Autor Wątek: TomTom Navi3 - to ma być ideal?  (Przeczytany 2506 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 6498
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
  • VIP Level: 150
TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« : Maj 18, 2004, 00:04:06 »
Los (w postaci wyjazdu sluzbowego) rzucil mnie do Amsterdamu.
Poniewaz nie zdazylem zakupić map Europy Zachodniej do TTN3, postanowilem uczynic to na podworku jego autorow.

Do Amsterdamu dojechalem dzieki Major Roads of Europe - bardzo sprawna nawigacja doprowadzila mnie do centrum, znalezienie parkingu nie stanowilo wiekszego (no!?) problemu, zas wlasciwy sklep namierzylem przy glownym placu.

Standardowe 169 EUR i paczka z 9-cioma CD przeszla na moja wlasnosc (jedyna w sklepie).
Instalacje postanowilem odlozyc na noc (wieczor lepiej bylo poswiecic na wizyte w pewnej slynnej dzielnicy A.).

Przy instalacji pierwsze zastrzezenie - zaden CD nie jest opisany, nie wiadomo jaka mapa jest na ktorym CD.
Na szczescie Benelux byl na CD #1.

Druga rzecz - CD są w pudelku zapakowane w miekkie, plastikowe etui, na ktorym jest kod do autoryzacji map. W zwiazku z tym etui jest zaplombowane naklejkami z dwoch stron.
Obie naklejki byly zerwane, mimo, ze pudelko bylo oryginalnie (firmowo) zafoliowane (swiadczyly o tym nalepki producenta na stretch-folii).

Ale nic to, wyciagam podrozny mini-zestaw USB (kupujcie u Ragozda na Allegro! - pozdrawiam) i lece z instalacja. Mapa Beneluxu (60 MB) weszla na karte dosc sprawnie.

Nastepnego dnia mam jechac nad Morze Polnocne, wiec chce sobie wyznaczyc trase. Wchodze do TomToma i wciskam "Switch maps". Wybieram Benelux i tu kolejna zagwozdka - nalezy dodatkowo zarejestrowac mape w serwisie internetowym producenta (to po cholere ten tajny kod na etui???).
I tu gleba - zmienilem notebooka i telefon, nie mam jeszcze ustawien GPRS, brak dostepu do sieci.
Szukam rozpaczliwie e-kafejki, jest godzina 24.00. Wszystko zamkniete, otworza o 9.00.

Trudno, czekam do rana. Rowno o 9.00 dopadam do Internetu - rejestracja mapy bez problemu, ale ta dodatkowa szykana byla IMHO zbedna.

Wyznaczam trase do Zandwoort (czy jakos tak) i jade. Nawigacja super. Trafilem bez problemu.
Jednak schody zaczynaja sie w miasteczkach polozonych na poludnie. Zadne boczne uliczki nie sa tam zaznaczone. No, ale moze to zadupia NL nie warte sladu na mapie w TTN3.

Potem krotki rajd po polderach i polach tulipanow (fantastyczne!). Powrot do Amsterdamu planuje wpisujac via adres kolegi.
I tu dramat. Nie dosc, ze nie ma takiej ulicy, to cala dzielnica nie istnieje!!! Na mapie stanowi pustynie. A dzielnica liczy sobie jakies trzydziesci lat! Wiec to nie kwestia aktualizacji.

Dodam jeszcze, ze wielokrotnie zdarzylo sie, ze TTN3 nie zaawizowal skrzyzowania, traktujac droge jako trase na wprost lub zakret. Dwa razy dotyczylo to wjazdu/przejazdu przez droge glowna (z podporzadkowanej)!!!

Na prowincji ronda (niektore wygladaly na dosc nowe - fakt) nie istnieja wg. TTN3. Wszystko to sa skrzyzowania, czesciej jednak zwykla jazda na wprost (jak wspomnialem, boczne uliczki nie sa pokazane na mapie).

Jesli dolozyc do tego kilkakrotne "zwiechy" programu, ktore leczyl tylko soft reset, to ten TTN3 wcale nie jest takim idealem.

Na zlagodzenie opinii o TomTomie w wersji 3 dodam tylko, ze kolejnego dnia doprowadzil mnie z Amsterdamu do Brukseli pod wlaciwy adres (prawdziwe door-to-door) taka droga, ze kolega mieszkajacy w Amsterdamie dwadziescia lat byl zszokowany, ze faktycznie mozna w to miejsce dojechac krotsza i lepsza trasa (a kolega pokonywal ja pewnie kilkadziesiat razy).

Reasumujac - mam z pewnoscia teraz mniejsze problemy z AutoMapa, niz z TomTom'em, ktory ponoc powinien leżakować w Sevres, jako swiatowy wzorzec nawigacji PDA.

I na koniec - Major Roads ma okrutnie nieaktualne dane o zjazdach/rozjazdach na Berliner Ringu. Zrobil mnie w konia w tym samym miejscu co mapa D, potem chcac naprawic blad i wrocic we wlasciwe miejsce - znow popieprzyl kolejny zjazd. Kosztowalo mnie to kilkadziesiat kilometrow...

Na szczescie, nie majac pewnosci czy kupie mapy do TTN3, zaopatrzylem sie w papierowy atlas Beneluxu i plan Amsterdamu. Tylko to mi umozliwilo dotarcie pod wlasciwy adres w "tajnej" dzielnicy, gdzie mieszka kolega.

W przyszlym miesiacu wybieram sie do Francji. Mape F do TTN3 juz mam, teraz szukam dobrego papierowego atlasu - tak na wszelki wypadek...


PDAclub.pl

TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« : Maj 18, 2004, 00:04:06 »
R E K L A M A:


Offline jacol

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 400
  • Sprzęt: całe pudło złomu
TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« Odpowiedź #1 : Maj 18, 2004, 07:18:35 »
Wiekszość ludzi wychwala TomToma pod niebiosa, stawiając go za wzór software nawigacyjnego, dyskredytując natomiast inne programy (w tym głównie AM).

Według mnie wystarczy już pobieżny kontakt z tym programem żeby dostrzec jego niewątpliwe zalety ale także i wady.
I podobne zdanie ma tysiące osób piszących na różnych forach - TomTom stanowi olbrzymią pomoc w podróży, ale do ideału brakuje mu baaardzo dużo.

A ponieważ konkurencja nie tyle rośnie, a wręcz pędzi do przodu, to  wygląda na to że programiści z znaku czerwonej rączki będą się musieli sporo napocić żeby utrzymać pozycję na rynku.


Offline SportBuddy

  • Newbie
  • Wiadomości: 30
TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« Odpowiedź #2 : Maj 18, 2004, 22:48:57 »
Cytat: jacol
Wiekszość ludzi wychwala TomToma pod niebiosa, stawiając go za wzór software nawigacyjnego, dyskredytując natomiast inne programy (w tym głównie AM).

Według mnie wystarczy już pobieżny kontakt z tym programem żeby dostrzec jego niewątpliwe zalety ale także i wady.
I podobne zdanie ma tysiące osób piszących na różnych forach - TomTom stanowi olbrzymią pomoc w podróży, ale do ideału brakuje mu baaardzo dużo.

A ponieważ konkurencja nie tyle rośnie, a wręcz pędzi do przodu, to  wygląda na to że programiści z znaku czerwonej rączki będą się musieli sporo napocić żeby utrzymać pozycję na rynku.



Za 99 EUR (plus przesylka) mozesz zamienic TT3 na MN|4. Nie bedziesz mial przy tym - niestety - TMC, bo Twoja mysz GPS tego prawdopodobnie nie popiera. Nie ma ograniczenia w czasie co do dokonania upgrade.


Offline mago

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 325
TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« Odpowiedź #3 : Maj 19, 2004, 10:50:48 »
Uzywam TT 2 do nawigacji w Niemczech. Poczatkowo bylem nieufny i sprawdzalem wyznaczona przez niego trase na mapie papierowej. Z biegiem czasu przestalem sprawdzac bo przekonalem sie, ze zawsze dotre do celu. Ze zrobieniem update na wersje 3 jednak sie wstrzymam az producent poprawi bledy.


Offline Claude

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2086
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« Odpowiedź #4 : Maj 20, 2004, 14:24:35 »
Cytat: jacol
Wiekszość ludzi wychwala TomToma pod niebiosa, stawiając go za wzór software nawigacyjnego, dyskredytując natomiast inne programy (w tym głównie AM).

Według mnie wystarczy już pobieżny kontakt z tym programem żeby dostrzec jego niewątpliwe zalety ale także i wady.
I podobne zdanie ma tysiące osób piszących na różnych forach - TomTom stanowi olbrzymią pomoc w podróży, ale do ideału brakuje mu baaardzo dużo.


A ponieważ konkurencja nie tyle rośnie, a wręcz pędzi do przodu, to  wygląda na to że programiści z znaku czerwonej rączki będą się musieli sporo napocić żeby utrzymać pozycję na rynku.


Nikt nigdy nie pisal, ze produkty z TTN  sa idealne, raczej chodzilo o ceny, za 170 eur dostajesz nieporownywalnie wiecej niz oferuje Automapa , z jednej strony masz cala Europe zachodnia ze szczegolowymi planami miast a z drugiej strony tylko mape Polski + kilka planow miast.Mysle, ze producenci AM powinni trzymac kciuki aby TTN nie zabral sie za mapy Polski, jesli by to zrobil to AM przy takich cenach znika z rynku w ciagu miesiaca

1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

Offline jacol

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 400
  • Sprzęt: całe pudło złomu
TomTom Navi3 - to ma być ideal?
« Odpowiedź #5 : Maj 22, 2004, 08:40:14 »
Cytat: claude_szz
Nikt nigdy nie pisal, ze produkty z TTN  sa idealne, raczej chodzilo o ceny, za 170 eur dostajesz nieporownywalnie wiecej niz oferuje Automapa , z jednej strony masz cala Europe zachodnia ze szczegolowymi planami miast a z drugiej strony tylko mape Polski + kilka planow miast.Mysle, ze producenci AM powinni trzymac kciuki aby TTN nie zabral sie za mapy Polski, jesli by to zrobil to AM przy takich cenach znika z rynku w ciagu miesiaca


Nie wątpię, że twórcy AM zdają sobie sprawę iż poważna konkurencja na runku polskim prędzej czy później się pojawi. Mają jednak w tej chwili dobrą pozycję wyjściową i wyprzedzają całą stawkę o spory dystans. Jeżeli nie osiądą na laurach i dalej będą pracować w tym tempie co ostatnio, to TomTom nie zrobi tutaj specjalnego biznesu.

Myślę że poważniejszym konkurentem są/będą firmy związane z rynkiem samochodowym, oferujące zestawy nawigacyjne dla poszczególnych marek. Tu mapy Polski zapowiadane były już dawno, a podobno w niektórych japończykach Polska już jest cześciowo uwzględniona. Niestety, nic pewnego nie wiem, coś przebąkiwano na ten temat na p.m.s

A wracając do TT to nie bardzo wiem skąd te 170 Euro za całą Europę...
Być może tyle wychodzi przy kupnie na ebay, ale ze strony firmowej TomTom'a wynika że komplet map kosztuje 189 Euro plus przesyłka. No i oczywiście do tego trzeba dokupić samego TomTom Navigatora, bo te 189 Euro to są za mapy.

Ogólnie, z punktu widzenia użytkownika TTN (co prawda z krótkim stażem - niecały rok), ta firma przypomina mi wielkiego, powolnego molocha - wypisz wymaluj socjalistyczny kombinat!
Ich tempo update, opóźnienia w aktualizacji map, ta powolna wysyłka CD, brak możliwości downloadu przez internet, ta "troska" o klienta...
Dwa razy mi wysyłali CD i dwa razy nie potrafili poprawnie zaadresować przesyłki. Żeby skorygować ich błędy musiałem dzwonić do nich do firmy do Holandii bo maile poza automatycznym potwiedzeniem odbioru pozostawały bez echa. A i telefon znalazłem gdzieś po długich poszukiwaniach i nie była to żadna hotline oczekująca na zagubionych userów.

Itd itp... składa się to wszystko na obraz firmy może nie najgorszej (bo w sumie sam produkt ma sporo zalet) ale na pewno dalekiej o ideału!