Przejrzałem ofertę (www) Navigona.
Pokrycie mapami poszczególnych obszarów nie jest rewelacyjne.
Spójrzcie na :
http://www.navigon.com/ - Menu
Products
Mobile Navigator|4
Features
Map Material
Detailed information... (na dole podstrony)
Finlandia - prawie zupełnie nie istnieje
Hiszpania/Portugalia i większośc Francji, a także spora część Włoch - tylko drogi pomiędzy miastami - sądzę, że o siatce ulic w miastach marzenie jest ryzykowne.
Wiem, że rzadko kto wybiera się na weekend do Laponii, a i do Portugalii na saksy jeżdżą głównie Ukraińcy, jednak za dość duże - było nie było - pieniądze chciałoby się trochę więcej/dokładniej...
Strasznie pociąga mnie to TMC, lecz wydaje się, że to jedyna przewaga Mobile Navigatora nad TomTom Navigatorem.
Wątpię, żeby tak doświadczona firma, jaką jest TT, dała się wpuścić w taki kanał z TT Traffic, jak to opisywał SportBuddy.
Myślę, że jeśli nawet tak jest aktualnie, to szybko przyjdą po rozum do holenderskiej głowy i zrobią wersję z "true TMC", pewnie kosztem wymiany przez userów hardware'u do GPS.
Dodam tylko, że moja preferencja (i nadzieja) dla TTN3 bierze się tylko z oglądu screenów na stronach www Navigona. Bardziej podoba mi się TomTom. Przypuszczam, że POI, skiny, add-ons, plug-ins i cała reszta stuffu jest w TT co najmniej tej samej jakości...
Warte namysłu są jeszcze możliwości eksportu/importu map i tras PDA<->PC. Jednak za mało piszą o tym na stronach Navigona, aby móc sobie wyrobić pogląd w tej materii. W każdym razie, w kontekście objętości map i konieczności ich przełączania, możliwość tworzenia jednolitej, międzynarodowej trasy z wycinków map brzmi atrakcyjnie.
Wolałbym naciskać na TomToma, żeby uwzględnili powyższe sprawy w kolejnej edycji/upgrade Navigatora, jednak pamiętając dyskusję, jaka odbyła się ze dwa lata temu na pl.comp.sys.palm, nikłe są szanse, żeby ktoś z TT wziął sobie to do serca.
I co o tym sądzicie?