landscape wam klatkuje to nie jest problem wydajnosci pocketa?
Hmmm, a mozesz mnie oswiecic w takim razie czym to jest spowodowane? Skoro na Symbianie i Palm OS dziala to bez problemu, ze nie wspomne o GO, ktore z zalozenia dziala w trybie landscape?
oprócz tego nie interesuje nas proc w palm t|tx bo on już znika z rynku
O, widze ze masz jakies wiesci nt. nastepcy, podziel sie informacja...
To czy schodzi z rynku czy nie schodzi nie ma tutaj znaczenia - mnie po prostu dziwi, ze na 624 MHz procesorze w pockecie dziala tak tragicznie wolno, skoro Palm z 312MHz radzi sobie dosc dobrze, a Symbianowe P910i (156MHz) to w ogole lata, przynajmniej z piatka.
Nie chce mi sie wierzyc ze pockety sa AZ TAK malo wydajne.
-
Ba, ja tez bym pewnie wolal. Z drugiej strony, wszystko w swoim czasie. TT IMO wypuszcza dosyc sprawdzone mapy, i robi to wolniej, za to mniej jest klopotow z tym ze jakas droga nie jest tak dobra jak wynika to z mapy, tudziez nie ma przejazdu tam gdzie wg mapy powinien byc
na pewno, ale ciągle są pewne uproszczenia i jak znajomej pokazałem jak to działa, w terenie był zygzag lewo prawo a na mapie prosta linia to się lekko zdziwiła, muszę tę opcję z uwagami do suppurtu przećwiczyć
Tej opcji nie bylo juz w 5-ce, przynajmniej w Palm OS'owej wersji. Pewnie dlatego, ze w Palm OS nie zrobiono systemowego obracania ekranu tak kretynsko jak w WM (gdzie przycisk obracania ekranu znika po wejsciu do aplikacji), ale jest on aktywny ZAWSZE, niezaleznie od tego jakiego softu uzywasz.
Poza tym, napisales: "wielu funkcji brak". Obracanie ekranu to jedna funkcja, jakie jeszcze zniknely? (Podaj choc piec - to za malo na "wiele", ale juz cos)
na ppc jest i uważam, że to beznadzieja, że jej nie ma, bo ja używam ppc pionowo a TT poziomo i w 5ce automatycznie po włączeniu mam tak ustawiany ekran, to duża wada w moim odczuciu...
poza tym brak ludzkiego sprawdzenia wersji mapy to też wada, A! i co mi po tym że mam w końcu wybór celu po kontakcie z outlooka, skoro nie mogę wybrać go klawiaturą? ja mam ponad 800 kontaktów, przewinięcie do właściwej pozycji trwa wieki
i jeszcze jedno, jak traktują nasz rynek poważnie to polska czcionka by się przydała w klawiaturze....
Dla mnie np. "pierdola" jest pokazywanie ze przekroczyles predkosc dozwolona na danej drodze (funkcja ktorej rowniez nie bylo w 5-ce). Ale np. na forum jest sporo glosow, ze taka opcja powinna byc w dobrym sofcie do nawigacji
to na pewno, bo na pewno TT nie wie jaką droga ile w danym miejscu można jechać...
Moze to nie problem TomToma, a PPC?
Ja narzekalem na predkosc TT, poki nie okazalo sie, ze problem jest przez zwalona karte pamieci.
Natomiast na PPC generalnie sa klopoty z wydajnoscia. Np. Automapa byla wolniejsza niz TomTom 5, miedzy innymi ta powolnosc sprawila, ze sprzedalem pocketa po miesiacu uzytkowania (kupilem go specjalnie dla AM).
Pamietaj, ze ja w swoim T|X mam zegar 312MHz, to naprawde nieduzo. Podkrecony do 585MHz (ostatnio robilem takie testy) TT dziala zupelnie dobrze, i to na wolnej karcie pamieci. Spodziewam sie, ze na szybkiej karcie bedzie dzialal jeszcze lepiej.
nie powiem jednoznacznie bo nie wiem, na pewno problemem ppc jest mała pamięć operacyjna jak na tak rozbudowane mapy i programy
a może i WM5?
-
na pewno, ale ciągle są pewne uproszczenia i jak znajomej pokazałem jak to działa, w terenie był zygzag lewo prawo a na mapie prosta linia to się lekko zdziwiła, muszę tę opcję z uwagami do suppurtu przećwiczyć
Pytanie czy prosta linia biegla niezaleznie od powiekszenia?
Czasem jest tak, ze jakis zakret "prostuje sie" przy wiekszej skali (wiekszym oddaleniu)
na ppc jest i uważam, że to beznadzieja, że jej nie ma, bo ja używam ppc pionowo a TT poziomo i w 5ce automatycznie po włączeniu mam tak ustawiany ekran, to duża wada w moim odczuciu...
Byc moze jest to obliczone na WM 5.0, gdzie (AFAIK, ale moge sie mylic) pasek z guzikiem do obracania ekranu nie znika po uruchomieniu aplikacji, tak jak to bylo w WM 2003?
poza tym brak ludzkiego sprawdzenia wersji mapy to też wada,
Ze sprawdzania wersji mapy sie praktycznie nie korzysta, chyba ze jest jakas aktualizacja i chcesz sprawdzic czy dotyczy Twoich map. IMO brak tego guzika nie ma znaczenia.
A! i co mi po tym że mam w końcu wybór celu po kontakcie z outlooka, skoro nie mogę wybrać go klawiaturą? ja mam ponad 800 kontaktów, przewinięcie do właściwej pozycji trwa wieki
Pamietaj, ze zintegrowanie wybierania adresow z ksiazki adresowej jako takie pojawilo sie dopiero w 6-ce, wczesniej w WM w ogole tego nie bylo, a w Palm OS bylo jako osobna aplikacja, uruchamiajaca TT po wyborze kontaktu. Czyli nie mozna tego traktowac jako "funkcje ktorych brak w porownaniu z 5-ka"
BTW, ja zauwazylem, ze jesli mam wlaczone graffiti anywhere, albo wysune normalne graffiti, to moge wpisywac sobie dane kontaktu po ktorych TT je sortuje - pojawia sie wtedy rowniez klawiatura TomTom'owa, tak jak przy wyszukiwaniu po adresie. Dziwne to, i po tym jak zauwazylem ze mozna szukac kontaktow w ten sposob troche zrozumialem dlaczego na liscie supportowanych urzadzen jest Treo 650, a T|X, lepszego parametrami - brak. Treo ma po prostu klawiature wbudowana i tam po prostu wystarczy wystukac na niej dane kontaktu - bez kombinowania.
i jeszcze jedno, jak traktują nasz rynek poważnie to polska czcionka by się przydała w klawiaturze....
Ale to znowu nie jest opcja ktorej "brak w porownaniu z piatka".
Zreszta znakow diaktrycznych na klawiaturze nie ma tez dla zadnego innego jezyka, wiec...
Czyli mamy na razie dwie opcje, z czego jedna (obracanie ekranu z poziomu aplikacji) zniknela, a druga (sprawdzenie wersji map) zostala przesunieta w inne, mniej wygodne miejsce.
To troche za malo by powiedziec, ze w stosunku do piatki "wielu opcji brakuje"
to na pewno, bo na pewno TT nie wie jaką droga ile w danym miejscu można jechać...
Szostka wie. Na pewno nie wszedzie, ale np. dla Warszawy ma jak najbardziej wbite ograniczenie do 50km/h. Za to np na trasie Katowickiej pokazuje ze ograniczenie jest do... 100km/h zamiast 90km/h
Nie mialem okazji sprawdzic jak te ustawienia dzialaja w innych krajach.
Sama opcja IMO jest malo uzyteczna, bo wymaga czestego patrzenia na ekran nawigacji. Wole to co mam wbudowane w samochodzie - moge sobie ustawic dwa rozne "limity predkosci" i po przekroczeniu kazdego z nich odzywa sie brzeczyk i ostrzegawcza ikonka na desce rozdzielczej - brzeczyk po chwili cichnie, ale ikonka pali sie nadal i jest na tyle duza ze ciezko jest o niej zapomniec :"P
nie powiem jednoznacznie bo nie wiem, na pewno problemem ppc jest mała pamięć operacyjna jak na tak rozbudowane mapy i programy
a może i WM5?
Mi sie po prostu wydaje dziwne, dlaczego "niedorobiona" mialaby byc tylko jedna platforma z czterech (a traktujac WM na smartfony jako osobny OS to pieciu) platform obslugiwanych przez ten system.
Pamietam tez, ze gdy uzywalem PPC z Automapa, to na dosc szybkim palmtopie (Asus A730W, z 520MHz) tez dzialala ona TRAGICZNIE wolno, w porownaniu z TomTomem dzialajacym na T|X. Niestety wtedy nie zrobilem testow z TT zainstalowanym na Asusie, moze szkoda...
-
>Pytanie czy prosta linia biegla niezaleznie od powiekszenia?
Czasem jest tak, ze jakis zakret "prostuje sie" przy wiekszej skali (wiekszym oddaleniu)
linia była prosta na widoku 3D, a to jest zawsze duże powiększenie...do tego nie było komend głosowych a przydałyby się, kobita pyta i co teraz? on nie gada a ja nie wim gdzie jechać?...
>Byc moze jest to obliczone na WM 5.0, gdzie (AFAIK, ale moge sie mylic) pasek z guzikiem do obracania ekranu nie znika po uruchomieniu aplikacji, tak jak to bylo w WM 2003?
ja nie mam żadnego guzika, jak nie mam opcji w menu TT to muszę najpierw obrócić ekran w Windowsie
>Ze sprawdzania wersji mapy sie praktycznie nie korzysta, chyba ze jest jakas aktualizacja i chcesz sprawdzic czy dotyczy Twoich map. IMO brak tego guzika nie ma znaczenia.
de gustibus...
>Pamietaj, ze zintegrowanie wybierania adresow z ksiazki adresowej jako takie pojawilo sie dopiero w 6-ce, wczesniej w WM w ogole tego nie bylo, a w Palm OS bylo jako osobna aplikacja, uruchamiajaca TT po wyborze kontaktu. Czyli nie mozna tego traktowac jako "funkcje ktorych brak w porownaniu z 5-ka"
>BTW, ja zauwazylem, ze jesli mam wlaczone graffiti anywhere, albo wysune normalne graffiti, to moge wpisywac sobie dane kontaktu po ktorych TT je sortuje - pojawia sie wtedy rowniez klawiatura TomTom'owa, tak jak przy wyszukiwaniu po adresie. Dziwne to, i po tym jak zauwazylem ze mozna szukac kontaktow w ten sposob troche zrozumialem dlaczego na liscie supportowanych urzadzen jest Treo 650, a T|X, lepszego parametrami - brak. Treo ma po prostu klawiature wbudowana i tam po prostu wystarczy wystukac na niej dane kontaktu - bez kombinowania.
dobra, ale nie wszystkie pockety mają klawiaturki...
>Ale to znowu nie jest opcja ktorej "brak w porownaniu z piatka".
Zreszta znakow diaktrycznych na klawiaturze nie ma tez dla zadnego innego jezyka, wiec...
ale są dla francuskiego, a to wystarczająco mnie wnerwia...
>Czyli mamy na razie dwie opcje, z czego jedna (obracanie ekranu z poziomu aplikacji) zniknela, a druga (sprawdzenie wersji map) zostala przesunieta w inne, mniej wygodne miejsce.
To troche za malo by powiedziec, ze w stosunku do piatki "wielu opcji brakuje"
czekaj, jeszcze znajdę ;)
>Szostka wie. Na pewno nie wszedzie, ale np. dla Warszawy ma jak najbardziej wbite ograniczenie do 50km/h. Za to np na trasie Katowickiej pokazuje ze ograniczenie jest do... 100km/h zamiast 90km/h
Nie mialem okazji sprawdzic jak te ustawienia dzialaja w innych krajach.
Sama opcja IMO jest malo uzyteczna, bo wymaga czestego patrzenia na ekran nawigacji. Wole to co mam wbudowane w samochodzie - moge sobie ustawic dwa rozne "limity predkosci" i po przekroczeniu kazdego z nich odzywa sie brzeczyk i ostrzegawcza ikonka na desce rozdzielczej - brzeczyk po chwili cichnie, ale ikonka pali sie nadal i jest na tyle duza ze ciezko jest o niej zapomniec :"P
ZONK :) przeczytaj prawo o ruchu drogowym, na drogach dwujezdniowych dozwolone jest 100, na dwujezdniowych ekspresowych 110 ;)
>Mi sie po prostu wydaje dziwne, dlaczego "niedorobiona" mialaby byc tylko jedna platforma z czterech (a traktujac WM na smartfony jako osobny OS to pieciu) platform obslugiwanych przez ten system.
Pamietam tez, ze gdy uzywalem PPC z Automapa, to na dosc szybkim palmtopie (Asus A730W, z 520MHz) tez dzialala ona TRAGICZNIE wolno, w porownaniu z TomTomem dzialajacym na T|X. Niestety wtedy nie zrobilem testow z TT zainstalowanym na Asusie, moze szkoda...
wiem, widać TTTM
sorry nie chce mi się tych cytatów wklejać...
-
linia była prosta na widoku 3D, a to jest zawsze duże powiększenie...do tego nie było komend głosowych a przydałyby się, kobita pyta i co teraz? on nie gada a ja nie wim gdzie jechać?...
Generalnie kazdy producent softu do nawigacji zaznacza, ze nie bierze odpowiedzialnosci za wypadki powstale w wyniku uzywania jego softu :"P
Prawda jest taka, ze bledy sa w kazdym sofcie, pamietam jak sie kiedys nabijalem z kategorii "bledy automapy" na www.mobilne.net (np: "to nie jest droga - to sa schody do zamku!" :"P
Napisz do supprotu, zeby zrobili poprawke.
dobra, ale nie wszystkie pockety mają klawiaturki...
Owszem, TX tez nie ma klawiaturki. Jak powiedzialem - uaktywnienie pola graffiti albo opcji graffiti anywhere pozwala na wpisanie kontaktu ktorego sie szuka. nie wiem jak jest w TT odpalonym pod WM, na Palm OS pasek "narzedziowy" obecny jest zawsze, wiec tapniecie w ikonke graffiti to nie jest duzy problem. Aczkolwiek faktycznie, opcja rozwiazana cokolwiek dziwacznie.
czekaj, jeszcze znajdę ;)
hehe
ZONK :) przeczytaj prawo o ruchu drogowym, na drogach dwujezdniowych dozwolone jest 100, na dwujezdniowych ekspresowych 110 ;)
No prosz... czlowiek sie caly czas uczy... :"P
-
Mam zainstalowanego TT5 na palmptopie Mio P350 (procesor 400MHz). Szybkosc dzialania zarowno TT5 jak i TT6 jest idealna, nie zauwazam zadnych opoznien. Moim zdaniem roznice miedzy wersja 5 i 6 sa jedynie kosmetyczne w oprogramowaniu, natomiat niezauwazalne jesli chodzi o mapy. Miszkam w europie zachodniej wiec TT juz dawno mial ich dokladne mapy, wersja 6 nic szczegolnego nie wnosi.
-
Mam zainstalowanego TT5 na palmptopie Mio P350 (procesor 400MHz). Szybkosc dzialania zarowno TT5 jak i TT6 jest idealna, nie zauwazam zadnych opoznien. Moim zdaniem roznice miedzy wersja 5 i 6 sa jedynie kosmetyczne w oprogramowaniu, natomiat niezauwazalne jesli chodzi o mapy. Miszkam w europie zachodniej wiec TT juz dawno mial ich dokladne mapy, wersja 6 nic szczegolnego nie wnosi.
tutaj dodaje po prostu nowe ulice jak są i aktualizuje jednokierunkowe i zakazy jak są, ale ciągle widzę i tu sporo błędów....i to jak widzę na bardzo starych i aktualnych mapach te same...
-
Panowie piszcie krótko treściwie i na temat nie zaśmiecać strony prywatnym oglądem spraw jasnych dla większości
-
Temat chyba odpowiedni dla wątku.
Jak w temacie: zainstalowałem TT5 w pamięci gł. Treo650 (start.prc), przeszedłem konfigurację po polsku i na końcu komunikat, że brak map (East Europe mam na SD). gdy plik start.prc (Navigator) skopiuję na SD, to samo:(
-
Katalog w którym jest mapa jest w głównym katalogu na karcie?
Jaka jest wersja mapy? - ostatnia dla TT5 to chyba 6.60.1223
-
Mapy są w folderze na karcie:
G:\Eastern_Europe
Miałbym je wyciąć/wkleić luzem na kartę??
-
Mapy są w folderze na karcie:
G:\Eastern_Europe
Miałbym je wyciąć/wkleić luzem na kartę??
Nie tak jest dobrze.
Sprawdź jaka jest wersja mapy -> plik z rozszeżeniem *.pna -> to plik tekstowy opisujący mapę
-
Otwieram plik pna, tam stoi tak:
ID=Eastern_Europe.pna
1560353485
720
build=1803
id=166868
wersja to będzie...? :O
Dzięki za ew. roztłumaczenie :ok:
-
To oznacza, że masz pirata i powinieneś w trybie pilnym szczegółowo zapoznać się z regulaminem tego forum.
-
Wolne żarty :mad:
Wykluczone, oficjalne opakowanie TT, z ceną, paragonem itd!
Za takich pomocników to... kowala powiesili :E
-
No to są 2 możliwości, albo sbi się myli i TT5 był dostępny z nowszymi mapami niż 6.60 build 1223
albo w opakowaniu masz mapy do TT6, a nie TT5, bo do TT6 na pewno były mapy 7.20 build 1803.
-
@nocny Marek
W tym przypadku to ty sie mylisz, z TTN 6 nigdy nie dzialały mapy v7.xxx , ostatnią wersja do TTN 6 byla wersja 6.80 (Eastern Europe), natomiast pozostale mapy byly v6.75. Mapy v7.20 dzialaja tylko z TTN 7 oraz TT PNA
:mrgreen:
pozdrawiam
-
Może w szczegółach się mylę, ale w podstawowym wniosku chyba nie?
Jeśli to mapy 7.20 to nie są one przeznaczone do TT5,
czyli w poprzednim poście powinienem tylko zmienić TT6 na TT7.
-
Wolne żarty :mad:
Wykluczone, oficjalne opakowanie TT, z ceną, paragonem itd!
Za takich pomocników to... kowala powiesili :E
To chyba pozostaje ci tylko kontakt z Supportem Tomtoma, Mapy v720.xx napewno nie będa działały na TTN 5.
:grin:
pozdrawiam
-
Na TT6 tez ta wersja nie ruszy. To release do TT7 i 8.
-
Tylko jako "zakończenie" historii moich EE map z SD zacytuję zainteresowanym fragment dzisiejszej odpowiedzi Supportu TT:
Szanowny Panie Wojciechu
Mapa w wersji 7.20 nie jest kompatybilna ani z Navigatorem 6, ani z Navigatorem 7. W zwiazku z tym jest kompletnie Panu nieprzydatna. Jest ona przeznaczona tylko i wylacznie do kompletnych urzadzen nawigacyjnych firmy TomTom. Dodatkowo mapa bedzie dzialac w urzadzeniu TomTom, tylko i wylacznie na tej karcie, nie moze byc przekopiowana na zadna inna [...]
Niestety, ani z Naviagotrem 6, ani z Navigatorem 7 nie bedzie ona wspolpracowac.
Z powazaniem
Centrum Obslugi Klienta TomTom
Niemniej wielkie dzięki (szczeg. w str. Kol. SlawLang'a) za szybką pomoc :ok:
-
Nie do końca. Są inne mapy do TT 7 na Windows, a inne na urządzenia TT.
Ta co ty masz, to jest po prostu mapa na urządzenie TT.
Jest nawet specjalna mapa:
Western_and_Central_Europe_TRUCK 815.2112