Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy

  • 10 Odpowiedzi
  • 5600 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« dnia: Wrzesień 12, 2004, 15:11:43 »
Ponieważ zdecydowana większość Klubowiczów (przynajmniej czytelników Pocket PC/GPS) zna doskonale AutoMapę, zaś TomTom Navigatora być może nie, pozwoliłem sobie zestawić cechy funkcjonalne obu programów.

Robię to z kilku powodów.

Po pierwsze, ktoś śledząc moje wypowiedzi, w których (prawie) zawsze staję murem w obronie AM, mógłby wywieść tezę, że jestem niewidomy. Tak nie jest, stałem się - po prostu - "zboczonym użytkownikiem AutoMapy", jak to określił Cat.
Zdaję sobie jednak sprawę z przewag TTN, zaś mój software'owy nacjonalizm ma u podłoża chyba dobry kontakt z Supportem AM, w porównaniu z zerowym z TomTom Support. Także namacalna reakcja twórców programu na zgłaszane błędy jest argumentem wyraźnie przemawiającym na korzyść rodzimego programu. Częstotliwość update'ów map i programu jest tu IMHO bezprecedensowa na skalę światową.

Po drugie, takie zestawienie funkcjonalności pozwoli na zdefiniowanie miejsca - fazy rozwoju, w którym obecnie jest AutoMapa, w porównaniu do "pewnego wiodącego proszku na rynku". Być może też wykreuje jakieś kierunki lobbingu użytkowników u właścicieli jedynego polskiego softu do głosowej nawigacji PDA.

Po trzecie, przybliży TTN3 osobom, które jeszcze go nie widziały.

By uniknąć zbędnych, offtopicznych pytań informuję, że nie nastąpiła u mnie żadna zmiana podejścia do obu programów. Wręcz przeciwnie, długo nie używałem TomToma (ok. miesiąca) i czwartkowy (09.09.04) wyjazd do Niemiec poskutkował niestrawnością na widok ekranu 3D, w porównaniu z pięknym, atlasowym ekranem AM. No, ale jestem wszak zboczony... Jednak w zestawieniu cech muszę 3D, abstrahując od mojego gustu, poczytać za przewagę TTN, bo przydatność tego rodzaju widoku w pokonywaniu wielopoziomowych i wielokierunkowych rozjazdów jest nie do przecenienia.

Ale ad rem.
Przyjąłem taką zasadę redakcji, że kolejno odczytuję funkcje z ekranów menu TomToma, wypisuję te, których brak w AM i opatruję (bądź nie) ewentualnym komentarzem. Układu menu (IIRC) nie zmieniałem. Najpierw menu Navigatora (podręczne - za dotknięciem ekranu palcem w czasie jazdy), potem menu Mapa, potem pozostałe.

No, to jedziemy:

- na pierwszy ogień - możliwość samodzielnego ustawiania zestawu ikon na kolejnych screenach menu podręcznego z dużymi ikonami. Jest to dostępne zarówno z menu podręcznego, jak i z menu "Plik".
Absolutnie przydatna funkcja, komentarz zbędny.

- wtyczanie tras alternatywnych (Alternative Routes)
Nigdy nie korzystałem z tej funkcji, bo nie znam na tyle dobrze ziem nie podbitych jeszcze przez Polskę, by pokusić się o szukanie lepszej trasy. Korzystając jednak z PC-towych map Polski wiem, że to funkcja przydatna, bo to co proponuje soft nie zawsze jest (obiektywnie?) optymalne.

- zapamiętaj pozycję (Memorize Position)
nie mam pojęcia o przydatności tegoż. Może ktoś napisze?

- w(y)łącz widok 3D (Turn 3D View On/Off)
Już o tym pisałem. Może się komuś wizualnie podobać lub nie, jednak są sytuacje (wspomniane), kiedy 3D jest nieoceniony. Niewątpliwie, ładnie wygląda w czasie jazdy nadrzecznymi bulwarami... :))

To chyba wszystko w menu podręcznym, czego brak w AutoMapie. Jeśli coś pominąłem, proszę o suplement.

Teraz menu mapy.

- instrukcje (Instructions)
To lista kolejnych manewrów wytyczonej trasy (skręty, zjazdy, ronda, zmiany pasów na autostradzie, zmiana drogi, etc.) w ujęciu odległości od punktu startowego, znana np. z MS AutoRoute, czy SonyMap.
Przydatna funkcja, bez komentarza.

- podziel ekran (Split View)
Dotyczy w/w instrukcji, ale dodatkowo wyświetla na mapie klikniętą na liście instrukcji sytuację.
Komentarz j.w.

- zamień ekrany (Swap Windows)
Instrukcje w górnej części ekranu, mapka na dole - lub odwrotnie (przełącznik).
Wg. mnie to już wodotrysk.

- plan trasy (Itinerary)
Jeśli wyznaczymy dodatkowe punkty pośrednie (tzw. via), to program je tu wylistowuje.

Tu chyba też pokazuje się TT Traffic, którego jeszcze nie używam, a o którym niżej.

Następnie menu kontekstowe mapy.

- pokaż pobliskie POI (Nearby POI)
Absolutna rewelacja. Wybiera się rodzaj POI (restauracja, stacja benzynowa, itp.) a program wyrzuca nazwy/adresy najbliższych do punktu wskazanego na mapie, z podaniem odległości od tegoż punktu.

- umieść na środku ekranu (Center on Screen)
Bardzo brakuje tego w AutoMapie, kiedy chce się dowolnie wybrany z ekranu punkt mapy obejrzeć w maksymalnym zbliżeniu. Wiecznie trzeba centrować punkt ręcznie, a i tak "ucieka" poza ekran.

- Reset GPS for this location
Nie mam pojęcia do czego to służy.

Teraz menu "Files".

Właściwości (Properties)

Navigation
- Prędkość bezpieczna (Safety Speed)
Ustawia się wpisując prędkość w km/h, po przekroczeniu której TTN wyświetla specjalny fullscreen ostrzegawczy. Dla zapalczywych drajwerów funkcja przydatna.

Advanced
- Pokaż wskaźnik "Brak zasilania (zewnętrznego)" (Show 'no-power' indicator).
Jeśli zasilamy PDA np. z gniazda zapalniczki i przypadkowo (lub nie) rozłączymy, to ekran pokazuje wyciągniętą wtyczkę w formie małej, ale widocznej ikonki.
Przydatne, podobnie jak poniższy:
- Pokaż wskaźnik "głos wyłączony" (Show 'sound off' indicator).
Paru postów w PDA Clubie mielibyśmy mniej, gdyby taka ikonka się pojawiała.
- Move e-roads to the back
Nigdy nie wiedziałem do czego to służy. Jakoś nie mogłem zauważyć różnicy... Znów liczę na pomoc.
- Wskaźniki (Indicators)
Można ustawiać kolejność i rodzaj wyświetlanych na ekranie wielkości (prędkość, ETA, czas do osiągnięcia celu, etc.). Jednak w AM to chyba też już jest.
- plan podróży (Itinerary)
* Miltiple destinations.
Znów nie wiem o co chodzi, nie chcę konfabulować - potrzebna pomoc.
* Dźwięk: kiedy dzielimy trasę na etapy (Sound: Using stopovers)
J.w.
- Ostrzeżenia (Warnings)
* Re-activate warnings
J.w.
- planowanie trasy (Route Planning)
*Calculation
Tu jest możliwość wyboru szybkości, a co za tym idzie precyzji ponownie wytyczanej trasy. Wydaje się, że to coś jak poziom zaawansowania w komputerowych szachach - program może myśleć dłużej, ale analizuje więcej wariantów - lub odwrotnie. Jest też poziom pośredni.
- preferowane prędkości (Preferred speeds)
Ustawia się w tej opcji średnią prędkość, z jaką jeździmy po drogach różnych kategorii - od autostrady po drogę dojazdową. Jak rozumiem - dla celów ETA (spodziewana godzina dotarcia do celu).
- Navigator Menu
To właśnie modyfikacja wspomnianego menu podręcznego - ustawianie zawartości poszczególnych ekranów.
Jest tu funkcja nie występująca (IIRC) w Automapie: pomiń następny punkt pośredni (via?) - (Skip next drive-by).
- przyciski/klawisze sprzętowe (Hardware buttons)
Tu można przypisać absolutnie dowolne akcje z pozycji menu podręcznego do dowolnego klawisza PDA. Występuje w AM.

Inne funkcje:

Adresy z numerami domów w "navigate to" i "find".
To jedna z zasadniczych przewag TomToma nad AutoMapą, ponieważ dotyczy całego obszaru objętego mapą, a nie tylko największych miast. Choć wielu ulic w mniejszych miastach brakuje. Zdecydowanie najlepiej jest w Niemczech.

Tom Tom Traffic
Niewiele mogę powiedzieć n/t skuteczności tej funkcjonalności, także jej kosztów.
Znów oczekiwałbym pomocy. Sama idea to rewelacja, jednak - zgodnie z wątkami o TTT na PDA Clubie - sposób jej realizacji budzi wiele wątpliwości.

- kliknięcie na symbolu strzałki pokazującej rodzaj następnego manewru, powtarzana jest instrukcja głosowa zapowiadająca ten manewr.
Przydaje się, kiedy zapomnieliśmy/nie dosłyszeliśmy komunikatu, zaś manewr jest niezbyt ewidentny (np. jedziesz prosto, ale zajmij lewy pas).

Chciałem także opisać plug-iny do TomToma, jednak ktoś podjął idiotyczną (IMHO) decyzję o wywaleniu tych stron z serwisu www TomTom. Przecież mnogość tych dodatków jest niewątpliwą przewagą TTN, choć zasług samego producenta jest w tym chyba nie tak wiele. Żałuję, że żadna z firm/osób polskich nie zainteresowała się wtyczkami do AutoMapy, bo ilość użytkowników AM szacowałbym na co najmniej 15-20 tysięcy. Jest na czym (na kim) zarobić...

Jeśli pominąłem jakieś funkcje TTN, w istotny sposób rzutujące na porównanie z jego polskim odpowiednikiem, to proszę o uzupełnienia.

Teraz, co ma AutoMapa, czego brak w TTN.
Wg. mnie podstawowe, to:

- przełączanie map w tle.
Nie wiem na ile jest to możliwe na bardzo dużych obiektach (np. Germany na France - obie w całości), bo z czegoś brak tak ważnej funkcji w TTN (i nie tylko) wynika, tak czy inaczej - dla mnie jest to absolutna rewelacja.

- wyświetlanie nazwy (najbliższej) miejscowości i regionu w rogu ekranu.
Używanie programów nawigacyjnych od dłuższego już czasu powoduje, że nigdy nie wiem gdzie jestem, co brzmi np. dla rozmówcy telefonicznego dość głupio/podejrzanie. Zresztą, nawet i bez nawigacji często zastanawiałem się przez jaką miejscowość przejeżdżam, szukając jej nazwy (jeśli przegapiłem tablicę na wjeździe) na przystankach, na tabliczkach urzędów, etc.
Teraz mam jak na talerzu...

- komputer pokładowy
Sam mam w samochodzie - nie korzystam, lecz może byc istotny dla osób mających auta bez komputera pokładowego.

Wydaje mi się, że w TTN nie ma także opcji "Odwróć trasę", jak również "Wczytaj trasę". Szczególnie ta ostatnia funkcja jest dla mnie istotna, bo np. dojazd do zachodniego końca A-2 jest "nierutowalny" przez żaden program.
Proszę sprostować jeśli się mylę.

Na koniec - pozostawiam kwestię dokładności map, zawartości i cen poszczególnych zestawów map w TTN3 i AM. Ograniczam się tu tylko do funkcjonalności samego softu.

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2004, 15:36:18 »
Brawo :), ja nie jestem tak wielkim zwolennikiem AM ale juz kiedys wspominalem, nie lamentuje, wiedzialem co kupuje.
Wracajac do tematu ...wydaje mi się, że w TTN nie ma także opcji "Odwróć trasę"... , nie wiem czy o to chodzilo ale TTN3 ma cos co nazwane jest jako Return Trip
[pic=http://www.totenhosen.neostrada.pl/pictures/VidyaScreen052.bmp]
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2004, 16:11:04 »
Oczywiście, że o to mi chodziło. Przeoczyłem...
Dzięki za sprostowanie.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2004, 18:55:44 »
Moi, ależ napisałeś epistołę ;) ciężko to "rozebrać" za pierwszym razem...

Ale odnosząc się do kwestii w których mogę coś dodać:

Cytuj
Zdaję sobie jednak sprawę z przewag TTN, zaś mój software'owy nacjonalizm ma u podłoża chyba dobry kontakt z Supportem AM, w porównaniu z zerowym z TomTom Support.

Zgadza się.
Support TomToma jest żenujący, bezpośrednia obsługa klienta również. Dwukrotnie przesyłali mi paczki i dwukrotnie były poważne problemy z ich otrzymaniem. Raz nie mogli znaleźć adresu w pobliżu Hanoweru, kolejną paczkę wysłali do Wrocławia zamiast Krakowa...

Odpowiedzi na maile (oprócz automatycznego potwierdzenia) przychodzą z dużym opóźnieniem lub nie przychodzą wcale. Wydaje się że TT bardzo oszczędza na prowadzeniu "ludzkiego" supportu, natomiast procedury automatyczne działają na ogół szybko i bezbłędnie.

Cytuj
- na pierwszy ogień - możliwość samodzielnego ustawiania zestawu ikon na kolejnych screenach menu podręcznego z dużymi ikonami. Jest to dostępne zarówno z menu podręcznego, jak i z menu "Plik".
Absolutnie przydatna funkcja, komentarz zbędny.

Przy aktualizacji TTN3.0X na 3.04T dziwnym trafem nastąpiła zamiana strzałki (More...) kierującej do następnych podstron menu na ikonę chyba aktualizacji sytuacji drogowej. Dopiero całkowite wykasowanie pliku konfiguracyjnego pozwoliło na dostęp do wszystkich podstron.

Cytuj
- wtyczanie tras alternatywnych (Alternative Routes)
Nigdy nie korzystałem z tej funkcji, bo nie znam na tyle dobrze ziem nie podbitych jeszcze przez Polskę, by pokusić się o szukanie lepszej trasy. Korzystając jednak z PC-towych map Polski wiem, że to funkcja przydatna, bo to co proponuje soft nie zawsze jest (obiektywnie?) optymalne.

Próbowałem parokrotnie tej opcji ale nigdy nie dała pozytywnych rezultatów. Proponowane trasy alternatywne były tak odmienne od pierwotnej że zahaczały o abstrakcję..

Cytuj
- zapamiętaj pozycję (Memorize Position)
nie mam pojęcia o przydatności tegoż. Może ktoś napisze?

Przydaje się. Jak jedziesz i chcesz na szybko zaznaczyć położenie jakiegoś sklepu czy skrzyżowania to można to zrobić nieomal błyskawicznie.

Cytuj
- w(y)łącz widok 3D (Turn 3D View On/Off)
Już o tym pisałem. Może się komuś wizualnie podobać lub nie, jednak są sytuacje (wspomniane), kiedy 3D jest nieoceniony. Niewątpliwie, ładnie wygląda w czasie jazdy nadrzecznymi bulwarami... :))

Należałoby zaznaczyć że widok ten pozbawiony jest napisów tekstowych.

Cytuj
To chyba wszystko w menu podręcznym, czego brak w AutoMapie. Jeśli coś pominąłem, proszę o suplement.

Jest jeszcze opcja Hide Map czyli zamiast podkładu mapy wyświetlane są duże znaki zmiany kierunku jazdy. Opcja w sumie nigdy nie używana, raczej trudno mi sobie wyobrazić potrzebę rezygnacji z podstawowej funkcjonalności programu (no chyba że PDA jest tak słabe że nie wyrabia z mapą). Możliwe są również inne drobne zmiany w ekranie nawigatora, np wyświetlanie aktualnej szybkości..

...

Cytuj
* Miltiple destinations.
Znów nie wiem o co chodzi, nie chcę konfabulować - potrzebna pomoc.

IMHO bez tego nie ma punktów pośrednich. W momencie dodawania punktu do itinerary nie pojawia się pole wyboru destination/drive-by.

Cytuj
* Dźwięk: kiedy dzielimy trasę na etapy (Sound: Using stopovers)
J.w.

Chyba informuje dźwiękowo o osiągnięciu punktu pośredniego.

Cytuj
- planowanie trasy (Route Planning)
*Calculation
Tu jest możliwość wyboru szybkości, a co za tym idzie precyzji ponownie wytyczanej trasy. Wydaje się, że to coś jak poziom zaawansowania w komputerowych szachach - program może myśleć dłużej, ale analizuje więcej wariantów - lub odwrotnie. Jest też poziom pośredni.

Z tego co pamiętam nie było zalecane przestawiane z pozycji Normal. Przy planowaniu dokładnym program się często nie wyrabia czasowo przy rekalkulacji trasy...

Cytuj
- preferowane prędkości (Preferred speeds)
Ustawia się w tej opcji średnią prędkość, z jaką jeździmy po drogach różnych kategorii - od autostrady po drogę dojazdową. Jak rozumiem - dla celów ETA (spodziewana godzina dotarcia do celu).

Nie tylko. Na podstawie tych szybkości program wytycza trasę jeżeli typ trasy jest Quickest route. Czyli jeżeli preferujemy dany typ dróg to jest tu pewne pole do manewru.

Cytuj
Tom Tom Traffic
Niewiele mogę powiedzieć n/t skuteczności tej funkcjonalności, także jej kosztów.
Znów oczekiwałbym pomocy. Sama idea to rewelacja, jednak - zgodnie z wątkami o TTT na PDA Clubie - sposób jej realizacji budzi wiele wątpliwości.

Ogólnie działa, ale...
- części przeszkód drogowych nie uwzględniono, nawet tych stałych, typu długotrwałe roboty drogowe. Być może teraz, po przełączeniu z tymczasowego serwera na stały sytuacja się poprawi.
- co jest największą bolączką - przy stosowaniu GPS via BT i połączeniu z internetem także via BT, program bardzo często przy ściąganiu danych po prostu znika... wyłącza się całkowicie.
Tak przynajmiej zachowywała się wersja 3.04T (IPAQ 5550 + GPS socket + Nokia 6310), nie wiem czy jest jakiś postęp w nowszej 3.05T.
Koszt użycia TomTom Traffic wbrew pozorom nie jest powalający, dla kogoś kto planuje wyjazd wakacyjny 10 Euro za miesięczny abonament chyba nie jest kwotą zaporową, a koszt użycia w trasie (paczki GPRS) to na ogół mniej niż 20 PLN (dla roamingowca).

Cytuj
Chciałem także opisać plug-iny do TomToma, jednak ktoś podjął idiotyczną (IMHO) decyzję o wywaleniu tych stron z serwisu www TomTom. Przecież mnogość tych dodatków jest niewątpliwą przewagą TTN, choć zasług samego producenta jest w tym chyba nie tak wiele. Żałuję, że żadna z firm/osób polskich nie zainteresowała się wtyczkami do AutoMapy, bo ilość użytkowników AM szacowałbym na co najmniej 15-20 tysięcy. Jest na czym (na kim) zarobić...

Używam POI-Warnera i Check-Pointa - oba mniej więcej tej samej jakości, o podobnej funkcjonalności  i w sumie bez zastrzeżeń. O dziwo - bazy radarów raczej się nie pokrywają.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2004, 01:22:21 »
Cytat: Moi
Chciałem także opisać plug-iny do TomToma, jednak ktoś podjął idiotyczną (IMHO) decyzję o wywaleniu tych stron z serwisu www TomTom. Przecież mnogość tych dodatków jest niewątpliwą przewagą TTN, choć zasług samego producenta jest w tym chyba nie tak wiele. Żałuję, że żadna z firm/osób polskich nie zainteresowała się wtyczkami do AutoMapy, bo ilość użytkowników AM szacowałbym na co najmniej 15-20 tysięcy. Jest na czym (na kim) zarobić...
Prostuję - plug-iny są nadal w serwisie www TomToma:
http://www.tomtom.com/addons/index.php?Language=1&Product=238&Category=10

W poprzedniej wersji serwisu był chyba nieco bardziej czytelny układ stron...

*

Offline Kusiu

  • *****
  • 3968
  • Płeć: Mężczyzna
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2004, 01:32:37 »
Cytat: Moi
ilość użytkowników AM szacowałbym na co najmniej 15-20 tysięcy.
Na ile te szacunki są dokładne i na jakiej podstawie szacujesz?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2004, 01:32:39 »
Cytat: jacol
Używam POI-Warnera i Check-Pointa - oba mniej więcej tej samej jakości, o podobnej funkcjonalności  i w sumie bez zastrzeżeń. O dziwo - bazy radarów raczej się nie pokrywają.
A nie da się ich połączyć/scalić/"zappendować"?
Są przecież programy do edycji baz POI dla TTN (ale nie mam pojęcia jak działają i jaka jest struktura pliku POI).

[Dodano: 2004-09-13 01:35:56]
Cytat: Kusiu
Cytat: Moi
ilość użytkowników AM szacowałbym na co najmniej 15-20 tysięcy.
Na ile te szacunki są dokładne i na jakiej podstawie szacujesz?
Szczerze mówiąc z sufitu. Oparłem się tylko na informacji prasowej, że w drugie półrocze 2003 AutoMapa weszła z ok. 8 tysiącami userów.
Zakładam, że ilośc ta powinna się po roku co najmniej podwoić.

*

Offline Zbój Madej

  • 40
  • Płeć: Mężczyzna
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2004, 10:10:23 »
Cytat: Moi
kliknięcie na symbolu strzałki pokazującej rodzaj następnego manewru, powtarzana jest instrukcja głosowa zapowiadająca ten manewr.
Przydaje się, kiedy zapomnieliśmy/nie dosłyszeliśmy komunikatu, zaś manewr jest niezbyt ewidentny (np. jedziesz prosto, ale zajmij lewy pas).

Taką funkcję udostępnia również AM - tzn. nie jest to w ścisłym sensie powtórzenie komunikatu, bo np. odległości podawane przez program są aktualizowane, ale generalnie kliknięcie w strzałkę w trybie Pilot wymusza wygenerowanie komunikatu głosowego.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 18, 2004, 02:11:37 »
Podoba mi się ten wątek, zwłaszcza dlatego, że jest "bliźniaczy do mojego". :)
Jako, że właśnie dzisiaj wróciłem z 14-to dniowego objazdu samochodowego po Europie (Czechy-Niemcy-Austria-Włochy) - z TTN3 oczywiście - jako użytkownik AM od czasów, w których była dostępna jedynie z planem Warszawy i "ogólną" mapą Polski chętnie przyłączę się do tej dyskusji.
Ale to dopiero jutro, jak się dobrze wyśpię. ;)

*

Offline skibi

  • **
  • 136
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2004, 05:58:18 »
Czy udało sie wam z TTN3 wyeksportowac punkty własne (favourite) naniesione podczas jazdy, lub w inny sposób je zabezpieczyć?

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Porównanie funkcjonalności TomToma i AutoMapy
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2004, 14:05:31 »
O ile się nie mylę Favourites są zapamiętywane w katalogu
\My Documents\TomTom Navigator Settings\ w pliku XXXNavigatorSettings.cfg gdzie XXX to nazwa określonej mapy.

Eksportować nigdy nie próbowałem, na pierwszy rzut oka raczej się nie da.