Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji

  • 5 Odpowiedzi
  • 18440 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji
« dnia: Czerwiec 18, 2009, 12:24:58 »
Zgłaszam zatem następujące uwagi (20.15.00):

1. Program notorycznie resetuje telefon, w szczególności w przypadkach (100% pewność resetu):
- zakończenia rozmowy telefonicznej (na szczęście nie rozpoczęcia)
- odebrania SMS

2. Jeśli program wyświetla tekst zachęty do dodania znajomych, a wyświetlanie statystyk jest wyłączone - logo SpeedAlarm zasłania ten tekst.

3. Program w momencie uruchamiania nadal:
- pyta o pozwolenie wysyłania danych
- trzykrotnie każe wybierać punkt dostępu do Internetu
- pyta o pozwolenie na korzystanie z pozycjonowania
Ta wersja podobno ma już certyfikaty. Być może tak - jednak pytania dalej pozostały. Błagam o dodanie w ustawieniach definiowania raz na zawsze punktu dostępu, bo to samo się dzieje, jeśli podczas jazdy skrzynka sprawdza maile w telefonie i zrywana jest komunikacja.

Tyle na razie z najpilniejszych problemów.

Odp: Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2009, 13:45:33 »
witam,

W poprzednim wątku wyczytałem, że masz wersję softu na telefonie v30.0.018. Miała ona trochę błędów, które powodowały reset telefonu w różnych sytuacjach. Prawdopodobnie SpeedAlarm się przyczynia do wystąpienia tego błędu. Aktualizacja oprogramowania telefonu do wersji v31 powinna pomóc.

Zobacz tutaj:
http://voiceofteenagers.blogspot.com/2008/12/n95-classic-v31-firmware-released.html

Jeśli chodzi o punkt 2 i 3 to po aktualizacji SpeedAlarmu do nowej wersji (powinna dzisiaj być dostępna) wszystko będzie poprawione.

Pozdrawiam
Grzegorz Aksamit
Zespół SpeedAlarm.pl

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Odp: Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2009, 15:37:10 »
Dziękuję za informację.
Zainstalowałem najnowszą wersję programu (20.16.03).
Certyfikaty działają - nie ma już niewygodnych pytań.
Ze wstępnych oględzin program chyba już nie resetuje telefonu (bez aktualizacji firmware Nokii, której z sobie mi znanych powodów nie chcę na razie wykonać) - ale to były testy statyczne. Dzisiaj trochę pojeżdżę po pracy po Warszawie - może ktoś zadzwoni lub wyśle SMS-a... :)
Jeśli będą jeszcze resety - pomyślę nad aktualizacją softu do wersji 31.

Zapomniałem przypomnieć o problemie niezakończonej procedury "premiowego" dodania jednego mojego znajomego - o czym pisałem na priv. Z resztą, po zainstalowaniu wersji z certyfikatami zniknął ten znajomy z listy u mnie, a poprzednio był widoczny jako "zaproszenie wysłane".
Zaproszenie oczywiście miało miejsce jak jeszcze nie używał SpeedAlarm i tego samego dnia po moim zaproszeniu to zrobił. Obaj nie wiemy jak ma zaakceptować moje zaproszenie...?!?

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Odp: Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2009, 12:51:30 »
Resety ustąpiły - po aktualizacji aplikacji. Nie była konieczna aktualizacja softu w telefonie z v30 na v31 - i całe szczęście.
Miałem zatem okazję poodbierać i powykonywać połączenia z uruchomionym SpeedAlarm w telefonie...

I tu kolejne spostrzeżenie:
W momencie wykonania połączenia za pomocą komend głosowych zestawu głośnomówiącego w samochodzie (nie mylić z komendami głosowymi telefonu) - czyli bez dotykania/przełączania telefonu - po zakończeniu połączenia ekran SpeedAlarm pozostaje schowany w tle - nie pojawia się na ekranie telefonu, a więc trzeba telefon przełączyć na tę aplikację korzystając z klawiszy. Moim zdaniem aplikacja powinna pojawić się na ekranie automatycznie.

No i kolejna sprawa, chyba trudna do rozwiązania bo raczej "systemowa" w Symbianie v3:
Jeśli telefon jest połączony z zestawem głośnomówiącym w samochodzie, wszelkie alarmy nie są słyszane zarówno przez głośnik telefonu, jak i przez zestaw głośnomówiący, tak więc pozostaje jedynie sygnalizacja podświetleniem. Zdecydowanie lepiej byłoby gdyby podczas alarmu podświetlenie migało (tak jak podczas przychodzącego połączenia na wyciszonym telefonie), a nie "tylko jaśniało". Wtedy można to łatwiej zauważyć...

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Odp: Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2009, 09:55:28 »
BTW braku komunikatów dźwiękowych po podłączeniu do zestawu głośnomówiącego w samochodzie: wszystkie przychodzące smsy i maile generują spokojnie dźwięk przez telefon, więc da się... Trzeba tylko pewnie coś przebudować w aplikacji...

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Odp: Nokia N95 8GB - uwagi do aplikacji
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2009, 10:40:08 »
Kolejny problem, który odkryłem przypadkowo i dotyczy także wersji 20.17.03:
Polega on na tym, że jak uruchamiam program w poziomej orientacji ekranu, to w prawym dolnym ekranu na reklamie www podczas uruchamiania jest podpisany klawisz funkcyjny "Dalej" i "niby" dotyczy on lewego klawisza funkcyjnego Nokii (patrząc na telefon w ustawieniu pionowym. Jednak naciskanie go nie powoduje zamknięcia ekranu z reklamą, ale albo jest ignorowane albo otwiera np. reklamowane www. Guzik "Dalej" jest i działa funkcjonalnie na górze (poziom) - czyli prawy funkcyjny po przestawieniu Nokii do pionu. Jednak nie jest wogóle na ekranie opisany. Tak więc program działa w poziomie, ale nie uwzględnia zmiany orientacji dla opisów guzików funkcyjnych.  To samo dotyczy guzika "Dzwoń".