Dziękuję za odpowiedź. Poczytałem troszkę, ale o chipsetach tam niewiele się niestety znalazło.
bo to wątek o podstawach o GPSie.
Miałem mediona 300, był tam chyba SS II i fixa tym złapać to było duże osiągnięcie. W gocleverze jest chyba SS III i jest dużo lepiej.
to jest to co napisałem wcześniej - zasadniczą różnicą jest czułość i odporność na zakłócenia. W praktyce oznacza to, że urządzenie to potrafi w szybciej złapać sygnał i dłużej go trzymać, ale też ma swoje wady.
Mówisz, że nie można tego rozpatrywać jako osobnego tematu w oderwaniu od całości urządzenia, ale wydaje mi się, że trochę jednak można. Rozumiem, że chipset dla nawigacji to coś takiego jak silnik dla samochodu. Silnik powiedzmy 1.9TDI będzie się inaczej zachowywał w budzie od VW Polo a inaczej w budzie od VW Transportera, ale chyba można coś tam o nim zawsze powiedzieć.
no to jest coś w ten deseń i generalnie tendencja jest taka, że nowsze rozwiązania są coraz to lepsze.
Weszły teraz jakieś nowe systemy typu Always Fix czy jakoś tak, ale ciężko znaleźć coś na ten temat.
są takie rozwiązania, ale na chwilę obecną producenci popularnych urządzeń rzadko je stosują. Powodów jest kilka - 1. cena 2. dominują rozwiązania all-iin-one, które mają zintegrowane kilka funkcji w jednym module 3. zużycie energii
Znaleźć na ten temat możesz wchodząc na sirf.com, tam znajdziesz pełno datasheetów odnośnie chipsetów SS III, SS III v2 oraz SSIV. Jeśli chcesz porównać z innymi to poszukaj datasheetów np ublox'a, który generalnie cieszy się opinią bardziej czułego chipsetu niż SS. Jeśli faktycznie chcesz się dowiedzieć czegoś konkretnie odnośnie samych chipsetów to zrób porównanie suchych parametrów. Zasadniczą kwestią jest jednak wskazanie w jakich warunkach zostały przeprowadzone wszelkie pomiary tych danych w datasheetach, a one mogą wprowadzać spore różnice.