Utrata gwarancji

  • 5 Odpowiedzi
  • 2183 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Utrata gwarancji
« dnia: Wrzesień 02, 2007, 09:34:56 »
Witam!
Mam zamiar kupic SPV m650. Chcialbym od razu zmienic WM5 na WM6. Czy z tego powodu moge utracic gwarancje?
Dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18336
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 13 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: Utrata gwarancji
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2007, 10:14:47 »
Tak, kazde wgranie nieaturyzowanego systemu powoduje utrate gwarancji.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

*

Offline bazi22

  • ****
  • 913
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad NR411 | iPhone 3GS 16GB
Odp: Utrata gwarancji
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2007, 11:32:53 »
Tak, kazde wgranie nieaturyzowanego systemu powoduje utrate gwarancji.

No myślę że niekoniecznie - jeszcze nie dawno tak samo postępowanu przy zdejmowaniu SIM-Locków - każde zdjęcie w nie autoryzowanym serwisie kończyło się utratą gwarancji.

W chwili obecnej gwarancja jest nieważna, jeśli usterka została spowodowana zdjęciem SIM-Locka.

I myślę, że podobnie powinno być stosowane prawo przy wgrywaniu ROMów - jeśli usterka nie została spowodowana poprzez nieautoryzowane wgranie ROMu to gwarancja powinna być uznana

Ale to moja interpretacja - wypowiedzieć by się musiał sąd lub UOKiK.
Bartek Chyba :: bazi22
Dell X30=>HTC Wizard=>HTC Hermes=>iPhone 3GS

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18336
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 13 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: Utrata gwarancji
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 02, 2007, 12:06:51 »
Tak, kazde wgranie nieaturyzowanego systemu powoduje utrate gwarancji.

No myślę że niekoniecznie - jeszcze nie dawno tak samo postępowanu przy zdejmowaniu SIM-Locków - każde zdjęcie w nie autoryzowanym serwisie kończyło się utratą gwarancji.

W chwili obecnej gwarancja jest nieważna, jeśli usterka została spowodowana zdjęciem SIM-Locka.

I myślę, że podobnie powinno być stosowane prawo przy wgrywaniu ROMów - jeśli usterka nie została spowodowana poprzez nieautoryzowane wgranie ROMu to gwarancja powinna być uznana

Ale to moja interpretacja - wypowiedzieć by się musiał sąd lub UOKiK.

Odnosnie simlocka wypowiedzial sie sad i uokik, natomiast, wgrywanie innego firmware (bo tak to trzeba nazwac) powoduje od razu utrate gwarancji. To tak samo jak do swojego DVD Onkyo wgrywam firmware od Pioneera i mam po gwarancji a juz w ogole pomijam fakt wgrywania "firmware" ktore nigdy nie zostalo wypuszczone na dany model.

Dlaczego np. Era ma zapewniac naprawe gwarancyjna czegos czego nie laduje do woich urzadzen? Dlaczego ktos ma placic za to, ze ktos obcy, jakas inna firma wypuscila bledny firmware ?

Tak samo jak ja skladam np. komputer ktory dziala, a ktos sobie bios przeflashuje wersja od innej plyty glownej to z jakiej racji ja mam naprawiac usterki z powodu tego, ze ktos wgral na pale cos co teoretycznie nie pasuje do danego komponentu i nie dla tego zostalo stworzone?
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.

*

Offline bazi22

  • ****
  • 913
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad NR411 | iPhone 3GS 16GB
Odp: Utrata gwarancji
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2007, 12:22:26 »
Ale dlaczego wgranie np. ROMu Orange do Wizarda kupionego w Erze mu skutkować utratą gwarancji na trwałość obudowy, lub np. wypadająe klawisze.

IMHO jeśli usterka nie mogła byc spowodowana poprzez wgranie i używanie innego firmware, to gwarancja na tą usterkę powinna być honorowana.

Przy SIMLockach operatorzy tez tłumaczyli - dlaczego mamy naprawiać telefony po nieprawidłowo zdjętym SIMLocku (i nie uznawali żadnej gwarancji po nieautoryzowanym usunięciu SL). I sąd wraz z uoikk im pojaśnił:
1) jeśli usterka jest wynikiem usuwania SL - gwarancji nie ma
2) jeśli usterks nie ma związku z usuwaniem SL - gwarancja nadal obowiązuje
Bartek Chyba :: bazi22
Dell X30=>HTC Wizard=>HTC Hermes=>iPhone 3GS

*

Offline OleYek

  • [Pyrlandia] [GMzP]
  • *****
  • 18336
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
    • http://www.oleyek.com
  • Sprzęt: iPhone 13 Pro, iPad Pro, Apple Watch
Odp: Utrata gwarancji
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 02, 2007, 12:40:06 »
Ale dlaczego wgranie np. ROMu Orange do Wizarda kupionego w Erze mu skutkować utratą gwarancji na trwałość obudowy, lub np. wypadająe klawisze.

IMHO jeśli usterka nie mogła byc spowodowana poprzez wgranie i używanie innego firmware, to gwarancja na tą usterkę powinna być honorowana.

Poniewaz nie da sie anulowac fragmentu gwarancji tylko mozna cala jedynie anulowac. Nie wazne jaka Ci sie usterka zrobi, moze nawet bateria wybuchnac, ale wgranie nieautoryzowanego firmware powoduje utrate gwarancji wiec, tracisz prawo do bezplatnej naprawy. Gwarancje dostajesz na CAŁE URZĄDZENIE a nie osobno na system, procesor, baterie, klawisze, digitalizer, rysik czy obudowe. Gwarancja dotyczy CAŁEGO zestawu.

Analogia moze byc to, ze zdjecie CIDLocka jest zerwaniem plomby gwarancyjnej. A to, ze serwisy tego nie sprawdzaja i idzie je oszukac nie swiadczy o tym, ze nie lamiesz warunkow gwarancji.

Cytuj
Przy SIMLockach operatorzy tez tłumaczyli - dlaczego mamy naprawiać telefony po nieprawidłowo zdjętym SIMLocku (i nie uznawali żadnej gwarancji po nieautoryzowanym usunięciu SL). I sąd wraz z uoikk im pojaśnił:
1) jeśli usterka jest wynikiem usuwania SL - gwarancji nie ma
2) jeśli usterks nie ma związku z usuwaniem SL - gwarancja nadal obowiązuje

Zly przyklad. Zdejmowanie SIMLOCKOW godzi w interesy operatorow dlatego bronili sie przed tym jak mogli a co do problemow po nieumiejetnym zdjeciu simlocka operatorzy mieli racje i dlatego ten zapis pozostal jak zacytowales. Osobiscie znam pare osob ktore wybraly operatora ze wzgledu na to, ze simlocki mialy na dana siec.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.