zainstalowalem i dziala super. Pytanie, wyslalem zaproszenie koledze i tez uzywa, czemu nie otrzymalem dodatkowego zaufania? Tez tak macie?
Czy przypadkiem nie ma problemów na pda z WM? Korzystam z HTC Kaiser'ki i nie potrafi zlapac fixa na GPS'a... Pomimo gorącego startu jak i na programach testujących moc sygnału i samej automapie SpeedAlarm nie chce w ogóle złapać sygnału GPS - Czy to nie jakiś błąd i niedopracowanie?
pobrałem wersje na mojego ipaq'a 914c, ale niestety nie jestem w stanie z niego poprawnie korzystać. Interface jest niedopasowany, musicie pamiętać, że to PDA ma ekran na stałe ustawiony w pozycji landscape, a u mnie program odpala się w portrecie, więc niestety jest nieprzydatny. Poprawicie?
Nie powinno być z tym problemu. Potrzebuję trochę więcej informacji, żeby przekazać problem programistom.
1. Czy SpeedAlarm pracujac sam, bez automapy i innych programów korzystających z GPS, potrafi złapać fixa?
2. Jakie są ustawienia w Start -> Ustawienia -> System -> GPS (Zewnetrzny GPS)? Chodzi głównie o opcję "Automatycznie zarządzaj systemem GPS" w zakładce "Dostęp"
3. Jakie są ustawienia GPS-u w Automapie (Menu -> Ustawienia -> GPS)
1. Sprawdzałem każdą możliwość - z automapą i/lub z htc gps tool, oraz bez innych aplikacji
2. Automatyczne zarządzanie systemem GPS mam zaznaczone w ustawieniach Kaiserki
3. Ustawienia tradycyjne: automatyczne wykrywanie portu (com 4) prędkość - bez różnicy zawsze działa na domyślnej - 9600 , bez synchronizacji czasu
Czy przypadkiem nie ma problemów na pda z WM? Korzystam z HTC Kaiser'ki i nie potrafi zlapac fixa na GPS'a... Pomimo gorącego startu jak i na programach testujących moc sygnału i samej automapie SpeedAlarm nie chce w ogóle złapać sygnału GPS - Czy to nie jakiś błąd i niedopracowanie?
Nie powinno być z tym problemu. Potrzebuję trochę więcej informacji, żeby przekazać problem programistom.
1. Czy SpeedAlarm pracujac sam, bez automapy i innych programów korzystających z GPS, potrafi złapać fixa?
2. Jakie są ustawienia w Start -> Ustawienia -> System -> GPS (Zewnetrzny GPS)? Chodzi głównie o opcję "Automatycznie zarządzaj systemem GPS" w zakładce "Dostęp"
3. Jakie są ustawienia GPS-u w Automapie (Menu -> Ustawienia -> GPS)pobrałem wersje na mojego ipaq'a 914c, ale niestety nie jestem w stanie z niego poprawnie korzystać. Interface jest niedopasowany, musicie pamiętać, że to PDA ma ekran na stałe ustawiony w pozycji landscape, a u mnie program odpala się w portrecie, więc niestety jest nieprzydatny. Poprawicie?
Przekazałem sprawę zespołowi.
Pozdrawiam
Grzegorz Aksamit
SpeedAlarm
Czy przypadkiem nie ma problemów na pda z WM? Korzystam z HTC Kaiser'ki i nie potrafi zlapac fixa na GPS'a... Pomimo gorącego startu jak i na programach testujących moc sygnału i samej automapie SpeedAlarm nie chce w ogóle złapać sygnału GPS - Czy to nie jakiś błąd i niedopracowanie?
Nie powinno być z tym problemu. Potrzebuję trochę więcej informacji, żeby przekazać problem programistom.
1. Czy SpeedAlarm pracujac sam, bez automapy i innych programów korzystających z GPS, potrafi złapać fixa?
2. Jakie są ustawienia w Start -> Ustawienia -> System -> GPS (Zewnetrzny GPS)? Chodzi głównie o opcję "Automatycznie zarządzaj systemem GPS" w zakładce "Dostęp"
3. Jakie są ustawienia GPS-u w Automapie (Menu -> Ustawienia -> GPS)
O, nareszcie udało mi się wywalić Symbiana w mojej Nokii 6650. Dotychczas myślałem, że to niemożliwe. Dzięki. :E
Idea całkiem fajna, choć jakby nie nowa. Będziemy testować i ostrzegać, w nadziei bycia ostrzeganym. :ok:
Mam dokładnie to samo ja i kolega którego zapraszałem używamy systemu i niestety system tego "nie zauważył" Mam HTC DIamonda i po jakimś czasie wywala się głos pokazują się tylko ikony np. Radaru ale głosu już nie ma. Pomaga wyłączenie i włączenie aplikacji.zainstalowalem i dziala super. Pytanie, wyslalem zaproszenie koledze i tez uzywa, czemu nie otrzymalem dodatkowego zaufania? Tez tak macie?
Witam,
być może jakiś problem techniczny. Prześlij mi w prywatnej wiadomości numer telefonu swój i kolegi, to przekażę tą sprawę administratorowi i zobaczymy co się stało.
Pozdrawiam
Grzegorz Aksamit
SpeedAlarm
Po kilku próbach rozgryzłem problem. Automapa i inne aplikacje korzystające z dostępu do portu GPS mogą spokojnie działać razem z SA nie zamykają dostępu do portu (może włączenie w automapie w ustawieniach gps otwierania portu w osobnym wątku pomogło). SA wskazuje brak sygnału GPS kiedy nie ma żadnego ruchu. Dopiero jak przejechałem 20m nagle pojawił się sygnał i komunikaty systemowe. Prawdopodobnie pospieszyłem się z wcześniejszym postem.Zespół ma już Kaisera do testów. Niedługo powinno być wiadomo w czym problem dokładnie.
O, nareszcie udało mi się wywalić Symbiana w mojej Nokii 6650.Możesz podać więcej informacji na temat okoliczności w jakich to się stało?
Jedno co mnie niepokoi to na stronie SA jest napisane 100kB/300km a mi zjadlo 400kB/10kmTransfer podany na stronie jest przybliżoną wartością faktycznego zużycia transferu przez program. Jeśli komuś połączenie GPRS zerwie się kilka razy w czasie jazdy, a dodatkowo operator taryfikuje co 100kB, to faktycznie taki może być efekt. Niestety mamy na to niewielki wpływ. Staramy się użytkownikom podpowiadać jak obniżyć koszty u operatora, na przykład wykupując pakiety danych z naliczaniem co 1kB.
Mam dokładnie to samo ja i kolega którego zapraszałem używamy systemu i niestety system tego "nie zauważył"Ten problem już został rozwiązany, poprawka będzie w następnej aktualizacji aplikacji. Aktualizacja będzie dostępna na dniach, będzie zawierała zbiorczo kilka różnych poprawek.
Mam HTC DIamonda i po jakimś czasie wywala się głos pokazują się tylko ikony np. Radaru ale głosu już nie ma. Pomaga wyłączenie i włączenie aplikacji.A chodziły w tym czasie jakieś inne aplikacje korzystające z dźwięku? Przebadamy tą sprawę.
Fajna idea, szczególnie jeśli dałoby się korzystać jednocześnie z mapą pokazującą trasę.SpeedAlarm może pracować w tle, równolegle z programem do nawigacji. Będzie wyskakiwał na pierwszy plan gdy będzie ostrzegał, a potem z powrotem wracał do pracy w tle.
-po liku minutach wystąpił błąd nr 000000 i do widzeniamożesz opisać coś więcej o okolicznościach?
-należy koniecznie dodać opcję wyłączania komunikatów głosowychZgadza się. Tego typu opcje będą niedługo dodane. Po prostu nie ma ich jeszcze w wersji "beta", ale na pewno niedługo się pojawią.
-należy dodać opcję wyłączania wyświetlania liczby zdarzeń - podstawową funkcję programu jest ostrzeganie a nie epatowanie statystyką
-podobnie należy dodać opcję wyłączania komunikatów, że coś się pojawiło/zginęło - to nie jest podstawowa funkcja tego programu
-należy rozbudować listę zdarzeń, które można raportować - brakuje na pewno prac drogowychLista typów zagrożeń jest specjalnie tak przemyślana, żeby nie było ich za dużo. Inaczej użytkownik po naciśnięciu "zgłoś" musiałby wybrać jedną kategorię z kilkunastu/kilkudziesięciu a to na pewno nie byłoby wygodne i bezpieczne w czasie jazdy. Zagrożenia typu "roboty drogowe" powinny być z tego wzlędu zgłaszane jako "inne".
-czarny interfejs jest bardzo ładny, ale w słońcu niewiele widaćZgadzam się. Zaplanowaliśmy już redesign layoutu.
- należy przemyśleć wprowadzenie algorytmu, który korzystając z połączenia z serwerem pobierze do palmtopa listę zdarzeń w okolicy np. 50km na wypadek, gdyby połączenie zostało zerwaneSpeedAlarm dokładnie tak działa. Program na telefonie ma zawsze pobrane z serwera zagrożenia z okolicy około 20km^2.
e tam, jest tanio i dobrze, bo jest dobrze i tanio, zaraz dojdą mapy (już ktoś o tym pisał, ze mapa by się przydała), Ty chcesz algorytmu, ktoś inny kolorowego interfejsu i wyjdzie z tego kolejna nawigacja, przedsięwzięcie jest dobre, bo system jest nieskomplikowanyTo jest jeden z powodów dla którego nie wprowadziliśmy np map. Program ma być przede wszystkim oszczędny i zużywać jak najmniej transferu co bezpośrednio przekłada się na koszty korzystania z systemu. Cały czas dodając nowe funkcjonalności mamy to na uwadze.
uważam, ze jako korzystający powinniśmy skoncentrować się na tym, żeby, jak najwięcej punktów dodać do systemu, żeby były wiarygodne i żeby każdy z nas widząc, ze się coś dzieje zatrzymał się i wprowadził dane do systemu.Dokładnie taka jest idea SpeedAlarm.
Witam,
Po kolei:Jedno co mnie niepokoi to na stronie SA jest napisane 100kB/300km a mi zjadlo 400kB/10kmTransfer podany na stronie jest przybliżoną wartością faktycznego zużycia transferu przez program. Jeśli komuś połączenie GPRS zerwie się kilka razy w czasie jazdy, a dodatkowo operator taryfikuje co 100kB, to faktycznie taki może być efekt. Niestety mamy na to niewielki wpływ. Staramy się użytkownikom podpowiadać jak obniżyć koszty u operatora, na przykład wykupując pakiety danych z naliczaniem co 1kB.
-czarny interfejs jest bardzo ładny, ale w słońcu niewiele widaćZgadzam się. Zaplanowaliśmy już redesign layoutu.
O, nareszcie udało mi się wywalić Symbiana w mojej Nokii 6650.Możesz podać więcej informacji na temat okoliczności w jakich to się stało?
Napisz do kmiotków. Tak nie powinno być.Nie po prostu jest to ciekawy problem, może takie są założenia, a może algorytm cały czas jest dopracowywany? Zresztą mi to i tak obojętne bo codziennie się przemieszczam samochodem ( po Warszawie prowadzę Taxi ) to i tak przez 6 tygodni wypracuje 50% zaufania. Używam też konkurencyjnego rozwiązania www.yanosik.org i muszę przyznać że w speedAlarmie brakuje mi możliwości zgłoszenia ITD. Co prawda ITD osobowych nie może zatrzymywać ale już Taxi - tak. Fajnie by było gdyby jeszcze dorobili opcje zgłoszenia korka. No ale o korkach to prawdopodobnie już najbliższa Automapa będzie informować więc trzeba cierpliwie poczekać. Za to zaletą nad janosikiem jest ilość użytkowników. Tam niestety to chyba jest tajemnica bo na stronie producenta nie podają ile sprzedali yanosików. Za to w tej chwili (8.08 rano) janosik wie o 9 kontrolach drogowych a SpeedAlarm o 59 !!! Pewnie właśnie o te 6 razy jest więcej użytkowników SpeedAlarmu, niż Yanosika. I jeszcze jedno słowo CB radio jest jednak chyba na razie niezastąpione mimo że często szumi lub można się nasłuchać niecenzuralnych słów.
To byla jedna sesja, ale juz za drugim razem pobral ok 20kB, tak jakby za tym pierwszym dociagal jakies rzeczy po drodze jeszcze.
I jeszcze jedno pytanie dlaczegi ilosc radarow stacjonarnych sie zminiejsza? Rozumiem, ze sie zwieksza bo ludzie zglaszaja nowe, ale czemu co chwila wyswietla -1, -2 itp...
Trywialnie: SMS -> Link -> Download -> Się chyba instalowało automatycznie -> Reset telefonu -> Rąsie "Nokia konekting pipul" -> Wprowadź PIN.
Chyba, że to taki ficzer, że telefon autorestartuje po instalacji SpeedAlarmu, ale nie spotkałem takiego rozwiązania wcześniej.
Irytujący nieco jest też w trakcie inicjalizacji programu kilkukrotny prompt o zezwolenie na korzystanie GPRS. Nie da się na stałe zezwolić?
Nie jestem znawcą Symbiana (innych systemów też nie :grin: )
Ciekawy jest algorytm zgłoszeń. Dziś zbliżając się do remontowanego odcinka z ruchem wahadłowym ( między Augustowem a Białymstokiem ) i ostrym zakrętem ( brak drogi na wprost) zgłosiłem zatrzymując się na światłach ostry zakręt w lewo bo droga na objazd wahadłowy tak prowadziła, a także zgłosiłem niebezpieczeństwo bo skręt było widać w ostatnim momencie oraz zgłosiłem bo system zgłaszał że jest radar stacjonarny jego brak bo został zdemontowany gdyż pobocze drogi też chwilowo nie istnieje (wykopy) no i w nagrodę dostałem jakoby za fałszywe zgłaszanie - minus 10% zaufania!!! To może lepiej wcale nic nie zgłaszać? Albo jeszcze coś źle robię, nie według autora skryptu który uznaje jakieś zgłoszenia za fałszywe, a inne prawdziwe? A może zgłoszenie 3 różnych przypadków w jednym miejscu powoduje taką reakcje systemu?
Ja używam SA ver 01.14.02 beta na Omni i taż zauważam pewne problemy. Przy zsilaniu z ładowarki, po naciśnięciu jakiejkolwiek funkcji gaśnie podświetlenie i niewiele widać w dzień, tak więc zgłoszenie np. suszarki trzeba robić bardziej z pamięci. Gdy przełączam na pracę w tle też gaśnie podświetlenie i nie odświeża się.
Nie działa funkcja przywrócenia programu z pracy w tle poprzez naciśnięcie przycisku - nie można zdefiniować takiego przycisku.
I jeszcze jedno, wydaje mi się, że dość istotne, Zamiast ilości zarejestrowanych użytkowników znacznie przydatniejsza byłaby informacja i ilości zalogowanych aktualnie użytkowników. Można by na tej podstawie ocenić na ile rzeczywiście można liczyć na system w danej chwili.
Kiedy można się spodziewać nowej wersji i gdzie szukać informacji o aktualizacji?
Fajnie by było gdyby jeszcze dorobili opcje zgłoszenia korka. No ale o korkach to prawdopodobnie już najbliższa Automapa będzie informować więc trzeba cierpliwie poczekać.
System punktacyjny jest moim zdaniem faktycznie lekko niedopracowany, albo nie bierze pod uwagę polskich realiów. Owszem, 50% zaufania na plus można bez problemu zrobić przez pierwsze "darmowe" 6 tygodni, ale co w przypadku kiedy otrzymamy błędnie -10%, a dodatkowo nie korzystaliśmy przez kilka dni i poziom spadnie do np. 20%?
Trzeba jeździć dodatkowo 15 dni, a system nie będzie informował o najważniejszym. Dodam, że osobiście nie wykupiłbym żadnego dostępu, bo skoro założenie jest takie, że program darmowy to darmowy. Prędzej zaniechałbym korzystania z aplikacji. Ja rozumiem, że chodzi o to, aby użytkownicy korzystali z programu, ale próg 50% przy dziennym narastaniu 2% to o wiele za dużo.
Dodatkowo zauważyłem na stronie SA, że są tez fotoradary odwrócone i chciałem to przetestować - na trasie DTŚ (Katowice-Chorzów) obok Castoramy jest właśnie fotoradar zwrócony w jedną stronę. Wczoraj jak podążałem w kierunku Katowic aplikacja dobrze ostrzegła o fotoradarze, ale dzisiaj jadąc w kierunku Chorzowa, ponownie ostrzegła mnie o fotoradarze, a powinna o odwróconym, bo właśnie fotoradar strzela do jadących w kierunku Katowic. Wysłałem, więc dzisiaj poprawkę, ale czy admin weźmie to pod uwagę poprawnie? Jeżeli admin stwierdzi, że coś chcę namieszać i nagrodzi mnie -10% to ja dziękuję za taką opcję. Lepiej nic nie zgłaszać - jak to napisał brozyn. Tylko czy takie jest założenie programu?
Zastanawiam się, czy podczas wysyłania zgłoszeń obsługa bierze jeszcze pod uwagę kierunek przemieszczającego się pojazdu? Być może taka informacja mogłaby lepiej ocenić sytuację o zgłoszeniach?
jeżeli rzeczywiście zamiarem twórców jest poobniżać zaufanie i liczyć, ze ci, co mają mniej niż 50 % wykupią płatny dostęp, to ja od razu stwierdzam, ze z cała pewnością nie wykupię :) albo program w pełnej wersji kosztuje (tyle, a tyle), albo bawimy się w udawanie darmowego programu, do którego dostęp w pełnej wersji kosztuje (tyle, a tyle), nie jest to uczciwe
Oczywiście możemy dodać kategorię korek, ale jak by to działało? Korek ma to do siebie, że jego koniec się przesuwa bardzo dynamicznie. Ktoś zgłosi korek bo stoi 500 metrów od skrzyżowania a za 15 minut koniec korka jest już kilometr dalej. A ostrzeganie o korkach na kilka kilometrów na przód, bez mapy, nie wiedząc gdzie akurat jedziesz też by się nie sprawdziło.
Żeby zaufanie spadło z 50% do 20% musiałbyś nie korzystać z programu wcale przez 30 dni. Gdy już masz 50% zaufania, wystarczy, że co 3 dni przejedziesz ze SpeedAlarmem 500 metrów, żeby zaufanie nie spadało. Nie są to chyba wygórowane kryteria?
Albo takie, które w każdej chwili mogą zostać odwrócone w drugą stronę i sprawić komuś niemiłą niespodziankę. Jeżeli chodzi o te obracane fotoradary, to SpeedAlarm ostrzega o nich zawsze, bo nigdy nie wiadomo, w którą stronę mogą być dziś skierowane.
Przy instalacji zdefiniowałem jakiś klawisz ale chciałem to zmienić. Po wejściu w ustawienia program oczekuje naciśnięcia i przytrzymania jakiegoś klawisza ale nie reaguje na żaden, można jedynie pominąć krok :(Nie działa funkcja przywrócenia programu z pracy w tle poprzez naciśnięcie przycisku - nie można zdefiniować takiego przycisku.
Na czym dokładnie polega problem? Przy instalacji programu nie mogłeś zdefiniować przycisku?
Może problem polega po prostu na tym, że za krótko przytrzymujesz przycisk. Nie wystarczy go nacisnąć - trzeba przytrzymać przez ok. 2 sekundy. Dodatkowo, nie wszystkie przycisk telefonu da się wykorzystać. Trzeba po prostu znaleźć jakiś wolny. Jeżeli takiego nie ma - zawsze można przywrócić program przytrzymując palec na ekranie przez 2 - 3 sekundy.
Witam,ale jak ma się połączyć jeden sygnał Bluetooth GPS z dwoma urządzeniami? Pomyśl......... podobnie jak jedne słuchawki Bluetooth sparować się nieda z dwoma urządzeniami naraz.
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.
Automapa śmiga bez problemu łapie fixa.
Niestety SpeedAlarm z Automapą jak i bez Automapy w tle wypisuje brak sygnalu GPS.
Moze jaks sugestia.
Ustawienia GPS
Programy COM4,
Sprzęt COM5 Szybkość transmisji 9600,
Dostęp: Automatycznie zarządzaj systemem GPS.
Moze jakies sugestie ?
Mam podobny problem albowiem po chwili od uruchomienia dostaję komunikat , - błąd 0000000D/0000000A i do widzienia..
trzeba poczekać na dopracowanie, w mojej 614 z wm 6.5 też nie działa
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.
Wczoraj zauważyłem problem z aplikacją, a w zasadzie coś się namieszało w kontaktach telefonu.
...
Sprzęt: HTC Touch (P3450), Windows Mobile 6.5 build 21222.5.0.1
1. Wysoce męczące jest w trakcie uruchamiania programu wskazywanie/wybieranie punktu dostępu transmisji danych. Program za każdym razem pyta o punkt dostępu i to kilkakrotnie! A przecież możnaby było wybrać punkt dostępu raz na zawsze w ustawieniach...
2. Wręcz irytujące jest wymuszanie odpowiedzi podczas uruchamiania programu, a także podczas jego użytkowania - potwierdzających wszelkie zgody na wysyłanie czegokolwiek i korzystania z danych GPS... Są przecież inne rozwiązania by takie zgody od użytkowników uzyskać raz na zawsze i nie pytać o to setki razy...
3. Komunikaty głosowe są zdecydowanie cichsze niż dźwięki i wcale ich nie słychać gdzie tymczasem dźwięk zagłusza innych w samochodzie... Da się jakoś ustawić "balans" między nimi?
4. Dźwięki standardowe są tylko trzy i w zasadzie jeden tylko się nadaje do użytku, choć też nie jest idealny. A dlaczego nie wprowadzić opcji przypisywania dźwięku z dowolnej mp3 czy wav - wybieranego przez użytkownika?
Na razie pomijam kwestię nie dodanego zaufania po zaproszeniu znajomego. Napisałem w tej sprawie na priv do kolegi Grzegorza.
Witam,
jak dla mnie idea społecznościowego zgłaszania zagrożeń na drodze jest fantastyczna i myślę, że przy odpowiedniej promocji (przede wszyskim ze strony samych użytkowników) może się to sprawdzić. W każdym razie ja gorąco kibicuję temu projektowi wesoły
Szkoda tylko, że... u mnie program nie działa Szczerbaty
HTC Touch (3452; Elfin) + Navibe 735 + SpeedAlarm =brak połączenia przez bluetooth
mam pytanie, wysyłanie wiadomości do znajomych przez speedalarm jak to jest rozliczane, zgodnie z cennikiem sms czy inaczej?
Programik jest fajny , widać że wymaga jeszcze trochę doszlifowania mruga i będzie wielka rzecz.
jakoś puściłem wodze fantazji i tak se pomyślałem, żeby te wszystkie zdarzenia można zobaczyć na mapce Polski w telefonie bądź laptopie to była by to wielka sprawa ale to pewnie przyszłość....czy daleka?
Witam. Czy zauważyliście jak speedalarm zamula automape kiedy pracują razem?
Kiedy automapa pracuje sama to mapka przesuwa sie płynnie, natomiast gdy pracuje razem ze speedalarm mapa ma opóźnienia w przesuwaniu się w czasie jazdy. Też tak macie?
Oprócz tego - bardzo fajna inicjatywa
Asus P750
Przed radarami stacjonarnymi spoko ostrzega ale z suszarkami bieda. Dziś na bardzo uczęszczanej trasie w trójmieście na dwie suszarki nie ostrzegł mnie o żadnej.
Niezbędna jest informacja informująca nas o prawdopodobieństwie ostrzeżenia. Wg mnie przydatna byłaby informacja ilu użytkowników jest online np. w obrębie 10-20 km, tylko nie wiem jak często aktualizowana. Proponuję wziąć to pod uwagę.
Swoją drogą to jestem ciekawy pracy jednego modułu GPS z dwoma programami, niezła sprawa.U mnie na noki E61 nic z tego albo jedno albo drugie
Jestem przekonany, że pytanie w stylu "czy ty je zgłosiłeś" jest nie na miejscu. Gdybym uważał, że nie warto zgłaszać, to w ogóle mógłbym odpuścić sobie tą aplikację.
Prezentację należałoby ograniczyć do minimum, tzn, informacja o alarmach i aktualny poziom zaufania.
Oczywiście nie ilość zarejestrowanych użytkowników w systemie tylko ilość aktywnych użytkowników w bezpośredniej odległości ode mnie, np. w promieniu 10-20km
Prezentację należałoby ograniczyć do minimum, tzn, informacja o alarmach i aktualny poziom zaufania.
Cytat: Cat^Na razie pomijam kwestię nie dodanego zaufania po zaproszeniu znajomego. Napisałem w tej sprawie na priv do kolegi Grzegorza.
Przez chwilę rzeczywiście w system wkradł się błąd, przez który nie przyznawane było zaufanie za zaproszonego znajomego. Dotyczył on jednak tylko 19 osób z setek, które codziennie wysyłają zaproszenia i nieprzyznane zaufanie zostało już im wszystkim oddane.
Jeżeli chodzi o zapraszanie znajomych, przypominam tylko że dodatkowe zaufanie dla zapraszanego i zapraszającego przyznawane jest tylko gdy:
- zaproszenie wysłane zostanie nie później niż 48 godzin od aktywowania SpeedAlarm na swoim telefonie (czas odmierza się na głównym ekranie)
- zapraszany znajomy nie był wcześniej użytkownikiem SpeedAlarm
- i przede wszystkim: Znajomy aktywuje SpeedAlarm na swoim telefonie i zaakceptuje zaproszenie
Za samo wysłanie zaproszenia nie są przydzielane żadne punkty, bo każdy mógłby rozesłać 50 fikcyjnych zaproszeń od ręki.
Jeżeli wysłane przez Ciebie zaproszenie spełnia powyższe wymogi, a zaufanie nie zostało Ci przyznane pomimo to napisz do mnie prywatną wiadomość - wyjaśnimy dokładnie o co chodzi.
w grę, gdyż wiązałoby się to z koniecznością płacenia opłat licencyjnych i program nie mógłby być za darmo dla nikogo. Poza tym, nie chcemy z tego robić programu do nawigacji - nie takie jego przeznaczenie.
Grzegorz Aksamit
SpeedAlarm.pl
Przeczytaj Pomoc do aplikacji w telefonie i sprawdź co to jest "poziom zaufania" (pierwsza pozycja menu Pomocy -> Zaufanie).Może rzeczywiście użyłem niefortunnego sformułoawania, ale o zaufaniu możemy mówić z obu stron. Ze względu na prawidłową pracę systemu liczy się zaufanie do użytkownika, ale z mojego punktu widzenia (użytkownika) znacznie ważniejsze jest, na ile ja mogę liczyć na system :ohreally:. Gdy jedziesz samochodem z CB radiem to rejestrujesz, czy auta jadące z przeciwka mają anteny. W przypadku SA, z oczywistych względów, nie jesteś w stanie oszacować ilu użytkowników potencjalnie może cię ostrzec o niebezpieczeństwie. :-?
Ja bym aż tak nie przesadzał, musiałbyś jechać naprawdę szybko, żeby między pierwszym a drugim klikiem ujechać 2 km ;) A nawet jeśli, to przy takiej prędkości tym bardziej łatwiej o pomyłkę i zamiast suszarkę można kliknąć niechcący w coś innego i bez etapu zatwierdzenia zgłosisz bzdurę a system pojedzie Ci w końcu przez to po zaufaniu.
Napisane: Czerwiec 12, 2009, 07:22:04
Poza tym tak właściwie, to nie ma powodu, żeby współrzędne GPS nie były brane z momentu pierwszego kliku, czyli tak jak mówisz. Osobiście wolę móc widząc obiekt z daleka "przygotować się" do jego zgłoszenia klikając na typ obiektu, aby za niedługą chwilę mijając go wysłać kliknięciem jego namiary GPS. Są zatem dwie możliwe szkoły (namiary GPS z mometu rozpoczęcia zgłoszenia lub z momentu zatwierdzania zgłoszenia) - może w takim razie byłoby warto wrzucić wybór podejścia do opcji w programie?
zainstalowalem i dziala super. Pytanie, wyslalem zaproszenie koledze i tez uzywa, czemu nie otrzymalem dodatkowego zaufania? Tez tak macie?
Witam,
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.
Automapa śmiga bez problemu łapie fixa.
Niestety SpeedAlarm z Automapą jak i bez Automapy w tle wypisuje brak sygnalu GPS.
Moze jaks sugestia.
Ustawienia GPS
Programy COM4,
Sprzęt COM5 Szybkość transmisji 9600,
Dostęp: Automatycznie zarządzaj systemem GPS.
Moze jakies sugestie ?
No cóż, dziś przeżyłem moją pierwszą przygodę z SA. Jadąc na trasie Bydgoszcz - Toruń. Pierwsze wrażenia
Idea programu jest super, rzeczywiście jest sporo rzeczy do dopracowania. Na moim PDA działa naprawdę fajnie, żadnych błędów. Nie zauważyłem też spowolnienia AutoMapy. SA pracował w tle, informacje wyskakiwały w odpowiedniej odległości od zagrożenia (1 km), tak ustawiłem, a po minięciu sofcik wracał do pracy w tle. Przywołanie zdefiniowanym przyciskiem działa dobrze. Nie wiem czym to spowodowane, ale przejechałem 50 km a poleciało 200 kb danych. Dodam, że żadna inna aplikacja nie korzysta u mnie z neta (zobaczymy jak będzie dalej). Co do uwag to nie będę się powtarzał, koledzy już je tu opisali, jak będę miał własne to je opiszę. Co do % zaufania to uważam to za nie najlepsze rozwiązanie. Często jest tak, że wyjeżdżam w poniedziałek, siedzę cały tydzień np w Krakowie i wracam w piątek. Przecież nie będę wskakiwał do fury na 500m od wtorku do czwartku aby zaufanie nie spadło poniżej 50%, ponadto faktycznie może nie jest to drogo, ale zawsze ileś danych poleci tylko po to aby zaufanie nie spadło. Trzebaby to przemyśleć. W tygodniu robię 1000 km, w poniedziałek i piątek, a mogę mieć mniejsze zaufanie od kogoś kto robi 20 km w tygodniu, bo ma dwa kilometry do pracy.
Pozdrawiam
No cóż, dziś przeżyłem moją pierwszą przygodę z SA....
Pozdrawiam
już gdzieś to czytałem dokładnie w tej samej treści.
Witam,
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.
Automapa śmiga bez problemu łapie fixa.
Niestety SpeedAlarm z Automapą jak i bez Automapy w tle wypisuje brak sygnalu GPS.
Moze jaks sugestia.
Ustawienia GPS
Programy COM4,
Sprzęt COM5 Szybkość transmisji 9600,
Dostęp: Automatycznie zarządzaj systemem GPS.
Moze jakies sugestie ?
Mam taki sami problem jak wyżej, kiedy można się spodziewać jakiejś konkretnej poprawki itp?
(...) Jednak informacja czy punkt łapany jest w miejscu wciśnięcia "zgłoś", czy wyborze punktu. Taka wiedza dla nas bardzo pomogłaby w precyzyjności zgłaszanych punktów.
że moment wciśnięcia "Zgłoś".
(...) Co do % zaufania to uważam to za nie najlepsze rozwiązanie. Często jest tak, że wyjeżdżam w poniedziałek, siedzę cały tydzień np w Krakowie i wracam w piątek. Przecież nie będę wskakiwał do fury na 500m od wtorku do czwartku aby zaufanie nie spadło poniżej 50%, ponadto faktycznie może nie jest to drogo, ale zawsze ileś danych poleci tylko po to aby zaufanie nie spadło. Trzebaby to przemyśleć. W tygodniu robię 1000 km, w poniedziałek i piątek, a mogę mieć mniejsze zaufanie od kogoś kto robi 20 km w tygodniu, bo ma dwa kilometry do pracy.
Zgłoszenia typu "popraw" są dwojakie:
- zgłoszenia dot. zagrożeń dynamicznych (suszarki, wypadki itd) - wszystkie zgłoszenia różnych użytkowników serwer analizuje automatycznie i biorąc pod uwagę różne czynniki (między innymi zaufanie użytkowników) podejmuje decyzję co z danym punktem zrobić
koledzy podziwiam was, że zdecydowaliście się na to badziewie bez przyszłości. Nie prościej sobie kupić proste cb za 200 zł i mieć komfort i 100% pewności, że nie zostaniecie zaskoczeni w trasie ? Czy naprawdę jeździcie z pełnym zaufaniem do tego programu ? Jeżeli choć w minimalnym stopniu macie obawy czy was ostrzeże na czas to znaczy, że program jest nic nie warty.
Nie prościej sobie kupić proste cb za 200 zł i mieć komfort i 100% pewności, że nie zostaniecie zaskoczeni w trasie ?
ale prawdopodobieństwo , że na cb zostaniesz ostrzeżony w porę jest nie do porównania większe niż jadąc z programem typu SA.
Ja bym to ujął nieco inaczej :) Ciszę mogli wywołać sami producenci programu brakiem odzewu na zgłaszane pytania na forum - do czego sami zresztą najpierw namawiali. Jak widać, że nie odpisują, to po co pisać po próżnicy? :)
Jakby nie patrzeć, CB i tak jest tańsze.
no tgo już chyba lepiej gdyby cb współpracowało z programem nawigacyjnym np AutoMapą. Ja mam ostrzeżenia o fotoradarach w programie nawigacyjnym + oczywiście cb i nie ma mocnych :ok: Szerokości :E
ta cisza(producenta) i problemy z połączeniem mogą oznaczać dwie rzeczy.
1. Albo intensywnie pracują nad poważnymi zmianami które będą znaczące albo.. 2. spakowali walizki :mrgreen: . Mam nadzieję że to pierwsze bo program jest ciekawy.... wymaga tylko tego czegoś :wink:
dzisiaj wcale aplikacja nie działa ...
Dzisiaj mi też się nie udało połączyć ...
Ja również myślałem że mój THD coś świruje ...
dzisiaj wcale aplikacja nie działa ...Dzisiaj mi też się nie udało połączyć ...Ja również myślałem że mój THD coś świruje ...
Serwery SA nie działały, ale program standartowo odliczył punkty z zaufania :-|
Witam,
mam problem tego typu a jest to już niemal pewne, że mój
SpeedAlarm wchodzi w konflikt z siecią GaduAir gdzie przy
braku zasilania zewnętrznego powoduje w trybie uśpienia
wyłączenie całego SPV m650. Tym samym nie wiedząc kiedy
jestem pozbawiony działającego urządzenia.
Identyczna konfiguracja i działanie w Heyah nie sprawiało
żadnych problemów tego typu.
Czy ktoś z Was spotkał się już z podobnymi objawami?
Pozdrawiam
Andrzej
A jak to się stało że łapie Ci sygnał GPS ten model telefonu? bo u mnie nadal nie działa
CytujA jak to się stało że łapie Ci sygnał GPS ten model telefonu? bo u mnie nadal nie działa
Nie rozumie pytania?
co łapie GPS ten model telefonu
czy SpeedAlarm?
HTC SPV m650 posiada GPS wbudowany jeśli chodziłoby
o telefon, korzystam z AutoMapy.
SpeedAlarm także nie ma problemu z GPS tylko ten opisany
wyżej.
Pozdrawiam
Andrzej
U mnie też automapa działa bez problemu, miałem na myśli co zrobiłeś że łapie sygnał gps w tym programie bo mi nie działa.
.... nie ostrzegl mnie wczoraj i dzis o 3ch suszarkach napotkanych na drodze.....
W sumie pomysl fajny...
:-)
CB zawsze bedzie górą. :) (i jak przekonam zonę to kupie) :-)
Program działa szybko i fajnie, korzystałem z SA w tle i AM na głównym.
Fotoradary stacjonarne, ok, wszystko działa super.
Jeśli chodzi o funkcjonalność, to jak jechałem z mazur w niedziele to gdy telefon zgubił zasięg sieci, SA przełącza się na główny ekran i tak zostaje. Nawet jeśli znajdzie sygnał to nie przechodzi na pracę w tle, tylko zostaje na głównym. Troszkę przeszkadza... Nie wiem czy taki jest zamysł czy błąd.
Ale i tak nic CB nie zastapi (moze cos w rodzaju push-to-talk w komorce mialo by sens zadzialac, ale nie wiem czy to jakos terytorialnie mozna ograniczac).
komuś wogole udala sie aktualizacja? zmienili cos?tak udało się ale po ściągnięciu przez GPRS
No to już koniec używania tego programu przeze mnie.
Właśnie dostałem zdjęcie i propozycję mandatu z trasy nad morze, podczas którego używałem SA...
SA nie zgłosił nigdy mi ostrzeżenia, więc po co mam się męczyć...
:grin:
Jeżeli dostales fotke ze stacjonarnego fotoradaru, ktore sa oznaczone znakami, a Ty nie zauważyłes znaku tzn. jechales za szybko :))Nie. Moim zdaniem to był fotoradar postawiony na brzegu ulicy przy wjeździe do jakiejś małej miejscowości miedzy Tucholą a Chojnicami. Lokalna Straż Miejska sobie dorabia... :grin: Jechałem 78 w obszarze zabudowanym. Dostałem 180zł i 4pkt.
No to już koniec używania tego programu przeze mnie.
Właśnie dostałem zdjęcie i propozycję mandatu z trasy nad morze, podczas którego używałem SA...
SA nie zgłosił nigdy mi ostrzeżenia, więc po co mam się męczyć...
:grin:
temat trochę przycichł to fakt, ale być może niektórym aplikacja jest wystarczająco dobra żeby ją usprawniać przynajmniej na tą chwilę. Baza fotoradarów jest dobra a z czasem może coś dorzucą nowego.