Autor Wątek: SpeedAlarm - UWAGI  (Przeczytany 45338 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline st3fan

  • Clubowicz
  • *
  • Wiadomości: 94
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: HTC Touch (P3450)
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #30 : Czerwiec 04, 2009, 09:56:19 »
System punktacyjny jest moim zdaniem faktycznie lekko niedopracowany, albo nie bierze pod uwagę polskich realiów. Owszem, 50% zaufania na plus można bez problemu zrobić przez pierwsze "darmowe" 6 tygodni, ale co w przypadku kiedy otrzymamy błędnie -10%, a dodatkowo nie korzystaliśmy przez kilka dni i poziom spadnie do np. 20%? Trzeba jeździć dodatkowo 15 dni, a system nie będzie informował o najważniejszym. Dodam, że osobiście nie wykupiłbym żadnego dostępu, bo skoro założenie jest takie, że program darmowy to darmowy. Prędzej zaniechałbym korzystania z aplikacji. Ja rozumiem, że chodzi o to, aby użytkownicy korzystali z programu, ale próg 50% przy dziennym narastaniu 2% to o wiele za dużo.

Dodatkowo zauważyłem na stronie SA, że są tez fotoradary odwrócone i chciałem to przetestować - na trasie DTŚ (Katowice-Chorzów) obok Castoramy jest właśnie fotoradar zwrócony w jedną stronę. Wczoraj jak podążałem w kierunku Katowic aplikacja dobrze ostrzegła o fotoradarze, ale dzisiaj jadąc w kierunku Chorzowa, ponownie ostrzegła mnie o fotoradarze, a powinna o odwróconym, bo właśnie fotoradar strzela do jadących w kierunku Katowic. Wysłałem, więc dzisiaj poprawkę, ale czy admin weźmie to pod uwagę poprawnie? Jeżeli admin stwierdzi, że coś chcę namieszać i nagrodzi mnie -10% to ja dziękuję za taką opcję. Lepiej nic nie zgłaszać - jak to napisał brozyn. Tylko czy takie jest założenie programu?
Zastanawiam się, czy podczas wysyłania zgłoszeń obsługa bierze jeszcze pod uwagę kierunek przemieszczającego się pojazdu? Być może taka informacja mogłaby lepiej ocenić sytuację o zgłoszeniach?

Poza tym faktycznie brakuje mi informacji o korkach i robotach drogowych - dwie dodatkowe ikony nie wprowadziłyby znacznego zamętu w interfejsie, a widząc odpowiednią ikonę wcześniej można by podjąć decyzję o zmianie trasy. Ikona "inne" niestety za wiele nie mówi...

Dodatkowo skoro są znajomi, to można by wprowadzać opcję "zbliżasz się do znajomego" jeżeli jest akurat online i w promieniu ustawionym w opcjach.

To chyba tyle ode mnie po dwóch przejażdżkach. :)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2009, 10:01:46 wysłana przez st3fan »

PDAclub.pl

SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #30 : Czerwiec 04, 2009, 09:56:19 »
R E K L A M A:


Offline grzegorzaksamit

  • Newbie
  • Wiadomości: 15
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #31 : Czerwiec 04, 2009, 13:50:12 »
To byla jedna sesja, ale juz za drugim razem pobral ok 20kB, tak jakby za tym pierwszym dociagal jakies rzeczy po drodze jeszcze.


Być może w ramach tej sesji jeszcze jakaś inna aplikacja korzystała z Internetu, albo rzeczywiście operator rozłączył z jakiegoś powodu połączenie w trakcie. Jedno ostrzeżenie, które dociera do SpeedAlarma ma zaledwie kilkadziesiąt bajtów. 400 kB wystarcza na tysiące ostrzeżeń. Oczywiście program przesyła również inne informacje, np. pyta o nowe zagrożenia po przejechaniu ok. 1,5 kilometrów ale również są to niewielkie ilości danych. Zużycie, które pokazuje operator, to nie jest faktyczne zużycie danych przez program, tylko to, za to operator taryfikuje. Program może zużyć 1 kB, ale jeżeli operator rozłączy połączenie 4 razy w trakcie, a taryfikuje co 100 kB, to naliczy za 400 kB. Niestety, z reklamacją trzeba udać się do operatora.


I jeszcze jedno pytanie dlaczegi ilosc radarow stacjonarnych sie zminiejsza? Rozumiem, ze sie zwieksza bo ludzie zglaszaja nowe, ale czemu co chwila wyswietla -1, -2 itp...


W programie nie pokazujemy liczby fotoradarów stacjonarnych, tylko przenośnych - takich rozstawianych na parę godzin w różnych miejscach na trójnogu.

Trywialnie: SMS -> Link -> Download -> Się chyba instalowało automatycznie -> Reset telefonu -> Rąsie "Nokia konekting pipul" -> Wprowadź PIN.
Chyba, że to taki ficzer, że telefon autorestartuje po instalacji SpeedAlarmu, ale nie spotkałem takiego rozwiązania wcześniej.


No niestety, współczesne telefony są jak komputery. Warto je od czasu do czasu zrestartować. Jeżeli ktoś nie wyłącza telefonu przez kilka miesięcy, to ma prawo się czasem "wysypać", szczególnie jak intensywnie się z niego korzysta, instalując dodatkowe oprogramowanie itp. Nie jest to w każdym razie "ficzer autorestartu po instalacji SpeedAlarm" :)

Irytujący nieco jest też w trakcie inicjalizacji programu kilkukrotny prompt o zezwolenie na korzystanie GPRS. Nie da się na stałe zezwolić?

Nie jestem znawcą Symbiana (innych systemów też nie  :grin: )


Jak już ktoś wspomniał, związane jest to z certyfikatami w telefonie. Za kilka dni pojawi się wersja aplikacji w Javie podpisana certyfikatem Verisign. Jeżeli telefon posiadać będzie root certyfikat Verisign Class 3 do podpisywania aplikacji Java, będzie można w opcjach telefonu ustawić, żeby nie pytał się o nic.

Ciekawy jest algorytm zgłoszeń. Dziś zbliżając się do remontowanego odcinka z ruchem wahadłowym ( między Augustowem a Białymstokiem ) i ostrym zakrętem ( brak drogi na wprost) zgłosiłem zatrzymując się na światłach ostry zakręt w lewo bo droga na objazd wahadłowy tak prowadziła, a także zgłosiłem niebezpieczeństwo bo skręt było widać w ostatnim momencie oraz zgłosiłem bo system zgłaszał że jest radar stacjonarny jego brak bo został zdemontowany gdyż pobocze drogi też chwilowo nie istnieje (wykopy) no i w nagrodę dostałem jakoby za fałszywe zgłaszanie - minus 10% zaufania!!! To może lepiej wcale nic nie zgłaszać? Albo jeszcze coś źle robię, nie według autora skryptu który uznaje jakieś zgłoszenia za fałszywe, a inne prawdziwe? A może zgłoszenie 3 różnych przypadków w jednym miejscu powoduje taką reakcje systemu?


Wyślij mi swój numer telefonu, to zwrócimy Ci zabrane zaufanie. Prosimy o zrozumienie. System na podstawie różnych kryteriów ocenia wiarygodność zgłoszeń. Ty akurat zgłosiłeś 3 faktyczne zagrożenia. Ale z drugiej strony nie chciałbyś jadąc ze SpeedAlarmem mieć co 300 metrów ostrzeżenia o zagrożeniach dodanych przez kogoś, kto się po prostu bawił albo złośliwie chce narobić bałaganu w systemie.

Zawsze jeżeli ktoś nam zgłasza taką sytuację, oddajemy zabrane zaufanie. Stale przyglądamy się temu, jak działa system rankingowy i udoskonalamy go, aby nie dochodziło do takich sytuacji.

Ja używam SA ver 01.14.02 beta na Omni i taż zauważam pewne problemy. Przy zsilaniu z ładowarki, po naciśnięciu jakiejkolwiek funkcji gaśnie podświetlenie i niewiele widać w dzień, tak więc zgłoszenie np. suszarki trzeba robić bardziej z pamięci. Gdy przełączam na pracę w tle też gaśnie podświetlenie i nie odświeża się.


Pracujemy nad problemami z zarządzaniem podświetlaniem. Pierwsze poprawki pojawią się przy najbliższej aktualizacji, która powinna być najpóźniej jutro.

Nie działa funkcja przywrócenia programu z pracy w tle poprzez naciśnięcie przycisku - nie można zdefiniować takiego przycisku.


Na czym dokładnie polega problem? Przy instalacji programu nie mogłeś zdefiniować przycisku?
Może problem polega po prostu na tym, że za krótko przytrzymujesz przycisk. Nie wystarczy go nacisnąć - trzeba przytrzymać przez ok. 2 sekundy. Dodatkowo, nie wszystkie przycisk telefonu da się wykorzystać. Trzeba po prostu znaleźć jakiś wolny. Jeżeli takiego nie ma - zawsze można przywrócić program przytrzymując palec na ekranie przez 2 - 3 sekundy.

I jeszcze jedno, wydaje mi się, że dość istotne, Zamiast ilości zarejestrowanych użytkowników znacznie przydatniejsza byłaby informacja i ilości zalogowanych aktualnie użytkowników. Można by na tej podstawie ocenić na ile rzeczywiście można liczyć na system w danej chwili.


Pracujemy nad rozwiązaniem, na podstawie którego każdy będzie mógł ocenić na ile "bezpiecznie" może się czuć. Wymaga to jednak sporych zmian zarówno w programie jak i w serwerze oraz porządnych testów, także trochę to jeszcze potrwa.

Kiedy można się spodziewać nowej wersji i gdzie szukać informacji o aktualizacji?


Program ma funkcję autoaktualizacji. Gdy wyjdzie nowa wersja programu, przy uruchamianiu pojawi Ci się komunikat. Będziesz mógł od razu, automatycznie pobrać aktualizację i pojechać już z nowym programem.

Fajnie by było gdyby jeszcze dorobili opcje zgłoszenia korka. No ale o korkach to prawdopodobnie już najbliższa Automapa będzie informować więc trzeba cierpliwie poczekać.


Skutecznie o korkach może informować tylko nawigacja. Oczywiście możemy dodać kategorię korek, ale jak by to działało? Korek ma to do siebie, że jego koniec się przesuwa bardzo dynamicznie. Ktoś zgłosi korek bo stoi 500 metrów od skrzyżowania a za 15 minut koniec korka jest już kilometr dalej. A ostrzeganie o korkach na kilka kilometrów na przód, bez mapy, nie wiedząc gdzie akurat jedziesz też by się nie sprawdziło. O 16 w każdym mieście korek jest wszędzie. Jakby program miał pokazać wszystkie korki w promieniu kilku kilometrów, to nie byłoby to zbyt użyteczne i każdy by go w końcu wyłączył.

System punktacyjny jest moim zdaniem faktycznie lekko niedopracowany, albo nie bierze pod uwagę polskich realiów. Owszem, 50% zaufania na plus można bez problemu zrobić przez pierwsze "darmowe" 6 tygodni, ale co w przypadku kiedy otrzymamy błędnie -10%, a dodatkowo nie korzystaliśmy przez kilka dni i poziom spadnie do np. 20%?

Trzeba jeździć dodatkowo 15 dni, a system nie będzie informował o najważniejszym. Dodam, że osobiście nie wykupiłbym żadnego dostępu, bo skoro założenie jest takie, że program darmowy to darmowy. Prędzej zaniechałbym korzystania z aplikacji. Ja rozumiem, że chodzi o to, aby użytkownicy korzystali z programu, ale próg 50% przy dziennym narastaniu 2% to o wiele za dużo.


To prawda, że 50% zaufania, można bez problemu zrobić przez 6 tygodni.

Jeżeli chodzi o błędne -10% to na prawdę trzeba się postarać. Zdarza się bardzo rzadko, że ktoś zgłosi 3 prawdziwe zagrożenia w tym samym miejscu lub w bardzo krótkim czasie. Jak już mówiłem, takie zgłoszenia zawsze rozpatrujemy pozytywnie i oddajemy utracone zaufanie.

Żeby zaufanie spadło z 50% do 20% musiałbyś nie korzystać z programu wcale przez 30 dni. Gdy już masz 50% zaufania, wystarczy, że co 3 dni przejedziesz ze SpeedAlarmem 500 metrów, żeby zaufanie nie spadało. Nie są to chyba wygórowane kryteria?

Dodatkowo zauważyłem na stronie SA, że są tez fotoradary odwrócone i chciałem to przetestować - na trasie DTŚ (Katowice-Chorzów) obok Castoramy jest właśnie fotoradar zwrócony w jedną stronę. Wczoraj jak podążałem w kierunku Katowic aplikacja dobrze ostrzegła o fotoradarze, ale dzisiaj jadąc w kierunku Chorzowa, ponownie ostrzegła mnie o fotoradarze, a powinna o odwróconym, bo właśnie fotoradar strzela do jadących w kierunku Katowic. Wysłałem, więc dzisiaj poprawkę, ale czy admin weźmie to pod uwagę poprawnie? Jeżeli admin stwierdzi, że coś chcę namieszać i nagrodzi mnie -10% to ja dziękuję za taką opcję. Lepiej nic nie zgłaszać - jak to napisał brozyn. Tylko czy takie jest założenie programu?
Zastanawiam się, czy podczas wysyłania zgłoszeń obsługa bierze jeszcze pod uwagę kierunek przemieszczającego się pojazdu? Być może taka informacja mogłaby lepiej ocenić sytuację o zgłoszeniach?


Fotoradary stacjonarne są dwóch rodzajów. Albo takie, które ze względu na swoją budowę, albo miejsce w którym stoją zawsze skierowane są w tym samym kierunku. Albo takie, które w każdej chwili mogą zostać odwrócone w drugą stronę i sprawić komuś niemiłą niespodziankę. Jeżeli chodzi o te obracane fotoradary, to SpeedAlarm ostrzega o nich zawsze, bo nigdy nie wiadomo, w którą stronę mogą być dziś skierowane. Tylko te fotoradary, co do których mamy pewność, że nigdy nie będą odwracane, wprowadzone są wraz z kierunkiem w którym patrzą. Wtedy, żeby nie ostrzegać niepotrzebnie kierowcy o fotoradarze, który go nie dotyczy, wyświetlana jest tylko informacja, że mijasz "odwrócony fotoradar"

jeżeli rzeczywiście zamiarem twórców jest poobniżać zaufanie i liczyć, ze ci, co mają mniej niż 50 % wykupią płatny dostęp, to ja od razu stwierdzam, ze z cała pewnością nie wykupię :) albo program w pełnej wersji kosztuje (tyle, a tyle), albo bawimy się w udawanie darmowego programu, do którego dostęp w pełnej wersji kosztuje (tyle, a tyle), nie jest to uczciwe


Zapewniam, że nie taka jest intencja. W ten sposób nikogo do płacenia się nie zmotywuje, wręcz przeciwnie - jak sam z resztą zauważyłeś.

Jeżeli chodzi o opłaty. Wymagania odnośnie pełnego, darmowego dostępu są na prawdę niewygórowane. Po osiągnięciu 50% raz na 3 dni wystarczy przejechać kilkaset metrów z programem, aby nie tracić zaufania i zawsze mieć darmowy dostęp. Intencja opłat jest prosta - Ci którzy sami ostrzegają innych mają za darmo. A żeby ostrzegać innych, trzeba włączać program. Jeżeli dla kogoś to za dużo, może skorzystać raz na rok z programu za opłatą i po sprawie. A jeżeli ktoś nie chce ani ostrzegać innych (tylko korzystać z tego, że inni na co dzień zgłaszają zauważone suszarki i inne zagrożenia) ani płacić - to SpeedAlarm nie jest po prostu rozwiązaniem dla niego. Idealnie by było, gdyby każdy poczuwał się do tego, że jeżeli chce się dostać ostrzeżenie od kogoś, to trzeba też samemu ostrzegać i nigdy nie zapłacił za korzystanie z programu ani grosza.


Offline st3fan

  • Clubowicz
  • *
  • Wiadomości: 94
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: HTC Touch (P3450)
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #32 : Czerwiec 04, 2009, 14:14:21 »
Oczywiście możemy dodać kategorię korek, ale jak by to działało? Korek ma to do siebie, że jego koniec się przesuwa bardzo dynamicznie. Ktoś zgłosi korek bo stoi 500 metrów od skrzyżowania a za 15 minut koniec korka jest już kilometr dalej. A ostrzeganie o korkach na kilka kilometrów na przód, bez mapy, nie wiedząc gdzie akurat jedziesz też by się nie sprawdziło.



Na pierwszy strzał nasuwają mi się dwa pomysły. Każdy dojeżdżający do korka zgłasza w danym miejscu korek, co powoduje, że pojawia się nowy punkt w tej samej kategorii w niedalekiej odległości i tak:
1. aplikacja pokazuje pierwszy punkt standardowo - bo ostrzega o zdarzeniu. Kolejny punkt z tej samej kategorii nie zostanie wyświetlony jeżeli mieści się w zasięgu ustawionym przez użytkownika - np. na odcinku 500 m, taki korek mogły zgłosić 4 osoby w odstępach powiedzmy co 100m, a wyświetlane byłoby tylko najbliższe użytkownikowi dojeżdżającemu.
2. każde kolejne zgłoszenie tego samego typu w określonej odległości od poprzedniego punktu zostaje usuwane z bazy na zasadzie chwilowego punktu lub też po prostu aktualizowane współrzędne. Przydatne w tym było by określenie kierunku zgłaszającego, które pozwoliłoby ustalić, czy dany punkt został przesunięty, czy może jest na drodze prostopadłej i traktować go jako nowe zdarzenie.

Żeby zaufanie spadło z 50% do 20% musiałbyś nie korzystać z programu wcale przez 30 dni. Gdy już masz 50% zaufania, wystarczy, że co 3 dni przejedziesz ze SpeedAlarmem 500 metrów, żeby zaufanie nie spadało. Nie są to chyba wygórowane kryteria?



Ok., może coś w tym jest. Gorzej jak komuś spadnie faktycznie właśnie z tego powodu, że nie będzie korzystał. Potem może mu być trudniej zmotywować się do załączania programu, skoro będzie miał ograniczone możliwości.

Albo takie, które w każdej chwili mogą zostać odwrócone w drugą stronę i sprawić komuś niemiłą niespodziankę. Jeżeli chodzi o te obracane fotoradary, to SpeedAlarm ostrzega o nich zawsze, bo nigdy nie wiadomo, w którą stronę mogą być dziś skierowane.



Niby racja - rozsądne rozwiązanie. Chociaż w praktyce wygląda to tak, że fotoradar obracany stoi przez długi okres czasu w jednym kierunku. Jak go zmienią, to wtedy znów będzie stał długo w drugim kierunku...
Dlatego myślałem, że powinien wyświetlić mi właśnie obrócony.
 Ignorowanie regulaminu! REKLAMA! (OleYek)


Offline michciob

  • Newbie
  • Wiadomości: 32
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #33 : Czerwiec 04, 2009, 14:48:29 »
Cytuj
Nie działa funkcja przywrócenia programu z pracy w tle poprzez naciśnięcie przycisku - nie można zdefiniować takiego przycisku.


Na czym dokładnie polega problem? Przy instalacji programu nie mogłeś zdefiniować przycisku?
Może problem polega po prostu na tym, że za krótko przytrzymujesz przycisk. Nie wystarczy go nacisnąć - trzeba przytrzymać przez ok. 2 sekundy. Dodatkowo, nie wszystkie przycisk telefonu da się wykorzystać. Trzeba po prostu znaleźć jakiś wolny. Jeżeli takiego nie ma - zawsze można przywrócić program przytrzymując palec na ekranie przez 2 - 3 sekundy.

Przy instalacji zdefiniowałem jakiś klawisz ale chciałem to zmienić. Po wejściu w ustawienia program oczekuje naciśnięcia i przytrzymania jakiegoś klawisza ale nie reaguje na żaden, można jedynie pominąć krok  :(
P.S. Po dopracowaniu kilku szczegółów i odpowiedniej kulturze użytkowników program może być bardzo przydatny.
Jeśli chodzi o skuteczność na radary stacjonarne - 100%, suszarki narazie jakieś 20%, ale jak będzie nas więcej to powinno być znacznie lepiej. :ok:


Offline f1l1p

  • Newbie
  • Wiadomości: 11
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #34 : Czerwiec 04, 2009, 19:46:06 »
Witam wszystkich.
Mam podobny problem albowiem po chwili od uruchomienia dostaję komunikat , - błąd 0000000D/0000000A i do widzienia..
Zauważyłem ,że problem występuje wtedy kiedy
połączy się gprs (internet) i połączy się GPS (złapie fix)
lub na odwrót złapie fix (na gorąco) i wywala po kilku sekundach błąd jak połączy się z GPRS (nie ma znaczenia czy po konfiguracji Heyah czy własnej aplikacji SA gprs)


Program jaki używam to v01.14.02 beta
Ten  błąd występuje i przy NET Compact 2.0 i 2.0+SP2 jak i przy 3.5
Mam mio a701 WM5 (testowałem na starym i nowym romie) - więc to odpada
mam teraz wgrany WM6.1 i problem nadal występuje

- po hard resecie udało się ,że program działał dość długo bez błędu ale po ponownym uruchomieniu błąd wyskakuje już zawsze po tym jak złapie fix z gps i połączy się z internetem


zastanawiam się co to może być :|



Napisane: Czerwiec 04, 2009, 19:33:47
jeszcze mam taką sugestię , czy może mieć to związek z SMSem sieciowym ? (aktywacyjnym) ?


Offline st3fan

  • Clubowicz
  • *
  • Wiadomości: 94
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: HTC Touch (P3450)
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #35 : Czerwiec 05, 2009, 09:17:40 »
Wczoraj zauważyłem problem z aplikacją, a w zasadzie coś się namieszało w kontaktach telefonu.

Opis sytuacji:

Program działał prawidłowo, ale potrzebowałem wykonać telefon, więc wrzuciłem go do pracy w tle, zadzwoniłem, i programik wrócił do swojego działania - wszystko prawidłowo. Po kilku sekundach znów załapał GPRSa i działał sobie dalej.

Chwilę później znów chciałem zadzwonić, ale już nie był mi potrzebny program, więc go wyłączyłem - swoją drogą, dobrze że jest poprawka odnośnie zamykania w nowej wersji, bo zamykał się strasznie długo.
Wszedłem w kontakty no i... nic. Zero kontaktów, chociaz fizycznie w książce jest około 200. Programik zabrał też sporo pamięci, gdyż miałem prawie 90% zajętej, a przed startem aplikacji było poniżej 80% wolnej.
Z kontaktami pomógł dopiero restart pocketa. Jak mniemam wpływ na to miał SpeedAlarm, gdyż nie uruchamiałem innej aplikacji w tym czasie.
Aha, pocket był strasznie zamulony po zamknięciu SA, możliwe że przez zajętość pamięci...

Sprzęt: HTC Touch (P3450), Windows Mobile 6.5 build 21222.5.0.1


Offline Cat^

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #36 : Czerwiec 05, 2009, 11:06:02 »
Witam, od wczoraj zainstalowałem i jeżdżę po Wawie.
Na gorąco cztery spostrzeżenia:

1. Wysoce męczące jest w trakcie uruchamiania programu wskazywanie/wybieranie punktu dostępu transmisji danych. Program za każdym razem pyta o punkt dostępu i to kilkakrotnie! A przecież możnaby było wybrać punkt dostępu raz na zawsze w ustawieniach...
2. Wręcz irytujące jest wymuszanie odpowiedzi podczas uruchamiania programu, a także podczas jego użytkowania - potwierdzających wszelkie zgody na wysyłanie czegokolwiek i korzystania z danych GPS... Są przecież inne rozwiązania by takie zgody od użytkowników uzyskać raz na zawsze i nie pytać o to setki razy...
3. Komunikaty głosowe są zdecydowanie cichsze niż dźwięki i wcale ich nie słychać gdzie tymczasem dźwięk zagłusza innych w samochodzie... Da się jakoś ustawić "balans" między nimi?
4. Dźwięki standardowe są tylko trzy i w zasadzie jeden tylko się nadaje do użytku, choć też nie jest idealny. A dlaczego nie wprowadzić opcji przypisywania dźwięku z dowolnej mp3 czy wav - wybieranego przez użytkownika?

Na razie pomijam kwestię nie dodanego zaufania po zaproszeniu znajomego. Napisałem w tej sprawie na priv do kolegi Grzegorza.


Offline ikaps

  • Newbie
  • Wiadomości: 8
  • Sprzęt: HTC Touch HD (Energy ROM)
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #37 : Czerwiec 05, 2009, 20:21:15 »
Witam,
jak dla mnie idea społecznościowego zgłaszania zagrożeń na drodze jest fantastyczna i myślę, że przy odpowiedniej promocji (przede wszyskim ze strony samych użytkowników) może się to sprawdzić. W każdym razie ja gorąco kibicuję temu projektowi :)
Szkoda tylko, że... u mnie program nie działa  :E
HTC Touch (3452; Elfin) + Navibe 735 + SpeedAlarm =brak połączenia przez bluetooth
Automapa działa bez zająknięcia, ustawienie "Automatycznie zarządzaj systemem GPS" włączone, a SpeedAlarm nie nawiązuje połączenia bluetooth.
Sprawdzałam zarówno z włączoną jak i wyłączoną Automapą - efekt identyczny. Nie działa.


Offline f1l1p

  • Newbie
  • Wiadomości: 11
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #38 : Czerwiec 05, 2009, 22:22:30 »
 :( :S :O :O
A ja mam dość. Po prostu nie będzie to działać u mnie.
Nie ważne który rom mam załadowany.
 Nawet na czystej konfiguracji wyskakuje mi komunikat "wystąpił nieokreślony błąd -
                                                                                           0000000D/0000000A"
Mam dość już po prostu i daję sobie spokój z tym , a wielka szkoda bo chciałem z tego korzystać !!

SpeedAlarm v01.15.02 beta
MIO a701 WM5 + NET Framework 3.5

 :( :S :O :O


Offline bikekowal

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 13104
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #39 : Czerwiec 06, 2009, 00:07:10 »
trzeba poczekać na dopracowanie,  w mojej 614 z wm 6.5 też nie działa

Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

Offline jansol

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 797
  • Sprzęt: TomTom GO 1005 LTM/HDT - iPhone SE
  • VIP Level: 50
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #40 : Czerwiec 06, 2009, 16:04:21 »
dzisiaj śmigałem i zaraz po starcie zauważyłem zmianę litery większe i bardzo czytelne(duży plus), natomiast na powrocie znów były malutkie niewiem czym to spowodowane, czyżby jakieś testy?

Programik jest fajny , widać że wymaga jeszcze trochę doszlifowania :wink: i będzie wielka rzecz.

 jakoś puściłem wodze fantazji i tak se pomyślałem, żeby te wszystkie zdarzenia można  zobaczyć na mapce Polski w telefonie bądź laptopie to była by to wielka sprawa ale to pewnie przyszłość....czy  daleka?


Offline nadja

  • Newbie
  • Wiadomości: 46
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #41 : Czerwiec 07, 2009, 22:55:24 »
michciob, bardzo dobra sugestia z tymi użytkownikami online w bliskim zasięgu.
Generalnie ani speedalarm ani CB nigdy nie da nam 100% pewności co do suszarek czyli wychodzi z tego że i tak trzeba sie pilnować, bo jeśli ślepo sie zawierzy ostrzeżeniom (lub raczej ich braku) to prędzej czy później i tak zapłacimy.
I nic tego nie zmieni... amen
 


Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2361
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #42 : Czerwiec 07, 2009, 23:29:19 »
A tak w ogóle to po jakie licho 'SA" znalazł się w dziale " Nawigacja GPS w PDA - oprogramowanie " ???

Przecież nie jest to żaden program do nawigacji! Szanowny Moderatorze, chyba przesadziłeś.


Offline aczerwin

  • Newbie
  • Wiadomości: 4
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #43 : Czerwiec 08, 2009, 08:05:27 »
Witam,
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.
Automapa śmiga bez problemu łapie fixa.
Niestety SpeedAlarm z Automapą jak i bez Automapy w tle wypisuje brak sygnalu GPS.
Moze jaks sugestia.
Ustawienia GPS
Programy COM4,
Sprzęt COM5 Szybkość transmisji 9600,
Dostęp: Automatycznie zarządzaj systemem GPS.
Moze jakies sugestie ?




Offline jansol

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 797
  • Sprzęt: TomTom GO 1005 LTM/HDT - iPhone SE
  • VIP Level: 50
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #44 : Czerwiec 08, 2009, 10:07:08 »
Witam,
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.
Automapa śmiga bez problemu łapie fixa.
Niestety SpeedAlarm z Automapą jak i bez Automapy w tle wypisuje brak sygnalu GPS.
Moze jaks sugestia.
Ustawienia GPS
Programy COM4,
Sprzęt COM5 Szybkość transmisji 9600,
Dostęp: Automatycznie zarządzaj systemem GPS.
Moze jakies sugestie ?




 ale jak ma się połączyć jeden sygnał  Bluetooth GPS z dwoma urządzeniami? Pomyśl......... podobnie jak jedne słuchawki Bluetooth sparować się nieda z dwoma urządzeniami naraz.

można spróbować dodatkowo zenętrzny drugi GPS, sam jestem ciekawy czy by poszło.W ustawieniach SA jest opcja bodajże zmień odbiornik GPS

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2009, 10:10:24 wysłana przez jansol »

Offline aczerwin

  • Newbie
  • Wiadomości: 4
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #45 : Czerwiec 08, 2009, 13:50:40 »
Dzieki jansol,

ale jak ma się połączyć jeden sygnał  Bluetooth GPS z dwoma urządzeniami? Pomyśl......... podobnie jak jedne słuchawki Bluetooth sparować się nieda z dwoma urządzeniami naraz.

Po pierwsze napisalem ze zarowno z Automapą jk i BEZ włączonej AUTOMAPY  nie dziala.
Wiec po co mi drugi GPS  - tym brdziej ze nie jest to Bluetooth tylko wewnetrzny.
I z tego co wyczytalem - jezeli zarzadzany jest przez WM6 to moze pracowac z dwoma programami.
Programy niezalezni przechwytuj dane z pru.

można spróbować dodatkowo zenętrzny drugi GPS, sam jestem ciekawy czy by poszło.W ustawieniach SA jest opcja bodajże zmień odbiornik GPS

Nie mam zamiaru inwstowac w drugi GPS - byloby to troche smiszne.


Offline jansol

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 797
  • Sprzęt: TomTom GO 1005 LTM/HDT - iPhone SE
  • VIP Level: 50
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #46 : Czerwiec 08, 2009, 15:14:27 »
sorki aczerwin, źle zrozumiałem.Myślałem źle niemożesz sparować dwóch jednocześnie. Swoją drogą to jestem ciekawy pracy jednego modułu GPS z dwoma programami  :mysli:, niezły sprawa.U mnie na noki E61 nic z tego albo jedno albo drugie  :)


Offline grzegorzaksamit

  • Newbie
  • Wiadomości: 15
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #47 : Czerwiec 08, 2009, 16:54:12 »
Mam podobny problem albowiem po chwili od uruchomienia dostaję komunikat , - błąd 0000000D/0000000A i do widzienia..


Cytat: bikekowal
trzeba poczekać na dopracowanie,  w mojej 614 z wm 6.5 też nie działa


Cytat: aczerwin
Mam SPV M650 WM6. Niestety program SpeedAlarm wersja 01.15.02.beta caly czas pokazuje brak sygnalu GPS zarowno w czasie postoju jak i w czasie jazdy.


Wysłałem do was prywatne wiadomości, z linkiem do specjalnej wersji aplikacji, która loguje wszystkie akcje i błędy do plików. Jest tam również opis co z nią zrobić. Po wystąpieniu błędu wyślijcie do nas logi wraz z opisem błędu, to znacznie przyspieszy rozwiązanie problemu.

Cytat: st3fan
Wczoraj zauważyłem problem z aplikacją, a w zasadzie coś się namieszało w kontaktach telefonu.
...
Sprzęt: HTC Touch (P3450), Windows Mobile 6.5 build 21222.5.0.1


Trudno mi wymyślić, w jaki sposób SpeedAlarm mógłby mieć z tym coś wspólnego. Nie edytujemy w żaden sposób kontaktów telefonu. Odczytujemy je jedynie przy zapraszaniu znajomych. Wspomniałeś, że telefon w tym momencie zamulał. Być może zwalniając pamięć po aplikacji był tak obciążony, że nie wyświetlił Ci kontaktów w tym momencie. Trudno powiedzieć co się stało, tym bardziej, że korzystasz z wersji systemu, która nie jest jeszcze oficjalnie opublikowaną, stabilną wersją. Zdarzyło Ci się to kiedyś powtórnie?

Cytat: Cat^
1. Wysoce męczące jest w trakcie uruchamiania programu wskazywanie/wybieranie punktu dostępu transmisji danych. Program za każdym razem pyta o punkt dostępu i to kilkakrotnie! A przecież możnaby było wybrać punkt dostępu raz na zawsze w ustawieniach...
2. Wręcz irytujące jest wymuszanie odpowiedzi podczas uruchamiania programu, a także podczas jego użytkowania - potwierdzających wszelkie zgody na wysyłanie czegokolwiek i korzystania z danych GPS... Są przecież inne rozwiązania by takie zgody od użytkowników uzyskać raz na zawsze i nie pytać o to setki razy...


Niestety nie od nas to zależy. Nokia i inni producenci sprzętu stwierdzili, że dla bezpieczeństwa użytkowników aplikacja musi za każdym razem zapytać o pozwolenie. Nie jest to nasz komunikat, lecz systemowy...

Żeby telefon się nie pytał, aplikacja musi być cyfrowo podpisana, co znowu stwarza szereg innych problemów.

Jeszcze w tym tygodniu (planujemy w środę) pojawi się aplikacja w Javie z podpisem cyfrowym. Będziesz wtedy mógł skonfigurować telefon (w ustawieniach telefonu - nie naszej aplikacji) tak, żeby nasza aplikacja mogła się łączyć bez pytania o potwierdzenie i telefon nie będzie pytał o nic.

Cytat: Cat^
3. Komunikaty głosowe są zdecydowanie cichsze niż dźwięki i wcale ich nie słychać gdzie tymczasem dźwięk zagłusza innych w samochodzie... Da się jakoś ustawić "balans" między nimi?


Nie jest to takie proste, gdyż każdy telefon odtwarza dźwięki inaczej. Zgłoszę do dodania do aplikacji opcję osobnej regulacji głośności dźwięku i komunikatu głosowego, wtedy każdy będzie mógł je sobie wyrównać na swojej komórce indywidualnie.

Cytat: Cat^
4. Dźwięki standardowe są tylko trzy i w zasadzie jeden tylko się nadaje do użytku, choć też nie jest idealny. A dlaczego nie wprowadzić opcji przypisywania dźwięku z dowolnej mp3 czy wav - wybieranego przez użytkownika?


Myśleliśmy o tym już dawno, jednak przy takiej ilości błędów jakie ma firmware każdej komórki, taka niby prosta opcja sprawiałaby znowu tysiąc kolejnych problemów. Być może pojawi się takie rozwiązanie w przyszłości, jednak szczerze przyznam, że nie jest to wysoko na naszej liście priorytetów.

Cytat: Cat^
Na razie pomijam kwestię nie dodanego zaufania po zaproszeniu znajomego. Napisałem w tej sprawie na priv do kolegi Grzegorza.


Przez chwilę rzeczywiście w system wkradł się błąd, przez który nie przyznawane było zaufanie za zaproszonego znajomego. Dotyczył on jednak tylko 19 osób z setek, które codziennie wysyłają zaproszenia i nieprzyznane zaufanie zostało już im wszystkim oddane.

Jeżeli chodzi o zapraszanie znajomych, przypominam tylko że dodatkowe zaufanie dla zapraszanego i zapraszającego przyznawane jest tylko gdy:
- zaproszenie wysłane zostanie nie później niż 48 godzin od aktywowania SpeedAlarm na swoim telefonie (czas odmierza się na głównym ekranie)
- zapraszany znajomy nie był wcześniej użytkownikiem SpeedAlarm
- i przede wszystkim: Znajomy aktywuje SpeedAlarm na swoim telefonie i zaakceptuje zaproszenie

Za samo wysłanie zaproszenia nie są przydzielane żadne punkty, bo każdy mógłby rozesłać 50 fikcyjnych zaproszeń od ręki.

Jeżeli wysłane przez Ciebie zaproszenie spełnia powyższe wymogi, a zaufanie nie zostało Ci przyznane pomimo to napisz do mnie prywatną wiadomość - wyjaśnimy dokładnie o co chodzi.

Cytat: ikaps
Witam,
jak dla mnie idea społecznościowego zgłaszania zagrożeń na drodze jest fantastyczna i myślę, że przy odpowiedniej promocji (przede wszyskim ze strony samych użytkowników) może się to sprawdzić. W każdym razie ja gorąco kibicuję temu projektowi wesoły
Szkoda tylko, że... u mnie program nie działa  Szczerbaty
HTC Touch (3452; Elfin) + Navibe 735 + SpeedAlarm =brak połączenia przez bluetooth


Twój telefon nie znajduje się na razie na liście obsługiwanych przez SpeedAlarm modeli. Oficjalnie nie wspieramy w tej chwili telefonów z Windows Mobile bez GPS-u, chociaż teoretycznie da się to skonfigurować w systemie i powinno działać. Niestety API do obsługi GPS-u nie zachowuje się w wielu przypadkach tak jak powinno.

Jesteśmy w trakcie przerabiania obsługi GPS-u w programie i mam nadzieję, że w niedługim czasie będziesz mógł korzystać z programu.

Cytat: jansol
mam pytanie, wysyłanie wiadomości do znajomych przez speedalarm jak to jest rozliczane, zgodnie z cennikiem sms czy inaczej?


Wiadomości wysyłane do znajomych nie idą SMS-em, lecz przez połączenie internetowe, podobnie jak ostrzeżenia o zagrożeniach. Nie płacisz więc nic za wysłaną wiadomość, tyle tylko, co zużyje Ci ona transferu danych. 160 znakowa wiadomość (jak typowy SMS) to zaledwie 160 bajtów + kilkanaście bajtów nagłówków. możesz wysłać 500 takich wiadomości i zmieścisz się w 100 kB.

Cytat: jansol
Programik jest fajny , widać że wymaga jeszcze trochę doszlifowania mruga i będzie wielka rzecz.

 jakoś puściłem wodze fantazji i tak se pomyślałem, żeby te wszystkie zdarzenia można  zobaczyć na mapce Polski w telefonie bądź laptopie to była by to wielka sprawa ale to pewnie przyszłość....czy  daleka?


Być może podobne rozwiązanie zostanie wprowadzone w niedalekiej przyszłości. W tej chwili nie ma jednak sprecyzowanych planów co do tego. Jeżeli chodzi o obserwowanie mapy w czasie jazdy, wiązałoby się to ze zdecydowanym zwiększeniem ilości przesyłanych danych, ponieważ musielibyśmy dynamicznie ładować mapy w trakcie jazdy. Jeżeli zostanie coś takiego wprowadzone, będzie to dostępne tylko jako opcja dla chętnych.

Wbudowanie map na stałe nie wchodzi w grę, gdyż wiązałoby się to z koniecznością płacenia opłat licencyjnych i program nie mógłby być za darmo dla nikogo. Poza tym, nie chcemy z tego robić programu do nawigacji - nie takie jego przeznaczenie.

Cytat: nadja
Witam. Czy zauważyliście jak speedalarm zamula automape kiedy pracują razem?
Kiedy automapa pracuje sama to mapka przesuwa sie płynnie, natomiast gdy pracuje razem ze speedalarm mapa ma opóźnienia w przesuwaniu  się w czasie jazdy. Też tak macie?
Oprócz tego - bardzo fajna inicjatywa
Asus P750


Jak duże jest to opóźnienie? Testowaliśmy SpeedAlarm z Automapą na wszystkich dostępnych nam urządzeniach i na wszystkich działają razem płynnie.

Niestety oba programy mają trochę do liczenia, więc na wolniejszych telefonach mogą chodzić trochę mniej płynnie. Jeżeli opóźnienie się nie kumuluje (tzn. nie robi się coraz większe w czasie jazdy), to nie powinno to stanowić chyba większego problemu. Mimo wszystko cały czas mamy na uwadze, żeby program wymagał jak najmniej mocy obliczeniowej procesora oraz zużywał jak najmniej pamięci.

Cytat: michciob
Przed radarami stacjonarnymi spoko ostrzega ale z suszarkami bieda. Dziś na bardzo uczęszczanej trasie w trójmieście na dwie suszarki nie ostrzegł mnie o żadnej.


Mam nadzieję, że Ty je zgłosiłeś dla innych :) System opiera się na społeczności. Jak ktoś zgłosi to są, jak nie zgłosi - to nie ma. My możemy system promować i usprawniać - i właśnie to robimy. Codziennie dołącza do nas kilkuset nowych użytkowników, co z resztą widzicie na liczniku użytkowników w programie.

Reszta zależy od Was (od nas też) - użytkowników. Codziennie otrzymujemy setki zgłoszeń zagrożeń i ich liczba z każdym dniem rośnie. Jak szybko będzie rosła zależy tylko o takich użytkowników jak Ty.

Cytat: michciob
Niezbędna jest informacja informująca nas o prawdopodobieństwie ostrzeżenia. Wg mnie przydatna byłaby informacja ilu użytkowników jest online np. w obrębie 10-20 km, tylko nie wiem jak często aktualizowana. Proponuję wziąć to pod uwagę.


Myślimy o podobnym rozwiązaniu, jednak do przemyślenia jest tutaj wiele kwestii. Pomijąc wewnętrzne kwestie techniczne, których jest mnóstwo, chociażby sposób prezentacji tej informacji użytkownikowi tak, żeby nie musiał się ciągle wpatrywać w ekran telefonu, a z drugiej strony, żeby aplikacja ciągle nie zakłócała niepotrzebnie spokoju.

Cytat: jansol
Swoją drogą to jestem ciekawy pracy jednego modułu GPS z dwoma programami, niezła sprawa.U mnie na noki E61 nic z tego albo jedno albo drugie


SpeedAlarm na Twoim telefonie ma możliwość współpracy z innym programem korzystającym z GPS-u. Przy konfiguracji GPS-u wystarczy wybrać połączenie "pośrednie". Niestety zależy to również od tej drugiej aplikacji. Jeżeli łączy się ona z odbiornikiem bezpośrednio, to przywłaszcza go sobie i już inny program nie będzie potrafił się z nim połączyć.

Grzegorz Aksamit
SpeedAlarm.pl


Offline michciob

  • Newbie
  • Wiadomości: 32
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #48 : Czerwiec 08, 2009, 17:24:42 »
Jestem przekonany, że pytanie w stylu "czy ty je zgłosiłeś" jest nie na miejscu. Gdybym uważał, że nie warto zgłaszać, to w ogóle mógłbym odpuścić sobie tą aplikację.
I jeszcze kwestia absorbowania uwagi przez aplikację. Wydaje mi się całkowicie zbędna wyskakująca co chwile informacja o pojawieniu się lub usunięciu jakiegoś punktu w systemie. Podczas jazdy całkowicie niepotrzebnie odwraca uwagę i zupełnie nic nie wnosi dla kierowcy. Prezentację należałoby ograniczyć do minimum, tzn, informacja o alarmach i aktualny poziom zaufania. Poza tym wszystkie dodatkowe informacje statystyczne jedynie po wywołaniu ich z dodatkowego menu. To są oczywiście moje przemyślenia do rozważenia.
Powodzenia w dalszym udoskonalaniu aplikacji.


Offline jansol

  • Clubowicz
  • ****
  • Wiadomości: 797
  • Sprzęt: TomTom GO 1005 LTM/HDT - iPhone SE
  • VIP Level: 50
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #49 : Czerwiec 08, 2009, 17:49:48 »
w suwałkach(kierunek szypliszki) - już od ponad pół roku niema fotoradaru, z chęcią bym zgłosił ale niema takiej możliwości od strony  aplikacji.  Rzadko spotykane zdarzenie ale jednak  :)  najczęściej przybywa niż ubywa  :wink:


Offline Moi (Adam Kubicki)

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 6498
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
  • VIP Level: 150
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #50 : Czerwiec 08, 2009, 18:01:52 »
Jestem przekonany, że pytanie w stylu "czy ty je zgłosiłeś" jest nie na miejscu. Gdybym uważał, że nie warto zgłaszać, to w ogóle mógłbym odpuścić sobie tą aplikację.


Jesteś w mylnym błędzie. Reguła Pareto jest święta. 20% frajerów zaiwania na 80% pieczeniarzy, wprowadzając 80% informacji. Będzie tak do końca świata. Dowiódł tego np. zarówno projekt poi.mobilne.net, jak i Miplo. To samo będzie z poi.pdaclub.pl. Ale rzeczeni frajerzy (w dobrym tego słowa znaczeniu), w tym również ja, robią to ze społecznikowskiej pasji. I nie obrażają się na pytania oczywiste.
No, więc wprowadziłeś tę informację?  :grin:

Prezentację należałoby ograniczyć do minimum, tzn, informacja o alarmach i aktualny poziom zaufania.


Nie bardzo widzę uzasadnienie dla permanentnego wyświetlania tej drugiej informacji. Dla podnoszenia morale wojska? Żołnierz, po zakończeniu zajęć terenowych, może sobie wszak zajrzeć do właściwej pozycji menu w tej kwestii.

Projektujmy aplikację dla większości użytkowników. Tu - dla 80% zwanych pieczeniarzami. Ich poziom zaufania wali, zasadniczo.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2009, 18:04:21 wysłana przez Moi (Adam Kubicki) »

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 6498
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
  • VIP Level: 150
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #51 : Czerwiec 08, 2009, 22:28:48 »
Oczywiście nie ilość zarejestrowanych użytkowników w systemie tylko ilość aktywnych użytkowników w bezpośredniej odległości ode mnie, np. w promieniu 10-20km


Miałem dziwne wrażenie, że pisałeś o "poziomie zaufania", co oznacza (jak ja rozumiem SpeedAlarm), premiowaną procentowo, swego rodzaju sumę aktywności użytkownika. A nie o ilości użytkowników w pobliżu.

Dla przypomnienia:
Prezentację należałoby ograniczyć do minimum, tzn, informacja o alarmach i aktualny poziom zaufania.


Przeczytaj Pomoc do aplikacji w telefonie i sprawdź co to jest "poziom zaufania" (pierwsza pozycja menu Pomocy -> Zaufanie).

A postulat wyświetlania liczby aktywnych userów w promieniu x km, a nie zarejestrowanych użytkowników, uważam za wszech miar słuszny.


Offline Cat^

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #52 : Czerwiec 08, 2009, 23:37:55 »
Cytat: Cat^
Na razie pomijam kwestię nie dodanego zaufania po zaproszeniu znajomego. Napisałem w tej sprawie na priv do kolegi Grzegorza.


Przez chwilę rzeczywiście w system wkradł się błąd, przez który nie przyznawane było zaufanie za zaproszonego znajomego. Dotyczył on jednak tylko 19 osób z setek, które codziennie wysyłają zaproszenia i nieprzyznane zaufanie zostało już im wszystkim oddane.

Jeżeli chodzi o zapraszanie znajomych, przypominam tylko że dodatkowe zaufanie dla zapraszanego i zapraszającego przyznawane jest tylko gdy:
- zaproszenie wysłane zostanie nie później niż 48 godzin od aktywowania SpeedAlarm na swoim telefonie (czas odmierza się na głównym ekranie)
- zapraszany znajomy nie był wcześniej użytkownikiem SpeedAlarm
- i przede wszystkim: Znajomy aktywuje SpeedAlarm na swoim telefonie i zaakceptuje zaproszenie

Za samo wysłanie zaproszenia nie są przydzielane żadne punkty, bo każdy mógłby rozesłać 50 fikcyjnych zaproszeń od ręki.

Jeżeli wysłane przez Ciebie zaproszenie spełnia powyższe wymogi, a zaufanie nie zostało Ci przyznane pomimo to napisz do mnie prywatną wiadomość - wyjaśnimy dokładnie o co chodzi.

 w grę, gdyż wiązałoby się to z koniecznością płacenia opłat licencyjnych i program nie mógłby być za darmo dla nikogo. Poza tym, nie chcemy z tego robić programu do nawigacji - nie takie jego przeznaczenie.

Grzegorz Aksamit
SpeedAlarm.pl


Co do zaproszenia:
Wszystkie warunki zaproszenia premiowanego zostały spełnione, z wyjątkiem... zaakceptowania zaproszenia przez znajomego, bo NIE WIE JAK to ma robić. Możemy prosić o krótką instrukcję?

Napisane: Czerwiec 08, 2009, 23:32:59
A teraz krótkie doświadczenia z użytkowania aplikacji na trasie Warszawa-Łódź-Warszawa:

1. Aplikacja ZAWSZE resetuje telefon jeśli przyjmiemy/wykonamy połączenie i zakończymy rozmowę (na szczęście nie w trakcie).
2. Podobny efekt jest, kiedy odrzucimy połączenie przychodzące.
3. Aplikacja zresetowała się także sama ze 2 razy na każde 100 km z innego, niewiadomego powodu.

Na razie - masakra...


Offline Cat^

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #53 : Czerwiec 09, 2009, 09:30:32 »
I ja i mój znajomy mamy Nokia N95 8GB. W tle używam:
- Handy Weather (co 4 godziny aktualizuje pogodę po GPRS)
- Handy Alarm Pro
- Best Profiles
oraz skrzynka pocztowa, co sprawdza co 30 minut pocztę.

Nie ma znaczenia wyłączenie/włączenie Bluetooth.
Nie ma znaczenia czy telefon jest spięty/nie jest z zestawem głośnomówiącym Bluetooth w samochodzie.
Nie ma znaczenia czy korzysta/nie korzysta z łącza internetowego telefonu TomTom GO930.

Soft telefonu V 30.0.018.
Wszystkie aplikacje w pamięci głównej telefonu.
Napisane: Czerwiec 09, 2009, 09:26:34
Aha, i jeszcze jedna uwaga: po wyłączeniu informacji typu statystycznego pojawiają się na środku ekranu informacje typu "Masz jeszcze x godzin na zaproszenie znajomych...". I te informacje tekstowe zasłaniane są przez logo graficzne na środku ekranu...


Offline michciob

  • Newbie
  • Wiadomości: 32
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #54 : Czerwiec 09, 2009, 11:51:29 »
Przeczytaj Pomoc do aplikacji w telefonie i sprawdź co to jest "poziom zaufania" (pierwsza pozycja menu Pomocy -> Zaufanie).

Może rzeczywiście użyłem niefortunnego sformułoawania, ale o zaufaniu możemy mówić z obu stron. Ze względu na prawidłową pracę systemu liczy się zaufanie do użytkownika, ale z mojego punktu widzenia (użytkownika) znacznie ważniejsze jest, na ile ja mogę liczyć na system  :ohreally:. Gdy jedziesz samochodem z CB radiem to rejestrujesz, czy auta jadące z przeciwka mają anteny. W przypadku SA, z oczywistych względów, nie jesteś w stanie oszacować ilu użytkowników potencjalnie może cię ostrzec o niebezpieczeństwie.  :-?
Narazie tyle.


Offline Cat^

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #55 : Czerwiec 10, 2009, 10:40:28 »
Mam jeszcze dwie niewiadome odnośnie zgłaszania np. suszarek:

1. W którym momencie odczytywana jest pozycja GPS, która definiuje położenie zgłaszanego obiektu: czy moment wciśnięcia "Zgłoś" czy też moment wyboru pozycji "Suszarka"? Czasem podczas szybkiej jazdy między tymi czynnościami można przejechać dobre kilkadziesiąt-kilkaset metrów, więc chodzi o to by zgłaszana pozycja była precyzyjna.

2. Czy zgłoszenie już zgłoszonej suszarki ma sens i np. przedłuży jej czasową obecność w bazie (te kilka godzin zanim zostanie usunięta przez system biegnie od początku)?


Offline klisiu84

  • Newbie
  • Wiadomości: 14
  • Sprzęt: HTC TilT aka TyTN II
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #56 : Czerwiec 11, 2009, 09:59:51 »
Po ponownych testach zauważyłem kilka niedopracowań. Staram się jeździć codziennie. Na trasie Katowice-Bielsko Biała, szczególnie przed samym Bielskiem jest nasiane pełno fotoradarów. Niestety w SA błędnie są wprowadzone fotoradary odwrócone "plecami". Zgłoszone są jako kolejne na trasie - prawidłowo przed skrzyżowaniami ale błędnie już za... I tu jest właśnie problem. Próbowałem zgłaszać - usuwać fotoradary będące tyłem i zgłosić je jak będę wracał - w prawidłowym kierunku. Niestety przy każdej próbie zamykało mi aplikację :/ Po drodze otarłem się jeszcze o jedna suszarkę - ale tu akurat poi z automapy dało znać, oczywiście zgłoszenie do SA również wysłałem. Panie Grzegorzu kiedy można spodziewać się kolejnej wersji SA (być może z jakimś fixem na usuwanie fotaradarów) Przypominam jakim sprzętem dysponuję - HTC Kaiser aka TyTn II na WM 6.5 by wjtk. Automapa świetnie pracuje z SA nie widzę jakiś "lagów" czy innych błędów. Jest jeszcze jeden mankament poza wyłączaniem. W przypadku kiedy SA pracuje w tle i ma mnie powiadamiać przy pracy z Automapą i z bliżej nieznanych mi powodów straci połączenie z GPS (po chwili wraca) czy połączenie z serwerem po GPRSie (zanik zasięgu) opcja pracy w tle jakby się dezaktywuje i SA pozostaje na wierzchu a jednak automapa jakoś ma mnie doprowadzić do celu :P W sumie to na razie tyle - może coś jeszcze złapię "na biegu"


Offline ..k..l..m..n..

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 2602
  • Sprzęt: LG Swift 3D, HTC Leo, Eten M700
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #57 : Czerwiec 11, 2009, 14:04:31 »
Kilka uwag/spostrzeżeń (część z nich się może trochę powtórzy z już poruszanymi w tym wątku, ale niech to będzie kolejny głos, że warto byłoby taką rzecz dopracować).

Uwagi odnośnie logiki działania systemu lub samej aplikacji:

- Informacja o nowych lub usuwanych obiektach jest niepotrzebna, odwraca uwagę kierowcy a przy tym nic nie wnosi.

- Jeśli już, to mogłaby być sygnalizowana informacja o nowych obiektach dadanych/usuniętych w pobliżu (np. w promieniu o długości zdefiniowanej w opcjach).

- Kategoria 'Inne' zdecydowanie powinna zostać rozbita na kilka kategorii. Średnio, obserwując statystyki podawane przez program, pozycja 'Inne' to druga co do wielkości pozycja. Na pewno remonty, być może korki... Kategoria 'Inne' powinna stanowić znikomy procent zgłoszeń, a nie drugi co do wielkości.

- Nie wiem jak rozwiązana jest kwestia usuwania obiektów, np. suszarek - czy obiekt znika z bazy po jakimś czasie zaszytym w systemie, czy też widnieje w bazie aż zostanie usunięty ("poprawiony") przez innego użytkownika. Niezależnie od tego, zastanawiam się nad koncepcją, w której użytkownik mógłby w opcjach włączyć możliwość pokazywania przez aplikację (ostrzegania) przed obiektami, nawet tymi, które zostały już przez kogoś usunięte (tak jakby aplikacja miała ostrzegać przed pamiętanymi przez system "cieniami" obiektów, które mogłyby być nieco inaczej wyświetlane na ekranie). Chodzi mi o to, że jeśli na jakiejś trasie, w danym miejscu często pojawiają się np. suszarki, a akurat ostrzeżenie o takim miejscu wygasło lub zostało poprawione przez kogoś bo akurat panowie z suszarką skończyli na dziś pracę, to ktoś inny przejeżdżając koło tego miejsca następnego dnia i nie wiedząc o tym, że warto tu zwolnić może natknąć się na kontrolę, bo akurat w tym dniu jeszcze nikt nie zgłosił takiego miejsca. Mając możliwość wyświetlania "cieni" zagrożeń wiedziałby, że potencjalnie często tutaj ktoś się czai z radarem, ale niekoniecznie w tym momencie (bo wie, że akurat ma ostrzeżenie tylko o "cieniu" obiektu). Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem  :P


Uwagi odnośnie interfejsu aplikacji:

- Generalna uwaga do interfejsu: WIĘKSZA CZCIONKA byłaby mile widziana - nawet jeśli musiałoby to być kosztem mniejszych ikonek z grafikami. Podczas jazdy powinien wystarczyć szybki rzut oka, żeby odczytać informację. Nie ma czasu na wślepianie się w mikroskopijną czcionkę.

Przykładowo: dostajemy ostrzeżenie o fotoradarze - widzimy jego, dość dużą ikonkę na samym środku ekranu, natomiast strzałka pokazująca kierunek do obiektu a także sama odległość do obiektu - czyli dwie najważniejsze w tym momencie dla kierowcy informacje - są zaprezentowane mikroczcionką

Inny przykład: program epatuje statystykami, mniej lub bardziej trafnymi/potrzebnymi. Ale skoro już są, to dlaczego nie zaprezentować wartości liczbowych większą czcionką? Zamiast opisu danej pozycji mogłaby to być po prostu mała ikonka, taka sama, jaka używana jest przy zgłaszaniu obiektów lub podczas ostrzeżeń.

- Przydałoby się, aby ostrzeżenie mogło być sygnalizowane błyskami podświetlenia ekranu zamiast (lub oprócz) powiadomienia dźwiękowego. Gdy pasażerowie samochodu np. śpią, wówczas kierowca nadal ma możliwość nie przegapić ostrzeżenia, nawet gdy ma wyciszone dźwięki.

- Przydałaby się możliwość przypisywania własnych dźwięków do różnych zdarzeń w aplikacji (było to poruszane wyżej)

- Kliknięcie na obszar prezentujący statystykę znajomych mogłoby otwierać okno z info o znajomych w pobliżu.

- Ostrzeżenie o zerwaniu połączenia powinno być sygnalizowane dużo bardziej znacząco - od tego, czy aplikacja ma nawiązane połączenie zależy jej działanie, więc jest to kluczowa informacja. Obecnie jest to mała ikonka - z podpisem oczywiście mikroskopijną czcionką.

- Przycisk 'Pracuj w tle' powinien być dostępny z głównego okna programu - dlaczego kierowca musi klikać w ekran i dopiero wtedy celować w ikonkę pracy w tle? Zrozumiałe jest to natomiast dla wchodzenia do ustawień, do opcji itp.

- Nieczytelność kolorów interfejsu była już poruszana - więc tylko zaznaczam po raz kolejny.

- Gdy mamy do czynienia z dwoma ostrzeżeniami na raz, wówczas "kłócą się" one ze sobą nawzajem, ekran mruga co chwilę tak jakby aplikacja nie wiedziała, które ostrzeżenie wyświetlać.

- Interfejs mógłby być też ewentualnie tak wykonany, aby łączyć funkcję podawania statystyk z funkcją zgłaszania nowych obiektów - jednocześnie. Mam tu na myśli następujący pomysł. Statystyki na głównym ekranie podawane byłyby obok ikon poszczególnych obiektów. W momencie gdy użytkownik chciałby zgłosić nowy obiekt, wówczas klika na taką ikonę wprost z głównego ekranu i gotowe. Poprawienie (usunięcie) mogłoby być dokonywane np. przez przytrzymanie dłużej danej ikony.

- Zgłoszenie lub usuwanie obiektów powinno zawierać etap kliknięcia przez użytkownika przycisku TAK lub Anuluj. W tym momencie odbywa się to tak, że naciska się "Zgłoś", a następnie wybraną ikonę obiektu. Właściwie nie wiadomo współrzędne z którego momentu są wysyłane do systemu. Mogłoby to być rozwiązane tak, że użytkownik klika na ikonę, wyskakuje okno typu "Zgłosić obiekt?" i dopiero po wciśnięciu TAK jest ono faktycznie zgłaszane - np. ze współrzędnymi GPS z momentu wciśnięcia "TAK". Dawałoby to też możliwość anulowania zgłoszenia (wciśnięcie "Anuluj" zamiast "TAK") - co jest obecnie niemożliwe. W połączeniu z punktem opisanym powyżej (ikony do zgłoszeń na głównym ekranie), nadal dawałoby to tylko dwa kliknięcia aby wykonać zgłoszenie.

- Alarmowanie o danym obiekcie mogłoby odbywać się w określonej części ekranu, niekoniecznie przesłaniając normalny ekran główny. Wystarczyłoby, aby była to wydzielona część ekranu, i tam zawsze kierowca miałby info o zagrożeniu, a wszystkie inne rzeczy na ekranie głównym byłyby zawsze widoczne.

- I na koniec, skoro jest dostępnych tyle statystyk w programie, dlaczego nie można zatem podawać również informacji o odebranych i przesłanych danych przez połączenie internetowe? Ukróciłoby to wszelkie wątpliwości co do kosztów używania programu.

LG Swift 3D: Froyo
HTC Leo: EnergyROM 28244 Sense 2.5 Cookie 2.0
Eten M700: _TB_TB_ WM6.1

Offline ..k..l..m..n..

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 2602
  • Sprzęt: LG Swift 3D, HTC Leo, Eten M700
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #58 : Czerwiec 12, 2009, 07:38:47 »
Ja bym aż tak nie przesadzał, musiałbyś jechać naprawdę szybko, żeby między pierwszym a drugim klikiem ujechać 2 km ;)  A nawet jeśli, to przy takiej prędkości tym bardziej łatwiej o pomyłkę i zamiast suszarkę można kliknąć niechcący w coś innego i bez etapu zatwierdzenia zgłosisz bzdurę a system pojedzie Ci w końcu przez to po zaufaniu.
Napisane: Czerwiec 12, 2009, 07:22:04
Poza tym tak właściwie, to nie ma powodu, żeby współrzędne GPS nie były brane z momentu pierwszego kliku, czyli tak jak mówisz. Osobiście wolę móc widząc obiekt z daleka "przygotować się" do jego zgłoszenia klikając na typ obiektu, aby za niedługą chwilę mijając go wysłać kliknięciem jego namiary GPS. Są zatem dwie możliwe szkoły (namiary GPS z mometu rozpoczęcia zgłoszenia lub z momentu zatwierdzania zgłoszenia) - może w takim razie byłoby warto wrzucić wybór podejścia do opcji w programie?

LG Swift 3D: Froyo
HTC Leo: EnergyROM 28244 Sense 2.5 Cookie 2.0
Eten M700: _TB_TB_ WM6.1

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • Clubowicz
  • ******
  • Wiadomości: 6498
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
  • VIP Level: 150
SpeedAlarm - UWAGI
« Odpowiedź #59 : Czerwiec 12, 2009, 08:15:24 »
..k..l..m..n..

Najbardziej popularnym foto na drogach krajowych i międzynarodowych, czyli najbardziej uczęszczanych, jest ten przy ograniczeniach 70 km/h.
W ciągu sekundy przejeżdżasz z tą prędkością 20 m. Ile sekund zajmie wpalcowanie przez klawiaturę kompletu danych do zatwierdzenia? 20 s? To oznacza 400 m różnicy w lokalizacja fotoradaru. Chciałbyś mieć taką precyzję? Ja nie.

Sądzę, że dla implementacji algorytmu nie ma znaczenia którą pozycję złapie: tę z momentu wciśnięcia Dodaj, czy tę z wciśnięcia Zatwierdź.

Zwracam ponadto uwagę, że nie wiemy jaka częstotliwość odświeżania pozycji GPS w SpeedAlarmie i czy ew. wpływa on na defaultowe ustawienia odbiornika GPS. Jeśli jest to 0,33 Hz, to już mamy lekki problem. Po co go multiplikować?

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 12, 2009, 08:27:27 wysłana przez Moi (Adam Kubicki) »