Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?

  • 11 Odpowiedzi
  • 4869 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Witam,

Wczoraj odebrał SGSII w Erze na abonament (brak obrandowania, simlocka i logo ery) i wieczorem przy gorszym świetle zauważyłem, że lewa strona wyświetlacza (pasek o szerokości około 1,5cm) jest ciemniejsza, przy jednorodnym tle np. szarym bądź innym ciemnym, a przy jasnym tle tego nie widać i na maksymalnym podświetleniu też nie widać. Dosyć dobrze widać też tą różnicę w jasności po wysunięciu paska powiadomień. Myślicie, że to wada fabryczna? Czy raczej się tym nie przejmować?

Jeśli oddawać na gwarancję, to jak to zrobić aby jak najszybciej mieć telefon z powrotem?
Czy może podjechać do serwisu i zapytać o to np. Regenersis, bo prawie codziennie tam przejeżdżam.


Z góry dzięki za odpowiedzi.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6d3aed0f695f875.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9afb39fb9b80489.html

Zrobiłem fotki, przy czym na zdjęciach wygląda to gorzej niż w rzeczywistości (ten pasek jest z takim płynnym przejściem w kierunku środka wyświetlacza i delikatnie wpada w zielono/żółty kolor).
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2011, 14:13:07 wysłana przez bruns »
...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2011, 19:05:40 »
Niestety mi to wygląda na jakąś usterkę :(
Samsunga serwisuje CCS (i chwała Bogu!), więc lepiej znajdź ich serwis w pobliżu.

Piksele na zdjęciu wyglądają na bardzo duże (wyraźny "wzorek" na pierwszym zdjęciu). W rzeczywistości też jest tak źle?
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 07, 2011, 19:17:04 »
Niestety mi to wygląda na jakąś usterkę :(
Samsunga serwisuje CCS (i chwała Bogu!), więc lepiej znajdź ich serwis w pobliżu.

Piksele na zdjęciu wyglądają na bardzo duże (wyraźny "wzorek" na pierwszym zdjęciu). W rzeczywistości też jest tak źle?

Dzwoniłem przed chwilą do salonu Ery gdzie go kupowałem, powiedzieli, że telefon najlepiej jak bym im oddał na zasadach niezgodności towaru z umową, ale i tak muszą odesłać do serwisu, aby ten potwierdził usterkę.

Powiedzieli też, że do CCS nie odsyłają, tylko do Regenersis.

Pytanie czy zdać się jednak na Regenrsis i załatwić to przez salon Ery (może łatwiej będzie później reklamacje ewentualne składać)?
Czy samemu wysłać telefon do CCS, http://www.ccsonline.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=89 i czy ta darmowa wysyłka by mnie obejmowała??

A propos tych pikseli... to nie piksele, tylko tak wygląd to tło:)

Jeszcze spróbuję zrobić hard reset.

Hard reset jednak nie pomógł.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2011, 19:54:28 wysłana przez bruns »
...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 07, 2011, 20:14:07 »
Dzwoniłem przed chwilą do salonu Ery gdzie go kupowałem, powiedzieli, że telefon najlepiej jak bym im oddał na zasadach niezgodności towaru z umową, ale i tak muszą odesłać do serwisu, aby ten potwierdził usterkę.
Mam wrażenie, że się im pomyliły procedury: towar jest niezgodny z umową, co widać gołym okiem, więc ekspertyzy serwisu nie powinny mieć wpływu na to, że Tobie powinni sprzęt wymienić od ręki.

Powiedzieli też, że do CCS nie odsyłają, tylko do Regenersis.
Kolejne dziwo. Może Era ma jakąś specjalną umowę z Regenersis, ale skoro CCS serwisuje Samsunga, to jednak uderzałbym do nich.

Pytanie czy zdać się jednak na Regenrsis i załatwić to przez salon Ery (może łatwiej będzie później reklamacje ewentualne składać)?
Czy samemu wysłać telefon do CCS, http://www.ccsonline.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=89 i czy ta darmowa wysyłka by mnie obejmowała??
Masz do wyboru dwie drogi: albo gwarancja producenta, albo skorzystanie z zapisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (dostępne tylko gdy telefon nie był kupowany na firmę!). Nie wiem jak wygląda ta druga opcja, bo PDA mam tylko na firmę, ale serwis CCS jest naprawdę szybki i nigdy nie miałem powodów do narzekań.
Zawsze możesz zadzwonić do CCS i dopytać jak to jest z tym kurierem (IMHO nie będzie problemu)

A propos tych pikseli... to nie piksele, tylko tak wygląd to tło:)
Kamień z serca ;)

Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 07, 2011, 20:47:37 »
Dzięki za komentarze.

W poniedziałek pewnie zadzwonię najpierw do CCS i zobaczę co mi powiedzą, a najwyżej później przejdę się do Ery i pogadam na miejscu jak to najlepiej załatwić.
Jednej rzeczy się boję, czy serwis ten czy tamten potwierdzi moją usterkę??, chociaż jak pokazałem to mojej niedowidzącej żonie to potwierdziła że według niej też coś jest jednak nie tak.
Dam znać co wyszło, z tego wszystkiego.

Zapytam jeszcze o jedno, jaka byłaby najlepsza ścieżka postępowania jeśli chciałbym mieć nowy telefon, a nie naprawiany?
...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 07, 2011, 22:14:56 »
Niezgodność towaru z umową. Zajrzyj do działu "Serwisowanie", to znajdziesz bardziej szczegółowe wskazówki ;)
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2011, 12:41:32 »
Myślicie, że taka treść będzie ok? Wystarczająco zrozumiałe? Czy raczej nie tłumaczyć wszystkiego jak pastuch krowie na miedzy?

Niniejszym, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego, zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu 6 maja 2011r. telefon Samsung Galaxy S II (i9100) o numerze IMEI: *** jest niezgodny z umową.

Niezgodność polega na niejednakowym odwzorowaniu tego samego koloru w tym samym czasie przez różne obszary wyświetlacza, przy założeniu stałej wartości natężenia oświetlenia zewnętrznego, a mianowicie:
- przy gorszym świetle otoczenia zewnętrznego oraz w nocy, lewa strona wyświetlacza (patrząc wzdłuż dłuższego boku wyświetlacza na lewo od przycisku „Home”) jest ciemniejsza (pionowy pasek o szerokości około 2 cm) niż pozostała część wyświetlacza, przy wyświetlaniu np.: jednorodnego tła szarego bądź innego ciemnego
- przy niektórych barwach wyświetlanych przez wyświetlacz (uzyskiwanych przez poruszanie się po menu telefonu) wspomniany wcześniej około dwucentymetrowy pasek uzyskuje barwy wpadające w zielono-żółtawy kolor

Niezgodność została stwierdzona w dniu 7 maja 2011r.

Z uwagi na powyższe żądam, na podstawie art. 8 ust. 1 wskazanej powyżej ustawy doprowadzenia telefonu do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę telefonu na nowy.
W załączeniu składam kopię faktury zakupu o numerze: ***.

Rozumiem, że mają 14 dni na ustosunkowanie się do mojego pisma, tak?
1. Czy mogą nie podpisać pisma?
2. Czy mogą odmówić wymiany na nowy?
3. Czy mogą się upierać, żeby naprawić telefon?
4. Czy tak na prawdę żadne z powyższych nie robi im różnicy bo producent i tak wyda im nowy telefon, no chyba, że samsung robi problemy?

Już więcej nie zapytam  :)

...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 08, 2011, 13:59:49 »
Poczytaj stronę Federacji Konsumenta ;)
Tak w skrócie, odpowiadając przy okazji na Twoje pytania:

Rozumiem, że mają 14 dni na ustosunkowanie się do mojego pisma, tak?
Tak. Potem uznaje się Twoje roszczenie za uznane przez sprzedawcę.

1. Czy mogą nie podpisać pisma?
O ile dobrze zrozumiałem pytanie: mogą, ale to dla nich problem, nie dla Ciebie ;)

2. Czy mogą odmówić wymiany na nowy?
Nie.

3. Czy mogą się upierać, żeby naprawić telefon?
Nie

4. Czy tak na prawdę żadne z powyższych nie robi im różnicy bo producent i tak wyda im nowy telefon, no chyba, że samsung robi problemy?
A tego nie wiem ;)

Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 08, 2011, 20:37:53 »
Czuje że zaczyna się robić problem. Przedłożyłem w salonie Ery pismo reklamacyjne o treści jak powyżej. Pani powiedziała, że mogę sobie żądać wymiany na nowy ale oni tak w pierwszej kolejności będą chcieli go naprawiać jeśli da radę, także jeśli serwis uzna że do naprawy to telefon wróci naprawiony. W ogóle zabrali sam telefon tylko, akcesoria i pudełko zostawiła mi. Podpisała mi mój dokument i dała mi do podpisu też potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Kurcze no normalnie na miejscu zdębiałem jak mi powiedziała że nowego nie dostanę i będą go naprawiać, kurcze czy tak mogą? Przeczytałem już trochę tych prawnych informacji i sam już nie wiem co jest prawdą. Jutro che z rańca podjechać do federacji konsumentów i zobaczę co mi powiedzą. Miał ktoś z nimi kiedyś kontakt: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=764 czy muszę się z nimi umawiać na spotkanie czy z biegu mogę wpaść?

Byłem dziś w Federacji Konsumentów i okazuje się, że:
1. Ja mogę napisać takie pismo reklamacyjne, w którym żądam wymiany na nowy i jeśli w ciągu 14 dni nie ustosunkują się do mojej reklamacji to uznaje się, że ją zaakceptowali.
2. Mogą jak najbardziej telefon naprawiać i polecono mi żebym go odebrał, jeśli jednak będzie miał jakieś zewnętrzne skazy lub uszkodzenia, których nie było przed oddaniem w sklepie to zajmą się sprawą:)
3. Jeśli okaże się, że telefon ujawni po naprawie kolejną wadę to też zajmą się tą sprawą:) z żądaniem odstąpienia od umowy.
4. Jeśli okaże się, że telefon wróci uszkodzony z serwisu i winą będą obarczać mnie to też zajmą się tą sprawą.

Tak na prawdę przepisy dotyczące niezgodności towaru z umową, a konkretnie wszystkie nieprecyzyjne sformułowania w niej zawarte zostały przygotowane pod sprzedawców samochodów, żeby nie okazało się, że klient który kupi samochód będzie chciał go zwrócić bo coś tam... A podobno od czerwca z ustawy ma zniknąć zapis, że to klient wybiera sposób rozpatrywania reklamacji (naprawa lub wymiana), który to zapis i tak w praktyce nic nie dawał.


Dla chętnych polecam oddział terenowy Federacji Konsumentów w Warszawie, przy ulicy Al. Jerozolimskie 47/8 piętro 4., szybkie i fachowe, a przede wszystkim bezpłatne porady, także można wpaść tam z biegu.

Pozdr.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2011, 12:02:57 wysłana przez bruns »
...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>

*

Offline Shiryu

  • ****
  • 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: g900, SGS2, Wave 3, SGS4
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 15, 2011, 21:10:50 »
Daj znać, jak się ta Twoja historia skończy ;) Przyda się, jeśli ktoś będzie miał podobne problemy ;)
Urzeknie Was moja historia? :P
Mitsubishi m320->Moto v547->HTC Tornado->Sgh-i600 (+g900)->Omnia 2->SGS2->SGS4

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2011, 21:17:24 »
hej,
od początku zeszłego tygodnia (codziennie) wklepywałem swój imei na stronie regenersisu i nie wyrzucało żadnych informacji, dziś podjechałem do nich zapytać czy może być taka sytuacja, że operator wysłał telefon do serwisu i nie wklepali numeru imei do bazy przyjętych do naprawy telefonów, otrzymałem odpowiedź że wszystkie wklepują. Postanowiłem więc zadzwonić nie do salonu, ale do iBOA i tam uzyskałem informację, że moja reklamacja jest w trakcie rozpatrywania bez żadnych dodatkowych komentarzy. Coś mnie natchnęło, żeby wejść na stronę CCS zobaczyć czy u nich jest podobnie jak w regenersis z tymi imei, no więc wklepałem swój numer i o dziwo wyskoczyła informacja, że: złożono wniosek o wymianę do producenta. Także pozostaje mi tylko czekać. Kurcze oby się przychylili do mojej prośby  :)

Witam ponownie!

Otóż wczoraj czyli 13ego dnia roboczego od złożenia reklamacji otrzymałem informację od miłego Pana z salonu Ery, że producent wyraził zgodę na wymianę, także pozostaje czekać na nówkę sztukę. Jednak mam pewne obawy, że tylko wymienią mi samą słuchawkę a pudełko ze starym Imei pozostanie, bo przecież nie zostawiałem go podczas reklamacji. Mieliście może podobny przypadek z wymianą na nowy? Na razie czekam na kolejny kontakt z salonu. Pozdr.

Na xda identyczny problem z wyświetlaczem opisują. Czy w PL tylko mi się trafił taki zonk?

Przejechałem się dziś do salonu zapytać o tel., ale nadal nie mają przesyłki.... czy jest jakiś czas w którym muszą wydać mi nowy tel. albo jakiś środek zaradczy, żeby przyspieszyć całą sprawę???
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2011, 22:59:56 wysłana przez bruns »
...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>

*

Offline bruns

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BB9320
Odp: Galaxy S II problem z wyświetlaczem czy może jednak nie?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 07, 2011, 18:14:00 »
No i ręce mi opadły. Po prawie miesiącu oczekiwania odebrałem nowy telefon, oczywiście bez nowego opakowania:( Po powrocie do domu okazało się, że generalnie wszystko gra za wyjątkiem 1 martwego mikro piksela. Także nie mam już ochoty czekać kiedy serwis raczy wymienić telefon na nowy, także poleciał już na alledrogo. Pozdro.
...E51>TD2>HD2>N8>I9000>Trophy>I9001>SGS2>I9001>IP4S>