mój powrót do tomtom'a

  • 25 Odpowiedzi
  • 9528 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mój powrót do tomtom'a
« dnia: Styczeń 22, 2015, 22:39:52 »
witam,

Na początek napiszę słów kilka historii - Tomtom'a używałem do czasów premiery Go510 (którego posiadam do dziś). Zawsze szanowałem Tomtom'a za precyzyjne mapy - których postęp procentowy w tamtych czasach (2006-2007) śledziliśmy z wypiekami na twarzy również na tym forum. Jakiś czas później otrzymałem w prezencie Garmina 765 z GPMapą, jakoś bardziej mi podpasował z różnych przyczyn - ale traktowałem swojego go510 jako równoważnego gracza. Przez ostatnich kilka lat jeździłem sporo na CNE (CityNavigatorEurope - dla niewtajemniczonych) i mapa choć z początku tragiczna w obrębie Polski z czasem stała się bardzo przyzwoita.
Około miesiąca temu nabyłem drogą kupna samochód marki Renault z wbudowanym Tomtomem uśmiechnąłem się pod nosem że wrócę na stare pielesze - i nawet mi to pasowało bo już garmin (dalej stareńki 765) zaczął wiać nudą. W trakcie pierwszego kontaktu doskwierał mi brak ekranu dotykowego tylko joystick i brak możliwości głosowego wprowadzania ulic które pięknie działa na Tomtomach serii GO - ale po tygodniu używania przyzwyczaiłem się i nawet mógłbym powiedzieć że sobie chwalę bo jest bardzo intuicyjne i precyzyjne. Uprzedzając pytania - zaktualizowałem swoją mapę dzięki gwarancji najnowszych map do świeżutkiej i lśniącej nowością oraz poprawki MapShare.
Żaden ZONK nienastąpił po pierwszym kontakcie który odbywałem na drogach wokół swojego domu. Później wybrałem się na załatwienie kilku spraw w nieznany warszawsko/podwarszawski teren. Pierwszy poważny ZONK natrafiłem w Ząbkach gdzie mapa uparcie prowadziła mnie przez nieistniejący przejazd kolejowy - nic nie wiedząc o tunelu który nie dość że znajduje się pewnie 100m dalej to jeszcze otwartym pół roku temu  (sprawdziłem 30.06.2014) - słabo, pojechałem dalej. Drugi punkt podróży - na pewniaka wbiłem kolejny adres w Warszawie, słabo to mi się zrobiło jak dojechałem na miejsce - droga gruntowa, błoto ani widu ani słychu cywilizacji, zwątpiwszy wyjąłem telefon z androidem i prowadzony przez google maps dojechałem na miejsce (różnica w linii prostej pomiędzy wskazaniem TT a właściwym adresem 860 metrów). Skołowany pojechałem dalej. Parę dni później wybrałem się w trasę Warszawa - Wrocław, bez komentarza. Czara goryczy przelała się dzisiaj wybrawszy się na wycieczkę po bieszczadach TT prowadził mnie drogą której nie ma ... ba sprawdziłem ani google maps ani OSM ani UMP tej drogi nie zna (dla dociekliwych droga pomiędzy wsią Puławy Dolne a Moszczańcem) nadłożyłem jakieś 25-30 km.
Po co to piszę? Bo uważałem, że TT który trąbi na wszelkie możliwe strony o tym jak jest super dobry w aktualizacji map, ile ma sprzedanych urządzeń które mu dają dodatkową wiedzę itd. dalej tkwi w ciemności. I moja radość z posiadania lubianego niegdyś urządzenia przerodziła się w brak zaufania i w szydercze pytanie gdzie dziś pojedziemy?

pozdr
S

*

Offline teleatlas

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: TT GO5200, iPh SE
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2015, 09:45:41 »
Witaj,
tunel w Ząbkach będzie na mapie w lutym (9.45), podobnie najnowszy odcinek S8 pomiędzy Łaskiem a Sieradzem. Co do trasy Puławy-Moszczaniec - nie wiem jakie masz ustawienia w nawigacji ale ona istnieje na mapie jako gruntowa; sugeruję opcję omijania gruntowych. Tak czy inaczej zaraz ją zablokuję bo rzeczywiście jest nieprzejezdna. Możesz podać ten felerny adres w W-wie?

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2015, 10:14:58 »
@teleatlas
Ponieważ cykl produkcyjny map w TT jest dosyć długi, to czy nie mozna by wprowadzać nowych dróg (tuneli itp.) tak, aby były na mapach przed zakończeniem inwestycji? Oczywiście powinny być one zablokowane aby nie wyznaczać tamtędy tras dopóki droga nie jest oddana do uzytku, ale odblokowanie ich  przez MapShare pozwalałoby na błyskawiczną reakcję.

*

Offline teleatlas

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: TT GO5200, iPh SE
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2015, 10:39:27 »
Musimy się trzymać specyfikacji, w ten właśnie sposób zbieramy tylko autostrady, pozostałe ważne drogi wprowadzamy bez blokad celując w najbliższą mapę PO otwarciu (no chyba że jest duże opóźnienie w budowie to wtedy blokujemy, np. S69). Zobacz że np. obwodnica Radomia jest już od listopada na mapie a jeszcze się z nią grzebią.

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2015, 12:39:55 »
Myślę że drogi ekspresowe też tak powinny być wprowadzane, np. ostatnio S8.
Odcinek Walichnowy - Sieradz oddany pod koniec października na mapie 9.40 jest, a oddany w listopadzie odcinek Sieradz - Łask na tą mapę już się nie załapał - trzeba czekać cały kwartał :(

*

Offline tczuba

  • **
  • 150
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS5 + TT Go mobile ;)
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2015, 15:45:49 »
Myślę że drogi ekspresowe też tak powinny być wprowadzane, np. ostatnio S8.
Odcinek Walichnowy - Sieradz oddany pod koniec października na mapie 9.40 jest, a oddany w listopadzie odcinek Sieradz - Łask na tą mapę już się nie załapał - trzeba czekać cały kwartał :(

Bo odcinek Sieradz - Łask miał być oddany dopiero w tym roku... wg planów GDDKiA, a oddali go wcześniej... :P
TT Go mobile build 1.17.1 (2121), mapa 1005.8757 (Europe)

Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2015, 16:48:30 »
Co do trasy Puławy-Moszczaniec - nie wiem jakie masz ustawienia w nawigacji ale ona istnieje na mapie jako gruntowa; sugeruję opcję omijania gruntowych. Tak czy inaczej zaraz ją zablokuję bo rzeczywiście jest nieprzejezdna. Możesz podać ten felerny adres w W-wie?

mam niestety ustawione prowadź po drogach gruntowych "bez pytania" z bardzo prostej przyczyny - mieszkam na co dzień przy drodze gruntowej a TT nie ma funkcji "dopuszczaj drogę gruntową w okolicach startu / celu", i jak nie miałem tego włączonego to nie mogłem wyjechać / wrócić do domu (słabe). Zablokuj proszę ponieważ pomimo że mam 4x4 i żyłkę exploratora to jednak nie ma opcji by tamtędy pojechać .... chyba że konno ale takiej opcji w TT nie widziałem.
Felerny adres w Warszawie - Popradzka 17.
Nie napisałbym tych gorzkich żali gdyby polityka aktualizacji urządzeń wbudowanych była normalna. Wtedy info o tym że poprawka będzie w kolejnej mapie jest ok. Przed świętami rzuciłem okiem na ile kosztuje licencja na TT na androida i była cena 188 zł jak byk z lifetime mapami, tylko dodatkowa opłata za traffic (poniżej 100zł / rocznie) - teraz jest drożej. To kosztuje tyle co jedna aktualizacja tej samej mapy do TT wbudowanego. Nie ma możliwości wykupienia aktualizacji na inny okres niż 12 miesięcy lub jednorazowo. To nie jest fair.

pozdr
S
p.s. jeżdżę z przyklejonym przy szybie G765 ... taki lajf.

*

Offline teleatlas

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: TT GO5200, iPh SE
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2015, 18:35:44 »
No niestety, tak to już jest z nawigacjami fabrycznymi, tu musi zarobić nie tylko dostawca map ale i producent auta; wystarczy popatrzeć na ceny fabrycznych nawigacji obojętnie jakiej marki samochodu - niektóre przyprawiają o zawrót głowy (a często są to bardzo proste nawigacje, bez traffica i innych bajerów).

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2015, 19:02:29 »
Cóż... Pod względem programistycznym dużym graczom jest znacznie łatwiej - centrala robi soft, który będzie obsługiwał mapy na całym świecie, oddziały regionalne robią mapy. Sprawa jest prosta. Efekt jest taki, że soft robi super wrażenie, ale mapy już niekoniecznie. Duży wolumen pozwala sprzedawać licencje lifetime dzięki relatywnie niskim kosztom...

Inaczej jest z małymi graczami. Zazwyczaj stawiają na mapy, rozwój programu jest wolniejszy, a ceny niestety wyższe. Od wielu lat korzystam z Automapy i choć płacę co roku nie myślę zmieniać. Nie to żeby brakowało mi porównania. Znam kilka nawigacji, tych dużych i tych małych.

Stawiam na AutoMapę mimo, że jest droższa. W wersji na iOS jest systematycznie rozwijana, więc nie ma kompleksów, a mapa? Na Automapę nie ma mocnych :ok:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2015, 21:57:40 wysłana przez jachraniak »

Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2015, 20:11:43 »
Na Automapę nie ma mocnych :ok:

Nie chcę drążyć i generować off-topa ponieważ zacząłem o tym jak się zderzyły się moje wspomnienia o jeżdżeniu na TT z rzeczywistością. Napiszę tylko jednym zdaniem: szanuję to co robi automapa, ale na mazurach przemiły chłop który pomagał mi się wykopać ze śniegu powiedział "Paaaaanie takich jak Pan z tom nawigacjom z Hołowczycem to ja w zimie wykopuje ze 3-4 w tygodniu, czasym wincyj jak majom zlot w Gołembieskim". EOT

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2015, 20:50:41 »
... oddany w listopadzie odcinek Sieradz - Łask na tą mapę już się nie załapał - trzeba czekać cały kwartał :(

Bo odcinek Sieradz - Łask miał być oddany dopiero w tym roku... wg planów GDDKiA, a oddali go wcześniej... :P

Planowo miał być oddany na wiosnę 2014

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:02:31 »
Musimy się trzymać specyfikacji, w ten właśnie sposób zbieramy tylko autostrady, pozostałe ważne drogi wprowadzamy bez blokad celując w najbliższą mapę PO otwarciu (no chyba że jest duże opóźnienie w budowie to wtedy blokujemy, np. S69). Zobacz że np. obwodnica Radomia jest już od listopada na mapie a jeszcze się z nią grzebią.

Jednym słusznym rozwiązaniem problemu aktualnych dróg są mapy online. Tylko czy TT o tym myśli  :-|

*

Offline teleatlas

  • ***
  • 266
  • Sprzęt: TT GO5200, iPh SE
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:40:05 »
Jednym słusznym rozwiązaniem problemu aktualnych dróg są mapy online. Tylko czy TT o tym myśli  :-|
Typowe mapy online mają swoje wady m. in. to że są online  :P
TT myśli i nawet działa ale w nieco innym kierunku. tczuba tu na forum linkował nawet jakiś propagandowy  :] materiał na yt. Idea jest taka że będą częstsze aktualizacje oparte na wycinkach map, tzn. nie ciągniemy całości tylko te fragmenty gdzie były zmiany. Coś na zasadzie patch'y, ma to znacząco przyśpieszyć wprowadzanie poprawek. To taki ogólny zarys, jak to będzie wygladało w praktyce - jeszcze nie wiem.

Odp: mój powrót do tomtom\'a
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 24, 2015, 11:16:09 »
mam niestety ustawione prowadź po drogach gruntowych "bez pytania" z bardzo prostej przyczyny - mieszkam na co dzień przy drodze gruntowej a TT nie ma funkcji "dopuszczaj drogę gruntową w okolicach startu / celu", i jak nie miałem tego włączonego to nie mogłem wyjechać / wrócić do domu (słabe).
Trochę chyba zmyślasz...
Nie ma problemu z wyjazdem z miejsca które jest na drodze gruntowej, a nawet poza wszelką drogą
Po prostu dostajesz ostrzeżenie że punkt startu jest na drodze gruntowej i tyle. Niczego to w ustawieniach nie wymusza, ani cię na inną drogę gruntową nie wprowadzi bez twojej wiedzy.
Natomiast przy nawigowaniu do punktu na gruntówce - cóż, ja bym już dawno miał ustawione jako "DOM" skrzyżowanie na którym zjeżdżam z drogi zwykłej na gruntową...
Naprawę nie umiałbyś pokonać tego ostatniego odcinka do domu bez wskazówek nawigacji?
Dasz radę, nie pękaj ;)

Masz bezsensowne ustawienie nawigacji i oczekujesz że mapa się do tego dostosuje. Zabawne dość...

Połączone: Styczeń 24, 2015, 11:20:18
... oddany w listopadzie odcinek Sieradz - Łask na tą mapę już się nie załapał - trzeba czekać cały kwartał :(

Bo odcinek Sieradz - Łask miał być oddany dopiero w tym roku... wg planów GDDKiA, a oddali go wcześniej... :P

Planowo miał być oddany na wiosnę 2014

Zależy wg którego planu ;)
Wg ostatniego to jednak 2015
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2015, 11:20:18 wysłana przez Slavekk »

Odp: mój powrót do tomtom\'a
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 24, 2015, 16:04:27 »
Trochę chyba zmyślasz...

Masz bezsensowne ustawienie nawigacji i oczekujesz że mapa się do tego dostosuje. Zabawne dość...

najpierw mi zarzucasz konfabulację,
potem potwierdzasz że może tak to działać i wg Ciebie można zrobić lepiej,
potem bawi Cię całość,
sorry ale do tej pory poziom dysusji był super-konstruktywny, od Twojego posta niechybnie zmierzamy w kierunku onetu ... beze mnie.

S

Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2015, 18:08:56 »
Moi drodzy, przetestowałem kilkanaście różnych nawigacji i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć , że Tomtom jest najlepszy. Obecnie korzystam z Tomtom Go 1005 i nigdy się na nim nie zawiodłem. Każdy z was ma swoje doświadczenia z różnymi nawigacjami i swoje opinie na ten temat. Nie ma ideałów. Należy testować różne nawigacje i na tej podstawie wyrabiać sobie własne opinie. Ja tak zrobiłem i uważam , że Tomtom jest najlepszy. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę idealnej nawigacji do celu.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 24, 2015, 23:38:43 »
Jednym słusznym rozwiązaniem problemu aktualnych dróg są mapy online. Tylko czy TT o tym myśli  :-|
Typowe mapy online mają swoje wady m. in. to że są online  :P
TT myśli i nawet działa ale w nieco innym kierunku. tczuba tu na forum linkował nawet jakiś propagandowy  :] materiał na yt. Idea jest taka że będą częstsze aktualizacje oparte na wycinkach map, tzn. nie ciągniemy całości tylko te fragmenty gdzie były zmiany. Coś na zasadzie patch'y, ma to znacząco przyśpieszyć wprowadzanie poprawek. To taki ogólny zarys, jak to będzie wygladało w praktyce - jeszcze nie wiem.

Pomysł dobry! Pytanie czy w tym roku się doczekamy  :mrgreen:

*

Offline jansol

  • ****
  • 813
  • Sprzęt: TomTom GO 1005 LTM/HDT - iPh 8
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2015, 21:18:54 »
Moi drodzy, przetestowałem kilkanaście różnych nawigacji i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć , że Tomtom jest najlepszy. Obecnie korzystam z Tomtom Go 1005 i nigdy się na nim nie zawiodłem. Każdy z was ma swoje doświadczenia z różnymi nawigacjami i swoje opinie na ten temat. Nie ma ideałów. Należy testować różne nawigacje i na tej podstawie wyrabiać sobie własne opinie. Ja tak zrobiłem i uważam , że Tomtom jest najlepszy. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę idealnej nawigacji do celu.
trochę reklamą mi tu zajechało   :P

o gustach podobno się nie dyskutuje  :)

 też co prawda mam 1005 ale mogę potwierdzić co było pisane troszkę wyżej.... mapy są jakie są w TT  :] :mrgreen: :P

*

Offline tczuba

  • **
  • 150
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS5 + TT Go mobile ;)
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 26, 2015, 09:42:44 »
Moi drodzy, przetestowałem kilkanaście różnych nawigacji i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć , że Tomtom jest najlepszy. Obecnie korzystam z Tomtom Go 1005 i nigdy się na nim nie zawiodłem. Każdy z was ma swoje doświadczenia z różnymi nawigacjami i swoje opinie na ten temat. Nie ma ideałów. Należy testować różne nawigacje i na tej podstawie wyrabiać sobie własne opinie. Ja tak zrobiłem i uważam , że Tomtom jest najlepszy. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę idealnej nawigacji do celu.
trochę reklamą mi tu zajechało   :P

o gustach podobno się nie dyskutuje  :)

 też co prawda mam 1005 ale mogę potwierdzić co było pisane troszkę wyżej.... mapy są jakie są w TT  :] :mrgreen: :P

Dodam tylko od siebie, że TT nie robi map tylko i wyłącznie dla Polski (tak jak Automapa) ale całego świata, więc ciężko się skupić na jednym konkretnym kraju i go "dopieszczać"... ;)
TT Go mobile build 1.17.1 (2121), mapa 1005.8757 (Europe)

Odp: mój powrót do tomtom\'a
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 26, 2015, 12:17:34 »
Trochę chyba zmyślasz...

Masz bezsensowne ustawienie nawigacji i oczekujesz że mapa się do tego dostosuje. Zabawne dość...

najpierw mi zarzucasz konfabulację,
potem potwierdzasz że może tak to działać i wg Ciebie można zrobić lepiej,
potem bawi Cię całość,
sorry ale do tej pory poziom dysusji był super-konstruktywny, od Twojego posta niechybnie zmierzamy w kierunku onetu ... beze mnie.
Widzę 2 możliwości:
- wysłowiłem się niejasno (nie pierwszy raz ;)
- zarzut że coś masz źle tak cię zabolał że musiałeś "się odwinąć"
Przyjmuję że chodzi o wersję nr 1. więc postaram się skrótowo: podstawowy błąd to to że ustawiłeś nawigację umożliwiając jej prowadzenie po gruntówkach bez ostrzeżenia.
Reszta to komentarze do powyższego, tego nie będę powtarzał.
Pozdrawiam
Sławek

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 26, 2015, 13:50:16 »
Dodam tylko od siebie, że TT nie robi map tylko i wyłącznie dla Polski (tak jak Automapa) ale całego świata,..

Automapa (Aquart) to w ogóle nie robi map tylko korzysta z Geosystemu i Navteqa.  :wink:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 27, 2015, 21:07:07 »
Nawiązując do postu zaczynającego wątek :)

w AM S8 Sieradz - Łask został otwarty w czasie rzeczywistym...
tunel w Ząbkach był zrobiony tak jak się należy w lipcu 2014

o czym my dyskutujemy  :mrgreen:

co do userów AM siedzących po rowach... niektórzy po prostu tak mają

Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 10, 2015, 13:32:33 »
podbiję temat :) bo sytuacja się trochę zmieniła i mam kilka przemyśleń / pytań po dłuższym czasie adaptacji.
- po znacznie intensywniejszym używaniu rozwiązanie wbudowane bez ekranu dotykowego a z joystickiem jest w chwili obecnej dla mnie mega wygodne - ekran nie jest pomazany od ciągłego gmerania paluchami, i jest ustawiony w miejscu gdzie się wygodnie patrzy a dostęp rękami byłby kłopotliwy (daleko i musiałbym się intensywnie pochylać),
- po pewnych zmianach związanych z samochodem (oszczędzę opisu) otrzymałem wersję live urządzenia (poprzednia była pierwszą generacją) - i ta wg mnie ma nieco lepszy wyświetlacz w ostrym słońcu i przede wszystkim jest istotnie szybsza od poprzedniej (przeglądanie mapy nie jest katorgą),
- usługa live jest bardzo dobra i daje radę przy obecnych korkach w Warszawie (co nie jest łatwe), działa bezobsługowo i precyzyjnie, dla kogoś kto jeździ zawodowo wg mnie pozycja obowiązkowa, TMC jest fajne ale live je deklasuje swoim zakresem oraz szybkością,
- do braków w mapach TT się przyzwyczaiłem i już irytuje to mniejszym stopniu - ale jest to ogromne pole do popisu dla TT bo chyba robiąc cokolwiek da się ten proces ulepszyć,
- jest jeden mankament z którym pogodzić się nie umiem - obliczanie czasów dojazdu, stary garmin robił to wg mnie logicznie do bólu: analizował w jaki sposób JA jeżdżę bo różnych typach dróg, przez co tworzył się MÓJ profil kierowcy, i jak planowałem trasę to pokazywał MÓJ czas za ilę będę na miejscu. Wielokrotnie ten czas sprawdzałem i czasem byłem zdumiony precyzją .W TT zawsze pokazuje mi (na czystej trasie bez dodatkowych utrudnień z live'a) jakiś abstrakcyjny czas który zawsze jest zawyżony, który wraz z "upływem trasy" lata raz w górę raz w dół - nie rozumiem tego. Pytanie jest proste czy TT robi sobie coś takiego jak profil kierowcy czy nie?
- drugim mankamentem jest prezentowanie skomplikowanych zjazdów / wjazdów na węzłach - w garminie jest tego znacznie więcej i jest to dosyć precyzyjnie ale i jasno rozrysowane, w TT dwa razy zdarzyło mi się wprost mylące (np. zjazd z mostu Poniatowskiego jadąc Praga -> Centrum, pokazuje że jest pas do zjazdu na dół którego fizycznie nie ma). W garminie chwaliłem sobie tę opcję w TT po miesiącu wyłączyłem.

S

*

Offline Pretor

  • **
  • 241
  • Płeć: Mężczyzna
    • VW Club Polska
  • Sprzęt: HTC U12+/23pro
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 24, 2015, 13:11:23 »
Witam, nawiążę do opisanego TMC i Live.
Wydaje mi się że to dokładnie ta sam usługa, jeżeli chodzi o informacje o korkach i utrudnieniach na drogach. Jedyna poważna różnica to czas aktualizacji danych, w TMC jest 15 minut a w Live 2 minuty. Po zakupie mojego Go 940 Live jako nowego, przez rok miałem okazję podróżować z dogodnością jaką jest w nim LIVE (połączenie z internetem, lecz niestety płatne i to za dużo jak na polskie zarobki). Jestem zawodowym kierowcą i jeżdżę stosunkowo dużo (4 lata/786 tyś.km) więc na testowanie wszelakich możliwości mojej Navi mam czas i ochoczo to czynię. Porównując Live (używane przez 1-rok na trasach po EU) do TMC używanego już 4-rok, stwierdzam że jeżdżąc po Polsce może i warto było by za to płacić co rok 199 zł. ale na europejskich autostradach działa to dokładnie tak samo jak Live (wolniej się aktualizuje) i do tego jest całkowicie za darmo (nie licząc jednorazowego wydatku na zakup uchwytu z anteną TMC).
Odnośnie czasów dojazdu: z mojej praktyki wynika zupełnie co innego, moje urządzenie GO 940 Live wylicza te czasy tak precyzyjnie że moi klienci i spedytor są pod wrażeniem trafności z jaką określam kiedy i gdzie przybędę.
Informacje o zjazdach ma wyłączone bo są dla mnie mylące i nie używam ich.
Mam do testów użyczoną mi wersję TT z wgranym Trackiem i zauważam ogromnie duże różnice w wyznaczaniu tych samych tras przez dwa takie same urządzenia i z tymi samymi ustawieniami planowania. Nie wiem z czego to wynika ale z tego co czytam to różne wersje softu TT robią to czasami zupełnie inaczej...a powinny tak samo, jeżeli mają te same ustawienia i te same aktualne mapy.
Pozdrawiam.
Nav: HP hx4700 / TT GO 940 Live / TT GO Navigation
Tel: Siemens S10D ->Siemens C35i ->Nokia 6300/6500 Slider/515 ->HTC Desire 610 ->HTC U Play ->HTC U12+/ HTC U23 Pro
[permit:OleYek] VW Club Polska

Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 26, 2015, 09:27:52 »
Wydaje mi się że to dokładnie ta sam usługa, jeżeli chodzi o informacje o korkach i utrudnieniach na drogach. Jedyna poważna różnica to czas aktualizacji danych, w TMC jest 15 minut a w Live 2 minuty.

tutaj się nie zgodzę - Live ma 3 zasadnicze przewagi nad TMC, niezawodność dostarczenia komunikatu, szybkość oraz "pokrycie". Jeździłem z kilkoma urządzeniami garmina z TMC i wiem jak ono działa najbardziej zadowolony z wbudowanego urządzenia Kenwooda DNX - sygnał do TMC był brany z anteny samochodu i faktycznie działało to bardzo dobrze na trasach. W przypadku kiedy był to "kabelek" leżący na podszybiu to już była ruletka czy działa dobrze czy słabo. Kolejna rzecz szybkość - jak jedziesz na trasie tu się zgodzę że działa to podobnie ale jak jedziesz w trasie miejskiej w Live masz komplet informacji po ok.1-2 minutach (nie od razu zaczyna pobierać dane po włączeniu) - generalnie jak wyjadę ze swojej uliczki osiedlowej to już navi jest "uzbrojona" w komplet informacji do planowania trasy w TMC będzie miał góra kilkanaście komunikatów - zwykle na moim obszarze (Warszawa) w szczycie jest ok 200. Tak jak napisałeś na trasie specjalnie to nie przeszkadza. Pokrycie - tutaj najbardziej widać bolączkę TMC - na  trasie/ulicy której nie ma w tabeli lokalizacji nie uświadczysz żadnej informacji choćby tam spadł meteoryt wielkości stodoły - o ile tabela lokalizacji w przypadku dróg krajowych jest całkiem niezła (chociaż i tak nie nadąża za budowanymi drogami vide ekspresowa obwodnica Lublina) i w dużych miastach typu Warszawa czy Łódź to w mniejszych miejscowościach praktycznie nie istnieje po za drogami krajowymi.

dla mnie TMC ma jedną zasadniczą zaletę nad Live'em relacja pomiędzy ceną a jakością jest znacznie na korzyść TMC.

Odnośnie czasów dojazdu: z mojej praktyki wynika zupełnie co innego, moje urządzenie GO 940 Live wylicza te czasy tak precyzyjnie że moi klienci i spedytor są pod wrażeniem trafności z jaką określam kiedy i gdzie przybędę.

czekam na ten moment :) aż mój tak będzie liczył rozumiem że muszę na nim pojeździć

Informacje o zjazdach ma wyłączone bo są dla mnie mylące i nie używam ich.

no właśnie, mając garmina przyzwyczaiłem się do tego i było to bardzo pomocne

dzięki za pomoc
S

*

Offline Komarek.pl

  • ***
  • 429
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TT_GO/Sygic/AM + japko X
Odp: mój powrót do tomtom'a
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 26, 2015, 12:50:49 »
tutaj się nie zgodzę - Live ma 3 zasadnicze przewagi nad TMC, niezawodność dostarczenia komunikatu, szybkość oraz "pokrycie"...

Jeżeli chodzi o TMC to masz racje.
W przypadku proTMC działa to tak samo jak live, przynajmniej w NL i D. Zero opóźnień.
Np stacje NRW mają tak silną nośną że w NL w prowincjach graniczących z Niemcami sporo kierowców je włącza  :wink:
Pozdrawiam!
Komarek z Holenderskiej Depresji
RIP: TT_940_LIVE / GO 1005_LIVE :(
Zabytkowy Asus A696 nadal pracuje!